dit topic gaat m.i. meer over de lol en het nut van babyzwemmen in het algemeen.. Het andere topic is kortdurend over de gevaren van chloor in het water (en zijdelings worden er een paar reacties gegeven over het babyzwemmen an sich).quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:18 schreef Icaä het volgende:
Lijkt dit topic niet erg veel op Babyzwemmen leidt tot verhoogde kans op Astma ?
Natuurlijk wil je je kind tegen zo veel mogelijk gevaren beschermen, maar om een kind zo ongeveer de hele basischoolleeftijd uit een zwembad te houden vind ik ook weer te ver gaan. Wij wonen in de buurt van water, dus hij moet leren zwemmen, en dat gaat hier alleen in een zwembad.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:51 schreef Nightwulf het volgende:
babyzwemmen gedaan, mijn kind heeft nu astma!
hadden ze dat maar eerder ontdekt
waarom zou je het risico nemen??
Je kind zal het je later niet kwalijk nemen dat je het niet hebt gedaan....
Manlief heeft nog nooit op babyzwemmen gezeten, Zwemles gehad in een natuurbad (dus zonder chloor!) en heeft na jarenlang Astmatische Bronchitus gehad te hebben nu COPD.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:51 schreef Nightwulf het volgende:
Het is natuurlijk ook niet zo dat babyzwemmen DE enige oorzaak zou zijn van het krijgen van astma.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:23 schreef Ireth het volgende:
[..]
Manlief heeft nog nooit op babyzwemmen gezeten, Zwemles gehad in een natuurbad (dus zonder chloor!) en heeft na jarenlang Astmatische Bronchitus gehad te hebben nu COPD.
Nee, maar voor sommigen is het toch wel handig om er meteen een labeltje op te plakken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:26 schreef Igraine het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zo dat babyzwemmen DE enige oorzaak zou zijn van het krijgen van astma.
Ik benieuwd waar dit medisch onderbouwt wordt.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:51 schreef Nightwulf het volgende:
Dat geldt voornamelijk voor kinderen onder de zes à zeven jaar die bovendien atopisch zijn, dat wil zeggen dat ze een verhoogde aanleg hebben voor astma en allergie. De overige kinderen lopen geen risico.”quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:34 schreef poemojn het volgende:
Nikky: http://www.steungroep.nl/archief/medisch/nieu20010120.txt gaat daarover, net als http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/29202175/.
Ligt er dat maar niet net aan wát voor allergie en in welke mate? Want ik weet eigenlijk vrij zeker dat iedereen wel een vorm van allergie heeft, al is het in de vorm van een wat sterkere reactie op muggenbeten of niet tegen bepaalde etenswaren kunnen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:55 schreef poemojn het volgende:
Neem wel even in gedachten dat ze verwachten dat in 2010 (? zo ongeveer) de helft van de Europese volwassenen een allergie heeft (en kinderen van allergische ouders zijn atopisch) en je 'tadaa' klinkt misschien iets minder opgewekt.
tip die ik ooit las: zorg dat je zo'n absorberend matje bij je hebt (die ook op je matras moeten voor het breken van de vliezen!)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:01 schreef PM-girl het volgende:
O, dit wil ik straks ook gaan doen,zwemmen.
Lijkt me alleen niet heel handig, zwemmen met je kleintje, als je alleen gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |