Zeg, ik bouwde kastelen van lego voor mijn Barbies, ja, en ik ben prima terechtgekomenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik ken ook jongens die Kim of Anne heten, dus waarom geen Gwen? Maar zoals gezegd, ik zag een blauw pakje, dus is het voor mij een jongetje. Een ezelsbruggetje wat mij nota bene door mijn vriendin geleerd is.
Ik zeg: we moeten de dingen vooral niet moeilijker maken dan ze al zijn. Wat volgt? Meisjes die met lego spelen? Jongetjes met een fornuisje? En dat dan die ouders je boos aankijken wanneer je binnenkomt en het geslacht verkeerd inschat.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:07 schreef LXIV het volgende:
Die krijgen 15 jaar later moeite met het verkrijgen en in stand houden van hun relaties![]()
Nou, ik niet dus.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:15 schreef hummus het volgende:
Zeg, ik bouwde kastelen van lego voor mijn Barbies, ja, en ik ben prima terechtgekomen.
Ja, en wie ben je dan?!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:16 schreef Moon_Bridge het volgende:
Lienekien, ik ben niet níeuw, godallejezus. Dit is geen openbaring.
Hoi.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:18 schreef wyccie het volgende:
Blergh. Ik ga mijn huis uit. Als ik nog langer blijf zitten groeit er schimmel uit mijn neus.
Lienekien!
Ik ben de Blonde Engel, de Nieuwe Messias, de Internetbierdrinkheld en lid van De Echte Heren.quote:
Bull shit, dus.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:19 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Ik ben de Blonde Engel, de Nieuwe Messias, de Internetbierdrinkheld en lid van De Echte Heren.
En dat allemaal TEGELIJK.
Groetjes,
BS.
Of de meneer die ik gisteren zag in de trein. Z'n gulp stond open, en hij zag het. Maar je gulp dichtritsen, zittend, in de trein, is natuurlijk lastig én opvallend.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:19 schreef JAM het volgende:
Zullen we er weer een mooi topic van maken? Met mannen die in de tram bemerken dat ze een beetje poep aan hun vinger hebben, enzo?
Je kunt wel denken dat je legendarisch bent, maar dan ben je het nog niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:22 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Tut, tut, tut. Ik vergeef het je, omdat je niet weet wat je doet.
Heb ik dat woord in de mond genomen? Nééééé. Jij begint tegen me te zeiken terwijl ik je niet aanspreek, stuk aangereden grut.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt wel denken dat je legendarisch bent, maar dan ben je het nog niet.
Dat denk ik altijd als ik bij het Kruidvat m'n shampoo sta af te rekenen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt wel denken dat je legendarisch bent, maar dan ben je het nog niet.
Prachtig.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:21 schreef hummus het volgende:
[..]
Of de meneer die ik gisteren zag in de trein. Z'n gulp stond open, en hij zag het. Maar je gulp dichtritsen, zittend, in de trein, is natuurlijk lastig én opvallend.
Dus legde hij de Metro er maar overheen..
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:25 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Heb ik dat woord in de mond genomen? Nééééé. Jij begint tegen me te zeiken terwijl ik je niet aanspreek, stuk aangereden grut.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:56 schreef Moon_Bridge het volgende:
Ik ben godallejezus JAM niet. Fucking newbies. Herkennen een legende niet als het zich voor hun ogen openbaart. Ik ga even een pot Pai Mu Tan zetten. Horken. Vuile horken. Vuile horken.
Verdomme. Ik moet minder zuipen. Misschien herinner ik me dan dingen beter. Excuses, Lienekien.quote:
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:28 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Verdomme. Ik moet minder zuipen. Misschien herinner ik me dan dingen beter. Excuses, Lienekien.
Het klopt. Ik geef het toe. Ik ben een legende.
Jottem. Aangereden stuk grut. Of wat was het.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:28 schreef JAM het volgende:
Wat ben je weer scherp, Lien.
Lienekien zegt BULL SHIT.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:30 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Lienekien zegt. Het is feit. Engel legende. Zo blijkens het is.
't Is èlf mei, hummus.quote:
Ochja, Lienekien zegt wel vaker dingen. Gewoon filteren. Hoppa. Moet je je gewoon niets van aantrekken, meid. Voel me mijn riem onder jouw hart? Voel je hem? Nou?quote:
Ja, maar, Kampen! Daar kom ik weg!quote:
Tegen mij mag je 't wel zeggen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:37 schreef hummus het volgende:
Nou, vandaan dan. Ook goed.
En hoeveel stof je nodig bent voor een broek.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:38 schreef hummus het volgende:
[..]
Mag ik dan ook zeggen dat de winkel los is en de koekjes slof zijn?
Je veinst wereldvreemdheid. Het zal de verveling zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:40 schreef JAM het volgende:
Zeggen ze dat daar ècht? 'De koekje zijn wat slof.' 'Hoeveel stof bent u nodig voor een broek?', is het werkelijk waar? [afbeelding].
quote:An een slinger van de Iessel, leg al eeuwenlang een stad,
waor 't skier is um te leven, nog gien 'ene 't land ef ad.
Al van varre ziej de torens, spiegelend in de Iesselstroom,
't is een spreukien det echt waor is, teunbeeld van een stedendroom
Kampereiland, Bóóómkarke, poorten, Iessel en plantsoen,
bin de trots van elke Kamper, kan ie 't o zo best mee doen
Aj weerumme van de reize, 't eerst de Ni'je toren zien,
klinkt gevullig deur oe ene, mooie stad ie bin van mien.
Want det is Kampen ons mooie Kampen, prenteboek
van 'd olde tied, waor 't ni'je ook wil tieren, old en ni'j
best samen giet.
Dat is die mensen hun taal, JAM.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:43 schreef JAM het volgende:
Kijk, ik geloof het wel, ik kan het me alleen zo moeilijk voorstellen dat die mensen daar met D R O O G E O O G E N elkaar beweren dat de koekjes slof zijn. Ik heb daar moeite mee. Als ik iemand dat zou horen zeggen, dan zou ik heel hard gaan lachen, dan zou ik mijzelf niet meer onder controle hebben, dat zeg ik je eerlijk.
Je zit me te dissen, JAM.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:47 schreef JAM het volgende:
Kijk, Japans, Haags, dat zijn nu HERRENSPRACHEN, al zeg ik het zelf..
Hu.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:53 schreef JAM het volgende:
Ryan3 zei het laatst heel mooi, Lien. Een Seinfeldiaanse iconoclast. Dat vond ik nu treffend..
Ghwr.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:54 schreef JAM het volgende:
Ik spreek de r doorgaans als een ghwr uit, hummus, wat dacht je daarvan?
Da's historisch toch niet helemaal juist.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:57 schreef hummus het volgende:
Ik vind eigenlijk alle afwijken van het ááá bééé énnnn tof. Omdat het ááá bééé énnnn is uitgroepen tot ááá bééé énnnn door mensen die zichzelf geweldig vinden en die ontertiteling nodig hebben zodra iemand de r niet als een w uitsprrrreekt.
Dalrymple vindt dat maar niks, dat beleid van de BBC. Dat schaart hij onder de verwerpelijke trend dat de middenklasse dat wat de onderklasse doet tot 'gewenst' gaat 'verheffen'.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:04 schreef hummus het volgende:
Nou, okee. Dat weet ik ook wel. Maar hier in de regio word je zó doodgegooid met mensen die zichzelf en het accent waar ze mee spreken het hoogste voorbeeld van beschaving vinden dat je op een gegeven moment toch een gevoel krijgt dat het wel zo is.
Hoe de BBC het aanpakt, daar ben ik voorstander van. Laat maar zoveel mogelijk mensen bij officiële instanties en in de media met een accent spreken, dan hoop ik dat we eens van die "huuuuh, ik versta het niet!" cultuur afkomen. Kom er maar in, excuus-Twent, Groninger en Brabander!
Dat Haarlems sloeg dan wel degelijk op het ABN. Later is men van die term afgestapt, en toen was die relatie met het Haarlems volgens mij al weggezakt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:02 schreef JAM het volgende:
Komt dat van het Haarlems, Lienekien, het ABN standaardnederlands? Dat is wat ik me altijd heb laten vertellen. Net zoals dat het standaardspaans afgeleid is van hoe men in Salamanca praat, enzo.
Die ook! Alles! Ik wil zoveel mogelijk varianten horen op de televisiequote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:06 schreef JAM het volgende:
Waarom moeten dat weer provinciaalse dialecten zijn? Doe mij maar een Amsterdammer op de buis, of een Hagenees..
En alsjeblieft, Limburgs, dat kan gewoon ècht niet.
Ja, nou draaf je door. Dat bedoel ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:08 schreef hummus het volgende:
Maar hoezo is het meteen "gewenst"? Het bestaat, en het is niet ongewenst. Dat maakt het niet meteen tot "hoe iedereen zou moeten spreken". Kan het niet gewoon naast elkaar bestaan?
En hoezo is het de onderklasse!? Mijn schoonvader is hoogleraar aan de RuG, en die spreekt thuis òfwel Fries, òfwel met een vet Fries accent. Nou èn.
Dat effect heeft het aanhalen van Dalrymple wel vaker, volgens mij.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, nou draaf je door. Dat bedoel ik helemaal niet.
Ik had Dalrymple niet aan moeten halen.
Nou, dat mensen het gaan betrekken op hun schoonvader ligt daar niet aan, volgens mij.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:11 schreef hummus het volgende:
[..]
Dat effect heeft het aanhalen van Dalrymple wel vaker, volgens mij.
Ik betrek graag dingen op mijn schoonvader. Het komt altijd zo wonderbaarlijk goed uit bij die man, bijna alles is wel op hem toepasbaarquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat mensen het gaan betrekken op hun schoonvader ligt daar niet aan, volgens mij.
Ik ben het gaan lezen ondanks dat ik het sterke vermoeden had dat ik het met deze meneer waarschijnlijk niet eens zou zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:11 schreef JAM het volgende:
Ik heb dat boek niet gelezen, ik ben het ook zeer zeker niet van plan, ik krijg er een ernstig oratio pro domo-gevoel bij, als ik iedereen er steeds zo over hoor en ik behoor nu eenmaal niet tot die domus, maar ik vraag me toch af wat het volgens Dalrymple wat de 'onderklasse' is en wat die 'onderklasse' allemaal 'doet' dat de 'middenklasse' tot 'gewenst' gaat 'verheffen'. Moet ik daarbij denken aan het bezoeken van voetbalwedstrijden, losse sekusele contacten, afwijken van de received pronunciation, boodschappen doen bij de ALDI?
Jazeker, dat ik hartstikke gezond. Dat zie je niet vaak, dat mensen dat doen. Zo ook ik, ik doe dat ook bijna niet. Nu natuurlijk de vraag: heeft die meneer je kunnen overtuigen, L.?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben het gaan lezen ondanks dat ik het sterke vermoeden had dat ik het met deze meneer waarschijnlijk niet eens zou zijn.
Dat is toch ook wel eens gezond.
Mij kunnen overtuigen van wát? Dat is wat mij betreft nog een vraag. Dat het is zoals hij het beschrijft? Ongetwijfeld. Dat het de oorzaken heeft die hij met grote stelligheid blijft herhalen? Ik zet mijn vraagtekens.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:22 schreef JAM het volgende:
[..]
Jazeker, dat ik hartstikke gezond. Dat zie je niet vaak, dat mensen dat doen. Zo ook ik, ik doe dat ook bijna niet. Nu natuurlijk de vraag: heeft die meneer je kunnen overtuigen, L.?
Ik denk dat Claudia dat boek met hele andere intenties is gaan lezen!
Hij hekelt bijv. het waardenrelativisme. Niks is goed of slecht, alles is gelijk(waardig).quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:28 schreef JAM het volgende:
Houd me op de hoogte, L,, misschien dat ik het dan ook nog eens een keer ga lezen.
Het is eigenlijk heel eenvoudig. Het gaat er niet om wát de onderklasse doet, maar dát het de onderklasse is die het doet. Promiscuiteit, drugsgebruik, fejitisme, sadisme, zakkenvullen, allemaal zaken die in wezen niet slecht zijn, maar zeker niet vanaf de bovenklasse naar beneden mogen sijpelen. Dan wordt het immers een enorme puinhoop.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:11 schreef JAM het volgende:
Ik heb dat boek niet gelezen, ik ben het ook zeer zeker niet van plan, ik krijg er een ernstig oratio pro domo-gevoel bij, als ik iedereen er steeds zo over hoor en ik behoor nu eenmaal niet tot die domus, maar ik vraag me toch af wat het volgens Dalrymple is, wat de 'onderklasse' behelst en wat die 'onderklasse' allemaal 'doet' dat de 'middenklasse' tot 'gewenst' gaat 'verheffen'. Moet ik daarbij denken aan het bezoeken van voetbalwedstrijden, losse sekusele contacten, afwijken van de received pronunciation, boodschappen doen bij de ALDI?
Om die reden lees ik regelmatig de telegraafquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben het gaan lezen ondanks dat ik het sterke vermoeden had dat ik het met deze meneer waarschijnlijk niet eens zou zijn.
Dat is toch ook wel eens gezond.
Ik heb gister gekotst omdat ik veel had gedronken. Vanwege praktische overwegingen stak ik mijn vinger in mijn keel. Ik schaam mij nu.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:40 schreef JAM het volgende:
KOM OP POPE, GOOI 'T ERUIT! GOOI 'T ERUIT!
Volgens mij lees ik hier wat jij denkt dat Dalrymple betoogt, gemengd met ofwel jouw mening daarover of je ironische weergave daarvan (ik weet het soms echt niet).quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is eigenlijk heel eenvoudig. Het gaat er niet om wát de onderklasse doet, maar dát het de onderklasse is die het doet. Promiscuiteit, drugsgebruik, fejitisme, sadisme, zakkenvullen, allemaal zaken die in wezen niet slecht zijn, maar zeker niet vanaf de bovenklasse naar beneden mogen sijpelen. Dan wordt het immers een enorme puinhoop.
"Dat soort mensen" kan met "dat soort dingen" gewoonweg niet omgaan. Voor hen zijn het burgerfatsoen en de fatsoenlijke armoede uitgevonden. En laissez faire de adel. Noblesse oblige immers!
*riltquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:45 schreef hummus het volgende:
...en na m'n werk bij de bank heb ik altijd weer een Gooische "r".
Wanneer ik de Telegraaf lees, denk ik juist vaak:quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Om die reden lees ik regelmatig de telegraaf![]()
Echt niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer ik de Telegraaf lees, denk ik juist vaak:
"Zo is het maar net!"
"Het is goed dat dit eens gezegd wordt!"
"Het moet hier in Nederland toch echt niet veel gekker worden!"
"Het lijkt hier tegenwoordig wel de omgekeerde wereld"
Hebben jullie dat nou ook?![]()
Ja, het is ook heel ergquote:
Wanneer je het wel zou weten, dan had alles net zo goed gelogen kunnen zijn...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij lees ik hier wat jij denkt dat Dalrymple betoogt, gemengd met ofwel jouw mening daarover of je ironische weergave daarvan (ik weet het soms echt niet).
Ik snap er niks van.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer je het wel zou weten, dan had alles net zo goed gelogen kunnen zijn...
Kom, ik ben AFT van der Heijden niet!![]()
neequote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
"Zo is het maar net!"
Ah gelukkig.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:57 schreef hummus het volgende:
[..]
Ja, het is ook heel erg. Meestal ga ik daarna thuis weer oefenen op een normale "r".
Zo lang woon ik hier ook nog niet, gelukkig, dus ik krijg hem meestal wel weer weg.
Ik denk altijd: 'Nou, als Pim nog geleefd had!'quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
"Zo is het maar net!"
Jij bent nog cynischer dan Dalrymple.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:01 schreef LXIV het volgende:
"Hun soort mensen" kan nu eenmaal niet met "dat soort dingen" omgaan. Omdat ze zichzelf nog niet eens in de hand hebben. Ik maak dit dagelijks in de praktijk mee.
De gemiddelde arbeider is uiteindelijk het beste af met een dominante baas, die hem zes dagen per week hard laat werken, en een tuchtige pastoor die hem daarbuiten in het gareel houdt. Daar wordt zo'n man diep van binnen het gelukkigst van.
Wanneer God gewild had dat vrijheid blijheid voor iedereen gegolden had, dan had hij Mozes vast niet tot de berg geroepen.
Ik lees immers gericht, en wel om mijn ideeën bevestigd te zien.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:22 schreef JAM het volgende:
Ik denk dat Claudia dat boek met hele andere intenties is gaan lezen!
Ja. Gelukkig lardeert de Telegraaf zijn pagina's ook nog altijd met ontroerende verhalen over dieren in het nieuws en met het wel en wee van Bekende Nederlanders. Anders zou mijn bloeddruk bij pagina 18 inmiddels tot levensgevaarlijke hoogten gestegen zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk altijd: 'Nou, als Pim nog geleefd had!'
'Nou, dat hoefde je in mijn tijd niet te flikken hoor!'
'Ja, zie je -- de samenleving wordt steeds harder.'
'Zie je wel, zie je wel! Dat roep ik nu al jáááá-háá-ren!'
Heb jij dat ook, LXIV?.
Ziet u wel, je reinste preek voor 't huis.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees immers gericht, en wel om mijn ideeën bevestigd te zien.
Dat zou ik ook zo graag doen! Helaas, waar ik ook kijk, hoelang ik ook zoek, praktisch nooit lukt het me lectuur te vinden die met mijn gedachtenwereld overeen komt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe het moet, maar ik kan het niet. Ik bak er niets en niemendal van.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:13 schreef JAM het volgende:
Dat moet je toch eens leren, Lienekien, dat is een verdomd leuk spelletje.
Mijn leervermogen aangaande het schaken heeft zijn plafond reeds lang geleden bereikt, JAM.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:17 schreef JAM het volgende:
Dat moet je dan toch eens leren, Lienekien, dan is het een verdomd leuk spelletje..
Wat heeft het niet tot de Trix.is.nix-weg.met.ons-God.is.dood-kerk behoren nu met cynisme te maken? Ik vind jou juist uitgesproken cynisch, met dat ophemelen van het proletariaat, dat in zijn hele bestaan nog nooit iets anders dan de boel heeft kapotgetrapt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij bent nog cynischer dan Dalrymple.
Hoe is het mógelijk.
Naast het volledig ontbreken van goede muziek, sletjes en alcohol is dat misschien nog wel het ergste. Dat er hier helemaal niemand is die ook maar enigzins partij kan bieden met schaken. Niemand.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:17 schreef JAM het volgende:
Dat moet je dan toch eens leren, Lienekien, dan is het een verdomd leuk spelletje..
Pardon? Ik hemel het proletariaat op? Hallo? Wij kennen elkaar?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft het niet tot de Trix.is.nix-weg.met.ons-God.is.dood-kerk behoren nu met cynisme te maken? Ik vind jou juist uitgesproken cynisch, met dat ophemelen van het proletariaat, dat in zijn hele bestaan nog nooit iets anders dan de boel heeft kapotgetrapt.
Ik gok blind dat je weer een grapje maakt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naast het volledig ontbreken van goede muziek, sletjes en alcohol is dat misschien nog wel het ergste. Dat er hier helemaal niemand is die ook maar enigzins partij kan bieden met schaken. Niemand.
Ik won mijn eerste partij want mijn broer had er niet bij verteld dat je 'schaak' moest zeggen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb leren schaken (dat wil zeggen, de regels, niet het werkelijke spel) dankzij een film (Lang leve de koningin) op de basisschool.
Dan heb je me wel door. Het proletariaat is niet zo vuig en afgestompt omdat het bij geboorte een stempel met "prole" op het voorhoofd gedrukt heeft gekregen, maar omdat dit volk zo vuig en afgestompt is, zijn ze tot het proletariaat gaan behoren. Een essentieel verschil.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Pardon? Ik hemel het proletariaat op? Hallo? Wij kennen elkaar?
Dalrymple betoogt dat de onderklasse dom wordt gehouden. Jij zegt dat ze gewoon te dom zijn. Dat noem ik cynischer.
U bent abuis. Volgens Dalrymple is het allemaal de schuld van de links-intellectuele progressievelingen. 'En terecht', aldus Claudia.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan heb je me wel door. Het proletariaat is niet zo vuig en afgestompt omdat het bij geboorte een stempel met "prole" op het voorhoofd gedrukt heeft gekregen, maar omdat dit volk zo vuig en afgestompt is, zijn ze tot het proletariaat gaan behoren. Een essentieel verschil.
Dalrymple heb ik nooit gelezen. Maar zoals jij betoogd lijkt het me eerder een linkse klassenstrijder dan een rechtse filosoof. Het idee van het dom houden van de onderklasse, maakbare samenleving, klassenmaatschappij is immers toch uitgesproken socialistisch. Een crypto-socialist dus, die Dalrymple. Enkel er op uit om onschuldige jonge kapitalistische meisjes zoals Claudia, onder het mom van een stevig stukkie libertarisch proza, ongemerkt tot de linkse kerk te bekeren....
Brrr..
Maar ik maak helemaal geen grapjes, L. Nooit. Grappenmakers zijn immers leugenaars.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik gok blind dat je weer een grapje maakt.
Nou doe je 't weer.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar ik maak helemaal geen grapjes, L. Nooit. Grappenmakers zijn immers leugenaars.
Dan ben ik het geheel met Dalrymple en Claudia eens. Links-intellectuele progressievelingen, grrr!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
U bent abuis. Volgens Dalrymple is het allemaal de schuld van de links-intellectuele progressievelingen. 'En terecht', aldus Claudia.
Haaaha, LXIV is grap-pig!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan ben ik het geheel met Dalrymple en Claudia eens. Links-intellectuele progressievelingen, grrr!![]()
(En de Joden? Krijgen die in zijn boekjes ook nog ergens een klein beetje de schuld van? Een heel klein beetje maar hoor, dat ze zo met hun kromme neuzen in het geniep een Wereldbank aan het oprichten zijn, om zodoende al het geld in hun macht te krijgen. Staat dat er ook in, Lienekien? Het hoeft maar een kort stukje te zijn, zo halverwege het achtste hoofdstuk. Maak me blij, Lienekien, maak me blij!)
Waar lieg ik dan, L? Wijs me aan waar ik lieg!quote:
Nou moet je echt óphouden, hoor. Ik heb de steken in mijn zij!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar lieg ik dan, L? Wijs me aan waar ik lieg!
Van jou zal ik dat nooit zeggen.
Nu betwijfel ik toch of je echt aan het lachen bent. Wat jouw postjes mogelijk toch als, op zijn minst, als minder waarachtig bestempeld.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou moet je echt óphouden, hoor. Ik heb de steken in mijn zij!
Het gaat erom dat wat waar geschreven wordt ook waar is. En wat niet waar geschreven wordt dat niet is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:49 schreef Lienekien het volgende:
Je verwacht van mij waarachtigheid? Maar jouzelf interesseert de waarheid niet?
Ik kan daar niks mee.
Ja, dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom dat wat waar geschreven wordt ook waar is. En wat niet waar geschreven wordt dat niet is.
Nu zou ik bijna Mulisch gaan citeren om een voorbeeld aan te halen...
(Of was het iemand anders?)
Je moet goed schrijven, Lienekien. Zo goed, dat men zich zelfs van jouw meest abjecte uitlatingen afvraagt:'zou ze dit nu echt menen?' Los van de grammatica of zelfs het taalgevoel.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel.
Maar jij snapt kennelijk niet dat ik 'daar niks mee kan'.
Dat interesseert me nou werkelijk geen ene ...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:20 schreef LXIV het volgende:
Ik wil nu met je praten over het feit dat Aft zo'n ontzettende kut-schrijver is. En jij?
Heehee.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:34 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk zou het vrouwen verboden moeten worden om boeken te schrijven. Ook geen kinderboeken, juist vooral geen kinderboeken.
Ik kan met trots zeggen dat ik heel bewust, al vele jaren lang geen enkel door een vrouw geschreven boek meer gelezen heb. Want lezen is denken met het hoofd van een ander, en ieder boek wat je leest verandert je toch in zekere mate. Ruggemergtering en verstandsverbijstering. Dat is wat je op kunt lopen met het lezen van de verkeerde lectuur.
En als ik schrijf:quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heehee.
Nee, ik geloof er geen ... van.
En nu? Geloof je me nu wel?quote:Welbeschouwd zou het vrouwen verboden moeten worden boeken te schrijven. Zelfs geen kinderboeken, nee, vooral geen kinderboeken.
Ik kan met trots zeggen, dat ik al in geen tijden meer een boek dat door een vrouw geschreven is gelezen heb. Bewust. Want lezen blijft 'denken met het hoofd van een ander', en ieder gelezen boek verandert je toch een beetje.
Ruggenmergtering en verstandsverbijstering. Dat is wat je kunt oplopen door het lezen van de verkeerde lectuur.
Hoe kun je dat denken.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:51 schreef LXIV het volgende:
(Het lag dus niet aan dat foute voorzetselgebruik of die vergeten tussen-n)
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Het eten was héérlijk.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, maar ík heb gekookt. Ik!
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:23 schreef LXIV het volgende:
Picasso heeft toch ook ooit gezegd dat het hem dertig jaar gekost heeft om weer te leren tekenen als een kind?
Zo'n onhandig geschreven briefje van een kind aan Sinterklaas. Dat is nog eens Literatuur. Geen woord van gelogen.
Ik heb het nog niet gevonden, maar de post is ook altijd een chaos in dit trappenhuis.quote:
Dat moet je even aan de heer Koekepan vragen. Die is minstens 298x zo grappig als ik.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:17 schreef JAM het volgende:
Win ik nu een prijsje? Wordt het trouwens niet weer eens tijd voor de Dutroux-wisselbokaalprijsvraag, I_R?
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:19 schreef broer het volgende:
God, wat is dat nep-geprovoceer van LXIV treurig, zeg.
Da's fries, voor zo ver ik kan nagaan. In ieder geval, in de periode dat ik in Friesland woonde zei men dat vaak en werd ik er gek van.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:34 schreef hummus het volgende:
[..]
Ja, maar, Kampen! Daar kom ik weg!
Dat laatste is een zinsnede die overigens altijd als raar wordt betiteld door mensen. Daar kom ik weg. Is dat raar? Eigenlijk?
Rode raamverlichting hadden ze er ook jaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
De Walle.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar... wanneer JAM niet bij zijn moeder zou wonen zou hij ze na één biertje wel durven neuken hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik woon wel in een huis met studenten, JAM, maar het mag geen studentenhuis heten. Met mijn huisgenoten deel ik alleen een keuken en een badkamer, en ik heb eigenlijk helemaal geen contact met ze. Dat komt doordat het ontzettend christelijke meisjes zijn. Ik kan er niet eens bier mee drinken.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 05:16 schreef JAM het volgende:
...dat daadwerkelijk de een of andere PIPO in de LUCHT de hele wereld in elkaar GEKLEID zou hebben...
Daar moest ik altijd hard om gniffelen inderdaad.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:17 schreef JAM het volgende:
Win ik nu een prijsje? Wordt het trouwens niet weer eens tijd voor de Dutroux-wisselbokaalprijsvraag, I_R?
Een feest, waarop door mij 1 gast genodigd mag wordenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
[afbeelding]
Niet zomaar een verjaarslijstje.
Bij mij is ook 1 keer mijn fiets gestolen! Dat was ook de eerste keer dat er iets van me gestolen werd.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:00 schreef Lienekien het volgende:
Nou, mijn fiets is weer eens gestolen.
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat men gewoon met hun vingers van andermans spullen afblijft.
JAMAARDATWILJENIET!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:44 schreef Lienekien het volgende:
dan kan ik volgende week op een nieuwe fiets rijden.
Ja, zo werkt dat. Misschien leer ik een keer om dat ding toch ook iedere keer ergens aan vast te zetten.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:53 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar krijg je dan weer een spiksplinter nieuwe, die er zo hip en nieuw uitziet dat elke dief watertandend voorbij loopt, hopend om een mogelijkheid te zien om die fiets ook weer mee te nemen en er allerhande zaken mee te doen?
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:48 schreef dwerg het volgende:
[..]
JAMAARDATWILJENIET!
Je wil je oude fiets terug.
Gisteren fietste ik door Den Haag en toen wilde een plaatsgenoot van JAM vanuit een rijdende auto een leeg pak frisdrank tussen mijn spaken gooien. Hij miste. Gelukkig. Dus JAM: je mag dood, en alle andere kuthagenezen ook. Dat je het even weet.
Ja maar ik ben verzekerd. Voor bijna 700 euro. Voor die prijs vind je geen oud brik.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:43 schreef broer het volgende:
Je moet gewoon een oud brik aanschaffen. Die stelen ze niet. De laatste keer dat er een fiets van mij is gestolen, is zeker zeven jaar geleden.
Ik heb juist een iets mooiere fiets gekocht, omdat ik denk dat de studentenfietsendieven die wel laten staan. Zij nemen liever een oud brik mee waarvan het slot te openen is door even te rammelen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:43 schreef broer het volgende:
Je moet gewoon een oud brik aanschaffen. Die stelen ze niet. De laatste keer dat er een fiets van mij is gestolen, is zeker zeven jaar geleden.
Nou, nou, die van mij was echt héél echt heel oud, en met twee sloten, en die hebben ze heus wel gestolen, en daarna ook nog een hele lelijke met slechts één maar wel een dik slot. Dus. Ja. Lul niet man!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:43 schreef broer het volgende:
Het helpt ook al als je een kabelslot door het voorwiel en de stangen vastmaakt, zodat ze de fiets niet aan de achterkant op kunnen tillen en er zo mee weglopen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:55 schreef Lienekien het volgende:
Ja, zo werkt dat. Misschien leer ik een keer om dat ding toch ook iedere keer ergens aan vast te zetten.![]()
Nee, hij stond niet vast.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:04 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het helpt ook al als je een kabelslot door het voorwiel en de stangen vastmaakt, zodat ze de fiets niet aan de achterkant op kunnen tillen en er zo mee weglopen.
Het beste is om dat slot dan ook nog eens aan een lantaarnpaal of stevig hek vast te maken.
Hij stond pal voor de supermarkt, tussen tig andere fietsen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:10 schreef wyccie het volgende:
Lienekien, je had 'm toch wel ergens neergezet waar het mocht? Anders kan het zijn dat de stadswacht je fiets mee heeft genomen....
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, hij stond niet vast.![]()
[..]
Hij stond pal voor de supermarkt, tussen tig andere fietsen.![]()
Maart vorig jaar had ik mijn sleutel laten zitten in het slot van mijn verzekerde fiets. Dus dit is een verbetering.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:32 schreef wyccie het volgende:
[..]
[afbeelding]
Gelukkig is je fiets verzekerd. Dat heb ik na een paar gestolen fietsen ook gedaan. Het kost wat, maar dan slaap je ook een stuk beter. Ik in ieder geval wel.
Waarom treurig? Omdat je vindt dat het boek meer waard is dan 5 euro, of omdat jij er veel minder voor had kunnen betalen?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:28 schreef broer het volgende:
Ik heb hier een ongelezen Brusselmans in de kast staan. Een pagina of zeshonderd dik, gekocht toen hij net uit was. Ik weet niet meer wat ik ervoor betaald heb, maar vanmiddag zag ik dat boek bij De Slegte liggen voor vijf euro. Werd ik toch een beetje treurig van.
Omdat ik vroeger erg graag Brusselmans las. En omdat me vandaag weer eens duidelijk werd dat ik hem niet meer lees. En de rest van Nederland dus ook niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:55 schreef wyccie het volgende:
Waarom treurig? Omdat je vindt dat het boek meer waard is dan 5 euro, of omdat jij er veel minder voor had kunnen betalen?
O, vergeten.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:26 schreef Thisbe het volgende:
Hoi broer, waarom ben je me nog niet komen halen? We moeten toch naar dat te gekke feestje van Q?
Biertje in de Blaauwe Hand dan maar?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:31 schreef broer het volgende:
[..]
O, vergeten.
Nou ja, volgend jaar beter.
Je had de warme chocolademelk toch nog niet geprobeerd?quote:
Espresso ook goed? En New Dutch ken ik niet. Waar zit dat?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:37 schreef Thisbe het volgende:
Ja, nou, dan krijg je wel een cappuccino van me in New Dutch.
Nee. En dat is niet voor niets, natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:37 schreef wyccie het volgende:
Je had de warme chocolademlek toch nog niet geprobeerd?
Heb je hun wortelcake/taart wel eens gehad?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:37 schreef Thisbe het volgende:
Ja, nou, dan krijg je wel een cappuccino van me in New Dutch.
O, het wordt een intiem rendez-vous?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:47 schreef Thisbe het volgende:
New Dutch is in de Marikenstraat, zo'n modern 'hip' café. Een van de weinige cafés met goede cappuccino. Geen idee hoe hun espresso is. Maar dat zullen we gaan uitvinden bij een intieme rendez-vous.
Nee. Jij?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:55 schreef Thisbe het volgende:
Ben je een beetje aantrekkelijk broer?
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:55 schreef Thisbe het volgende:
Wyccie, bedoel je de wortelcake van New Dutch? Die heb ik nog niet gegeten. Kom jij ook uit nijmegen?
Laten we die espresso dan tegen die tijd een keer doen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:57 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben nog zo'n drie jaar mooi, daarna is de rek er wel uit.
Las ik het goed, en ken jij Q? Ik had achter jou geen 'meetingtype' verwacht.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:07 schreef broer het volgende:
Je bedoelt een meeting?
Dat ben ik dan ook niet. Jaren geleden één keertje gedaan, en daar was Q ook. Kennelijk heeft dat nogal indruk gemaakt.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:11 schreef Thisbe het volgende:
Las ik het goed, en ken jij Q? Ik had achter jou geen 'meetingtype' verwacht.
Wel schattig.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Euh.. Dat was best een crappy anekdote..
Ander keertje misschien.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:06 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Tsja. Je moet het meemaken.
Ben je uitgeweest, Lien?quote:Op zondag 13 mei 2007 01:15 schreef Lienekien het volgende:
Ben ik hier een keer 's nachts. Is iedereen al naar bed.
Asjeblieft niet zeg.quote:Op zondag 13 mei 2007 01:25 schreef wyccie het volgende:
Gaan jullie morgen naar je moeder?
Gezellig?quote:
Ja. Jij?quote:Op zondag 13 mei 2007 01:25 schreef wyccie het volgende:
Gaan jullie morgen naar je moeder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |