Thankx:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:19 schreef borisz het volgende:
[afbeelding]
Dit maal van golfer gepromoveerd tot OP
![]()
Recept?? (klinkt lekker)quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:02 schreef marcb1974 het volgende:
en cocoskomkommor
Ja, was prima te doenquote:
Ik heb werkelijk waar nog nooit asperges met ham en ei gehad (zalm lust ik niet). Dat vind ik wel raar van mijzelf maar ik denk niet dat ik het lust?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:26 schreef pussydeluxe het volgende:
Wederom asperges met aardappeltjes, ham, zalm, ei....
Wow, sanni, je kunt ook lekker gewoon een niet Oosterse maaltijd waarderen en klaarmaken?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:10 schreef sanni het volgende:
[[url=http://aycu12.webshots.com/image/17331/2005719748108518685_th.jpg]afbeelding][/URL]
aardappelpuree/gehaktballetjes&bloemkool.[afbeelding]
Omdat ik er een TT bij heb gezetquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:19 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Waarom staat er in TT: italiaanse keuken?![]()
Ontopic:
Wij eten vanavond:
* Aardappelen
* Broccoli
* Rundervink
* Jus
ja, dat kanquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:03 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb ff een vraagje...
Weet iemand ook of je de saus van pilaf in kunt vriezen?
dankje,quote:
Heb je die snijbonen niet een beetje te lang gekookt?quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:13 schreef Curiosity het volgende:
[afbeelding]
Pittige kip met gekookte aardappels in de schil en snijbonen, als toetje yoghurt met honing en walnoten.
Hoe had je ze gemaakt? Met welke smaakmakers, zeg maar? Want ik vind juist zelfgemaakte falafel mega-lekker, het is vele malen smakelijker dan die van de fastfood-turk.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:40 schreef K-mail het volgende:
Zelf falafel proberen te maken, zal toch eens wat vegetarisch moeten proberenHet was niet vies, maar ook niet mega-lekker, dus niet echt voor herhaling vatbaar.
Wil je zeggen dat je helemaal geen lekkere vegetarische gerechten kent?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:40 schreef K-mail het volgende:
Zelf falafel proberen te maken, zal toch eens wat vegetarisch moeten proberen
Geen laptop mee en geen Internet daar.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:10 schreef borisz het volgende:
krijgen we nog recensies vanuit het buitenland?![]()
De hele week ardennerham etenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:10 schreef borisz het volgende:
krijgen we nog recensies vanuit het buitenland?![]()
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:23 schreef Black-Hole het volgende:
Sajoer boontjes met pandan rijst en pittige gehaktballetjes, was erg lekker.
Wel met een Conimex boemboe gemaakt en daar heb jij het volgens mij niet zo opquote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
![]()
Klinkt goed. Mijn man houd niet van rijst, ik eet het daardoor zelden.
ik vind die conimex boemboe's prima hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:34 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Wel met een Conimex boemboe gemaakt en daar heb jij het volgens mij niet zo op![]()
Zal eens zoeken naar het recept voor de boemboe wat het was echt erg lekker, pittig, zoet en fris door elkaar heen.
DGK?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wílde graag uit eten, maar moet wat anders verzinnen
nee, in slaap vallen en te laat wakker wordenquote:
Let je goed op zodat je later de recepten en technieken met ons kan delen?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:07 schreef Lllaura het volgende:
Morgen komt in de kookwinkel waar ik in 't weekend werk Mario Uvo een kookdemo geven. Hij is de enige Italiaande kok in Nederland met een Michelinster.
Ik neem geen boterhammetjes mee!![]()
Die pik is er nog niet...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:53 schreef Flipper01 het volgende:
[..]
Let je goed op zodat je later de recepten en technieken met ons kan delen?![]()
Boven amsterdam en dan 3 uur rijden?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:55 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Die pik is er nog niet...![]()
Hij zou hier om tien uur zijn, maar is om half 11 pas weggereden uit Neck. Da's boven Amsterdam en een uur of 3 rijden...![]()
Daar gaat m'n Italiaans ontbijtje...
In Goes. Ik zou er geen idd geen drie uur over rijden, maar dat gaf ie zelf aan... Terwijl Italianen toch niet langzaam zijn op de weg...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Boven amsterdam en dan 3 uur rijden?
Dan zit je voorbij Keulen, waar woon jij dan?
Ik gisteravond ook, want eindelijk heb ik een echt fornuis met een echte oven.quote:
Wordt het meer een caipirinha. Ook lekker. Ik vind de muntsmaak in een mojito juist een prima toevoeging.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:11 schreef Curiosity het volgende:
Ben er niet kapot van die Mojito, de volgende doe ik zonder munt.
Is het wel geen mojito meer, maar dan vind ik het waarschijnlijk wel lekkerder.
Proostquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:26 schreef Copycat het volgende:
Proost dan maar!
Ik had idd geen munt meer, dus heb nu een caipiroska. Alleen schoot ik een beetje uit met de vodka.
Dat gebeurt me nu altijd...![]()
Heb het recept al, dank je.quote:
Ik dacht dat je het over de cocktails had.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:59 schreef BB_Koning het volgende:
No shit, waar heb je mietha bhaat leren makenNIet dat het moeilijk is
![]()
Het is heel simpel: rijst, melk en suikerquote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over de cocktails had.![]()
Maar mietha bhaat is een soort zoete rijstebrij? Kweenie of ik dan zo zit te wachten op dat recept.
Mijn lime en spuitwater zijn nu ook op. Dus dan maar een pure Zubrowka met één ijsblokje.quote:
Yepz, heb nog knoflooksaus en kruidenboter die ik gisteren had gemaakt, netals komkommersalade. Dus hoef alleen ff vlees te snijden en stokbroodje in de oven.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:51 schreef LudoSanders het volgende:
Geen zin om te koken, wel in te grillen, logica
Mooie traditiequote:Op zondag 13 mei 2007 19:02 schreef Tezz het volgende:
Traditie op moederdag: asperges! En dan heeeel traditioneel: met roomboter, ei, een goeie gekookte ham, peterselie en aardappelpurree.
lijkt me een vieze taartquote:Op zondag 13 mei 2007 19:50 schreef SiGNe het volgende:
Kip/kerrie/kersen taart, erg lekker..
Is het nietquote:
Nee... wat ik eet vandaag lijkt het dan op sonja?quote:Op maandag 14 mei 2007 14:09 schreef BrauN het volgende:
Jij doet aan Sonja Bakker?
Het is meer dit:quote:Op maandag 14 mei 2007 14:23 schreef Patries86 het volgende:
[..]
Nee... wat ik eet vandaag lijkt het dan op sonja?
Heb niet meer in huis haha(en met dit weer geen zin om boodschappen te doen)
Wou eigenlijk pindkaas maar was op dus dan maar hageslag en heb zo'n klote blaar in me bek dus cola doet heel erg pijn,dus maar water
Maar zover ik sonja ken enzo
Mag je geloof ik van sonja geen conrbleu magen ook geen cup a soup
Het gemiddelde kindsoldaatje uit Oeganda eet bij zijn onbijt meer dan jij doet tot aan het avondeten.quote:Vanmorgen
- Water
-Broodje met vruchtenhagel
Vanmiddag
- Cup a soep champion
- Water
Om 15 uur--> dus nog ffies uurtje wachten (haha)
Plakje ontbijtkoek
Hmm, vruchtenhagel, peperkoek en cup-a-soep klonk mij in de oren als Sonja Bakker. Wat ik van m'n moeder heb gezien dan, hoor.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:23 schreef Patries86 het volgende:
[..]
Nee... wat ik eet vandaag lijkt het dan op sonja?
Heb niet meer in huis haha(en met dit weer geen zin om boodschappen te doen)
Wou eigenlijk pindkaas maar was op dus dan maar hageslag en heb zo'n klote blaar in me bek dus cola doet heel erg pijn,dus maar water
Maar zover ik sonja ken enzo
Mag je geloof ik van sonja geen conrbleu magen ook geen cup a soup
Lekker........quote:Op maandag 14 mei 2007 14:29 schreef SiGNe het volgende:
Ik ga vanavond Kung Pao Kip maken, eerst maar even langs de toko..
quote:750 g (vrij) vastkokende aardappelen, in plakken gesneden;
500 g kabeljauwfilet
peper, zout
1 tl paprikapoeder
4 el olijfolie
3 uien, in ringen gesneden
3 tenen geperste knoflook
1 blikje tomatenpuree
2 dl droge witte wijn
1 Spaanse peper, zonder zaadjes, in stukjes gesneden
16 zwarte olijven
2 el gehakte peterselie
Kook de aardappelen 3 minuten. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de vis in repen of grote dobbelstenen. Strooi er peper, zout en paprikapoeder over Fruit de ui en knoflook in 3 el olijfolie Vul de, met olijfolie ingevette, schaal met de helft van de aardappelplakjes, de helft van het uimengsel, de vis, de rest van de uien en de aardappelplakjes Meng de tomatenpuree met witte wijn en spaanse peper en schenk dit over de inhoud. Zet de schaal 40 minuten in een voor verwarmde oven van 175 graden. Garneer de schotel met olijven en peterselie
Zou het blikje tomatenpuree vervangen door verse tomaat of tomatensap of gezeefde tomaat. Tomatenpuree is nogal zuur en overheersend in zo een gerecht.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:09 schreef Innocence het volgende:
Ga vandaag of morgen 's de Spaanse aardappel-kabeljauwschotel van Curiosity maken.
[..]
Goed plan, dacht inderdaad zelf ook aan gezeefde tomaat.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou het blikje tomatenpuree vervangen door verse tomaat of tomatensap of gezeefde tomaat. Tomatenpuree is nogal zuur en overheersend in zo een gerecht.
Ik zou het niet doen, je moet er een soort van papje van maken,quote:Op maandag 14 mei 2007 18:19 schreef Innocence het volgende:
[..]
Goed plan, dacht inderdaad zelf ook aan gezeefde tomaat.
Ik doe wel een makkelijk en neem dan onderstaandequote:Op maandag 14 mei 2007 15:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
http://www.tastyweb.nl/recept/kung/poa/kip
heldquote:Op maandag 14 mei 2007 23:31 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Ik doe het dagelijks, merk er niks meer van.
Wat was er mis mee dan? Ik vind het namelijk best lekker klinken, en zalm en erwten is bij mijn weten wel een lekkere combi...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:40 schreef BettyR het volgende:
Ik had gisteren zalmwraps met tuinerwten. Recept van AH. Zag er lekker, maar was een tegenvaller...
Nu heeft het eiwit zich niet goed aan de kip gehecht, als je het direct had gedaan, zoals het er staat had je dat probleem niet gehad, maar dat had je zelf al door.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:54 schreef SiGNe het volgende:
Nou, die Kung Pao Kip was ook flink mislukt, maar dat lag meer aan mij dan aan het recept denk ik.
Ben er in elk geval wel achter gekomen dat achteraf eiwit toevoegen aan een marinade (als de kip al een half uur gemarineerd heeft) in elk geval geen zin heeft, je krijgt dan een soort kipomelet![]()
En ik was de rawits ook vergeten te bakken in de olie..
Verhoudingen van de ingredienten klopte volgens mij trouwens ook niet, maar ook dat lag waarschijnlijk aan mij.
Maar goed, volgens mij wel erg lekker als je het wel goed doet.
blijven proberen dus.
Nou, de zalmsalade (gemaakt van rode zalm, kappertjes, een beetje mayo, knoflook en tuinerwten) was vrij papperig, ook een beetje flauw van smaak. Maar het kan ook aan mij liggen hoor, mijn zusje vond het goed te eten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat was er mis mee dan? Ik vind het namelijk best lekker klinken, en zalm en erwten is bij mijn weten wel een lekkere combi...
Toen ik in Engeland een pak 'buttermilk' haalde ging ik er van uit dat het karnemelk zou zijn, net als in Nederland. Het was echter dik en vloeibaar, zoals kwark, met de zure smaak van karnemelk. Net zoiets als jij beschrijft.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Lunch was een zeewolffilet met hollandaise, rode/groene/witte rijst en 6 dikke asperges.
Toetje een timbaaltje uit Dickmilch (geen idee wat dit in het Nederlands is, zit ergens tussen kwark en karnemelk in wat smaak aangaat) met bessen, bramen, aardbeien en frambozen
Jeetje, ik benijd je! Goede bedrijfskantine? Het lijkt me heerlijk om elke dag warm te lunchen, maar het enige dat ze hier verkopen zijn hamburgers, vette snacks en laffe soep.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Lunch was een zeewolffilet met hollandaise, rode/groene/witte rijst en 6 dikke asperges.
Toetje een timbaaltje uit Dickmilch (geen idee wat dit in het Nederlands is, zit ergens tussen kwark en karnemelk in wat smaak aangaat) met bessen, bramen, aardbeien en frambozen
Nee, Buttermilk (echte Karnemelk) heet hier gewoon Buttermilch. Wat je in NL vaak krijgt als Karnemelk in gezuurde magere melk, maar dat is eigenlijk geen karnemelk.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:27 schreef hummus het volgende:
[..]
Toen ik in Engeland een pak 'buttermilk' haalde ging ik er van uit dat het karnemelk zou zijn, net als in Nederland. Het was echter dik en vloeibaar, zoals kwark, met de zure smaak van karnemelk. Net zoiets als jij beschrijft.
Zou het zoiets zijn?
Is echte karnemelk dan veel dikker dan wat hier in Nederland in de pakken zitquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, Buttermilk (echte Karnemelk) heet hier gewoon Buttermilch. Wat je in NL vaak krijgt als Karnemelk in gezuurde magere melk, maar dat is eigenlijk geen karnemelk.
In ecologische winkels vind je in NL nog wel eens echte karnemelk
Volgens wikipedia is het net zoiets als Yoghurt maar dan met een andere bacteriecultuur.
http://de.wikipedia.org/wiki/Dickmilch
http://en.wikipedia.org/wiki/Soured_milk
Jep, een hele goede bedrijfskantine, je eet er beter als in de meeste restaurants in NL, Je kan kiezen uit verschillende voor en hoofd gerechten en 1 a 2 desserts.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jeetje, ik benijd je! Goede bedrijfskantine? Het lijkt me heerlijk om elke dag warm te lunchen, maar het enige dat ze hier verkopen zijn hamburgers, vette snacks en laffe soep.
Iets dikker ja, en mijn lievelingsmerk hier heeft zelfs botervlokken erin.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:45 schreef hummus het volgende:
[..]
Is echte karnemelk dan veel dikker dan wat hier in Nederland in de pakken zit?
Ik herinner me dat ook nog van toen ik klein was. Vroeger was alles beterquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:45 schreef hummus het volgende:
[..]
Is echte karnemelk dan veel dikker dan wat hier in Nederland in de pakken zit?
nogmaals: ik benijd je. Echt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, een hele goede bedrijfskantine, je eet er beter als in de meeste restaurants in NL, Je kan kiezen uit verschillende voor en hoofd gerechten en 1 a 2 desserts.
Verder zijn er verse broodjes, bretzels met en zonder boter, en een zeer uitgebreid ontbijtbuffet, waar de meeste hotels niet aan kunnen tippen.
Het is heel slim van de baas, het houd de medewerkers tevreden, binnenshuis en men bespreekt het werk nog even bij het eten. Mensen eten verder gezond, das ook wat waard. Eten wordt hier niet alleen als voedsel gezien maar als deel van de cultuur en de arbeidsomstandigheden.
Me ontbijt was om 11 uur, mijn lunch om half 1...quote:Op maandag 14 mei 2007 14:33 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Het is meer dit:
[..]
Het gemiddelde kindsoldaatje uit Oeganda eet bij zijn onbijt meer dan jij doet tot aan het avondeten.
scherpquote:
En dat heb je bij een traitteur gekocht, bij een goede slager of zelf klaargemaakt?? Ik kan me er niet echt iets bij voorstellen namelijkquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:49 schreef Innocence het volgende:
Red pork met witte rijst en komkommer erbij.
Ik werk hier nog een week of 3, en de kantine is hetgene wat ik het meest ga missen.quote:
Oh echt? Ik geloof dat ik zou blijven voor het eten, no matter wat een kutbaan het isquote:Op woensdag 16 mei 2007 08:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik werk hier nog een week of 3, en de kantine is hetgene wat ik het meest ga missen.
Opdracht is klaar, ben interimmer, draag het over aan het lijnmanagement.quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh echt? Ik geloof dat ik zou blijven voor het eten, no matter wat een kutbaan het is
Volgensmij is het exact hetzelfde als de cha sjieuw die ik hier wel 's voorbij zie komen. Gegrilde varkensvleesreepjes.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:38 schreef Tezz het volgende:
[..]
En dat heb je bij een traitteur gekocht, bij een goede slager of zelf klaargemaakt?? Ik kan me er niet echt iets bij voorstellen namelijk. Het klinkt wel lekker!
![]()
Héérlijk is dat, die spaghettiquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:15 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb nu spaghetti met alleen een rode peper en knoflook gegaard in olijfolie.
en een blikje cream soda light.
Gewoon die melba-toastjes? Die eet ik ook altijd droog na een migraine-aanval (die ik gelukkig nog maar zelden heb), is het enige wat ik dan binnen kan houden.quote:
ja die ja. Ik vind de gewone droge cracker toastjes lekkerder,maar die heb ik niet en ik ben te lui om naar de winkel te gaanquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:09 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Gewoon die melba-toastjes? Die eet ik ook altijd droog na een migraine-aanval (die ik gelukkig nog maar zelden heb), is het enige wat ik dan binnen kan houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |