Hoe weet je dat die banden lekker rijden, als je zo nog niet op je bike hebt zitten?quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:46 schreef Gstyles het volgende:
zit er aan te denken om schwalbe big apple banden op de fiets te leggen! ziet er mooi uit en rijdt heerlijk!
wiseguy.. heb er natuurlijk al op gereden (wekenlang) voor mijn werk...quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:12 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Hoe weet je dat die banden lekker rijden, als je zo nog niet op je bike hebt zitten?
je fietst dus alleen op de weg? anders zou ik het niet doen..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:39 schreef Gstyles het volgende:
[..]
wiseguy.. heb er natuurlijk al op gereden (wekenlang) voor mijn werk...![]()
zie hier plaatje:
[afbeelding]
Thanks (for the wiseguyquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:39 schreef Gstyles het volgende:
[..]
wiseguy.. heb er natuurlijk al op gereden (wekenlang) voor mijn werk...![]()
zie hier plaatje:
[afbeelding]
Indeed, lijkt me niet alles om daar mee in het bos te gaan rijden. Maar meneer zal wel op de weg fietsen..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:39 schreef Gstyles het volgende:
[..]
wiseguy.. heb er natuurlijk al op gereden (wekenlang) voor mijn werk...![]()
zie hier plaatje:
[afbeelding]
hehequote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:46 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Thanks (for the wiseguy)
Ben je bandentester dan?![]()
´t kan wel inderdaad, maar niet echt aan te raden. Zeker niet als het erg nat is (geweest)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:15 schreef Gstyles het volgende:
[quote]Op vrijdag 8 juni 2007 15:46 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
je fietst dus alleen op de weg? anders zou ik het niet doen..
[/quote ja mn in de stadmaar zelfs op een parcours kom je er aardig mee weg
![]()
Nouja als het hartstikke droog is, ben je alsnog nergens. Dan ben je ook stilstaand aan het malen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:57 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
´t kan wel inderdaad, maar niet echt aan te raden. Zeker niet als het erg nat is (geweest)
neequote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:02 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Nouja als het hartstikke droog is, ben je alsnog nergens. Dan ben je ook stilstaand aan het malen.
Het was een redelijk vochtig parcours.. toch kwam ik er goed doorheen.. natuurlijk goed schakelen, dat scheelt de helft maar die banden hebben, hoe gek het ook lijkt, aardig grip ook op natte ondergrond..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:57 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
´t kan wel inderdaad, maar niet echt aan te raden. Zeker niet als het erg nat is (geweest)
Hoe ging 't? Ik ben eigenlijk vergeten je fiets in de gaten te houden, anders had ik je nog wel effe aangemoedigd. Was wel weer lachen om te zien, die bonte verzameling singlespeeders. Stelletje posersquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Morgen Bergrace
(tevens mijn eerste mountainbikewedstrijd ooit, iemand nog geheime tips?)
Was die bergrace in de buurt van de route bij Rheden? Het was nl erg druk op de route vandaag.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Morgen Bergrace
(tevens mijn eerste mountainbikewedstrijd ooit, iemand nog geheime tips?)
Waarom deed je dat dan?quote:Op zondag 10 juni 2007 19:40 schreef Trainspotter het volgende:
zeker gezien ik gisteren nog drie uur door de zeikregen op de racefiets had gezeten.
Die wedstrijd zag ik in eerste instantie als training, dan vind ik het niet zo erg om niet volledig uitgerust aan de start te staan. Ik moet ook nog wat duurtraining doen als voorbereiding op de Transalp.quote:
Nee, in Park Klarenbeek in Arnhem-Noord. Daar komt die route niet.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Was die bergrace in de buurt van de route bij Rheden? Het was nl erg druk op de route vandaag.
Ah. OKquote:Op zondag 10 juni 2007 22:21 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Die wedstrijd zag ik in eerste instantie als training, dan vind ik het niet zo erg om niet volledig uitgerust aan de start te staan. Ik moet ook nog wat duurtraining doen als voorbereiding op de Transalp.
Zaterdagavond moest ik in Limburg zijn. Dan moet er natuurlijk ook gefietst worden. Daarom afgesproken met een vriend om een rondje te gaan rijden. We vertrokken met droog weer, maar op het verste punt begon het te regenen. We hebben ook niet echt drie uur met regen gereden, maar toch zeker wel de helft. Wel een hele mooie tocht, onder andere door Nationaal Park De Meinweg.
105e op de 75 min, 1u25 over 4 ronden. Was 3e SS'er.quote:
Altijd jezelf indekken voor eventuele slechte prestaties hèquote:Op zondag 10 juni 2007 22:33 schreef Wombcat het volgende:
grappig hoe iedereen altijd alles als training ziet![]()
quote:Op maandag 11 juni 2007 08:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
105e op de 75 min, 1u25 over 4 ronden. Was 3e SS'er.
Niet slecht voor een debuut
Jep, ik haalde Jeroen (DeKerf's) ongeveer een ronde voor het eind in.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:05 schreef Trainspotter het volgende:
. Zeker niet slecht! Klopt het dat je vlak voor de finish nog een kerel met titanium frame en wielrenstuur (of hoe heet zo'n ding) hebt ingehaald? Die baalde er in elk geval erg van dat ie net niet op het podium stond
.
Oh ja, als singlespeeder en DirtyPager ken jij 'DeKerf's' natuurlijk ookquote:Op maandag 11 juni 2007 19:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Jep, ik haalde Jeroen (DeKerf's) ongeveer een ronde voor het eind in.
Heb n mooi aflopend schema gereden:
rondetijden:
2e ronde: 22.19,40
3e ronde: 22.17,70
4e ronde: 22.03,60
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel, een 29'er met creatieve 1x9 of 2x6 setup weten ze daar ook zeker wel te waarderen
Moet maar eens rustig de mogelijkheden op een rijtje zetten, wil liefst een 29'er die ik zowel geared als SS kan gebruiken (zelfs een Alfine sluit ik niet uit)... alleen er zijn zó veel mogelijkheden.... denk o.a. aan:
On One Inbred 29
GF Rig
GT Peace 9r
Singular
Zóveel te kiezen, en altijd minder geld dan ideaal zou zijn
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
8 ronden... respect, zeker met die hitte! (of was het 's ochtends nog niet zo warm?)
Zelfs jouw langzaamste ronde was nog sneller dan mijn snelste
Ik moet meer trainenOn One Inbred's zijn erg mooie fietsjes. Maarja, kiezen is altijd moeilijk..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel, een 29'er met creatieve 1x9 of 2x6 setup weten ze daar ook zeker wel te waarderen
Moet maar eens rustig de mogelijkheden op een rijtje zetten, wil liefst een 29'er die ik zowel geared als SS kan gebruiken (zelfs een Alfine sluit ik niet uit)... alleen er zijn zó veel mogelijkheden.... denk o.a. aan:
On One Inbred 29
GF Rig
GT Peace 9r
Singular
Zóveel te kiezen, en altijd minder geld dan ideaal zou zijnWat ik doe? Ik ontdek!
quote:Op maandag 11 juni 2007 22:27 schreef Venco16 het volgende:
Nouja iemand die op het mountainbike.nl/forum zit kent Jeroen(De Kerf's) ook wel.
En die schitterende fiets![]()
Echt super, al is dat stuur niet mijn ding![]()
[afbeelding]
Nee, 's ochtends was het een beetje mistig en niet meer dan 20 graden. Wel moesten wij de sporen nog rijden, vooral dat verse grind was verradelijk.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
8 ronden... respect, zeker met die hitte! (of was het 's ochtends nog niet zo warm?)
De spoiler-optie lijkt me de meeste snelheidswinst opleveren. Maar training helpt ook wel jaquote:Zelfs jouw langzaamste ronde was nog sneller dan mijn snelste. Ik moet meer trainen
Duidelijk DP-taal, ik begrijp er niet veel vanquote:Hoewel, een 29'er met creatieve 1x9 of 2x6 setup weten ze daar ook zeker wel te waarderen
Moet maar eens rustig de mogelijkheden op een rijtje zetten, wil liefst een 29'er die ik zowel geared als SS kan gebruiken (zelfs een Alfine sluit ik niet uit)... alleen er zijn zó veel mogelijkheden.... denk o.a. aan:
On One Inbred 29
GF Rig
GT Peace 9r
Singular
Hmmm, dat is dichtbij waar ik woon (Bennekom). Ik ken die omgeving en paden daar goed, daar gaan we meestal heen als we hier in de buurt gaan fietsen (en daar in de buurt is dus ook de schouder van mijn vriendin gesneuveld). Ik doe alleen niks met bos (behalve erin fietsen, maar dus geen opleiding of werk), maar misschien dat ik wel even kom kijken. Bovendien de laatste tijd niet veel op de fiets kunnen zitten, en me niet aangemeld, dus meedoen zit er denk ik niet in. Ik ben wel benieuwd naar de route, heb je een kaartje ofzo?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:36 schreef Trainspotter het volgende:
Morgen doe ik toruwens aan het het NK Boslui mee, in Renkum. Da's een heus Nederlands Kampioenschap voor bikers met een 'groene' opleiding of baan. Ben benieuwd wat me te wachten staat. Ik zal nog eens checken of mijn smeermiddelen wel biologisch afbreekbaar zijn.
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
8 ronden... respect, zeker met die hitte! (of was het 's ochtends nog niet zo warm?)
Zelfs jouw langzaamste ronde was nog sneller dan mijn snelste
Ik moet meer trainenIs zo'n alfine een beetje geschikt voor het ruigere werk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel, een 29'er met creatieve 1x9 of 2x6 setup weten ze daar ook zeker wel te waarderen
Moet maar eens rustig de mogelijkheden op een rijtje zetten, wil liefst een 29'er die ik zowel geared als SS kan gebruiken (zelfs een Alfine sluit ik niet uit)... alleen er zijn zó veel mogelijkheden.... denk o.a. aan:
On One Inbred 29
GF Rig
GT Peace 9r
Singular
Zóveel te kiezen, en altijd minder geld dan ideaal zou zijn
Ik vind het wel een leuke optie voor een "stadsfiets" waar ik ook eens wat vaart mee kan maken. Bijvoorbeeld de Stevens Road Flyer of de Cube Hooperzoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
Die Rohloff is indd wel heel prijzig, wel geil uiteraardquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Geen ervaring mee, maar hij schijnt het zeer aardig te doen. Stukken betaalbaarder dan een Rohloff natuurlijk
Mwoah ik vind zo'n roloff eigenlijk geen reet aan, gigantisch mooi stukje techniek, dat wel, maar de buitekant..quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Die Rohloff is indd wel heel prijzig, wel geil uiteraard![]()
ik ga volgende week kijken hoe lang een nexus naaf het vol houd op m'n bikequote:Op woensdag 13 juni 2007 13:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is zo'n alfine een beetje geschikt voor het ruigere werk?
Ik vind het wel een leuke optie voor een "stadsfiets" waar ik ook eens wat vaart mee kan maken. Bijvoorbeeld de Stevens Road Flyer of de Cube Hooper
Laat hier ff weten hoe het bevalt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:29 schreef jaguar het volgende:
[..]
ik ga volgende week kijken hoe lang een nexus naaf het vol houd op m'n bike
da's ongeveer hetzelfde als alfine alleen dan zonder schijfrem (maar dat heb ik al opgelost)
Frame: Cube Reaction Pro, alu 7005 Hydroform triple butted, 18"quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:58 schreef L-style het volgende:
@ Trainspotter: wat zijn de specs van je fiets en hoeveel heeft ie gekost (zoals hij nu is)?
Waar/welke/hoe ga je de shifter plaatsen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:29 schreef jaguar het volgende:
[..]
ik ga volgende week kijken hoe lang een nexus naaf het vol houd op m'n bike
da's ongeveer hetzelfde als alfine alleen dan zonder schijfrem (maar dat heb ik al opgelost)
Wat is het verschil tussen een 6500 en een 7000? En wat is het prijsverschil?quote:Op zondag 17 juni 2007 15:34 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik zou dan op z'n minst voor de Trek 7000 kijken.
Hangt er vanaf wat je ermee van plan bent.
Als je voornamelijk in NL fietst zijn schijfremmen overkill, als er al goede schijfremmen geplaatst worden op een niet zo hele dure fiets.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:38 schreef L-style het volgende:
Ik ga binnenkort een eerste MTB kopen maar ben nog aan het twijfelen tussen de Trek 6500 en de Cube ltd comp. Zou ik best met of zonder schijfremmen nemen?
Ik zelf heb Magura hydraulische velgremmen en ik ben daar zeer tevreden over: remmen erg goed, weinig onderhoud en de remblokken slijten ook niet zo snel als bij schijfremmen. Ik heb de HS-11, maar de HS-33 waar vrienden van mij mee rijden zijn helemaal top, die kan je nog gedeeltelijk vanaf het stuur afstellen (ruimte tussen de velg en de remblokken). Voor mij geen (goedkope) schijfremmen, maar dit heeft ook met het budget te maken natuurlijk!quote:Op zondag 17 juni 2007 17:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Als je voornamelijk in NL fietst zijn schijfremmen overkill, als er al goede schijfremmen geplaatst worden op een niet zo hele dure fiets.
Daarnaast zijn velg remmen eenvoudiger te onderhouden.
Ik heb zelf ook de HS33, en niets meer dan lof over deze remmen.quote:Op maandag 18 juni 2007 09:13 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Ik zelf heb Magura hydraulische velgremmen en ik ben daar zeer tevreden over: remmen erg goed, weinig onderhoud en de remblokken slijten ook niet zo snel als bij schijfremmen. Ik heb de HS-11, maar de HS-33 waar vrienden van mij mee rijden zijn helemaal top, die kan je nog gedeeltelijk vanaf het stuur afstellen (ruimte tussen de velg en de remblokken). Voor mij geen (goedkope) schijfremmen, maar dit heeft ook met het budget te maken natuurlijk!
Heel herkenbaar, maar dat neem ik graag voor lief met deze remmen!quote:Op maandag 18 juni 2007 10:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
...
Enige nadeel is dat het wisselen van het voorwiel met bredere banden niet heel makkelijk gaat. Ik heb nu RR 2.10 voorop liggen en die passen er met wat moeite tussendoor.
dat zijn verkooptrucsquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waar/welke/hoe ga je de shifter plaatsen?
Volgens de site van shimano kun je alleen zo'n draaigeval die je op je stuur naast je handvat doet gebruiken, of ga je die ook gebruiken?
Zo'n geval dus:
[afbeelding]
Hahh, cool.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:39 schreef jaguar het volgende:
[..]
dat zijn verkooptrucs
ik heb er een alfine shiftertje opzitten en werkt gewoon perfect.
Zo'n ding
[afbeelding]
Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Alfine en Nexus 8 naaf zijn van binnen toch gewoon hetzelfde? Houdt ons op de hoogte iig
Hahh, een hele handige harry dusquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:03 schreef jaguar het volgende:
Dit is dus het naafje wat ik ga gebruiken heb hem wel omgebouwt met schijfrem adapter en industrie lagers
[[url=http://lh6.google.nl/image/kwarksnuiver/Rm6m9Pa3HvI/AAAAAAAAAIw/AY9EnaiyjNE/s640/09062007019.jpg]afbeelding][/url]
'k krijg morgen kettingspanner en velg binnen dus dan kan ik hem gaan spaken
Dat noem ik dus de betere huisvlijt. Goed bezig!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:03 schreef jaguar het volgende:
Dit is dus het naafje wat ik ga gebruiken heb hem wel omgebouwt omgebouwd met schijfrem adapter en industrie lagers
[[url=http://lh6.google.nl/image/kwarksnuiver/Rm6m9Pa3HvI/AAAAAAAAAIw/AY9EnaiyjNE/s640/09062007019.jpg]afbeelding][/url]
'k krijg morgen kettingspanner en velg binnen dus dan kan ik hem gaan spaken
Rare vraag misschien, maar heb je de fietsenmaker om de hoek al gevraagd of hij 'em kon bestellen? Ik ga later deze week even een paar wielen voor de tandem laten maken (Nexus 7-speed met rollerbrakes voor en achter). Ik kan dan meteen even vragen of hij die zou kunnen bestellen. Lijkt me wel als 'ie gewoon op de Shimano Benelux site staat.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:23 schreef jaguar het volgende:
Ik ben trouwens nog op zoek naar een bedrijf die de SL-S500-L shifter verkoopt
Dat is de linker shifter van shimano alfine en die wil ik ook wel graag hebben
mijn lokale fietsenboer probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:35 schreef FHR het volgende:
[..]
Rare vraag misschien, maar heb je de fietsenmaker om de hoek al gevraagd of hij 'em kon bestellen? Ik ga later deze week even een paar wielen voor de tandem laten maken (Nexus 7-speed met rollerbrakes voor en achter). Ik kan dan meteen even vragen of hij die zou kunnen bestellen. Lijkt me wel als 'ie gewoon op de Shimano Benelux site staat.
Hmm rare kerel. Nou ja, lokale Gazelle- en Batavus-boeren zijn inderdaad niet altijd even goed..... Succes ermee, ben benieuwd hoe het gaat bevallen!quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:29 schreef jaguar het volgende:
[..]
mijn lokale fietsenboer probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
alles wat ik aan hem vraag is volgens hem "raar" of "bestaat niet"
zoals een Alfine naaf "staat niet in het systeem dus je zal wel wat hebben verzonnen"![]()
dus ik probeer de meeste dingen via internet te vinden
Ongetwijfeld wordt het geen singlespeed, aangezien je eerder zei dat je dat onzin vondquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
niet echt MTB maar, vandaag zo'n frame binnen gekregen.
[afbeelding]
van de zomer maar eens iets leuks van maken
Haha, nee zo snel ben ik niet omquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:44 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld wordt het geen singlespeed, aangezien je eerder zei dat je dat onzin vond![]()
Ik ben op dit moment in Limburg(Schin op Geul) bij valkenburg in de buurt, ga dus zo maar eens een mooie mountainbikeroute hier fietsenHet echte werk..
![]()
Ik heb een LTD compquote:Op zondag 17 juni 2007 13:38 schreef L-style het volgende:
Ik ga binnenkort een eerste MTB kopen maar ben nog aan het twijfelen tussen de Trek 6500 en de Cube ltd comp. Zou ik best met of zonder schijfremmen nemen?
Zo'n lefty vindt ik echt geweldig. Hij heeft 110mm veerweg en dempt rete soepel. Sommige mensen vinden het niet zo fijn omdat je kwa wielen ook een beetje beperkt bent. Ik vindt het gewoon een hele fijne voorvork, Ik zeg niet dat het de beste vork is maar wel 1 van de betere. Kwa rijden merk je trouwens niets dat er maar aan 1 kant een poot zit.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:05 schreef Venco16 het volgende:
Oei, dat ziet er wel mooi uit. Hoe voelt zo'n lefty nou aan? Dat vraag ik mij altijd wel af..
Is precies hetzelfde type alleen een andere kleurquote:Op zondag 24 juni 2007 20:11 schreef Modus het volgende:
Is die op de actiefoto een ander type? Met oranje letters enzo...
Hoe ging ie? Ik heb je nu wel een aantal keer voorbij zien komen, maar ik had je steeds net te laat in de gaten om je aan te moedigen.quote:
Die is veel duurder en heeft geen lefty. Laat ik het zo zeggen. Ik had nog een donor fietsquote:Op zondag 24 juni 2007 20:39 schreef Modus het volgende:
Er is toch ook een Taurine met onderdelen zoals jij ze aangepast hebt (XTR enzo), waarom is het die niet geworden dan?.
Ah zo. Mooi ding verder hoor.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:52 schreef raimen het volgende:
Die is veel duurder en heeft geen lefty. Laat ik het zo zeggen. Ik had nog een donor fiets![]()
Je hoort er idd wel veel positieve verhalen over, wil het ook weleens proberen, het staat namelijk wel gaaf.. Maargoed voorlopig genoeg aan mn Fox..quote:Op zondag 24 juni 2007 20:22 schreef raimen het volgende:
[..]
Zo'n lefty vindt ik echt geweldig. Hij heeft 110mm veerweg en dempt rete soepel. Sommige mensen vinden het niet zo fijn omdat je kwa wielen ook een beetje beperkt bent. Ik vindt het gewoon een hele fijne voorvork, Ik zeg niet dat het de beste vork is maar wel 1 van de betere. Kwa rijden merk je trouwens niets dat er maar aan 1 kant een poot zit.
[..]
Is precies hetzelfde type alleen een andere kleur![]()
Grimeca. Dat is een rood-overgespoten Shimano XT remschijf uit 2000.quote:Op zondag 1 juli 2007 10:42 schreef Gstyles het volgende:
zit wel een gave remklauw op die schijfremmen
owkee ik reageer er een beetje laat op, maar mammoet zijn echt afzetters.. ze hebben mijn schijfremmen ontlucht en opnieuw olie in gedaan, kostte 70 euro.. ze waren er 50 min mee bezig geweest.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Modus het volgende:
De reden dat ik nu meteen gemaild heb is dat dan duidelijk is dat ik niet in de tussentijd eerst nog honderden kilometers gereden heb en dat deze nieuwe lekkage ms door misbruik ofzo is ontstaan. Ik heb in de mail aangegeven dat ik het op de zaak wil bespreken zodra hij weer terug is van vakantie.
Weet iemand nog een goeie MTB specialist omgeving Den Haag/Westland/Delft zo'n beetje? Niet Mammoet.. In Wateringen zou een goeie zitten?
jep Grimeca system 8 uit 2004quote:Op zondag 1 juli 2007 17:03 schreef FHR het volgende:
[..]
Grimeca. Dat is een rood-overgespoten Shimano XT remschijf uit 2000.
miss meer olie in het reservoir pompen.. het kan zijn dat ze dan wat meer naar buiten worden gedrukt.. hoe is de spanning op je remmen nu?quote:Op zondag 1 juli 2007 19:42 schreef hellmondunited het volgende:
Ik ben ook bezig geweest met het opbouwen van een fiets voor een vriend. Nu heb ik wat advies nodig over hydraulische schijfremmen.
De remblokken staan te veel naar binnen, hoe krijg ik deze naar buiten? (gaat om shimano LX). Volgens shimano moet je de blokjes er uithalen en dan de zwarte plaatjes waar de blokken tegenzitten, naar binnendrukken. Dit is gelukt, echter blijven ze aanlopen. (eerst paste de schijf er niet eens tussen).
Wie o wie kan mij helpen?!
Ehm, een klein misverstand hier denk ik...quote:Op maandag 2 juli 2007 17:13 schreef Gstyles het volgende:
[..]
miss meer olie in het reservoir pompen.. het kan zijn dat ze dan wat meer naar buiten worden gedrukt.. hoe is de spanning op je remmen nu?
Dat dacht ik dus ook. Het reservoir zit ook netjes vol.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:07 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ehm, een klein misverstand hier denk ik...
Helmond bedoelt dat ze te ver naar buiten(binnen) hoe je het ziet staan. Dus dat de schijf aanloopt. Dat verhelp je niet door er meer olie in de pompen, dan gaan ze alleen maar verder aanlopen lijkt mij...
Dan moet er dus een beetje olie uit misschien. Bij mijn collega heeft dat wel geholpen voor zijn Hayes-schijfremmen. Nu lopen ze niet meer aan. Maar natuurlijk niet teveel olie eruit...quote:Op maandag 2 juli 2007 22:07 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ehm, een klein misverstand hier denk ik...
Helmond bedoelt dat ze te ver naar buiten(binnen) hoe je het ziet staan. Dus dat de schijf aanloopt. Dat verhelp je niet door er meer olie in de pompen, dan gaan ze alleen maar verder aanlopen lijkt mij...
damn van wie is die mooie kontquote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:07 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Dan moet er dus een beetje olie uit misschien. Bij mijn collega heeft dat wel geholpen voor zijn Hayes-schijfremmen. Nu lopen ze niet meer aan. Maar natuurlijk niet teveel olie eruit...
Heb dat dus geprobeerd, minimaal overigens. Druk weg op de rem, blokken nogsteeds tegen de schijf.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:07 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Dan moet er dus een beetje olie uit misschien. Bij mijn collega heeft dat wel geholpen voor zijn Hayes-schijfremmen. Nu lopen ze niet meer aan. Maar natuurlijk niet teveel olie eruit...
Jep! Met reservoir open inderdaad. Dit scheelde bij de voorrem veel, maar achter gebeurde er niks.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:15 schreef jaguar het volgende:
heb je de blokker wel teruggedrukt met het reservoir open?
en heb je al geprobeert de remmen te ontluchten?
meestal als er lucht in je leidingen zit kan je de blokken terugduwen (dan druk je dus lucht samen) en dan komen ze vanzelf weer terug.
Zie http://www.magura.com/7thsenseCMS/index.php?id=11083&no_cache=1&file=2324&uid=12110&L=1quote:Op woensdag 4 juli 2007 09:39 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Jep! Met reservoir open inderdaad. Dit scheelde bij de voorrem veel, maar achter gebeurde er niks.
Ontluchten heb ik nog niet geprobeerd, weet niet hoe dit precies moet. Wellicht kun je mij hier wat uitleg over geven?
Heb je daar die nexus naaf in gedaanquote:Op maandag 9 juli 2007 21:46 schreef jaguar het volgende:
Even een paar foto's van mijn nieuwe paard![]()
[[url=http://lh3.google.nl/kwarksnuiver/RpKGElRSM4I/AAAAAAAAAMI/1-tS1-6fjJc/s640/SNC17776.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh5.google.nl/kwarksnuiver/RpKGGFRSM5I/AAAAAAAAAMQ/qJn4_8VYXkU/s640/SNC17777.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh4.google.nl/kwarksnuiver/RpKGH1RSM6I/AAAAAAAAAMY/S8pByUZbS2Y/s640/SNC17781.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh5.google.nl/kwarksnuiver/RpKGJFRSM7I/AAAAAAAAAMg/CpCbOS6qimM/s640/SNC17783.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh5.google.nl/kwarksnuiver/RpKGKFRSM8I/AAAAAAAAAMo/v7V4Ldhbi6A/s640/SNC17784.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh4.google.nl/kwarksnuiver/RpKGK1RSM9I/AAAAAAAAAMw/XXD48dhGPnE/s640/SNC17785.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://lh3.google.nl/kwarksnuiver/RpKGLlRSM-I/AAAAAAAAAM4/6EdTA8rMk1I/s640/SNC17786.JPG]afbeelding][/url]
aight!
![]()
jepz hij leeft nog.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Heb je daar die nexus naaf in gedaan
Leeft ie nog?
Hoe bevalt die naaf verder?
Vind ik ook wel apart die Nexus naaf. Een beetje een (no offense) "el cheepo" variant van de Rohloff.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Heb je daar die nexus naaf in gedaan
Leeft ie nog?
Hoe bevalt die naaf verder?
En die Redband is hoeveel speed?quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:48 schreef jaguar het volgende:
De nexus red band (lichtere en stevigere versie) word al vaker toegepast bij het mountainbiken maar is nog steeds erg duur (ongeveer 250 euro naaf+shifter) en dat durven de meeste mensen niet aan denk ik.
de alfine naaf is een naaf die wat meer de atb kant op gaat en daar zal vast ook nog wel een andere versie van komen.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:34 schreef pdiscs het volgende:
[..]
En die Redband is hoeveel speed?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben nu een Nexus7 naaf in een tandem aan het beunen (nee, helaas, geen off-road tandem), maar hoe zit die buitenkabel van de versnellingen vast? Hoe zit het stopje daar in dat zwarte armpje dat uitsteekt uit de naaf? Gewoon erin stoppen en met een tang vast knijpen ofzo? De kabel is veel smaller dan het gat nu, en ik trem 'em er zo door heen....quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:17 schreef jaguar het volgende:
[..]
die is ook 8 speed
maar hij is lichter en heeft betere lagering als de normale nexus
daar hoort nog een ander zilverkleurig busje in met daarin een extra dik kabelhoesjequote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:09 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik ben nu een Nexus7 naaf in een tandem aan het beunen (nee, helaas, geen off-road tandem), maar hoe zit die buitenkabel van de versnellingen vast? Hoe zit het stopje daar in dat zwarte armpje dat uitsteekt uit de naaf? Gewoon erin stoppen en met een tang vast knijpen ofzo? De kabel is veel smaller dan het gat nu, en ik trem 'em er zo door heen....![]()
Bedankt, dat busje was dus foetsie. Nieuwe gescoord bij de LBS. Versnellingen werken, nu nog wachten op de remkabel (standaard kabels zijn net niet lang genoeg).quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:18 schreef jaguar het volgende:
[..]
daar hoort nog een ander zilverkleurig busje in met daarin een extra dik kabelhoesje
Die Alfine is toch hetzelfde als de nexus premium/redband maar dan met schijfrem?quote:Op donderdag 12 juli 2007 07:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Die is er (als het goed is) in de vorm van de Alfine
Dit kan volgens mij komen doordat je handremmen niet goed staan tov je stuur (teveel horizontaal). Als je je handen op je handremmen hebt, moeten je armen en je handen zoveel mogelijk in 1 lijn staan. Als er een te grote knik in zit, dan wordt je bloedtoevoer teveel afgeknepen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:25 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb nu ook een mountainbike en rij hiermee over de weg. Na elke tour die ik maak (zo'n 60km) heb ik last van tintelende vingers. Enig idee hoe dit komt en of dit schadelijk is of niet?
Je hebt wel handschoentjes aan?quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:25 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb nu ook een mountainbike en rij hiermee over de weg. Na elke tour die ik maak (zo'n 60km) heb ik last van tintelende vingers. Enig idee hoe dit komt en of dit schadelijk is of niet?
Tintelende vingers komt vaak doordat de aders in de handpalm te veel afgeknepen worden. En dan gaat het om de aders in de het dikkere stuk aan de kant waar niet je duim zit. Hier zijn verschillende oorzaken en oplossingen voor: hoek van je stuur, vorm en dikte van de grips, stand van remgrepen en handschoentjes. Vooral Specialized heeft speciale Body Geometry handschoenen die op het eerder genoemde stuk van je hand een dikker kussentje hebben om de druk daar een beetje te verspreiden. Je zal dus een beetje moeten experimenteren met de setup van je stuur en handschoentjes is sowieso geen gek idee (voor als je onderuit gaat). Succes!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:10 schreef beertenderrr het volgende:
echt krampachtig hou ik het in iedergeval niet vast. Sommige stukjes wat strakker dan andere delen uiteraard. Ik zal binnenkort even naar mijn handremmen kijken hoe die staan dan. Verder draag ik geen handschoentjes.
En probeer af en toe de positie van je handen iets te wijzigen. Kan ook geen kwaad waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:51 schreef FHR het volgende:
[..]
Tintelende vingers komt vaak doordat de aders in de handpalm te veel afgeknepen worden. En dan gaat het om de aders in de het dikkere stuk aan de kant waar niet je duim zit. Hier zijn verschillende oorzaken en oplossingen voor: hoek van je stuur, vorm en dikte van de grips, stand van remgrepen en handschoentjes. Vooral Specialized heeft speciale Body Geometry handschoenen die op het eerder genoemde stuk van je hand een dikker kussentje hebben om de druk daar een beetje te verspreiden. Je zal dus een beetje moeten experimenteren met de setup van je stuur en handschoentjes is sowieso geen gek idee (voor als je onderuit gaat). Succes!
Beneden pakweg E 1000 moet je geen fiets met achtervering willen, dat wordt bezuindigd op de draaiende delenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:53 schreef XL het volgende:
1) Wanneer wil ik een fiets die ook achtervering heeft? Of is voorvering genoeg? (lijkt mij eigenlijk wel, wanneer heb je voordeel van achtervering) Maak je met voorvering niet sneller een koprol?
Velgremmen zijn fool-proof maar hydraulische schijfremmen hebben meer remkracht en zijn beter te doseren. IMO voldoen in NL velgremmen prima.quote:2) Wat voor remsysteem wil ik? Met blokjes lijkt handig voor onderhoud. Lekker simpel. Hoe zijn echter de remeigenschappen t.o.v. een geavanceerder remsysteem. Zitten dergelijke systemen wel op goede fietsen?
K2 fietsen hebben 0,0 te maken met hun snowboards, laat je daar dus niet door leiden. Kijk eens naar een merk als Cube, die leveren goeie value-for moneyquote:3) Wat zijn merken die goede prijskwaliteit leveren? Ik zag bijvoorbeeld ook K2 fietsen maken, dat merk heeft bonuspunten vanwege de goede snowboards. Op wat voor prijs moet ik rekenen?
Je hebt Shimano en Shimano:quote:4) Onderdelen maken de fiets, als je technische specificaties bekijkt zie je veel Shimano bijvoorbeeld. Maar dat zie je bij fietsen van 250 euro en bij fietsen van 900 euro. Welke producten /modellen van onderdelen zijn goed. Zit daar een duidelijke lijn in? Instap, recreatief, sport, wedstrijd ofzo. Welke onderdelen zijn cruciaal voor de kwaliteit van een fiets?
Even op jouw verhaal inhakend en ter beeldvorming voor mij.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ziet eruit als een prima fiets voor dat geldValue for money was goed bij Cube, dat zei je alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is het nu ook een fiets die aansluit op het profiel wat ik van mezelf schetste? Kortom, kom ik toe met 650 euro of moet ik meer/minder uitgeven.
Wat is Singlespeed?
en bedankt voor je hulp natuurlijkDie Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
Supergaaf! Echt petje af hoor. Welke ben jij van die vier personen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:56 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, weer terug van de Transalp.
- Verslag van de eerste vier dagen
- Verslag van de laatste vier dagen
![]()
Jaquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:30 schreef The_S het volgende:
@trainspotter
Heb je die transalp op die cube hardtails gereden? Zo ja, is bij die transalp een fully niet veel fijner ivm met die lange grote afdalingen?
Tof manquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:56 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, weer terug van de Transalp.
- Verslag van de eerste vier dagen
- Verslag van de laatste vier dagen
![]()
Pfff, het begint te komen. Het was qua parcours niet eens zo'n hele zware editie, etappes duurde voor ons steeds slechts zo'n vier uur. Het was wel dat M'n Transalp-maat net ietsje sterker bergop was, dus ik heb vaak tegen m'n max aangereden om maar in het wiel te blijven. Daarbij heeft ook de plotselinge hitte wel het een en ander gevergd van mijn lichaam. Afgelopen week heb ik vooral op de bank gelegen. Als de touretappe niet bovenmatig spannend was viel ik in slaapquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tof man![]()
Alweer een beetje bijgekomen van de zware inspanningen?
Wat dacht je van de nieuwe Scalpel van Cannondale?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:49 schreef FHR het volgende:
Anderen al interessant 2008-nieuws gespot?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |