quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:18 schreef mariskasl het volgende:
beau
Ik vond jongensnamen juist veel moeilijkerquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:18 schreef S_oepstengel het volgende:
Ids is ook wel leuk he.. ik heb heel wat nieuwe namen om voor te stellen aan vriendlief![]()
Waarom zijn meisjesnamen nou zo moeilijk? Ik wil niet te ouderwets, maar ook niet van die onuitspreekbare namen en niet te truttig en ook nog eens niet te sletterig![]()
En ik moet bij Ids denken aan IT's: every day low pricing high servicequote:
Da's BCC.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
En ik moet bij Ids denken aan IT's: every day low pricing high service
![]()
Ligt er maar helemaal aan wat je ervan maakt he?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:26 schreef S_oepstengel het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van een roepnaam die ontstaan is uit een menging van de eerste naam en tweede naam?![]()
Voor m'n zwangerschap dacht ik trouwens dat ik wel 100 leuke meisjesnamen wist.. nu weet ik ineens niets meer..![]()
Het lijkt mij in ieder geval handig dat de beginletter van de roepnaam overeen komt met de beginletter van één van beide namen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:26 schreef S_oepstengel het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van een roepnaam die ontstaan is uit een menging van de eerste naam en tweede naam?![]()
Voor m'n zwangerschap dacht ik trouwens dat ik wel 100 leuke meisjesnamen wist.. nu weet ik ineens niets meer..![]()
Ach dat is ook zo. Ik ben de hele dag al van de kaart.quote:
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:22 schreef Vivi het volgende:
Snoop, bijna al die namen heb ik al gepost in het vorige topic
Femke uiteraardquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef S_oepstengel het volgende:
Bij ons zou de eerste letter van de roepnaam en de eerste letter van de eerste naam overeen komen ja dus dan ontstaat er in iedergeval niet veel verwarring![]()
Wat zijn jullie favoriete meisjesnamen?![]()
Lis Maequote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef S_oepstengel het volgende:
Die van mijn eigen dochter.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef S_oepstengel het volgende:
sterrequote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef S_oepstengel het volgende:
Ja, zoals in Jimmy Page (gitarist Led Zeppelin)quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:45 schreef pinquit het volgende:
oh! ik wist niet dat myhron ook nog Page heette. als in peetsj? of?
Idas (Midas zonder Mquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:22 schreef S_oepstengel het volgende:
Over de jongensnaam (namen) zijn we het al bijna eens, behalve de tweede naam die we dus met een i willen laten beginnen..![]()
Ja, dat ligt aan de naam hequote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:26 schreef S_oepstengel het volgende:
Ja kijk, en hierbij moet ik dus weer denken aan Sensi barquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, dat ligt aan de naam he
Een kennisje van mij heeft haar zoontje Sensi genoemd...zij heet Hillie en haar vriend heet Seddo. Sensi dus.
Wij heten Micha en Tessel, dat zou dan dus Michel ofzow wordenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, dat ligt aan de naam he
Een kennisje van mij heeft haar zoontje Sensi genoemd...zij heet Hillie en haar vriend heet Seddo. Sensi dus.
Carmenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik vind het wel leuk, de betekenis van het woord is ook mooiquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:58 schreef S_oepstengel het volgende:
Getsie.. Sensi..![]()
Ik wil zo graag weten wat iedereen van onze jongens(roep)naam vind, maar ik wil het hier ook weer niet zeggen omdat de verrassing er dan af is..![]()
Nr 1 van de meest afschuwelijke meidennamen imo..zo sloom! Al ken ik een erg leuke Miekequote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:02 schreef Walrik het volgende:
Wist dat ik iets vergat
Mieke
vind ik ook erg euk
Wij hebben niet dezelfde smaak geloof ik......quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:04 schreef Walrik het volgende:
Japanse namen kunnen ook erg leuk zijn..
Meisje:
Chieko
Kioko (sp?)
Jongens:
Hiro
Hoi naamgenootquote:
moet bekennen dat ik die namen leuk vind omdat ik leuke mensen ken met die namen! Zou ik mijn eigen kind een Japanse naam geven? Hoogstwaarschijnlijk niietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wij hebben niet dezelfde smaak geloof ik......
t is nog altijd beter dan Sensi!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nr 1 van de meest afschuwelijke meidennamen imo..zo sloom! Al ken ik een erg leuke Mieke
Lobke zou ik eerlijk gezegd niet doen..op zich geen slechte naam maar t klinkt alsof het hoort bij een nogal, ehm, gezet type iemand..zo'n zwaar persoon die zich in de bus in een stoel probeert te..lobben..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind Froukje altijd zo lief klinken.
Oh, en in het kader van Friese of Noord-Nederlandse namen:Lobke
Zal ik ze zelf verzinnen en erbij zetten?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hmmmzzz... Ik mis de namen van mijn kinderen in de OP...
Doe eens gek, verzin eens wat?quote:Op zondag 13 mei 2007 09:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zal ik ze zelf verzinnen en erbij zetten?
Ik voorzie weer een pittige namendiscussie als de namen van je kinderen erbij gezet zijnquote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hmmmzzz... Ik mis de namen van mijn kinderen in de OP...
Carmen stond zelfs op mijn lijstje voor een meisje, erg mooiquote:Op zondag 13 mei 2007 01:41 schreef Walrik het volgende:
[..]
moet bekennen dat ik die namen leuk vind omdat ik leuke mensen ken met die namen! Zou ik mijn eigen kind een Japanse naam geven? Hoogstwaarschijnlijk niiet
Over smaak gesproken: vind jij Carmen niks? Of Sofia? Redelijke namen toch non?
Jij hebt een goede glazen bol...quote:Op zondag 13 mei 2007 13:02 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik voorzie weer een pittige namendiscussie als de namen van je kinderen erbij gezet zijn
Dat mag hoorquote:Op zondag 13 mei 2007 01:47 schreef Walrik het volgende:
[..]
Of Page! Sorry Igraine, maar Page vind ik echt vreselijk!
Uit mijn hoofd zeg ik Daphne en Frodo. Hoe je 3e kind heet weet ik niet meer. En de 2e en 3e namen van je andere twee ook niet.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:02 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik voorzie weer een pittige namendiscussie als de namen van je kinderen erbij gezet zijn
Wat leuk!! En wat spannend ook bovendien...wat als het een meisje wordt?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:38 schreef KRS het volgende:
[..]
Ik ook!! Die hebben wij op het moment voor een jongen (áls het een jongen wordt natuurlijk.... Dat weten we over 10 dagen..)
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:26 schreef S_oepstengel het volgende:
Geen idee of het een naam is die bekend is bij jullie maarre... zoontje van mijn vriendin heet Iloy (ieloj)quote:Op zondag 13 mei 2007 21:02 schreef S_oepstengel het volgende:
Noli. ik vind Wende zo mooi![]()
En de samenvoeging ook!![]()
Wij twijfelen nu tussen de namen Ilkay en Ilay als 2e naam, voor als het een jongentje wordt. De eerste naam staat gelukkig al heel lang vast.
Zo'n zelfde soort iets had ik dus met jullie Ilkay, daar las ik dus in de snelligheid 'likkuh'quote:Op zondag 13 mei 2007 21:06 schreef S_oepstengel het volgende:
Hmm.. die kende ik nog niet.. maar in eerste instantie las ik eigenlijk Lolly dus ik denk niet dat die naam wat is..![]()
ik weet er een voor jullie en hij begint met een W.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:02 schreef S_oepstengel het volgende:
Noli. ik vind Wende zo mooi![]()
[..]
Een meisjesnaam is echt onmogelijk te vinden volgens mij.
quote:Op zondag 13 mei 2007 21:53 schreef bixister het volgende:
hihi, dan noem je dr met de eerste naam Mercedes.
vindt Daffodil31LE vast ook leuk.
Ik vind dan Rosalie (type Citroën van voor de oorlog) leuker...quote:Op zondag 13 mei 2007 21:53 schreef bixister het volgende:
hihi, dan noem je dr met de eerste naam Mercedes.
vindt Daffodil31LE vast ook leuk.
Tja, ik wilde Dean ook eigenlijk kikkerlikker noemen...maar jaquote:Op maandag 14 mei 2007 14:51 schreef S_oepstengel het volgende:
Jente vind ik ook mooinet zo als ik Renske ook erg mooi vind, maar ik ben dan weer zo een zeurpiet die haar kind geen naam wil geven die al op het forum voor komt.
![]()
Manlief wil blob perse Rikkert noemen (hoe ie daar bijkomt als Amerikaan zijnde is mij echt een raadsel), maar nu geef je me helemaal een goede reden om dat vooral niet te doen.. Rikkerkikkerlikkerquote:Op maandag 14 mei 2007 15:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, ik wilde Dean ook eigenlijk kikkerlikker noemen...maar ja![]()
Haha ik weet dat het erg lastig is, maar ik heb nog bij geen een naam, het gevoel dat dit dé naam is.. en als ik dat gevoel wel bij een naam heb en hij komt hier wel al voor, dan is dat niet anders en dan laat ik me er maar niet door weerhouden denk ikquote:Op maandag 14 mei 2007 15:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, ik wilde Dean ook eigenlijk kikkerlikker noemen...maar ja![]()
Maar kom op..dan maak je het jezelf wel erg moeilijk ja, ik bedoel, die mensen zie je wrs nooit irl..als het nu een naam is in je familie, oke..
haha was ik je al lekker voorquote:Op maandag 14 mei 2007 14:51 schreef S_oepstengel het volgende:
Jente vind ik ook mooinet zo als ik Renske ook erg mooi vind, maar ik ben dan weer zo een zeurpiet die haar kind geen naam wil geven die al op het forum voor komt.
![]()
Op een broodzak?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:10 schreef Popples het volgende:
[..]
haha was ik je al lekker voor![]()
![]()
haha Renske vonden wij samen mooi. gevonden op een broodzak![]()
jep broodzak. we konden maar niet op een meisjes naam komen en ik was toevallig erop aan het lezen en daar stond Renske en toen zei manlief dat vind ik een mooie naam en toen zei ik dat ik op dat moment het zelfde dacht dus toen hebben we besloten haar zo te noemen.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef S_oepstengel het volgende:
[..]
Op een broodzak?Whehe.
Pikkedief. Je was me voor ja.![]()
![]()
We zoeken gewoon door naar een andere mooie naam!![]()
Sjuvonquote:Op maandag 14 mei 2007 20:10 schreef MaLo het volgende:
Renske vind ik ook een leuke naam
Ik vind die Ierse namen vaak prachtig qua spelling, maar ik kan er zelden uit afleiden hoe de naam uitgesproken moet worden. En het lijkt me lastig voor het kind dat hij/zij altijd zijn/haar naam moet spellen. Siobhan bijvoorbeeld, dat spreek je toch ongeveer uit als Sjoven, als ik het goed onthouden heb?
Hahaha ja waar sommige mensen hun namen vandaan halen... een oud klasgenootje van mij heette Miroesja (!), dat kwam dan uit een Bouquet reeksquote:
Bij mij op school zaten een broer en zus die Tristan en Isolde heettenquote:Op maandag 14 mei 2007 20:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Hahaha ja waar sommige mensen hun namen vandaan halen... een oud klasgenootje van mij heette Miroesja (!), dat kwam dan uit een Bouquet reeks
bij de tarvomout brood heb je vanalles op de broodzak staan en toevallig dat er namen op stonden.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Hahaha ja waar sommige mensen hun namen vandaan halen... een oud klasgenootje van mij heette Miroesja (!), dat kwam dan uit een Bouquet reeks
Bij DE naam hadden we meteen allebei zoiets van: JA!!!!quote:Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Waren jullie eigenlijk meteen beiden om voor de gekozen naam, of moest de ene partner het er een beetje doordrukken?
Hier in Twente noemen wij boerenkool Moos, dus nee, zo zou ik mijn dochter niet noemenquote:Op maandag 14 mei 2007 21:15 schreef Anosmie het volgende:
In ons lokale sufferdje stond een geboorteaankondiging van: Tijmen Sequoia de Jong..
Sequoia.. heel apart.![]()
Qua meisjesnamen vind ik voor een eventueel nichtje Silke of Linde heel mooi.
(Aangezien je er nog niet uit bent Piglet)
Als ik ooit een dochter krijg dan noem ik haar Moos. Dat vind ik stoer, raar en toch lief klinken.
Daar ben ik nu al bang voor, en een kind komt er de komende jaren niet vanquote:Op maandag 14 mei 2007 21:33 schreef Bass-Miss het volgende:
Het lijkt me erg jammer als het niet van beide kanten meteen ja is.
Dan kan je die eerste naam hier wel even vertellenquote:Op maandag 14 mei 2007 21:56 schreef texelonia het volgende:
Inmiddels hebben we ook al een meisjesnaam voor een tweede(een andere dan die we voor Noah hadden)
Heb ik volgens mij al eens verteld: Emmaquote:Op maandag 14 mei 2007 22:00 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dan kan je die eerste naam hier wel even vertellen![]()
Ik ga hem niet gebruiken maar ik ga hem toch ook niet zeggen hier. Ik weet, heel dubbel omdat ik zelf zo nieuwsgierig ben, maar ik doe het nietquote:Op maandag 14 mei 2007 22:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Had jij nog een leuke jongensnaam voor moest Lis een jongen geweest zijn?
Tenzij je die nog wil gebruiken natuurlijk.
Ok.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:12 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik ga hem niet gebruiken maar ik ga hem toch ook niet zeggen hier. Ik weet, heel dubbel omdat ik zelf zo nieuwsgierig ben, maar ik doe het niet
quote:Op maandag 14 mei 2007 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Hij vond mijn meisjesnaam gelijk leuk en ik was gelijk weg van de jongensnaam die hij graag wilde. Heel simpel dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |