wat ik zou doen, hè als mijn schattige papa zo zou smakken en hier wekenlang over de vloer kwam om mij te helpen met van alles en nog wat, ik zou met een soort rotsmoes op een later tijdstip gaan eten, of op bed eten, op buiten op het terras eten (heb geen terras, wel een schattige papa van bijna 80) en de schattige papa in de waan laten dat ik dat ook doe om hem terwille te zijn (verzin een list, Tom Poes, je kunt het!)
ik vind serieus, dat mensen op een bepaakle leeftijd recht hebben op een aantal onhebbelijkheden, en ook al heb je helemaal gelijk dat smakken goor is en niet nodig, op die leeftijd veranderen mensen nu eenmaal slecht of niet meer.
je kan dan op je strepen gaan staan en je vrouw erbij slepen "het is jouw pa, zeg jij dan wat verdomme", maar die man heltp jullie, iets wat hem net zo goed zijnprivacy kost, iets wat op die leeftijd ook gewoon simpelweg zwaarder is dan op de jouwe, de mijne, iig stukken jonger dan je schoon pa is.
ik vind serieuis dat je je tveel fixeert op wat de man fout doet, terwijl hij toch echt ergens even nu jullie rots in de branding is, hoor, of je nu wil of niet, dat is een feit.
is smakken goor, JA HET IS RANZIG
heb je het aangekaart, ja, dat heb je ook
wil je vrouw het aankaarten, nee dat wil ze niet.
ergo, laat het gaaaaaaaaaaaan, en verzin een list, eet op een eerder tijdstip alleen, eet op een later tijdstip alleen ( ik moet eerder/later eten vanwege medicatie, pa, dokter zei dat dat beter was), eet elders (op bed, tuin weetikwat, en het waarom mag je zelf verzinnen)
of doe eens stoer, eet gewoon mee, en heb lekker het hoogste woord, dan hoor je dat gesmak helemaal niet zo.
en be fair, hoe erg is het nu helemaal, god weet wat voor irritatie jij opwekt bij hem , waar hij niets over zegt, omdat zijn dochter zielsveel van je houdt (toch?
![]()
) en je hem een prachtig kleinkind geschonken hebt en toch is hij daar, om jullie te helpen, omdat jullie dat vroegen en zoals ik al zei, ook hij levert zijn privacy in, en heeft daar ms ook best moeite mee.