abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40457194
Ik wil heel graag met mijn dochter (nu 6 weken) gaan babyzwemmen. Mijn vriend is alleen bang dat het chloorwater niet goed is voor kleine kinderen. Laatst was namelijk op het nieuws dat het de kans op astma vergroot.

Ik wil graag weten wat jullie mening is over babyzwemmen. Wie heeft dit gedaan en hoe vonden jullie het? En welke leeftijd had jullie zoon/dochter?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_40457208
Chloor in de dosering in zwembaden is niet schadelijk voor je baby.
pi_40458964
Ik ben geen ervarings deskunnige, Google bracht me dit bericht:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=674607/sc=d26b07
pi_40459039
Mijn vrouw heeft dit gedaan met onze kids en als zeer positief ervaren. En in nagenoeg elk bad zit chloorwater, dus dan zouden je kinderen nooit in een zwembad kunnen zwemmen.
Gewoon doen dus, vinden de kids/ baby(s) nog leuk ook!
Wie het laatst lacht, lacht ook!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:15:24 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40459059
Er zijn ook zwembaden die i.p.v. chloor Ozon gebruiken om het water schoon te houden.

Ik ben trouwens wel met Saskia wezen babyzwemmen en in het begin vondt ze het helemaal geweldig. Later vond ze er steeds minder aan (vooral onder water vond ze niks). Omdat de les toen ook verschoof naar een tijd dat ze normaal lag te slapen, ben ik er mee gestopt. Het moet natuurlijk wel leuk voor allemaal blijven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:18:08 #6
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_40459160
Lijkt dit topic niet erg veel op Babyzwemmen leidt tot verhoogde kans op Astma ?
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:21:25 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40459249
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:18 schreef Icaä het volgende:
Lijkt dit topic niet erg veel op Babyzwemmen leidt tot verhoogde kans op Astma ?
dit topic gaat m.i. meer over de lol en het nut van babyzwemmen in het algemeen.. Het andere topic is kortdurend over de gevaren van chloor in het water (en zijdelings worden er een paar reacties gegeven over het babyzwemmen an sich).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40459811
Ik heb tot nu toe twee keer met mn zoontje gezwommen toen hij net 12 maanden was, maar nooit tijdens het offciele babyzwemmen. Hij vond het geweldig in het water, schaterde het uit en probeerde ook al spartelend overal heen te gaan
Volgens mn vriendin, die met hem naar babyzwemmen was geweest vlak na zn eerste inenting, was dat zowel voor hem als voor haar erg leuk. Het is ook weer een stukje sociaal contact met leeftijdsgenootjes voor die kleintjes, en erg goed voor de motorische ontwikkeling. Niet te vergeten ook voor de vader of moeder die meegaat
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:51:19 #9
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_40460121
babyzwemmen gedaan, mijn kind heeft nu astma!
hadden ze dat maar eerder ontdekt
waarom zou je het risico nemen??
Je kind zal het je later niet kwalijk nemen dat je het niet hebt gedaan....
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_40460159
Ik ben met Amber voor het eerst gaan zwemmen toen ze 3 maanden was. Ze vond het wel leuk en interessant. Ik heb denk ik max 15 minuten in het water gelegen omdat ze toch best wel snel afkoelde.

"Men" adviseert om pas te gaan zwemmen als de baby de eerste injectie gehad heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 20:21:14 #11
136283 knars
Teethgrinder
pi_40460910
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:51 schreef Nightwulf het volgende:
Natuurlijk wil je je kind tegen zo veel mogelijk gevaren beschermen, maar om een kind zo ongeveer de hele basischoolleeftijd uit een zwembad te houden vind ik ook weer te ver gaan. Wij wonen in de buurt van water, dus hij moet leren zwemmen, en dat gaat hier alleen in een zwembad.

Mijn zoon heeft ook astma, maar het lijkt mij niet dat dat door het babyzwemmen komt (gezien het aantal keer dat hij in het zwembad is geweest).
  donderdag 3 augustus 2006 @ 20:23:50 #12
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_40460990
quote:
Manlief heeft nog nooit op babyzwemmen gezeten, Zwemles gehad in een natuurbad (dus zonder chloor!) en heeft na jarenlang Astmatische Bronchitus gehad te hebben nu COPD.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_40461051
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:23 schreef Ireth het volgende:

[..]

Manlief heeft nog nooit op babyzwemmen gezeten, Zwemles gehad in een natuurbad (dus zonder chloor!) en heeft na jarenlang Astmatische Bronchitus gehad te hebben nu COPD.
Het is natuurlijk ook niet zo dat babyzwemmen DE enige oorzaak zou zijn van het krijgen van astma.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_40463065
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:26 schreef Igraine het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook niet zo dat babyzwemmen DE enige oorzaak zou zijn van het krijgen van astma.
Nee, maar voor sommigen is het toch wel handig om er meteen een labeltje op te plakken.
  Milf donderdag 3 augustus 2006 @ 22:32:04 #15
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_40464673
quote:
Ik benieuwd waar dit medisch onderbouwt wordt.

Het klinkt namelijk bij mij als een bakerspraatje. Als je ziet hoeveel kinderen op babyzwemmen heeft gezeten en hoeveel astma krijgen....
Astma heeft andere oorzaken, misschien dat de "chloor" het eerder laat zien maar is geen veroorzaker. Anders zou het geeneens meer mogen worden gebruikt in zwembaden aangezien het dan slecht zou zijn voor de volksgezondheid.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 3 augustus 2006 @ 22:40:27 #17
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_40464948
quote:
Dat geldt voornamelijk voor kinderen onder de zes à zeven jaar die bovendien atopisch zijn, dat wil zeggen dat ze een verhoogde aanleg hebben voor astma en allergie. De overige kinderen lopen geen risico.”

Tadaa dit is wat ik zocht . Het is geen veroorzaker.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_40465592
Neem wel even in gedachten dat ze verwachten dat in 2010 (? zo ongeveer) de helft van de Europese volwassenen een allergie heeft (en kinderen van allergische ouders zijn atopisch) en je 'tadaa' klinkt misschien iets minder opgewekt.
pi_40465969
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:55 schreef poemojn het volgende:
Neem wel even in gedachten dat ze verwachten dat in 2010 (? zo ongeveer) de helft van de Europese volwassenen een allergie heeft (en kinderen van allergische ouders zijn atopisch) en je 'tadaa' klinkt misschien iets minder opgewekt.
Ligt er dat maar niet net aan wát voor allergie en in welke mate? Want ik weet eigenlijk vrij zeker dat iedereen wel een vorm van allergie heeft, al is het in de vorm van een wat sterkere reactie op muggenbeten of niet tegen bepaalde etenswaren kunnen.
pi_40466027
Bij veel mensen die denken een allergie te hebben kan dat niet in het bloed aangetoond worden dacht ik, en ze verwachten dat dat dan wel kan.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:01:34 #21
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40472602
O, dit wil ik straks ook gaan doen,zwemmen.
Lijkt me alleen niet heel handig, zwemmen met je kleintje, als je alleen gaat.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40474276
Mijn man gaat dit doen, dan heeft hij ook iets 'eigens' met de baby. Het lijkt me echt leuk. We hebben trouwens wel een zwembad zonder chloor bij ons, toch wel een fijn idee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:22:33 #23
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_40474450
Da's keizielig voor zo'n kindje man.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:25:00 #24
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_40474506
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:01 schreef PM-girl het volgende:
O, dit wil ik straks ook gaan doen,zwemmen.
Lijkt me alleen niet heel handig, zwemmen met je kleintje, als je alleen gaat.
tip die ik ooit las: zorg dat je zo'n absorberend matje bij je hebt (die ook op je matras moeten voor het breken van de vliezen!)

Leg na het zwemmen zo'n matje in je cosi, wikkel kind in dikke handdoek en legt kind in cosi. Nu kan je jezelf afdrogen/aankleden en ligt kindje veilig en warm te wachten.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:25:57 #25
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_40474546
En al die baby's maar pissen en schijten in dat zwembad en de volgende dag mag ik er weer in
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')