Vraagprijs was 795, kan mee voor 675quote:Op maandag 21 mei 2007 15:28 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik zou ook voor de Specialized gaan. Wel nog proberen wat van de prijs af te krijgen.
Dat ziet er opzich nog wel netjes uit, ik weet niet hoe het met de velgen zit i.v.m. het inremmen in de velg door de v-brakes..quote:
Idd een stuk beter. Nu nog alleen even die standaard en dat beschermdingetje voor bij je tandwielen eraf en dan is die afquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:04 schreef Impry het volgende:
Gisterenavond nieuwe vering erop (voor ¤ 60,- het proberen waard) en de boel een beetje gecleaned. (slot eraf, reflectors)
Vering is zo'n enorme vooruitgang ten opzichte van de vorige (standaard) vering. Moet je nagaan hoe slecht die was![]()
Hier nieuwe foto voor in de OP:
[[url=http://xs215.xs.to/xs215/07212/FietsnieuwKlein.jpg]afbeelding][/url]
Clicky voor iets grotere resolutie
Nu eigenlijk nog een zwarte crankset (puur voor de looks) en dan kan ik weer even vooruit
Je zal het er idd vast wel af kunnen krijgen, maar dat is idd wel wat mooierquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:53 schreef Impry het volgende:
Dat plastic ding zit helemaal vast met popnagels ofzo, kun je er in ieder geval niet afschroeven. Maar dat breek ik er nog wel een keer afEn die plastic schijf bij de achtercassette ook
De Merida is geen mountainbike! Dat is een Crosshybride. Dus niet primair bedoeld om door het bos te raggen. Geometrie, waarschijnlijk velgen en banden enz. maken dit niet tot een mountainbike. Merida heeft overigens wel echte mountainbikesquote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:16 schreef claxon het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed post maar ik denk dat jullie mij misschien wel wat advies kunnen geven. Gisteren ben ik bij een lokale fiets dealer geweest op zoek naar een nieuwe mountainbike. Omdat ik nog maar een 'beginner' ben leek een van deze twee fietsen mij wel iets om mee te beginnen:
Merida Crossway TFS 500 Magura
Focus Northern Lite
De Merida kost ¤849,= en de Focus ¤799,=, allebei met 'hydraulische remmen' van Magura. Ik weet niet of deze Magura remmen een goede keus zijn, ook omdat de versies zonder deze remmen ongeveer ¤150,= goedkoper zijn. Ik wil maximaal ¤850 euro uitgeven voor de fiets.
Ik wil graag van jullie weten of deze fietsen het geld waard zijn en of de Magura remmen wel echt nodig zijn? Ook wil ik graag weten of er een betere keus is voor het geld dat ik wil uitgeven?
Dan zit er op de Merida nog de mogelijkheid om vanaf het stuur de voorvering te blokkeren, is dit echt een must of is het meer een leuke extra?
Ik hoop dat er mensen bereid zijn om er eens naar te kijken en hun mening te geven, alvast bedankt!
I Agree.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:11 schreef pdiscs het volgende:
[..]
De Merida is geen mountainbike! Dat is een Crosshybride. Dus niet primair bedoeld om door het bos te raggen. Geometrie, waarschijnlijk velgen en banden enz. maken dit niet tot een mountainbike. Merida heeft overigens wel echte mountainbikes
Die focus is denk ik wel een aardige bike (zeker voor dat geld). Een kennis van me heeft sinds kort een Focus bike en is zeer tevreden. Eigenlijk kun je dat over alle duitse merken (Focus, Cube, Stevens enz.) zeggen. Goede prijs/prestatie.
Magura maakt o.a. hydraulische velgremmen (HS11 en HS33). Een goede V-brake (LX of hoger) rem is goed, een hydraulische velgrem is beter (HS33 is weer beter dan HS11 die op deze fiets zit) en een schijfrem is nog beter v.w.b. remvermogen. Een slechte mechanische schijfrem is minder goed dan een hydraulische velgrem (Magura). Magura's zijn de meest onderhoudsvriendelijke remmen die je kunt kopen.
Lockout op het stuur is leuk, maar geen must.
Al met al kun je stellen dat deze Merida geen mountainbike is en dat de Focus een goed keuze kan zijn.
Normaliter kun je maar een bepaalde tijd de OP wijzigen.quote:Op zondag 27 mei 2007 10:40 schreef Skwish het volgende:
Vreemd, ik zoek een edit opties in de OP om te kunnen wijzigen. Is er blijkbaar niet (meer)![]()
Mooi ding. We wachten nog even op "real life pictures". Wanneer denk je dat ze binnen is?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:04 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe fiets aangeschaft.
De Scott Reflex 20:
[afbeelding]
Aanstaande zaterdag mag ik haar ophalen.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:47 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Mooi ding. We wachten nog even op "real life pictures". Wanneer denk je dat ze binnen is?
Met wat voor onderdelen is deze fiets afgemonteerd? Plaatje is voor mij niet zo duidelijkquote:Op maandag 28 mei 2007 22:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Aanstaande zaterdag mag ik haar ophalen.
Ze wordt nu (uiteraard) op mijn maten afgesteld en afgemonteerd.
Ik verheug me enorm op onze ontmoeting
Weightquote:Op maandag 28 mei 2007 22:55 schreef Skwish het volgende:
[..]
Met wat voor onderdelen is deze fiets afgemonteerd? Plaatje is voor mij niet zo duidelijk
Die pedalen.. ik neem aan dat jij er SPD pedalen laat monteren?
NICE!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:22 schreef hellmondunited het volgende:
jongens, ik was al een hele tijd op zoek naar een fiets. Had al wat onderdelen om zelf wat te bouwen, maar dat project heb ik afgeblazen.
A.s. Donderdag heb ik ´m in huis! De trek 8500
(klik op de foto voor een scherpere foto!)
[afbeelding]
Het duurde even, maar dan heb je ook wat, ofnietquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:22 schreef hellmondunited het volgende:
jongens, ik was al een hele tijd op zoek naar een fiets. Had al wat onderdelen om zelf wat te bouwen, maar dat project heb ik afgeblazen.
[afbeelding]
Dan wordt het ook tijd voor een andere ava.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:22 schreef hellmondunited het volgende:
[afbeelding]
Heeft inderdaad erg lang geduurd! Ik wist gewoon niet meer wat ik wilde, zag door de bomen het bos niet meer maar deze voldoet aan al mijn eisen!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:48 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Het duurde even, maar dan heb je ook wat, ofniet![]()
Zeker supermooi fietsje![]()
![]()
Mag ik je wel verzoeken die (absurd grote) bar-ends eraf te halen? En dan eventueel nette kleintjes erop te zetten in een iets normalere stand. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als je hiermee 'over the bars' gaat. Ik heb wel eens iemand gezien met een hele grote ritssluiting op haar buik van dit soort bar-ends. Gewoon van die stompjes als bar-ends zijn meestal ook meer dan voldoende. Leuk fietsje verder en veel plezier/succes ermee!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:04 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe fiets aangeschaft.
De Scott Reflex 20:
[afbeelding]
In het echt zitten er veule kleinere op gelukkigquote:Op woensdag 30 mei 2007 08:30 schreef FHR het volgende:
[..]
Mag ik je wel verzoeken die (absurd grote) bar-ends eraf te halen? En dan eventueel nette kleintjes erop te zetten in een iets normalere stand. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als je hiermee 'over the bars' gaat. Ik heb wel eens iemand gezien met een hele grote ritssluiting op haar buik van dit soort bar-ends. Gewoon van die stompjes als bar-ends zijn meestal ook meer dan voldoende. Leuk fietsje verder en veel plezier/succes ermee!![]()
dankje! Zie dat het plaatje het nu niet meer doet, maarja.. morgen foto´s!quote:
hahaha ik weet het!quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:30 schreef FHR het volgende:
[..]
En Hellmondunited, je bent een overloper!Beetje van Specialized naar een ander merk gaan, he? Maar ziet er goed uit die Trek, mooie kleurstelling ook (jaja, dat is heel belangrijk
).
quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:30 schreef FHR het volgende:
[..]
Mag ik je wel verzoeken die (absurd grote) bar-ends eraf te halen? En dan eventueel nette kleintjes erop te zetten in een iets normalere stand. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als je hiermee 'over the bars' gaat. Ik heb wel eens iemand gezien met een hele grote ritssluiting op haar buik van dit soort bar-ends. Gewoon van die stompjes als bar-ends zijn meestal ook meer dan voldoende. Leuk fietsje verder en veel plezier/succes ermee!![]()
En Hellmondunited, je bent een overloper!Beetje van Specialized naar een ander merk gaan, he? Maar ziet er goed uit die Trek, mooie kleurstelling ook (jaja, dat is heel belangrijk
).
Dan is het goed....quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hahaha ik weet het!
Maar wat ik vond tegenvallen bij specialized, is dat je voor dezelfde prijs ineens een stuk minder krijgt ten opzichte van trek.
Specialized blijft altijd in mij
Ja, dat klopt. Meestal was Specialized erg goed qua prijs/kwaliteit, maar dit jaar valt het een beetje tegen. Misschien door ontwikkelingskosten van de nieuwe Enduro + voorvork + demper en de nieuwe Brain demper dat ze weer even wat meer inkomsten nodig hadden? Als ik nu geld over had voor een nieuwe fiets, zou ik ook niet meer voor een Specialized gaan, maar voor een Canyon.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hahaha ik weet het!
Maar wat ik vond tegenvallen bij specialized, is dat je voor dezelfde prijs ineens een stuk minder krijgt ten opzichte van trek.
Specialized blijft altijd in mij
uhm jawel.. 4x400 ipv 5x400quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:20 schreef Impry het volgende:
Ook net frame Rekkie!
En @Hellmondunited, mag ik vragen wat je nu ongeveer kwijt was aan die fiets?
Ik wel, maar dat wil je niet weten, toch?quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:34 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
niemand ervaring met de eggbeaters? Ook niet van ´horen zeggen´?
Nou, ik vond idd een Canyon ook super. Heb er ook na gekeken voor ik mn specialized kocht. Maar vond het een beetje jammer dat er niet echt dichtbij een zaak was die die fietsen verkocht. En om hem nou op internet te bestellen zonder eerst te zien ofzo, vond ik ook niet echt wat.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:36 schreef FHR het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Meestal was Specialized erg goed qua prijs/kwaliteit, maar dit jaar valt het een beetje tegen. Misschien door ontwikkelingskosten van de nieuwe Enduro + voorvork + demper en de nieuwe Brain demper dat ze weer even wat meer inkomsten nodig hadden? Als ik nu geld over had voor een nieuwe fiets, zou ik ook niet meer voor een Specialized gaan, maar voor een Canyon.
Tuurlijk wel! Dank voor het delen van je ervaring!quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:12 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik wel, maar dat wil je niet weten, toch?![]()
Op zich hebben de Eggbeaters veel bewegingsvrijheid. Dat is wat ze "float" noemen. Je voet zit aan de voorkant vast, maar de achterkant kun je links en rechts bewegen. Door de plaatjes op een bepaalde manier te monteren kun je de hoek waarme je je voet losklikt instellen (15 of 20 graden). De Eggies centreren je voet echter. Dat komt door de plaatjes en waarschijnlijk ook door de veer. Daardoor werden mijn voeten steeds recht op het pedaal gecentreerd.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:09 schreef Venco16 het volgende:
@ pdics. Kon je je plaatjes op je schoen dan niet iets losser zetten, zodat je voeten wel bewegingsvrijheid hadden?
Yep. Het uitklikken gaat net als bij SPD's. Alleen iets makkelijker nog. Je beweegt met je voet naar buiten en de schoen klikt los. Je kunt de uitklikhoek (15 of 20 graden) nog veranderen door de plaatjes andersom te monteren.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:37 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Tuurlijk wel! Dank voor het delen van je ervaring!
Neem aan dat het in en uitklikken hetzelfde is als bij de SPD pedalen?
Van welk jaar is ie?? hoe bevalt ie?quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:44 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
TREK 8500 rijder meldt zich.
mooiquote:Op donderdag 31 mei 2007 00:15 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Yep. Het uitklikken gaat net als bij SPD's. Alleen iets makkelijker nog. Je beweegt met je voet naar buiten en de schoen klikt los. Je kunt de uitklikhoek (15 of 20 graden) nog veranderen door de plaatjes andersom te monteren.
[afbeelding]
YEP.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:13 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
mooi
Passen ze op iedere schoen? (dus de afstand tussen de twee boutjes is het zelfde als bij spd?)
Dat dusquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:13 schreef Impry het volgende:
Gewoon naar www.xs.to en dan de onderste link pakken als je hem geupload hebt
Probeer 't is en plaats hier maar URL of wat hij aangeeft, dan kunnen we er vast wat mee
En anders www.tinypic.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |