Lijkt me niet dat ze het slechter voorhouden dan het is. Als het nou andersom zou zijn kan ik het me nog voorstellen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:18 schreef Alternate het volgende:
De KLS heeft gelogen.
Staat tegenover dat je ook nooit krom hoeft te liggen om een lening af te betalen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:02 schreef Alternate het volgende:
Dat laatste weet ik niet. Wel moet je er rekening mee houden dat je op je 35e de burgerluchtvaart binnenkomt en dus nooit echt hoog op de ladder zult komen (alles gaat op aantal dienstjaren).
Je gaat dus nooit je maximale salaris halen en al zeker niet je pensioen.
Tuurlijk, 't is ook maar net wat je leuk vindt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:15 schreef mcDavid het volgende:
Als ik kan kiezen tussen 10 jaar vluchtcomputers programmeren of 10 jaar met mach1,5 op 20 meter agl over de wereld raggen, dan weet ik het wel.
't lijkt me gewoon geen kont aan, en de mensen die het zijn doen het 9 van de 10 keer alleen maar om mee te patsen op verjaardagsfeestjes.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Mojave het volgende:
[..]
Tuurlijk, 't is ook maar net wat je leuk vindt.
Alleen ik snap niet waarom jij je altijd zo negatief opstelt tov verkeersvliegers, de argumenten die je geeft geven aan dat je totaal niet weet wat het vak inhoudt en toch doe je alsof je al 40 jaar 747 ervaring hebt.
Uiteraard. AR is alwetend. Dat is toch algemeen bekend?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:22 schreef Alternate het volgende:
[..]
OnderbetaaldekutjobMaarja jij zal het wel beter weten...
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:27 schreef mcDavid het volgende:
[..]
't lijkt me gewoon geen kont aan, en de mensen die het zijn doen het 9 van de 10 keer alleen maar om mee te patsen op verjaardagsfeestjes.
Het jammere is alleen dat een groot deel eindigt als terrasbediende of pax-vlieger op een Cessna 172. En ik zie er jaarlijks een hoop voorbij komen. Dat risico moet je dan ook meenemen. Veel verkeersvliegers die ik ken zitten toch echt niet hoger als 40 tot 70.000 Euro, als je niet bij de KLM zit dan is dat salaris opeens verre van riant. Dat zijn dan captains met 15 jaar ervaring op een Fokker 50/ATR.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:12 schreef Alternate het volgende:
Tja, kromliggen, die schuld is anderhalf keer m'n jaarinkomen, kan het niet echt kromliggen noemen.
Als je het bedrag hoort en het vergelijkt met een 'normaal' inkomen dan is het belachelijk veel geld, maar in verhouding tot het inkomen van een vlieger, met bijbehorende steile salariscurve is het al een stuk minder schokkend. En als ik kan kiezen tussen geld betalen of 10 jaar gepwnd worden in het leger, dan weet ik het wel.
Ach, de arrogantie is af en toe zwaar irritant. De meeste verkeersvliegers die ik ken zijn redelijk arrogante patsers, maar er zijn natuurlijk ook een boel toffe uitzonderingen. En uiteraard zal een stukje afgunst van die (geromantiseerde) baan ook meespelenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Mojave het volgende:
Tuurlijk, 't is ook maar net wat je leuk vindt.
Alleen ik snap niet waarom jij je altijd zo negatief opstelt tov verkeersvliegers, de argumenten die je geeft geven aan dat je totaal niet weet wat het vak inhoudt en toch doe je alsof je al 40 jaar 747 ervaring hebt.
Dat doe je alleen niet. Ik sprak laatst nog een afgehaakte F-16 instructeur. Hij vloog gemiddeld 3 vluchten per week van ongeveer 3 kwartier per stuk. Da's dus opstijgen tot FL 500 oid, richting Noordzee, paar bochtjes vliegen, eventueel een beetje schieten (3 keer per jaar oid) en weer terug.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:15 schreef mcDavid het volgende:
Als ik kan kiezen tussen 10 jaar vluchtcomputers programmeren of 10 jaar met mach1,5 op 20 meter agl over de wereld raggen, dan weet ik het wel.
Hoor ik daar enige afgunst?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:30 schreef mcDavid het volgende:
Uiteraard. AR is alwetend. Dat is toch algemeen bekend?
Daarom hou ik het ook bij zweefvliegenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:06 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat doe je alleen niet. Ik sprak laatst nog een afgehaakte F-16 instructeur. Hij vloog gemiddeld 3 vluchten per week van ongeveer 3 kwartier per stuk. Da's dus opstijgen tot FL 500 oid, richting Noordzee, paar bochtjes vliegen, eventueel een beetje schieten (3 keer per jaar oid) en weer terug.![]()
Hij was het spuugzat en vliegt nu Fokker 70 (of 100) Dat was een stuk avontuurlijker.
Jep.quote:Hoor ik daar enige afgunst?![]()
Diezelfde kerel is na 15 jaar afwezigheid weer lid geworden. Na alle ervaring was zweefvliegen toch het leukste dat er isquote:
Ach, ballerige verkeerspiloten en gefrustreerde zweverts clincht automatisch. Zullen we 's een keer meetenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:43 schreef Mojave het volgende:
Geweldig dat we deze discussie in elk topic weten te voeren waar ook maar iets van luchtvaart in voorkomt
We zijn goed he!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:43 schreef Mojave het volgende:
Geweldig dat we deze discussie in elk topic weten te voeren waar ook maar iets van luchtvaart in voorkomt
Bij dezen. Bier in ons clubhuis, inclusief zwevers, motorkisten en huurbare Cressna's.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:48 schreef Mojave het volgende:
Hahaha ja een meet op gemotoriseerd G/A veld met veel bier.
Want volgens mij zit hier geen SEP aanhanger bij, behalve Frutsel.
Ken jij Bas v.d Heuy?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:07 schreef Alternate het volgende:
Meet op Teuge! Paracentrum teuge hoogh.
Indeed. Ik pak de motor of de kist wel. Datum... op Teuge valt ook goed te zuipenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:33 schreef Mojave het volgende:
Nee man, Teuge is centraal.
Precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:27 schreef mcDavid het volgende:
[..]
't lijkt me gewoon geen kont aan, en de mensen die het zijn doen het 9 van de 10 keer alleen maar om mee te patsen op verjaardagsfeestjes.
Mwah denk ik Afrika/Zuid-Amerika/Azie kan je no wel leuk leven als Piloot. Maar Europa is het toch allemaal gereguleerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel
Het is gewoon echt niet meer wat het geweest is, en zeker geen avontuurlijk beroep meer. Op mij maakt het iig geen indruk meer
Je zei "heli vliegen"quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:06 schreef ChopperMick het volgende:
Om maar wat olie op het vuur te gooien: Er gaat niets boven heli vliegen!
en ik heb zweef (beetje), single (genoeg), multi (veel), heli (heel veel),militaire (te veel) en burger (precies genoeg) ervaring
Ik spreek je wel wanneer je er eentje nodig hebt (trauma of SAR)quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:05 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je zei "heli vliegen"!!!
Helikopters vliegen niet, die zijn zo lelijk dat de aarde ze afstoot![]()
quote:Op maandag 7 mei 2007 23:27 schreef Alternate het volgende:
[..]
Agja, ik hoef iig niet elke vlucht te smeken of ik alsjeblieft even in de cockpit mag kijken![]()
quote:
Nee, start salaris als co-co-pilot ligt tussen 27K en 45Kquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:16 schreef Schuifpui het volgende:
Dat salaris lijkt me wel erg hoog. Bij de KLS hebben ze me verteld dat het startsalaris bij de KLM rond de 35000 euro lag en kon stijgen tot max 150000 euro voor een ervaren captain.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |