abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49175737
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:41 schreef MeNicole het volgende:
Mag ik even heel trots overal doorheen crossen om te zeggen dat Mikael weer een paar woordjes kan zeggen
Hij kan nu al: papa, mama, op, dag, nee, ja en 2 nieuwe uit en aan en zo heel af en toe wijst ie naar de hond hijgt (gebaren) en mompelt dan iets van on Maar hij bedoelt het vast goed. Ik vind het zo leuk dat ie dat allemaal al kan. Hij is blijkbaar sneller met dat soort dingen want kruipen of tijgeren zit er niet in
Wat knap! Het is volgens mij sowieso een snelle
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:08:27 #277
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49176146
LadyS, even een hart onder de riem.
Balen van die spreidbroek. Hopelijk went Iris er snel aan.

Vivi, even terugkomend op jouw draakje;
Léon huilde ook vaak tijdens het eten. Ik geloof dat sommige babies daar echt een neus voor hebben, hoorde het nl. best vaak van anderen.
Toevallig laatst een stukje gelezen over de huilpoli en daar stond ook voor de normale huilers wel een goede tip; vaak proberen we van alles uit en dit geeft ook weer veel onrust bij het kindje. Het is belangrijk als je iets uit probeert dit echt bijv. een weekje uit te proberen.
Etenstijd was hier ook altijd spitstijd toen ze nog wat kleiner waren, ook met Cas. Maar bij een tweede ben je al iets 'koeler' als hij een keel opzet. We gingen nooit meer eten voor ons plezier zeg maar. Dat kan nu wel weer.
Het is een faaaaaase.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_49179291
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:33:31 #279
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49179518
Icicle, van harte gefeliciteerd met Merlijn!
Geef je lekkere ventje maar een dikke knuffel van me!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:55:28 #280
640 snoopy
peanuts
pi_49180335
Icicle, gefelciteerd met je kleine grote man
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_49180628
Icicle gefeliciteerd met je grote vent!
vivi sterkte wat vervelend
Simon snel beter worden.
Ronja laat die tand maar snel komen.
Menicole wat knap van mikael.

alle zieke kindjes beterschap
mama van 3 kids!
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:10:54 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49181080
*even bijgelezen.

Chacama, wat naar dat het nog steeds niet goed gaat met maud.
Hopelijk biedt de KA tzt uitkomst...
Hm, en over Ezra ook nog steeds geen duidelijkheid. Lijkt me frustrerend niet te weten wat er aan de hand is.
Suzanna, sterkte met Julia haar krampjes.
LadyS, hopelijk zijn jullie er nog op tijd bij met Iris.
Wat zielig dat Kaith nu al hooikoorts heeft zeg....
Ronja, sterkte met het tandje (bij Thies zitten er ook weer 2 aan te komen...)
Leuk hoor, dat Mika al woordjes zegt!
Hoe staat het inmiddels met de woordenschat van Cas?

Viefke, wat ontzettend kloten zeg, dat dean zo lastig inslaapt 's avonds. Ik herken het wel hoor. Thies heeft toch (ook) zo'n slaapprobleem gehad? Bij ons helpt de regelmaat heel erg. Zodra er iets anders is (bv gisteren bij oma logeren samen met mij) dan heeft dat direkt zijn weerslag op het (in)slapen. En sowieso vindt Thies het nog steeds lastig om 's avonds (18.45/19 uur) in te slapen. Hij huilt soms wel een uur, soms langer. Het begint vaak met pruttelen, daarna wordt het ook nog wel eens krijsen. De eerste tijd toen we een slaaptraining deden liet ik hem consequnet krijsen, ja, heel zielig. Maar nu duurt het wél korter voor hij inslaapt. En ik ga er wel eens heen hoor, ligt eraan hoe erg en hoe lang het is. Meestal doe ik dan het slaapritueeltje even opnieuw en dan is hij vaak weer rustig. Soms blijf ik dan nog even bij hem zitten tot hij wegdoezelt (en dat kan dan ná het uur huilen en het herhaalde ritueeltje nog wel eens 20 min zijn hoor...). Ik denk zelf dat Thies moeite heeft om 's avonds alle indrukken van overdag te verwerken.
Het is al genoemd, het boek van Ria Blom. Wij hebben er veel aangehad. Vooral om inzicht te krijgen in slaappatronen en -problemen. Heb jij zo'n verkorte uitgave van het CB of het echte boek? Want wat mij betreft is dat wel een aanrader.
Anyway, veel sterkte.

Hoe is het inmiddels met Simon? Ik heb van hem gedroomd PM.
Hij zat al in zo'n 'vervolg-autostoel', die na de maxicosi komt!
Ik PM je snel terug hoor, maar heb het even druk.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:33:24 #283
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49182126
Dat is balen LadyS en zo ontzettend lang. Hopelijk is Iris er snel aan gewend.

Wij hebben hetzelfde gehad Vivi. Bij ons hielp de regelmaat. Overdag ging dat al vrij snel goed, maar 's avonds was het iets lastiger. Het was even moeilijk, maar Anna gaat nu meestal goed slapen. Ze had er veel meer last van wanneer ze een drukke dag had gehad of als ze erg moe was. Het ritueel 's avonds is wel langer, met eten, badje, tv en fles. Ze weet nu echt goed dat ze gaat slapen.

Mika kan echt al veel praten, knap hoor.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49190581
LadyS vervelend zeg. Ik hoop dat ze er niet teveel last van heeft en dat ze er snel aan went.

Vivi sterkte ermee.

Mika is echt een snelle, wat knap dat hij al zoveel woordjes kent!

Damian is vandaag 11 weken, ik vind het zo snel gaan!
Hij rolt zich af en toe om van buik naar rug!
Zo grappig om te zien! Als hij zijn handjes te ver uit elkaar heeft staan dan zie je hem proberen maar dan lukt het niet. Hij snapt nog niet helemaal dat hij dan zijn handje anders moet zetten. En boos dat hij dan wordt.
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:28:06 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49191903
Haha! Ging ik straks het hele rijtje af , vergeet ik te juichen voor Storm.... :}

Bij deze:

Léuke foto's Suug!
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:28:43 #286
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49191929
Och, en als we dan toch aan het juichen zijn, ook voor Damian.

woensdag 9 mei 2007 @ 18:02:46 #287
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_49193109
Mibos, wat krijgt ze al veel!

Lotte ktijgt nu:
8:00 Fles 180cc
9:30 Fruit
12:00 Fles 180cc
15:30 Groente-hap
16:00 Fles 180cc
20:00 Fles 180 cc met drie schepjes rijstebloem

Wanneer en hoe beginnen jullie met brood? Ze eet nu alleen maar gepureerd, brood is dat niet. Ben bang dat ze erin stikt?
En vlees?
Voorlopig vindt ze alleen bruine bonen met appeltjes lekker dat potje gaat helemaal op, de andere potjes (4maanden) eet ze nauwelijks (lees een paar hapjes dan gaan de lippen stijf dicht op elkaar)
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:46:42 #288
108648 cattie
lieve moeder
pi_49196760
Hoe gaat het nu met Ezra?
LadyS, wat vervelend van de spreidbroek! Veel sterkte.
Vivi, heel herkenbaar, Ive heeft dat ook een tijd gehad. Het kwam vanzelf wel weer goed.
Mika, wat ga jij snel!

ik80, met brood zijn wij vrij snel begonnen, met 6,5 maand ofzo. Ive heeft nooit problemen gehad met brood. Maar Ive eet ook veel dingen aan 1 stuk, de rapley methode. Vlees krijgt Ive nog niet, dat krijgt hij pas als hij 1 jaar is.

Met Ive gaat het weer bijna helemaal goed! Gisteren en vandaag was hij bij tijd en wijle weer heerlijk vrolijk. Hij heeft weer eens tijden zelf gespeeld (terwijl ik vertederd naar hem zat te kijken) en een lol dat hij had! Nu besef ik pas hoe erg hij uit zijn doen is geweest. Het enige wat nog niet wil zijn de nachten. Hij wordt nog steeds zo om de 2 uur wakker...

En nog een vraagje. Ive heeft soms driftbuien. Tijdens het aankleden gaat hij dan zonder reden krijsen. Wat doen jullie in dit soort gevallen? Kan ik hem al corrigeren, zo ja, hoe? Ik spreek hem nu streng toe dat hij het niet mag doen. Maar dat haalt (natuurlijk) weinig uit.
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:04:21 #289
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49197440
Cattie wat je zou kunnen proberen is hem te belonen met een spelletje als het wel leuk is met aankleden. Dus kiekeboe bij het aandoen van de kleren en even kietelen, gezellig tegen hem praten ect. En als ie een driftbui krijgt, dan gewoon niet gezellig zijn en gewoon doorgaan met aankleden. En zodra het weer over is weer gezellig doen. Fleur had het toen behoorlijk snel door dat meewerken en rustig zijn een stuk leuker was.

Hier vanavond behoorlijk zware aanval van Maud gehad. Duurde ruim een half uur voordat ze weer rustig was. We kunnen pas 11 juni bij de KA terrecht, maar de HA gaat kijken of ie het kan versnellen. Ik hoop van wel, want nog een maand wachten vind ik erg lang.

En ik geloof dat er wat gestrooid moeten worden.... dus bij deze
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:16:42 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_49197904
Goede tip Chacama! Dank je.

Wat ontzettend rot voor Maud en jullie zeg.. Hopelijk kunnen jullie snel bij de KA terecht!
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:32:59 #291
24188 Belana
kloon van belana
pi_49198647
ff geen tijd om bij te lezen, sorry, maar wilde even melden dat het met Ezra uitermate goed gaat eet en drinkt weer goed, geen koorts meer, is weer vrolijk en zichzelf
ik hoop dat deze kuur het 'm doet en dat het nu goed blijft gaan
stormy waters...
sailin'
pi_49198783
Goede berichten, Ive en Ezra

Morgen om 18.00 komt de instrumentenmaker aan huis om een spreidbroekje aan te meten. k hoop zo dat Iris het eeen beetje accepteert. Ik zie er echt tegen op.
pi_49199553
Goed om te horen dat Ezra en Ive weer de oude zijn.

Ik80, Ronja at met 6,5 maand brood. Zo uit het vuistje en dat is altijd goed gegaan. Vlees krijgt ze pas als ze een jaar oud is.

Succes/sterkte morgen LadyS. Krijgt ze dan meteen een broek die morgen op maat gemaakt wordt of moet je nog een tijdje wachten voor de broek klaar is?
pi_49200126
nee, ze moet hem meteen om. Het is geloof ik een kwestie van verstellen enzo.
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:02:06 #295
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49200147
LadyS, heel logisch dat je er tegen op ziet. Hoop echt voor je dat je naderhand zegt dat het al met al toch best meeviel.

Ezzie!! Goed man!

Chaca wat eng. Sterkte.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:20:45 #296
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49201131
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:10 schreef Moonah het volgende:
[/sub]

*verhaal over slaapproblemen*
Hey lieverd

Hoe gaat het nu met jou dan?

Dus jij liet Thies echt huilen, ook echt krijsen zeg maar, niet dat gekwek van "meh meh"?
Ik word daar helemaal hyper van dus he

Vanaaf heb ik hem idd van 17.00 uur tot 18.00 een slaapje laten doen, toen een fles en om 20.45 weer een fles en in bedje, heel lang bij hem gezeten handje vasthouden en kriebelen over zijn hoofdje..en ben nu al 3 keer heen en weer gegaan voor zijn foppie...hij plopt hem er ook gewoon uit he

Nou, het is nu al 5 minuten stil
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:21:32 #297
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49201169
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:32 schreef Belana het volgende:
ff geen tijd om bij te lezen, sorry, maar wilde even melden dat het met Ezra uitermate goed gaat eet en drinkt weer goed, geen koorts meer, is weer vrolijk en zichzelf
ik hoop dat deze kuur het 'm doet en dat het nu goed blijft gaan
Fijn Belaan, wat voel je je opgelucht dan he?!
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:23:22 #298
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49201269
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:35 schreef LadyS het volgende:
Goede berichten, Ive en Ezra

Morgen om 18.00 komt de instrumentenmaker aan huis om een spreidbroekje aan te meten. k hoop zo dat Iris het eeen beetje accepteert. Ik zie er echt tegen op.
Aww, ja dat is echt niet leuk...maar wat moet dat moet he
beter nu dan later allerlei problemen..en gelukkig is het alleen maar voor 's nachts toch?
Dat scheelt al weer, al is het natuurlijk nooit leuk zoiets. Sterkte
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:31:21 #299
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49201696
Cattie, wat fijn dat het met Ive weer beter gaat! Ik zou hem trouwens gewoon afleiden als ie een driftbui heeft, hoor. Dus de leuke dingen doen die Chacama beschrijft, maar juist wél als ie in zo'n bui zit. Lijkt me een makkelijkere actie dan "niks doen" en ook makkelijker op te pikken als signaal voor Ive. Succes!

Belana, jippie, je jongste zoon weer kiplekker!!!

Ik ben ook benieuwd hoe het met Thies is, Moonah!

Damian omrollen

LadyS, sterkte morgen. het is inderdaad een kwestie van verstellen (schroefjes). Het gaat vast lukken, je hoeft er niet zo tegenop te zien. Ik hoop echt dat Iris er redelijk makkelijk aan went. Als je nog iets wilt weten erover, vragen, he? Kop op.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_49203392
Ja, beter nu dan later een versleten heup op jonge leeftijd, maar maak dat dat babietje maar wijs.
Maar gelukkig alleen snachts
Sugar, jij zal zeker mijn vraagbaak zijn Heb je toevallig nog een slaapzakje die passend is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')