Succes morgen!quote:
Veel beter. Tnx.quote:
Nou, toen we bezig waren met die slaaptraining heb ik hem idd echt moeten laten krijsen. Maar dat werd heel snel steeds korter. Nu pruttelt hij nog wel regelmatig en soms dus ook best lang. Af en toe wordt dat dan erger, als in krijsen. En tegenwoordig laat ik dat niet langer dan een minuut of 3 duren. Vind ik zielig. En ook niet nodig. Mijn lief en ik hebben daar nog wel eens discussie over omdat J bang is dat we weer terug naar af gaan als ik in zijn ogen te snel naar Thies toe ga. Maar hierin ben ik heel eigenwijs. Dat overstuur laten huilen wil ik niet. Indertijd was dat nodig om het patroon van 7x per nacht troostvoeden te doorbreken (wat dus ook na 2 nachten doorbroken was). Maar nu vind ik het nutteloos. Want met al die adrenaline in zijn lijfje van krijsen wordt hij echt niet rustig lijkt me... Dus dan doe ik het zoals ik eerder beschreef.quote:Dus jij liet Thies echt huilen, ook echt krijsen zeg maar, niet dat gekwek van "meh meh"?
Ik word daar helemaal hyper van dus he
Vief, is Dean dan van 18 tot 20.45 aan een stuk wakker? Dat lijkt me best lang voor zijn leeftijd. zeker zo aan het einde van de dag. Wellicht is hij dan toch oververmoeid en komt hij daardoor zo moeiljik in slaap...quote:Vanaaf heb ik hem idd van 17.00 uur tot 18.00 een slaapje laten doen, toen een fles en om 20.45 weer een fles en in bedje, heel lang bij hem gezeten handje vasthouden en kriebelen over zijn hoofdje..en ben nu al 3 keer heen en weer gegaan voor zijn foppie...hij plopt hem er ook gewoon uit he![]()
Nou, het is nu al 5 minuten stil
Ja, ga ik wel proberen. Als ik het goed begrepen heb, is elke uurtje extra meegenomen. Maar over 2 weken heb ik weer een afspraak met de orthopeed en dan zal ik het eens vragen. Dan weet ik ook meteen hoe lang ik het voorelkaar krijg op een dag, om dat ding om te doen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:31 schreef Sugar het volgende:
Ga je hem toch zoveel mogelijk om doen? Eigenlijk gewoon 24/7?
Iris is dapper, vind ik!![]()
Haha, nee, daar gaat ze never nooit in passen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:51 schreef LadyS het volgende:
Ze heeft maatje 74, sugar, dus als je zou willen kijken, graag
En geen tripp-trapp hier, helaas. Maar een Ikea antilop. Smaller en compacter kun je ze niet krijgen volgens mij.
Dank je... ik heb al een andere fles (Difrax) gekocht, ik had eerst Avent. Ook verschillende spenen geprobeerd op die fles, en nu ook geprobeerd met rijstebloem erin, dat ging gisteravond en vanochtend best redelijk. Misschien prettiger drinken ofzo, omdat het dikker is. Geen idee...quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:41 schreef Belana het volgende:
Suzanna, wat rot dat ze zo slecht drinkt. I know the feeling. naast andere spenen ook al andere flessen geprobeerd? wil ook nog wel eens schelen. iets anders weet ik ff niet, ik hoop dat het gewoon een kwestie van wennen is joh
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg ehm... mogen we ook bedelen om een nieuwe foto in je sig Moonah?
Lief hequote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:58 schreef cattie het volgende:
Moonah, wat een knapperd!
Ive is zo lief.Net zat hij op mijn schoot, een cracker te eten. Hij was heerlijk aan het eten en op het laatst stopte hij de cracker een beetje in mijn mond. Hij wilde mij voeren. Zo lief!
![]()
Als het flesvoeding is zou je kunnen gaan experimenteren met de temperatuur.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:58 schreef Suzanna het volgende:
Vivi, herkenbaar! Dat vinden ze een heerlijke houding volgens mij, zo krommig en dan je lekker afzetten tegen mama.schattig he?
Belana, ze drinkt idd nog steeds niet goed, maar is wel vrolijk. Ze drinkt alleen echt niet genoeg, de helft gaat meestal op en bijna nooit meer dan dat. en als ik niet wacht tot ze écht honger heeft drinkt ze al helemaal bijna niets. Even uitvinden wat het nou is...geen idee wat ik er anders aan moet doen.
Hier nog zo eentjequote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:17 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Als het flesvoeding is zou je kunnen gaan experimenteren met de temperatuur.
Ik heb een kieskeurig dametje fijnproevertje dat voornamelijk goed door blijkt te drinken als het (volle) flesje twintig tellen op vol vermogen in de magnetron is opgewarmd.
Och gussie... Is ze al een beetje gewend nu? En wat me vooral op valt: Wat is ze gegroeid en wat kijkt ze wijs opeens!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:42 schreef LadyS het volgende:
owlet, we hebben gebruik gemaakt van je tip, alleen dan wel niet op een gewone stoel maar op Amber haar stoel:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb 2 broekjes van Amber die Iris iig aan kanEn ze heeft hem, sinds ze naar bed ging gisteren, al 17 uur omgehad
cattie, lief is datIris doet dat ook
Zo een lekker afgelebberde cracker in je mond stoppen
Laatst in de wachtkamer van de dokter ook, daar wordt ook altijd zo gezellig gebabbeld (NOT) dus mijn ventje dacht "Laat ik de stilte eens doorbrekenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:01 schreef snoopy het volgende:
Viev, spijker op z'n kop![]()
Behalve dat: "PRRRRRRRRRRRT! " Dat doet mijn meisje niet![]()
![]()
![]()
Elke avond zijn die krampjes terug. Overdag is er niets aan de hand maar vanaf een uur of 18 is het mis.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:05 schreef PM-girl het volgende:
Suzanna, ik heb je verhaal niet helemaal in mijn hoofd zitten, maar plast julia wel genoeg?
Nikky, hoe is het sinds woensdag gegaan met de krampjes?
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Laatst in de wachtkamer van de dokter ook, daar wordt ook altijd zo gezellig gebabbeld (NOT) dus mijn ventje dacht "Laat ik de stilte eens doorbreken"
En iedereen keek MIJ raar aan![]()
Nog maar heel even en dan is ze alweer 1!quote:Op zondag 13 mei 2007 21:43 schreef Tazz het volgende:
Topic weer eens aangeklikt... Wel "stoer" om Mahre zo bovenaan de lijst zien staan.
Bedoel je tot de voeding van 23.00 uur? Want dan heb ik een boos meisje denk ikquote:Op maandag 14 mei 2007 11:15 schreef minoes_ het volgende:
Owlet,misschien proberen om haar op te laten tot de laatste fles?En toch proberen dat eigen kamertje,begin er dan overdag mee.Bij Quinten lukte het in 1 dag,eerst overdag en meteen de nacht erna in zijn eigen kamertje.Ik heb nun wel de babyfoon op de slaapkamer,omdat ik hem wel meteen wil horen en dat gaat best.Wel moet ik soms heen en weer in de nacht om de speen er een paar keer in te doen,maar dan knort ie weer lekker verder.Van de week een keer om half 3 en een keer om 4 uur 's nachtsDus je ziet,meteen doorknorren lukt hier ook niet helemaal.Vannacht kwam ie trouwens om 6 uur pas voor de eerste keer en na de speen erin ging ie door tot 7:15u.
Succes met proberen,ik vond het de eerste nacht wel erg hoor,net of ik Quinten wegdeed,omdat ik last van m hadMaar ik heb t idee,dat ie rustiger slaapt ook zo,hij word nu niet wakker als wij draaien of hoesten,dat was wel lastig.
Groetjes,Minoes![]()
Lief van je om te zeggen! Doet me goed!quote:Op maandag 14 mei 2007 13:23 schreef snoopy het volgende:
LadyS, ik vind het hartstikke goed van je dat je al zo bezig bent met oplossingen voor Iris![]()
Je zag er zo tegenop en nu ga je er zo positief mee om. Super![]()
De orthopeed had het over 6 maandenquote:Op maandag 14 mei 2007 13:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
LadyS wat verbazingwekkend dat Iris zo snel al gewend is zegHoe lang heeft ze die beugel nou ongeveer nodig?
En al die doordrenkte T-shirtjesquote:Op maandag 14 mei 2007 13:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jaaaa bellen blazen is zo lief en er dan ook nog bij praten aaaaabooeeee en huwehuwe en lachen tegelijk omdat hij zichzelf zo grappig vind
Ronja dus ook al zo grootquote:Op maandag 14 mei 2007 13:43 schreef owlet het volgende:
Wat knap van Iris én haar moeder!
We zijn weer terug van het consultatiebureau. 9520 gram bij 75 centimeter, ze groeit gestaag op haar eigen lijntje door. Ik geloof dat ik eindelijk duidelijk heb kunnen maken dat ik de mening van de verpleegkundige over (borst)voeding absoluut waardeer en mee neem maar dat ik mijn eigen plan trek. God wat een gedoe geeft dat elke keer. We hebben het wel positief af kunnen sluiten gelukkig.
Over drie weken de eerste prikken!
quote:Op maandag 14 mei 2007 14:21 schreef Jelief het volgende:
Ronja is op een paar grammen na net zo zwaar als Emma ! Emma is dus een lichtgewicht
och, lieverd zo had ik het echt niet bedoeld, het was meer mijn verbazing dat Emma dus zo licht is! Ik maak mij andersom dus druk of Emma wel genoeg eet en of ze wel genoeg reserves heeft.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:03 schreef owlet het volgende:
[..]
![]()
Ik schrok er ook best wel van, eigenlijk. Hoewel ze nog lang niet boven in de curve zit en ook keurig netjes de lengte en het gewicht in verhouding heeft.
Blijkbaar zit de angst om dik te worden (of blijven![]()
) er bij mij nog best wel diep in, hoewel ik dacht dat ik de problemen die het gaf in mijn schooltijd wel verwerkt had.
Nou kan ik het prima naast me neer leggen en Ronja eet gezond, maar ik merk dat het onderbewust toch soms wel mee speelt en daar wil ik mee oppassen. Moeilijk, soms.
nee joh, ik doelde niet op jouw post. Die was gewoon grappig en verbazingwekkend door het verschil in kindjesquote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:33 schreef Jelief het volgende:
[..]
och, lieverd zo had ik het echt niet bedoeld, het was meer mijn verbazing dat Emma dus zo licht is! Ik maak mij andersom dus druk of Emma wel genoeg eet en of ze wel genoeg reserves heeft.
Emma zit echt onder de onderste lijn. Ik begrijp je ook, ik vraagmij soms af ofik niet te spastisch doe met eten Emma zodat je maar niet dik wordt maar als ik dan weer nuchter kijk naar hoe we het doen gaat het prima.![]()
En bedankt!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:46 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, in die bellen-foto zie ik sprekend Thies zijn mama!!
Op zich wel, maar toen ik daar zat werd er meteen even voor me gerelativeerd. Ik had de KA van dienst als arts en die kreeg een telefoontje binnen dat er 's middags een meisje van 2,5 gebracht zou worden voor een MRI-scan ivm een hersentumor. Nou, dat is toch verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:17 schreef sjak het volgende:
Arme Maud, zoveel tegelijk, het is gewoon oneerlijk!
Dat is ook waar ik bang voor ben. Zeker omdat ik een atsma-achtergrond en het ook in de familie heb. Gelukkig mijn man niet, maar goed. Bij mij is wel sterk in de familie aanwezig. En dat zet je toch aan het denken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:32 schreef owlet het volgende:
Ach Chaca, wat veel tegelijk. Ik vind het ook allemaal (spugen, darmen en luchtwegen) erg allergie-gerelateerd klinken dus hopelijk verminderd het ook allemaal een beetje als er duidelijk is wat jullie eventueel weg zouden kunnen houden in haar voeding.
Sterkte
Vanzelf over gaan zou ik niet op rekenen. Het is een schimmelinfectie dus ookal zie je geen symptomen dan blijft het nog wel sluimeren. Als je er vroeg bij bent is het vaak veel sneller en beter te behandelen dan wanneer je wacht dus een bezoekje aan de huisarts is zeker geen overbodige luxe.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hmm net ff gegoogled, t kan weleens spruw zijn wat Meike heeft.
Maar de behandeling ervan verschilt, de ene site zegt dat het vanzelf over gaat, andere sites menen dat je ermee naar de HA moet gaan....
Ja, ik vraag me wel eens af hoe anderen dan doen..Dean kan moeilijk alleen spelen zeg maar, ik probeer de speeltjes in de box vaak te wisselen zodat hij zich niet verveelt, maar hij wil dus de hele dag met mama spelen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 06:58 schreef Belana het volgende:
LadyS, wat goed heej! en logisch dat je trots bent
vievjij hebt er wel 1 met een eigen willetje op de wereld gezet he
Ik zou hem toch niet te veel vermaken, maarja, ik kan me voorstellen dat dat gekrijs ook niet om aan te horen is
Oh ik ook niet hoor! Als ik dan dat lekkere zwistal-nekje ruikquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:37 schreef LadyS het volgende:
hahaha, herkenbaar, vivi! Iris is een echt moederskindje en laat altijd duidelijk blijken dat ze bij mama wil zitten en niet bij papa of wie dan ook. Is erg vleiend, maar soms ook erg vervelend, dan komt het gewoon een beetje rot uit. Ik vind het natuurlijk niet vervelend om te knuffelen met haar
Oh hij doet zat hoor, volgens mij is het juist frustratie dat ie zoveel wil maar nog niet kan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:42 schreef cattie het volgende:
Get Karin, spruw is niet leuk, weet ik uit ervaring. Bij ons had ik er vooral last van (ivm borstvoeding) en duurde het 3 weken voordat het weg was.
Vivi, ik sluit me aan bij Moonah. Hoe rot het ook is, het schiet echt niet op om altijd met hem te spelen. En je hebt kans dat hij lui wordt. Ik ken een baby die met 10 maanden nog geen milimeter van zijn plek kwam, omdat zijn ouders altijd alles naar haar toe brachten en ze geen stimulans had. Nou is dat wel heel extreem, maar je begrijpt het idee wel. En het gillen/krijsen is gruwelijk, maar als hij het eenmaal door heeft vermindert het vast wel.
En dan net als je je haar hebt ingezeept: "Wéh!"quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:44 schreef cattie het volgende:
Vivi, Ive heeft ook wel eens van die dagen dat niets goed is, behalve rondlopen met hem. Zwaar vermoeiend en tegenwoordig laat ik hem dan wel eens even in de box liggen. Hij krijst dan wel, maar ik kan niet constant met hem rondlopen.
Douchen! Dat doe ik tegenwoordig als hij slaapt, anders lukt dat gewoon niet rustig. Ive slaapt nu trouwens net, dus ik ga maar eens lekker douchen.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:57 schreef Vivi het volgende:
Ik heb Dean vanochtend in zijn wippertje bij me in de badkamer gezet, normaliter ga ik ook douchen als ie slaapt, maar nu kon ik niet wachten want ik moest mijn haarverf uitspoelen
Hij vond het wel grappig geloof ik, mama met een schuimhoofd![]()
Oh ja, dat had ik ook toen Dean 2 weken oud was, ik ging toen van hoogblond naar heel donker, nou hij keek me aan en moest huilen, zo zielig!quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:02 schreef appelsap het volgende:
[..]
Mijn moeder had gister ook haar haar in de verf staan maar Damian vond het maar niks. Dat was toch niet de oma die hij kende. Er kon geen lachje meer vanaf en hij zat heel zielig en een beetje bang naar haar te kijken.
Aah wat zielig! Was hij er wel snel aan gewend?quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:04 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh ja, dat had ik ook toen Dean 2 weken oud was, ik ging toen van hoogblond naar heel donker, nou hij keek me aan en moest huilen, zo zielig!
Heb toen besloten de rigoreuze veranderingen maar even achterwege te laten voorlopig.
Oh dank jequote:Op woensdag 16 mei 2007 15:09 schreef appelsap het volgende:
[..]
Aah wat zielig! Was hij er wel snel aan gewend?
Ik vind dat donkere je trouwens wel goed staan
quote:
En hij werd weer wakker,quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:54 schreef Belana het volgende:
viev, wat heerlijk dat Dean snel sliep vanavond! het kan er best mee te maken hebben hoor, ze leren snel die ukkies
Awww..quote:Op donderdag 17 mei 2007 09:10 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Had Ken net pijn, gaf ik hem een aai over zijn bol.... pakt hij mijn arm en gaat hij mijn arm knuffelen.
Dean kan soms wel zo heel geexalteerd en "kakkerig" hoestenquote:edit: hoesten jullie kinderen trouwens ook om aandacht te krijgen?![]()
Lief he? Dat knuffelenquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:10 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Had Ken net pijn, gaf ik hem een aai over zijn bol.... pakt hij mijn arm en gaat hij mijn arm knuffelen.
edit: hoesten jullie kinderen trouwens ook om aandacht te krijgen?![]()
Ze zit wel al een tijd al heel stevig los. Ik weet niet of dat wat uitmaakt?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:03 schreef PM-girl het volgende:
Snoopy, als ik het zo lees wat jouw CB vindt, dan kan Simon ook mee in de fietsstoel, hij zit heel stevig en soms zelfs al los.
Haha, Thies is ook al zo'n bootwerker!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:03 schreef PM-girl het volgende:
Onze man is een echte hollander trouwens, groente is lekker, maar nog veel beter als het geprakt is door de gekookte aardappels (en dat vind ik zelf niet zo geweldig)! Wat een hoeveelheden gaan erin zeg! Welke rijst is trouwens goed voor baby's?
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:32 schreef Moonah het volgende:
Thies zit nog helemaal niet stevig. Tja, die bol van hem he, die blíjft groot en zwaar....![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:32 schreef Moonah het volgende:
[..]
Haha, Thies is ook al zo'n bootwerker!
5 flessen van 180 met 6 schepjes (waarvan één papfles) , fruithapje én een groente/aardappel/rijstprak van 200cc....
En wat fijn dat Simon al zo stevig zit! Ik zag al een foto van hem in de kinderstoel. Heerlijk, nu kun je eindelijk legaal fietsen met hem....![]()
![]()
Thies zit nog helemaal niet stevig. Tja, die bol van hem he, die blíjft groot en zwaar....![]()
Daar hoop ik ook op, maar het is zoooo zielig, hartverscheurend gehuil en dat kennen we helemaal niet van hem. Het zijn dinsdag twee uurtjes, ultieme test zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:20 schreef LadyS het volgende:
Toen Iris nog zo eenkennig was, ging het vaak een stuk beter als wij niet meer in het zicht waren. (zo van: bij gebrek aan beter, accepteer ik de oppas maar.) Volgens mij willen ze graag bij jou als je in de buurt bent, maar anders is een ander ook goed (onder het motto van: "uit het oog, uit het hart" om het zo maar even te noemen)
blaasjes zijn wel gek sug. denk je dat er vocht in zit?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 07:41 schreef Sugar het volgende:
Hij krijgt inderdaad best veel, in vergelijking wat ik Storm 'mocht' geven van het cb.
Storm heeft al een week een plekje op zijn bovenbeen. Allemaal kleine blaasjes in een rondje bij elkaar, rood en bobbelig is de huid (als broccoli, zeg maar).
[afbeelding]
We zijn naar de ha geweest maandag al en die schreef hydrocortison voor, omdat het toch gewoon een soort eczeem was.
Later kwamen er nog meer losse blaasjes bij (op zijn hoofd 2, op zijn billen een plekje) en nu denk ik zelf gewoon echt aan iets anders dan eczeem.
Maar ja, om daarvoor naar de hap te gaan? Wat zouden jullie doen?
Storm lijkt er niet echt last van te hebben, is niet écht uit zijn hum (wel een klein beetje, maar of het daardoor komt?).
Ik denk dat het risico maar klein is, toch zit het me niet lekker. Maar ik bel morgen zeker even de huisarts en als ze willen laat ik natuurlijk alles nakijken.quote:Op zondag 20 mei 2007 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok. Nou ja goed, als zij het iig maar weet. Dan is het evt. aan haar om nog wat te laten onderzoeken (of bij jullie aan te dringen op... als ze dat graag zou willen. )
Lijkt me inderdaad verschrikkelijk! Gelukkig is het over bij jullie.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:20 schreef YPPY het volgende:
Die eenkennigheid hebben we hier ook erg gehad, nu is het ver over gelukkig. Het was zo zielig haar naar het kdv te brengen. Ik heb regelmatig op de gang staan wachten tot ze weer vrolijk was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |