abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:07:09 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49178511
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:02 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

dit gaat ook nergens over, milagro mag toch gewoon zeggen wat ze wil
Ja, en Henkie mag best zeggen dat hij vindt dat Milagro het topic verziekt. Blablabla.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49178586
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:04 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Klopt, maar dan hoeft ze dat niet op zo'n "hee ik ben een 40 jarige zeikhoer" manier te doen. Laat staan 5 keer hetzelfde posten met andere woorden.
ah kijk, de aap uit de mouw
en ik laat me kennen volgens jou

maar goed, ik ben de rotste niet, hoor, TS, ik meen wel degelijk wat ik zeg, geen kwestie van opjuinen om het opjuinen, zoals sommigen menen.

ik denk oprecht dat relativeren, door de hulp op waarde te schatten, het is nogal wat namelijk vind ik, zal helpen.
jij denkt van niet, klaar dan, mag een ander wat beters verzinnen en kankerstraal ik dus nu op

succes, je kunt het
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49178607
Ik ben het trouwens met TS eens. Ik vind het ook echt zeer onsmakelijk als iemand aan tafel geen manieren heeft. Ik zou er al helemaal neit tegen kunnen als het zover zou komen dat ik mijn eetlust verlies. Ik vind het dan ook goed dat hij er wat van gezegt heeft.

Het vervelende is dat er dubbele belangen in het spel zijn. Mij lijkt dan ook de beste oplossing om eerst nog eens een goed gesprek aan te gaan met schoonvader over zijn eetgewoontes. Mocht dit niet helpen dan zou ik gewoon in een andere kamer gaan eten. Want deze sitatie kan alleen maar verder escaleren en zorgen voor problemen.

Verder vind ik het heel jammer dat je vrouw je eigenlijk zo laat vallen. Je schoonvader is immers geen goed voorbeeld voor je kind. Ik denk dat het verstandigste is om gewoon zo min mogelijk met je schoonvader op te trekken en hopen dat hij snel weg gaat. Want als je hierover gaat zeiken bij je vrouw kan het echt voor veel problemen zorgen.
pi_49178854
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:55 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

het feit dat hij dan maar geen hulp moet aanvaarden en hem moet buitengooien, daar geef ik je gelijk in !!! het is het één of het ander.

Maar zijn vrouw heeft in mijn ogen echt wel ongelijk in deze. Mensen toch, ze heeft geen rijbewijs, heeft blijkbaar geen tijd om te koken, booschappen te doen, of schoon te maken, en dan haalt ze er maar even schoonpa bij, die dan blijkbaar héél de dag daar nog eens in huis zit (vooral dat laatste begrijp ik nog steeds niet).

deed jij dan vroeger alles in het huishouden, TS, is je vrouw altijd zo'n luie zwam geweest ?
Het is niet alsof we keus hebben met de hulp die we kunnen krijgen. Mijn vrouw doet 80% van het huishouden(voor operatie 50%) en zorgt voor de kleine en full-time werken en leren voor een PhD, ze is zeer zelfstandig slim en een keiharde werker. Ik heb nergens het idee willen geven dat dat anders is.

Hij zit nu bij ons omdat het goedkoper is dan een hotel, qua sociale omgang gaat het prima en hebben we absoluut geen problemen. Hij komt uit een familie waar er niet op tafelmanieren of hygiene gelet wordt en realiseert zich deze dingen niet, Ik word als laf bestempeld ondanks dat ik de enige ben die er ooit iets van heeft gezegd en niet om iets op de spits te drijven of omdat ik me verveel maar omdat ik me altijd aan slechte tafelmanieren gestoord heb en omdat ik hem wil helpen. Niemand die het in zijn hoofd haalt om tegen de school directeur te zeggen dattie met zijn mond dicht moet eten tijdens publieke gelegenheden, oh nee.....god forbid

Mijn vrouw weet al jaren dat ik het niet uit kan staan maar was altijd te bang om er iets van te zeggen omdat ze problemen wil voorkomen, ook als dat betekent dat ik me maar moet irriteren aan geslobber.
pi_49178987
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:59 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Wat een probleem zeg, iemand die smakt.
Jij kent duidelijk de familie niet. Zet er een tapedeck naast om het op te nemen. Record, rewind, play en je waant je aan de trog in een boerderij.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:22:20 #131
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49179101
Anders moet je de rijdende rechter ff inschakelen. Die komt altijd wel moet een goede oplossing voor de kleinste ergernissen des mens. Moet je doen, kunnen wij ook nog lachen!

http://rijdenderechter.ncrv.nl/
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:22:33 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49179114
Maar je vrouw kan gelukkig wel met haar mond dicht eten?

Ik denk echt dat het schier onmogelijk is je schoonpa nu nog aan te leren netjes te eten. Zo'n ingebakken gewoonte krijg je er niet uit, zeker niet als iemand het zelf niet als probleem ervaart. Slikken of stikken dus, ben ik bang.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:24:07 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49179163
Ik zou dan toch echt overwegen om niet samen met je schoonvader de maaltijd te gebruiken.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:31:38 #134
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_49179435
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:31 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

mag ik nogmaals vragen wat hij precies in het huishouden doet, qua hulp. En ben je zo afhankelijk van hem.

Bij mij stond hij al lang buiten.

Ik zou later dus ook NOOIT drie keer per dag bij mijn dochters gaan eten, om daar hun echtgenoten een beetje op de zenuwen te gaan werken. En ik zou zeker niet dagelijks gaan "helpen" als ik weet dat één van mijn schoonkinderen dat niet echt apprecieert.
Jouw hypothetische vriend zit dus echt onder de plak als ie zou pikken dat jij zijn vader het uit huis zet, zonder overleg, terwijl ie nota bene is komen logeren omdat jij aan het revalideren bent en hulp nodig hebt.

Je schoonvader eruit zetten omdat ie smakt, en zo de werklast op de schouders van je partner nog eens verdubbelen...
Ik zou jou in je ziekbed het huis uitschoppen, als ik je hypothetische vriend was en je dat werkelijk deed.
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:42:25 #135
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_49179823
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:39 schreef Panzerknacker het volgende:
...
Nu zit ik iedere maaltijd een senior citizen te corrigeren.....
quote:
Ik vind dat we een gezamenlijk beleid uit horen te dragen in ons eigen huishouden en dat het niet teveel gevraagd is voor gasten om met de mond dicht te eten welke leeftijd ze ook hebben.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:36 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]
..
Ik heb nog een aparte taken lijst met dingen die gerepareerd moeten worden.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:06 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Spot on, gedaan en vele malen ook zonder resultaat. Vandaar dat ik haar vanmorgen een linkje naar dit topic ga sturen.

Heb je het linkje nou al gestuurd, huistirannetje?
twee violen en een trommel en een fluit
pi_49180748
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:42 schreef Roquefort het volgende:
Heb je het linkje nou al gestuurd, huistirannetje?
Ik ben geen huistiran, zeikmegeaul. Je kent me geeneens.
pi_49181073
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:22 schreef Copycat het volgende:
Maar je vrouw kan gelukkig wel met haar mond dicht eten?

Ik denk echt dat het schier onmogelijk is je schoonpa nu nog aan te leren netjes te eten. Zo'n ingebakken gewoonte krijg je er niet uit, zeker niet als iemand het zelf niet als probleem ervaart. Slikken of stikken dus, ben ik bang.
Daar ben ik zelf ook bang voor, al zou het makkelijker wezen/worden als mijn vrouw af en toe ook een subtiele heads up kan geven als het te erg wordt. Dat is eigenlijk alles wat ik. Dit hele topic is ver buiten proporties gegroeid en wordt veeeeel erger gemaakt dan het is.

Christ en dan te bedenken dat ik eenzelfde strijd heb moeten leveren om de hygiene.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:12:47 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49181157
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:10 schreef Panzerknacker het volgende:

Daar ben ik zelf ook bang voor, al zou het makkelijker wezen/worden als mijn vrouw af en toe ook een subtiele heads up kan geven als het te erg wordt. Dat is eigenlijk alles wat ik. Dit hele topic is ver buiten proporties gegroeid en wordt veeeeel erger gemaakt dan het is.

Christ en dan te bedenken dat ik eenzelfde strijd heb moeten leveren om de hygiene.
Ik wil denk ik niet weten hoe het met de hygiëne skills van je schoonfamilie is gesteld.

Maar hoe reageert je vrouw als je dit onderwerp aansnijdt?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_49182025
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:15 schreef Panzerknacker het volgende:

Het is niet alsof we keus hebben met de hulp die we kunnen krijgen. Mijn vrouw doet 80% van het huishouden(voor operatie 50%) en zorgt voor de kleine en full-time werken en leren voor een PhD, ze is zeer zelfstandig slim en een keiharde werker. Ik heb nergens het idee willen geven dat dat anders is.
maar is het echt noodzakelijk dat je schoonpa inwoont ? wat voor een operatie heb je eigenlijk gehad.

als mijn schoonouders hier een dag zijn geweest ben ik al blij dat ze weg zijn, ik ben dan zo uit mijn gewone doen en voel me een vreemde in mijn eigen huis - mijn man heeft hetzelfde trouwens.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49182081
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik wil denk ik niet weten hoe het met de hygiëne skills van je schoonfamilie is gesteld.

Maar hoe reageert je vrouw als je dit onderwerp aansnijdt?
Hygiene? daar heeft ze wel wat aan gedaan. Dat heeft ze wel met hem besproken en hij wisselt nu z´n ondergoed vaker dan 1X perweek en gaat ook vaker in bad. We hebben ook deo voor hem gekocht. Je kan hem letterlijk ruiken(oud zweet) op 2 tot 6 meter afstand.(upwind) Mijn vrouw zei er wel bij dat ze er zelf geen last van heeft.
pi_49182339
Dit soort dingen had je toch kunnen bedenken voor je hem uitnodigde? Je doet hartstikke denigrerend over haar vader en bij voorbaat zeik je ook al de broers van je vrouw af. No offence, maar als je op deze manier tegen haar praat, kan ik me goed voorstellen dat ze denkt 'Zoek het zelf maar uit'. Sowieso, je wist toch al jaren dat ze 'onhygienisch' zijn en 'als zwijnen' eten en dan ook dat je vrouw daar niet zoveel problemen mee heeft.

De beste optie lijkt mij ook om gewoon ergens anders te eten. Als er dan vragen komen waarom, kan je uitleggen dat eetgeluiden jou heel erg storen. Mss dat hij dan uit zichzelf besluit er nog beter op te letten, ik denk alleen niet dat het de relatie met je schoonpa erg verbetert. Of je zet radio/tv aan tijdens het eten.

Je kan andere mensen nu eenmaal niet zomaar veranderen, je kan wél veranderen hoe je zelf met hun gedrag omgaat.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_49182352
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:30 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

maar is het echt noodzakelijk dat je schoonpa inwoont ? wat voor een operatie heb je eigenlijk gehad.

als mijn schoonouders hier een dag zijn geweest ben ik al blij dat ze weg zijn, ik ben dan zo uit mijn gewone doen en voel me een vreemde in mijn eigen huis - mijn man heeft hetzelfde trouwens.
Ik zou niet weten waar hij anders naartoe zou moeten, ik heb een schouder operatie gehad dus ik ben alles met 1 vinger aan het tikken hier.

We zijn allebei niet moeilijk in de omgang en kunnen in principe prima opschieten met elkaar. Ik zal uiteindelijk wel blij zijn als m´n arm weer werkt en ik m´n privacy terug heb.
pi_49182463
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:38 schreef Panzerknacker het volgende:

Ik zou niet weten waar hij anders naartoe zou moeten, ik heb een schouder operatie gehad dus ik ben alles met 1 vinger aan het tikken hier.

We zijn allebei niet moeilijk in de omgang en kunnen in principe prima opschieten met elkaar. Ik zal uiteindelijk wel blij zijn als m´n arm weer werkt en ik m´n privacy terug heb.
ja, wat dacht je van zijn eigen huis ? of is dat ook twee dagen ver rijden ... er moet toch niet elke dag boodschappen gedaan worden ... en schoonmaken en klusjes, dat kan toch ook wel wat wachten ?
pi_49182769
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:38 schreef Étoile het volgende:
Dit soort dingen had je toch kunnen bedenken voor je hem uitnodigde? Je doet hartstikke denigrerend over haar vader en bij voorbaat zeik je ook al de broers van je vrouw af. No offence, maar als je op deze manier tegen haar praat, kan ik me goed voorstellen dat ze denkt 'Zoek het zelf maar uit'. Sowieso, je wist toch al jaren dat ze 'onhygienisch' zijn en 'als zwijnen' eten en dan ook dat je vrouw daar niet zoveel problemen mee heeft.

De beste optie lijkt mij ook om gewoon ergens anders te eten. Als er dan vragen komen waarom, kan je uitleggen dat eetgeluiden jou heel erg storen. Mss dat hij dan uit zichzelf besluit er nog beter op te letten, ik denk alleen niet dat het de relatie met je schoonpa erg verbetert. Of je zet radio/tv aan tijdens het eten.

Je kan andere mensen nu eenmaal niet zomaar veranderen, je kan wél veranderen hoe je zelf met hun gedrag omgaat.
Ik leg nadruk op expliciete voorbeelden omdat anders mensen vinden dat ik me aanstel of overdrijf, niet omdat ik me denigrerend wil opstellen naar familie toe. De operatie kwam onverwacht, in Canada heb je wachtlijsten van minimaal een jaar, we moesten ineens alles voorelkaar hebben in een heel kort tijdsbestek.

Ik heb teveel gehandeld vanuit de gedachte van; och, komt wel goed...dat is mijn fout geweest.
pi_49182855
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:41 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ja, wat dacht je van zijn eigen huis ? of is dat ook twee dagen ver rijden ... er moet toch niet elke dag boodschappen gedaan worden ... en schoonmaken en klusjes, dat kan toch ook wel wat wachten ?
plusminus 5000km
pi_49182974
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:51 schreef Panzerknacker het volgende:

plusminus 5000km
man man man daar zit je dan met je vieze schoonpa.

sorry hoor, ik vind dit allemaal heel erg voor jou. ik zou niet willen ruilen
pi_49184507
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:09 schreef milagro het volgende:

[..]

ah kijk, de aap uit de mouw
en ik laat me kennen volgens jou

maar goed, ik ben de rotste niet, hoor, TS, ik meen wel degelijk wat ik zeg, geen kwestie van opjuinen om het opjuinen, zoals sommigen menen.

ik denk oprecht dat relativeren, door de hulp op waarde te schatten, het is nogal wat namelijk vind ik, zal helpen.
jij denkt van niet, klaar dan, mag een ander wat beters verzinnen en kankerstraal ik dus nu op

succes, je kunt het
De manier waarop je het brengt maakt een wereld van verschil Milagro, op deze manier had ik je mening direct ter harte genomen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:48:49 #148
136780 Nosh
hurpdurp
pi_49185390
Constant herhalen dat de voordelen opwegen tegen de nadelen, desnoods je richten op je kind. Die zit nog in de leeftijd dat er daadwerkelijk veranderingen aangeleerd kunnen worden. Of zet je schoonvader naast je aan tafel, het gesmak valt te overstemmen en dan hoef je tenminste niet naar een hermaald prakje te kijken.

Het is heel lullig, maar aan de andere kant: die man heeft ook zijn waardigheid, en hoewel tafelmanieren iets redelijk elementairs zijn, wil je als 60-jarige niet belerend toegesproken worden. Afgezien van de kans dat het niet werkt (of je vrouw of jij het nu zegt), bestaat er ook nog de mogelijkheid dat hij zich beledigd gaat voelen als mensen hem constant op zijn tekortkomingen wijzen tijdens het eten.

Overigens heb ik hier ook een zusje zitten die haar mond letterlijk niet dicht kan doen, en dus ook maalt in plaats van normaal te kauwen. Als het je eenmaal opvalt blijft je blik ernaar getrokken worden, dus wat dat betreft weet ik hoe erg zoiets op de spits gedreven kan worden.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_49185545
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:29 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

De manier waarop je het brengt maakt een wereld van verschil Milagro, op deze manier had ik je mening direct ter harte genomen.
right
j

hoe zit het met schoonmama eigenlijk, of jouw familie, die kunnen niet overkomen voor een periode om jullie te helpen, hetgeen blijkbaar zo nodig is dat je nu schoonpa moet velen?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:55:43 #150
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49185660
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:52 schreef milagro het volgende:

[..]

right
j

hoe zit het met schoonmama eigenlijk, of jouw familie, die kunnen niet overkomen voor een periode om jullie te helpen, hetgeen blijkbaar zo nodig is dat je nu schoonpa moet velen?
Zoals ts al aangaf heeft de hele family hetzelfde "eetprobleem"

Dus tja..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')