TLC | zondag 6 mei 2007 @ 12:00 |
Ik vraag me af ; wat is het verschil (in functie / taken) tussen een piloot en een co-piloot ? ![]() als ze allebei aan hun stuurknuppel zitten (ja ik weet dat 99,9 % van de Fok! lezers nu aan wat anders denkt ![]() ![]() | |
Schuifpui | zondag 6 mei 2007 @ 12:16 |
Ze zitten normaal gesproken niet beide aan de stuurknuppel. Eén van de piloten bestuurt het vliegtuig, de ander doet dingen als flaps en landingsgestel en controle dingetjes. Op kruishoogte zal geen van de piloten waarschijnlijk aan de knuppel zitten, maar vliegt de autopilot. Beide piloten kunnen het vliegtuig besturen, hoe ze dat precies regelen weet ik eigenlijk niet, maar ik denk dat de captain dat bepaald. De captain heeft de leiding over het vliegtuig. | |
cheqy | zondag 6 mei 2007 @ 12:17 |
De automatische piloot. ![]() | |
matthendriks | zondag 6 mei 2007 @ 12:46 |
Beide heren / vrouwen zijn bevoegd om te vliegen. In de meeste gevallen heeft de Piloot (captain / gezagvoerder), meer ervaring. Een Co-Piloot vliegt mee om ervaring op te doen. Uiteindelijk word hij / zij dan gezagvoerder op een eigen vliegtuig. | |
matthendriks | zondag 6 mei 2007 @ 12:46 |
O ja, in wat oudere / grotere vliegtuigen zit ook nog een boordwerktuigkundige. Hij / zij is niet bevoegd om te vliegen, geloof ik. | |
Schuifpui | zondag 6 mei 2007 @ 13:31 |
quote:Jawel, maar alleen boven bepaalde hoogte. | |
Chris_eBK | zondag 6 mei 2007 @ 13:47 |
Vaak wordt er bijvoorbeeld ook afgesproken dat de piloot vliegt op de heenvlucht, en de co-piloot op de terugvlucht (of omgekeerd natuurlijk). En inderdaad, zoals Schuifpui al zei, de "pilot not flying" regelt dingen als de radio, flaps, etc. | |
Googolplexian | zondag 6 mei 2007 @ 14:24 |
Altijd handig om een extra piloot bij je te hebben ![]() | |
Brembo | zondag 6 mei 2007 @ 16:13 |
Backup piloot mocht de piloot ziek worden van het voedsel wat ie eet ![]() ![]() | |
ChopperMick | maandag 7 mei 2007 @ 11:07 |
quote:Niet helemaal. Piloot en co-piloot zijn niet echt de juiste termen maar staan bij luchtvaartmaatschappijen meer voor een bepaalde rang. Het kan zijn dat er in een toestel twee "piloten" zitten (lees captains/ 4 strepers) zitten . In een vliegtuig wordt gewerkt volgens een bepaald concept (Crewconcept) voor wat betreft de taakverdeling. Er wordt dan gesproken over pilot flying (PF) en pilot not flying (PNF) zoals je begrijp stuurt de PF, de PNF leest de checklist, stelt de radio's in leest de naderings kaarten voor (en pakt ze), zet het motorvermogen, doet de wielen omhoog etc.. Ofwel de PNF assisteerd de PF bij het vliegen. Beide zijn bevoegd om te vliegen op het type toestel maar één heeft de eindverantwoording (captain/piloot). Vaak is de één op de heen weg PF en op de terugweg de andere. Er is ook nog zoiets as een co-co-piloot, deze is meestal in opleiding en mag de kunst afkijken en op cruise hoogte ook acher de stuurknuppel zitten. tevens afkorting voor "koffers dragen, koffie halen" wat de hoofdtaak is van de co-co.... ![]() | |
Radjesh | maandag 7 mei 2007 @ 11:09 |
tvp ![]() | |
ChopperMick | maandag 7 mei 2007 @ 13:18 |
quote:BWTK is een technicus geen vlieger, mag/kan dus niet vliegen. Is uitstervend ras omdat vliegtuigen tegenwoordig geen BWTK meer nodig hebben. | |
Googolplexian | maandag 7 mei 2007 @ 13:26 |
quote:Ik zie 'm wel weer terug komen in mega-vliegtuigen van de toekomst. Dan niet zozeer om het toestel in de lucht te houden maar meer om alle onboard faciliteiten te peilen (denk aan barren, sauna's, winkels) ![]() Gekke tijden waar we in leven. ![]() | |
mcDavid | maandag 7 mei 2007 @ 15:09 |
De piloot mag de automatische piloot inprogrammeren, de co-piloot mag de intercom bedienen. | |
mcDavid | maandag 7 mei 2007 @ 15:10 |
Die stuurknuppels zijn voor de show. Maar die bewegen gezamelijk dus als ze er allebei aanzitten stuurt de persoon met de sterkste armen/benen. | |
Autoreply | maandag 7 mei 2007 @ 21:15 |
quote:Je vergeet het palen van de stewardess ![]() | |
mcDavid | maandag 7 mei 2007 @ 21:18 |
quote:Oh ja, de piloot kiest de lekkerste. de Co de andere. En de co-co (indien aanwezig) neemt de steward maar. | |
cheukert | maandag 7 mei 2007 @ 21:20 |
quote:Volgens mij herbergen ze vaak ook he tptt-knopje | |
cheukert | maandag 7 mei 2007 @ 21:22 |
quote:Nee, het is meer netals bij de maffia, de coco test ze eerst allemaal uit, waarna de co de geselecteerden uittest, waarmee vervolgens de captain de beste neemt toch? [ Bericht 0% gewijzigd door cheukert op 07-05-2007 21:33:48 ] | |
mcDavid | maandag 7 mei 2007 @ 21:32 |
quote:Ohja. Dat ook inderdaad. Moet je er wel (voor de noobs) even bij zeggen dat dat Push-To-Talk betekent, knopje van de radio dus. | |
Alternate | maandag 7 mei 2007 @ 23:06 |
Piloot/co piloot bestaat ook niet echt meer. Ze zijn allebei piloot en 1 is de gezagvoerder, de andere niet ![]() Meestal spreekt men van captain/first officer. | |
mcDavid | maandag 7 mei 2007 @ 23:18 |
quote:Oh, jij bent ook co? | |
Alternate | maandag 7 mei 2007 @ 23:21 |
Nee, F/O ![]() | |
Repeat | maandag 7 mei 2007 @ 23:25 |
lijkt me echt spannend ![]() Even anders zeggen; het spannende van het piloot zijn zoals vroeger op de oude toestellen is weg. Je zit nu gewoon op je aars en als het allemaal goed gaat doe je helemaal niks en vliegt dat ding bijna vanzelf. Waar is de tijd van leren jacks met bontkragen, grote petten en ray-bans? ![]() | |
mcDavid | maandag 7 mei 2007 @ 23:25 |
quote:Dat het een ander naampje heeft betekent niet dat je nu wél aan de knopjes mag zitten ![]() | |
Alternate | maandag 7 mei 2007 @ 23:27 |
quote:Agja, ik hoef iig niet elke vlucht te smeken of ik alsjeblieft even in de cockpit mag kijken ![]() | |
Alternate | maandag 7 mei 2007 @ 23:28 |
quote:Het hoeft ook niet spannend te zijn, spannend is slecht voor je hart, op je aarsch zitten en de krant lezen niet ![]() | |
cheukert | maandag 7 mei 2007 @ 23:28 |
quote:Meestal in de namiddag als je tjiks gaat regelen ![]() | |
Repeat | maandag 7 mei 2007 @ 23:29 |
quote:Precies. Het bijzondere is er nu wel af. Vroeger was een piloot tof, tja wat moet ik er nu nog van denken... | |
Alternate | maandag 7 mei 2007 @ 23:31 |
quote:Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen ![]() Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen? De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven. | |
Repeat | maandag 7 mei 2007 @ 23:33 |
quote:Ja, ik spreek nog wel eens een piloot van de KLM (verjaardagen enz ![]() ![]() Het stelt gewoon niet veel meer voor. Beetje knopjes drukken, niet vliegen zoals de ruige gasten van vroeger ![]() | |
Alternate | maandag 7 mei 2007 @ 23:35 |
Nee zo ruig als het vroeger was is het niet inderdaad. Maar wat ik al zij, dat is alleen maar slecht voor je hart ![]() | |
Googolplexian | maandag 7 mei 2007 @ 23:38 |
quote:Waar rijdt jij in? | |
Repeat | maandag 7 mei 2007 @ 23:39 |
quote: ![]() airbus? | |
benenjerryijs | maandag 7 mei 2007 @ 23:44 |
buschauffeur in de lucht ![]() | |
Schuifpui | maandag 7 mei 2007 @ 23:49 |
quote:Naja, feitelijk hoef je toch ook niet meer te doen dan je FMC goed programmeren. Naar de runway taxien, checken of het goed staat, full throttle op Vr even aan de knuppel/joystick trekken om vervolgens de AP aan te zetten. ![]() Ok, af en toe even de ATC beantwoorden, paar knopjes voor flaps, landing gear etc instellen en veel controleren. Die dingen van tegenwoordig vliegen zelf wel. Pas na de landing weer een stukje taxien om vervolgens precies te doen wat er op een papiertje staat om het uit te zetten. ![]() ![]() | |
mcDavid | maandag 7 mei 2007 @ 23:56 |
quote:Nee, das zodat de piloten niet te snel verhongeren door de lening die ze af moeten betalen. | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 00:01 |
quote:En als je nou op Vr een motorbrand krijgt, wat dan? Je papiertje pakken om te kijken wat je moet doen? Of je FMS herprogrammeren ofzo? Zo'n ding land zichzelf, gekgenoeg vinden de meeste piloten automatisch landen moeilijker dan handmatig. Het nare van die dingen is namelijk dat ze als ze niet 100% tevreden zijn ze zichzelf niet landen. En als je pecht hebt besluit het ding op 30ft dat hij het toch niet ziet zitten en rost hij hem vol de grond in. | |
Schuifpui | dinsdag 8 mei 2007 @ 00:10 |
quote:Snap ik ook wel. ![]() Piloten worden ook vooral om verantwoordelijk betaald, maar de standaard procedures lijken me redelijk saai. Overigens geloof ik dat van die autoland niet zo eigenlijk, das vast alleen bij de MS flight sims. | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 00:20 |
Agja wat is redelijk saai? De hele dag op kantoor zitten, dat is pas saai. Doe mij maar lekker in de zon van het uitzicht genieten (en anders de krant lezen). Overigens is een autoland niet iets van flightsim. En als alles goed gaat doet hij het best netjes. | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 04:51 |
Alles over laten aan de machine vind ik stressvoller dan de mik mak zelf onder controle hebben. Ach en 30kts crosswind op final, sunsetje na een mooie dag en gezellig ouwehoeren met je collega's , das toch iets minder saai dan bijv. je java scriptje schrijven in je eenzame hok. Maar goed, dat is persoonlijk. | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 08:13 |
Dus jij gaat de hele weg zelf sturen? ![]() Heb ik 1 keer moeten doen en dat was niet vrijwillig ![]() | |
MouseOver | dinsdag 8 mei 2007 @ 08:33 |
quote:Je moet zeker eerder smeken er even uit te mogen ![]() | |
cheukert | dinsdag 8 mei 2007 @ 08:36 |
quote:Huh, ik dacht dat de stessjes vanzelf binnenkwamen ![]() | |
Autoreply | dinsdag 8 mei 2007 @ 09:03 |
quote:Dat doen ze allang niet meer. Werd slechts gedaan vanwege een groot gebrek aan mensen met die specifieke ervaring. Nu is het een onderbetaalde kutjob ![]() | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:13 |
quote:LOL nee man, A/P FTW jeweetsttog bedoel autoland en met gare 737 VNAV ver.s 10.5 d'r naartoe | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:22 |
quote:Even in m'n CAO kijken. Hmm maximale pay (cpt ICA ouder dan 45, 20 dienstjaren) ongeveer 16500 Dat is dus 16500*13 = 214 500. En dat is exclusief de winstdeling en daggelden. Onderbetaaldekutjob ![]() | |
errorken | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:36 |
16500 per maand ? en is dit in euro ? | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:48 |
quote:Ik bespeur enige afgunst. | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 12:53 |
quote:Nee airmiles | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 13:04 |
quote: ![]() | |
Schuifpui | dinsdag 8 mei 2007 @ 13:16 |
Dat salaris lijkt me wel erg hoog. Bij de KLS hebben ze me verteld dat het startsalaris bij de KLM rond de 35000 euro lag en kon stijgen tot max 150000 euro voor een ervaren captain. | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 13:18 |
De KLS heeft gelogen. | |
Schuifpui | dinsdag 8 mei 2007 @ 13:20 |
quote:Lijkt me niet dat ze het slechter voorhouden dan het is. Als het nou andersom zou zijn kan ik het me nog voorstellen. ![]() | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 13:39 |
Ok nog 1 keer: startsalaris KLM (afhankelijk van je leeftijd) ongeveer 45000 Hoogst mogelijke salaris (captain ICA) ruim 2 ton. Bron: m'n CAO | |
fathank | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:00 |
Beter word je gewoon eerst piloot bij de Luchtmacht. Je opleiding wordt betaald, alleen tijdens militaire dienst krijg je niet zo heel goed betaald. Maar dat verdienen begint daarna pas, want je wordt ook op kosten van Defensie omgeschoold voor de burgerluchtvaart.. | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:02 |
Dat laatste weet ik niet. Wel moet je er rekening mee houden dat je op je 35e de burgerluchtvaart binnenkomt en dus nooit echt hoog op de ladder zult komen (alles gaat op aantal dienstjaren). Je gaat dus nooit je maximale salaris halen en al zeker niet je pensioen. | |
fathank | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:10 |
Dat laatste weet ik wel, maar dat komt omdat k ooit nog wilde solliciteren(uiteindelijk niet gedaan..) | |
mcDavid | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:49 |
quote:Staat tegenover dat je ook nooit krom hoeft te liggen om een lening af te betalen. | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 15:12 |
Tja, kromliggen, die schuld is anderhalf keer m'n jaarinkomen, kan het niet echt kromliggen noemen. Als je het bedrag hoort en het vergelijkt met een 'normaal' inkomen dan is het belachelijk veel geld, maar in verhouding tot het inkomen van een vlieger, met bijbehorende steile salariscurve is het al een stuk minder schokkend. En als ik kan kiezen tussen geld betalen of 10 jaar gepwnd worden in het leger, dan weet ik het wel. | |
mcDavid | dinsdag 8 mei 2007 @ 15:15 |
Als ik kan kiezen tussen 10 jaar vluchtcomputers programmeren of 10 jaar met mach1,5 op 20 meter agl over de wereld raggen, dan weet ik het wel. | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 15:21 |
quote:Tuurlijk, 't is ook maar net wat je leuk vindt. Alleen ik snap niet waarom jij je altijd zo negatief opstelt tov verkeersvliegers, de argumenten die je geeft geven aan dat je totaal niet weet wat het vak inhoudt en toch doe je alsof je al 40 jaar 747 ervaring hebt. | |
BlackRhino | dinsdag 8 mei 2007 @ 15:26 |
quote: ![]() | |
mcDavid | dinsdag 8 mei 2007 @ 15:27 |
quote:'t lijkt me gewoon geen kont aan, en de mensen die het zijn doen het 9 van de 10 keer alleen maar om mee te patsen op verjaardagsfeestjes. | |
mcDavid | dinsdag 8 mei 2007 @ 15:30 |
quote:Uiteraard. AR is alwetend. Dat is toch algemeen bekend? | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 16:04 |
quote: ![]() | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 16:04 |
Je klinkt een beetje als zo'n jochie die altijd piloot wou worden maar helaas overal afgewezen werd en toen maar is gaan zweefvliegen. Ik snap dat het pijn doet maar waarom zoek je dan elke keer zelf die topics op? | |
Autoreply | dinsdag 8 mei 2007 @ 16:06 |
quote:Het jammere is alleen dat een groot deel eindigt als terrasbediende of pax-vlieger op een Cessna 172. En ik zie er jaarlijks een hoop voorbij komen. Dat risico moet je dan ook meenemen. Veel verkeersvliegers die ik ken zitten toch echt niet hoger als 40 tot 70.000 Euro, als je niet bij de KLM zit dan is dat salaris opeens verre van riant. Dat zijn dan captains met 15 jaar ervaring op een Fokker 50/ATR. quote:Ach, de arrogantie is af en toe zwaar irritant. De meeste verkeersvliegers die ik ken zijn redelijk arrogante patsers, maar er zijn natuurlijk ook een boel toffe uitzonderingen. En uiteraard zal een stukje afgunst van die (geromantiseerde) baan ook meespelen ![]() En vergeet niet dat een hoop van je collega's alles met minder als 2 motoren ook buitengewoon graaf afzeiken... quote:Dat doe je alleen niet. Ik sprak laatst nog een afgehaakte F-16 instructeur. Hij vloog gemiddeld 3 vluchten per week van ongeveer 3 kwartier per stuk. Da's dus opstijgen tot FL 500 oid, richting Noordzee, paar bochtjes vliegen, eventueel een beetje schieten (3 keer per jaar oid) en weer terug. ![]() Hij was het spuugzat en vliegt nu Fokker 70 (of 100) Dat was een stuk avontuurlijker. quote:Hoor ik daar enige afgunst? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Autoreply op 08-05-2007 16:34:47 ] | |
mcDavid | dinsdag 8 mei 2007 @ 16:28 |
quote:Daarom hou ik het ook bij zweefvliegen ![]() quote:Jep. ![]() | |
Autoreply | dinsdag 8 mei 2007 @ 16:34 |
quote:Diezelfde kerel is na 15 jaar afwezigheid weer lid geworden. Na alle ervaring was zweefvliegen toch het leukste dat er is ![]() | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 16:43 |
Geweldig dat we deze discussie in elk topic weten te voeren waar ook maar iets van luchtvaart in voorkomt ![]() | |
Autoreply | dinsdag 8 mei 2007 @ 16:46 |
quote:Ach, ballerige verkeerspiloten en gefrustreerde zweverts clincht automatisch. Zullen we 's een keer meeten ![]() | |
mcDavid | dinsdag 8 mei 2007 @ 16:46 |
quote:We zijn goed he! ![]() | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 16:48 |
Hahaha ja een meet op gemotoriseerd G/A veld met veel bier. Want volgens mij zit hier geen SEP aanhanger bij, behalve Frutsel. | |
Autoreply | dinsdag 8 mei 2007 @ 16:50 |
quote:Bij dezen. Bier in ons clubhuis, inclusief zwevers, motorkisten en huurbare Cressna's. EHMZ that is. | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:07 |
Meet op Teuge! Paracentrum teuge hoogh. | |
mcDavid | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:10 |
quote:Ken jij Bas v.d Heuy? | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:16 |
Teuge FTW! | |
mcDavid | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:20 |
Waar ben je ooit heen gevlogen? Deze hebben we nog niet gekaapt! ![]() | |
Autoreply | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:26 |
quote:Wanneer? | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:27 |
Ik trap af Waar ben je ooit heen gevlogen? | |
cheukert | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:32 |
Teuge is zo'n pokke end man... | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:33 |
Nee man, Teuge is centraal. | |
cheukert | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:34 |
Half vliegend NL woont toch in het westen je wweeeetsss | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:36 |
Nee Hilversum is centraal, Teuge is ver weg. | |
Autoreply | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:38 |
quote:Indeed. Ik pak de motor of de kist wel. Datum... op Teuge valt ook goed te zuipen ![]() | |
Mojave | dinsdag 8 mei 2007 @ 17:38 |
Precies! | |
YellowLedbetter | dinsdag 8 mei 2007 @ 18:14 |
whehehe | |
Repeat | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:09 |
quote:Precies wat ik bedoel ![]() Het is gewoon echt niet meer wat het geweest is, en zeker geen avontuurlijk beroep meer. Op mij maakt het iig geen indruk meer ![]() | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:21 |
Het leukste vond ik het toen ik regelmatig in bijvoorbeeld Hong Kong of Singapore een klasgenoot tegenkwam om een weekendje mee te zuipen. Verder niets avontuurlijks aan, maar wel bere relaxed. Na een tripje van 4 dagen chillen gemiddeld 6 dagen vrij om bij te komen. En dan ook nog een bakken met geld krijgen. Maarja tegenwoordig vlieg ik europa, das hard werken ![]() | |
Brembo | dinsdag 8 mei 2007 @ 20:38 |
quote:Mwah denk ik Afrika/Zuid-Amerika/Azie kan je no wel leuk leven als Piloot. Maar Europa is het toch allemaal gereguleerd. | |
Alternate | dinsdag 8 mei 2007 @ 22:49 |
Ik denk dat het altijd leuk leven is als piloot, ik geniet er met volle teugen van iig. Moet er niet aan denken dat ik de hele dag in zo'n duf kantoor moet zitten. En zo heeft iedereen z'n eigen voorkeur. Maar het is natuurlijk belachelijk als duffe kantoorpikkies gaan zitten beweren dat 'piloot zijn niet meer is wat het geweest is'. Ga dat maar bespreken op de volgende verplichte vrijdag middag borrel in het kantoor waar je je hele leven al zit, met de 4 collega's waar je je hele leven al mee werkt. | |
Mojave | woensdag 9 mei 2007 @ 11:03 |
Erg jammer om die reacties te lezen... Vind het geweldig werk, altijd m'n jongensdroom geweest en moet eerlijk zeggen, het is mooier dan ik ooit had verwacht. Als ik morgen zou moeten vliegen dan kan ik daar nu al kriebels voor krijgen. Nu sta ik standby dus wie weet hang ik over een paar uur boven Spanje, je weet het niet en dat trekt me. Tuurlijk is het grootste gedeelte in Europa reguleerd maar wat denk je van Griekse eilandjes waar geen enkele procedure voor is? zorg maar dat je 'm netjes op de grond zet, huppa autopilot d'r af en gaan. Dat is nog steeds echt vliegen en dan vind ik leuker met een 737 dan met een of andere Cessna o.i.d. En ach, ook als vlieg je van groot veld naar groot veld, zodra je full thrust geeft en je hoort je jets opspinnen, dan word ik echt nog wel geil hoor. En uiteindelijk een nette landing neerzetten, ja dan is mijn dag wel compleet! Dus geniet maar lekker van je job, doe ik ook maar asjeblieft... doe niet afgunstig man! te doorzichtig.. | |
ChopperMick | zaterdag 12 mei 2007 @ 11:06 |
Om maar wat olie op het vuur te gooien: Er gaat niets boven heli vliegen! en ik heb zweef (beetje), single (genoeg), multi (veel), heli (heel veel),militaire (te veel) en burger (precies genoeg) ervaring | |
mcDavid | zaterdag 12 mei 2007 @ 12:05 |
quote:Je zei "heli vliegen" ![]() Helikopters vliegen niet, die zijn zo lelijk dat de aarde ze afstoot ![]() | |
ChopperMick | zaterdag 12 mei 2007 @ 13:05 |
quote:Ik spreek je wel wanneer je er eentje nodig hebt (trauma of SAR) ![]() | |
mcDavid | zaterdag 12 mei 2007 @ 13:08 |
Dan ben ik blij dat die dingen zo verrekte lelijk zijn! ![]() stiekem lijkt het mij ook best vet, heli vliegen! | |
FlitsFrits | zaterdag 12 mei 2007 @ 13:15 |
Slotje! Kuttopic!![]() ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door FlitsFrits op 12-05-2007 13:24:51 ] | |
Mojave | zondag 13 mei 2007 @ 05:05 |
ik vind die 0611 vliegers heul kick | |
Index | zondag 13 mei 2007 @ 20:36 |
quote: ![]() quote: ![]() quote:Nee, start salaris als co-co-pilot ligt tussen 27K en 45K bron: open-dag bij de KLS in Eelde | |
Repeat | zondag 13 mei 2007 @ 20:39 |
quote:dat startsalaris is dus precies wat hij zegt toch ![]() | |
Index | zondag 13 mei 2007 @ 20:39 |
quote:Idd ![]() | |
Index | zondag 13 mei 2007 @ 20:42 |
quote:Mja ![]() mijne is iets preciezer ![]() | |
Index | zondag 13 mei 2007 @ 20:46 |
quote:Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben. Net zoals al die nerds hier die de hele dag FS 2004/X spelen en toffe praat gaan doen met hun, je FMC moet je zo programmeren en dan balbla.. rot toch op man ![]() ![]() | |
Repeat | zondag 13 mei 2007 @ 21:22 |
quote:nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar... | |
cheukert | zondag 13 mei 2007 @ 21:45 |
quote:Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegen ![]() | |
Alternate | zondag 13 mei 2007 @ 21:59 |
quote:Wat gek dat er dan een strenge selectie is? En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn). | |
Repeat | zondag 13 mei 2007 @ 22:01 |
quote:misschien omdat alleen noobs zich aanmelden? ![]() nee dat weet ik niet, maar het lijkt me voor iedereen gewoon te leren. Dit itt de luchtmacht ofzo. | |
Googolplexian | zondag 13 mei 2007 @ 22:14 |
quote:Ach ![]() Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf. Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk ![]() | |
Autoreply | zondag 13 mei 2007 @ 22:35 |
quote:Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden. quote:Dat hangt uiteraard sterk van de studie af, maar een "cursus" KLS is niet al te moeilijk. (Nou krijg ik een hoop stront over me heen; dat wil je niet weten) quote:Het is meer een kwestie van instelling, manier van werken e.d. Dat kunnen een hoop mensen niet en daar vallen er een hoop op af. Enerzijds zie je dat in de ballerigheid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either one ![]() | |
Repeat | zondag 13 mei 2007 @ 22:42 |
quote:tja, ik ben ook maar een simpele boerenjongen. | |
cheukert | zondag 13 mei 2007 @ 22:43 |
quote:Klok klepel verhaal ![]() | |
Alternate | zondag 13 mei 2007 @ 22:51 |
quote:Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af. En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren? | |
Autoreply | zondag 13 mei 2007 @ 23:05 |
quote:Lees mijn post ook ff ![]() ![]() | |
mcDavid | zondag 13 mei 2007 @ 23:12 |
quote:10 procent maar? ![]() Bij mijn studie werktuigbouw valt c.a. 40% het eerste jaar al af! En dat is landelijk gezien nog best laag. Die 10% is dus gewoon extreem laag. | |
Autoreply | zondag 13 mei 2007 @ 23:15 |
quote:Bij mij is dat over de 60% (eerste twee jaar) ![]() | |
Alternate | zondag 13 mei 2007 @ 23:23 |
Ja maar wat jullie vergeten is dat bij een gewone studie en sollicitatie elke idioot zich kan aanmelden. Hier is het aantal idioten al streng geselecteerd (in 'mijn' tijd waren er 2000 aanmeldingen en 120 plaatsen). Als dan 10% tijdens de opleiding afvalt en nog eens 30% bij de sollicitatie dan kom ik uit op een aannamepercentage van 120 - 12 - 32 = 76 man op 2000 aanmeldingen. Een succes percentage van 3,8% dus. Maarja elke idioot kan leren vliegen ![]() | |
Autoreply | zondag 13 mei 2007 @ 23:30 |
quote:Aanmeldingen of interesseaanvragen. Er zijn niet veel mensen die "even" een lening aangaan. Ik ga er dus maar ff vanuit dat een groot deel wel benieuwd was. Of moet ik bij ons de meelopers van 6V ook meetellen? Dan zitten we op een procentje of 11 denk ik ![]() | |
mcDavid | zondag 13 mei 2007 @ 23:33 |
vergeet je er wel bij te vermelden dat een hoop mensen die selectie doen met een instelling van "ik zie wel hoever ik kom". Voor een "normale" studie kiezen mensen meestal meer iets wat ook echt in hun interessegebied ligt. | |
cheukert | zondag 13 mei 2007 @ 23:37 |
quote:Maar met dezelfde instelling van hoever kom ik.... Het is wel een feit da bij een vliegopleiding je motivatie 100% moet zijn, bij een andere opleiding hoeft dit niet altijd... | |
mcDavid | zondag 13 mei 2007 @ 23:43 |
En ik denk dat ook meespeelt dat er heel wat meer mensen piloot willen worden, dan dat er piloten zijn. Ja dan moeten er mensen afvallen. En dan kun je dat beter doen vóór ze aan de opleiding beginnen, das goedkoper. | |
cheukert | zondag 13 mei 2007 @ 23:50 |
Elke aap kan leren vliegen, het zit m in de hoeveelheid banaantjes edit: verder is verkeersvliegen meer vooral crm enz | |
Light | zondag 13 mei 2007 @ 23:53 |
quote:Dat had je al geschreven: quote: | |
Originele_Naam | zondag 13 mei 2007 @ 23:57 |
tvp | |
Alternate | zondag 13 mei 2007 @ 23:59 |
Tja iedereen kan leren autorijden, maar de 1 heeft 19 lessen nodig, slaagt in 1 keer en is na wat ervaring een prima chauffeur met bergen schadevrije jaren. De ander slaagt na 50 lessen 3 examens en een staatsexamen en kan nog niet rijden. Ze hebben het allebei geleerd, maar bij wie stap jij liever in de auto? Maarja dit gaat natuurlijk voor alles op, iedereen kan leren tenissen, maar dat is geen garantie dat je wimbledon wint. | |
cheukert | zondag 13 mei 2007 @ 23:59 |
quote:ik word oud, geef me banaantjes | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 00:00 |
Dat is wel zo van die aap en bananen, maar een groot passagierstoestel of militair toestel vliegen kan echt niet zomaar iedereen. Daar komt heel veel meer bij kijken anders dan cognitieve vaardigheden. Ik denk ook dat een pilotenopleiding toch wel moeilijker is dan een normale studie. | |
cheukert | maandag 14 mei 2007 @ 00:01 |
Het is ook maar waaraan je het woordje [moeilijk] verbindt, je hoeft niet Einstein uit te leggen. Maar je moet wel in 0,000024053947850s bepalen wat je doet | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 00:09 |
quote:Dat heeft weinig met vliegenaanleg en veel met stressbestendigheid, managmentvaardigheden enz te maken. Da's grotendeels een kwestie van aanleg, niet van moeilijkheid. quote:Ik zal je uit de droom helpen. Vergeleken met een "normale" studie zoals luchtvaarttechnologie (hbo en zelfde vakgebied) blijkt de KLS/NLS makkelijker te zijn aldus de mensen die de gecombineerde opleidingen doen. Ik doe de universitaire variant (Aerospace @ TUD) en die is nog stukken moeilijker als luchtvaarttechnologie. Toevallig heb ik ook nog wat papiertjes qua vliegen en ik kan je verzekeren dat de theorie en praktijk voor een SEP vele malen makkelijker is (het stelt geen zak voor) vergeleken met een universitaire studie. Da's overigens ook een belangrijke reden waarom piloten zoveel weerstand krijgen. Het superoriteitsgevoel is bij sommigen stuitend. En daarom worden jullie af en toe ook zo afgefakkeld. | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 00:11 |
quote:Precies. Het gaat dus over aanleg voor een aantal vaardigheden waar training maar beperkt helpt. (Samenwerken, actie blijven ondernemen, stressbestendigheid) Uiteraard vallen daar veel mensen op af; hoeveel mensen vallen er af bij een sportselectie... | |
Alternate | maandag 14 mei 2007 @ 00:25 |
Ok maar een heel klein deel van de mensen is geschikt (of dat nou wel of niet met 'moeilijk' te maken heeft laten we in het midden), terwijl half Nederland een studie kan doen. Maar toch is een superioriteitsgevoel stuitend? Spreek je jezelf niet een beetje tegen? Overigens heb ik ook een tijdje aan de universiteit gestudeerd. Ik kwam gemiddeld 2x per week een uurtje naar college en heb wel al mijn punten gehaald. Op de KLS was het gewoon een jaar lang middelbare school style van 8 tot 5 op school zitten. Elke dag. | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 00:27 |
Toch denk ik dat piloten veel meer moeten leren dan mensen die een normale studie doen. En dan heb ik het niet over piloten die recreatief vliegen. | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 00:29 |
quote:Volgens mij weet je niet echt waar je het over hebt want er komt wel heeeeel veel meer bij kijken dan alleen dat. En bij een sportselectie valt er btw bijna niemand af. Tenzij je het wel heeeeel erg bont maakt. | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 00:32 |
quote:Whehe. Half Nederland een pittige technische universitaire studie? (voor het gemakt laten we psychologie enzo ff buiten geschouwing) Don't think so. Misschien dat een procent van de Nederlanders dat aan zou kunnen. quote:Dan ben ik reuze benieuwd welke studie? Theoretische Wiskunde? Medicijnen? Informatica? Aerospace? quote:Ik geloof dat ik qua intelligentie op het VWO niet een van de slechteren was. Ik draai geregeld dagen van 8 tot 10. 's avonds. Vorig jaar voor een project bijgehouden hoeveel uur ik draaide; mijn persoonlijke record ligt op 75 uur/week oid. De meeste van m'n studiegenoten halen de 40 uur/week makkelijk. 50 uur/week is geen uitzondering. Dan tel ik overigens (lunch)pauze's niet mee. quote:Waar baseer je dat op? Een "normale studie" bestaat niet; ik doe psychologie ook 8 uur/week terwijl ik theoretische wiskunde ook niet ga trekken. Beargumenteer 't 's ![]() | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 00:35 |
quote:Begrijpend lezen zit daar vast niet bij. Een opsomming tussen haakjes zijn over 't algemeen voorbeelden danwel een nadere omschrijving. Ik geef een voorbeeld schat ![]() quote:Neuh? Hoeveel man zit er in bijvoorbeeld een hockey-selectie voor professionals? Enkele honderdduizenden spelers, misschien 100 ofzo betaald. Zijn zij nou nog stoerder ![]() Maargoed, mijn punt was dus dat je op aanleg selecteerd en dat bij iets populairs als vliegen veel mensen die aanleg simpelweg niet hebben. Bij veel studies kom je daar al eerder mee in aanraking en weet je dat die richting/dat niveau niets voor jouw is. Vliegen is een wereld waar veel mensen pas laat (of helemaal niet) mee in aanraking komen. | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 00:35 |
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur. | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 00:37 |
quote:7 jaar lang, 6 of 7 dagen in de week? (Of in geval van medicijnen; 14 jaar?) | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 00:40 |
quote:Best hypocriet dat jij dat nu zegt over begrijpend lezen. Want iemand zegt dat het vooral gaat om bijvoorbeeld heel snel goed te reageren. Jij beaamt dat vervolgens, en geeft nog meer voorbeelden van vaardigheden die je niet kunt trainen. Daarbij volledig buiten beschouwing latend dat je ontzettend veel moet leren en ontzettend veel uit je hoofd moet weten en begrijpen. Daar doelde ik dus op. Beetje jammer dat jij dan komt met je 'begrijpend lezen'. | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 00:41 |
quote:Als militair vlieger je carriere lang ja. | |
Alternate | maandag 14 mei 2007 @ 00:44 |
quote:Ja je slaat voor het gemak een stap over. Bij de pilotenselectie melden zich dus alleen mensen aan die aan de vooropleidings eissen voldoen. Dat zijn dus ook de mensen die zich bij een universiteit kunnen aanmelden. En jij beweert hier dus dat maar 1% van de mensen die van het VWO afkomt en een studie begint dat ook afmaakt? Ik weet iig wel dat uit mijn jaar maar zo'n 4% van de mensen die 1 aan de vooropleidings eissen voldeden en 2 daar uberhaupt interesse in hadden uiteindelijk piloot zijn geworden. Het is niet te hopen dat de gemiddelde studie ook dat soort resultaten boekt. | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 00:48 |
quote:Toch jammer dat die pak 'm beet 8 militaire vliegers die ik ken er geen een vaak langer als na een uur of 5/6 aan 't werk is. Uitzendingen daargelaten. Anyway, ik ben hier weg. Het is elkaar bashen geworden (niet dat ik daar niet schuldig aan ben though ![]() Slaap lekker allemaal ![]() | |
Alternate | maandag 14 mei 2007 @ 00:50 |
Je bent dus duidelijk uitgeluld en nu kom je met zwakke drogredenen ![]() | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 00:53 |
quote:Je reactie is nogal puberaal. (Uitgeluuuuuuuuuuuuuld!!!!!!!!!) Mijn argumenten zijn duidelijk, die van jullie ook en ik houd 't graag leuk. Voor iedereen. | |
Alternate | maandag 14 mei 2007 @ 00:57 |
Je argumenten zijn helaas niet gebaseerd op feiten maar slechts op een bepaald beeld. Vervolgens negeer je de feiten om aan je eigen idee vast te kunnen houden. | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 01:00 |
Klaar met werken is niet klaar met leren. Denk aan het leren van nieuwe systemen en procedures. Wat ik me nu eigenlijk afvraag? Heb jij dan een vliegbrevet? Waar baseer jij je informatie op? | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 01:04 |
quote:Je statement dat de gemiddelde militaire vlieger iets van 80 uur/weer werkt is onzin en dat weet je. De helft, max. quote:Kan je 's wat feiten geven die ik negeer? Behalve dan Lightning's argument omdat ik weet dat dit onzin is. (Morgen krijg je reactie, ik ga nu echt tukken ![]() | |
Alternate | maandag 14 mei 2007 @ 01:06 |
Een zweefvlieger. Op zich wel typisch dat het al de tweede zweefvlieger is in dit topic die verkeersvliegers loopt te bashen. Toch iets van jaloezie ofzo. | |
cheukert | maandag 14 mei 2007 @ 01:09 |
quote:Heuh, niet alles over 1 kam scheeeiiiren jaaa ![]() | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 02:41 |
ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken. | |
Googolplexian | maandag 14 mei 2007 @ 08:42 |
quote:Absoluut. Gaat ook nog eens om een stukje verantwoordelijkheid ![]() Ik baal nog steeds van de herkeuring hooikoorts via Gilze-Rijen ![]() ![]() edit : moet ook wel zeggen dat je toendertijd met HAVO-D (exact) al F16-vlieger kon worden ![]() | |
Mojave | maandag 14 mei 2007 @ 09:03 |
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d. Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten.... | |
YellowLedbetter | maandag 14 mei 2007 @ 09:19 |
whehe, jongens laat je niet zo op fucken.... ben je daar niet op geselecteerd ![]() | |
mcDavid | maandag 14 mei 2007 @ 10:19 |
quote:gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn. ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 14 mei 2007 @ 10:56 |
En mensen die die opleiding niet doen nog lelijker! Nja, behalve mijn vriendin dan | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 11:04 |
quote:Tsjah, dat kan je hard blijven roepen, maar heb je daar argumenten voor, of is het net zo'n opmerking als over onze hardwerkende militaire piloten die helaas nergens op gebaseerd was? Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is? [ Bericht 3% gewijzigd door Autoreply op 14-05-2007 12:06:58 ] | |
YellowLedbetter | maandag 14 mei 2007 @ 11:23 |
Sjonge jonge.. houdt nou eens op. De een vind de opleiding moeilijk en spendeert een paar uur per dag aan huiswerk, de ander vind em makkelijk en komt pas vlak voor de examens in actie. Ligt maar net aan de persoon...dus om nou van buitenaf te gaan beoordelen over de moeilijkheid van de opleiding is een beetje zozo...feit is wel dat je een heleboel informatie te verstouwen krijgt in een korte tijd maar volgens mij is dat op de uni ook wel zo dus euh...ga maar lekker op airdork bashen ofzo. Doe je nog wat nuttigs! | |
FlitsFrits | maandag 14 mei 2007 @ 11:43 |
Afgunst is flauw hoor, piloten zijn best knuffelbare mensen. ![]() | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 11:55 |
quote:Ach, als er mensen hersenloos gaan roepen dat het véél moeilijker is als een universitaire studie moet ik toch lachen... quote:Ik werk aan m'n eigen toekomst; dat lijkt me nuttig genoeg ![]() | |
Originele_Naam | maandag 14 mei 2007 @ 11:57 |
AR is lekker op dreef | |
Leef | maandag 14 mei 2007 @ 12:20 |
quote:O da's goed. Vind ook niet dat ze dat onder werktijd moeten doen. | |
YellowLedbetter | maandag 14 mei 2007 @ 12:28 |
quote:jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel.... ![]() | |
Leef | maandag 14 mei 2007 @ 12:33 |
quote:Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt. Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep. Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit. Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen.. quote:Drie letters: KLM | |
FlitsFrits | maandag 14 mei 2007 @ 12:36 |
quote:True, je moet maar net de goeie hebben. ![]() Angelina Jolie bijvoorbeeld. ![]() ![]() Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt. ![]() | |
FlitsFrits | maandag 14 mei 2007 @ 12:38 |
quote:Vertelde de lokale spotter jou dit? ![]() | |
Leef | maandag 14 mei 2007 @ 12:40 |
ach, ik vond het wel interessant om te zeggen dat ik een piloot kende. | |
mcDavid | maandag 14 mei 2007 @ 12:45 |
quote: quote:Godver daar gaat mijn argument! | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 12:57 |
quote:Whehe ![]() | |
The_stranger | maandag 14 mei 2007 @ 13:15 |
quote:Vergeet niet dat de gemiddelde vlieger op een kleiner type begint en daar voor een aantal jaar op blijft vliegen. Het is leuk dat een 747 vlieger van de 9 uur dat zo'n trip duurt er 4 kan slapen, maar een vlieger op een route die wat minder is qua afstand vliegt in die 9 uur 4 a 5 keer heen en weer, waarbij hij 90% van de tijd ook daadwerkelijk aan het werk is. quote:mmm dan heb ik de laatste 4 jaar toch meer gedaan dan zou moeten.. Weer 750 landings gedaan waar ik niet voor betaald werd ![]() ![]() Kort gezegd, houd je mond als je er geen verstand van hebt... ![]() | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 13:27 |
Misschien zit 't 'm in het feit dat AutoReply niet verder is gekomen dan zweefvliegen, en kan hij het niet hebben dat elke 'echte' piloot daar altijd grapjes over maakt. Wel leuk hoor, zweefvliegen, daar niet van. | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 13:49 |
quote:Helaas voor jouw. Ik heb er bewust voor gekozen. Achteraf heb ik daar zeker geen spijt van. Uiteraard zijn er een hoop mensen die graag vliegen en het een topjob vinden, maar de gemiddelde verkeersvlieger als een superman neer te zetten is wat lachwekkend. quote:Nah, als die "grapjes" van jouw moeten verhullen dat je onzin uitkraamt dan vind ik dat eerder zonde als dat ik er niet tegen kan ![]() quote:Inderdaad ![]() | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 13:58 |
Schijnbaar heb je met je ontzettend moeilijke studie ook tijd zat om snel te reageren op posts. Ik heb btw nergens gezegd dat ik grapjes over zweefvliegen maak/heb gemaakt of dat ik al een echte piloot ben. Maar begin jij je nou maar eens af te vragen waarom zoveel mensen de selecties niet eens halen. Echt een heel klein percentage mag maar beginnen aan de opleiding. Moeilijk dus om piloot te worden. | |
mcDavid | maandag 14 mei 2007 @ 14:20 |
quote:nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen. | |
cheukert | maandag 14 mei 2007 @ 15:30 |
quote:hiihii, wat schattig ![]() | |
Googolplexian | maandag 14 mei 2007 @ 16:16 |
quote:In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto ![]() | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 16:33 |
quote:En mag hij haar PA hebben. En toevallig is die heul lekker ![]() | |
FlitsFrits | maandag 14 mei 2007 @ 16:36 |
quote: ![]() Wat een topwijf 'eik, mooi, intelligent, avontuurlijk, kan vliegen. Hmm. ![]() Zijn er nog wat vrouwelijke piloten beschikbaar? ![]() | |
Alternate | maandag 14 mei 2007 @ 17:24 |
quote:Die doorzien alles! En ik ken een heule lieve ![]() | |
mcDavid | maandag 14 mei 2007 @ 17:57 |
quote:Ik heb nog wel wat telefoonnummers! Wel zweefvliegpilotes dan ![]() | |
Lightning_NL | maandag 14 mei 2007 @ 17:59 |
quote: ![]() | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 17:59 |
![]() Mooi vliegtuig ![]() | |
mcDavid | maandag 14 mei 2007 @ 18:14 |
quote:Ik ![]() | |
cheukert | maandag 14 mei 2007 @ 18:18 |
quote:Heb jij nog meer plaatjes van die kalender? | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 18:26 |
quote:Gewoon de URL volgen lijkt mij ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 14 mei 2007 @ 19:09 |
Wij hebben de hele kalender in het clubhuis hangen | |
cheukert | maandag 14 mei 2007 @ 19:15 |
quote:jamaar ja maar ja maar dat zijn zulks ganz kleine plaatjes je weets ![]() | |
Mojave | maandag 14 mei 2007 @ 19:45 |
bier | |
FlitsFrits | maandag 14 mei 2007 @ 20:05 |
quote:Heb je niet 1 gemotoriseerde? ![]() | |
mcDavid | maandag 14 mei 2007 @ 20:08 |
quote:wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper. | |
FlitsFrits | maandag 14 mei 2007 @ 20:16 |
quote:Geef maar het nummer van de ![]() | |
mcDavid | maandag 14 mei 2007 @ 20:20 |
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6750342168143376433 Die doen? ![]() | |
FlitsFrits | maandag 14 mei 2007 @ 20:27 |
quote:Ziet er goed uit. ![]() Of-ie z'n poep moet inhouden. 'Nee hoor, dat hoeft niet' ![]() | |
Alternate | maandag 14 mei 2007 @ 20:45 |
quote:Het startsalaris zegt ook niet alles. Bij een beetje bedrijf moet je minstens een jaar ploeteren voor een salaris verhoging. Bij bv de KLM is de curve veel steiler. Zelf ben ik er in 2 jaar tijd ongeveer 16000 bruto op vooruit gegaan (vanuit een 'universitair' startsalaris)' ![]() Doe dat maar eens met je WO opleiding. Overigens denk ik sowieso dat je een te positief beeld hebt van startsalarissen voor mensen zonder werk ervaring. | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 21:09 |
quote:Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziend ![]() | |
Mojave | maandag 14 mei 2007 @ 21:17 |
![]() | |
Index | maandag 14 mei 2007 @ 22:05 |
quote: ![]() jij bent dus ook zo'n pauper wiens jongensdroom het wat, maar vmbo moest doen, of de selectie niet door kwam ![]() | |
Index | maandag 14 mei 2007 @ 22:17 |
quote:Idd bij mij op school ook altijd. Dan heb ik het zo met iemand over vervolgopleiding, en dan hoort zo'n andere nerd het en zegt zoiets van "jaaa maar dat lukt je nooitt die selectie en die opleiding is vet kut blablabla". dan zeg ik ook rot op flikker ![]() | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 22:18 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Autoreply op 14-05-2007 22:49:20 ] | |
YellowLedbetter | maandag 14 mei 2007 @ 22:28 |
maar je medical is niet de enige selectie eis... zou ook niet best zijn | |
cheukert | maandag 14 mei 2007 @ 22:35 |
quote:foto's van die broodpoepers eens ![]() | |
Alternate | maandag 14 mei 2007 @ 23:53 |
quote:Zoals ik al zei eerder, ik heb ook gestudeerd en ik spreek nogal eens wat oud klasgenoten. Hun salaris komt niet eens in de buurt van het startsalaris van een verkeersvlieger. | |
Autoreply | maandag 14 mei 2007 @ 23:58 |
quote:Zoals ik al eerder zei; wat voor studie heb je dan gedaan. Er zit enig verschil in medicijnen en Engels... | |
Alf | dinsdag 15 mei 2007 @ 00:08 |
Nah, zal ik dan maar eens als "gemiddeld burger" mijn visie geven? Piloten zijn nog steeds cool ![]() Kheb zelf in hangar 14 gewerkt van de KLM als monteur bij de landingsgestellen, heb regelmatig daarachter in de mess gezeten met de stewardessen etc. en ja, het lijkt me nog altijd een droombaan. Het vliegwereldje, of zelfs al de wereld die Schiphol heet, ademt al een heel andere sfeer uit. Dus, of je nou Heli-Bob bent, verkeersvlieger of jachtvlieger... het is een fucking bijzondere baan waar een specialistische opleiding aan hangt en nee, niet iedereen mag ff aan de knuppels roeren. En ja, ik heb bij de 74's regelmatig in de cockpit gezeten (hell, kben zelfs met de tankdevils meegeweest de vleugels in), maar het haalt het nooit op 30k ft achter de knuppel (ook al staat de kist op auto-pilot). Just my two cents | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 01:54 |
Hahaha, dat filmpje van het zweefvliegen met dat meisje... Wat een kneuterig gedoe zeg! Kinderspeelgoed ![]() | |
Mojave | dinsdag 15 mei 2007 @ 04:59 |
quote: ![]() Werk je nu nog in de luchtvaart? ga me maar eens melden... om 1120 lokaal weer terug op Schiphol, heerlijlk! | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 05:23 |
Ik zit met m'n ballen in een jaar lang in de USA met een V8 4.9 liter in de garage ![]() ![]() | |
FlitsFrits | dinsdag 15 mei 2007 @ 09:08 |
quote:Camaro? ![]() | |
Alternate | dinsdag 15 mei 2007 @ 09:19 |
Ik zat in de US met een 5 liter V8, maar dat ding was niet vooruit te branden ![]() Was ook meer een tank dan een auto. | |
Bolter | dinsdag 15 mei 2007 @ 09:42 |
quote:Hangar 14 ![]() | |
Alf | dinsdag 15 mei 2007 @ 09:44 |
quote:Nope, helaas niet. Ik ging er ver voor 9/11 weg. Ging rustig kantoorwerk doen ![]() ![]() Ik zou wel nog weer eens een keer willen kijken in hangar 14. Gewoon weer eens ff bij die kisten hangen. Maar ik denk dat de mensen waar ik toen mee werkte inmiddels met pension zijn oid ![]() Ennuh.... safe trip! | |
Alf | dinsdag 15 mei 2007 @ 09:45 |
quote:Daar waar alleen de 74's binnen mogen komen ![]() ![]() | |
Alternate | dinsdag 15 mei 2007 @ 10:40 |
Alf zo iets is wel te regelen, bel ze eens of stuur een mailtje. Als daar nog iemand werkt die je kent kun je zo een bezoekerspas regelen. | |
Alf | dinsdag 15 mei 2007 @ 11:00 |
Ik zal inderdaad eens kijken of ik de betreffende afdeling kan bellen. Als ik de KLM ken, hebben ze nog steeds die oude pokketerminals waar e-mail nog steeds vreemd is ![]() | |
Gelderland | dinsdag 15 mei 2007 @ 11:08 |
quote:. ![]() srry, lees het nu pas ![]() | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 15:33 |
quote:En toch zou jij het keigaaf vinden als je een keertje zou gaan ![]() | |
Bolter | dinsdag 15 mei 2007 @ 15:45 |
quote:Yes, keertje wezen kijken, draagt de trotse naam van mijn studievereniging. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:19 |
quote:Stiekem ben je gewoon kei-jaloers dat jij op je 14e alleen nog met papieren vliegtuigjes speelde. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:20 |
quote:En neerstorten is onmogelijk! ![]() quote:Die ene zit in dat filmpje. | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:21 |
quote:Dat vroeg ik toch niet | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:23 |
quote:Foto's hadden we het elders al eens over, ik denk niet dat de dames in kwestie het erg op prijs stellen als ik die zomaar hier neer zet ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:47 |
quote:Ik heb dat al een week lang gedaan, nonstop. En ja, het is leuk voor een weekje, meer ook niet. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:48 |
quote:Heb je uberhaupt thermisch gevlogen die week? ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:49 |
quote:Echt niet ![]() Maar jaloers... Nee sorry ![]() | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:49 |
quote:Of moet ook iedereen zo'n aluminium buis leuk vinden ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:50 |
quote:Ja zeker weten, was in Duitsland, erg thermiekrijk plus een week met 30+ graden dagen, met als topper 38 graden, phewww. langste vlucht een dik uur geloof ik. Al uitgeluld? | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:52 |
Thermiekvliegen is trouwens fucking saai. Heel de tijd die kutrondjes vliegen. Leuk man. En dan competen om wie het hoogst is gekomen en het langst is weggebleven, stoer! Het is gewoon niet voor mij weggelegd. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:55 |
quote:Temperatuur zegt geen drol over thermiek. En een uur is niet bepaald lang. Zeker niet voor een "erg thermiekrijk" veld in duitsland. | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:55 |
quote:Dat doe je dan ook amper op een overlandvlucht... quote:Verstandig; open-minded is veel prettiger leven ![]() Serieus; een beetje heen en weer hupsen met lieren is idd relatief saai. Bergvliegen daarentegen is iets wat ook jij waarschijnlijk geweldig vind. (Anders zou je geen heli zijn gaan vliegen) Bij dezen de uitnodiging; kom 's een keer langs in de Franse Alpen ![]() | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:56 |
quote:Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven" | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 17:59 |
quote:Haha, een zweefvlieger die dit zegt tegen een militair vlieger. Hahahaa! Doe eens normaal man. Kut-attitude van veel zweefvliegers. Man, met zweefvliegen proef je alleen maar een beetje het inhoudt om echt te vliegen. Zweven is iets anders dan vliegen. | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:01 |
quote:Dat was trouwens dus een geitenwollensok opmerking ![]() | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:01 |
quote:Als het je een beetje gelukt was, was je in 10 minuutjes naar 2000 meter geklommen, en zat je nog 10 minuten later 30 km uit. | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:01 |
quote:Ik hou niet van alle limitaties die een zweefvliegtuig heeft. | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:04 |
quote:Een van de eerste keren dat ik het deed. Dat jij zo'n superman bent dat jou dat de eerste keer lukt. Nee, geef mij maar gasturbines, dan zit je rond een minuut op 6000ft en kom je heel wat meer NM's uit. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:07 |
quote:En dan heb je nog steeds alleen maar een hendeltje over gehaald en de boel afgetrimt. | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:10 |
Haha, dude... Je snapt er echt heeeeeeeeelemaal niks van. Je voelt je een god omdat je kunt zweefvliegen, tenminste, zo doe je nu. Maar een 14 jarig meisje kan al solo op zo'n ding. Schijnbaar is jouw kennis over echt vliegen veel te beperkt als jij denkt dat een heli/jet vliegen moeilijker is dan zweefvliegen. Je hebt geen idee waar je het over hebt, echt niet. Het is niet dat kinderspeelgoed waar jij mee speelt. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:14 |
quote:Oh is het zo makkelijk dan? ![]() Ik dacht altijd wel dat er heel wat meer bij komt kijken bij het vliegen van zo'n ding. Alleen is het wat mij betreft geen sport, maar een vervoermiddel. En aangezien ik het voor de hobby doe, zie ik niet in waarom ik iets met een motor zou willen vliegen. | |
Public_NME | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:16 |
http://www.youtube.com/watch?v=-k3KLsZQdms&mode=related&search= Zwevers hebben ook de vetste approaches ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:17 |
Tja... Zweefvliegen kan ik geen sport noemen. Meer een hobby. En met een motor vliegen kun je ook als hobby doen. Moet je alleen wat meer voor leren en dokken. Maar denken dat je als zweefvlieger beter bent dan een normale vlieger (en dat vinden zweefvliegers vaak van zichzelf) vind ik echt not done. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:18 |
Tuurlijk is het vliegen van een jet iets meer dan "een hendeltje overhalen en aftrimmen". Alleen het feit dat je dat serieus neemt duid er al op dat je gefrustreerd bent. Maar een hoop procedures, knopjes en verantwoordelijkheid zijn nou niet bepaald wat ik interessant vind aan vliegen. | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:20 |
quote:Hahaha, wat een ontZETTEND gepruts! Zulk amateuristisch gepruts overleef je ook alleen maar in zo'n traag licht ding. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:21 |
quote:Nee die heli's dan! ![]() http://www.youtube.com/watch?v=3F2k-GWKW-w | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:21 |
quote:Tja, als je het niet serieus bedoelde, waarom was dat dan het enige wat je te melden had? Van een zweefvlieger had ik trouwens niet anders verwacht dat ie het serieus zou menen. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:22 |
quote:wel eens van beeldspraak gehoord? ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:23 |
quote:Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:25 |
quote:welk onderdeeltje is er dan kapot dat die piloot 'm eerst even op de achterwielen laat stuiteren? | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:29 |
quote:Wat zijn die limitaties dan? Ik vlieg in de bergen fluitend een cessna voorbij. (100 knopen gemiddeld is geen enkel probleem) Ik vlieg met 250 km/h op een meter (niet geschat, gemeten) langs berghellingen. Dat redt je niet met je heli/fighter. Nogmaals, kom 's langs of ga een keer in de bergen vliegen. Ik weet zeker dat je er dan anders over denkt ![]() quote:Nope, het is ook als sport erkend. NOC*NSF enzo. Sporten impliceert wedstrijdverband en dat is er zeker. Als je kijikt naar de manier waarop WK's en NK's worden gevlogen en hoe klein de verschillen zijn ondanks een gigantische hoeveelheid variabelen dan lijkt het mij een buitengewoon serieuze sport; vergelijkbaar met zeilen ![]() quote:Om je brevet te halen wel. Om overland te vliegen heb je definitely bij een zwever meer ervaring en kennis nodig. Tis maar waar je de maatstaf legt. quote:Daar heb je groot gelijk. Zoals ik ergens anders al aangaf is de arrogantie van beroepsvliegers echter af en toe vervelend. En zo blijven we tot in den treure doorbashen ![]() | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 18:30 |
quote:Lijkt mij overduidelijk pilot-failure. Staartrotor mollen en dan klagen dat hij rond gaat draaien ![]() | |
Index | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:10 |
quote:Ach laat hem lekker. Hij is zo'n nerd die niks beters kan dan zweefvliegen, die vroeger is misbruikt door zijn vader en slechte prestaties op school leverde. Gevolg hiervan is dat hij de psychologische testen niet doorkwam. Die gast weet niet waar hij over praat, en voelt zich heel wat met zijn zweefvliegen. Ondertussen baalt hij enorm dat hij alleen maar kan zweefvliegen, en niet meer dan dat. Daarbij komt nog dat hij onzin uitkraamt. Ik ben vorig jaar viavia met een kennis op volkel even wezen "vliegen" in een van hun sims daar. Daar moet je echt wel meer doen dan even een hendeltje overhalen en de boel aftrimmen ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:20 |
Lightning_NL zit wel ontzettend af te geven op de attitude van zweeflviegers maar hij denkt zelf ook echt dat ie heel wat is. Kijk eerst maar eens even naar jezelf menneke.... | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:25 |
quote: | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:25 |
quote:En jij weet natuurlijk wel waarover je praat... ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:26 |
Yeah, soms komt er dus toch wel wat nuttigs uit mij ![]() | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:27 |
quote:Een soort van McDavid maar dan anders ![]() | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:36 |
quote:Anders lees je even AL mijn posts ![]() | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:41 |
quote: ![]() | |
The_stranger | dinsdag 15 mei 2007 @ 19:45 |
Jongens, jongens, het is toch bij iedereen bekend dat alle zwevers homo's zijn en alle beroepspiloten echte mannen.. ![]() Zo moeilijk is dat toch niet? | |
Leef | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:12 |
dit is inmiddels echt een babytopic geworden. Of was het dat de hele tijd al? Schaam me dat ik hier ooit in gepost heb | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:21 |
quote:Je moeder is een echte man ![]() | |
FlitsFrits | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:23 |
Laten we het er gewoon op houden dat ik de beste ben en de rest de slechten. ![]() ![]() | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:25 |
Bier en tietenSPOILER | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:26 |
quote:Reageren is ook een keuze | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:28 |
quote:Is mama the_stranger een beroepspiloot ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:45 |
quote:Maar, wat nou als een beroepspiloot zweef vliegt. Is hij dan een echte homofiele man? | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 20:58 |
quote:Neuh, gewoon een lekker d ing ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 15 mei 2007 @ 21:40 |
Autoreply geilt dus op mannen........ | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 21:42 |
quote:Over een jaartje of anderhalf kom jij ook in zicht voor AutoReply ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 15 mei 2007 @ 21:58 |
Gadverdamme! | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:06 |
ja maar ja maar ja maar jij begon | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:11 |
Jarno is een geval apart. Geilt voornamelijk op mannen, maar neukt voornamelijk vrouwen. | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:12 |
@AutoReply Wat is het nut om dat nou nog eens te quoten? ![]() Geen eigen mening? Verwacht je nu van mij dat ik dezelfde tekst 2x ga lezen? Ik heb alleen maar zweefvliegers af zitten zeiken, ik heb nergens mezelf de hemel in geprijsd. | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:13 |
quote:David is nog erger. Geilt op vliegtuigen en neukt niks. ![]() | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:18 |
quote: ![]() | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:19 |
quote:Gast, leer PI's lezen ![]() | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:21 |
quote:Dat heb je wel. Lezen bleek sowieso niet je sterktste punt, dus ik denk "als ik het een paar keer post snapt onze dodo het allicht wel" Je noemt bijvoorbeeld dat jij en je superstoere collega's werkweken van 80 uur maken. Uiteraard je reinste BS, maar als ik vraag of je 's een bron of bewijs kan geven reageer je niet meer, in plaats daarvan wordt er alleen nog maar gebashed. Volwassenheid oid ![]() quote:Idd. Ik neem me al jaren voor om homo te worden, maar het wil niet zo lukken ![]() | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:21 |
Wat zijn PI's? | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:24 |
quote:Hoe lang denk *jij* na over jouw PI? | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:24 |
quote:Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag. Beperkt wat betreft range, weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte, weinig instrumenten, ik kan wel door blijven gaan. Hoe heb je dat van die meter gemeten dan? En schijnbaar weet jij niet wat KLu heli's doen... Maar die vliegen soms centimeters vanaf de grond (en hard he), zo laag over bomen dat de takken breken, rusten op boomtoppen, rusten op water. Dat soort dingen. En je hoeft niet bang te zijn dat je weinig hoogte hebt want dan geef je gewoon effe throttle. Met je zwever moet je 'm dan maar ergens neerpleuren, want landen kan ik het niet noemen met die dingen. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:25 |
quote:Dat meen je niet he? ![]() De teloorgang van de PI. | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:26 |
quote:Weer ben jij zo hypocriet om te zeggen dat ik niet kan lezen, en kom je vervolgens met iets waaruit blijkt dat jij weer eens iets niet goed hebt begrepen. Ik heb namelijk nooit en nergens gezegd dat je als vlieger 80-urige werkweken maakt. Waar heb je me gevraagd om een bron of bewijs? Sorry, nergens gelezen. | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:29 |
quote:Ten eerste wist ik nog niet wat een PI was. Ten tweede, damn, dat kleine ding daar boeit me echt geen flikker. | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:32 |
quote:Traag is geen functie van je snelheid maar van snelheid en hoe dicht je bij de grond vliegt. Op zweefwedstrijden hebben ze geprobeerd die kisten te filmen, maar guess what; een heli houdt een zweefkist niet bij ![]() quote:Het wereldrecord staat op 3000 KM 500 KM is een afstand die je met redelijk weer, zeker in de bergen dagelijks vliegt. Dat redt je niet met die wentelwiek. quote:Waar heb je die voor nodig? quote:Ik heb een compleet computersysteem wat qua complexiteit in de buurt komt van een King Air oid ![]() quote:Dus jij vliegt alleen maar voor het praktische nut? De hoeveelheid zooi die je mee kan nemen? Ik omdat het leuk is en daarbij is de handling van de kist een grote factor. quote:Foto's ![]() quote:Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt... OT: Het zijn verschillende manieren van vliegen, beiden bijzonder spectaculair. Maar om zweefvliegen nou een kutsport te vinden omdat je geen auto inlcusief aanhanger mee kan nemen (ik neem geregeld een weekendtas mee achterin) lijkt mij een beetje een drogreden. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:33 |
quote:Weinig ruimte heb je idd. Maar wat moet je met een hoop instrumenten? Als ik het daarvoor zou doen ging ik wel FS2007 spelen ofzo. Beperkt qua range? weinig bagageruimte? Sja het is dan ook geen transportmiddel, maar een sport. Dat de KLu hard en laag vliegt weten we allemaal. Maar blijkbaar weet jíj totaal niet waar je het over hebt. Luchtverkeersleiders op internationale luchthavens kunnen piloten die ook zweefvliegen herkennen aan het feit dat ze de enigen zijn die fatsoenlijk afvangen. 3x raden waar ze dat geleerd hebben. | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:34 |
quote: quote: quote: | |
PrinceSL | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:41 |
Dus de conclusie is dat de Co-piloot voornamelijk trots is op z'n opleiding en zich goed voelt, en ook nog eens een echte man is. Tenzij hij ook zweefvliegt, want dan is hij homo? ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:42 |
quote:Een beetje militair helikopter gaat 300+km/u quote:3000km zweefvliegen... Booooring ![]() quote:Beetje comfort. quote:Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen. quote:Dat schijn jij er dan weer van te maken. quote:Ah, de meest accurate manier van meten ![]() quote: ![]() ![]() quote:En weer heb jij een aparte manier van intepreteren. | |
FlitsFrits | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:45 |
quote:Dat neem je terug. ![]() ![]() | |
Lightning_NL | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:45 |
quote:Ik zie leren apart van het werken... Maar dat KAN natuurlijk aan mij liggen he. ![]() | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:46 |
quote:Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest" | |
FlitsFrits | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:48 |
quote: ![]() | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:48 |
quote:Ik moest aan de DSA denken ![]() | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:49 |
quote:Er zijn vluchten met zweefkisten gevlogen met 300+ km/h gemiddeld quote:Ik ken zat mensen die dat dagelijks doen. In de Alpen heb ik te weinig ervaring om dat iedere dag neer te fietsen, maar rond de 400 dagelijks moet wel lukken ![]() quote:Zweefkisten zijn de meest comfortabele kisten die er zijn. Moet ook wel als je geregeld 8 uur vliegt zonder de mogelijkheid om op te staan. quote:Inderdaad, er zijn zat gebieden waar dat kan. Of het nodig is is een ander verhaal. quote:Je collega's gebruiken die methode (satellietfoto's) ook... quote:Jij vind een uiterst zachte landing van een zweefkist het "neerpleuren", maar je laat je zelf wel gewoon in een boom zakken ![]() En nou ga ik tukken. Ik heb tenslotte morgen wel een lange dag hard werken te gaan ![]() | |
Autoreply | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:50 |
quote:Nah, daar is dat een standaard-procedure voor de landing ![]() | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:52 |
quote:Wat is er dan leuk aan 3000 km rechtdoor vliegen met een paar grote lawaaierige fohns naast je? Btw, 500km vluchten staan bij mooi weer geregeld op de OLC in nederland. In frankrijk staan er geregeld 1000+km vluchten op. quote:Nogmaals, wat is er tof aan om naar een paar klokken te kijken? Ieder zijn ding hoor, maar dat doet het 'm niet voor mij. Ik kijk liever om me heen! quote:door bijvoorbeeld te vergelijken met de hoogte van het verticaal staartvlak kun je zo heel nauwkeurig meten ja. quote:Dat filmpje van net liet zien dat chopperbobs nieteens een boom nodig hebben om neer te storten! | |
FlitsFrits | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:53 |
Mooooorgeeen zaaahaaal het vreeeheeedeee zijjjhijn!11... En nu gaan slapen, vieze vuigerts! | |
PrinceSL | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:53 |
quote:verdorie, zat ik er nog naast, en het leek zo duidelijk... ![]() | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:55 |
quote:Gelukkig istie over 5 posts dicht! ![]() | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 22:58 |
In Amerika bestaat er trouwens wel zoiets als IR voor zweuverts ![]() | |
Demius | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:00 |
Kutzweefvliegers, als ze het vliegen echt zo leuk vonden hadden ze wel een echt brevet gehaald maar ja dat is ze vast niet gelukt en nu zitten ze hier op verkeersvliegers te zeiken. | |
FlitsFrits | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:01 |
Afteltijd. | |
FlitsFrits | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:01 |
Wie een deel 2 maakt krijgt een propeller voor z'n bakkes. | |
FlitsFrits | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:01 |
Dicht. ![]() |