heldquote:Op maandag 14 mei 2007 23:31 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Ik doe het dagelijks, merk er niks meer van.
Wat was er mis mee dan? Ik vind het namelijk best lekker klinken, en zalm en erwten is bij mijn weten wel een lekkere combi...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:40 schreef BettyR het volgende:
Ik had gisteren zalmwraps met tuinerwten. Recept van AH. Zag er lekker, maar was een tegenvaller...
Nu heeft het eiwit zich niet goed aan de kip gehecht, als je het direct had gedaan, zoals het er staat had je dat probleem niet gehad, maar dat had je zelf al door.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:54 schreef SiGNe het volgende:
Nou, die Kung Pao Kip was ook flink mislukt, maar dat lag meer aan mij dan aan het recept denk ik.
Ben er in elk geval wel achter gekomen dat achteraf eiwit toevoegen aan een marinade (als de kip al een half uur gemarineerd heeft) in elk geval geen zin heeft, je krijgt dan een soort kipomelet![]()
En ik was de rawits ook vergeten te bakken in de olie..
Verhoudingen van de ingredienten klopte volgens mij trouwens ook niet, maar ook dat lag waarschijnlijk aan mij.
Maar goed, volgens mij wel erg lekker als je het wel goed doet.
blijven proberen dus.
Nou, de zalmsalade (gemaakt van rode zalm, kappertjes, een beetje mayo, knoflook en tuinerwten) was vrij papperig, ook een beetje flauw van smaak. Maar het kan ook aan mij liggen hoor, mijn zusje vond het goed te eten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat was er mis mee dan? Ik vind het namelijk best lekker klinken, en zalm en erwten is bij mijn weten wel een lekkere combi...
Toen ik in Engeland een pak 'buttermilk' haalde ging ik er van uit dat het karnemelk zou zijn, net als in Nederland. Het was echter dik en vloeibaar, zoals kwark, met de zure smaak van karnemelk. Net zoiets als jij beschrijft.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Lunch was een zeewolffilet met hollandaise, rode/groene/witte rijst en 6 dikke asperges.
Toetje een timbaaltje uit Dickmilch (geen idee wat dit in het Nederlands is, zit ergens tussen kwark en karnemelk in wat smaak aangaat) met bessen, bramen, aardbeien en frambozen
Jeetje, ik benijd je! Goede bedrijfskantine? Het lijkt me heerlijk om elke dag warm te lunchen, maar het enige dat ze hier verkopen zijn hamburgers, vette snacks en laffe soep.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Lunch was een zeewolffilet met hollandaise, rode/groene/witte rijst en 6 dikke asperges.
Toetje een timbaaltje uit Dickmilch (geen idee wat dit in het Nederlands is, zit ergens tussen kwark en karnemelk in wat smaak aangaat) met bessen, bramen, aardbeien en frambozen
Nee, Buttermilk (echte Karnemelk) heet hier gewoon Buttermilch. Wat je in NL vaak krijgt als Karnemelk in gezuurde magere melk, maar dat is eigenlijk geen karnemelk.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:27 schreef hummus het volgende:
[..]
Toen ik in Engeland een pak 'buttermilk' haalde ging ik er van uit dat het karnemelk zou zijn, net als in Nederland. Het was echter dik en vloeibaar, zoals kwark, met de zure smaak van karnemelk. Net zoiets als jij beschrijft.
Zou het zoiets zijn?
Is echte karnemelk dan veel dikker dan wat hier in Nederland in de pakken zitquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, Buttermilk (echte Karnemelk) heet hier gewoon Buttermilch. Wat je in NL vaak krijgt als Karnemelk in gezuurde magere melk, maar dat is eigenlijk geen karnemelk.
In ecologische winkels vind je in NL nog wel eens echte karnemelk
Volgens wikipedia is het net zoiets als Yoghurt maar dan met een andere bacteriecultuur.
http://de.wikipedia.org/wiki/Dickmilch
http://en.wikipedia.org/wiki/Soured_milk
Jep, een hele goede bedrijfskantine, je eet er beter als in de meeste restaurants in NL, Je kan kiezen uit verschillende voor en hoofd gerechten en 1 a 2 desserts.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jeetje, ik benijd je! Goede bedrijfskantine? Het lijkt me heerlijk om elke dag warm te lunchen, maar het enige dat ze hier verkopen zijn hamburgers, vette snacks en laffe soep.
Iets dikker ja, en mijn lievelingsmerk hier heeft zelfs botervlokken erin.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:45 schreef hummus het volgende:
[..]
Is echte karnemelk dan veel dikker dan wat hier in Nederland in de pakken zit?
Ik herinner me dat ook nog van toen ik klein was. Vroeger was alles beterquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:45 schreef hummus het volgende:
[..]
Is echte karnemelk dan veel dikker dan wat hier in Nederland in de pakken zit?
nogmaals: ik benijd je. Echt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, een hele goede bedrijfskantine, je eet er beter als in de meeste restaurants in NL, Je kan kiezen uit verschillende voor en hoofd gerechten en 1 a 2 desserts.
Verder zijn er verse broodjes, bretzels met en zonder boter, en een zeer uitgebreid ontbijtbuffet, waar de meeste hotels niet aan kunnen tippen.
Het is heel slim van de baas, het houd de medewerkers tevreden, binnenshuis en men bespreekt het werk nog even bij het eten. Mensen eten verder gezond, das ook wat waard. Eten wordt hier niet alleen als voedsel gezien maar als deel van de cultuur en de arbeidsomstandigheden.
Me ontbijt was om 11 uur, mijn lunch om half 1...quote:Op maandag 14 mei 2007 14:33 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Het is meer dit:
[..]
Het gemiddelde kindsoldaatje uit Oeganda eet bij zijn onbijt meer dan jij doet tot aan het avondeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |