abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49489488
Grappig om te lezen dat de naam Jenthe goed in de markt ligt. Wij hadden veel moeite met meisjesnamen. Ik had bij echo 1 gehoord dat ik een jongen zou krijgen, bij week 37 was het ineens toch een meisje. De jongensnaam lag al helemaal klaar. Jens. Over een meisjesnaam hadden we eigenlijk niet zoveel nagedacht . Jenske vond ik niet zo leuk (ik hou niet zo van 'Ke' op het einde) Guusje, Evelien en Mylene hadden we ook nog hoog op het lijstje maar nu ben ik er niet meer zo weg van. Als we ooit nog een meisje krijgen zou ik echt totaal geen idee hebben wat voor naam we haar moeten geven. Jongensnamen vind ik wat minder moeilijk. Ik vind Gijs, Guus of Tycho momenteel erg leuk.
Ik hoorde laatst ook Marenthe vond ik ook erg mooi voor een meisje en op het kinderdagverblijf van Jenthe zit ook een Jinthe, ook erg vrolijk. Maar voor mij natuurlijk geen optie meer.
Ik hoorde laatst dat er een meisje geboren was met de naam Parel (heel apart, werd ook plathaags uitgesproken, geen goede combinatie, zeg maar.... )
pi_49492056
Ninthe, vind ik ook erg mooi

En over de nationaliteit in de naam..
Mijn vriendin is Spaanse. Zij wilde hun kind een Baskische naam geven, maar vond het wel belangrijk dat die door Nederlanders correct kon worden uitgesproken. Ik heb haar lijstje dus meerdere keren voor moeten lezen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 17 mei 2007 @ 22:01:33 #278
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49493217
Wat ik ook een leuke jongensnaam vind: Yorick
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:37:50 #279
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49509285
haha nee, ik niet, dat zijn de namen van 2 van mijn exen gemixt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:49:04 #280
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_49509677
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:18 schreef Vivi het volgende:
Friese jongensnamen, leef je uit klik
Hee, Aiken staat er niet tussen (toch ook een friese naam, nee?). Aike daarentegen staat er wel tussen maar ik dacht dat dat een meisjesnaam was. Ik ken toch twee meisjes die zo heten.
pi_49513528
Ik krijg die site maar niet goed draaiende hier zonder allerlei Java's te gaan installeren, maar het lukt ook handmatig.

De meidennamen:
http://home.planet.nl/~rinkjan/ma.htm

en dan de a voor .htm veranderen door de gewenste beginletter.

De jongensnamen:
http://home.planet.nl/~rinkjan/ja.htm

en dan de a voor .htm veranderen door de gewenste beginletter.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:47:35 #282
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49516870
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:26 schreef Jepali het volgende:
Ik hoorde laatst dat er een meisje geboren was met de naam Parel (heel apart, werd ook plathaags uitgesproken, geen goede combinatie, zeg maar.... )
Dan wordt het dus "Pagel"

Ninthe
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_49575465
Ik ben momenteel opzoek naar bijbelse namen voor een evt zoon (naam dochter is al in kannen en kruiken). Nu kwam ik dus op de volgende namen en ik vroeg me af of jullie daar een kindje bij kunnen voorstellen dat half Surinaams en half Nederlands is.

Nathan (gegeven door God)
Raphael (de genezer)

Dishon (schijnt ook ergens in de bijbel te staan maar ik heb dat ding voor de sier in de kast staan) en kan nergens de betekenis vinden).
  zondag 20 mei 2007 @ 16:59:56 #284
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49575560
Kan heel goed vind ik hoor, Faja

Alleen Dishon vind ik wat minder, maar dan puur de naam op zich he.
pi_49575681
Nathan heeft ook mijn voorkeur hoor en Raphael vindt ik ook erg mooi. Nathan spreekt wat mij betreft iets meer dan Raphael maar goed. Dishon vond mijn man dan weer mooi maar ik ben dan wel weer nieuwsgierig wat het betekent. Heb niet de behoefte om mijn kind naar bijv een duivelsvereerder te vernoemen.
  zondag 20 mei 2007 @ 17:09:32 #286
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49575964
Nathan vind ik een heel mooie naam!
Saartje
  zondag 20 mei 2007 @ 17:13:20 #287
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49576111
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:02 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nathan heeft ook mijn voorkeur hoor en Raphael vindt ik ook erg mooi. Nathan spreekt wat mij betreft iets meer dan Raphael maar goed. Dishon vond mijn man dan weer mooi maar ik ben dan wel weer nieuwsgierig wat het betekent. Heb niet de behoefte om mijn kind naar bijv een duivelsvereerder te vernoemen.
En ga je het dan op z´n NL of Engels uitspreken? Ik vind Raphael persoonlijk erg mooi

Hier nog een lijstje met zeldzame Bijbelse jongensnamen, voor meer inspiratie, en hier bijbelse jongensnamen met de betekenis erbij, helaas staat Dishon er net niet tussen.
pi_49576405
We spreken het op zijn Engels uit, Morgaine is ook Engels en haar oudere broer Ryan ook.
  zondag 20 mei 2007 @ 17:23:12 #289
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49576524
Als je Dishon opzoekt, kom ik via Wikipedia op de naam van een soort Israelische kibboets. De naam zou zijn afgeleid van een Arabisch plaatsje Dishum dat er dichtbij lag.
Wel wordt het in de bijbel genoemd als dat het de geboorteplaats van Elijah zou zijn. Het komt dus wel voor in de bijbel, maar niet als naam van een persoon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dishon
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2007 @ 17:24:40 #290
43556 miss_dynastie
pi_49576587
Ik vind het allemaal kunnen maar Dishon niet echt mooi.
pi_49577158
We hebben de naam Dishon nog even nagezocht op internet en ik kwam op 2 mogelijke betekenissen:

Geit was de ene en de ander was To Thresh en dat betekent ook iets negatiefs dus de naam Dishon is hier afgevallen.
  zondag 20 mei 2007 @ 18:24:15 #292
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49578733
Ryan, Morgaine en Nathan (op zn engels)

Ik vind het mooi bij elkaar passen hoor
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_49578825
Dat vind ik nou ook, nou eerst maar eens kijken wat het geslacht is. Op 4 juli hebben we pretecho en tevens zijn we die dag 4 jaar getrouwd.
pi_49579267
Nu ben ik er vrij zeker van dat ik geen kinderen wil, dus kan ik ook mijn namen wel prijsgeven.

Cato
Gaėlle

Vooral die eerste vind ik heel lief; zolang ze klein zijn is Catootje natuurlijk schattig en ook Cato is daarna heel mooi!

Mijn zusje heeft haar dochtertje Dinde genoemd. In het Nederlands klinkt het best leuk. In Frankrijk betekent het Kalkoen; toch minder....
pi_49580933
Nathan vind ik mooi maar Raphael ook
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_49581437
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:41 schreef conleche het volgende:
Mijn zusje heeft haar dochtertje Dinde genoemd. In het Nederlands klinkt het best leuk. In Frankrijk betekent het Kalkoen; toch minder....
Dat vind ik zo lastig van namen kiezen, je moet eigenlijk ook onderzoeken hoe ze in het buitenland het doen en dat valt niet mee...

Ik hanteer de volgende regeltjes (althans ik probeer het):

1) Wij moeten allebei de naam heel leuk vinden
2) De naam moet heel weinig voorkomen
3) De naam moet het liefst Fries zijn
4) Het moet niet een ingewikkelde naam zijn
5) Er moeten geen grapjes over gemaakt kunnen worden door andere kinderen
6) De naam moet bij de achternaam passen
7) De naam moet iets normaals betekenen in de omringende landen

Pfff, misschien vind ik het wel zo lastig omdat ik al deze regeltjes heb bedacht
  zondag 20 mei 2007 @ 19:58:30 #297
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49581894
Nathan vind ik heel erg mooi
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49584355
doshi je maakt het je zelf te moeilijk.
als ik dat zou doen, zou mijn kind nu nog geen naam hebben.
ik bedoel je kunt overal wel wat op verzinnen en wat het betekend zo lang mensen er niet op zoek gaan.
ik denk dat je moet kijken naar wat jullie mooi vinden. ja of hij weinig voorkomt? wat is weinig?
pff jullie maken je het veel te moeilijk.

faja ik zou voor Nathan gaan. leuk dat jullie een bijbelse naam kiezen. uitgeloofsredenen of omdat jullie dat gewoon zomaar willen?

toch hadden wij een friese naam voor een dochtertje en een buitenlandse naam voor een zoontje.
ben ik dan zo gek?
mama van 3 kids!
  zondag 20 mei 2007 @ 21:30:40 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49585779
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Faja-Lobi het volgende:
We spreken het op zijn Engels uit, Morgaine is ook Engels en haar oudere broer Ryan ook.
Oh! Ryan vind ik ook zo'n leuke naam
pi_49585841
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:55 schreef Popples het volgende:

faja ik zou voor Nathan gaan. leuk dat jullie een bijbelse naam kiezen. uitgeloofsredenen of omdat jullie dat gewoon zomaar willen?
Zelf ben ik niet gelovig, mijn man is wel gedoopt en mijn schoonouders gaan trouw iedere week naar de kerk. Mijn schoonvader wil het liefst dat we vernoemen maar gezien de huidskleur van ons kind en het feit dat beide ouders uit een compleet andere cultuur c.q. achtergrond komen en de namen uit mijn familie niet echt geschikt zijn als vernoem materiaal en ik dus niet alle eer naar de schoonfamilie uit wil laten gaan besloten om dan maar een naam uit de bijbel te kiezen welke wij mooi vinden. En eerlijk is eerlijk er komen heel wat mooie namen voor in de bijbel. Ezra vindt ik ook erg mooi maar geloof niet dat mijn man dat wat vindt. En Nathan is ook nog eens Engelstalig wat weer past bij de namen van de andere 2 kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')