abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49173405
Hello, ik wil graag een probleempje voorleggen.

Mijn schoonvader eet met zijn mond open. Ja, dus....zou je kunnen zeggen. Wel, ik ben namelijk recentelijk geopereerd en hij logeert nu bij ons om te helpen, dus ik zit nu minstens 3 maaltijden per dag naar een slobberende smakkende bouvier te luisteren en ik kan er niet tegen. Ik verlies direct mijn eetlust iedere keer dat we een maaltijd delen..... Ik krijg van mijn vrouw geen steun, iedere keer in het verleden als ik zei dat er iets tegen hem gezegd zou moeten worden kreeg ik nul op het rekest. Het grote verschil met toen is dat hij niet voor langere tijd bij ons logeerde, ik wilde er alleem iets van zeggen omdat het hemzelf zou kunnen helpen. Mijn vrouw weigert nu dus om een gezamenlijk beleid omtrent dit onderwerp uit te willen dragen omdat ze vindt dat hij te oud(60+) is en te gevoelig......ik vind van niet. Later deze zomer komen er nog 2 zwagers over, dus dan heb ik er nog 2 bouviers bij....... Ik heb er recentelijk met hem over gepraat en hij zei dat hij er pertinent geen erg in had en erop zou letten. Nu zit ik iedere maaltijd een senior citizen te corrigeren.....

Ik vind dat we een gezamenlijk beleid uit horen te dragen in ons eigen huishouden en dat het niet teveel gevraagd is voor gasten om met de mond dicht te eten welke leeftijd ze ook hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Panzerknacker op 09-05-2007 10:07:35 ]
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:44:20 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_49173555
Hahaha jij zit onder de plak bij je vrouw!!!
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:45:40 #3
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_49173593
quote:
Wel, ik ben namelijk recentelijk geopereerd en hij logeert nu bij ons om te helpen.
Dit zegt eigenlijk alles; jij bent afhankelijk van deze man; en ik denk niet dat je een 60-plusser nu ineens betere tafelmanieren kunt aanleren.
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_49173673
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:44 schreef Lariekoek het volgende:
Hahaha jij zit onder de plak bij je vrouw!!!
Kortweg nee, we hebben een hele gelijkwaardige relatie. Er zijn zeer weinig issues waar we het niet eens over kunnen worden.
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:50:31 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49173751
Ga apart eten. Of bord op schoot bij de televisie. En die dan goed hard.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49173772
stel je niet aan, die paar weken is het niet klagen maar dragen.
die man is je kind niet, en op die leeftijd heb je wel een paar onhebbelijkheden verdiend, hoor.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49173878
ik kan het me goed voorstellen ja, zo verschrikkelijk irritant. En als je er niks van kan zeggen ga je je er alleen maar meer aan ergeren
pi_49173880
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:51 schreef milagro het volgende:
die man is je kind niet, en op die leeftijd heb je wel een paar onhebbelijkheden verdiend, hoor.
Ik zit nog 5 a 6 maanden thuis en als ik hem vergelijk met een bouvier bedoel ik dus ook letterlijk een bouvier Milagro. Ik stel me niet aan.
pi_49173915
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:55 schreef Repeat het volgende:
ik kan het me goed voorstellen ja, zo verschrikkelijk irritant. En als je er niks van kan zeggen ga je je er alleen maar meer aan ergeren
Jij snapt het.
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:57:23 #10
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_49173948
Gezamenlijk beleid uitdragen.. je runt geen bedrijf hoor..
It's about being boss, not being the boss...
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:57:51 #11
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_49173960
Met je mond open eten is gezonder!
Neem de gewoonte dus over, heb je er ook minder last van!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_49173969
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:55 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Ik zit nog 5 a 6 maanden thuis en als ik hem vergelijk met een bouvier bedoel ik dus ook letterlijk een bouvier Milagro. Ik stel me niet aan.
ik vind van wel.
als jij dat heel erg niet vind, en het is echt zo een ramp, wees dan niet zo laf en zeg het hem.

en geen gemiep van "ja maar hij helpt me en dat staat zo ondankbaar" ..... want het is ook ondankbaar maar jouw klacht is gerechtvaardigd toch, nou, hup hup, grote vent zijn en aankaarten bij opa

succes, je kan het!
pi_49173979
brrr ik kan er ook niet tegen hoor...zelfs niet van kleine kinderen..
maarja ik heb het ook met andere geluiden maken tijdens het eten dan noem ik:
- kaken die op elkaar knallen omdat men bijv te kleine hapjes neemt.
- slurpen van soep
- piepen en knarsen van tanden met bijv vlees.
- binnenmondse boeren laten..

En ja!! ik ken mensen die dit allemaal doen
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:59:38 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49174017
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:57 schreef T3rr0r het volgende:
Gezamenlijk beleid uitdragen.. je runt geen bedrijf hoor..
Dat dacht ik ook direct toen ik het las.

Die man helpt jou in je huishouden en dan wil jij hem even heropvoeden zodat ie in jouw huisbeleid past?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 mei 2007 @ 10:00:16 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49174037
Wat is parkant
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_49174047
Ach man, later als jij ouder bent zul je ook wel dingen doen die anderen irriteren. Er zijn wel ergere dingen waar je je druk over kan maken lijkt me. Laat die man lekker, hoe irritant het ook is.
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:01:00 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_49174057
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:51 schreef milagro het volgende:
Helemaal mee eens. You cant teach Old Dogs new Tricks.
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:01:50 #18
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_49174084
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:48 schreef Panzerknacker het volgende:

Kortweg nee, we hebben een hele gelijkwaardige relatie. Er zijn zeer weinig issues waar we het niet eens over kunnen worden.
Haha ja dat denk jij!
Maar in werkelijkheid is het anders mijn vriend.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:02:35 #19
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_49174106
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:58 schreef Smeej het volgende:
brrr ik kan er ook niet tegen hoor...zelfs niet van kleine kinderen..
maarja ik heb het ook met andere geluiden maken tijdens het eten dan noem ik:
- kaken die op elkaar knallen omdat men bijv te kleine hapjes neemt.
- slurpen van soep
- piepen en knarsen van tanden met bijv vlees.
- binnenmondse boeren laten..

En ja!! ik ken mensen die dit allemaal doen
Slurpen van soep MOET! Dan proef je het veel beter. Denk maar aan die slurplepeltjes die je bij de Chinees krijgt.
En speciaal voor jou wil ik mijn boeren wel hardop en met de klep wijd open laten hoor.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_49174113
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:58 schreef milagro het volgende:

[..]

ik vind van wel.
als jij dat heel erg niet vind, en het is echt zo een ramp, wees dan niet zo laf en zeg het hem.

en geen gemiep van "ja maar hij helpt me en dat staat zo ondankbaar" ..... want het is ook ondankbaar maar jouw klacht is gerechtvaardigd toch, nou, hup hup, grote vent zijn en aankaarten bij opa

succes, je kan het!
Beter lezen graag, dat is het probleem niet. Ik had van jou toch wat meer verwacht op de vroege morgen.
quote:
Ik heb er recentelijk met hem over gepraat en hij zei dat hij er pertinent geen erg in had en erop zou letten. Nu zit ik iedere maaltijd een senior citizen te corrigeren.....
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:03:32 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49174129
Wat is parkant?
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:05:04 #22
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_49174174
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:00 schreef Rewimo het volgende:
Wat is parkant
Ik denk dat hij 'bekant' bedoeld, 'nagenoeg' dus.
Ik vond het ook een eigenaardige volgorde om letters in te sorteren.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:05:17 #23
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_49174185
Waarom zou je hierover gezamelijk beleid moeten uitvoeren?
.
..
...
....
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:05:49 #24
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_49174205

[ Bericht 100% gewijzigd door ElectricEye op 09-05-2007 10:06:06 ]
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_49174284
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:02 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Beter lezen graag, dat is het probleem niet. Ik had van jou toch wat meer verwacht op de vroege morgen.
[..]
dat moet je niet doen, dingen verwachten van anderen met jezelf als norm, dan word je altijd teleurgesteld

wat wil je nu horen?
dat je het zwaar hebt? een schoonpapa die je komt helpen maar smakt en hardleers is en jij zielig want iedere dag "moet je hem corrigeren?"

ms dan daar eens mee ophouden, hè, en een smoes verzinnen, zeggen dat je liever op bed eet.
of gewoon leren er mee om te gaan, jij bent nog jong en past je makkelijker aan.

succes, je kan het
pi_49174307
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:00 schreef Rewimo het volgende:
Wat is parkant
woord gecorrigeerd.
pi_49174391
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook direct toen ik het las.

Die man helpt jou in je huishouden en dan wil jij hem even heropvoeden zodat ie in jouw huisbeleid past?
Dit heeft niks met heropvoeden te maken maar met doodsimpele huisregels. Ik mag bij jou toch ook niet op de bank schijten of m´n neushaar tegen de spiegel plakken of wel? Als je een beter woord voor beleid kan vinden laat het me dan weten.
pi_49174516
oh, dit is zo walgelijk, met je mond open eten, toen ik nog op kot zat was er ook zo'n studiegenoot met walgelijke tafelmanieren. Ik zat daar echt kokhalzend naast te eten.

maar lang heeft het niet geduurd. Op den duur at ik wel alleen op mijn kot...

het enige wat je kan doen is niet meer met hem samen eten. En je vrouw vindt ik werkelijk wel HEEL erg, dat ze er nog geen beetje begrip voor heeft. Als je daar zes maanden op moet kijken, daar wordt je echt niet gelukkig van.

En, wat doet die man eigenlijk in het huishouden, qua hulp. Is hij echt noodzakelijk? Als het jouw huis is, zet hem dan gewoon buiten. Ouders van een partner mee laten inwonen is dodelijk voor een relatie, moet je werkelijk nooit doen. Voor drie weken ok, maar langer, NO WAY.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49174529
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:05 schreef Sandertje21 het volgende:
Waarom zou je hierover gezamelijk beleid moeten uitvoeren?
Omdat de meeste mensen een set huisregels hebben die voor iedereen gelden als ze onder je dak wonen.(kinderen, familie, vrienden etc.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Panzerknacker op 09-05-2007 10:37:56 ]
pi_49174577
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:12 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Dit heeft niks met heropvoeden te maken maar met doodsimpele huisregels. Ik mag bij jou toch ook niet op de bank schijten of m´n neushaar tegen de spiegel plakken of wel? Als je een beter woord voor beleid kan vinden laat het me dan weten.
Een beter woord is verveling vermoed ik. Jij bent herstellende en volgens mij verveel je je dood. Dan ga je op dit soort dingen letten... En neusharen tegen een spiegelplakken is in een totaal andere context dan kauwen met mond open.

Niet dat ik zelf me dood irriteer aan smakkende betonmolens...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:20:36 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49174620
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:16 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen een set huisregels hebben die voor iedereen gelden als ze onder je dak wonen.(kinderen, familie, vrienen etc.)
Hij heeft zich wel bereid getoond zich eraan te houden. Maar old habits die hard, kennelijk.

Dus wat nu te doen?
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 10:23:03 #32
9859 crew  Karina
Woman
pi_49174684
Ik zou toch proberen er iets van te zeggen, want dit soort dingen gaat altijd escaleren. Op een gegeven moment kun je het ECHT niet meer aanhoren en ga je tegenover die man ontploffen, wat ook niet echt bevorderlijk is voor de sfeer.

Zelf kan ik ook niet tegen gesmak, geslurp en dat soort dingen tijdens het eten, mijn eetlust is meteen weg.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_49174696
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:08 schreef milagro het volgende:

of gewoon leren er mee om te gaan, jij bent nog jong en past je makkelijker aan.
dit vind ik een zéér flauw excuus
pi_49174697
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:16 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen een set huisregels hebben die voor iedereen gelden als ze onder je dak wonen.(kinderen, familie, vrienen etc.)
Vertel hem dat. En anders zet je hem toch je huis uit als het zo erg is.
Nee dat gaat niet want je bent nu afhankelijk van die man. Dus zeur niet zo en kijk anders de andere kant op.
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:25:52 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49174751
Hoewel je gelijk hebt dat het een smerige gewoonte is moet je dan ook maar de rug hebben om er ofwel iets van te zeggen, ofwel het te slikken voor zolang het duurt.. Je klinkt haast als een wijf.
pi_49174782
Appelsap, ik zou jou iets willen vragen over een onderwerp waar je een tijd geleden over hebt geschreven: nachtmerries! Daar maak ik een radioreportage over. Als je geïnteresseerd bent, mail me dan s.v.p.. Zie ook http://www.nachtmerries.org/
pi_49174833
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:18 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Een beter woord is verveling vermoed ik. Jij bent herstellende en volgens mij verveel je je dood. Dan ga je op dit soort dingen letten... En neusharen tegen een spiegelplakken is in een totaal andere context dan kauwen met mond open.

Niet dat ik zelf me dood irriteer aan smakkende betonmolens...
Niet de eerste keer dat ik me eraan stoor hoor en ook niet omdat ik me verveel. Bijna de voltallige familie eet met de mond wagenwijd open. Als ik echter bij hun logeer of naar een restaurant ga, dan kan ik met goed fatsoen niks zeggen.
pi_49174883
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:25 schreef Alicey het volgende:
Hoewel je gelijk hebt dat het een smerige gewoonte is moet je dan ook maar de rug hebben om er ofwel iets van te zeggen, ofwel het te slikken voor zolang het duurt.. Je klinkt haast als een wijf.
LEES openingspost, daar gaat het niet om en ja ik heb er wat van gezegd. Christ people, wake up...
pi_49174929
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:28 schreef Panzerknacker het volgende:

Niet de eerste keer dat ik me eraan stoor hoor en ook niet omdat ik me verveel. Bijna de voltallige familie eet met de mond wagenwijd open. Als ik echter bij hun logeer of naar een restaurant ga, dan kan ik met goed fatsoen niks zeggen.
mag ik nogmaals vragen wat hij precies in het huishouden doet, qua hulp. En ben je zo afhankelijk van hem.

Bij mij stond hij al lang buiten.

Ik zou later dus ook NOOIT drie keer per dag bij mijn dochters gaan eten, om daar hun echtgenoten een beetje op de zenuwen te gaan werken. En ik zou zeker niet dagelijks gaan "helpen" als ik weet dat één van mijn schoonkinderen dat niet echt apprecieert.
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:33:12 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49174975
TS, wil je alleen begrip voor je ergenis of wil je ook nog uitzoeken hoe je hier nou mee om zou kunnen gaan?
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:33:45 #41
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_49174996
Toen je je schoonvader in huis haalde wist je toch al van zijn "open-mond-en-smerige-eetgedrag" af; dit is dan toch niet nieuw?
Of heeft-ie al die jaren dat je hem kent altijd keurig gegeten, en doet-ie het alleen maar om jou te pesten?
Misschien ga je er wel sneller van revalideren.
pi_49175060
Ik ben het eens met TS hoor. Nog enkele van die ergernissen:

- Mensen die werkelijk na elke hap een slok drinken (melk/water) nemen om vervolgens te gaan zitten soppen
- Mensen die op hun bestek bijten (m'n hele rug onder het kippenvel als ik dat geluid hoor)
- Mensen die altijd knoeien (standaard een laag voedsel onder hun stoel)
- Mensen die slobberen/smakken zoals jouw schoonpa

En als je er wat van zegt krijg je vreemde blikken of een grote mond. Ik begrijp heel goed dat dit je eetlust kan verpesten! Maar ik zou ook echt geen oplossing voor je weten... Ja, in je eentje eten als dat kan...
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_49175072
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:16 schreef petitlapin2 het volgende:
oh, dit is zo walgelijk, met je mond open eten, toen ik nog op kot zat was er ook zo'n studiegenoot met walgelijke tafelmanieren. Ik zat daar echt kokhalzend naast te eten.

maar lang heeft het niet geduurd. Op den duur at ik wel alleen op mijn kot...

het enige wat je kan doen is niet meer met hem samen eten. En je vrouw vindt ik werkelijk wel HEEL erg, dat ze er nog geen beetje begrip voor heeft. Als je daar zes maanden op moet kijken, daar wordt je echt niet gelukkig van.

En, wat doet die man eigenlijk in het huishouden, qua hulp. Is hij echt noodzakelijk? Als het jouw huis is, zet hem dan gewoon buiten. Ouders van een partner mee laten inwonen is dodelijk voor een relatie, moet je werkelijk nooit doen. Voor drie weken ok, maar langer, NO WAY.
Basically mijn vrouw rondrijden, ik vertel hem hoe te koken omdat we anders alleen pasta bier en steaks eten en hij heeft geen benul van schoonmaken dus dat gebeurt niet echt. Ik heb nog een aparte taken lijst met dingen die gerepareerd moeten worden.
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:36:48 #44
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_49175089
Elke keer als hij met z'n mond open eet ff met een handgebaartje aangeven dat hij daarmee moet kappen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:37:33 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49175112
Waarom val je dan terug op schoonpa Bouvier als ie toch geen kaas van huishouden heeft gegeten, al dan niet met open mond?
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:37:40 #46
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49175116
Zijn leeftijd maakt niet uit. Dat is een non-argument van je vrouw. Mijn pa is ook van die leeftijd en als hij zich niet netjes weet te gedragen dan krijgt ie dat te horen ook. Zéker aan mijn eigen eettafel.
Je vrouw is zijn geslobber en gesmak van huis uit gewend en stoort zich er dus niet zoveel aan als jij. Maar het hindert jou wel, en het is niet correct dat jij steeds degene moet zijn die er iets van zegt als het haar vader is. Trek één lijn. Zolang je vrouw het maar laat begaan ben jij de boeman 'die z'n schoonvader corrigeert'.

'Maar hij is zo oud en gevoelig' bla bla bla. Onzin. Hij heeft zich netjes te gedragen aan iemand anders eettafel. Kom nou zeg!
Manieren? Hallo?

Maar als je vrouw vastbesloten is om er niets van te zeggen... Sja, dan weet ik ook niet wat je anders kunt doen, behalve wat je nu al doet.
(Un)masking for the greater good.
pi_49175119
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:36 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Basically mijn vrouw rondrijden, ik vertel hem hoe te koken omdat we anders alleen pasta bier en steaks eten en hij heeft geen benul van schoonmaken dus dat gebeurt niet echt. Ik heb nog een aparte taken lijst met dingen die gerepareerd moeten worden.
omg
pi_49175155
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:37 schreef Copycat het volgende:
Waarom val je dan terug op schoonpa Bouvier als ie toch geen kaas van huishouden heeft gegeten, al dan niet met opene mond?
ik denk dat dat aan zijn vrouw ligt ... wie zegt dat hij hiervoor heeft gekozen?

en toch bizar ... kan je vrouw eigenlijk niet koken, schoonmaken en rijden. Ik kan dat allemaal zelf eigenlijk wel, daar heb ik schoonpa niet voor nodig
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:40:11 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49175200
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:38 schreef petitlapin2 het volgende:

ik denk dat dat aan zijn vrouw ligt ... wie zegt dat hij hiervoor heeft gekozen?

en toch bizar ... kan je vrouw eigenlijk niet koken, schoonmaken en rijden. Ik kan dat allemaal zelf eigenlijk wel, daar heb ik schoonpa niet voor nodig
Je kiest iemand om je te helpen toch in overleg? En het lijkt me niet dat het als een verrassing komt dat (schoon)pa niet alleen niet fatsoenlijk kan eten, maar ook niet kan huishouden et cetera.
pi_49175258
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:40 schreef Copycat het volgende:

Je kiest iemand om je te helpen toch in overleg? En het lijkt me niet dat het als een verrassing komt dat (schoon)pa niet alleen niet fatsoenlijk kan eten, maar ook niet kan huishouden et cetera.
vind JIJ het normaal dat een vrouw die niet geopereerd is niet kan koken, schoonmaken en rijden. Waarvoor is haar vader nodig ???

en als je kiest in overleg, kan je toch ook in overleg beslissen om er mee te eindigen, maar blijkbaar is verwende madame dat niet van plan
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:44:47 #51
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49175341
Buiten dat zijn vrouw niet zou kunnen koken, schoonmaken etc (wie weet heeft ze wel een drukke baan), vind ik dat je je in andersmans huis hebt te gedragen.
Met je mond wijd open je eten naar binnen slobberen is niet netjes. Het is zelfs erg smerig. Als schoonpa ooit manier heeft geleerd dan wéét hij dit. Het is niet eerlijk om de TS voor de correctie van dat gedrag op te laten draaien. Zijn vrouw zou daar ook wat van moeten zeggen!
pi_49175384
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij heeft zich wel bereid getoond zich eraan te houden. Maar old habits die hard, kennelijk.

Dus wat nu te doen?
Basically en dat is dus het eigenlijke probleem is dat ik mijn vrouw on board moet krijgen zodat ik niet de enige ben die er wat van zegt. Straks komen die zwagers en dan is het voor mij helemaal vechten tegen de bierkaai in mijn uppie. Ik hoef helemaal geen medeleven of te horen hoe zielig ik ben,(zoals sommigen hier menen te moeten zeggen) ik wil wel weten hoe ik het beste met mijn vrouw om kan gaan, zonder haar hulp zal dit namelijk escaleren.
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:48:20 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49175468
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:46 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Basically en dat is dus het eigenlijke probleem is dat ik mijn vrouw on board moet krijgen zodat ik niet de enige ben die er wat van zegt. Straks komen die zwagers en dan is het voor mij helemaal vechten tegen de bierkaai in mijn uppie. Ik hoef helemaal geen medeleven of te horen hoe zielig ik ben,(zoals sommigen hier menen te moeten zeggen) ik wil wel weten hoe ik het beste met mijn vrouw om kan gaan, zonder haar hulp zal dit namelijk escaleren.
Kijk. Dus het probleem zit 'm nu voornamelijk in de relatie met je vrouw.

Dan moet je haar zien duidelijk te maken waarom het zo vervelend voor je is en waarom je graag wil dat zij ook af en toe tegen haar vader zegt 'mond dicht'.
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:48:51 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49175479
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef petitlapin2 het volgende:

vind JIJ het normaal dat een vrouw die niet geopereerd is niet kan koken, schoonmaken en rijden. Waarvoor is haar vader nodig ???
Als ze geen 15 uur per dag werkt, niet nee.
pi_49175547
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:37 schreef Copycat het volgende:
Waarom val je dan terug op schoonpa Bouvier als ie toch geen kaas van huishouden heeft gegeten, al dan niet met open mond?
Gaat meest om chauffeur spelen, boodschappen etc. hij is behulpzaam genoeg voor de belangrijkste dingen, daar geen klagen over.
pi_49175600
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:48 schreef Copycat het volgende:

Als ze geen 15 uur per dag werkt, niet nee.
en dan nog ... toen ik nog full time werkte en veel uren klopte, deed ik het huishouden ook alleen. De kaboutertjes gingen 's nachts mijn huisje niet oppoetsen en eten kookt niet vanzelf , en mijn papa ging het zeker niet voor mij komen doen.

blijkbaar is ze zelfs nog te lui om een rijbewijs te halen ...
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:52:12 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49175606
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:50 schreef Panzerknacker het volgende:

Gaat meest om chauffeur spelen, boodschappen etc. hij is behulpzaam genoeg voor de belangrijkste dingen, daar geen klagen over.
Je vrouw heeft geen rijbewijs en geen tijd om boodschappen te doen?
pi_49175645
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:50 schreef Panzerknacker het volgende:

ik vind dit een zeer vreemde situatie ... waarom doet je vrouw dit niet ?
pi_49175669
gezellig, een schoonpapa die smakt, 2 onwelkome zwagers erbij, een sjaggo papa in de kreukels, een mama die blijkbaar het alleen niet redt, een keurig opgespaarde to do list voor schoonpapa, want hey verdomme, je kwam toch helpen, smakzak! en een mama die partij kiest voor opa ipv de sjaggo papa ...... en het kind? geeft die nog overlast? heeft die al enige notie van de huisregels?
pi_49175703
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je vrouw heeft geen rijbewijs en geen tijd om boodschappen te doen?
Klopt, probeer jij in Canada maar eens boodschappen te doen met openbaar vervoer. Iets met succes en ik zie je over 2 dagen wel weer. Ze heeft een learners license maar ze kan niet goed rijden.
pi_49175749
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:55 schreef Panzerknacker het volgende:

Klopt, probeer jij in Canada maar eens boodschappen te doen met openbaar vervoer. Iets met succes en ik zie je over 2 dagen wel weer.
en koken en schoonmaken ? daar heeft ze toch geen rijbewijs voor nodig ...

en zeker in een land zoals canada, waarom haalt ze haar rijbewijs niet als de afstanden zo groot zijn. En waarom moet iemand inwonen om de boodschappen te doen ?
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:59:12 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49175827
Oh Canada. Dat verandert het beeld toch wel een beetje. Dan kun je waarschijnlijk niet zo gemakkelijk thuishulp inschakelen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:01:47 #63
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_49175889
Ik zou ook gelijk klaar zijn met eten. Bah bah!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:03:30 #64
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49175956
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan moet je haar zien duidelijk te maken waarom het zo vervelend voor je is en waarom je graag wil dat zij ook af en toe tegen haar vader zegt 'mond dicht'.
Exact.
Da's waar het eigenljk om draait.
pi_49175962
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:53 schreef milagro het volgende:
gezellig, een schoonpapa die smakt, 2 onwelkome zwagers erbij, een sjaggo papa in de kreukels, een mama die blijkbaar het alleen niet redt, een keurig opgespaarde to do list voor schoonpapa, want hey verdomme, je kwam toch helpen, smakzak! en een mama die partij kiest voor opa ipv de sjaggo papa ...... en het kind? geeft die nog overlast? heeft die al enige notie van de huisregels?
Whehehehe, zo ken ik je weer.

Zwagers zijn welkom, zijn fijne mensen. Die friggin to do list is niet opgespaard, de operatie kwam onverwacht. Het meiske is veels te jong voor de huisregels em ja ze smakt. Voor de rest is het een leuke opsomming.
pi_49176087
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Spot on, gedaan en vele malen ook zonder resultaat. Vandaar dat ik haar vanmorgen een linkje naar dit topic ga sturen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:11:04 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49176247
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:06 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Spot on, gedaan en vele malen ook zonder resultaat. Vandaar dat ik haar vanmorgen een linkje naar dit topic ga sturen.
Heeft ze ook een account?
pi_49176262
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:53 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik vind dit een zeer vreemde situatie ... waarom doet je vrouw dit niet ?
Onmogelijk voor haar in de huidige situatie. Ze doet een PhD en als je daar openaar vervoer, de daycare, boodschappen etc erbij optelt is het logistiek niet te doen als je niet kan rijden.
pi_49176364
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:03 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Whehehehe, zo ken ik je weer.

Zwagers zijn welkom, zijn fijne mensen. Die friggin to do list is niet opgespaard, de operatie kwam onverwacht. Het meiske is veels te jong voor de huisregels em ja ze smakt. Voor de rest is het een leuke opsomming.
ja, en jij zeurt over issues die niet de issue zijn, je fokt jezelf op over je schoonpa, gaat je helemaal zitten focussen op dat gesmak, omdat je ws te weinig omhanden hebt en je kan het niet uitstaan dat je vrouw geen partij kiest voor jou, en dus maak je van dat gesmak iets heel groots, wat het feitelijk niet is, onaangenaam, uuh ja, maar best te negeren, of met een grapje te relativeren en zo toch de message door te geven .... maar moeder de vrouw zit je dwars, haar gebrek aan loyaliteit, en dus houd je je ergenis moedwillig in stand, om zo een en ander op de spits te drijven, al doe je voorkomen dat juist niet te willen.

oh, je tijd is om.
tot volgende week.
en denk eraan : never squat with your spurs on and when you throw dirt, you lose ground
pi_49176381
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heeft ze ook een account?
Ik geloof dat ze ooit geregistreerd heeft, maar ze komt meer op Franstalige fora.
pi_49176414
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:55 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Klopt, probeer jij in Canada maar eens boodschappen te doen met openbaar vervoer. Iets met succes en ik zie je over 2 dagen wel weer. Ze heeft een learners license maar ze kan niet goed rijden.
Kan die schoonvader dan niet gewoon één keer per week een lading boodschappen komen brengen?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_49176428
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:35 schreef CodeCaster het volgende:
Ik ben het eens met TS hoor. Nog enkele van die ergernissen:

- Mensen die werkelijk na elke hap een slok drinken (melk/water) nemen om vervolgens te gaan zitten soppen
- Mensen die op hun bestek bijten (m'n hele rug onder het kippenvel als ik dat geluid hoor)
- Mensen die altijd knoeien (standaard een laag voedsel onder hun stoel)
- Mensen die slobberen/smakken zoals jouw schoonpa

En als je er wat van zegt krijg je vreemde blikken of een grote mond. Ik begrijp heel goed dat dit je eetlust kan verpesten! Maar ik zou ook echt geen oplossing voor je weten... Ja, in je eentje eten als dat kan...
jaaaa bleeegh
ik weeet nog wel dat mijn ex zei dat hij het liefste brood met kaas en dan chocomelk lekker vond.. bluuuuh

of mensen die niet normaal kunnen drinke.. die hun adem inhouden, of bij elk slokje een hap adem mee naar binnen nemen
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_49176459
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:14 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, en jij zeurt over issues die niet de issue zijn, je fokt jezelf op over je schoonpa, gaat je helemaal zitten focussen op dat gesmak, omdat je ws te weinig omhanden hebt en je kan het niet uitstaan dat je vrouw geen partij kiest voor jou, en dus maak je van dat gesmak iets heel groots, wat het feitelijk niet is, onaangenaam, uuh ja, maar best te negeren, of met een grapje te relativeren en zo toch de message door te geven .... maar moeder de vrouw zit je dwars, haar gebrek aan loyaliteit, en dus houd je je ergenis moedwillig in stand, om zo een en ander op de spits te drijven, al doe je voorkomen dat juist niet te willen.

oh, je tijd is om.
tot volgende week.
en denk eraan : never squat with your spurs on and when you throw dirt, you lose ground
Nee Milagro, dit is niet het geval.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:18:19 #74
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49176496
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:14 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze ooit geregistreerd heeft, maar ze komt meer op Franstalige fora.
Jammer, het was wel leuk geweest als ze zich ook gemeld had.
pi_49176503
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:17 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Nee Milagro, dit is niet het geval.
ja , hoor
pi_49176674
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jammer, het was wel leuk geweest als ze zich ook gemeld had.
Vast wel.
pi_49176683
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:14 schreef milagro het volgende:

oh, je tijd is om.
tot volgende week.
ok dat jij het maar een bagatel vindt, gemakkelijk praten als je niet in de situatie zit. Ik begrijp de TS volledig, gewoon de gedachte aan vieze eetgewoonten doet me al kokhalzen, en ik zou het echt NIET kunnen negeren of minimaliseren ... bij mij had schoonpapa al lang op straat gestaan.

Deze toestand zal volledig escaleren.
pi_49176780
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:18 schreef milagro het volgende:

ja , hoor
zou jij het kunnen accepteren dat je van je eigen eettafel in je eigen huis wordt weggejaagd, omdat je echt bijna moet kokhalzen van de vieze eetgewoonten van een buitenstaander. Iedere dag opnieuw?
pi_49176805
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:23 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ok dat jij het maar een bagatel vindt, gemakkelijk praten als je niet in de situatie zit. Ik begrijp de TS volledig, gewoon de gedachte aan vieze eetgewoonten doet me al kokhalzen, en ik zou het echt NIET kunnen negeren of minimaliseren ... bij mij had schoonpapa al lang op straat gestaan.

Deze toestand zal volledig escaleren.
mens, doe rustig, het is jouw probleem niet, hoor

of wel, en ben je daarom zo fel, vertel eens wat doet jouw schoonpapa allemaal waar je je al maaaaaaaanden aan ergert , we zitten hier nu toch, dus kom maar op
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:27:44 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49176860
Je bent echt erg milagro
pi_49176935
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:59 schreef Lienekien het volgende:
Oh Canada. Dat verandert het beeld toch wel een beetje. Dan kun je waarschijnlijk niet zo gemakkelijk thuishulp inschakelen.
Inderdaad en effe lopen naar de bakker op de hoek is er niet bij, er zijn weinig hoeken en warme bakkers zijn alleen in het oude centrum voor de toeristen. kleine zelfstandigen delven hier snel het onderspit. Stoepen en fietspaden zijn er vaak geeneens.
pi_49176981
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:26 schreef milagro het volgende:

mens, doe rustig, het is jouw probleem niet, hoor

of wel, en ben je daarom zo fel, vertel eens wat doet jouw schoonpapa allemaal waar je je al maaaaaaaanden aan ergert , we zitten hier nu toch, dus kom maar op
inderdaad, beelden uit mijn kotverleden komen terug. Werkelijk kokhalzen de eerste weken in de keuken door een medebewoner. mensen kunnen soms zo vies eten, ik kan er echt niet tegen.

en ik kan me echt voorstellen dat ik het IN MIJN EIGEN HUIS niet accepteer. Ik maak geen eten klaar waar ik zelf niet van kan genieten. Ik zou het verschrikkelijk vinden.
pi_49177007
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:25 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

zou jij het kunnen accepteren dat je van je eigen eettafel in je eigen huis wordt weggejaagd, omdat je echt bijna moet kokhalzen van de vieze eetgewoonten van een buitenstaander. Iedere dag opnieuw?
ik zou niet zo'n groot beroep doen op iemand wiens onhebbelijkheden (waarvan ik reeds op de hoogte was) ik niet zou kunnen velen, maar hey that's me

als iemand je uit de brand helpt op jouw verzoek vind ik dat je een beetje moet dimmen over dat soort triviale zaken, wel zo dankbaar.

schoonpa hoeft niet te smakken maar schoonpa had ook geen gehoor kunnen geven aan het verzoek om te komen helpen wekenlang.

maar goed, ieder zijn eigen, hè

i
pi_49177050
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:30 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

inderdaad, beelden uit mijn kotverleden komen terug. Werkelijk kokhalzen de eerste weken in de keuken door een medebewoner. mensen kunnen soms zo vies eten, ik kan er echt niet tegen.

en ik kan me echt voorstellen dat ik het IN MIJN EIGEN HUIS niet accepteer. Ik maak geen eten klaar waar ik zelf niet van kan genieten. Ik zou het verschrikkelijk vinden.
jezus, wat een trauma

gooit het er maar allemaal uit, hoor, met caps en al
pi_49177164
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:31 schreef milagro het volgende:

als iemand je uit de brand helpt op jouw verzoek vind ik dat je een beetje moet dimmen over dat soort triviale zaken, wel zo dankbaar.
wie zegt dat hij komt helpen op verzoek van de TS ? misschien is het op verzoek van zijn vrouw. En wat heeft komen "helpen" ( een beetje rondrijden ) er mee te maken dat je daar constant iedere dag blijft eten.

je hebt ook kinderen. Zou jij dag in dag uit bij je schoondochters willen zitten. Je bent geen dom mens, Milagro. Ik denk echt wel dat je slim genoeg bent om te beseffen dat dag in dag uit bij de familie van je kinderen zitten niet goed komt.

En dan nog verwachten dat je schoondochters er al je onhebbelijkheden zullen bijnemen omdat je oud bent ... nee, je zou slimmer zijn!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:35:29 #86
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49177171
@TS

Wat kan je vrouw wel buiten het feit dat ze niet kan autorijden, geen boodschappen kan doen en niet kan schoonmaken? Enkel kinderen baren of wat? Ik denk dat je eerst maar eens een gesprek met je vrouw moet aangaan dat zij eens wat zelfstandiger wordt. Wat als er nu niemand was die jullie kon helpen, is het hele gezin dan gelijk ontwricht of wat? Wat zijn nu de positieve invloeden van je vrouw op het huishouden?

Verder moet je niet zeiken wat betreft je schoonpa of andere helpers. Je weet dat ze zo zijn en als je het niet kan hebben dan moet je ze niet inschakelen voor hulp, zo simpel is het. Er bestaat ook nog iets als geven en nemen. Je bent enorm blij met de hulp dan zeik niet over het eetgedeelte. Ga ergens anders eten, laat opa ergens anders eten of schakel ander hulp in.
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:36:44 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49177220
Jullie maken TS's probleem vele malen groter dan hij het ervaart. Hij wil alleen maar dat zij hem meehelpt om vader van het smakken af te helpen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:38:00 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49177268
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:36 schreef Lienekien het volgende:
Jullie maken TS's probleem vele malen groter dan hij het ervaart. Hij wil alleen maar dat zij hem meehelpt om vader van het smakken af te helpen.
True.
Misschien moeten we een petitie opstarten?

Hij heeft zijn vrouw tenslotte al een paar keer om medestand verzocht en nul op rekest gekregen.
pi_49177270
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:32 schreef milagro het volgende:

[..]

jezus, wat een trauma

Als je toch niet serieus kan reageren, blijf dan weg uit het topic. Je hebt nog niks in positieve zin bijgedragen, je loopt alleen maar tegen schenen te trappen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:38:12 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49177278
quote:
Zie je dat snel gebeuren bij iemand van 60?
pi_49177308
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:32 schreef milagro het volgende:

jezus, wat een trauma

inderdaad, lach er maar mee , ik vind het verschrikkelijk vies. Ik hou het geen dag uit met zo iemand. En ik zou het vertikken om in mijn eigen huis ergens elders te gaan eten.
pi_49177314
quote:
Dank je dank je, dat klopt als een bus.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:39:38 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49177333
http://www.beatrijs.com/smakkendepartner.htm

Beatrijs weet ook al geen raad.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:40:55 #94
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49177389
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

wie zegt dat hij komt helpen op verzoek van de TS ? misschien is het op verzoek van zijn vrouw. En wat heeft komen "helpen" ( een beetje rondrijden ) er mee te maken dat je daar constant iedere dag blijft eten.

Zou jij dag in dag uit bij je schoondochters willen zitten.
Misschien wil die schoonpa het ook niet maar kan het niet anders. Zij hebben blijkbaar 24/7 hulp nodig want anders hoeft die gast echt niet de hele dag daar te blijven dus ook hier ligt de fout weer bij ts. Als het niet nodig is dan moet hij tegen opa zeggen dat hij enkel op bepaalde tijden nodig is. Simple as that!
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_49177416
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

je hebt ook kinderen. Zou jij dag in dag uit bij je schoondochters willen zitten. Je bent geen dom mens, Milagro. Ik denk echt wel dat je slim genoeg bent om te beseffen dat dag in dag uit bij de familie van je kinderen zitten niet goed komt.

En dan nog verwachten dat je schoondochters er al je onhebbelijkheden zullen bijnemen omdat je oud bent ... nee, je zou slimmer zijn!
ja sorry, maar TS is een volwassen vent, hoor, bevalt het hem niet, dan smijt hij schoonpapa maar zijn huis uit, vanwege dat vreselijke gesmak.

TS heeft een waslijst met klusjes die gedaan moeten worden, er moet met de auto op en neer gereden worden, er moet schoongemaakt worden, en dat weegt allemaal niet op tegen dat gesmak blijkbaar.

Als je niet schroomt om schoonpa een lijst met klussen te geven die gedaan móeten worden, naast de boodschappen halen en schoonmaken, dan schroom je vast ook niet om schoonpa te laten kiezen of delen, hou op met dat gesmak of donder op, want ik heb helemaal niet om jouw hulp gevraagd, dat was die dochter van je, oeps ik bedoel natuurlijk mijn liefhebbende echtgenote, die haar mond weigert open te trekken tegen je, dus doe ik het .

ik vind dit echt een beetje onvolwassen laf gejammer.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:42:25 #96
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49177451
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:39 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

inderdaad, lach er maar mee , ik vind het verschrikkelijk vies. Ik hou het geen dag uit met zo iemand. En ik zou het vertikken om in mijn eigen huis ergens elders te gaan eten.
Dus oplossing: Vraag opa niet meer om hulp of zeik niet!

Simple as That!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:42:29 #97
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49177454
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iemand van 60 is niet seniel, Alicey.
Als z'n schoonpa kwiek genoeg is om te helpen, dan is ie ook bij genoeg om te stoppen met smakken. (al komt het wel sterker over als z'n eigen kind daar wat van zegt)
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:42:39 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49177462
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee. Maar het gaat om de overtuiging van TS. Als het probleem niet oplost met zijn vrouw als medestander, dan gaat hij hopelijk nadenken over andere oplossingsrichtingen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:43:42 #99
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49177505
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:41 schreef milagro het volgende:

[..]

ja sorry, maar TS is een volwassen vent, hoor, bevalt het hem niet, dan smijt hij schoonpapa maar zijn huis uit, vanwege dat vreselijke gesmak.

TS heeft een waslijst met klusjes die gedaan moeten worden, er moet met de auto op en neer gereden worden, er moet schoongemaakt worden, en dat weegt allemaal niet op tegen dat gesmak blijkbaar.

Als je niet schroomt om schoonpa een lijst met klussen te geven die gedaan móeten worden, naast de boodschappen halen en schoonmaken, dan schroom je vast ook niet om schoonpa te laten kiezen of delen, hou op met dat gesmak of donder op, want ik heb helemaal niet om jouw hulp gevraagd, dat was die dochter van je, oeps ik bedoel natuurlijk mijn liefhebbende echtgenote, die haar mond weigert open te trekken tegen je, dus doe ik het .

so true!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:45:29 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49177596
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:42 schreef Natalie het volgende:

[..]

Iemand van 60 is niet seniel, Alicey.
Iemand van 60 die zijn hele leven al op die manier eet zal niet snel veranderen, dat is waar ik op doelde.
pi_49177613
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:38 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Als je toch niet serieus kan reageren, blijf dan weg uit het topic. Je hebt nog niks in positieve zin bijgedragen, je loopt alleen maar tegen schenen te trappen.
nee, ik wijs je op je schandalige ondankbare verwende gedrag.

accepteer dan geen hulp van die man, douw hem geen to do list in zijn handen, joh.

als je vrouw haar bek niet open wil trekken, zou het zomaar kunnen zijn omdat jij gewoon géén gelijk hebt in deze, is dat wel eens bij je opgekomen?

nee, hè, en dat zit je hoog ws, je bent dat niet gewend blijkbaar of zo, dat ze eens een keer niet je mening deelt en niet inbindt.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:45:56 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49177618
Volgens mij vindt TS dat zijn vrouw hem niet serieus neemt vervelender dan het gesmak.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:46:41 #103
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49177654
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee. Maar het gaat om de overtuiging van TS. Als het probleem niet oplost met zijn vrouw als medestander, dan gaat hij hopelijk nadenken over andere oplossingsrichtingen.
Zelf zijn mond open doen (en dan niet om te eten ) lijkt mij dan weer voor de hand liggend.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:46:53 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49177666
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:45 schreef milagro het volgende:

[..]

accepteer dan geen hulp van die man, douw hem geen to do list in zijn handen, joh.

als je vrouw haar bek niet open wil trekken, zou het zomaar kunnen zijn omdat jij gewoon géén gelijk hebt in deze, is dat wel eens bij je opgekomen?

nee, hè, en dat zit je hoog ws, je bent dat niet gewend blijkbaar of zo, dat ze eens een keer niet je mening deelt en niet inbindt.
Denk om je bloeddruk.
pi_49177683
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:45 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij vindt TS dat zijn vrouw hem niet serieus neemt vervelender dan het gesmak.
dat zei ik ook al, maar dat had ik uiteraard helemaal mis
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:47:39 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49177698
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zelf zijn mond open doen (en dan niet om te eten ) lijkt mij dan weer voor de hand liggend.
Dat heeft 'ie al gedaan en dat wil hij nogmaals doen. Dus ik snap niet wat je bedoelt.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:48:16 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49177723
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:47 schreef milagro het volgende:

[..]

dat zei ik ook al, maar dat had ik uiteraard helemaal mis
Ik heb wel een idee waarom die boodschap niet overkwam.
pi_49177752
Mijn god, wat een topic
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:49:24 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49177779
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat heeft 'ie al gedaan en dat wil hij nogmaals doen. Dus ik snap niet wat je bedoelt.
Ik heb eerder het idee dat TS niet uit is op een oplossing, maar slechts wat frustraties kwijt behoeft.
pi_49177806
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb wel een idee waarom die boodschap niet overkwam.
ja, geitenwollen sokken daar is het te warm voor, sorry
pi_49177816
Nou dan word dan geen foto , maar een filmpje
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:51:27 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49177867
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb eerder het idee dat TS niet uit is op een oplossing, maar slechts wat frustraties kwijt behoeft.
Ja, dat had ik op pagina 1 al benoemd.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:51:51 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49177891
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:49 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, geitenwollen sokken daar is het te warm voor, sorry
En 't is je hobby niet.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:53:12 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49177947
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iemand van 60 die zijn hele leven al op die manier eet zal niet snel veranderen, dat is waar ik op doelde.
Hmm, zo kan je het ook nog bekijken
Je hebt gelijk.
pi_49178002
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:41 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh god, de enige die wil dat er iets op de spits gedreven wordt ben jij. Ik wil een oplossing die voor alle partijen een mate van tevredenheid biedt zonder ruzie en zonder iets op de spits te drijven, zonder mensen onnodig te beledigen en zonder ruzie, als je dat niet snapt, godskankerstraalt dan alsjeblieft een eind op.
pi_49178039
quote:

het feit dat hij dan maar geen hulp moet aanvaarden en hem moet buitengooien, daar geef ik je gelijk in !!! het is het één of het ander.

Maar zijn vrouw heeft in mijn ogen echt wel ongelijk in deze. Mensen toch, ze heeft geen rijbewijs, heeft blijkbaar geen tijd om te koken, booschappen te doen, of schoon te maken, en dan haalt ze er maar even schoonpa bij, die dan blijkbaar héél de dag daar nog eens in huis zit (vooral dat laatste begrijp ik nog steeds niet).

deed jij dan vroeger alles in het huishouden, TS, is je vrouw altijd zo'n luie zwam geweest ?
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:55:13 #117
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49178040
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:54 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Oh god, de enige die wil dat er iets op de spits gedreven wordt ben jij. Ik wil een oplossing die voor alle partijen een mate van tevredenheid biedt zonder ruzie en zonder iets op de spits te drijven, zonder mensen onnodig te beledigen en zonder ruzie, als je dat niet snapt, godskankerstraalt dan alsjeblieft een eind op.
Dat de waarheid hard kan zijn weten we
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:55:14 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49178041
quote:

[..]

Milagro mag graag opjuinen. Da's 't enige wat je hoeft te onthouden.
pi_49178161
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Milagro mag graag opjuinen. Da's 't enige wat je hoeft te onthouden.
Soort van Kastanova met een kut dus.
pi_49178185
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:55 schreef denka het volgende:

[..]

Dat de waarheid hard kan zijn weten we
ja, ach
pi_49178194
quote:

[..]

Wat een probleem zeg, iemand die smakt.
pi_49178201
quote:

[..]

hoop gelul
Het enige wat TS probeert is informatie en meningen inwinnen. Wat jij doet voorkomen is alsof jouw mening een feit is ofzo. Slaat nergens op. De helft van wat je zegt is bevooroordeeld en vooral doe je erg overkomen alsof je alles van de situatie weet.

TS en jij hebben een meningsverschil over de ernst van deze zaak. Aangezien jij nu al 5 keer eigenlijk hetzelfde hebt gepost en het volgens hem niet klopt is het slimste om hier niet meer te reageren, want je verziekt het topic een beetje met je geschop tegen schenen.
pi_49178308
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:59 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Het enige wat TS probeert is informatie en meningen inwinnen. Wat jij doet voorkomen is alsof jouw mening een feit is ofzo. Slaat nergens op. De helft van wat je zegt is bevooroordeeld en vooral doe je erg overkomen alsof je alles van de situatie weet.

TS en jij hebben een meningsverschil over de ernst van deze zaak. Aangezien jij nu al 5 keer eigenlijk hetzelfde hebt gepost en het volgens hem niet klopt is het slimste om hier niet meer te reageren, want je verziekt het topic een beetje met je geschop tegen schenen.
nou, meneer, kom jij dan eens met een oplossing ipv op mij te reageren, want daar schiet TS niets mee op.
hij kan mij prima zelf te woord staan in deze, hoef jij niet te doen.
pi_49178332
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:59 schreef HenkieVdV het volgende:

dit gaat ook nergens over, milagro mag toch gewoon zeggen wat ze wil
pi_49178432
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:02 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Klopt, maar dan hoeft ze dat niet op zo'n "hee ik ben een 40 jarige zeikhoer" manier te doen. Laat staan 5 keer hetzelfde posten met andere woorden.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:07:09 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49178511
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:02 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Ja, en Henkie mag best zeggen dat hij vindt dat Milagro het topic verziekt. Blablabla.
pi_49178586
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:04 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Klopt, maar dan hoeft ze dat niet op zo'n "hee ik ben een 40 jarige zeikhoer" manier te doen. Laat staan 5 keer hetzelfde posten met andere woorden.
ah kijk, de aap uit de mouw
en ik laat me kennen volgens jou

maar goed, ik ben de rotste niet, hoor, TS, ik meen wel degelijk wat ik zeg, geen kwestie van opjuinen om het opjuinen, zoals sommigen menen.

ik denk oprecht dat relativeren, door de hulp op waarde te schatten, het is nogal wat namelijk vind ik, zal helpen.
jij denkt van niet, klaar dan, mag een ander wat beters verzinnen en kankerstraal ik dus nu op

succes, je kunt het
pi_49178607
Ik ben het trouwens met TS eens. Ik vind het ook echt zeer onsmakelijk als iemand aan tafel geen manieren heeft. Ik zou er al helemaal neit tegen kunnen als het zover zou komen dat ik mijn eetlust verlies. Ik vind het dan ook goed dat hij er wat van gezegt heeft.

Het vervelende is dat er dubbele belangen in het spel zijn. Mij lijkt dan ook de beste oplossing om eerst nog eens een goed gesprek aan te gaan met schoonvader over zijn eetgewoontes. Mocht dit niet helpen dan zou ik gewoon in een andere kamer gaan eten. Want deze sitatie kan alleen maar verder escaleren en zorgen voor problemen.

Verder vind ik het heel jammer dat je vrouw je eigenlijk zo laat vallen. Je schoonvader is immers geen goed voorbeeld voor je kind. Ik denk dat het verstandigste is om gewoon zo min mogelijk met je schoonvader op te trekken en hopen dat hij snel weg gaat. Want als je hierover gaat zeiken bij je vrouw kan het echt voor veel problemen zorgen.
pi_49178854
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:55 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

het feit dat hij dan maar geen hulp moet aanvaarden en hem moet buitengooien, daar geef ik je gelijk in !!! het is het één of het ander.

Maar zijn vrouw heeft in mijn ogen echt wel ongelijk in deze. Mensen toch, ze heeft geen rijbewijs, heeft blijkbaar geen tijd om te koken, booschappen te doen, of schoon te maken, en dan haalt ze er maar even schoonpa bij, die dan blijkbaar héél de dag daar nog eens in huis zit (vooral dat laatste begrijp ik nog steeds niet).

deed jij dan vroeger alles in het huishouden, TS, is je vrouw altijd zo'n luie zwam geweest ?
Het is niet alsof we keus hebben met de hulp die we kunnen krijgen. Mijn vrouw doet 80% van het huishouden(voor operatie 50%) en zorgt voor de kleine en full-time werken en leren voor een PhD, ze is zeer zelfstandig slim en een keiharde werker. Ik heb nergens het idee willen geven dat dat anders is.

Hij zit nu bij ons omdat het goedkoper is dan een hotel, qua sociale omgang gaat het prima en hebben we absoluut geen problemen. Hij komt uit een familie waar er niet op tafelmanieren of hygiene gelet wordt en realiseert zich deze dingen niet, Ik word als laf bestempeld ondanks dat ik de enige ben die er ooit iets van heeft gezegd en niet om iets op de spits te drijven of omdat ik me verveel maar omdat ik me altijd aan slechte tafelmanieren gestoord heb en omdat ik hem wil helpen. Niemand die het in zijn hoofd haalt om tegen de school directeur te zeggen dattie met zijn mond dicht moet eten tijdens publieke gelegenheden, oh nee.....god forbid

Mijn vrouw weet al jaren dat ik het niet uit kan staan maar was altijd te bang om er iets van te zeggen omdat ze problemen wil voorkomen, ook als dat betekent dat ik me maar moet irriteren aan geslobber.
pi_49178987
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:59 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Wat een probleem zeg, iemand die smakt.
Jij kent duidelijk de familie niet. Zet er een tapedeck naast om het op te nemen. Record, rewind, play en je waant je aan de trog in een boerderij.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:22:20 #131
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49179101
Anders moet je de rijdende rechter ff inschakelen. Die komt altijd wel moet een goede oplossing voor de kleinste ergernissen des mens. Moet je doen, kunnen wij ook nog lachen!

http://rijdenderechter.ncrv.nl/
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:22:33 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49179114
Maar je vrouw kan gelukkig wel met haar mond dicht eten?

Ik denk echt dat het schier onmogelijk is je schoonpa nu nog aan te leren netjes te eten. Zo'n ingebakken gewoonte krijg je er niet uit, zeker niet als iemand het zelf niet als probleem ervaart. Slikken of stikken dus, ben ik bang.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:24:07 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49179163
Ik zou dan toch echt overwegen om niet samen met je schoonvader de maaltijd te gebruiken.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:31:38 #134
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_49179435
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:31 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

mag ik nogmaals vragen wat hij precies in het huishouden doet, qua hulp. En ben je zo afhankelijk van hem.

Bij mij stond hij al lang buiten.

Ik zou later dus ook NOOIT drie keer per dag bij mijn dochters gaan eten, om daar hun echtgenoten een beetje op de zenuwen te gaan werken. En ik zou zeker niet dagelijks gaan "helpen" als ik weet dat één van mijn schoonkinderen dat niet echt apprecieert.
Jouw hypothetische vriend zit dus echt onder de plak als ie zou pikken dat jij zijn vader het uit huis zet, zonder overleg, terwijl ie nota bene is komen logeren omdat jij aan het revalideren bent en hulp nodig hebt.

Je schoonvader eruit zetten omdat ie smakt, en zo de werklast op de schouders van je partner nog eens verdubbelen...
Ik zou jou in je ziekbed het huis uitschoppen, als ik je hypothetische vriend was en je dat werkelijk deed.
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:42:25 #135
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_49179823
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:39 schreef Panzerknacker het volgende:
...
Nu zit ik iedere maaltijd een senior citizen te corrigeren.....
quote:
Ik vind dat we een gezamenlijk beleid uit horen te dragen in ons eigen huishouden en dat het niet teveel gevraagd is voor gasten om met de mond dicht te eten welke leeftijd ze ook hebben.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:36 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]
..
Ik heb nog een aparte taken lijst met dingen die gerepareerd moeten worden.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:06 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Heb je het linkje nou al gestuurd, huistirannetje?
twee violen en een trommel en een fluit
pi_49180748
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:42 schreef Roquefort het volgende:
Heb je het linkje nou al gestuurd, huistirannetje?
Ik ben geen huistiran, zeikmegeaul. Je kent me geeneens.
pi_49181073
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:22 schreef Copycat het volgende:
Maar je vrouw kan gelukkig wel met haar mond dicht eten?

Ik denk echt dat het schier onmogelijk is je schoonpa nu nog aan te leren netjes te eten. Zo'n ingebakken gewoonte krijg je er niet uit, zeker niet als iemand het zelf niet als probleem ervaart. Slikken of stikken dus, ben ik bang.
Daar ben ik zelf ook bang voor, al zou het makkelijker wezen/worden als mijn vrouw af en toe ook een subtiele heads up kan geven als het te erg wordt. Dat is eigenlijk alles wat ik. Dit hele topic is ver buiten proporties gegroeid en wordt veeeeel erger gemaakt dan het is.

Christ en dan te bedenken dat ik eenzelfde strijd heb moeten leveren om de hygiene.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:12:47 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49181157
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:10 schreef Panzerknacker het volgende:

Daar ben ik zelf ook bang voor, al zou het makkelijker wezen/worden als mijn vrouw af en toe ook een subtiele heads up kan geven als het te erg wordt. Dat is eigenlijk alles wat ik. Dit hele topic is ver buiten proporties gegroeid en wordt veeeeel erger gemaakt dan het is.

Christ en dan te bedenken dat ik eenzelfde strijd heb moeten leveren om de hygiene.
Ik wil denk ik niet weten hoe het met de hygiëne skills van je schoonfamilie is gesteld.

Maar hoe reageert je vrouw als je dit onderwerp aansnijdt?
pi_49182025
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:15 schreef Panzerknacker het volgende:

Het is niet alsof we keus hebben met de hulp die we kunnen krijgen. Mijn vrouw doet 80% van het huishouden(voor operatie 50%) en zorgt voor de kleine en full-time werken en leren voor een PhD, ze is zeer zelfstandig slim en een keiharde werker. Ik heb nergens het idee willen geven dat dat anders is.
maar is het echt noodzakelijk dat je schoonpa inwoont ? wat voor een operatie heb je eigenlijk gehad.

als mijn schoonouders hier een dag zijn geweest ben ik al blij dat ze weg zijn, ik ben dan zo uit mijn gewone doen en voel me een vreemde in mijn eigen huis - mijn man heeft hetzelfde trouwens.
pi_49182081
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik wil denk ik niet weten hoe het met de hygiëne skills van je schoonfamilie is gesteld.

Maar hoe reageert je vrouw als je dit onderwerp aansnijdt?
Hygiene? daar heeft ze wel wat aan gedaan. Dat heeft ze wel met hem besproken en hij wisselt nu z´n ondergoed vaker dan 1X perweek en gaat ook vaker in bad. We hebben ook deo voor hem gekocht. Je kan hem letterlijk ruiken(oud zweet) op 2 tot 6 meter afstand.(upwind) Mijn vrouw zei er wel bij dat ze er zelf geen last van heeft.
pi_49182339
Dit soort dingen had je toch kunnen bedenken voor je hem uitnodigde? Je doet hartstikke denigrerend over haar vader en bij voorbaat zeik je ook al de broers van je vrouw af. No offence, maar als je op deze manier tegen haar praat, kan ik me goed voorstellen dat ze denkt 'Zoek het zelf maar uit'. Sowieso, je wist toch al jaren dat ze 'onhygienisch' zijn en 'als zwijnen' eten en dan ook dat je vrouw daar niet zoveel problemen mee heeft.

De beste optie lijkt mij ook om gewoon ergens anders te eten. Als er dan vragen komen waarom, kan je uitleggen dat eetgeluiden jou heel erg storen. Mss dat hij dan uit zichzelf besluit er nog beter op te letten, ik denk alleen niet dat het de relatie met je schoonpa erg verbetert. Of je zet radio/tv aan tijdens het eten.

Je kan andere mensen nu eenmaal niet zomaar veranderen, je kan wél veranderen hoe je zelf met hun gedrag omgaat.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_49182352
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:30 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

maar is het echt noodzakelijk dat je schoonpa inwoont ? wat voor een operatie heb je eigenlijk gehad.

als mijn schoonouders hier een dag zijn geweest ben ik al blij dat ze weg zijn, ik ben dan zo uit mijn gewone doen en voel me een vreemde in mijn eigen huis - mijn man heeft hetzelfde trouwens.
Ik zou niet weten waar hij anders naartoe zou moeten, ik heb een schouder operatie gehad dus ik ben alles met 1 vinger aan het tikken hier.

We zijn allebei niet moeilijk in de omgang en kunnen in principe prima opschieten met elkaar. Ik zal uiteindelijk wel blij zijn als m´n arm weer werkt en ik m´n privacy terug heb.
pi_49182463
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:38 schreef Panzerknacker het volgende:

Ik zou niet weten waar hij anders naartoe zou moeten, ik heb een schouder operatie gehad dus ik ben alles met 1 vinger aan het tikken hier.

We zijn allebei niet moeilijk in de omgang en kunnen in principe prima opschieten met elkaar. Ik zal uiteindelijk wel blij zijn als m´n arm weer werkt en ik m´n privacy terug heb.
ja, wat dacht je van zijn eigen huis ? of is dat ook twee dagen ver rijden ... er moet toch niet elke dag boodschappen gedaan worden ... en schoonmaken en klusjes, dat kan toch ook wel wat wachten ?
pi_49182769
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:38 schreef Étoile het volgende:
Dit soort dingen had je toch kunnen bedenken voor je hem uitnodigde? Je doet hartstikke denigrerend over haar vader en bij voorbaat zeik je ook al de broers van je vrouw af. No offence, maar als je op deze manier tegen haar praat, kan ik me goed voorstellen dat ze denkt 'Zoek het zelf maar uit'. Sowieso, je wist toch al jaren dat ze 'onhygienisch' zijn en 'als zwijnen' eten en dan ook dat je vrouw daar niet zoveel problemen mee heeft.

De beste optie lijkt mij ook om gewoon ergens anders te eten. Als er dan vragen komen waarom, kan je uitleggen dat eetgeluiden jou heel erg storen. Mss dat hij dan uit zichzelf besluit er nog beter op te letten, ik denk alleen niet dat het de relatie met je schoonpa erg verbetert. Of je zet radio/tv aan tijdens het eten.

Je kan andere mensen nu eenmaal niet zomaar veranderen, je kan wél veranderen hoe je zelf met hun gedrag omgaat.
Ik leg nadruk op expliciete voorbeelden omdat anders mensen vinden dat ik me aanstel of overdrijf, niet omdat ik me denigrerend wil opstellen naar familie toe. De operatie kwam onverwacht, in Canada heb je wachtlijsten van minimaal een jaar, we moesten ineens alles voorelkaar hebben in een heel kort tijdsbestek.

Ik heb teveel gehandeld vanuit de gedachte van; och, komt wel goed...dat is mijn fout geweest.
pi_49182855
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:41 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ja, wat dacht je van zijn eigen huis ? of is dat ook twee dagen ver rijden ... er moet toch niet elke dag boodschappen gedaan worden ... en schoonmaken en klusjes, dat kan toch ook wel wat wachten ?
plusminus 5000km
pi_49182974
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:51 schreef Panzerknacker het volgende:

plusminus 5000km
man man man daar zit je dan met je vieze schoonpa.

sorry hoor, ik vind dit allemaal heel erg voor jou. ik zou niet willen ruilen
pi_49184507
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:09 schreef milagro het volgende:

[..]

ah kijk, de aap uit de mouw
en ik laat me kennen volgens jou

maar goed, ik ben de rotste niet, hoor, TS, ik meen wel degelijk wat ik zeg, geen kwestie van opjuinen om het opjuinen, zoals sommigen menen.

ik denk oprecht dat relativeren, door de hulp op waarde te schatten, het is nogal wat namelijk vind ik, zal helpen.
jij denkt van niet, klaar dan, mag een ander wat beters verzinnen en kankerstraal ik dus nu op

succes, je kunt het
De manier waarop je het brengt maakt een wereld van verschil Milagro, op deze manier had ik je mening direct ter harte genomen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:48:49 #148
136780 Nosh
hurpdurp
pi_49185390
Constant herhalen dat de voordelen opwegen tegen de nadelen, desnoods je richten op je kind. Die zit nog in de leeftijd dat er daadwerkelijk veranderingen aangeleerd kunnen worden. Of zet je schoonvader naast je aan tafel, het gesmak valt te overstemmen en dan hoef je tenminste niet naar een hermaald prakje te kijken.

Het is heel lullig, maar aan de andere kant: die man heeft ook zijn waardigheid, en hoewel tafelmanieren iets redelijk elementairs zijn, wil je als 60-jarige niet belerend toegesproken worden. Afgezien van de kans dat het niet werkt (of je vrouw of jij het nu zegt), bestaat er ook nog de mogelijkheid dat hij zich beledigd gaat voelen als mensen hem constant op zijn tekortkomingen wijzen tijdens het eten.

Overigens heb ik hier ook een zusje zitten die haar mond letterlijk niet dicht kan doen, en dus ook maalt in plaats van normaal te kauwen. Als het je eenmaal opvalt blijft je blik ernaar getrokken worden, dus wat dat betreft weet ik hoe erg zoiets op de spits gedreven kan worden.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_49185545
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:29 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

De manier waarop je het brengt maakt een wereld van verschil Milagro, op deze manier had ik je mening direct ter harte genomen.
right
j

hoe zit het met schoonmama eigenlijk, of jouw familie, die kunnen niet overkomen voor een periode om jullie te helpen, hetgeen blijkbaar zo nodig is dat je nu schoonpa moet velen?
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:55:43 #150
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49185660
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:52 schreef milagro het volgende:

[..]

right
j

hoe zit het met schoonmama eigenlijk, of jouw familie, die kunnen niet overkomen voor een periode om jullie te helpen, hetgeen blijkbaar zo nodig is dat je nu schoonpa moet velen?
Zoals ts al aangaf heeft de hele family hetzelfde "eetprobleem"

Dus tja..
pi_49185709
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:55 schreef denka het volgende:

[..]

Dus tja..
nee, dat ging over de schoonfamilie toch?

maar ik heb het over zijn eigen pa en ma, kunnen die niet een paar weken overkomen dan, aannemende dat die in NL wonen.
pi_49221834
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:52 schreef milagro het volgende:

[..]

right
j
Vliegen vang je beter met stroop dan met azijn.
quote:
Geen mogelijkheid daar en vraag me alsjeblieft niet om het uit leggen..
pi_49222048
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:01 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Vliegen vang je beter met stroop dan met azijn.
[..]

Geen mogelijkheid daar en vraag me alsjeblieft niet om het uit leggen..
laat me raden, je hebt met eigen familie ook slecht of geen kontakt (sorry )

ik bespeur , indien waar, dan toch echt een duidelijke grote gemene deler
pi_49224636
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:08 schreef milagro het volgende:

[..]

laat me raden, je hebt met eigen familie ook slecht of geen kontakt (sorry )

ik bespeur , indien waar, dan toch echt een duidelijke grote gemene deler
Nee hoor, mijn familie eet niet met de mond open. Effe serieus, dat is een gebied wat je niet met sarcasme wilt betreden Milagro, ik waarschuw je nu alvast. Als je gemeende interesse hebt, zoek dan maar een oud topic van me op dat heet: "Ben ik mijn boekje te buiten gegaan?", dan snap je waarom.

[ Bericht 15% gewijzigd door Panzerknacker op 10-05-2007 14:18:21 ]
pi_49224747
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:55 schreef denka het volgende:

[..]

Dus tja..
Bijna de voltallige schoonfamilie ja....
pi_49224819
De optie 'zou je met je mond dicht willen kauwen?' is er niet?
pi_49224929
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:08 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn familie eet niet met de mond open.
ja haha, maar je hebt dus ook met hen problemen

goh toch wel een opmerkelijk iets dan
pi_49225133
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:15 schreef milagro het volgende:

[..]

ja haha, maar je hebt dus ook met hen problemen

goh toch wel een opmerkelijk iets dan
Lees mijn gewijzigde reactie....
pi_49225457
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:19 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Lees mijn gewijzigde reactie....
jij kwam met de smilie aanzetten, hè, als het zo een precaire zaak is, dan moet je dat zelf ook niet zo doen, zo een smilie suggereert 'mindere serieusheid'.

maar goed, ms is het toch iets waar je eens over kan nadenken, hoor.
ms ben jij echt wel te streng, te my way or the highway (chargerend, hè).

niet dat jij compleet fout zit, het doet er niet eens zo toe , ja of nee, maar als je met veel mensen in je directe omgeving probs hebt, in meer of mindere mate, zou dat ms toch eens kunnen liggen aan de gemene deler in deze.

en wat een ander hier ook al opviel, je praat echt heel denigrerend over je schoonpa en de zwagers, het komt erg arrogant en onsympathiek over.
of je dat bent, weet ik niet, ikken je niet, maar dat was mijn eerste gevoel bij de OP
pi_49225594
Ongeacht de situatie. Met je mond open eten is onbeschoft en ranzig. Ik zou hem verzoeken normaal te gaan eten.
pi_49225852
Noem me kinderachtig maar ik kan er ook niet tegen. Mensen die smakken kan ik serieus wel slaan.
pi_49226496
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:25 schreef milagro het volgende:

[..]

jij kwam met de smilie aanzetten, hè, als het zo een precaire zaak is, dan moet je dat zelf ook niet zo doen, zo een smilie suggereert 'mindere serieusheid'.

maar goed, ms is het toch iets waar je eens over kan nadenken, hoor.
ms ben jij echt wel te streng, te my way or the highway (chargerend, hè).

niet dat jij compleet fout zit, het doet er niet eens zo toe , ja of nee, maar als je met veel mensen in je directe omgeving probs hebt, in meer of mindere mate, zou dat ms toch eens kunnen liggen aan de gemene deler in deze.

en wat een ander hier ook al opviel, je praat echt heel denigrerend over je schoonpa en de zwagers, het komt erg arrogant en onsympathiek over.
of je dat bent, weet ik niet, ikken je niet, maar dat was mijn eerste gevoel bij de OP
Kwestie van "invoeren" te snel indrukken. Vanuit een omgangsperspectief heb ik absoluut geen problemen met mijn schoonfamilie en ik geef heel veel om ze, laat daar geen twijfel over bestaan. Ik heb erg expliciet geschreven om een nadruk te leggen omdat sommigen het niet snapten, het is niet mijn bedoeling geweest om denigrerend/arrogant over te komen. Ik ben daar inderdaad tekort geschoten en toen ik het achteraf na las, had ik er spijt van dat ik het zo geschreven heb. Je hebt daar helemaal gelijk in Milagro.

Mijn eigen familie is een heel ander verhaal met hele andere mensen en een hele lange aaneenschakeling van ellende waar ik met de volledige steun van mijn vrouw uitgestapt ben omdat ik grondig geloof dat de ellende daar toch nooit ophoudt. In het topic wordt 1 voorbeeld uit vele beschreven en wel de laatste. Wat daar gebeurde is volslagen niet mijn schuld nog verantwoordelijkheid.

Arrogant ben ik overigens wel, maar ik durf ook mijn fouten toe te geven.
pi_49227184
wat ik zou doen, hè als mijn schattige papa zo zou smakken en hier wekenlang over de vloer kwam om mij te helpen met van alles en nog wat, ik zou met een soort rotsmoes op een later tijdstip gaan eten, of op bed eten, op buiten op het terras eten (heb geen terras, wel een schattige papa van bijna 80) en de schattige papa in de waan laten dat ik dat ook doe om hem terwille te zijn (verzin een list, Tom Poes, je kunt het!)

ik vind serieus, dat mensen op een bepaakle leeftijd recht hebben op een aantal onhebbelijkheden, en ook al heb je helemaal gelijk dat smakken goor is en niet nodig, op die leeftijd veranderen mensen nu eenmaal slecht of niet meer.
je kan dan op je strepen gaan staan en je vrouw erbij slepen "het is jouw pa, zeg jij dan wat verdomme", maar die man heltp jullie, iets wat hem net zo goed zijnprivacy kost, iets wat op die leeftijd ook gewoon simpelweg zwaarder is dan op de jouwe, de mijne, iig stukken jonger dan je schoon pa is.

ik vind serieuis dat je je tveel fixeert op wat de man fout doet, terwijl hij toch echt ergens even nu jullie rots in de branding is, hoor, of je nu wil of niet, dat is een feit.

is smakken goor, JA HET IS RANZIG
heb je het aangekaart, ja, dat heb je ook
wil je vrouw het aankaarten, nee dat wil ze niet.

ergo, laat het gaaaaaaaaaaaan, en verzin een list, eet op een eerder tijdstip alleen, eet op een later tijdstip alleen ( ik moet eerder/later eten vanwege medicatie, pa, dokter zei dat dat beter was), eet elders (op bed, tuin weetikwat, en het waarom mag je zelf verzinnen)

of doe eens stoer, eet gewoon mee, en heb lekker het hoogste woord, dan hoor je dat gesmak helemaal niet zo.
en be fair, hoe erg is het nu helemaal, god weet wat voor irritatie jij opwekt bij hem , waar hij niets over zegt, omdat zijn dochter zielsveel van je houdt (toch? ) en je hem een prachtig kleinkind geschonken hebt en toch is hij daar, om jullie te helpen, omdat jullie dat vroegen en zoals ik al zei, ook hij levert zijn privacy in, en heeft daar ms ook best moeite mee.
pi_49517708
mijn pa slurpt zijn soep altijd zo
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:27:39 #165
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_49530492
Ik eet altijd met mijn mond open. Hoe wil je anders het eten in je mond krijgen?
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')