Bij ons kan je altijd rekenen op een feestje. Jammer dat je alleen de laatste wedstrijd kan meemaken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:15 schreef ILCILA het volgende:
kom on HHCik ben net op tijd terug uit Ierland om de laatste wedstrijd tegen de rooien te kunnen zien
2 juni, vanaf schiphol in 1 keer door naar ijselmeervogels... Wordt feestje
Je valt voor de underdog?quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:24 schreef borisz het volgende:
ik ben voor HHC, waarom geen idee ben niet bekend in het amateurvoetbal![]()
Rijnsburg is je favoriet van de kandidaten, neem ik aan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef Bjoro het volgende:
[..]
dan kan ik niet achterblijven natuurlijk![]()
klopt, maar puur omdat ik een paar jongens ken die daar spelen !quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:45 schreef Bos81 het volgende:
Rijnsburg is je favoriet van de kandidaten, neem ik aan?
Okee, RBB heeft ook wel bij mij wel iets. Komt vooral omdat ze in 1990 algeheel zaterdagkampioen waren, maar te kort kwamen tegen de zondagkampioen waar ik regelmatig kom en toen in de jeugd speelde (Geldrop).quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:50 schreef Bjoro het volgende:
[..]
klopt, maar puur omdat ik een paar jongens ken die daar spelen !
Hij woont er, maar hij komt uit Heemskerk... Hij woonde nl. bij mij om de hoek en zat bij m'n broertje in de klas. Leuke gozer, goede voetballer!quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Stond vanochtend een stukje in de krant over Kolder van Rijnsburgse Boys, die komt uit mijn woonplaatsje namelijk.
Blessure voor Freeke of viel het wel mee?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:45 schreef uitje4life het volgende:
Voor mij lijkt me duidelijk:!RBB!
![]()
![]()
Trouwens; in de OP kan Sander Eekhof uit de selectie, die zit bij t tweede. Donderdag eerste wedstrijd!![]()
Klopt, ging van de A2 van Ajax naar Juve, op voorspraak van Davids.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:42 schreef sjimz het volgende:
Sergio de Windt van Argon, was dat niet die speler die van Ajax naar Juventus ging?
Zondaghoofdklasse ken ik niet zo goed, op Papendrecht en enkele clubs uit B na. Geen idee wat die Koenders kan.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:42 schreef sjimz het volgende:
Sergio de Windt van Argon, was dat niet die speler die van Ajax naar Juventus ging?
Bij JVC gaat die Koenders toch naar Feyenoord toe, is het iets MM?
Dan ken je die van ons nog nietquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:40 schreef ILCILA het volgende:
En natuurlijk niet te vergeten de Oranje schare!
Kan hier niet luisteren op het werk. Post je ff de tussenstanden?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:31 schreef ILCILA het volgende:
Geluidsstream RBB - HHC
(Radio Reest en Vecht)
Winamp
Ik hoor het nu ook, heb ff een kopetelefoontje geregeldquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:10 schreef ILCILA het volgende:
Het is op dit moment 0-2
twee maal Buitenhuis...
FORZA HHC
Met een sterker voetbal van HHC maar met uitbraken van RBB
Haha inderdaad een beetje vreemde regioverslaggeverquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:15 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik hoor het nu ook, heb ff een kopetelefoontje geregeld
Die commentator is een beetje gek.
Verrassend, kan spannend worden zaterdag.
Ik moet wel lachen om die vent. Hij was ook best positief over IJsselmeervogels en haar supporters.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:18 schreef ILCILA het volgende:
[..]
Haha inderdaad een beetje vreemde regioverslaggever![]()
Wel geweldig om naar te luisteren in Ierland als Hardenberger zijnde, hij lult er veel omheen maar ach... wel leuk..
"Wat doe je dan toch als 4e man, een beetje voor lul staan zonder zo'n bord"
Misschien kunnen ze gewoon goed ballenquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Heeft de speciale voorbereiding van HHC goed geholpen.
Klopt inderdaad, maar na wat ik gehoord heb over de afgelopen wedstrijden was ook dat een moeilijk te verslaan team, met A spelers die al scoorden (Herjan Lamberink tegen Excelsior)quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat kunnen ze zeker, goed voetballen. Maar direct na het kampioenschap speelden ze grotendeels met een B-team.
2 maal buitenhuis (schuiver en kopbal)quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:28 schreef mroijjoijoi het volgende:
Wie heeft gescoord?
Daar wel jaquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:28 schreef uitje4life het volgende:
spannende wedstrijd geweest, lijkt me!![]()
Edwin?quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:15 schreef ILCILA het volgende:
een deel van onze oranje schare bij RBB:
]
- Evers
Daar ga ik wel vanuit. Zaterdag is hij er sowieso.quote:
Woon je niet in de buurt? Zo ja, kom ook kijken.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 01:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Staat zijn grote villa daar in de buurt dus, zou goed kunnen inderdaad.
Er is al gebeld met de kantine, antwoord: minimaal 1 uur van te voren aanwezig, dan heb je geen probleem als je geen kaartje hebt gekocht.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 01:54 schreef HPayne het volgende:
Leuk voor HHC! en verrassend. Belangrijke wedstrijd zaterdag dus. Kom misschien wel kijken als het meezit. Of zijn er geen kaarten meer te koop aan de kassa voor aanvang?
Oke jij gaat dus ook. Een uur vantevoren wordt voor mij lastig, maar we zullen zien.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:27 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Er is al gebeld met de kantine, antwoord: minimaal 1 uur van te voren aanwezig, dan heb je geen probleem als je geen kaartje hebt gekocht.
Klopt, zal een mooie pot worden hoop ik. Als jullie verliezen ben je al voor 95% uitgeschakeld.quote:Op zondag 20 mei 2007 00:46 schreef uitje4life het volgende:
t zal wel een goeie pot worden zaterdag, 2 teams die willen winnen, en dus moeten voetballen! Veel ruimte....... Als wij winnen, is behalve het doelsaldo alles weer gelijk!
Hahah, dat kan je vergeten....:P K hoop dat Danny vd Vijver weer fit is zaterdag....quote:Op zondag 20 mei 2007 00:51 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Klopt, zal een mooie pot worden hoop ik. Als jullie verliezen ben je al voor 95% uitgeschakeld.
Als Joost zich maar een beetje inhoudt
Inmiddels klaar, 3-0 voor Argon. Goede start voor de mannen van Jan Zoutman dus!quote:Op zondag 20 mei 2007 12:14 schreef pekel het volgende:
Vanmiddag ook een aardige wedstrijd op het programma: Argon - WKE.
Kom je maandag dan(bekerfinale bij VVSB)?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:17 schreef methodmich het volgende:
* methodmich niet.
Afscheidswedstrijd Izaäk Verhoeven, die verdient een hoop publiek!
Ik heb nog geen idee, hangt er vanaf of er elders nog voetbal is. Noordwijkerhout is niet naast de deur. En wellicht gaan we wel iets anders doen. Maar als ik daar ben, laat ik het je weten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:43 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Kom je maandag dan(bekerfinale bij VVSB)?
Je weet me dan wel te vindenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik heb nog geen idee, hangt er vanaf of er elders nog voetbal is. Noordwijkerhout is niet naast de deur. En wellicht gaan we wel iets anders doen. Maar als ik daar ben, laat ik het je weten.
Onze 2 buitenste middenvelders zijn 3/4 aanvallerquote:Op woensdag 23 mei 2007 22:17 schreef uitje4life het volgende:
een 1-4-4-2 dus. ik dacht dat jullie altijd met 3 aanvallers speelden? Waar moeten jullie al die spitsen volgend jaar kwijt? Hebben jullie al een reserve reservebank gekocht?
Ja, volgend jaar misschien nog iets aanvallender.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:31 schreef uitje4life het volgende:
okdus een 1-4-4-2 in de zin van 1-4-2-2-2 zeg maar.
Anyway, ben jij 'Uitje RBB' op het Vogel forum?quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:24 schreef uitje4life het volgende:
dan echt 1-4-3-3 dus lijkt me? of gelijk maar een 1-2-3-5?zo speelde ik altijd met fifa 98
Maar vrijwel alle teams bij ons spelen 1-4-3-3... ik heb nog nooit een team met minder dan 3 aanvallers bij ons gezien eigenlijk.
Groot zal wel backen en Van der Lugt centraal neem ik aan, zoals normaal het geval is?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:45 schreef uitje4life het volgende:
Ik denk dit (van rechts naar links):
Orlowski
vd Lugt, Groot, Freke, Simons
Freke, vd Vijver, Kolder
Kuhlmann, Gootjes, Ascension
vd Vijver is denk ik weer terug van zijn blessure, en anders speelt denk ik Jaap-Jan Zandbergen daar, of Tim v Breukelen (hee die kennen we nog)
Jullie opstelling? Ook als tegen HHC?
Las vandaag in AD / Sportwereld dat ze hem een contract hebben aangeboden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:32 schreef pekel het volgende:
WKE'er Robert Fik is onzeker voor het treffen met JVC Cuijk. De beste man is op stage bij Dunfermline, de ploeg van Calderwood. Zou een behoorlijke aderlating zijn voor de kampers, Fik is de belangrijkste man.
Ja, althans daar zaten dus QB 'supporters' tussen....vreemd volk. Het viel gelukkig mee uiteindelijk.quote:[b]Op zondag 27 mei 2007 16:12 schreef methodmich En was er gezeik met Uien supporters??
Gelijkspel is genoeg. Niet onderschatten maar natuurlijk wel gewoon kampioen worden, thuis!quote:Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef methodmich het volgende:
Rijnsburgse Boys wint bij HHC
Rijnsburgse Boys neemt revanche dus, strafschop wel dubieus en IJsselmeervogels zaterdag kampioen.
IJsselmeervogels verloor vorig seizoen nog de thuiswedstrijd om de algemeen amateurtitel tegen Türkiyemspor, dus wat ik hier lees is niet correct. Wel is men in de competitie al twee jaar ongeslagen, de laatste nederlaag was in april 2005 tegen Deltasport.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:57 schreef ILCILA het volgende:
De prioriteiten zijn bijgezet naar het toebrengen van de eerste thuisnederlaag aan IJsselmeervogels in 2 jaar!!
Zo werd het op de radio vermeld, nam aan dat dit gewoon correct was, toch zou het leuk zijn daar te winnen. Ik zal er in iedergeval bij zijn, wordt zaterdagochtend vanuit het regenachtige Ierland overgevlogen dusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:24 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
IJsselmeervogels verloor vorig seizoen nog de thuiswedstrijd om de algemeen amateurtitel tegen Türkiyemspor, dus wat ik hier lees is niet correct. Wel is men in de competitie al twee jaar ongeslagen, de laatste nederlaag was in april 2005 tegen Deltasport.
Dank je wel! We mogen nu geloof ik zelfs 2x verliezen met 2-0, al moeten we het gewoon zelf afmaken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:09 schreef uitje4life het volgende:
We hebben de Vogels toch mooi geholpen.... en ik vindt het raar dat de RBB-supporters in een HOK werden gedaan, dit is toch geen amateurvoetbal meer? En het provoceren van de politie......
nee niet goed.....![]()
hij moet toch gewoon voetballen op zaterdag ?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:20 schreef uitje4life het volgende:
Kuhlmann ga je zeker missen, maar hij gaat hier sowieso nog vaak komen!
Ik heb er zeker zin in maar het kan ons bijna niet meer ontgaan. Gaat wel een gezellig feestje worden zaterdagquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:44 schreef methodmich het volgende:
Leuke beelden van de wedstrijd, F1Bas!
Al gespannen voor de kampioenswedstrijd? En wie zie je het liefst als opponent van de zondagkant?
Had je me nog gezien ?quote:Op zondag 3 juni 2007 05:51 schreef F1Bas het volgende:
Dank allen, verslag volgt later, ben ik nu te moet voor, net thuis
haha ja maar volgens mij was je een beetje druk.quote:
Nah ! ik dacht nog van wanneer komt F1 Bas naar me toequote:Op zondag 3 juni 2007 17:35 schreef F1Bas het volgende:
[..]
haha ja maar volgens mij was je een beetje druk.
Ik weet denk ik zeker dat ik Icilia ook gezien heb maar die was een beetje druk bezig met z'n rodevriendin.
Pas op voor de vuurwerkhulzen van de Argonauten.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:19 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik was gister bij Ijsselmeervogels en ga woensdag naar Argon
quote:Op zondag 3 juni 2007 17:39 schreef methodmich het volgende:
[..]
Pas op voor de vuurwerkhulzen van de Argonauten.
quote:Op zondag 3 juni 2007 17:36 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Nah ! ik dacht nog van wanneer komt F1 Bas naar me toe
?????? wtfquote:Op zondag 3 juni 2007 18:32 schreef F1Bas het volgende:
[..]
![]()
Ik liep naar een gast toe en ik zei ben jij Paul.
Toen zei hij ja en ga ik een hand haha. Dus dat was jij neem ik aan wel. Toch?![]()
Ik zei ook dat ik Bas wasquote:Op zondag 3 juni 2007 22:38 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
?????? wtf?
Niet dat ik weet , waarom had je dan niet gezegd dat je F1 Bas was ?
Volgens mij ben je in de war met iemand anders of ik heb geheugenverlies
Heb je op msn toegevoegd daar lullen we wel verder btje offotpic hierquote:
Dat was Paulquote:Op maandag 4 juni 2007 00:15 schreef ILCILA het volgende:
Heej iedereen,
sorry voor late post, nu pas weer op internet kunnen komen nadat ik weer was uit Ierland, ik heb je volgens mij inderdaad voor de wedstrijd druk bezig gezien F1Bashad je wit shirtje aan met Tv Utrecht erop (of iets dergelijks?) was inderdaad beetje druk met vriendin
je moet wat als je elkaar 6 weken niet hebt gezien
Haha leukquote:Op maandag 4 juni 2007 22:27 schreef F1Bas het volgende:
Op http://www.ijsselmeervogels.tv staan de sfeerbeelden![]()
Verkapte dizzquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:21 schreef F1Bas het volgende:
Mocht Argon het worden dan speelt IJsselmeervogels waarschijnlijk ergens anders de uitwedstrijd omdat ze bij Argon de supporters niet allemaal kwijt kunnen. Vreemd voor een club als Argon.
Suc6supporters ?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:27 schreef Sersjee het volgende:
Tja, zo groot is het niet aan de Hoofdweg. Normaal komt er ook niet zoveel volk, alleen als ze kampioen kunnen worden.
oh ? vertelquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:32 schreef methodmich het volgende:
Ja, opgeschoten (Marokkaanse) ventjes die de boel komen verzieken inderdaad.
Zie je daar, geef je me nu wel een handjequote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:40 schreef F1Bas het volgende:
3-1 verloren met heel weinig A-selectie spelers. Alleen Alex, Dogan,Sjoerd en Joordens. Die vallen allemaal regelmatig in maar meestal geen basisplaats. Zelfs spelers van het derde deden mee![]()
Sjoerd van der Waal gescoord maar die had er nog wel 2 in mogen schieten.
Gauw vergeten en zaterdag flammen.
Morgen met een groepje kijken bij Argon - Cuijk! Ben benieuwd wie onze tegenstander wordt.
Je hebt gelijk, niet begrepen dat je dat bedoeldequote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:08 schreef methodmich het volgende:
Dat heb ik al gedaan, was in 2005. Maar daar heb je langs heen gelezen denk ik.
Ik zag ook Schouten nog in de ploeg staan op VoZ.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:40 schreef F1Bas het volgende:
3-1 verloren met heel weinig A-selectie spelers. Alleen Alex, Dogan,Sjoerd en Joordens. Die vallen allemaal regelmatig in maar meestal geen basisplaats. Zelfs spelers van het derde deden mee![]()
Sjoerd van der Waal gescoord maar die had er nog wel 2 in mogen schieten.
Gauw vergeten en zaterdag flammen.
Morgen met een groepje kijken bij Argon - Cuijk! Ben benieuwd wie onze tegenstander wordt.
Klopt Schouten deed ook mee. Zoals altijd met veel inzet. Alex speelde verder ook erg goed.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik zag ook Schouten nog in de ploeg staan op VoZ.
Rijnsburgse Boys sluit af met zege
Hopelijk wint JVC Cuijk vanavond de zondagtitel.
Op de rooie Westmaat te Bunschoten.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Komende zaterdag.
Die hebben we helemaal niet in mijdrechtquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:32 schreef methodmich het volgende:
Ja, opgeschoten (Marokkaanse) ventjes die de boel komen verzieken inderdaad.
Jasper die doet alsof hij Amsterdammer isquote:http://media.rtvutrecht.nl/1749600 Argon kampioenschap op 17 minuten
Waar kwamen die in 2005 dan vandaan?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:25 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Die hebben we helemaal niet in mijdrecht
Klopt, uitgoals tellen niet. Maar niet moeilijk doen en twee keer winnen van die enge Argonauten! Treurende Argon-spelers is mooi om te zien.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:03 schreef F1Bas het volgende:
MM, hoe zat dat ook alweer met de strijd om de algemene titel?
Uitdoelpunten tellen toch niet dubbel zoals bij oa. de europa cups? Ik dacht bij evenveel goals toch gewoon altijd verlengen.
Geen idee man. Wonen echt nauwelijks allochtonen in de Ronde Venen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Waar kwamen die in 2005 dan vandaan?
yup, terechte uitslag leek mij. Wel een hele leuke wedstrijd om te zien (als neutrale toeschouwer).quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:25 schreef methodmich het volgende:
IJsselmeervogels en Argon spelen gelijk
1-1 geworden dus, volgende week moet er een winnaar komen, al dan niet na verlenging en penalty's.
quote:‘Real Madrid van het amateurvoetbal’
De strijd om de algehele amateurtitel brandt vandaag los. Zaterdagkampioen IJsselmeervogels krijgt de titelhouder van de zondag, Argon, op bezoek. Volgende week valt in Mijdrecht de beslissing. Bij IJsselmeervogels spelen vier spelers uit de Rotterdamse regio. Paul Verboom (29), Dennis Knüppe (27), Dogan Corneille (33) en Jeroen Rijsdijk (30) trotseren heel wat fileleed om met de ‘rooien’ van Spakenburg succes te behalen. Het afdelingskampioenschap en de zaterdagtitel zijn al binnen. Maar nu de landstitel nog.
Wat maakt IJsselmeervogels zo bijzonder?
Verboom: ,,Iedereen kent deze vereniging. Het is het Real Madrid van het amateurvoetbal. Ik ben zelf werkzaam in de autohandel. Als je zegt dat je bij IJsselmeervogels speelt, dan zijn veel mensen onder de indruk. IJsselmeervogels staat voor de top van het amateurvoetbal. Bijna jaarlijks valt deze club in de prijzen.”
Knüppe: ,,Voordat ik hier kwam spelen, realiseerde ik mij niet wat voor bolwerk IJsselmeervogels is. De betrokkenheid van de leden en van de supporters is hier enorm. Er is veel voetbalbeleving, dat zie je bij de thuis- en uitwedstrijden. Op eigen veld worden we altijd ondersteund door tweeduizend fans. Bij de kampioenswedstrijd tegen Spakenburg waren het er negenduizend. Dan wil je als speler wel. Voor onze tegenstanders is het vaak beangstigend om hier te spelen, want IJsselmeervogels wordt als het ware naar de overwinning toe geschreeuwd.”
Corneille: ,,Het is bijna geen amateurclub meer. Het is de overtreffende trap. Er is niets beters op dit niveau. Ik ben bezig aan mijn tweede seizoen. In de voorbereiding zei de voorzitter gewoon dat de algehele landstitel de doelstelling is. Welke andere voorzitter doet dat?’’
Rijsdijk: ,,IJsselmeervogels is de kampioen van de kampioenen. Deze club heeft historisch gezien ook de meeste prijzen gepakt. Verder is de beleving in het dorp uniek. Er is een enorme concurrentie tussen de rooien en de blauwen (Spakenburg). Het is een wapenwedloop tussen twee bolwerken. Wat de één wil, wil de ander nog groter. Het is een gezonde en soms ongezonde concurrentie. De rooien doen het net iets beter dan de blauwen.”
Waarom blijft het publiek in Spakenburg zo kritisch?
Verboom: ,,Als nieuwkomer moet je daar wel even aan wennen. We hebben dit seizoen twee keer verloren en dan deugt er direct niets van. De spelers hebben er niets aan gedaan, de scheidsrechter was niet goed en de tegenstander wilde niet voetballen, maar stond alleen maar met elf spelers achter de bal. IJsselmeervogels moet de beste zijn en in elk geval beter dan die blauwen van Spakenburg, want als we daarvan verliezen, dan is het dorp helemaal te klein.”
Knüppe: ,,Hiervoor speelde ik bij SHO. Daar kon men ook wel eens kritisch zijn, maar hier is het wel een tikkeltje erger. De supporters zijn idolaat van hun club, maar willen wel dat we elke wedstrijd met 5-0 winnen en dat we goed voetbal spelen. Dat lukt niet altijd. Verder moet je hier ook geen kapsones hebben. Je kunt je gewoon tussen de supporters begeven. Ook na een nederlaag, dat doet iedereen dan ook. Wat dat betreft zijn het allemaal sociale jongens. Ik denk dat het ook de kracht is van deze club.”
Corneille: ,,Dat hoort bij een topclub. Ik vind het niet meer dan terecht. Er lopen hier alleen maar topspelers en die moeten tegen kritiek kunnen. Ik heb bij IJsselmeervogels nog nooit een slechte periode meegemaakt, wel slechte wedstrijden. We werden dit seizoen in de beker uitgeschakeld door een vierdeklasser. Dat kan niet en de broer van de voorzitter – die we nog nooit hadden gezien – kwam dat op de volgende training wel eventjes vertellen.”
Rijsdijk: ,,Het heeft ook te maken met de achtergrond. Mensen in dit dorp zijn vechters. Ze hebben veel eigen handeltjes. Leveren door het hele land. Moeten altijd hun mouwen opstropen. We zijn nu alweer drie jaar op rij kampioen. Als het een keertje minder gaat, dan barst de kritiek direct los, maar die vaak blinde rooie passie houdt wel iedereen scherp.”
Is het poenerige imago van IJsselmeervogels nooit vervelend?
Verboom: ,,Er wordt hier aardig wat geld betaald. Dat staat buiten kijf. Het is vergelijkbaar met betaald voetbal, maar er wordt ook voor gepresteerd en bij ons is het niet anders dan bij Quick Boys, Rijnsburgse Boys of Spakenburg. Die blauwen halen nog meer spelers dan IJsselmeervogels, maar presteerden in het afgelopen seizoen wel minder. Vergeet ook niet dat er wat van je wordt verwacht. Je traint drie keer in de week, maar dan is het ook zo dat iedereen aanwezig is. Overwerken en studie zijn geen redenen om niet te komen.”
„Je bent gewoon in dienst van de club. Er is een werkgever- werknemerrelatie, en daar houdt iedereen zich ook aan. Dat geldt ook voor André Kemper en Dennis van der Steen. Jongens die al de nodige amateurtitels op hun naam hebben staan.”
Knüppe: ,,Dat komt door de enorme grote groep sponsors die aan deze club is verbonden en door het goede elftal dat IJsselmeervogels elk jaar heeft. Ik speel hier nu drie jaar en ben elke keer kampioen geworden. Succes bindt, dat zie je bij supporters en bij sponsors. Er staat uiteraard wat tegenover, maar vergis je niet. Wij rijden wel vier keer in de week van Rotterdam naar Spakenburg en weer terug. Op weg naar de trainingen staan we altijd in de file. Corneille en Verboom hebben daar nu genoeg van. Ik kan me dat ook voorstellen. Als IJsselmeervogels in Rotterdam zou spelen, dan zou ik echt nooit vertrekken, maar nu zie ik mij in de toekomst ook wel weer eens dichterbij gaan spelen. Want het is erg zwaar.”
Corneille: ,,Als je naar Spakenburg rijdt, dan zie je twee voetbalclubs. Eentje die alle prijzen wint en dat is IJsselmeervogels en één die alleen maar naar de ander kijkt en dat is Spakenburg. Wij spelen hier niet voor het geld, dat is namelijk bijzaak. Maar we spelen wel om successen te behalen. Het is een hele eer om hier te mogen spelen.”
Rijsdijk: ,,Bij de spelers van IJsselmeervogels leeft dit helemaal niet. Daar wordt bijna nooit over geld gesproken en bij ons publiek heb ik er ook nog nooit iets van gemerkt. Er is hier ook geen misplaatste arrogantie. IJsselmeervogels heeft het gewoon goed voor elkaar met veel publiek en veel sponsors. Daar horen ook faciliteiten bij zoals de nieuwe tribune.”
Zijn jullie beter dan een willekeurige club in het rechterrijtje van de Jupiler League?
Verboom: ,,Als deze groep vijf keer in de week overdag kan trainen wel. Als de spelers geen fulltime banen ernaast zouden hebben, dan zou IJsselmeervogels geen modderfiguur slaan in de eerste divisie. We hebben het dit seizoen natuurlijk uitstekend gedaan. We zijn met overmacht kampioen geworden, hebben vervolgens de zaterdagtitel behaald en zijn nu nog met Argon in de race om het algehele kampioenschap.”
Knüppe: ,,Als ik puur kijk naar het voetbal dan zouden wij ons makkelijk kunnen meten met een club uit het tweede deel van de eerste divisie, maar ik denk wel dat die spelers conditioneel beter zijn. Dat is het verschil tussen drie of vijf keer of zelfs meerdere keren in de week trainen. Ik heb zelf nooit in de eerste divisie gespeeld, maar IJsselmeervogels spreekt mij meer aan dan een club in de kelder van het betaald voetbal.”
Corneille: ,,Als we zouden leven en trainen als de spelers van een eerste divisieclub dan zouden we ons kunnen meten. In de Gatorade Cup hebben we dit seizoen tegen NAC gespeeld. De eerste helft waren wij beter en in de tweede helft hebben we niet van NAC, maar van Leonardo verloren. Die speelde daar toen nog en hij maakte het verschil.”
Rijsdijk: ,,Dat denkt iedereen altijd maar, maar ik geloof het niet. Incidenteel kunnen wij best wel eens een club in de eerste divisie verslaan, maar ik heb ook van Veendam en Volendam in het verleden in de beker verloren. We worden nooit weggespeeld, maar tegen een betaalde voetbalclub krijgen we het altijd conditioneel moeilijk. Dan merk je in de tweede helft dat je minder traint en dat je anders leeft.”
Verslaat IJsselmeervogels Argon in de strijd om de algehele amateurtitel?
Verboom: ,,Ja, we hebben in de voorbereiding al een keer een oefenwedstrijd tegen Argon gespeeld. Toen verloren we weliswaar met 2-1, maar waren we net twee weken in training en speelden we op een bijveldje. Dit seizoen is ons team enorm gegroeid. Dus, ik geef ons een goede kans.”
Knüppe: ,,Daar gaan veel mensen gemakshalve wel van uit en zo simpel ligt het volgens mij niet. Argon is de laatste jaren ook twee keer kampioen van de zondag-hoofdklasse geworden. Daar loopt ook veel kwaliteit in het elftal. Het is wel een voetballende ploeg en dat ligt ons wel. De algehele amateurtitel wordt over twee wedstrijden beslist. Als wij top zijn dan heb ik er wel vertrouwen in.”
Corneille: ,,Ik geef beide clubs vijftig procent kans. Als ik zeg dat wij beter zijn dan Argon, dan wordt die uitspraak groot bij de tegenstander in de kleedkamer opgehangen en dat wil ik niet. Het hangt af van de vorm van de dag. Statistisch gezien zijn de zaterdagclubs over het algemeen wat sterker dan de zondagclubs.”
Rijsdijk: ,,We hadden woensdagavond bij IJsselmeervogels de jubileumreceptie in verband met het 75-jarig bestaan van de vereniging. Toen was de uitslag van de wedstrijd JVC Cuijck-Argon nog niet bekend, maar ik heb op die avond al wel gezegd dat wij in Cuijk of Mijdrecht volgende week zaterdag landskampioen bij de amateurs zullen worden.”
Ik moet het nog maar zien, Argon vond ik zelf wel een stuk beter dan Ijsselmeervogelsquote:Op zondag 10 juni 2007 00:56 schreef F1Bas het volgende:
Poe, Argon was een stuk beter dan verwacht(en gehoopt). Vooral die 2 spitsen....
Maar wij hebben koning Winter, die gozer scoort echt alles.
Argon kreeg 20 minuten voor tijd nog rood en daarna deden ze niet veel ander meer dan tijdrekken. Toch is de uitslag terecht.
Toch veel vertrouwen in volgende week. Wij speelden vrij matig en ik zie ons dat niet 2x keer achter elkaar doen.
Paul Verboom was top vandaag, mag ook wel eens gezegd worden![]()
Volgens het verslag op VoZ was ie onzeker, maar ja, toen zag ik de schrijver.quote:Op zondag 10 juni 2007 00:56 schreef F1Bas het volgende:
Paul Verboom was top vandaag, mag ook wel eens gezegd worden![]()
Kampioenschappenquote:Op zondag 10 juni 2007 16:07 schreef uitje4life het volgende:
ik zei ook: officieel. Er zullen nog wel premies betaald worden en er wordt nog wel wat onder de tafel doorgeschoven. Maar denk je dat ze bij de Vogels niets extra's krijgen?
Wat is de zin van dergelijke berichten, met andere woorden, wat denk je hiermee te bereiken? Ik had je iets wijzer ingeschat.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
Volgens het verslag op VoZ was ie onzeker, maar ja, toen zag ik de schrijver.
Daarmee red je het dus niet, URK vloog er(daarom?) ook uit.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:27 schreef GeorgKacher het volgende:
Heel weinig dus, jammer, Argon had een paar jaar geleden echt heel goede teams, zaten bij Ajax en Feyenoord in de competitie dan verwacht je toch zeker 6 a 7 zeven jongens uit de eigen jeugd in de basis. Urk blijft wat dat betreft prachtig: veelal 11 jongens uit de eigen jeugd in de basis. En anders 10.
Aha, dat ben jij dus. Ik ken nogal wat supporters en dan hoor je nog wel eens watquote:Op zondag 10 juni 2007 16:12 schreef Angstgegner het volgende:
Begrijp trouwens dat je niet aanwezig bent geweest bij Vogels-Argon en het is niet mijn gewoonte om in discussie te gaan met mensen die de wedstrijd zelf niet hebben gezien. Maar nu kon ik het even niet laten. Als zelfs echte rooien al gaan opmerken dat Argon beter was, begrijp ik je probleem ook niet. Want IJsselmeervogels was zichzelf niet. Dat ik Spakenburg een warm hart toedraag heeft daar niets mee te maken. Je moest eens weten hoevaak ik in het verleden door de blauwen al ben geschorst na een kritische publicatie. Je denkt toch niet dat ik daar wakker van lig.
Wat jij wilt jongen, als jij jezelf nog maar serieus neemt dan komt het wel goed met je. Toch wil ik je vragen wat objectiever te zijn, want dan ben je gewoon niet altijd. En dat je kritisch bent over Spakenburg? Tsja, ik zou ook niet anders doen naar zeven van zulke magere jaren.quote:Op maandag 11 juni 2007 02:19 schreef Angstgegner het volgende:
Je denkt toch niet dat ik het gros van de supporters van IJsselmeervogels serieus neem. Die kunnen alleen maar goede dingen horen over hun clubje. Ja, dan kunnen ze beter alleen het clubblad lezen.
Als jij het niet met mij eens bent, is dat jouw probleem. Gezien je bijdragen hier denk ik je iets teveel door een rode bril kijkt. Maar dat vind ik helemaal niet zo boeiend allemaal, dat moet ieder voor zich weten. Ik wil slechts benadrukken, dat als er één is die kritisch over Spakenburg of over het gevoerde beleid durft te schrijven, ik dat ben. En hoewel er opnieuw bijna een elftal nieuwe spelers is gehaald, sta ik achter het gevoerde beleid, want in vrijwel alle gevallen was dit gewoon noodzakelijk.
Ik heb al bijna vijfentwintig jaar ervaring als kritisch voetbalverslaggever en er is niemand die mij dus nog hoeft te vertellen hoe ik een wedstrijdverslag moet schrijven. De verslagen van Spakenburg in De Bunschoter worden ook door rooie verslaggevers gemaakt, dus deze opmerking snijdt geen hout. Iedereen die bij de wedstrijd aanwezig IJsselmeervogels-Argon aanwezig was, heeft kunnen zien, dat Argon de zaakjes voetballend gewoon beter voor elkaar had en dat er teveel spelers van de rooien niet in de wedstrijd zaten. Met Knüppe als zeer negatieve uitschieter, want de rooien speelden in feite met tien man.
Keeper Paul Verboom had één fraaie redding, maar ik blijf het een merkwaardige grabbelaar vinden en ik heb het idee dat de meeste supporters van IJsselmeervogels bepaald niet van zijn prestaties onder de indruk zijn. Persoonlijk snap ik niet wat ASWH in hem ziet, maar daar komen ze waarschijnlijk vanzelf wel achter. Dat hij bij SHO bekend stond als een degelijke keeper, zegt me niet zoveel, want daar is de druk om wekelijks te moeten presteren lang niet zo hoog als in Spakenburg.
Ik heb zelf weleens een verslag van je gelezen, IJsselmeervogels - Nunspeet waarvan ik vond dat je door een rode bril keek... Kun je nagaanquote:Op maandag 11 juni 2007 02:19 schreef Angstgegner het volgende:
Je denkt toch niet dat ik het gros van de supporters van IJsselmeervogels serieus neem. Die kunnen alleen maar goede dingen horen over hun clubje. Ja, dan kunnen ze beter alleen het clubblad lezen.
Als jij het niet met mij eens bent, is dat jouw probleem. Gezien je bijdragen hier denk ik je iets teveel door een rode bril kijkt. Maar dat vind ik helemaal niet zo boeiend allemaal, dat moet ieder voor zich weten. Ik wil slechts benadrukken, dat als er één is die kritisch over Spakenburg of over het gevoerde beleid durft te schrijven, ik dat ben. En hoewel er opnieuw bijna een elftal nieuwe spelers is gehaald, sta ik achter het gevoerde beleid, want in vrijwel alle gevallen was dit gewoon noodzakelijk.
Ik heb al bijna vijfentwintig jaar ervaring als kritisch voetbalverslaggever en er is niemand die mij dus nog hoeft te vertellen hoe ik een wedstrijdverslag moet schrijven. De verslagen van Spakenburg in De Bunschoter worden ook door rooie verslaggevers gemaakt, dus deze opmerking snijdt geen hout. Iedereen die bij de wedstrijd aanwezig IJsselmeervogels-Argon aanwezig was, heeft kunnen zien, dat Argon de zaakjes voetballend gewoon beter voor elkaar had en dat er teveel spelers van de rooien niet in de wedstrijd zaten. Met Knüppe als zeer negatieve uitschieter, want de rooien speelden in feite met tien man.
Keeper Paul Verboom had één fraaie redding, maar ik blijf het een merkwaardige grabbelaar vinden en ik heb het idee dat de meeste supporters van IJsselmeervogels bepaald niet van zijn prestaties onder de indruk zijn. Persoonlijk snap ik niet wat ASWH in hem ziet, maar daar komen ze waarschijnlijk vanzelf wel achter. Dat hij bij SHO bekend stond als een degelijke keeper, zegt me niet zoveel, want daar is de druk om wekelijks te moeten presteren lang niet zo hoog als in Spakenburg.
Gelukkig word ik door veel andere mensen in de voetballerij serieus genomen, zelfs door oud-spelers van IJsselmeervogels zoals Jan Vedder en Jaan de Graaf. En die hebben er toch iets meer kijk op dan de gemiddelde voetbalsupporter dacht ik zo. Noem mij dan maar eens wat voorbeelden waaruit blijkt dat ik niet objectief ben. Denk dat je heel lang na moet denken. Je opmerkingen over Verboom en Argon kan ik onderschrijven. Maar ja, er zijn sommige rooie supporters die dan redeneren van, daar heb je die blauwe verslaggever weer, die is nooit objectief over ons. Daar moet ik gewoon keihard om lachen.quote:Op maandag 11 juni 2007 03:56 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wat jij wilt jongen, als jij jezelf nog maar serieus neemt dan komt het wel goed met je. Toch wil ik je vragen wat objectiever te zijn, want dan ben je gewoon niet altijd. En dat je kritisch bent over Spakenburg? Tsja, ik zou ook niet anders doen naar zeven van zulke magere jaren.
En nee, ik ben zeker niet onder de indruk van Verboom geweest dit seizoen, daarom zeg ik het ook eerlijk als ik dat een keer wél ben. Het feit dat Argon het goed voor elkaar had ben ik helemaal met je eens, sterker nog, ik vond ze beter speler dan mijn eigen cluppie. Te weinig spelers speelden op hun normale niveau, geen schim van bijvoorbeeld RBB thuis.
O ja, ik ben de laatste die zal ontkennen ook wel eens door de 'rooie bril' te kijken.
quote:Op maandag 11 juni 2007 23:53 schreef F1Bas het volgende:
http://media.rtvutrecht.nl/1749609
Beelden van Vogels - Argon...en een leuk gesprek met Paul Verboom. Gaat nog heel even over objectieve journalisten, ben benieuwd wie Paul bedoelt![]()
Foeij ik ga er maar vroeg naartoequote:Op maandag 11 juni 2007 21:23 schreef F1Bas het volgende:
Pffff Argon, we krijgen maar 1000 kaarten en lang niet iedereen kan komen zaterdag. Een 'finale' onwaardig.
Inmiddels zitten er al 13 bussen vol.
Hebben jullie zoiets als het Spaanse volkslied?quote:Op maandag 11 juni 2007 19:30 schreef methodmich het volgende:
In ieder geval kent ie het clublied al, dat scheelt weer.
Nee, veel mooier.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:09 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Hebben jullie zoiets als het Spaanse volkslied?
Ik weet iig dat er bij Rijnsburg steeds meer uit de eigen jeugd doorstroomt. Bart Freke, Peter Freke en Danny vd Vijver hebben vaak een basisplaats, en dan zijn er nog de invallers dit jaar: Joey Zandbergen, Niels Hogewoning, André van Egmond, Jaap-Jan Zandbergen en Martijn Zwaan (keeper tegen de Vogels thuis) Volgend jaar komt Yuri van Es bij de selectie, ook uit eigen jeugd. Verder bestaat het tweede vrijwel uit alleen Rijnsburgers, incl trainer.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:20 schreef GeorgKacher het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben: Hoeveel mensen uit de eigen jeugd spelen er bij Argon en Ijsselmeervogels in de basis, weet iemand dat?
Hoezo ? jullie gaan met aardig wat bussen toch is toch normaal dat niet iedereen meekan wat denk je nou heequote:Op woensdag 13 juni 2007 18:05 schreef F1Bas het volgende:
Alle kaarten voor Argon - Vogels uitverkocht. Dat gaat gezellig worden al blijf ik het heel slecht vinden dat lang niet iedereen kan komen.
We hadden 1000 kaarten gekregen en die waren in 2 uur op. Ken genoeg mensen die op een andere manier kaarten hebben moeten regelen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:27 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Hoezo ? jullie gaan met aardig wat bussen toch is toch normaal dat niet iedereen meekan wat denk je nou hee![]()
![]()
en 1000 vind jij niet genoeg voor bij Argon en nou niet zeuren dat het zo klein is bij Argon want dat is het gewoon. Dit doet me btje denken aan Excelsior - AZquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:35 schreef F1Bas het volgende:
[..]
We hadden 1000 kaarten gekregen en die waren in 2 uur op. Ken genoeg mensen die op een andere manier kaarten hebben moeten regelen.
Joh, bij Argon springen ze een gat in de lucht als er bij een normale competitiewedstrijd 1000 man komt, dat zijn ze niet gewend. De zondag hoofdklasse A leeft nl. niet zo.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:35 schreef F1Bas het volgende:
[..]
We hadden 1000 kaarten gekregen en die waren in 2 uur op. Ken genoeg mensen die op een andere manier kaarten hebben moeten regelen.
4500quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:19 schreef paultjuhhh het volgende:
Hoeveel publiek komt er nou in totaal?
Hoewel Ton buiten het veld een aardige vent is, is hij als scheids inderdaad niet top. Dat constateerde jij al en de KNVB is het daar roerend mee eens. Volgens AD / De Dordtenaar is Ton gedegradeerd naar lijst 2. Geen hoofdklasse meer voor hem dus.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:12 schreef Angstgegner het volgende:
Of had je soms liever gezien dat Ton Versnel, nog zo'n drama, de fluit had gehanteerd. Hij is met afstand de slechtste scheidsrechter die ik dit seizoen aan het werk heb gezien.
Ik hoorde dat er onweer was geweest boven onsquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:08 schreef TechXP het volgende:
Nou onweer was er ook niet echt hoor.. er was een dondertje in de verte te horen, maar verder...
Ach, ik snap het wel. Twee jaar achter elkaar uitgeschakeld door onsquote:Op zondag 17 juni 2007 16:33 schreef methodmich het volgende:
Maar wel flauw hoor uitje4life, om de Vogels de titel te misgunnen! Als zaterdagamateurliefhebber zou je juist moeten hopen dat de zaterdagclub wint toch?
Ja, vast. En toen stopte je droom?quote:Op maandag 18 juni 2007 15:23 schreef Pritt het volgende:
Yay, zondag is eindelijk weer kampioen! Volgend jaar weer alleen dan niet Argon maar ADO '20!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |