Jawel, maar alleen boven bepaalde hoogte.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:46 schreef matthendriks het volgende:
O ja, in wat oudere / grotere vliegtuigen zit ook nog een boordwerktuigkundige. Hij / zij is niet bevoegd om te vliegen, geloof ik.
Niet helemaal. Piloot en co-piloot zijn niet echt de juiste termen maar staan bij luchtvaartmaatschappijen meer voor een bepaalde rang. Het kan zijn dat er in een toestel twee "piloten" zitten (lees captains/ 4 strepers) zitten . In een vliegtuig wordt gewerkt volgens een bepaald concept (Crewconcept) voor wat betreft de taakverdeling. Er wordt dan gesproken over pilot flying (PF) en pilot not flying (PNF) zoals je begrijp stuurt de PF, de PNF leest de checklist, stelt de radio's in leest de naderings kaarten voor (en pakt ze), zet het motorvermogen, doet de wielen omhoog etc.. Ofwel de PNF assisteerd de PF bij het vliegen. Beide zijn bevoegd om te vliegen op het type toestel maar één heeft de eindverantwoording (captain/piloot). Vaak is de één op de heen weg PF en op de terugweg de andere.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:46 schreef matthendriks het volgende:
Beide heren / vrouwen zijn bevoegd om te vliegen.
In de meeste gevallen heeft de Piloot (captain / gezagvoerder), meer ervaring. Een Co-Piloot vliegt mee om ervaring op te doen. Uiteindelijk word hij / zij dan gezagvoerder op een eigen vliegtuig.
BWTK is een technicus geen vlieger, mag/kan dus niet vliegen. Is uitstervend ras omdat vliegtuigen tegenwoordig geen BWTK meer nodig hebben.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:46 schreef matthendriks het volgende:
O ja, in wat oudere / grotere vliegtuigen zit ook nog een boordwerktuigkundige. Hij / zij is niet bevoegd om te vliegen, geloof ik.
Ik zie 'm wel weer terug komen in mega-vliegtuigen van de toekomst. Dan niet zozeer om het toestel in de lucht te houden maar meer om alle onboard faciliteiten te peilen (denk aan barren, sauna's, winkels)quote:Op maandag 7 mei 2007 13:18 schreef ChopperMick het volgende:
[..]
BWTK is een technicus geen vlieger, mag/kan dus niet vliegen. Is uitstervend ras omdat vliegtuigen tegenwoordig geen BWTK meer nodig hebben.
Je vergeet het palen van de stewardessquote:Op maandag 7 mei 2007 15:09 schreef mcDavid het volgende:
De piloot mag de automatische piloot inprogrammeren, de co-piloot mag de intercom bedienen.
Oh ja, de piloot kiest de lekkerste. de Co de andere. En de co-co (indien aanwezig) neemt de steward maar.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:15 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Je vergeet het palen van de stewardess![]()
Volgens mij herbergen ze vaak ook he tptt-knopjequote:Op maandag 7 mei 2007 15:10 schreef mcDavid het volgende:
Die stuurknuppels zijn voor de show. Maar die bewegen gezamelijk dus als ze er allebei aanzitten stuurt de persoon met de sterkste armen/benen.
Nee, het is meer netals bij de maffia, de coco test ze eerst allemaal uit, waarna de co de geselecteerden uittest, waarmee vervolgens de captain de beste neemt toch?quote:Op maandag 7 mei 2007 21:18 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Oh ja, de piloot kiest de lekkerste. de Co de andere. En de co-co (indien aanwezig) neemt de steward maar.
Ohja. Dat ook inderdaad. Moet je er wel (voor de noobs) even bij zeggen dat dat Push-To-Talk betekent, knopje van de radio dus.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:20 schreef cheukert het volgende:
[..]
Volgens mij herbergen ze vaak ook he tptt-knopje
Oh, jij bent ook co?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:06 schreef Alternate het volgende:
Piloot/co piloot bestaat ook niet echt meer. Ze zijn allebei piloot en 1 is de gezagvoerder, de andere niet
Meestal spreekt men van captain/first officer.
Agja, ik hoef iig niet elke vlucht te smeken of ik alsjeblieft even in de cockpit mag kijkenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:25 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat het een ander naampje heeft betekent niet dat je nu wél aan de knopjes mag zitten
Het hoeft ook niet spannend te zijn, spannend is slecht voor je hart, op je aarsch zitten en de krant lezen nietquote:Op maandag 7 mei 2007 23:25 schreef Repeat het volgende:
lijkt me echt spannend
Even anders zeggen; het spannende van het piloot zijn zoals vroeger op de oude toestellen is weg. Je zit nu gewoon op je aars en als het allemaal goed gaat doe je helemaal niks en vliegt dat ding bijna vanzelf. Waar is de tijd van leren jacks met bontkragen, grote petten en ray-bans?
Meestal in de namiddag als je tjiks gaat regelenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:25 schreef Repeat het volgende:
...Waar is de tijd van leren jacks met bontkragen, grote petten en ray-bans?...
Precies. Het bijzondere is er nu wel af. Vroeger was een piloot tof, tja wat moet ik er nu nog van denken...quote:Op maandag 7 mei 2007 23:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet spannend te zijn, spannend is slecht voor je hart, op je aarsch zitten en de krant lezen niet![]()
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
Precies. Het bijzondere is er nu wel af. Vroeger was een piloot tof, tja wat moet ik er nu nog van denken...
Ja, ik spreek nog wel eens een piloot van de KLM (verjaardagen enzquote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
[..]
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
Waar rijdt jij in?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja, ik spreek nog wel eens een piloot van de KLM (verjaardagen enz) en zelfs hij geeft toe dat het saai is
Het stelt gewoon niet veel meer voor. Beetje knopjes drukken, niet vliegen zoals de ruige gasten van vroeger
Naja, feitelijk hoef je toch ook niet meer te doen dan je FMC goed programmeren. Naar de runway taxien, checken of het goed staat, full throttle op Vr even aan de knuppel/joystick trekken om vervolgens de AP aan te zetten.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
[..]
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
Nee, das zodat de piloten niet te snel verhongeren door de lening die ze af moeten betalen.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
[..]
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
En als je nou op Vr een motorbrand krijgt, wat dan? Je papiertje pakken om te kijken wat je moet doen?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Naja, feitelijk hoef je toch ook niet meer te doen dan je FMC goed programmeren. Naar de runway taxien, checken of het goed staat, full throttle op Vr even aan de knuppel/joystick trekken om vervolgens de AP aan te zetten.![]()
Ok, af en toe even de ATC beantwoorden, paar knopjes voor flaps, landing gear etc instellen en veel controleren. Die dingen van tegenwoordig vliegen zelf wel. Pas na de landing weer een stukje taxien om vervolgens precies te doen wat er op een papiertje staat om het uit te zetten.![]()
![]()
Snap ik ook wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:01 schreef Alternate het volgende:
[..]
En als je nou op Vr een motorbrand krijgt, wat dan? Je papiertje pakken om te kijken wat je moet doen?
Of je FMS herprogrammeren ofzo?
Zo'n ding land zichzelf, gekgenoeg vinden de meeste piloten automatisch landen moeilijker dan handmatig. Het nare van die dingen is namelijk dat ze als ze niet 100% tevreden zijn ze zichzelf niet landen. En als je pecht hebt besluit het ding op 30ft dat hij het toch niet ziet zitten en rost hij hem vol de grond in.
Je moet zeker eerder smeken er even uit te mogenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:27 schreef Alternate het volgende:
[..]
Agja, ik hoef iig niet elke vlucht te smeken of ik alsjeblieft even in de cockpit mag kijken![]()
Huh, ik dacht dat de stessjes vanzelf binnenkwamenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 08:33 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je moet zeker eerder smeken er even uit te mogen
Dat doen ze allang niet meer. Werd slechts gedaan vanwege een groot gebrek aan mensen met die specifieke ervaring. Nu is het een onderbetaalde kutjobquote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
[..]
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
LOL nee man, A/P FTW jeweetsttogquote:Op dinsdag 8 mei 2007 08:13 schreef Alternate het volgende:
Dus jij gaat de hele weg zelf sturen?![]()
Heb ik 1 keer moeten doen en dat was niet vrijwillig![]()
Even in m'n CAO kijken. Hmm maximale pay (cpt ICA ouder dan 45, 20 dienstjaren) ongeveer 16500quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:03 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat doen ze allang niet meer. Werd slechts gedaan vanwege een groot gebrek aan mensen met die specifieke ervaring. Nu is het een onderbetaalde kutjob![]()
Ik bespeur enige afgunst.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:03 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat doen ze allang niet meer. Werd slechts gedaan vanwege een groot gebrek aan mensen met die specifieke ervaring. Nu is het een onderbetaalde kutjob![]()
Nee airmilesquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:36 schreef errorken het volgende:
16500 per maand ? en is dit in euro ?
Lijkt me niet dat ze het slechter voorhouden dan het is. Als het nou andersom zou zijn kan ik het me nog voorstellen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:18 schreef Alternate het volgende:
De KLS heeft gelogen.
Staat tegenover dat je ook nooit krom hoeft te liggen om een lening af te betalen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:02 schreef Alternate het volgende:
Dat laatste weet ik niet. Wel moet je er rekening mee houden dat je op je 35e de burgerluchtvaart binnenkomt en dus nooit echt hoog op de ladder zult komen (alles gaat op aantal dienstjaren).
Je gaat dus nooit je maximale salaris halen en al zeker niet je pensioen.
Tuurlijk, 't is ook maar net wat je leuk vindt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:15 schreef mcDavid het volgende:
Als ik kan kiezen tussen 10 jaar vluchtcomputers programmeren of 10 jaar met mach1,5 op 20 meter agl over de wereld raggen, dan weet ik het wel.
't lijkt me gewoon geen kont aan, en de mensen die het zijn doen het 9 van de 10 keer alleen maar om mee te patsen op verjaardagsfeestjes.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Mojave het volgende:
[..]
Tuurlijk, 't is ook maar net wat je leuk vindt.
Alleen ik snap niet waarom jij je altijd zo negatief opstelt tov verkeersvliegers, de argumenten die je geeft geven aan dat je totaal niet weet wat het vak inhoudt en toch doe je alsof je al 40 jaar 747 ervaring hebt.
Uiteraard. AR is alwetend. Dat is toch algemeen bekend?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:22 schreef Alternate het volgende:
[..]
OnderbetaaldekutjobMaarja jij zal het wel beter weten...
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:27 schreef mcDavid het volgende:
[..]
't lijkt me gewoon geen kont aan, en de mensen die het zijn doen het 9 van de 10 keer alleen maar om mee te patsen op verjaardagsfeestjes.
Het jammere is alleen dat een groot deel eindigt als terrasbediende of pax-vlieger op een Cessna 172. En ik zie er jaarlijks een hoop voorbij komen. Dat risico moet je dan ook meenemen. Veel verkeersvliegers die ik ken zitten toch echt niet hoger als 40 tot 70.000 Euro, als je niet bij de KLM zit dan is dat salaris opeens verre van riant. Dat zijn dan captains met 15 jaar ervaring op een Fokker 50/ATR.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:12 schreef Alternate het volgende:
Tja, kromliggen, die schuld is anderhalf keer m'n jaarinkomen, kan het niet echt kromliggen noemen.
Als je het bedrag hoort en het vergelijkt met een 'normaal' inkomen dan is het belachelijk veel geld, maar in verhouding tot het inkomen van een vlieger, met bijbehorende steile salariscurve is het al een stuk minder schokkend. En als ik kan kiezen tussen geld betalen of 10 jaar gepwnd worden in het leger, dan weet ik het wel.
Ach, de arrogantie is af en toe zwaar irritant. De meeste verkeersvliegers die ik ken zijn redelijk arrogante patsers, maar er zijn natuurlijk ook een boel toffe uitzonderingen. En uiteraard zal een stukje afgunst van die (geromantiseerde) baan ook meespelenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Mojave het volgende:
Tuurlijk, 't is ook maar net wat je leuk vindt.
Alleen ik snap niet waarom jij je altijd zo negatief opstelt tov verkeersvliegers, de argumenten die je geeft geven aan dat je totaal niet weet wat het vak inhoudt en toch doe je alsof je al 40 jaar 747 ervaring hebt.
Dat doe je alleen niet. Ik sprak laatst nog een afgehaakte F-16 instructeur. Hij vloog gemiddeld 3 vluchten per week van ongeveer 3 kwartier per stuk. Da's dus opstijgen tot FL 500 oid, richting Noordzee, paar bochtjes vliegen, eventueel een beetje schieten (3 keer per jaar oid) en weer terug.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:15 schreef mcDavid het volgende:
Als ik kan kiezen tussen 10 jaar vluchtcomputers programmeren of 10 jaar met mach1,5 op 20 meter agl over de wereld raggen, dan weet ik het wel.
Hoor ik daar enige afgunst?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:30 schreef mcDavid het volgende:
Uiteraard. AR is alwetend. Dat is toch algemeen bekend?
Daarom hou ik het ook bij zweefvliegenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:06 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat doe je alleen niet. Ik sprak laatst nog een afgehaakte F-16 instructeur. Hij vloog gemiddeld 3 vluchten per week van ongeveer 3 kwartier per stuk. Da's dus opstijgen tot FL 500 oid, richting Noordzee, paar bochtjes vliegen, eventueel een beetje schieten (3 keer per jaar oid) en weer terug.![]()
Hij was het spuugzat en vliegt nu Fokker 70 (of 100) Dat was een stuk avontuurlijker.
Jep.quote:Hoor ik daar enige afgunst?![]()
Diezelfde kerel is na 15 jaar afwezigheid weer lid geworden. Na alle ervaring was zweefvliegen toch het leukste dat er isquote:
Ach, ballerige verkeerspiloten en gefrustreerde zweverts clincht automatisch. Zullen we 's een keer meetenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:43 schreef Mojave het volgende:
Geweldig dat we deze discussie in elk topic weten te voeren waar ook maar iets van luchtvaart in voorkomt
We zijn goed he!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:43 schreef Mojave het volgende:
Geweldig dat we deze discussie in elk topic weten te voeren waar ook maar iets van luchtvaart in voorkomt
Bij dezen. Bier in ons clubhuis, inclusief zwevers, motorkisten en huurbare Cressna's.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:48 schreef Mojave het volgende:
Hahaha ja een meet op gemotoriseerd G/A veld met veel bier.
Want volgens mij zit hier geen SEP aanhanger bij, behalve Frutsel.
Ken jij Bas v.d Heuy?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:07 schreef Alternate het volgende:
Meet op Teuge! Paracentrum teuge hoogh.
Indeed. Ik pak de motor of de kist wel. Datum... op Teuge valt ook goed te zuipenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:33 schreef Mojave het volgende:
Nee man, Teuge is centraal.
Precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:27 schreef mcDavid het volgende:
[..]
't lijkt me gewoon geen kont aan, en de mensen die het zijn doen het 9 van de 10 keer alleen maar om mee te patsen op verjaardagsfeestjes.
Mwah denk ik Afrika/Zuid-Amerika/Azie kan je no wel leuk leven als Piloot. Maar Europa is het toch allemaal gereguleerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel
Het is gewoon echt niet meer wat het geweest is, en zeker geen avontuurlijk beroep meer. Op mij maakt het iig geen indruk meer
Je zei "heli vliegen"quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:06 schreef ChopperMick het volgende:
Om maar wat olie op het vuur te gooien: Er gaat niets boven heli vliegen!
en ik heb zweef (beetje), single (genoeg), multi (veel), heli (heel veel),militaire (te veel) en burger (precies genoeg) ervaring
Ik spreek je wel wanneer je er eentje nodig hebt (trauma of SAR)quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:05 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je zei "heli vliegen"!!!
Helikopters vliegen niet, die zijn zo lelijk dat de aarde ze afstoot![]()
quote:Op maandag 7 mei 2007 23:27 schreef Alternate het volgende:
[..]
Agja, ik hoef iig niet elke vlucht te smeken of ik alsjeblieft even in de cockpit mag kijken![]()
quote:
Nee, start salaris als co-co-pilot ligt tussen 27K en 45Kquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:16 schreef Schuifpui het volgende:
Dat salaris lijkt me wel erg hoog. Bij de KLS hebben ze me verteld dat het startsalaris bij de KLM rond de 35000 euro lag en kon stijgen tot max 150000 euro voor een ervaren captain.
dat startsalaris is dus precies wat hij zegt tochquote:Op zondag 13 mei 2007 20:36 schreef Index het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, start salaris als co-co-pilot ligt tussen 27K en 45K
bron: open-dag bij de KLS in Eelde
Iddquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:04 schreef Alternate het volgende:
Je klinkt een beetje als zo'n jochie die altijd piloot wou worden maar helaas overal afgewezen werd en toen maar is gaan zweefvliegen. Ik snap dat het pijn doet maar waarom zoek je dan elke keer zelf die topics op?
Mjaquote:Op zondag 13 mei 2007 20:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat startsalaris is dus precies wat hij zegt toch
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:49 schreef Alternate het volgende:
Ik denk dat het altijd leuk leven is als piloot, ik geniet er met volle teugen van iig. Moet er niet aan denken dat ik de hele dag in zo'n duf kantoor moet zitten. En zo heeft iedereen z'n eigen voorkeur.
Maar het is natuurlijk belachelijk als duffe kantoorpikkies gaan zitten beweren dat 'piloot zijn niet meer is wat het geweest is'.
Ga dat maar bespreken op de volgende verplichte vrijdag middag borrel in het kantoor waar je je hele leven al zit, met de 4 collega's waar je je hele leven al mee werkt.
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...quote:Op zondag 13 mei 2007 20:46 schreef Index het volgende:
[..]
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Net zoals al die nerds hier die de hele dag FS 2004/X spelen en toffe praat gaan doen met hun, je FMC moet je zo programmeren en dan balbla.. rot toch op manga ergens anders tof lopen praten over je gare FS avonturen
Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegenquote:Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
misschien omdat alleen noobs zich aanmelden?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:59 schreef Alternate het volgende:
[..]
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
Achquote:Op zondag 13 mei 2007 22:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
misschien omdat alleen noobs zich aanmelden?
nee dat weet ik niet, maar het lijkt me voor iedereen gewoon te leren. Dit itt de luchtmacht ofzo.
Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden.quote:Op zondag 13 mei 2007 20:46 schreef Index het volgende:
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Dat hangt uiteraard sterk van de studie af, maar een "cursus" KLS is niet al te moeilijk. (Nou krijg ik een hoop stront over me heen; dat wil je niet weten)quote:Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Het is meer een kwestie van instelling, manier van werken e.d. Dat kunnen een hoop mensen niet en daar vallen er een hoop op af. Enerzijds zie je dat in de ballerigheid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either onequote:Op zondag 13 mei 2007 21:59 schreef Alternate het volgende:
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
tja, ik ben ook maar een simpele boerenjongen.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Achvliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.
Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.
Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk![]()
Klok klepel verhaalquote:Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.
Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk![]()
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Achvliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.
Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.
Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk![]()
Lees mijn post ook ffquote:Op zondag 13 mei 2007 22:51 schreef Alternate het volgende:
[..]
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
10 procent maar?quote:Op zondag 13 mei 2007 22:51 schreef Alternate het volgende:
[..]
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
Bij mij is dat over de 60% (eerste twee jaar)quote:Op zondag 13 mei 2007 23:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
10 procent maar?
Bij mijn studie werktuigbouw valt c.a. 40% het eerste jaar al af! En dat is landelijk gezien nog best laag. Die 10% is dus gewoon extreem laag.
Aanmeldingen of interesseaanvragen. Er zijn niet veel mensen die "even" een lening aangaan. Ik ga er dus maar ff vanuit dat een groot deel wel benieuwd was. Of moet ik bij ons de meelopers van 6V ook meetellen? Dan zitten we op een procentje of 11 denk ikquote:Op zondag 13 mei 2007 23:23 schreef Alternate het volgende:
Ja maar wat jullie vergeten is dat bij een gewone studie en sollicitatie elke idioot zich kan aanmelden.
Hier is het aantal idioten al streng geselecteerd (in 'mijn' tijd waren er 2000 aanmeldingen en 120 plaatsen). Als dan 10% tijdens de opleiding afvalt en nog eens 30% bij de sollicitatie dan kom ik uit op een aannamepercentage van 120 - 12 - 32 = 76 man op 2000 aanmeldingen.
Een succes percentage van 3,8% dus.
Maarja elke idioot kan leren vliegen![]()
Maar met dezelfde instelling van hoever kom ik.... Het is wel een feit da bij een vliegopleiding je motivatie 100% moet zijn, bij een andere opleiding hoeft dit niet altijd...quote:Op zondag 13 mei 2007 23:33 schreef mcDavid het volgende:
vergeet je er wel bij te vermelden dat een hoop mensen die selectie doen met een instelling van "ik zie wel hoever ik kom". Voor een "normale" studie kiezen mensen meestal meer iets wat ook echt in hun interessegebied ligt.
Dat had je al geschreven:quote:Op zondag 13 mei 2007 23:50 schreef cheukert het volgende:
Elke aap kan leren vliegen, het zit m in de hoeveelheid banaantjes
quote:Op zondag 13 mei 2007 21:45 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegenalleen heeft de ene wat meer banaantjes nodig dan de ander.
Dat heeft weinig met vliegenaanleg en veel met stressbestendigheid, managmentvaardigheden enz te maken. Da's grotendeels een kwestie van aanleg, niet van moeilijkheid.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat is wel zo van die aap en bananen, maar een groot passagierstoestel of militair toestel vliegen kan echt niet zomaar iedereen.
Ik zal je uit de droom helpen. Vergeleken met een "normale" studie zoals luchtvaarttechnologie (hbo en zelfde vakgebied) blijkt de KLS/NLS makkelijker te zijn aldus de mensen die de gecombineerde opleidingen doen. Ik doe de universitaire variant (Aerospace @ TUD) en die is nog stukken moeilijker als luchtvaarttechnologie. Toevallig heb ik ook nog wat papiertjes qua vliegen en ik kan je verzekeren dat de theorie en praktijk voor een SEP vele malen makkelijker is (het stelt geen zak voor) vergeleken met een universitaire studie.quote:Daar komt heel veel meer bij kijken anders dan cognitieve vaardigheden. Ik denk ook dat een pilotenopleiding toch wel moeilijker is dan een normale studie.
Precies. Het gaat dus over aanleg voor een aantal vaardigheden waar training maar beperkt helpt. (Samenwerken, actie blijven ondernemen, stressbestendigheid) Uiteraard vallen daar veel mensen op af; hoeveel mensen vallen er af bij een sportselectie...quote:Op maandag 14 mei 2007 00:01 schreef cheukert het volgende:
Het is ook maar waaraan je het woordje [moeilijk] verbindt, je hoeft niet Einstein uit te leggen. Maar je moet wel in 0,000024053947850s bepalen wat je doet
Volgens mij weet je niet echt waar je het over hebt want er komt wel heeeeel veel meer bij kijken dan alleen dat. En bij een sportselectie valt er btw bijna niemand af. Tenzij je het wel heeeeel erg bont maakt.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:11 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Precies. Het gaat dus over aanleg voor een aantal vaardigheden waar training maar beperkt helpt. (Samenwerken, actie blijven ondernemen, stressbestendigheid) Uiteraard vallen daar veel mensen op af; hoeveel mensen vallen er af bij een sportselectie...
Whehe. Half Nederland een pittige technische universitaire studie? (voor het gemakt laten we psychologie enzo ff buiten geschouwing) Don't think so. Misschien dat een procent van de Nederlanders dat aan zou kunnen.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:25 schreef Alternate het volgende:
Ok maar een heel klein deel van de mensen is geschikt (of dat nou wel of niet met 'moeilijk' te maken heeft laten we in het midden), terwijl half Nederland een studie kan doen.
Dan ben ik reuze benieuwd welke studie? Theoretische Wiskunde? Medicijnen? Informatica? Aerospace?quote:Overigens heb ik ook een tijdje aan de universiteit gestudeerd. Ik kwam gemiddeld 2x per week een uurtje naar college en heb wel al mijn punten gehaald.
Ik geloof dat ik qua intelligentie op het VWO niet een van de slechteren was. Ik draai geregeld dagen van 8 tot 10. 's avonds. Vorig jaar voor een project bijgehouden hoeveel uur ik draaide; mijn persoonlijke record ligt op 75 uur/week oid. De meeste van m'n studiegenoten halen de 40 uur/week makkelijk. 50 uur/week is geen uitzondering. Dan tel ik overigens (lunch)pauze's niet mee.quote:Op de KLS was het gewoon een jaar lang middelbare school style van 8 tot 5 op school zitten. Elke dag.
Waar baseer je dat op? Een "normale studie" bestaat niet; ik doe psychologie ook 8 uur/week terwijl ik theoretische wiskunde ook niet ga trekken. Beargumenteer 't 'squote:Op maandag 14 mei 2007 00:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Toch denk ik dat piloten veel meer moeten leren dan mensen die een normale studie doen. En dan heb ik het niet over piloten die recreatief vliegen.
Begrijpend lezen zit daar vast niet bij. Een opsomming tussen haakjes zijn over 't algemeen voorbeelden danwel een nadere omschrijving. Ik geef een voorbeeld schatquote:Op maandag 14 mei 2007 00:29 schreef Lightning_NL het volgende:
Volgens mij weet je niet echt waar je het over hebt want er komt wel heeeeel veel meer bij kijken dan alleen dat.
Neuh? Hoeveel man zit er in bijvoorbeeld een hockey-selectie voor professionals? Enkele honderdduizenden spelers, misschien 100 ofzo betaald. Zijn zij nou nog stoerderquote:En bij een sportselectie valt er btw bijna niemand af. Tenzij je het wel heeeeel erg bont maakt.
7 jaar lang, 6 of 7 dagen in de week? (Of in geval van medicijnen; 14 jaar?)quote:Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur.
Best hypocriet dat jij dat nu zegt over begrijpend lezen. Want iemand zegt dat het vooral gaat om bijvoorbeeld heel snel goed te reageren. Jij beaamt dat vervolgens, en geeft nog meer voorbeelden van vaardigheden die je niet kunt trainen. Daarbij volledig buiten beschouwing latend dat je ontzettend veel moet leren en ontzettend veel uit je hoofd moet weten en begrijpen.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Begrijpend lezen zit daar vast niet bij. Een opsomming tussen haakjes zijn over 't algemeen voorbeelden danwel een nadere omschrijving. Ik geef een voorbeeld schat![]()
[..]
Als militair vlieger je carriere lang ja.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:37 schreef Autoreply het volgende:
[..]
7 jaar lang, 6 of 7 dagen in de week? (Of in geval van medicijnen; 14 jaar?)
Ja je slaat voor het gemak een stap over. Bij de pilotenselectie melden zich dus alleen mensen aan die aan de vooropleidings eissen voldoen. Dat zijn dus ook de mensen die zich bij een universiteit kunnen aanmelden.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Whehe. Half Nederland een pittige technische universitaire studie? (voor het gemakt laten we psychologie enzo ff buiten geschouwing) Don't think so. Misschien dat een procent van de Nederlanders dat aan zou kunnen.
[..]
Toch jammer dat die pak 'm beet 8 militaire vliegers die ik ken er geen een vaak langer als na een uur of 5/6 aan 't werk is. Uitzendingen daargelaten.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als militair vlieger je carriere lang ja.
Je reactie is nogal puberaal. (Uitgeluuuuuuuuuuuuuld!!!!!!!!!) Mijn argumenten zijn duidelijk, die van jullie ook en ik houd 't graag leuk. Voor iedereen.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:50 schreef Alternate het volgende:
Je bent dus duidelijk uitgeluld en nu kom je met zwakke drogredenen![]()
Je statement dat de gemiddelde militaire vlieger iets van 80 uur/weer werkt is onzin en dat weet je. De helft, max.quote:Op maandag 14 mei 2007 01:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Klaar met werken is niet klaar met leren.
Kan je 's wat feiten geven die ik negeer? Behalve dan Lightning's argument omdat ik weet dat dit onzin is. (Morgen krijg je reactie, ik ga nu echt tukkenquote:Op maandag 14 mei 2007 00:57 schreef Alternate het volgende:
Je argumenten zijn helaas niet gebaseerd op feiten maar slechts op een bepaald beeld. Vervolgens negeer je de feiten om aan je eigen idee vast te kunnen houden.
Heuh, niet alles over 1 kam scheeeiiiren jaaaquote:Op maandag 14 mei 2007 01:06 schreef Alternate het volgende:
Een zweefvlieger.
Op zich wel typisch dat het al de tweede zweefvlieger is in dit topic die verkeersvliegers loopt te bashen. Toch iets van jaloezie ofzo.
Absoluut. Gaat ook nog eens om een stukje verantwoordelijkheidquote:Op maandag 14 mei 2007 02:41 schreef Lightning_NL het volgende:
ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:03 schreef Mojave het volgende:
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.
Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
Tsjah, dat kan je hard blijven roepen, maar heb je daar argumenten voor, of is het net zo'n opmerking als over onze hardwerkende militaire piloten die helaas nergens op gebaseerd was? Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is?quote:ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
Ach, als er mensen hersenloos gaan roepen dat het véél moeilijker is als een universitaire studie moet ik toch lachen...quote:Op maandag 14 mei 2007 11:23 schreef YellowLedbetter het volgende:
Sjonge jonge.. houdt nou eens op. De een vind de opleiding moeilijk en spendeert een paar uur per dag aan huiswerk, de ander vind em makkelijk en komt pas vlak voor de examens in actie. Ligt maar net aan de persoon...dus om nou van buitenaf te gaan beoordelen over de moeilijkheid van de opleiding is een beetje zozo...feit is wel dat je een heleboel informatie te verstouwen krijgt in een korte tijd maar volgens mij is dat op de uni ook wel zo dus euh...ga maar lekker op airdork bashen ofzo.
Ik werk aan m'n eigen toekomst; dat lijkt me nuttig genoegquote:Doe je nog wat nuttigs!
O da's goed. Vind ook niet dat ze dat onder werktijd moeten doen.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:16 schreef Schuifpui het volgende:Op kruishoogte zal geen van de piloten waarschijnlijk aan de knuppel zitten
jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel....quote:Op maandag 14 mei 2007 11:43 schreef FlitsFrits het volgende:
Afgunst is flauw hoor, piloten zijn best knuffelbare mensen.
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
Drie letters: KLMquote:Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
True, je moet maar net de goeie hebben.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:28 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel....
Vertelde de lokale spotter jou dit?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
quote:Op maandag 14 mei 2007 10:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn.
Godver daar gaat mijn argument!quote:Op maandag 14 mei 2007 12:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
True, je moet maar net de goeie hebben.
[afbeelding]
Angelina Jolie bijvoorbeeld.![]()
[afbeelding]
Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
Whehequote:Op maandag 14 mei 2007 12:38 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Vertelde de lokale spotter jou dit?
Vergeet niet dat de gemiddelde vlieger op een kleiner type begint en daar voor een aantal jaar op blijft vliegen. Het is leuk dat een 747 vlieger van de 9 uur dat zo'n trip duurt er 4 kan slapen, maar een vlieger op een route die wat minder is qua afstand vliegt in die 9 uur 4 a 5 keer heen en weer, waarbij hij 90% van de tijd ook daadwerkelijk aan het werk is.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
[..]
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.
mmm dan heb ik de laatste 4 jaar toch meer gedaan dan zou moeten.. Weer 750 landings gedaan waar ik niet voor betaald werdquote:Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
Helaas voor jouw. Ik heb er bewust voor gekozen. Achteraf heb ik daar zeker geen spijt van. Uiteraard zijn er een hoop mensen die graag vliegen en het een topjob vinden, maar de gemiddelde verkeersvlieger als een superman neer te zetten is wat lachwekkend.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Misschien zit 't 'm in het feit dat AutoReply niet verder is gekomen dan zweefvliegen
Nah, als die "grapjes" van jouw moeten verhullen dat je onzin uitkraamt dan vind ik dat eerder zonde als dat ik er niet tegen kanquote:, en kan hij het niet hebben dat elke 'echte' piloot daar altijd grapjes over maakt.
Inderdaadquote:Wel leuk hoor, zweefvliegen, daar niet van.
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Schijnbaar heb je met je ontzettend moeilijke studie ook tijd zat om snel te reageren op posts.
Ik heb btw nergens gezegd dat ik grapjes over zweefvliegen maak/heb gemaakt of dat ik al een echte piloot ben.
Maar begin jij je nou maar eens af te vragen waarom zoveel mensen de selecties niet eens halen. Echt een heel klein percentage mag maar beginnen aan de opleiding. Moeilijk dus om piloot te worden.
hiihii, wat schattigquote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
[..]
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.
Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
[..]
Drie letters: KLM
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de fotoquote:Op maandag 14 mei 2007 12:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
En mag hij haar PA hebben. En toevallig is die heul lekkerquote:Op maandag 14 mei 2007 16:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto
quote:Op maandag 14 mei 2007 16:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto
Die doorzien alles! En ik ken een heule lievequote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
Ik heb nog wel wat telefoonnummers!quote:Op maandag 14 mei 2007 16:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Wat een topwijf 'eik, mooi, intelligent, avontuurlijk, kan vliegen. Hmm.
Zijn er nog wat vrouwelijke piloten beschikbaar?
quote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
Gewoon de URL volgen lijkt mijquote:Op maandag 14 mei 2007 18:18 schreef cheukert het volgende:
[..]
Heb jij nog meer plaatjes van die kalender?
jamaar ja maar ja maar dat zijn zulks ganz kleine plaatjes je weetsquote:
Heb je niet 1 gemotoriseerde?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat telefoonnummers!
Wel zweefvliegpilotes dan
Geef maar het nummer van de beste vliegstermooiste.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:20 schreef mcDavid het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6750342168143376433
Die doen?
Het startsalaris zegt ook niet alles. Bij een beetje bedrijf moet je minstens een jaar ploeteren voor een salaris verhoging. Bij bv de KLM is de curve veel steiler. Zelf ben ik er in 2 jaar tijd ongeveer 16000 bruto op vooruit gegaan (vanuit een 'universitair' startsalaris)'quote:Op maandag 14 mei 2007 11:04 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is?
Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziendquote:Op maandag 14 mei 2007 20:45 schreef Alternate het volgende:
Overigens denk ik sowieso dat je een te positief beeld hebt van startsalarissen voor mensen zonder werk ervaring.
quote:Op zondag 13 mei 2007 22:35 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden.
heid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either one![]()
Idd bij mij op school ook altijd.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:03 schreef Mojave het volgende:
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.
Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
foto's van die broodpoepers eensquote:Op maandag 14 mei 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
Zoals ik al zei eerder, ik heb ook gestudeerd en ik spreek nogal eens wat oud klasgenoten. Hun salaris komt niet eens in de buurt van het startsalaris van een verkeersvlieger.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:09 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziend![]()
Zoals ik al eerder zei; wat voor studie heb je dan gedaan. Er zit enig verschil in medicijnen en Engels...quote:Op maandag 14 mei 2007 23:53 schreef Alternate het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder, ik heb ook gestudeerd en ik spreek nogal eens wat oud klasgenoten. Hun salaris komt niet eens in de buurt van het startsalaris van een verkeersvlieger.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:08 schreef Alf het volgende:
Nah, zal ik dan maar eens als "gemiddeld burger" mijn visie geven? Piloten zijn nog steeds coolIk heb me ook ooit eens opgegeven voor jachtvlieger, maar kreeg S5 mee (lees: kwam niet door de psychologische keuring).
Kheb zelf in hangar 14 gewerkt van de KLM als monteur bij de landingsgestellen, heb regelmatig daarachter in de mess gezeten met de stewardessen etc. en ja, het lijkt me nog altijd een droombaan. Het vliegwereldje, of zelfs al de wereld die Schiphol heet, ademt al een heel andere sfeer uit. Dus, of je nou Heli-Bob bent, verkeersvlieger of jachtvlieger... het is een fucking bijzondere baan waar een specialistische opleiding aan hangt en nee, niet iedereen mag ff aan de knuppels roeren.
En ja, ik heb bij de 74's regelmatig in de cockpit gezeten (hell, kben zelfs met de tankdevils meegeweest de vleugels in), maar het haalt het nooit op 30k ft achter de knuppel (ook al staat de kist op auto-pilot).
Just my two cents
Camaro?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 05:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zit met m'n ballen in een jaar lang in de USA met een V8 4.9 liter in de garageOok heerlijk
Hangar 14quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:08 schreef Alf het volgende:
Kheb zelf in hangar 14 gewerkt van de KLM
Nope, helaas niet. Ik ging er ver voor 9/11 weg. Ging rustig kantoorwerk doenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 04:59 schreef Mojave het volgende:
[..]
![]()
Werk je nu nog in de luchtvaart?
ga me maar eens melden... om 1120 lokaal weer terug op Schiphol, heerlijlk!
En toch zou jij het keigaaf vinden als je een keertje zou gaan zweefvliegen spelen met dat kinderspeelgoedquote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Hahaha, dat filmpje van het zweefvliegen met dat meisje... Wat een kneuterig gedoe zeg! KinderspeelgoedZoals dat meisje al zei, ze ging al solo toen ze 14 was haha. Volgens mij zeiken zweefvliegers alleen maar verkeers-/militaire vliegers af uit pure jaloezie.
Yes, keertje wezen kijken, draagt de trotse naam van mijn studievereniging.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:45 schreef Alf het volgende:
[..]
Daar waar alleen de 74's binnen mogen komen![]()
Stiekem ben je gewoon kei-jaloers dat jij op je 14e alleen nog met papieren vliegtuigjes speelde.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Hahaha, dat filmpje van het zweefvliegen met dat meisje... Wat een kneuterig gedoe zeg! KinderspeelgoedZoals dat meisje al zei, ze ging al solo toen ze 14 was haha. Volgens mij zeiken zweefvliegers alleen maar verkeers-/militaire vliegers af uit pure jaloezie.
En neerstorten is onmogelijk!quote:Op maandag 14 mei 2007 20:27 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.![]()
Of-ie z'n poep moet inhouden. 'Nee hoor, dat hoeft niet'
Die ene zit in dat filmpje.quote:
Dat vroeg ik toch nietquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:20 schreef mcDavid het volgende:
Die ene zit in dat filmpje.
Foto's hadden we het elders al eens over, ik denk niet dat de dames in kwestie het erg op prijs stellen als ik die zomaar hier neer zetquote:
Ik heb dat al een week lang gedaan, nonstop. En ja, het is leuk voor een weekje, meer ook niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:33 schreef cheukert het volgende:
[..]
En toch zou jij het keigaaf vinden als je een keertje zou gaan zweefvliegen spelen met dat kinderspeelgoed![]()
Heb je uberhaupt thermisch gevlogen die week?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb dat al een week lang gedaan, nonstop. En ja, het is leuk voor een weekje, meer ook niet.
Echt nietquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Stiekem ben je gewoon kei-jaloers dat jij op je 14e alleen nog met papieren vliegtuigjes speelde.
Of moet ook iedereen zo'n aluminium buis leuk vindenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb dat al een week lang gedaan, nonstop. En ja, het ik vind het is leuk voor een weekje, meer ook niet.
Ja zeker weten, was in Duitsland, erg thermiekrijk plus een week met 30+ graden dagen, met als topper 38 graden, phewww. langste vlucht een dik uur geloof ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:48 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt thermisch gevlogen die week?
Temperatuur zegt geen drol over thermiek. En een uur is niet bepaald lang. Zeker niet voor een "erg thermiekrijk" veld in duitsland.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja zeker weten, was in Duitsland, erg thermiekrijk plus een week met 30+ graden dagen, met als topper 38 graden, phewww. langste vlucht een dik uur geloof ik.
Al uitgeluld?
Dat doe je dan ook amper op een overlandvlucht...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Thermiekvliegen is trouwens fucking saai. Heel de tijd die kutrondjes vliegen. Leuk man. En dan competen om wie het hoogst is gekomen en het langst is weggebleven, stoer!
Het is gewoon niet voor mij weggelegd.
Verstandig; open-minded is veel prettiger levenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:49 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Echt niet. Zweefvliegen heeft me nooit geboeid. 't Is alleen dat ik recentelijk een keertje werd gevraagd voor een zomerkamp omdat er anders veel te weinig mensen meegingen, dus ik dacht what the hey en ben gegaan.
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Thermiekvliegen is trouwens fucking saai. Heel de tijd die kutrondjes vliegen. Leuk man. En dan competen om wie het hoogst is gekomen en het langst is weggebleven, stoer!
Het is gewoon niet voor mij weggelegd.
Haha, een zweefvlieger die dit zegt tegen een militair vlieger. Hahahaa!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"
Dat was trouwens dus een geitenwollensok opmerkingquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"
Als het je een beetje gelukt was, was je in 10 minuutjes naar 2000 meter geklommen, en zat je nog 10 minuten later 30 km uit.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Haha, een zweefvlieger die dit zegt tegen een militair vlieger. Hahahaa!
Doe eens normaal man. Kut-attitude van veel zweefvliegers. Man, met zweefvliegen proef je alleen maar een beetje het inhoudt om echt te vliegen. Zweven is iets anders dan vliegen.
Ik hou niet van alle limitaties die een zweefvliegtuig heeft.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:55 schreef Autoreply het volgende:
Bij dezen de uitnodiging; kom 's een keer langs in de Franse Alpen![]()
Een van de eerste keren dat ik het deed. Dat jij zo'n superman bent dat jou dat de eerste keer lukt. Nee, geef mij maar gasturbines, dan zit je rond een minuut op 6000ft en kom je heel wat meer NM's uit.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als het je een beetje gelukt was, was je in 10 minuutjes naar 2000 meter geklommen, en zat je nog 10 minuten later 30 km uit.
En dan heb je nog steeds alleen maar een hendeltje over gehaald en de boel afgetrimt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:04 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een van de eerste keren dat ik het deed. Dat jij zo'n superman bent dat jou dat de eerste keer lukt. Nee, geef mij maar gasturbines, dan zit je rond een minuut op 6000ft en kom je heel wat meer NM's uit.
Oh is het zo makkelijk dan?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Schijnbaar is jouw kennis over echt vliegen veel te beperkt als jij denkt dat een heli/jet vliegen moeilijker is dan zweefvliegen.
Hahaha, wat een ontZETTEND gepruts! Zulk amateuristisch gepruts overleef je ook alleen maar in zo'n traag licht ding.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:16 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=-k3KLsZQdms&mode=related&search=
Zwevers hebben ook de vetste approaches
Nee die heli's dan!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:16 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=-k3KLsZQdms&mode=related&search=
Zwevers hebben ook de vetste approaches
Tja, als je het niet serieus bedoelde, waarom was dat dan het enige wat je te melden had?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:18 schreef mcDavid het volgende:
Tuurlijk is het vliegen van een jet iets meer dan "een hendeltje overhalen en aftrimmen". Alleen het feit dat je dat serieus neemt duid er al op dat je gefrustreerd bent. Maar een hoop procedures, knopjes en verantwoordelijkheid zijn nou niet bepaald wat ik interessant vind aan vliegen.
wel eens van beeldspraak gehoord?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tja, als je het niet serieus bedoelde, waarom was dat dan het enige wat je te melden had?
Van een zweefvlieger had ik trouwens niet anders verwacht dat ie het serieus zou menen.
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Nee die heli's dan!![]()
http://www.youtube.com/watch?v=3F2k-GWKW-w
welk onderdeeltje is er dan kapot dat die piloot 'm eerst even op de achterwielen laat stuiteren?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.
Wat zijn die limitaties dan? Ik vlieg in de bergen fluitend een cessna voorbij. (100 knopen gemiddeld is geen enkel probleem) Ik vlieg met 250 km/h op een meter (niet geschat, gemeten) langs berghellingen. Dat redt je niet met je heli/fighter. Nogmaals, kom 's langs of ga een keer in de bergen vliegen. Ik weet zeker dat je er dan anders over denktquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik hou niet van alle limitaties die een zweefvliegtuig heeft.
Nope, het is ook als sport erkend. NOC*NSF enzo. Sporten impliceert wedstrijdverband en dat is er zeker. Als je kijikt naar de manier waarop WK's en NK's worden gevlogen en hoe klein de verschillen zijn ondanks een gigantische hoeveelheid variabelen dan lijkt het mij een buitengewoon serieuze sport; vergelijkbaar met zeilenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Zweefvliegen kan ik geen sport noemen. Meer een hobby.
Om je brevet te halen wel. Om overland te vliegen heb je definitely bij een zwever meer ervaring en kennis nodig. Tis maar waar je de maatstaf legt.quote:En met een motor vliegen kun je ook als hobby doen. Moet je alleen wat meer voor leren en dokken.
Daar heb je groot gelijk. Zoals ik ergens anders al aangaf is de arrogantie van beroepsvliegers echter af en toe vervelend. En zo blijven we tot in den treure doorbashenquote:Maar denken dat je als zweefvlieger beter bent dan een normale vlieger (en dat vinden zweefvliegers vaak van zichzelf) vind ik echt not done.
Lijkt mij overduidelijk pilot-failure. Staartrotor mollen en dan klagen dat hij rond gaat draaienquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.
Ach laat hem lekker.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Haha, dude... Je snapt er echt heeeeeeeeelemaal niks van. Je voelt je een god omdat je kunt zweefvliegen, tenminste, zo doe je nu. Maar een 14 jarig meisje kan al solo op zo'n ding.
Schijnbaar is jouw kennis over echt vliegen veel te beperkt als jij denkt dat een heli/jet vliegen moeilijker is dan zweefvliegen.
Je hebt geen idee waar je het over hebt, echt niet. Het is niet dat kinderspeelgoed waar jij mee speelt.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:20 schreef YellowLedbetter het volgende:
Lightning_NL zit wel ontzettend af te geven op de attitude van zweeflviegers maar hij denkt zelf ook echt dat ie heel wat is. Kijk eerst maar eens even naar jezelf menneke....
En jij weet natuurlijk wel waarover je praat...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:10 schreef Index het volgende:
[..]
Ach laat hem lekker.
Hij is zo'n nerd die niks beters kan dan zweefvliegen, die vroeger is misbruikt door zijn vader en slechte prestaties op school leverde.
Gevolg hiervan is dat hij de psychologische testen niet doorkwam.
Die gast weet niet waar hij over praat, en voelt zich heel wat met zijn zweefvliegen. Ondertussen baalt hij enorm dat hij alleen maar kan zweefvliegen, en niet meer dan dat.
Daarbij komt nog dat hij onzin uitkraamt. Ik ben vorig jaar viavia met een kennis op volkel even wezen "vliegen" in een van hun sims daar.
Daar moet je echt wel meer doen dan even een hendeltje overhalen en de boel aftrimmen
Een soort van McDavid maar dan andersquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:20 schreef YellowLedbetter het volgende:
Lightning_NL zit wel ontzettend af te geven op de attitude van zweeflviegers maar hij denkt zelf ook echt dat ie heel wat is. Kijk eerst maar eens even naar jezelf menneke....
Anders lees je even AL mijn postsquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:10 schreef Index het volgende:
[..]
Daarbij komt nog dat hij onzin uitkraamt. Ik ben vorig jaar viavia met een kennis op volkel even wezen "vliegen" in een van hun sims daar.
Daar moet je echt wel meer doen dan even een hendeltje overhalen en de boel aftrimmen
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:27 schreef cheukert het volgende:
[..]
Een soort van McDavid maar dan anders![]()
Je moeder is een echte manquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:45 schreef The_stranger het volgende:
Jongens, jongens, het is toch bij iedereen bekend dat alle zwevers homo's zijn en alle beroepspiloten echte mannen..![]()
Zo moeilijk is dat toch niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reageren is ook een keuzequote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:12 schreef Leef het volgende:
dit is inmiddels echt een babytopic geworden. Of was het dat de hele tijd al? Schaam me dat ik hier ooit in gepost heb
Maar, wat nou als een beroepspiloot zweef vliegt. Is hij dan een echte homofiele man?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:45 schreef The_stranger het volgende:
Jongens, jongens, het is toch bij iedereen bekend dat alle zwevers homo's zijn en alle beroepspiloten echte mannen..![]()
Zo moeilijk is dat toch niet?
Neuh, gewoon een lekker d ingquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:45 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Maar, wat nou als een beroepspiloot zweef vliegt. Is hij dan een echte homofiele man?
Over een jaartje of anderhalf kom jij ook in zicht voor AutoReplyquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:40 schreef YellowLedbetter het volgende:
Autoreply geilt dus op mannen........
David is nog erger. Geilt op vliegtuigen en neukt niks.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:11 schreef mcDavid het volgende:
Jarno is een geval apart. Geilt voornamelijk op mannen, maar neukt voornamelijk vrouwen.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:13 schreef cheukert het volgende:
[..]
David is nog erger. Geilt op vliegtuigen en neukt niks.![]()
Gast, leer PI's lezenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef Lightning_NL het volgende:
@AutoReply
Wat is het nut om dat nou nog eens te quoten?
Geen eigen mening?
Verwacht je nu van mij dat ik dezelfde tekst 2x ga lezen?
Ik heb alleen maar zweefvliegers af zitten zeiken, ik heb nergens mezelf de hemel in geprijsd.
Dat heb je wel. Lezen bleek sowieso niet je sterktste punt, dus ik denk "als ik het een paar keer post snapt onze dodo het allicht wel" Je noemt bijvoorbeeld dat jij en je superstoere collega's werkweken van 80 uur maken. Uiteraard je reinste BS, maar als ik vraag of je 's een bron of bewijs kan geven reageer je niet meer, in plaats daarvan wordt er alleen nog maar gebashed. Volwassenheid oidquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef Lightning_NL het volgende:
@AutoReply
Wat is het nut om dat nou nog eens te quoten?
Geen eigen mening?
Verwacht je nu van mij dat ik dezelfde tekst 2x ga lezen?
Ik heb alleen maar zweefvliegers af zitten zeiken, ik heb nergens mezelf de hemel in geprijsd.
Idd. Ik neem me al jaren voor om homo te worden, maar het wil niet zo lukkenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:11 schreef mcDavid het volgende:
Jarno is een geval apart. Geilt voornamelijk op mannen, maar neukt voornamelijk vrouwen.
Hoe lang denk *jij* na over jouw PI?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef cheukert het volgende:
Wat zijn PI's?
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag. Beperkt wat betreft range, weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte, weinig instrumenten, ik kan wel door blijven gaan. Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?quote:Wat zijn die limitaties dan?
Dat meen je niet he?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef cheukert het volgende:
Wat zijn PI's?
Weer ben jij zo hypocriet om te zeggen dat ik niet kan lezen, en kom je vervolgens met iets waaruit blijkt dat jij weer eens iets niet goed hebt begrepen. Ik heb namelijk nooit en nergens gezegd dat je als vlieger 80-urige werkweken maakt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat heb je wel. Lezen bleek sowieso niet je sterktste punt, dus ik denk "als ik het een paar keer post snapt onze dodo het allicht wel" Je noemt bijvoorbeeld dat jij en je superstoere collega's werkweken van 80 uur maken. Uiteraard je reinste BS, maar als ik vraag of je 's een bron of bewijs kan geven reageer je niet meer, in plaats daarvan wordt er alleen nog maar gebashed. Volwassenheid oid![]()
[..]
Ten eerste wist ik nog niet wat een PI was. Ten tweede, damn, dat kleine ding daar boeit me echt geen flikker.quote:
Traag is geen functie van je snelheid maar van snelheid en hoe dicht je bij de grond vliegt. Op zweefwedstrijden hebben ze geprobeerd die kisten te filmen, maar guess what; een heli houdt een zweefkist niet bijquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:24 schreef Lightning_NL het volgende:
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag.
Het wereldrecord staat op 3000 KM 500 KM is een afstand die je met redelijk weer, zeker in de bergen dagelijks vliegt. Dat redt je niet met die wentelwiek.quote:Beperkt wat betreft range
Waar heb je die voor nodig?quote:weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte,
Ik heb een compleet computersysteem wat qua complexiteit in de buurt komt van een King Air oidquote:weinig instrumenten,
Dus jij vliegt alleen maar voor het praktische nut? De hoeveelheid zooi die je mee kan nemen? Ik omdat het leuk is en daarbij is de handling van de kist een grote factor.quote:ik kan wel door blijven gaan.
Foto'squote:Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?
Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...quote:En schijnbaar weet jij niet wat KLu heli's doen... Maar die vliegen soms centimeters vanaf de grond (en hard he), zo laag over bomen dat de takken breken, rusten op boomtoppen, rusten op water. Dat soort dingen. En je hoeft niet bang te zijn dat je weinig hoogte hebt want dan geef je gewoon effe throttle. Met je zwever moet je 'm dan maar ergens neerpleuren, want landen kan ik het niet noemen met die dingen.
Weinig ruimte heb je idd. Maar wat moet je met een hoop instrumenten? Als ik het daarvoor zou doen ging ik wel FS2007 spelen ofzo. Beperkt qua range? weinig bagageruimte? Sja het is dan ook geen transportmiddel, maar een sport.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:24 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag. Beperkt wat betreft range, weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte, weinig instrumenten, ik kan wel door blijven gaan. Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?
En schijnbaar weet jij niet wat KLu heli's doen... Maar die vliegen soms centimeters vanaf de grond (en hard he), zo laag over bomen dat de takken breken, rusten op boomtoppen, rusten op water. Dat soort dingen. En je hoeft niet bang te zijn dat je weinig hoogte hebt want dan geef je gewoon effe throttle. Met je zwever moet je 'm dan maar ergens neerpleuren, want landen kan ik het niet noemen met die dingen.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als militair vlieger je carriere lang ja.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Weer ben jij zo hypocriet om te zeggen dat ik niet kan lezen, en kom je vervolgens met iets waaruit blijkt dat jij weer eens iets niet goed hebt begrepen. Ik heb namelijk nooit en nergens gezegd dat je als vlieger 80-urige werkweken maakt.
Waar heb je me gevraagd om een bron of bewijs? Sorry, nergens gelezen.
Een beetje militair helikopter gaat 300+km/uquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Traag is geen functie van je snelheid maar van snelheid en hoe dicht je bij de grond vliegt. Op zweefwedstrijden hebben ze geprobeerd die kisten te filmen, maar guess what; een heli houdt een zweefkist niet bij![]()
[..]
3000km zweefvliegen... Booooringquote:Het wereldrecord staat op 3000 KM 500 KM is een afstand die je met redelijk weer, zeker in de bergen dagelijks vliegt. Dat redt je niet met die wentelwiek.
[..]
Beetje comfort.quote:Waar heb je die voor nodig?
[..]
Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.quote:Ik heb een compleet computersysteem wat qua complexiteit in de buurt komt van een King Air oid![]()
[..]
Dat schijn jij er dan weer van te maken.quote:Dus jij vliegt alleen maar voor het praktische nut? De hoeveelheid zooi die je mee kan nemen? Ik omdat het leuk is en daarbij is de handling van de kist een grote factor.
[..]
Ah, de meest accurate manier van metenquote:Foto's![]()
[..]
quote:Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...
En weer heb jij een aparte manier van intepreteren.quote:OT: Het zijn verschillende manieren van vliegen, beiden bijzonder spectaculair. Maar om zweefvliegen nou een kutsport te vinden omdat je geen auto inlcusief aanhanger mee kan nemen (ik neem geregeld een weekendtas mee achterin) lijkt mij een beetje een drogreden.
Dat neem je terug.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:33 schreef mcDavid het volgende:
Luchtverkeersleiders op internationale luchthavens kunnen piloten die ook zweefvliegen herkennen aan het feit dat ze de enigen zijn die fatsoenlijk afvangen. 3x raden waar ze dat geleerd hebben.
Ik zie leren apart van het werken... Maar dat KAN natuurlijk aan mij liggen he.quote:
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:41 schreef PrinceSL het volgende:
Dus de conclusie is dat de Co-piloot voornamelijk trots is op z'n opleiding en zich goed voelt, en ook nog eens een echte man is. Tenzij hij ook zweefvliegt, want dan is hij homo?![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"
Ik moest aan de DSA denkenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...
Er zijn vluchten met zweefkisten gevlogen met 300+ km/h gemiddeldquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Een beetje militair helikopter gaat 300+km/u
Ik ken zat mensen die dat dagelijks doen. In de Alpen heb ik te weinig ervaring om dat iedere dag neer te fietsen, maar rond de 400 dagelijks moet wel lukkenquote:3000km zweefvliegen... BooooringBtw, niet overdrijven met je 500km met mooi weer.
Zweefkisten zijn de meest comfortabele kisten die er zijn. Moet ook wel als je geregeld 8 uur vliegt zonder de mogelijkheid om op te staan.quote:Beetje comfort.
Inderdaad, er zijn zat gebieden waar dat kan. Of het nodig is is een ander verhaal.quote:Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.
Je collega's gebruiken die methode (satellietfoto's) ook...quote:Ah, de meest accurate manier van metenHahaha
Jij vind een uiterst zachte landing van een zweefkist het "neerpleuren", maar je laat je zelf wel gewoon in een boom zakkenquote:Gast, wat mankeert jou? Neerstorten op een boom?
Kunnen je zweefvlieghersenen niet voorstellen wat er allemaal mogelijk is met een heli?
Wat is er dan leuk aan 3000 km rechtdoor vliegen met een paar grote lawaaierige fohns naast je?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
3000km zweefvliegen... BooooringBtw, niet overdrijven met je 500km met mooi weer.
Nogmaals, wat is er tof aan om naar een paar klokken te kijken? Ieder zijn ding hoor, maar dat doet het 'm niet voor mij. Ik kijk liever om me heen!quote:Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.
door bijvoorbeeld te vergelijken met de hoogte van het verticaal staartvlak kun je zo heel nauwkeurig meten ja.quote:Ah, de meest accurate manier van metenHahaha
Dat filmpje van net liet zien dat chopperbobs nieteens een boom nodig hebben om neer te storten!quote:Gast, wat mankeert jou? Neerstorten op een boom?
Kunnen je zweefvlieghersenen niet voorstellen wat er allemaal mogelijk is met een heli?
verdorie, zat ik er nog naast, en het leek zo duidelijk...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"
Gelukkig istie over 5 posts dicht!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:53 schreef FlitsFrits het volgende:
Mooooorgeeen zaaahaaal het vreeeheeedeee zijjjhijn!11...
En nu gaan slapen, vieze vuigerts!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |