http://www.bikeboosting.nl/index.phpquote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:06 schreef FHR het volgende:
PS: weet er nog iemand een goede online shop voor wieltjes? Het liefst eentje waar je zelf naaf, spaken en velg kan uitzoeken en dat zij 'em dan voor je bouwen (redelijk veel winkels zullen dit wel doen, maar misschien dat mensen goede/slechte ervaringen hebben). Ik ben nu 's een keer te lui om 't zelf te doen
Ik geloof dat 't een soort gedoogbeleid is. Overdag geen enkel probleem (een bel is trouwens erg handig hoor, en komt soms net wat vriendelijker over dan schreeuwen), maar 's avonds natuurlijk wel lampjes meenemen! Ik rijd regelmatig op de openbare weg (dat is alles anders dan je eigen oprit zo ongeveer, dus de bossen ook!) en heb nog nooit problemen gehad.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:57 schreef Symer het volgende:
Even een vraagje:
Ik zoek basis-informatie voor absolute beginners. De sites uit de OP helpen me al een flink eind op weg, maar ik vroeg me af of ik er eigenlijk de openbare weg mee op mag?
Er zit namelijk geen verlichting op, geen reflectors, geen bel, niks van dat alles.
ik kan er nergens iets over vinden, dus ga ik ervan uit dat het zo'n "Dat weet iedereen toch"-vraag is, maar goed.
Volgens mij mag 't sinds een aantal jaren ook officieel, dat op fietsen waar je alleen overdag mee fietst geen verlichting etc. meer hoeft te hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:01 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik geloof dat 't een soort gedoogbeleid is. Overdag geen enkel probleem (een bel is trouwens erg handig hoor, en komt soms net wat vriendelijker over dan schreeuwen), maar 's avonds natuurlijk wel lampjes meenemen! Ik rijd regelmatig op de openbare weg (dat is alles anders dan je eigen oprit zo ongeveer, dus de bossen ook!) en heb nog nooit problemen gehad.
En dan noem jij hem een pussy met je spatbordjesquote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Pussy
Spatbordjes erop en raggen door die modder![]()
Aha. Op de basisschool hadden we zo'n verkeersexamen waar de fiets aan strenge eisen moest voldoen, ik dacht 'daar zou deze fiets nooit doorheen komen'. Dus even vragen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:01 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik geloof dat 't een soort gedoogbeleid is. Overdag geen enkel probleem (een bel is trouwens erg handig hoor, en komt soms net wat vriendelijker over dan schreeuwen), maar 's avonds natuurlijk wel lampjes meenemen! Ik rijd regelmatig op de openbare weg (dat is alles anders dan je eigen oprit zo ongeveer, dus de bossen ook!) en heb nog nooit problemen gehad.
Hier een filmpje (gemaakt door een vriend) van afgelopen zaterdag!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:05 schreef Impry het volgende:
Vanmiddag voor het eerst in Dorst gereden samen met twee vrienden. Lag er prima bij, lekker veel bochtjes in vergelijking met de LDD! Echt een leuke afwisseling!
Het idee is leuk, de uitvoering alleen iets minder.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:24 schreef Impry het volgende:
[..]
Hier een filmpje (gemaakt door een vriend) van afgelopen zaterdag!
http://video.google.nl/videoplay?docid=5959750527420319597![]()
1,84m, maar volgens mij is hij ook verkrijgbaar in kleinere maten.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:34 schreef Trainspotter het volgende:
Prima frame, degelijke onderdelen, iets mindere vork. 22 inch is wel een grote maat, ik weet niet hoe lang je bent?
Ja dat weet ik, maar dat stond bij de specs van deze fiets (Copy_Paste) verhaalquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
voor 1m84 is 22 inch in ieder geval veel te groot
Voor in NL zijn velgremmen prima.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:20 schreef Rekkie het volgende:
Aanvullend heb ik nog een vraag met betrekking tot de remmen en wat de prefereren is.
Schijfremmen of remblokken?
Hmm das idd minder. Weet alleen niet of mailen succesvol is. Lijkt me handiger om de eigenaar erop aan te spreken wanneer die weer terug is, dat werkt over het algemeen sneller.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:58 schreef Modus het volgende:
Ja hoor.. Had vorig jaar problemen met mijn voorrem (Louise FR, zo goed als splinternieuw), daarvan was ineens de remkracht 0. Zou gerepareerd worden en idd, hij werkte weer, de terugrit naar huis. Daarna heeft ie bijna een jaar stilgestaan; ik fiets weer eens 3 meter: geen remkracht vóór.
. Ik weer naar de lbs... zou opgestuurd worden naar Magura (mogelijk fabrieksfoutje) en ik zou gratis een compleet nieuwe set krijgen, greep + klauw etc. Gisteren opgehaald, alles zat er weer op. Kijk vanochtend naar me fiets, heeft er wéér vloeistof uit de klauw op de velg gelekt en er hangt een druppel vloeistof aan de handgreep.
. En ik zag ook nog dat de klauw wel erg dicht op de schijf zit, het voorwiel staat best wel snel weer stil als ik hem een draai geef.
Ik had tegelijkertijd een berg XTR spullen door hun laten monteren en daar zaten ook allemaal kleine minpuntjes aan.
Dit is helaas het zoveelste minpuntje van die toko en nu is echt de maat vol. De eigenaar zelf is met vakantie maar ik ga vast mailen dat dit echt niet de bedoeling is.
Van Herwerden in Voorburg kan je proberen. Of Bike2build in Vlaardingen. Of gewoon nieuwe spullen vragen aan de fietsentoko waar het nu fout is gegaan, en zelf monteren?quote:Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Modus het volgende:
De reden dat ik nu meteen gemaild heb is dat dan duidelijk is dat ik niet in de tussentijd eerst nog honderden kilometers gereden heb en dat deze nieuwe lekkage ms door misbruik ofzo is ontstaan. Ik heb in de mail aangegeven dat ik het op de zaak wil bespreken zodra hij weer terug is van vakantie.
Weet iemand nog een goeie MTB specialist omgeving Den Haag/Westland/Delft zo'n beetje? Niet Mammoet.. In Wateringen zou een goeie zitten?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17657quote:Op zondag 20 mei 2007 20:52 schreef Rekkie het volgende:
Ik kan een zeer mooie Specialized overnemen (volledig XT afgemonteerd).
De ketting en de tandwielen gaan volgens de eigenaar echter nog maar 1 seizoen mee en moeten dus op termijn vervangen worden.
Nu is mijn vraag wat dit bij benadering gaat kosten?
Hé geweldig, dat had ik nog niet gevonden. Ik had al gekeken,quote:Op zondag 20 mei 2007 20:59 schreef Modus het volgende:
[..]
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17657
Hoe oud is de Specialized?quote:Op zondag 20 mei 2007 23:44 schreef Rekkie het volgende:
Ik ga nog even door met het vragen uurtje:
Ik kan een fiets overnemen met de volgende specs:ATB Specialized Stumpjumper, M4-frame 19'', zwart Rockshox SID voorvork Shimano XTR afgemonteerd
Dit voor de prijs van circa 650 euro (volgens de eigenaar kunnen de ketting en tandwielen nog 1 seizoen mee en moet daarna vervangen)
Ook kan ik bij bikes4you een fiets van hun "speciale" merk Anyway kopen voor hetzelfde bedrag.
deze is dan deore afgemonteerd, met een XT derrie en een Rockshox J2 voorvork.
1e fiets is dus 2e hands, 2e fiets is nieuw,
ik neig naar de Specialized, maar is dat een goede keus?
Wederom alvast bedankt![]()
Nou, als de tandwielen en ketting de enige dingen zijn die vervangen moeten worden had ik eigenlijk de specialized gekozen, als die er nog een beetje leuk uitziet.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:44 schreef Rekkie het volgende:
Ik ga nog even door met het vragen uurtje:
Ik kan een fiets overnemen met de volgende specs:ATB Specialized Stumpjumper, M4-frame 19'', zwart Rockshox SID voorvork Shimano XTR afgemonteerd
Dit voor de prijs van circa 650 euro (volgens de eigenaar kunnen de ketting en tandwielen nog 1 seizoen mee en moet daarna vervangen)
Ook kan ik bij bikes4you een fiets van hun "speciale" merk Anyway kopen voor hetzelfde bedrag.
deze is dan deore afgemonteerd, met een XT derrie en een Rockshox J2 voorvork.
1e fiets is dus 2e hands, 2e fiets is nieuw,
ik neig naar de Specialized, maar is dat een goede keus?
Wederom alvast bedankt![]()
quote:Op maandag 21 mei 2007 14:50 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Nou, als de tandwielen en ketting de enige dingen zijn die vervangen moeten worden had ik eigenlijk de specialized gekozen, als die er nog een beetje leuk uitziet.
Sowieso een beter frame, betere afmontage en een betere voorvork.
Dus ik zou voor de specialized gaan![]()
Vraagprijs was 795, kan mee voor 675quote:Op maandag 21 mei 2007 15:28 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik zou ook voor de Specialized gaan. Wel nog proberen wat van de prijs af te krijgen.
Dat ziet er opzich nog wel netjes uit, ik weet niet hoe het met de velgen zit i.v.m. het inremmen in de velg door de v-brakes..quote:
Idd een stuk beter. Nu nog alleen even die standaard en dat beschermdingetje voor bij je tandwielen eraf en dan is die afquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:04 schreef Impry het volgende:
Gisterenavond nieuwe vering erop (voor ¤ 60,- het proberen waard) en de boel een beetje gecleaned. (slot eraf, reflectors)
Vering is zo'n enorme vooruitgang ten opzichte van de vorige (standaard) vering. Moet je nagaan hoe slecht die was![]()
Hier nieuwe foto voor in de OP:
[[url=http://xs215.xs.to/xs215/07212/FietsnieuwKlein.jpg]afbeelding][/url]
Clicky voor iets grotere resolutie
Nu eigenlijk nog een zwarte crankset (puur voor de looks) en dan kan ik weer even vooruit
Je zal het er idd vast wel af kunnen krijgen, maar dat is idd wel wat mooierquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:53 schreef Impry het volgende:
Dat plastic ding zit helemaal vast met popnagels ofzo, kun je er in ieder geval niet afschroeven. Maar dat breek ik er nog wel een keer afEn die plastic schijf bij de achtercassette ook
De Merida is geen mountainbike! Dat is een Crosshybride. Dus niet primair bedoeld om door het bos te raggen. Geometrie, waarschijnlijk velgen en banden enz. maken dit niet tot een mountainbike. Merida heeft overigens wel echte mountainbikesquote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:16 schreef claxon het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed post maar ik denk dat jullie mij misschien wel wat advies kunnen geven. Gisteren ben ik bij een lokale fiets dealer geweest op zoek naar een nieuwe mountainbike. Omdat ik nog maar een 'beginner' ben leek een van deze twee fietsen mij wel iets om mee te beginnen:
Merida Crossway TFS 500 Magura
Focus Northern Lite
De Merida kost ¤849,= en de Focus ¤799,=, allebei met 'hydraulische remmen' van Magura. Ik weet niet of deze Magura remmen een goede keus zijn, ook omdat de versies zonder deze remmen ongeveer ¤150,= goedkoper zijn. Ik wil maximaal ¤850 euro uitgeven voor de fiets.
Ik wil graag van jullie weten of deze fietsen het geld waard zijn en of de Magura remmen wel echt nodig zijn? Ook wil ik graag weten of er een betere keus is voor het geld dat ik wil uitgeven?
Dan zit er op de Merida nog de mogelijkheid om vanaf het stuur de voorvering te blokkeren, is dit echt een must of is het meer een leuke extra?
Ik hoop dat er mensen bereid zijn om er eens naar te kijken en hun mening te geven, alvast bedankt!
I Agree.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:11 schreef pdiscs het volgende:
[..]
De Merida is geen mountainbike! Dat is een Crosshybride. Dus niet primair bedoeld om door het bos te raggen. Geometrie, waarschijnlijk velgen en banden enz. maken dit niet tot een mountainbike. Merida heeft overigens wel echte mountainbikes
Die focus is denk ik wel een aardige bike (zeker voor dat geld). Een kennis van me heeft sinds kort een Focus bike en is zeer tevreden. Eigenlijk kun je dat over alle duitse merken (Focus, Cube, Stevens enz.) zeggen. Goede prijs/prestatie.
Magura maakt o.a. hydraulische velgremmen (HS11 en HS33). Een goede V-brake (LX of hoger) rem is goed, een hydraulische velgrem is beter (HS33 is weer beter dan HS11 die op deze fiets zit) en een schijfrem is nog beter v.w.b. remvermogen. Een slechte mechanische schijfrem is minder goed dan een hydraulische velgrem (Magura). Magura's zijn de meest onderhoudsvriendelijke remmen die je kunt kopen.
Lockout op het stuur is leuk, maar geen must.
Al met al kun je stellen dat deze Merida geen mountainbike is en dat de Focus een goed keuze kan zijn.
Normaliter kun je maar een bepaalde tijd de OP wijzigen.quote:Op zondag 27 mei 2007 10:40 schreef Skwish het volgende:
Vreemd, ik zoek een edit opties in de OP om te kunnen wijzigen. Is er blijkbaar niet (meer)![]()
Mooi ding. We wachten nog even op "real life pictures". Wanneer denk je dat ze binnen is?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:04 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe fiets aangeschaft.
De Scott Reflex 20:
[afbeelding]
Aanstaande zaterdag mag ik haar ophalen.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:47 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Mooi ding. We wachten nog even op "real life pictures". Wanneer denk je dat ze binnen is?
Met wat voor onderdelen is deze fiets afgemonteerd? Plaatje is voor mij niet zo duidelijkquote:Op maandag 28 mei 2007 22:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Aanstaande zaterdag mag ik haar ophalen.
Ze wordt nu (uiteraard) op mijn maten afgesteld en afgemonteerd.
Ik verheug me enorm op onze ontmoeting
Weightquote:Op maandag 28 mei 2007 22:55 schreef Skwish het volgende:
[..]
Met wat voor onderdelen is deze fiets afgemonteerd? Plaatje is voor mij niet zo duidelijk
Die pedalen.. ik neem aan dat jij er SPD pedalen laat monteren?
NICE!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:22 schreef hellmondunited het volgende:
jongens, ik was al een hele tijd op zoek naar een fiets. Had al wat onderdelen om zelf wat te bouwen, maar dat project heb ik afgeblazen.
A.s. Donderdag heb ik ´m in huis! De trek 8500
(klik op de foto voor een scherpere foto!)
[afbeelding]
Het duurde even, maar dan heb je ook wat, ofnietquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:22 schreef hellmondunited het volgende:
jongens, ik was al een hele tijd op zoek naar een fiets. Had al wat onderdelen om zelf wat te bouwen, maar dat project heb ik afgeblazen.
A.s. Donderdag heb ik ´m in huis! De trek 8500
(klik op de foto voor een scherpere foto!)
[afbeelding]
Dan wordt het ook tijd voor een andere ava.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:22 schreef hellmondunited het volgende:
jongens, ik was al een hele tijd op zoek naar een fiets. Had al wat onderdelen om zelf wat te bouwen, maar dat project heb ik afgeblazen.
A.s. Donderdag heb ik ´m in huis! De trek 8500
(klik op de foto voor een scherpere foto!)
[afbeelding]
Heeft inderdaad erg lang geduurd! Ik wist gewoon niet meer wat ik wilde, zag door de bomen het bos niet meer maar deze voldoet aan al mijn eisen!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:48 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Het duurde even, maar dan heb je ook wat, ofniet![]()
Zeker supermooi fietsje![]()
![]()
Mag ik je wel verzoeken die (absurd grote) bar-ends eraf te halen? En dan eventueel nette kleintjes erop te zetten in een iets normalere stand. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als je hiermee 'over the bars' gaat. Ik heb wel eens iemand gezien met een hele grote ritssluiting op haar buik van dit soort bar-ends. Gewoon van die stompjes als bar-ends zijn meestal ook meer dan voldoende. Leuk fietsje verder en veel plezier/succes ermee!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:04 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe fiets aangeschaft.
De Scott Reflex 20:
[afbeelding]
In het echt zitten er veule kleinere op gelukkigquote:Op woensdag 30 mei 2007 08:30 schreef FHR het volgende:
[..]
Mag ik je wel verzoeken die (absurd grote) bar-ends eraf te halen? En dan eventueel nette kleintjes erop te zetten in een iets normalere stand. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als je hiermee 'over the bars' gaat. Ik heb wel eens iemand gezien met een hele grote ritssluiting op haar buik van dit soort bar-ends. Gewoon van die stompjes als bar-ends zijn meestal ook meer dan voldoende. Leuk fietsje verder en veel plezier/succes ermee!![]()
dankje! Zie dat het plaatje het nu niet meer doet, maarja.. morgen foto´s!quote:
hahaha ik weet het!quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:30 schreef FHR het volgende:
[..]
En Hellmondunited, je bent een overloper!Beetje van Specialized naar een ander merk gaan, he? Maar ziet er goed uit die Trek, mooie kleurstelling ook (jaja, dat is heel belangrijk
).
quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:30 schreef FHR het volgende:
[..]
Mag ik je wel verzoeken die (absurd grote) bar-ends eraf te halen? En dan eventueel nette kleintjes erop te zetten in een iets normalere stand. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als je hiermee 'over the bars' gaat. Ik heb wel eens iemand gezien met een hele grote ritssluiting op haar buik van dit soort bar-ends. Gewoon van die stompjes als bar-ends zijn meestal ook meer dan voldoende. Leuk fietsje verder en veel plezier/succes ermee!![]()
En Hellmondunited, je bent een overloper!Beetje van Specialized naar een ander merk gaan, he? Maar ziet er goed uit die Trek, mooie kleurstelling ook (jaja, dat is heel belangrijk
).
Dan is het goed....quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hahaha ik weet het!
Maar wat ik vond tegenvallen bij specialized, is dat je voor dezelfde prijs ineens een stuk minder krijgt ten opzichte van trek.
Specialized blijft altijd in mij
Ja, dat klopt. Meestal was Specialized erg goed qua prijs/kwaliteit, maar dit jaar valt het een beetje tegen. Misschien door ontwikkelingskosten van de nieuwe Enduro + voorvork + demper en de nieuwe Brain demper dat ze weer even wat meer inkomsten nodig hadden? Als ik nu geld over had voor een nieuwe fiets, zou ik ook niet meer voor een Specialized gaan, maar voor een Canyon.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hahaha ik weet het!
Maar wat ik vond tegenvallen bij specialized, is dat je voor dezelfde prijs ineens een stuk minder krijgt ten opzichte van trek.
Specialized blijft altijd in mij
uhm jawel.. 4x400 ipv 5x400quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:20 schreef Impry het volgende:
Ook net frame Rekkie!
En @Hellmondunited, mag ik vragen wat je nu ongeveer kwijt was aan die fiets?
Ik wel, maar dat wil je niet weten, toch?quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:34 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
niemand ervaring met de eggbeaters? Ook niet van ´horen zeggen´?
Nou, ik vond idd een Canyon ook super. Heb er ook na gekeken voor ik mn specialized kocht. Maar vond het een beetje jammer dat er niet echt dichtbij een zaak was die die fietsen verkocht. En om hem nou op internet te bestellen zonder eerst te zien ofzo, vond ik ook niet echt wat.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:36 schreef FHR het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Meestal was Specialized erg goed qua prijs/kwaliteit, maar dit jaar valt het een beetje tegen. Misschien door ontwikkelingskosten van de nieuwe Enduro + voorvork + demper en de nieuwe Brain demper dat ze weer even wat meer inkomsten nodig hadden? Als ik nu geld over had voor een nieuwe fiets, zou ik ook niet meer voor een Specialized gaan, maar voor een Canyon.
Tuurlijk wel! Dank voor het delen van je ervaring!quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:12 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik wel, maar dat wil je niet weten, toch?![]()
Op zich hebben de Eggbeaters veel bewegingsvrijheid. Dat is wat ze "float" noemen. Je voet zit aan de voorkant vast, maar de achterkant kun je links en rechts bewegen. Door de plaatjes op een bepaalde manier te monteren kun je de hoek waarme je je voet losklikt instellen (15 of 20 graden). De Eggies centreren je voet echter. Dat komt door de plaatjes en waarschijnlijk ook door de veer. Daardoor werden mijn voeten steeds recht op het pedaal gecentreerd.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:09 schreef Venco16 het volgende:
@ pdics. Kon je je plaatjes op je schoen dan niet iets losser zetten, zodat je voeten wel bewegingsvrijheid hadden?
Yep. Het uitklikken gaat net als bij SPD's. Alleen iets makkelijker nog. Je beweegt met je voet naar buiten en de schoen klikt los. Je kunt de uitklikhoek (15 of 20 graden) nog veranderen door de plaatjes andersom te monteren.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:37 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Tuurlijk wel! Dank voor het delen van je ervaring!
Neem aan dat het in en uitklikken hetzelfde is als bij de SPD pedalen?
Van welk jaar is ie?? hoe bevalt ie?quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:44 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
TREK 8500 rijder meldt zich.
mooiquote:Op donderdag 31 mei 2007 00:15 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Yep. Het uitklikken gaat net als bij SPD's. Alleen iets makkelijker nog. Je beweegt met je voet naar buiten en de schoen klikt los. Je kunt de uitklikhoek (15 of 20 graden) nog veranderen door de plaatjes andersom te monteren.
[afbeelding]
YEP.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:13 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
mooi
Passen ze op iedere schoen? (dus de afstand tussen de twee boutjes is het zelfde als bij spd?)
Dat dusquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:13 schreef Impry het volgende:
Gewoon naar www.xs.to en dan de onderste link pakken als je hem geupload hebt
Probeer 't is en plaats hier maar URL of wat hij aangeeft, dan kunnen we er vast wat mee
En anders www.tinypic.com
Geil fietsie hoor...quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:59 schreef hellmondunited het volgende:
vanuit mijn studentenkamer presenteer ik...
[afbeelding]
en nee, die kaarsjes zijn de invloed van mijn vriendin![]()
Ha, Erg mooi hoor.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:59 schreef hellmondunited het volgende:
vanuit mijn studentenkamer presenteer ik...
[afbeelding]
en nee, die kaarsjes zijn de invloed van mijn vriendin![]()
Bedankt voor je tip! ga deze zeker overwegen na aanleiding van je argumenten! De eerste foto is net geplaatst zoals je ziet. Volgende week ga ik de pedalen en schoenen kopen (moet weer nieuwe mtbschoenen halen, heb alleen nog maar race schoenen.. ja ik schaam me..)quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:09 schreef raimen het volgende:
Hey hellmondunited,
Mooie bike hoor. Daar ga je heel veel plezier van hebben. En we willen natuurlijk reel pics. zien als je hem hebt.
En over pedalen gesproken.
Zijn time pedalen niets voor jou. Ik heb met alles gereden. SPD, Crankbros en Time. Ik persoonlijk vond de time het lekkerste biken. SPD vond ik gewoon klote omdat er gewoon speling op zat (zeg maar je schoen los in je pedaal) en nee ze waren niet goedkoop(xtr) Van die Crankbros. gingen mijn schoenen kapot. Omdat je zeg maar al je kracht op 2 stalen pinnen drukt. Die afdrukken kwamen na een tijdje terug in mijn schoen met als gevolg weer los in de pedalen en kapotte schoenen (en MTB schoenen zijn ook niet goedkoop). Hier heb ik met time helemaal geen last van.
[afbeelding]
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt![]()
En ik kan niet wachten op je foto's
T kan hoor, net nog geprobeerdquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Geil fietsie hoor...
alleen moeilijk fietsen zo
(studenten hebben het tegenwoordig zwaar.....)
Danku! Het is een F100 RL om precies te zijnquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:11 schreef raimen het volgende:
[..]
Ha, Erg mooi hoor.
Zit er in jou bike een Fox RL of RLT?
Voor de rest super mooie bike![]()
Zag het jaquote:Op donderdag 31 mei 2007 19:16 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Bedankt voor je tip! ga deze zeker overwegen na aanleiding van je argumenten! De eerste foto is net geplaatst zoals je ziet. Volgende week ga ik de pedalen en schoenen kopen (moet weer nieuwe mtb halen, heb alleen nog maar race schoenen.. ja ik schaam me..)
Ubergeilquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:59 schreef hellmondunited het volgende:
vanuit mijn studentenkamer presenteer ik...
[afbeelding]
en nee, die kaarsjes zijn de invloed van mijn vriendin![]()
quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:59 schreef hellmondunited het volgende:
vanuit mijn studentenkamer presenteer ik...
Geen idee, heb het geprobeerd te achterhalen maar ik kom er niet achter.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:00 schreef Skwish het volgende:
[..]
Ubergeilmooi stoer zwart frame ook. Hoe zwaar is deze Trek 8500 overigens?
M'n volgende fiets (huidig is een Cube Reaction Race XT afgemonteerd waar is zeer tevrede mee ben) wordt ook een Trek, over een jaar ofzo
Ga je die met singlespeed rijden? Is dat handig dan?quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zo. Heb me net ingeschreven voor de Bergrace op 10 juni in Arnhem.
75 min Singlespeed
Singlespeed is volgens mij nooit handigquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ga je die met singlespeed rijden? Is dat handig dan?
Zo iedereen is weer levend geworden!quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:59 schreef hellmondunited het volgende:
vanuit mijn studentenkamer presenteer ik...
[afbeelding]
en nee, die kaarsjes zijn de invloed van mijn vriendin![]()
Hahaha, i agreequote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Singlespeed is volgens mij nooit handig![]()
Bergop en op singletracks is het handig, met onderhoud is t handig.....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Singlespeed is volgens mij nooit handig![]()
Ik begrijp nooit zo erg de lol van een singlespeed.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Bergop en op singletracks is het handig, met onderhoud is t handig.....
En het is leuk
Heel veel mensen schakelen bij de eerste de beste molshoop naar hun binnenblad en friemelen op een veel te klein verzetje omhoog, waardoor ze veel te langzaam en buiten adem boven komen. Op een grote verzet ga je ff staan, 10 trappen aanzetten en je bent ook boven. En als je maar 1 verzet hebt heb je geen keuze en móet je wel hard omhoog.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar hoe kom je in godsnaam de heuvels daarzo op, waar ik met al m'n versnellingen al moeite mee heb.
2002 Dacht ik.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:12 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Van welk jaar is ie?? hoe bevalt ie?
Ik sta te popelen! Hij komt van Salden af.. dus t zal me niks verbazen als ik de hele dag voor niks zit te wachten. Ben er speciaal voor thuis gebleven
Tof en respect. Arnhem is een prima ronde voor de singlespeed, je verliest alleen veel tijd op het asfaltstuk naar beneden. Dat is meestal werk voor de 44x11quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zo. Heb me net ingeschreven voor de Bergrace op 10 juni in Arnhem.
75 min Singlespeed
Vreemd tijdstip om een fiets op te halen rond die tijdquote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:25 schreef Rekkie het volgende:
Oe oe nog een paar uurtjes en dan mag ik mijn bike halen!
Morgen foto's
lees: paar=12 uurquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:15 schreef Skwish het volgende:
[..]
Vreemd tijdstip om een fiets op te halen rond die tijd![]()
Ik ga ook meedoen als m'n spier in m'n kont meewerkt, wat ik wel verwacht.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zo. Heb me net ingeschreven voor de Bergrace op 10 juni in Arnhem.
75 min Singlespeed
Yep, heb de eerste 11,68 km al gereden (van Shop naar huisquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:29 schreef hellmondunited het volgende:
Leuk beestje!
En rekkie is je bike al gearriveerd?
Eerder rond de 12 kg, even vlug bekeken. Je moet behoorlijk wat tunen om een bike rond de 10kg te krijgen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:13 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik denk dat het gewicht van deze fiets nabij de 10kg zit. Behoorlijk lichtgewicht voor een fiets van dit formaat.
Als je de ruimte er voor hebt wel.. Je moet even goed inschatten hoe hij komt te hangen dan.. Z´n bovenbuis hangt in die twee haken.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:32 schreef Rekkie het volgende:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15148
Is dat wat om je fiets "op te bergen"??
Ik vind mijn fiets nu erg onpraktisch weggezet in de schuur.
Prima oplossing, als je er idd ruimte voor hebt. Zo hangen er bij ons nu 2 aan de muur. Er hebben er 3 zo gehangen, ideale oplossing.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:32 schreef Rekkie het volgende:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15148
Is dat wat om je fiets "op te bergen"??
Ik vind mijn fiets nu erg onpraktisch weggezet in de schuur.
Zo, dat ziet er leuk uitquote:Op zondag 3 juni 2007 15:15 schreef Rekkie het volgende:
Dan ga ik die maar bestellen.
Hierbij trouwens een foto van mijn bike (klikbaar)
[afbeelding]
Daar komen binnenkort wel betere op.....quote:Op zondag 3 juni 2007 15:42 schreef Venco16 het volgende:
Die barends zijn eigenlijk wel behoorlijk lomp![]()
![]()
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:07 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Daar komen binnenkort wel betere op.....
Nu wil ik eerst fietsen en hoe een stuurtje er uit ziet interesseert me nu even iets minder
Aiquote:Op zondag 3 juni 2007 20:47 schreef FHR het volgende:
Vandaag lekker gaan fietsen met mijn vriendin. We fietsten lekker door, toen ze aan de binnenkant van de bocht een verborgen tak raakte. Ze werd flink gelanceerd en landde op haar schouder. Resultaat: Humeruskopfractuur. Gelukkig was het een relatief breed paadje, dus de ambulance kon (hobbel-hobbel tussen de bomen) wel bij haar komen. Ze heeft nu een mitella om en moet volgende week voor controle kopen.
Humeruskop is de bovenkant van het bot in je bovenarm, dus de kop die in je schoudergewricht zit. Daar is een stukje van los, precies het stukje waar de pezen aan zitten. Nu moet ik voorlopig alleen fietsen![]()
Kijk eens bij onze vrienden van mountainbike.nl: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=34284quote:Op maandag 4 juni 2007 19:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Iemand ervaringen met fietsen in de Duitse Eiffel?
Ik wil een mountainbike-weekend combineren met een dagje Nurbürgring aldaar.
We zijn niet vies van een technische afdaling cq zware klim.
Lekt de hendel? Of de aansluiting van de leidingen kan het ook nog zijn. Kan je niet van Magura zelf een complete nieuwe rem krijgen? Of anders van de winkel, gewoon een compleet nieuwe eisen. Bij Magura komen die dingen toch compleet gemonteerd, gevuld en ontlucht met een paar jaar anti-lek-garantie? Als er olie op je blokken is gelekt, moet je die ook vervangen en de schijf erg goed ontvetten. Succes!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:56 schreef Modus het volgende:
Hmmm antwoord gehad i.v.m. met mijn lekkende (?) nieuwe schijfrem (alleen de klauw is nieuw geplaatst, en het geheel is van 0 af aan opnieuw gemonteerd, olie erin en ontlucht). Verre van bevredigend imo.
Heb gisterenavond alles schoon- en drooggemaakt, daarna de remhendel een stukje ingeknepen en deze vastgezet met een stukje touw aan het stuur. Vanochtend: de remgreep weer vettig en megadruppel blauwe olie hangend aan de klauw, zoveel dat ie overdag nog verder is gaan lekken, gezien de plek op de vloer. Het touwtje had ik vanochtend alweer losgemaakt.
Ik heb er niet zoooveel verstand van hoor maar dit ding is toch gewoon weer lek? Als een zeef? Of gewoon niet goed gemonteerd?
Hoe weet je dat die banden lekker rijden, als je zo nog niet op je bike hebt zitten?quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:46 schreef Gstyles het volgende:
zit er aan te denken om schwalbe big apple banden op de fiets te leggen! ziet er mooi uit en rijdt heerlijk!
wiseguy.. heb er natuurlijk al op gereden (wekenlang) voor mijn werk...quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:12 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Hoe weet je dat die banden lekker rijden, als je zo nog niet op je bike hebt zitten?
je fietst dus alleen op de weg? anders zou ik het niet doen..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:39 schreef Gstyles het volgende:
[..]
wiseguy.. heb er natuurlijk al op gereden (wekenlang) voor mijn werk...![]()
zie hier plaatje:
[afbeelding]
Thanks (for the wiseguyquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:39 schreef Gstyles het volgende:
[..]
wiseguy.. heb er natuurlijk al op gereden (wekenlang) voor mijn werk...![]()
zie hier plaatje:
[afbeelding]
Indeed, lijkt me niet alles om daar mee in het bos te gaan rijden. Maar meneer zal wel op de weg fietsen..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:39 schreef Gstyles het volgende:
[..]
wiseguy.. heb er natuurlijk al op gereden (wekenlang) voor mijn werk...![]()
zie hier plaatje:
[afbeelding]
hehequote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:46 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Thanks (for the wiseguy)
Ben je bandentester dan?![]()
´t kan wel inderdaad, maar niet echt aan te raden. Zeker niet als het erg nat is (geweest)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:15 schreef Gstyles het volgende:
[quote]Op vrijdag 8 juni 2007 15:46 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
je fietst dus alleen op de weg? anders zou ik het niet doen..
[/quote ja mn in de stadmaar zelfs op een parcours kom je er aardig mee weg
![]()
Nouja als het hartstikke droog is, ben je alsnog nergens. Dan ben je ook stilstaand aan het malen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:57 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
´t kan wel inderdaad, maar niet echt aan te raden. Zeker niet als het erg nat is (geweest)
neequote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:02 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Nouja als het hartstikke droog is, ben je alsnog nergens. Dan ben je ook stilstaand aan het malen.
Het was een redelijk vochtig parcours.. toch kwam ik er goed doorheen.. natuurlijk goed schakelen, dat scheelt de helft maar die banden hebben, hoe gek het ook lijkt, aardig grip ook op natte ondergrond..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:57 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
´t kan wel inderdaad, maar niet echt aan te raden. Zeker niet als het erg nat is (geweest)
Hoe ging 't? Ik ben eigenlijk vergeten je fiets in de gaten te houden, anders had ik je nog wel effe aangemoedigd. Was wel weer lachen om te zien, die bonte verzameling singlespeeders. Stelletje posersquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Morgen Bergrace
(tevens mijn eerste mountainbikewedstrijd ooit, iemand nog geheime tips?)
Was die bergrace in de buurt van de route bij Rheden? Het was nl erg druk op de route vandaag.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Morgen Bergrace
(tevens mijn eerste mountainbikewedstrijd ooit, iemand nog geheime tips?)
Waarom deed je dat dan?quote:Op zondag 10 juni 2007 19:40 schreef Trainspotter het volgende:
zeker gezien ik gisteren nog drie uur door de zeikregen op de racefiets had gezeten.
Die wedstrijd zag ik in eerste instantie als training, dan vind ik het niet zo erg om niet volledig uitgerust aan de start te staan. Ik moet ook nog wat duurtraining doen als voorbereiding op de Transalp.quote:
Nee, in Park Klarenbeek in Arnhem-Noord. Daar komt die route niet.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Was die bergrace in de buurt van de route bij Rheden? Het was nl erg druk op de route vandaag.
Ah. OKquote:Op zondag 10 juni 2007 22:21 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Die wedstrijd zag ik in eerste instantie als training, dan vind ik het niet zo erg om niet volledig uitgerust aan de start te staan. Ik moet ook nog wat duurtraining doen als voorbereiding op de Transalp.
Zaterdagavond moest ik in Limburg zijn. Dan moet er natuurlijk ook gefietst worden. Daarom afgesproken met een vriend om een rondje te gaan rijden. We vertrokken met droog weer, maar op het verste punt begon het te regenen. We hebben ook niet echt drie uur met regen gereden, maar toch zeker wel de helft. Wel een hele mooie tocht, onder andere door Nationaal Park De Meinweg.
105e op de 75 min, 1u25 over 4 ronden. Was 3e SS'er.quote:
Altijd jezelf indekken voor eventuele slechte prestaties hèquote:Op zondag 10 juni 2007 22:33 schreef Wombcat het volgende:
grappig hoe iedereen altijd alles als training ziet![]()
quote:Op maandag 11 juni 2007 08:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
105e op de 75 min, 1u25 over 4 ronden. Was 3e SS'er.
Niet slecht voor een debuut
Jep, ik haalde Jeroen (DeKerf's) ongeveer een ronde voor het eind in.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:05 schreef Trainspotter het volgende:
. Zeker niet slecht! Klopt het dat je vlak voor de finish nog een kerel met titanium frame en wielrenstuur (of hoe heet zo'n ding) hebt ingehaald? Die baalde er in elk geval erg van dat ie net niet op het podium stond
.
Oh ja, als singlespeeder en DirtyPager ken jij 'DeKerf's' natuurlijk ookquote:Op maandag 11 juni 2007 19:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Jep, ik haalde Jeroen (DeKerf's) ongeveer een ronde voor het eind in.
Heb n mooi aflopend schema gereden:
rondetijden:
2e ronde: 22.19,40
3e ronde: 22.17,70
4e ronde: 22.03,60
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel, een 29'er met creatieve 1x9 of 2x6 setup weten ze daar ook zeker wel te waarderen
Moet maar eens rustig de mogelijkheden op een rijtje zetten, wil liefst een 29'er die ik zowel geared als SS kan gebruiken (zelfs een Alfine sluit ik niet uit)... alleen er zijn zó veel mogelijkheden.... denk o.a. aan:
On One Inbred 29
GF Rig
GT Peace 9r
Singular
Zóveel te kiezen, en altijd minder geld dan ideaal zou zijn
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
8 ronden... respect, zeker met die hitte! (of was het 's ochtends nog niet zo warm?)
Zelfs jouw langzaamste ronde was nog sneller dan mijn snelste
Ik moet meer trainenOn One Inbred's zijn erg mooie fietsjes. Maarja, kiezen is altijd moeilijk..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel, een 29'er met creatieve 1x9 of 2x6 setup weten ze daar ook zeker wel te waarderen
Moet maar eens rustig de mogelijkheden op een rijtje zetten, wil liefst een 29'er die ik zowel geared als SS kan gebruiken (zelfs een Alfine sluit ik niet uit)... alleen er zijn zó veel mogelijkheden.... denk o.a. aan:
On One Inbred 29
GF Rig
GT Peace 9r
Singular
Zóveel te kiezen, en altijd minder geld dan ideaal zou zijnWat ik doe? Ik ontdek!
quote:Op maandag 11 juni 2007 22:27 schreef Venco16 het volgende:
Nouja iemand die op het mountainbike.nl/forum zit kent Jeroen(De Kerf's) ook wel.
En die schitterende fiets![]()
Echt super, al is dat stuur niet mijn ding![]()
[afbeelding]
Nee, 's ochtends was het een beetje mistig en niet meer dan 20 graden. Wel moesten wij de sporen nog rijden, vooral dat verse grind was verradelijk.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
8 ronden... respect, zeker met die hitte! (of was het 's ochtends nog niet zo warm?)
De spoiler-optie lijkt me de meeste snelheidswinst opleveren. Maar training helpt ook wel jaquote:Zelfs jouw langzaamste ronde was nog sneller dan mijn snelste. Ik moet meer trainen
Duidelijk DP-taal, ik begrijp er niet veel vanquote:Hoewel, een 29'er met creatieve 1x9 of 2x6 setup weten ze daar ook zeker wel te waarderen
Moet maar eens rustig de mogelijkheden op een rijtje zetten, wil liefst een 29'er die ik zowel geared als SS kan gebruiken (zelfs een Alfine sluit ik niet uit)... alleen er zijn zó veel mogelijkheden.... denk o.a. aan:
On One Inbred 29
GF Rig
GT Peace 9r
Singular
Hmmm, dat is dichtbij waar ik woon (Bennekom). Ik ken die omgeving en paden daar goed, daar gaan we meestal heen als we hier in de buurt gaan fietsen (en daar in de buurt is dus ook de schouder van mijn vriendin gesneuveld). Ik doe alleen niks met bos (behalve erin fietsen, maar dus geen opleiding of werk), maar misschien dat ik wel even kom kijken. Bovendien de laatste tijd niet veel op de fiets kunnen zitten, en me niet aangemeld, dus meedoen zit er denk ik niet in. Ik ben wel benieuwd naar de route, heb je een kaartje ofzo?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:36 schreef Trainspotter het volgende:
Morgen doe ik toruwens aan het het NK Boslui mee, in Renkum. Da's een heus Nederlands Kampioenschap voor bikers met een 'groene' opleiding of baan. Ben benieuwd wat me te wachten staat. Ik zal nog eens checken of mijn smeermiddelen wel biologisch afbreekbaar zijn.
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
8 ronden... respect, zeker met die hitte! (of was het 's ochtends nog niet zo warm?)
Zelfs jouw langzaamste ronde was nog sneller dan mijn snelste
Ik moet meer trainenIs zo'n alfine een beetje geschikt voor het ruigere werk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel, een 29'er met creatieve 1x9 of 2x6 setup weten ze daar ook zeker wel te waarderen
Moet maar eens rustig de mogelijkheden op een rijtje zetten, wil liefst een 29'er die ik zowel geared als SS kan gebruiken (zelfs een Alfine sluit ik niet uit)... alleen er zijn zó veel mogelijkheden.... denk o.a. aan:
On One Inbred 29
GF Rig
GT Peace 9r
Singular
Zóveel te kiezen, en altijd minder geld dan ideaal zou zijn
Ik vind het wel een leuke optie voor een "stadsfiets" waar ik ook eens wat vaart mee kan maken. Bijvoorbeeld de Stevens Road Flyer of de Cube Hooperzoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
Die Rohloff is indd wel heel prijzig, wel geil uiteraardquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Geen ervaring mee, maar hij schijnt het zeer aardig te doen. Stukken betaalbaarder dan een Rohloff natuurlijk
Mwoah ik vind zo'n roloff eigenlijk geen reet aan, gigantisch mooi stukje techniek, dat wel, maar de buitekant..quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Die Rohloff is indd wel heel prijzig, wel geil uiteraard![]()
ik ga volgende week kijken hoe lang een nexus naaf het vol houd op m'n bikequote:Op woensdag 13 juni 2007 13:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is zo'n alfine een beetje geschikt voor het ruigere werk?
Ik vind het wel een leuke optie voor een "stadsfiets" waar ik ook eens wat vaart mee kan maken. Bijvoorbeeld de Stevens Road Flyer of de Cube Hooper
Laat hier ff weten hoe het bevalt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:29 schreef jaguar het volgende:
[..]
ik ga volgende week kijken hoe lang een nexus naaf het vol houd op m'n bike
da's ongeveer hetzelfde als alfine alleen dan zonder schijfrem (maar dat heb ik al opgelost)
Frame: Cube Reaction Pro, alu 7005 Hydroform triple butted, 18"quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:58 schreef L-style het volgende:
@ Trainspotter: wat zijn de specs van je fiets en hoeveel heeft ie gekost (zoals hij nu is)?
Waar/welke/hoe ga je de shifter plaatsen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:29 schreef jaguar het volgende:
[..]
ik ga volgende week kijken hoe lang een nexus naaf het vol houd op m'n bike
da's ongeveer hetzelfde als alfine alleen dan zonder schijfrem (maar dat heb ik al opgelost)
Wat is het verschil tussen een 6500 en een 7000? En wat is het prijsverschil?quote:Op zondag 17 juni 2007 15:34 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik zou dan op z'n minst voor de Trek 7000 kijken.
Hangt er vanaf wat je ermee van plan bent.
Als je voornamelijk in NL fietst zijn schijfremmen overkill, als er al goede schijfremmen geplaatst worden op een niet zo hele dure fiets.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:38 schreef L-style het volgende:
Ik ga binnenkort een eerste MTB kopen maar ben nog aan het twijfelen tussen de Trek 6500 en de Cube ltd comp. Zou ik best met of zonder schijfremmen nemen?
Ik zelf heb Magura hydraulische velgremmen en ik ben daar zeer tevreden over: remmen erg goed, weinig onderhoud en de remblokken slijten ook niet zo snel als bij schijfremmen. Ik heb de HS-11, maar de HS-33 waar vrienden van mij mee rijden zijn helemaal top, die kan je nog gedeeltelijk vanaf het stuur afstellen (ruimte tussen de velg en de remblokken). Voor mij geen (goedkope) schijfremmen, maar dit heeft ook met het budget te maken natuurlijk!quote:Op zondag 17 juni 2007 17:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Als je voornamelijk in NL fietst zijn schijfremmen overkill, als er al goede schijfremmen geplaatst worden op een niet zo hele dure fiets.
Daarnaast zijn velg remmen eenvoudiger te onderhouden.
Ik heb zelf ook de HS33, en niets meer dan lof over deze remmen.quote:Op maandag 18 juni 2007 09:13 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Ik zelf heb Magura hydraulische velgremmen en ik ben daar zeer tevreden over: remmen erg goed, weinig onderhoud en de remblokken slijten ook niet zo snel als bij schijfremmen. Ik heb de HS-11, maar de HS-33 waar vrienden van mij mee rijden zijn helemaal top, die kan je nog gedeeltelijk vanaf het stuur afstellen (ruimte tussen de velg en de remblokken). Voor mij geen (goedkope) schijfremmen, maar dit heeft ook met het budget te maken natuurlijk!
Heel herkenbaar, maar dat neem ik graag voor lief met deze remmen!quote:Op maandag 18 juni 2007 10:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
...
Enige nadeel is dat het wisselen van het voorwiel met bredere banden niet heel makkelijk gaat. Ik heb nu RR 2.10 voorop liggen en die passen er met wat moeite tussendoor.
dat zijn verkooptrucsquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waar/welke/hoe ga je de shifter plaatsen?
Volgens de site van shimano kun je alleen zo'n draaigeval die je op je stuur naast je handvat doet gebruiken, of ga je die ook gebruiken?
Zo'n geval dus:
[afbeelding]
Hahh, cool.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:39 schreef jaguar het volgende:
[..]
dat zijn verkooptrucs
ik heb er een alfine shiftertje opzitten en werkt gewoon perfect.
Zo'n ding
[afbeelding]
Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Alfine en Nexus 8 naaf zijn van binnen toch gewoon hetzelfde? Houdt ons op de hoogte iig
Hahh, een hele handige harry dusquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:03 schreef jaguar het volgende:
Dit is dus het naafje wat ik ga gebruiken heb hem wel omgebouwt met schijfrem adapter en industrie lagers
[[url=http://lh6.google.nl/image/kwarksnuiver/Rm6m9Pa3HvI/AAAAAAAAAIw/AY9EnaiyjNE/s640/09062007019.jpg]afbeelding][/url]
'k krijg morgen kettingspanner en velg binnen dus dan kan ik hem gaan spaken
Dat noem ik dus de betere huisvlijt. Goed bezig!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:03 schreef jaguar het volgende:
Dit is dus het naafje wat ik ga gebruiken heb hem wel omgebouwt omgebouwd met schijfrem adapter en industrie lagers
[[url=http://lh6.google.nl/image/kwarksnuiver/Rm6m9Pa3HvI/AAAAAAAAAIw/AY9EnaiyjNE/s640/09062007019.jpg]afbeelding][/url]
'k krijg morgen kettingspanner en velg binnen dus dan kan ik hem gaan spaken
Rare vraag misschien, maar heb je de fietsenmaker om de hoek al gevraagd of hij 'em kon bestellen? Ik ga later deze week even een paar wielen voor de tandem laten maken (Nexus 7-speed met rollerbrakes voor en achter). Ik kan dan meteen even vragen of hij die zou kunnen bestellen. Lijkt me wel als 'ie gewoon op de Shimano Benelux site staat.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:23 schreef jaguar het volgende:
Ik ben trouwens nog op zoek naar een bedrijf die de SL-S500-L shifter verkoopt
Dat is de linker shifter van shimano alfine en die wil ik ook wel graag hebben
mijn lokale fietsenboer probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:35 schreef FHR het volgende:
[..]
Rare vraag misschien, maar heb je de fietsenmaker om de hoek al gevraagd of hij 'em kon bestellen? Ik ga later deze week even een paar wielen voor de tandem laten maken (Nexus 7-speed met rollerbrakes voor en achter). Ik kan dan meteen even vragen of hij die zou kunnen bestellen. Lijkt me wel als 'ie gewoon op de Shimano Benelux site staat.
Hmm rare kerel. Nou ja, lokale Gazelle- en Batavus-boeren zijn inderdaad niet altijd even goed..... Succes ermee, ben benieuwd hoe het gaat bevallen!quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:29 schreef jaguar het volgende:
[..]
mijn lokale fietsenboer probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
alles wat ik aan hem vraag is volgens hem "raar" of "bestaat niet"
zoals een Alfine naaf "staat niet in het systeem dus je zal wel wat hebben verzonnen"![]()
dus ik probeer de meeste dingen via internet te vinden
Ongetwijfeld wordt het geen singlespeed, aangezien je eerder zei dat je dat onzin vondquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
niet echt MTB maar, vandaag zo'n frame binnen gekregen.
[afbeelding]
van de zomer maar eens iets leuks van maken
Haha, nee zo snel ben ik niet omquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:44 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld wordt het geen singlespeed, aangezien je eerder zei dat je dat onzin vond![]()
Ik ben op dit moment in Limburg(Schin op Geul) bij valkenburg in de buurt, ga dus zo maar eens een mooie mountainbikeroute hier fietsenHet echte werk..
![]()
Ik heb een LTD compquote:Op zondag 17 juni 2007 13:38 schreef L-style het volgende:
Ik ga binnenkort een eerste MTB kopen maar ben nog aan het twijfelen tussen de Trek 6500 en de Cube ltd comp. Zou ik best met of zonder schijfremmen nemen?
Zo'n lefty vindt ik echt geweldig. Hij heeft 110mm veerweg en dempt rete soepel. Sommige mensen vinden het niet zo fijn omdat je kwa wielen ook een beetje beperkt bent. Ik vindt het gewoon een hele fijne voorvork, Ik zeg niet dat het de beste vork is maar wel 1 van de betere. Kwa rijden merk je trouwens niets dat er maar aan 1 kant een poot zit.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:05 schreef Venco16 het volgende:
Oei, dat ziet er wel mooi uit. Hoe voelt zo'n lefty nou aan? Dat vraag ik mij altijd wel af..
Is precies hetzelfde type alleen een andere kleurquote:Op zondag 24 juni 2007 20:11 schreef Modus het volgende:
Is die op de actiefoto een ander type? Met oranje letters enzo...
Hoe ging ie? Ik heb je nu wel een aantal keer voorbij zien komen, maar ik had je steeds net te laat in de gaten om je aan te moedigen.quote:
Die is veel duurder en heeft geen lefty. Laat ik het zo zeggen. Ik had nog een donor fietsquote:Op zondag 24 juni 2007 20:39 schreef Modus het volgende:
Er is toch ook een Taurine met onderdelen zoals jij ze aangepast hebt (XTR enzo), waarom is het die niet geworden dan?.
Ah zo. Mooi ding verder hoor.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:52 schreef raimen het volgende:
Die is veel duurder en heeft geen lefty. Laat ik het zo zeggen. Ik had nog een donor fiets![]()
Je hoort er idd wel veel positieve verhalen over, wil het ook weleens proberen, het staat namelijk wel gaaf.. Maargoed voorlopig genoeg aan mn Fox..quote:Op zondag 24 juni 2007 20:22 schreef raimen het volgende:
[..]
Zo'n lefty vindt ik echt geweldig. Hij heeft 110mm veerweg en dempt rete soepel. Sommige mensen vinden het niet zo fijn omdat je kwa wielen ook een beetje beperkt bent. Ik vindt het gewoon een hele fijne voorvork, Ik zeg niet dat het de beste vork is maar wel 1 van de betere. Kwa rijden merk je trouwens niets dat er maar aan 1 kant een poot zit.
[..]
Is precies hetzelfde type alleen een andere kleur![]()
Grimeca. Dat is een rood-overgespoten Shimano XT remschijf uit 2000.quote:Op zondag 1 juli 2007 10:42 schreef Gstyles het volgende:
zit wel een gave remklauw op die schijfremmen
owkee ik reageer er een beetje laat op, maar mammoet zijn echt afzetters.. ze hebben mijn schijfremmen ontlucht en opnieuw olie in gedaan, kostte 70 euro.. ze waren er 50 min mee bezig geweest.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Modus het volgende:
De reden dat ik nu meteen gemaild heb is dat dan duidelijk is dat ik niet in de tussentijd eerst nog honderden kilometers gereden heb en dat deze nieuwe lekkage ms door misbruik ofzo is ontstaan. Ik heb in de mail aangegeven dat ik het op de zaak wil bespreken zodra hij weer terug is van vakantie.
Weet iemand nog een goeie MTB specialist omgeving Den Haag/Westland/Delft zo'n beetje? Niet Mammoet.. In Wateringen zou een goeie zitten?
jep Grimeca system 8 uit 2004quote:Op zondag 1 juli 2007 17:03 schreef FHR het volgende:
[..]
Grimeca. Dat is een rood-overgespoten Shimano XT remschijf uit 2000.
miss meer olie in het reservoir pompen.. het kan zijn dat ze dan wat meer naar buiten worden gedrukt.. hoe is de spanning op je remmen nu?quote:Op zondag 1 juli 2007 19:42 schreef hellmondunited het volgende:
Ik ben ook bezig geweest met het opbouwen van een fiets voor een vriend. Nu heb ik wat advies nodig over hydraulische schijfremmen.
De remblokken staan te veel naar binnen, hoe krijg ik deze naar buiten? (gaat om shimano LX). Volgens shimano moet je de blokjes er uithalen en dan de zwarte plaatjes waar de blokken tegenzitten, naar binnendrukken. Dit is gelukt, echter blijven ze aanlopen. (eerst paste de schijf er niet eens tussen).
Wie o wie kan mij helpen?!
Ehm, een klein misverstand hier denk ik...quote:Op maandag 2 juli 2007 17:13 schreef Gstyles het volgende:
[..]
miss meer olie in het reservoir pompen.. het kan zijn dat ze dan wat meer naar buiten worden gedrukt.. hoe is de spanning op je remmen nu?
Dat dacht ik dus ook. Het reservoir zit ook netjes vol.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:07 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ehm, een klein misverstand hier denk ik...
Helmond bedoelt dat ze te ver naar buiten(binnen) hoe je het ziet staan. Dus dat de schijf aanloopt. Dat verhelp je niet door er meer olie in de pompen, dan gaan ze alleen maar verder aanlopen lijkt mij...
Dan moet er dus een beetje olie uit misschien. Bij mijn collega heeft dat wel geholpen voor zijn Hayes-schijfremmen. Nu lopen ze niet meer aan. Maar natuurlijk niet teveel olie eruit...quote:Op maandag 2 juli 2007 22:07 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ehm, een klein misverstand hier denk ik...
Helmond bedoelt dat ze te ver naar buiten(binnen) hoe je het ziet staan. Dus dat de schijf aanloopt. Dat verhelp je niet door er meer olie in de pompen, dan gaan ze alleen maar verder aanlopen lijkt mij...
damn van wie is die mooie kontquote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:07 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Dan moet er dus een beetje olie uit misschien. Bij mijn collega heeft dat wel geholpen voor zijn Hayes-schijfremmen. Nu lopen ze niet meer aan. Maar natuurlijk niet teveel olie eruit...
Heb dat dus geprobeerd, minimaal overigens. Druk weg op de rem, blokken nogsteeds tegen de schijf.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:07 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Dan moet er dus een beetje olie uit misschien. Bij mijn collega heeft dat wel geholpen voor zijn Hayes-schijfremmen. Nu lopen ze niet meer aan. Maar natuurlijk niet teveel olie eruit...
Jep! Met reservoir open inderdaad. Dit scheelde bij de voorrem veel, maar achter gebeurde er niks.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:15 schreef jaguar het volgende:
heb je de blokker wel teruggedrukt met het reservoir open?
en heb je al geprobeert de remmen te ontluchten?
meestal als er lucht in je leidingen zit kan je de blokken terugduwen (dan druk je dus lucht samen) en dan komen ze vanzelf weer terug.
Zie http://www.magura.com/7thsenseCMS/index.php?id=11083&no_cache=1&file=2324&uid=12110&L=1quote:Op woensdag 4 juli 2007 09:39 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Jep! Met reservoir open inderdaad. Dit scheelde bij de voorrem veel, maar achter gebeurde er niks.
Ontluchten heb ik nog niet geprobeerd, weet niet hoe dit precies moet. Wellicht kun je mij hier wat uitleg over geven?
Heb je daar die nexus naaf in gedaanquote:Op maandag 9 juli 2007 21:46 schreef jaguar het volgende:
Even een paar foto's van mijn nieuwe paard![]()
[[url=http://lh3.google.nl/kwarksnuiver/RpKGElRSM4I/AAAAAAAAAMI/1-tS1-6fjJc/s640/SNC17776.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh5.google.nl/kwarksnuiver/RpKGGFRSM5I/AAAAAAAAAMQ/qJn4_8VYXkU/s640/SNC17777.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh4.google.nl/kwarksnuiver/RpKGH1RSM6I/AAAAAAAAAMY/S8pByUZbS2Y/s640/SNC17781.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh5.google.nl/kwarksnuiver/RpKGJFRSM7I/AAAAAAAAAMg/CpCbOS6qimM/s640/SNC17783.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh5.google.nl/kwarksnuiver/RpKGKFRSM8I/AAAAAAAAAMo/v7V4Ldhbi6A/s640/SNC17784.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh4.google.nl/kwarksnuiver/RpKGK1RSM9I/AAAAAAAAAMw/XXD48dhGPnE/s640/SNC17785.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh3.google.nl/kwarksnuiver/RpKGLlRSM-I/AAAAAAAAAM4/6EdTA8rMk1I/s640/SNC17786.JPG]afbeelding][/url]
aight!
![]()
jepz hij leeft nog.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Heb je daar die nexus naaf in gedaan
Leeft ie nog?
Hoe bevalt die naaf verder?
Vind ik ook wel apart die Nexus naaf. Een beetje een (no offense) "el cheepo" variant van de Rohloff.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Heb je daar die nexus naaf in gedaan
Leeft ie nog?
Hoe bevalt die naaf verder?
En die Redband is hoeveel speed?quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:48 schreef jaguar het volgende:
De nexus red band (lichtere en stevigere versie) word al vaker toegepast bij het mountainbiken maar is nog steeds erg duur (ongeveer 250 euro naaf+shifter) en dat durven de meeste mensen niet aan denk ik.
de alfine naaf is een naaf die wat meer de atb kant op gaat en daar zal vast ook nog wel een andere versie van komen.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:34 schreef pdiscs het volgende:
[..]
En die Redband is hoeveel speed?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben nu een Nexus7 naaf in een tandem aan het beunen (nee, helaas, geen off-road tandem), maar hoe zit die buitenkabel van de versnellingen vast? Hoe zit het stopje daar in dat zwarte armpje dat uitsteekt uit de naaf? Gewoon erin stoppen en met een tang vast knijpen ofzo? De kabel is veel smaller dan het gat nu, en ik trem 'em er zo door heen....quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef jaguar het volgende:
[..]
die is ook 8 speed
maar hij is lichter en heeft betere lagering als de normale nexus
daar hoort nog een ander zilverkleurig busje in met daarin een extra dik kabelhoesjequote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:09 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik ben nu een Nexus7 naaf in een tandem aan het beunen (nee, helaas, geen off-road tandem), maar hoe zit die buitenkabel van de versnellingen vast? Hoe zit het stopje daar in dat zwarte armpje dat uitsteekt uit de naaf? Gewoon erin stoppen en met een tang vast knijpen ofzo? De kabel is veel smaller dan het gat nu, en ik trem 'em er zo door heen....![]()
Bedankt, dat busje was dus foetsie. Nieuwe gescoord bij de LBS. Versnellingen werken, nu nog wachten op de remkabel (standaard kabels zijn net niet lang genoeg).quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:18 schreef jaguar het volgende:
[..]
daar hoort nog een ander zilverkleurig busje in met daarin een extra dik kabelhoesje
Die Alfine is toch hetzelfde als de nexus premium/redband maar dan met schijfrem?quote:Op donderdag 12 juli 2007 07:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Die is er (als het goed is) in de vorm van de Alfine
Dit kan volgens mij komen doordat je handremmen niet goed staan tov je stuur (teveel horizontaal). Als je je handen op je handremmen hebt, moeten je armen en je handen zoveel mogelijk in 1 lijn staan. Als er een te grote knik in zit, dan wordt je bloedtoevoer teveel afgeknepen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:25 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb nu ook een mountainbike en rij hiermee over de weg. Na elke tour die ik maak (zo'n 60km) heb ik last van tintelende vingers. Enig idee hoe dit komt en of dit schadelijk is of niet?
Je hebt wel handschoentjes aan?quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:25 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb nu ook een mountainbike en rij hiermee over de weg. Na elke tour die ik maak (zo'n 60km) heb ik last van tintelende vingers. Enig idee hoe dit komt en of dit schadelijk is of niet?
Tintelende vingers komt vaak doordat de aders in de handpalm te veel afgeknepen worden. En dan gaat het om de aders in de het dikkere stuk aan de kant waar niet je duim zit. Hier zijn verschillende oorzaken en oplossingen voor: hoek van je stuur, vorm en dikte van de grips, stand van remgrepen en handschoentjes. Vooral Specialized heeft speciale Body Geometry handschoenen die op het eerder genoemde stuk van je hand een dikker kussentje hebben om de druk daar een beetje te verspreiden. Je zal dus een beetje moeten experimenteren met de setup van je stuur en handschoentjes is sowieso geen gek idee (voor als je onderuit gaat). Succes!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:10 schreef beertenderrr het volgende:
echt krampachtig hou ik het in iedergeval niet vast. Sommige stukjes wat strakker dan andere delen uiteraard. Ik zal binnenkort even naar mijn handremmen kijken hoe die staan dan. Verder draag ik geen handschoentjes.
En probeer af en toe de positie van je handen iets te wijzigen. Kan ook geen kwaad waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:51 schreef FHR het volgende:
[..]
Tintelende vingers komt vaak doordat de aders in de handpalm te veel afgeknepen worden. En dan gaat het om de aders in de het dikkere stuk aan de kant waar niet je duim zit. Hier zijn verschillende oorzaken en oplossingen voor: hoek van je stuur, vorm en dikte van de grips, stand van remgrepen en handschoentjes. Vooral Specialized heeft speciale Body Geometry handschoenen die op het eerder genoemde stuk van je hand een dikker kussentje hebben om de druk daar een beetje te verspreiden. Je zal dus een beetje moeten experimenteren met de setup van je stuur en handschoentjes is sowieso geen gek idee (voor als je onderuit gaat). Succes!
Beneden pakweg E 1000 moet je geen fiets met achtervering willen, dat wordt bezuindigd op de draaiende delenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:53 schreef XL het volgende:
1) Wanneer wil ik een fiets die ook achtervering heeft? Of is voorvering genoeg? (lijkt mij eigenlijk wel, wanneer heb je voordeel van achtervering) Maak je met voorvering niet sneller een koprol?
Velgremmen zijn fool-proof maar hydraulische schijfremmen hebben meer remkracht en zijn beter te doseren. IMO voldoen in NL velgremmen prima.quote:2) Wat voor remsysteem wil ik? Met blokjes lijkt handig voor onderhoud. Lekker simpel. Hoe zijn echter de remeigenschappen t.o.v. een geavanceerder remsysteem. Zitten dergelijke systemen wel op goede fietsen?
K2 fietsen hebben 0,0 te maken met hun snowboards, laat je daar dus niet door leiden. Kijk eens naar een merk als Cube, die leveren goeie value-for moneyquote:3) Wat zijn merken die goede prijskwaliteit leveren? Ik zag bijvoorbeeld ook K2 fietsen maken, dat merk heeft bonuspunten vanwege de goede snowboards. Op wat voor prijs moet ik rekenen?
Je hebt Shimano en Shimano:quote:4) Onderdelen maken de fiets, als je technische specificaties bekijkt zie je veel Shimano bijvoorbeeld. Maar dat zie je bij fietsen van 250 euro en bij fietsen van 900 euro. Welke producten /modellen van onderdelen zijn goed. Zit daar een duidelijke lijn in? Instap, recreatief, sport, wedstrijd ofzo. Welke onderdelen zijn cruciaal voor de kwaliteit van een fiets?
Even op jouw verhaal inhakend en ter beeldvorming voor mij.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ziet eruit als een prima fiets voor dat geldValue for money was goed bij Cube, dat zei je alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is het nu ook een fiets die aansluit op het profiel wat ik van mezelf schetste? Kortom, kom ik toe met 650 euro of moet ik meer/minder uitgeven.
Wat is Singlespeed?
en bedankt voor je hulp natuurlijkDie Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
Supergaaf! Echt petje af hoor. Welke ben jij van die vier personen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:56 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, weer terug van de Transalp.
- Verslag van de eerste vier dagen
- Verslag van de laatste vier dagen
![]()
Jaquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:30 schreef The_S het volgende:
@trainspotter
Heb je die transalp op die cube hardtails gereden? Zo ja, is bij die transalp een fully niet veel fijner ivm met die lange grote afdalingen?
Tof manquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:56 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, weer terug van de Transalp.
- Verslag van de eerste vier dagen
- Verslag van de laatste vier dagen
![]()
Pfff, het begint te komen. Het was qua parcours niet eens zo'n hele zware editie, etappes duurde voor ons steeds slechts zo'n vier uur. Het was wel dat M'n Transalp-maat net ietsje sterker bergop was, dus ik heb vaak tegen m'n max aangereden om maar in het wiel te blijven. Daarbij heeft ook de plotselinge hitte wel het een en ander gevergd van mijn lichaam. Afgelopen week heb ik vooral op de bank gelegen. Als de touretappe niet bovenmatig spannend was viel ik in slaapquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tof man![]()
Alweer een beetje bijgekomen van de zware inspanningen?
Wat dacht je van de nieuwe Scalpel van Cannondale?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:49 schreef FHR het volgende:
Anderen al interessant 2008-nieuws gespot?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |