Lijkt me heerlijk om te zien, al zullen ze er denk ik niet de pietermannen voor hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:29 schreef BL_Henkie het volgende:
[..]
Ik zie het vreetschurenvolk al het hotel bestormen voor de all you can eat menu
Wij gaan altijd graag naar Coco Sushi & Noodles op de kleine berg. De ossenhaasrolletjes (usuyaki op de kaart) zijn echt om je vingers bij op te eten en de sushi heerlijk vers. De (japanse!) kok bereidt de sushi overigens aan een counter in de zaak. Ik heb hem ook eens aangesproken om wat tips te krijgen om goede sushi te maken en kreeg een hele uitgebreide uitleg. De afhaal menu's daar zijn ook altijd super!quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef Blik het volgende:
Yokohama in Eindhoven nog steeds de beste Japanner in Eindhoven?
Ik ben laatst in dat kleine tentje aan de Nieuwstraat geweest (Haru? Er hangt iig zo'n grappig vlaggetje buiten) en wat sushi op het terras gegeten. Voor zover ik kan beoordelen ook prima.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:21 schreef Etoile het volgende:
[..]
Wij gaan altijd graag naar Coco Sushi & Noodles op de kleine berg. De ossenhaasrolletjes (usuyaki op de kaart) zijn echt om je vingers bij op te eten en de sushi heerlijk vers. De (japanse!) kok bereidt de sushi overigens aan een counter in de zaak. Ik heb hem ook eens aangesproken om wat tips te krijgen om goede sushi te maken en kreeg een hele uitgebreide uitleg. De afhaal menu's daar zijn ook altijd super!
Yakatori en de sushi's op de grote berg vond ik geen aanrader. Het is een all you can eat restaurant en dat merk je toch wel aan de kwaliteit vonden wij. Het is alleen qua prijs wel aantrekkelijker natuurlijk.
Die ja!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:29 schreef RobinOok het volgende:
Deze dus: http://en.wikipedia.org/wiki/Dioscorea_opposita ?
Volgens mij wel eens gezien. Ik zal er eens op letten.
Als kazaguruma echt japans is, zou je het ook met naga-imo of tororo kunnen proberen. Zeker dat laatste wordt vrij vaak over soba gedaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:33 schreef BlackRhino het volgende:
Net Kazaguruma gebeld.. de Okonomiyaki saus en de Japanse mayonaise heeft ie, yams wortel kende ie ook niet...
[..]
Die ja!
Dat kan ook ja.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:07 schreef _Arual_ het volgende:
In Japan heb ik Okonomiyaki steeds gegeten als het van een bakplaat kwam. Maar kan het ook in een 'gewone' koekenpan dan? Vond ik nou juist de charme, aan zo'n plaat zitten en dan met zo'n scherp schepje je okonomiyaki zien te ontleden.
Naga-imo is volgens mij wel verkrijgbaar bij een van de twee toko's in Amsterdam tegenover de Makro. De een heet Wah Nam Hong, de andere is naar mijn weten naamloosquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:41 schreef BlackRhino het volgende:
Koreaans/Japans is het, maar ik heb ook naga-imo genoemd ja, maar kende 'ie niet, hij begon ineens over gember poeder toen ik het over yams wortel had....
Misschien in zo'n biologisch winkeltje?
Dat is een vestiging van Amazing Oriental.quote:Op maandag 18 januari 2010 01:25 schreef Melochan het volgende:
[..]
twee toko's in Amsterdam tegenover de Makro. De een heet Wah Nam Hong, de andere is naar mijn weten naamloos![]()
Ik weet niet of het echt fastfoodstijl is, maar Japanese Pancake World is een 'okonomiyakirestaurant'. Hoor er verschillende dingen over, sommige heel positief, sommige heel negatiefquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:09 schreef matthijst het volgende:
Heb je toevallig ook ergens een soort fastfoodstijl toko waar je okonomiyaki kunt eten?
Dus dat je niet anderhalf uur ergens met voorgerecht, nagerecht in een Japans restaurant zit, maar Hiroshima stijl in een klein zaakje waar je ff zo'n ding weghapt
[ afbeelding ]
Om niet te zeggen dat het lijkt op een hoopje poep gemixt met braakselquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:10 schreef BlackRhino het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ziet er op de foto een stuk minder lekkerder uit dan het was, brakke telefoon cam![]()
Ziet er als een erg mislukte poging uit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:10 schreef BlackRhino het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ziet er op de foto een stuk minder lekkerder uit dan het was, brakke telefoon cam![]()
Ach, volgens mij hoort het er ook niet uit te zien.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:10 schreef BlackRhino het volgende:
[ link | afbeelding ]
Paar weken geleden bij Nori gelunched, vond dat ze weinig keus hadden qua sushi. In DH liever naar Genki Tei of Kiraku.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef Chen het volgende:
In Den Haag:
Sumoall you can eat.
Nori
Oni
Zoals ik al zei, zag er IRL een stuk beter uitquote:Op zondag 24 januari 2010 12:23 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ach, volgens mij hoort het er ook niet uit te zien.![]()
Wat had je er allemaal ingestopt?
Zoals besproken in het Den Bosch-topic is dit sowieso een van de beste Japanse restaurants in Europa, en daarmee uiteraard ook van Nederland. Of het dè beste is, weet ik niet. Maar zou het verschil groot zijn tussen de toppers?quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:16 schreef Blik het volgende:
En wie kent Shiro in Den Bosch, klein Japans restaurantje? Was mijn eerste echte kennismaking met Japans eten.
Beetje vreemd om hier te gaan vragen wat jij moet nemen over enkele maanden in Tokiaquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:12 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben deze zomer in Tokyo en wil daar graag Kobe-biefstuk gaan eten. Inmiddels een leuk restaurant gevonden: Seryna. Alleen, wat moet ik kiezen? Shabu Shabu? Crabs? Gegrild?
Ik zou vragen naar een kogelvis.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:12 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben deze zomer in Tokyo en wil daar graag Kobe-biefstuk gaan eten. Inmiddels een leuk restaurant gevonden: Seryna. Alleen, wat moet ik kiezen? Shabu Shabu? Crabs? Gegrild?
1 |
Japans restaurant en sushi is niet echt het zelfde, maar een tip:quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:51 schreef luigisix het volgende:
[ code verwijderd ]
Ik zoek een goed sushi restaurant in den haag waar je heerlijke sushi kunt eten tegen een redelijke prijs. Ik wil me pa mee uit eten nemen maar heb weinig geld (student)
jeetje, dat belooft wat deze scene!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Liefhebbers van de Japanse keuken moeten Tampopo eens kijken, de beste film aller tijden over eten, en de Japanse traditie daarin
Ik weet natuurlijk niet wat je genomen hebt, maar zelf neem ik meestal Menu Sakura of Menu Compleet. Hierbij ontvang je 8 of 10 gerechten. Als één van de laatste gerechten krijg je gebakken rijst. Meestal zit ik al wel redelijk vol ervóór, en al helemaal erna, maar de grotere eters zitten hebben meestal wel genoeg erná.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:27 schreef matthijst het volgende:
Sakura in Apeldoorn is wel lekker, maar ook duur en je kreeg niet echt veel, vond ik
Zal die Midori eens checken binnenkort.
Inderdaad een mooie aanrader evenalsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Liefhebbers van de Japanse keuken moeten Tampopo eens kijken, de beste film aller tijden over eten, en de Japanse traditie daarin
Ben er 3 keer geweest, maar echt heel geweldig vind ik 't niet. Wel lekker. daar niet vanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:43 schreef Melochan het volgende:
[..]
Ik weet niet of het echt fastfoodstijl is, maar Japanese Pancake World is een 'okonomiyakirestaurant'. Hoor er verschillende dingen over, sommige heel positief, sommige heel negatiefKzal binnenkort zelf eens langs gaan, tis om de hoek.
Die yam hadden ze trouwens wel bij de toko's bij de Makro in A'dam
In Japan is dat echt heerlijk, komt ook grotendeels doordat we aan een bakplaat zaten waar het recht voor onze neus werd gemaakt in een heel klein Japans tentje, toen het af was werd het zo naar ons geschoven en smullen maar!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:13 schreef zquing het volgende:
[..]
Ben er 3 keer geweest, maar echt heel geweldig vind ik 't niet. Wel lekker. daar niet van
Geen idee, was zo'n 65 euro menu ofzo.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:58 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet wat je genomen hebt, maar zelf neem ik meestal Menu Sakura of Menu Compleet. Hierbij ontvang je 8 of 10 gerechten. Als één van de laatste gerechten krijg je gebakken rijst. Meestal zit ik al wel redelijk vol ervóór, en al helemaal erna, maar de grotere eters zitten hebben meestal wel genoeg erná.
Haha, daar is 't ook klein en als je wil kan je ook aan de bakplaat zittenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:37 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
In Japan is dat echt heerlijk, komt ook grotendeels doordat we aan een bakplaat zaten waar het recht voor onze neus werd gemaakt in een heel klein Japans tentje, toen het af was werd het zo naar ons geschoven en smullen maar!
Haha een reactie een jaar laterquote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:13 schreef zquing het volgende:
[..]
Ben er 3 keer geweest, maar echt heel geweldig vind ik 't niet. Wel lekker. daar niet van
als je er aan kan komen, in NL wordt dat lastig maar Amazon.co.uk verkoopt een mooie DVD met Engelse ondertitels.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:48 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
jeetje, dat belooft wat deze scene!Deze film moet ik zeer zeker zien!
20 hapjes maarquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:50 schreef PluisigNijntje het volgende:
http://www.yunomi-restaurant.nl/
Een goeie nieuwkomer IMHO. Niet helemaal puur Japans, maar wel super goeie sushi en dergelijke.
Ze werken met een aankruissysteem, je mag 5 rondes lang per persoon 4 gerechtjes kiezen.
En geloof me, daar heb je ábsoluut genoeg aan ( bereken maar; met z'n 3en mag je in totaal 60 gerechten kiezen) want sommige gerechten zoals de salade met eendenborst zijn echt niet klein.
Het is wel zo, om verspilling te beperken, dat je een boete betaalt als je meerdere hele sushi's laat liggen.
dat is precies hetzelfde als de midori in Apeldoorn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:50 schreef PluisigNijntje het volgende:
http://www.yunomi-restaurant.nl/
Een goeie nieuwkomer IMHO. Niet helemaal puur Japans, maar wel super goeie sushi en dergelijke.
Ze werken met een aankruissysteem, je mag 5 rondes lang per persoon 4 gerechtjes kiezen.
En geloof me, daar heb je ábsoluut genoeg aan ( bereken maar; met z'n 3en mag je in totaal 60 gerechten kiezen) want sommige gerechten zoals de salade met eendenborst zijn echt niet klein.
Het is wel zo, om verspilling te beperken, dat je een boete betaalt als je meerdere hele sushi's laat liggen.
En als vele andere klonen van Sumo.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:15 schreef Panthera1984 het volgende:
dat is precies hetzelfde als de midori in Apeldoorn.
De vraag is wanneer de hypefase voorbij isquote:
lekker, ik hou van shabu shabuquote:Op donderdag 12 mei 2011 12:52 schreef borisz het volgende:
Zaterdag Shabu Shabu Haarlem uitproberen.
oh, leukquote:Op donderdag 12 mei 2011 12:54 schreef borisz het volgende:
Het is de openingsdag van S^2 Haarlem, dus ben benieuwd of alles goed gaat
Die in Rotterdam is nou de ultieme pauper vreetschuur. De mac heeft nog beter eten.quote:
Voor een verslag zie Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #5quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |