http://www.bikeboosting.nl/index.phpquote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:06 schreef FHR het volgende:
PS: weet er nog iemand een goede online shop voor wieltjes? Het liefst eentje waar je zelf naaf, spaken en velg kan uitzoeken en dat zij 'em dan voor je bouwen (redelijk veel winkels zullen dit wel doen, maar misschien dat mensen goede/slechte ervaringen hebben). Ik ben nu 's een keer te lui om 't zelf te doen
Ik geloof dat 't een soort gedoogbeleid is. Overdag geen enkel probleem (een bel is trouwens erg handig hoor, en komt soms net wat vriendelijker over dan schreeuwen), maar 's avonds natuurlijk wel lampjes meenemen! Ik rijd regelmatig op de openbare weg (dat is alles anders dan je eigen oprit zo ongeveer, dus de bossen ook!) en heb nog nooit problemen gehad.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:57 schreef Symer het volgende:
Even een vraagje:
Ik zoek basis-informatie voor absolute beginners. De sites uit de OP helpen me al een flink eind op weg, maar ik vroeg me af of ik er eigenlijk de openbare weg mee op mag?
Er zit namelijk geen verlichting op, geen reflectors, geen bel, niks van dat alles.
ik kan er nergens iets over vinden, dus ga ik ervan uit dat het zo'n "Dat weet iedereen toch"-vraag is, maar goed.
Volgens mij mag 't sinds een aantal jaren ook officieel, dat op fietsen waar je alleen overdag mee fietst geen verlichting etc. meer hoeft te hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:01 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik geloof dat 't een soort gedoogbeleid is. Overdag geen enkel probleem (een bel is trouwens erg handig hoor, en komt soms net wat vriendelijker over dan schreeuwen), maar 's avonds natuurlijk wel lampjes meenemen! Ik rijd regelmatig op de openbare weg (dat is alles anders dan je eigen oprit zo ongeveer, dus de bossen ook!) en heb nog nooit problemen gehad.
En dan noem jij hem een pussy met je spatbordjesquote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Pussy
Spatbordjes erop en raggen door die modder![]()
Aha. Op de basisschool hadden we zo'n verkeersexamen waar de fiets aan strenge eisen moest voldoen, ik dacht 'daar zou deze fiets nooit doorheen komen'. Dus even vragen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:01 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik geloof dat 't een soort gedoogbeleid is. Overdag geen enkel probleem (een bel is trouwens erg handig hoor, en komt soms net wat vriendelijker over dan schreeuwen), maar 's avonds natuurlijk wel lampjes meenemen! Ik rijd regelmatig op de openbare weg (dat is alles anders dan je eigen oprit zo ongeveer, dus de bossen ook!) en heb nog nooit problemen gehad.
Hier een filmpje (gemaakt door een vriend) van afgelopen zaterdag!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:05 schreef Impry het volgende:
Vanmiddag voor het eerst in Dorst gereden samen met twee vrienden. Lag er prima bij, lekker veel bochtjes in vergelijking met de LDD! Echt een leuke afwisseling!
Het idee is leuk, de uitvoering alleen iets minder.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:24 schreef Impry het volgende:
[..]
Hier een filmpje (gemaakt door een vriend) van afgelopen zaterdag!
http://video.google.nl/videoplay?docid=5959750527420319597![]()
1,84m, maar volgens mij is hij ook verkrijgbaar in kleinere maten.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:34 schreef Trainspotter het volgende:
Prima frame, degelijke onderdelen, iets mindere vork. 22 inch is wel een grote maat, ik weet niet hoe lang je bent?
Ja dat weet ik, maar dat stond bij de specs van deze fiets (Copy_Paste) verhaalquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
voor 1m84 is 22 inch in ieder geval veel te groot
Voor in NL zijn velgremmen prima.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:20 schreef Rekkie het volgende:
Aanvullend heb ik nog een vraag met betrekking tot de remmen en wat de prefereren is.
Schijfremmen of remblokken?
Hmm das idd minder. Weet alleen niet of mailen succesvol is. Lijkt me handiger om de eigenaar erop aan te spreken wanneer die weer terug is, dat werkt over het algemeen sneller.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:58 schreef Modus het volgende:
Ja hoor.. Had vorig jaar problemen met mijn voorrem (Louise FR, zo goed als splinternieuw), daarvan was ineens de remkracht 0. Zou gerepareerd worden en idd, hij werkte weer, de terugrit naar huis. Daarna heeft ie bijna een jaar stilgestaan; ik fiets weer eens 3 meter: geen remkracht vóór.
. Ik weer naar de lbs... zou opgestuurd worden naar Magura (mogelijk fabrieksfoutje) en ik zou gratis een compleet nieuwe set krijgen, greep + klauw etc. Gisteren opgehaald, alles zat er weer op. Kijk vanochtend naar me fiets, heeft er wéér vloeistof uit de klauw op de velg gelekt en er hangt een druppel vloeistof aan de handgreep.
. En ik zag ook nog dat de klauw wel erg dicht op de schijf zit, het voorwiel staat best wel snel weer stil als ik hem een draai geef.
Ik had tegelijkertijd een berg XTR spullen door hun laten monteren en daar zaten ook allemaal kleine minpuntjes aan.
Dit is helaas het zoveelste minpuntje van die toko en nu is echt de maat vol. De eigenaar zelf is met vakantie maar ik ga vast mailen dat dit echt niet de bedoeling is.
Van Herwerden in Voorburg kan je proberen. Of Bike2build in Vlaardingen. Of gewoon nieuwe spullen vragen aan de fietsentoko waar het nu fout is gegaan, en zelf monteren?quote:Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Modus het volgende:
De reden dat ik nu meteen gemaild heb is dat dan duidelijk is dat ik niet in de tussentijd eerst nog honderden kilometers gereden heb en dat deze nieuwe lekkage ms door misbruik ofzo is ontstaan. Ik heb in de mail aangegeven dat ik het op de zaak wil bespreken zodra hij weer terug is van vakantie.
Weet iemand nog een goeie MTB specialist omgeving Den Haag/Westland/Delft zo'n beetje? Niet Mammoet.. In Wateringen zou een goeie zitten?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17657quote:Op zondag 20 mei 2007 20:52 schreef Rekkie het volgende:
Ik kan een zeer mooie Specialized overnemen (volledig XT afgemonteerd).
De ketting en de tandwielen gaan volgens de eigenaar echter nog maar 1 seizoen mee en moeten dus op termijn vervangen worden.
Nu is mijn vraag wat dit bij benadering gaat kosten?
Hé geweldig, dat had ik nog niet gevonden. Ik had al gekeken,quote:Op zondag 20 mei 2007 20:59 schreef Modus het volgende:
[..]
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17657
Hoe oud is de Specialized?quote:Op zondag 20 mei 2007 23:44 schreef Rekkie het volgende:
Ik ga nog even door met het vragen uurtje:
Ik kan een fiets overnemen met de volgende specs:ATB Specialized Stumpjumper, M4-frame 19'', zwart Rockshox SID voorvork Shimano XTR afgemonteerd
Dit voor de prijs van circa 650 euro (volgens de eigenaar kunnen de ketting en tandwielen nog 1 seizoen mee en moet daarna vervangen)
Ook kan ik bij bikes4you een fiets van hun "speciale" merk Anyway kopen voor hetzelfde bedrag.
deze is dan deore afgemonteerd, met een XT derrie en een Rockshox J2 voorvork.
1e fiets is dus 2e hands, 2e fiets is nieuw,
ik neig naar de Specialized, maar is dat een goede keus?
Wederom alvast bedankt![]()
Nou, als de tandwielen en ketting de enige dingen zijn die vervangen moeten worden had ik eigenlijk de specialized gekozen, als die er nog een beetje leuk uitziet.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:44 schreef Rekkie het volgende:
Ik ga nog even door met het vragen uurtje:
Ik kan een fiets overnemen met de volgende specs:ATB Specialized Stumpjumper, M4-frame 19'', zwart Rockshox SID voorvork Shimano XTR afgemonteerd
Dit voor de prijs van circa 650 euro (volgens de eigenaar kunnen de ketting en tandwielen nog 1 seizoen mee en moet daarna vervangen)
Ook kan ik bij bikes4you een fiets van hun "speciale" merk Anyway kopen voor hetzelfde bedrag.
deze is dan deore afgemonteerd, met een XT derrie en een Rockshox J2 voorvork.
1e fiets is dus 2e hands, 2e fiets is nieuw,
ik neig naar de Specialized, maar is dat een goede keus?
Wederom alvast bedankt![]()
quote:Op maandag 21 mei 2007 14:50 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Nou, als de tandwielen en ketting de enige dingen zijn die vervangen moeten worden had ik eigenlijk de specialized gekozen, als die er nog een beetje leuk uitziet.
Sowieso een beter frame, betere afmontage en een betere voorvork.
Dus ik zou voor de specialized gaan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |