gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:03 schreef Mojave het volgende:
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.
Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
Tsjah, dat kan je hard blijven roepen, maar heb je daar argumenten voor, of is het net zo'n opmerking als over onze hardwerkende militaire piloten die helaas nergens op gebaseerd was? Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is?quote:ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
Ach, als er mensen hersenloos gaan roepen dat het véél moeilijker is als een universitaire studie moet ik toch lachen...quote:Op maandag 14 mei 2007 11:23 schreef YellowLedbetter het volgende:
Sjonge jonge.. houdt nou eens op. De een vind de opleiding moeilijk en spendeert een paar uur per dag aan huiswerk, de ander vind em makkelijk en komt pas vlak voor de examens in actie. Ligt maar net aan de persoon...dus om nou van buitenaf te gaan beoordelen over de moeilijkheid van de opleiding is een beetje zozo...feit is wel dat je een heleboel informatie te verstouwen krijgt in een korte tijd maar volgens mij is dat op de uni ook wel zo dus euh...ga maar lekker op airdork bashen ofzo.
Ik werk aan m'n eigen toekomst; dat lijkt me nuttig genoegquote:Doe je nog wat nuttigs!
O da's goed. Vind ook niet dat ze dat onder werktijd moeten doen.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:16 schreef Schuifpui het volgende:Op kruishoogte zal geen van de piloten waarschijnlijk aan de knuppel zitten
jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel....quote:Op maandag 14 mei 2007 11:43 schreef FlitsFrits het volgende:
Afgunst is flauw hoor, piloten zijn best knuffelbare mensen.
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
Drie letters: KLMquote:Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
True, je moet maar net de goeie hebben.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:28 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel....
Vertelde de lokale spotter jou dit?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
quote:Op maandag 14 mei 2007 10:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn.
Godver daar gaat mijn argument!quote:Op maandag 14 mei 2007 12:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
True, je moet maar net de goeie hebben.
[afbeelding]
Angelina Jolie bijvoorbeeld.![]()
[afbeelding]
Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
Whehequote:Op maandag 14 mei 2007 12:38 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Vertelde de lokale spotter jou dit?
Vergeet niet dat de gemiddelde vlieger op een kleiner type begint en daar voor een aantal jaar op blijft vliegen. Het is leuk dat een 747 vlieger van de 9 uur dat zo'n trip duurt er 4 kan slapen, maar een vlieger op een route die wat minder is qua afstand vliegt in die 9 uur 4 a 5 keer heen en weer, waarbij hij 90% van de tijd ook daadwerkelijk aan het werk is.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
[..]
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.
mmm dan heb ik de laatste 4 jaar toch meer gedaan dan zou moeten.. Weer 750 landings gedaan waar ik niet voor betaald werdquote:Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
Helaas voor jouw. Ik heb er bewust voor gekozen. Achteraf heb ik daar zeker geen spijt van. Uiteraard zijn er een hoop mensen die graag vliegen en het een topjob vinden, maar de gemiddelde verkeersvlieger als een superman neer te zetten is wat lachwekkend.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Misschien zit 't 'm in het feit dat AutoReply niet verder is gekomen dan zweefvliegen
Nah, als die "grapjes" van jouw moeten verhullen dat je onzin uitkraamt dan vind ik dat eerder zonde als dat ik er niet tegen kanquote:, en kan hij het niet hebben dat elke 'echte' piloot daar altijd grapjes over maakt.
Inderdaadquote:Wel leuk hoor, zweefvliegen, daar niet van.
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Schijnbaar heb je met je ontzettend moeilijke studie ook tijd zat om snel te reageren op posts.
Ik heb btw nergens gezegd dat ik grapjes over zweefvliegen maak/heb gemaakt of dat ik al een echte piloot ben.
Maar begin jij je nou maar eens af te vragen waarom zoveel mensen de selecties niet eens halen. Echt een heel klein percentage mag maar beginnen aan de opleiding. Moeilijk dus om piloot te worden.
hiihii, wat schattigquote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
[..]
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.
Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
[..]
Drie letters: KLM
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de fotoquote:Op maandag 14 mei 2007 12:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
En mag hij haar PA hebben. En toevallig is die heul lekkerquote:Op maandag 14 mei 2007 16:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto
quote:Op maandag 14 mei 2007 16:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto
Die doorzien alles! En ik ken een heule lievequote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
Ik heb nog wel wat telefoonnummers!quote:Op maandag 14 mei 2007 16:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Wat een topwijf 'eik, mooi, intelligent, avontuurlijk, kan vliegen. Hmm.
Zijn er nog wat vrouwelijke piloten beschikbaar?
quote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
Gewoon de URL volgen lijkt mijquote:Op maandag 14 mei 2007 18:18 schreef cheukert het volgende:
[..]
Heb jij nog meer plaatjes van die kalender?
jamaar ja maar ja maar dat zijn zulks ganz kleine plaatjes je weetsquote:
Heb je niet 1 gemotoriseerde?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat telefoonnummers!
Wel zweefvliegpilotes dan
Geef maar het nummer van de beste vliegstermooiste.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:20 schreef mcDavid het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6750342168143376433
Die doen?
Het startsalaris zegt ook niet alles. Bij een beetje bedrijf moet je minstens een jaar ploeteren voor een salaris verhoging. Bij bv de KLM is de curve veel steiler. Zelf ben ik er in 2 jaar tijd ongeveer 16000 bruto op vooruit gegaan (vanuit een 'universitair' startsalaris)'quote:Op maandag 14 mei 2007 11:04 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is?
Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziendquote:Op maandag 14 mei 2007 20:45 schreef Alternate het volgende:
Overigens denk ik sowieso dat je een te positief beeld hebt van startsalarissen voor mensen zonder werk ervaring.
quote:Op zondag 13 mei 2007 22:35 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden.
heid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either one![]()
Idd bij mij op school ook altijd.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:03 schreef Mojave het volgende:
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.
Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
foto's van die broodpoepers eensquote:Op maandag 14 mei 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
Zoals ik al zei eerder, ik heb ook gestudeerd en ik spreek nogal eens wat oud klasgenoten. Hun salaris komt niet eens in de buurt van het startsalaris van een verkeersvlieger.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:09 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziend![]()
Zoals ik al eerder zei; wat voor studie heb je dan gedaan. Er zit enig verschil in medicijnen en Engels...quote:Op maandag 14 mei 2007 23:53 schreef Alternate het volgende:
[..]
Zoals ik al zei eerder, ik heb ook gestudeerd en ik spreek nogal eens wat oud klasgenoten. Hun salaris komt niet eens in de buurt van het startsalaris van een verkeersvlieger.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:08 schreef Alf het volgende:
Nah, zal ik dan maar eens als "gemiddeld burger" mijn visie geven? Piloten zijn nog steeds coolIk heb me ook ooit eens opgegeven voor jachtvlieger, maar kreeg S5 mee (lees: kwam niet door de psychologische keuring).
Kheb zelf in hangar 14 gewerkt van de KLM als monteur bij de landingsgestellen, heb regelmatig daarachter in de mess gezeten met de stewardessen etc. en ja, het lijkt me nog altijd een droombaan. Het vliegwereldje, of zelfs al de wereld die Schiphol heet, ademt al een heel andere sfeer uit. Dus, of je nou Heli-Bob bent, verkeersvlieger of jachtvlieger... het is een fucking bijzondere baan waar een specialistische opleiding aan hangt en nee, niet iedereen mag ff aan de knuppels roeren.
En ja, ik heb bij de 74's regelmatig in de cockpit gezeten (hell, kben zelfs met de tankdevils meegeweest de vleugels in), maar het haalt het nooit op 30k ft achter de knuppel (ook al staat de kist op auto-pilot).
Just my two cents
Camaro?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 05:23 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zit met m'n ballen in een jaar lang in de USA met een V8 4.9 liter in de garageOok heerlijk
Hangar 14quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:08 schreef Alf het volgende:
Kheb zelf in hangar 14 gewerkt van de KLM
Nope, helaas niet. Ik ging er ver voor 9/11 weg. Ging rustig kantoorwerk doenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 04:59 schreef Mojave het volgende:
[..]
![]()
Werk je nu nog in de luchtvaart?
ga me maar eens melden... om 1120 lokaal weer terug op Schiphol, heerlijlk!
En toch zou jij het keigaaf vinden als je een keertje zou gaan zweefvliegen spelen met dat kinderspeelgoedquote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Hahaha, dat filmpje van het zweefvliegen met dat meisje... Wat een kneuterig gedoe zeg! KinderspeelgoedZoals dat meisje al zei, ze ging al solo toen ze 14 was haha. Volgens mij zeiken zweefvliegers alleen maar verkeers-/militaire vliegers af uit pure jaloezie.
Yes, keertje wezen kijken, draagt de trotse naam van mijn studievereniging.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:45 schreef Alf het volgende:
[..]
Daar waar alleen de 74's binnen mogen komen![]()
Stiekem ben je gewoon kei-jaloers dat jij op je 14e alleen nog met papieren vliegtuigjes speelde.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Hahaha, dat filmpje van het zweefvliegen met dat meisje... Wat een kneuterig gedoe zeg! KinderspeelgoedZoals dat meisje al zei, ze ging al solo toen ze 14 was haha. Volgens mij zeiken zweefvliegers alleen maar verkeers-/militaire vliegers af uit pure jaloezie.
En neerstorten is onmogelijk!quote:Op maandag 14 mei 2007 20:27 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.![]()
Of-ie z'n poep moet inhouden. 'Nee hoor, dat hoeft niet'
Die ene zit in dat filmpje.quote:
Dat vroeg ik toch nietquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:20 schreef mcDavid het volgende:
Die ene zit in dat filmpje.
Foto's hadden we het elders al eens over, ik denk niet dat de dames in kwestie het erg op prijs stellen als ik die zomaar hier neer zetquote:
Ik heb dat al een week lang gedaan, nonstop. En ja, het is leuk voor een weekje, meer ook niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:33 schreef cheukert het volgende:
[..]
En toch zou jij het keigaaf vinden als je een keertje zou gaan zweefvliegen spelen met dat kinderspeelgoed![]()
Heb je uberhaupt thermisch gevlogen die week?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb dat al een week lang gedaan, nonstop. En ja, het is leuk voor een weekje, meer ook niet.
Echt nietquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Stiekem ben je gewoon kei-jaloers dat jij op je 14e alleen nog met papieren vliegtuigjes speelde.
Of moet ook iedereen zo'n aluminium buis leuk vindenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb dat al een week lang gedaan, nonstop. En ja, het ik vind het is leuk voor een weekje, meer ook niet.
Ja zeker weten, was in Duitsland, erg thermiekrijk plus een week met 30+ graden dagen, met als topper 38 graden, phewww. langste vlucht een dik uur geloof ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:48 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt thermisch gevlogen die week?
Temperatuur zegt geen drol over thermiek. En een uur is niet bepaald lang. Zeker niet voor een "erg thermiekrijk" veld in duitsland.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja zeker weten, was in Duitsland, erg thermiekrijk plus een week met 30+ graden dagen, met als topper 38 graden, phewww. langste vlucht een dik uur geloof ik.
Al uitgeluld?
Dat doe je dan ook amper op een overlandvlucht...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Thermiekvliegen is trouwens fucking saai. Heel de tijd die kutrondjes vliegen. Leuk man. En dan competen om wie het hoogst is gekomen en het langst is weggebleven, stoer!
Het is gewoon niet voor mij weggelegd.
Verstandig; open-minded is veel prettiger levenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:49 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Echt niet. Zweefvliegen heeft me nooit geboeid. 't Is alleen dat ik recentelijk een keertje werd gevraagd voor een zomerkamp omdat er anders veel te weinig mensen meegingen, dus ik dacht what the hey en ben gegaan.
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Thermiekvliegen is trouwens fucking saai. Heel de tijd die kutrondjes vliegen. Leuk man. En dan competen om wie het hoogst is gekomen en het langst is weggebleven, stoer!
Het is gewoon niet voor mij weggelegd.
Haha, een zweefvlieger die dit zegt tegen een militair vlieger. Hahahaa!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"
Dat was trouwens dus een geitenwollensok opmerkingquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"
Als het je een beetje gelukt was, was je in 10 minuutjes naar 2000 meter geklommen, en zat je nog 10 minuten later 30 km uit.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Haha, een zweefvlieger die dit zegt tegen een militair vlieger. Hahahaa!
Doe eens normaal man. Kut-attitude van veel zweefvliegers. Man, met zweefvliegen proef je alleen maar een beetje het inhoudt om echt te vliegen. Zweven is iets anders dan vliegen.
Ik hou niet van alle limitaties die een zweefvliegtuig heeft.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:55 schreef Autoreply het volgende:
Bij dezen de uitnodiging; kom 's een keer langs in de Franse Alpen![]()
Een van de eerste keren dat ik het deed. Dat jij zo'n superman bent dat jou dat de eerste keer lukt. Nee, geef mij maar gasturbines, dan zit je rond een minuut op 6000ft en kom je heel wat meer NM's uit.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als het je een beetje gelukt was, was je in 10 minuutjes naar 2000 meter geklommen, en zat je nog 10 minuten later 30 km uit.
En dan heb je nog steeds alleen maar een hendeltje over gehaald en de boel afgetrimt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:04 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een van de eerste keren dat ik het deed. Dat jij zo'n superman bent dat jou dat de eerste keer lukt. Nee, geef mij maar gasturbines, dan zit je rond een minuut op 6000ft en kom je heel wat meer NM's uit.
Oh is het zo makkelijk dan?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Schijnbaar is jouw kennis over echt vliegen veel te beperkt als jij denkt dat een heli/jet vliegen moeilijker is dan zweefvliegen.
Hahaha, wat een ontZETTEND gepruts! Zulk amateuristisch gepruts overleef je ook alleen maar in zo'n traag licht ding.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:16 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=-k3KLsZQdms&mode=related&search=
Zwevers hebben ook de vetste approaches
Nee die heli's dan!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:16 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=-k3KLsZQdms&mode=related&search=
Zwevers hebben ook de vetste approaches
Tja, als je het niet serieus bedoelde, waarom was dat dan het enige wat je te melden had?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:18 schreef mcDavid het volgende:
Tuurlijk is het vliegen van een jet iets meer dan "een hendeltje overhalen en aftrimmen". Alleen het feit dat je dat serieus neemt duid er al op dat je gefrustreerd bent. Maar een hoop procedures, knopjes en verantwoordelijkheid zijn nou niet bepaald wat ik interessant vind aan vliegen.
wel eens van beeldspraak gehoord?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tja, als je het niet serieus bedoelde, waarom was dat dan het enige wat je te melden had?
Van een zweefvlieger had ik trouwens niet anders verwacht dat ie het serieus zou menen.
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Nee die heli's dan!![]()
http://www.youtube.com/watch?v=3F2k-GWKW-w
welk onderdeeltje is er dan kapot dat die piloot 'm eerst even op de achterwielen laat stuiteren?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.
Wat zijn die limitaties dan? Ik vlieg in de bergen fluitend een cessna voorbij. (100 knopen gemiddeld is geen enkel probleem) Ik vlieg met 250 km/h op een meter (niet geschat, gemeten) langs berghellingen. Dat redt je niet met je heli/fighter. Nogmaals, kom 's langs of ga een keer in de bergen vliegen. Ik weet zeker dat je er dan anders over denktquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik hou niet van alle limitaties die een zweefvliegtuig heeft.
Nope, het is ook als sport erkend. NOC*NSF enzo. Sporten impliceert wedstrijdverband en dat is er zeker. Als je kijikt naar de manier waarop WK's en NK's worden gevlogen en hoe klein de verschillen zijn ondanks een gigantische hoeveelheid variabelen dan lijkt het mij een buitengewoon serieuze sport; vergelijkbaar met zeilenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Zweefvliegen kan ik geen sport noemen. Meer een hobby.
Om je brevet te halen wel. Om overland te vliegen heb je definitely bij een zwever meer ervaring en kennis nodig. Tis maar waar je de maatstaf legt.quote:En met een motor vliegen kun je ook als hobby doen. Moet je alleen wat meer voor leren en dokken.
Daar heb je groot gelijk. Zoals ik ergens anders al aangaf is de arrogantie van beroepsvliegers echter af en toe vervelend. En zo blijven we tot in den treure doorbashenquote:Maar denken dat je als zweefvlieger beter bent dan een normale vlieger (en dat vinden zweefvliegers vaak van zichzelf) vind ik echt not done.
Lijkt mij overduidelijk pilot-failure. Staartrotor mollen en dan klagen dat hij rond gaat draaienquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.
Ach laat hem lekker.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Haha, dude... Je snapt er echt heeeeeeeeelemaal niks van. Je voelt je een god omdat je kunt zweefvliegen, tenminste, zo doe je nu. Maar een 14 jarig meisje kan al solo op zo'n ding.
Schijnbaar is jouw kennis over echt vliegen veel te beperkt als jij denkt dat een heli/jet vliegen moeilijker is dan zweefvliegen.
Je hebt geen idee waar je het over hebt, echt niet. Het is niet dat kinderspeelgoed waar jij mee speelt.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:20 schreef YellowLedbetter het volgende:
Lightning_NL zit wel ontzettend af te geven op de attitude van zweeflviegers maar hij denkt zelf ook echt dat ie heel wat is. Kijk eerst maar eens even naar jezelf menneke....
En jij weet natuurlijk wel waarover je praat...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:10 schreef Index het volgende:
[..]
Ach laat hem lekker.
Hij is zo'n nerd die niks beters kan dan zweefvliegen, die vroeger is misbruikt door zijn vader en slechte prestaties op school leverde.
Gevolg hiervan is dat hij de psychologische testen niet doorkwam.
Die gast weet niet waar hij over praat, en voelt zich heel wat met zijn zweefvliegen. Ondertussen baalt hij enorm dat hij alleen maar kan zweefvliegen, en niet meer dan dat.
Daarbij komt nog dat hij onzin uitkraamt. Ik ben vorig jaar viavia met een kennis op volkel even wezen "vliegen" in een van hun sims daar.
Daar moet je echt wel meer doen dan even een hendeltje overhalen en de boel aftrimmen
Een soort van McDavid maar dan andersquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:20 schreef YellowLedbetter het volgende:
Lightning_NL zit wel ontzettend af te geven op de attitude van zweeflviegers maar hij denkt zelf ook echt dat ie heel wat is. Kijk eerst maar eens even naar jezelf menneke....
Anders lees je even AL mijn postsquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:10 schreef Index het volgende:
[..]
Daarbij komt nog dat hij onzin uitkraamt. Ik ben vorig jaar viavia met een kennis op volkel even wezen "vliegen" in een van hun sims daar.
Daar moet je echt wel meer doen dan even een hendeltje overhalen en de boel aftrimmen
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:27 schreef cheukert het volgende:
[..]
Een soort van McDavid maar dan anders![]()
Je moeder is een echte manquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:45 schreef The_stranger het volgende:
Jongens, jongens, het is toch bij iedereen bekend dat alle zwevers homo's zijn en alle beroepspiloten echte mannen..![]()
Zo moeilijk is dat toch niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reageren is ook een keuzequote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:12 schreef Leef het volgende:
dit is inmiddels echt een babytopic geworden. Of was het dat de hele tijd al? Schaam me dat ik hier ooit in gepost heb
Maar, wat nou als een beroepspiloot zweef vliegt. Is hij dan een echte homofiele man?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:45 schreef The_stranger het volgende:
Jongens, jongens, het is toch bij iedereen bekend dat alle zwevers homo's zijn en alle beroepspiloten echte mannen..![]()
Zo moeilijk is dat toch niet?
Neuh, gewoon een lekker d ingquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:45 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Maar, wat nou als een beroepspiloot zweef vliegt. Is hij dan een echte homofiele man?
Over een jaartje of anderhalf kom jij ook in zicht voor AutoReplyquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:40 schreef YellowLedbetter het volgende:
Autoreply geilt dus op mannen........
David is nog erger. Geilt op vliegtuigen en neukt niks.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:11 schreef mcDavid het volgende:
Jarno is een geval apart. Geilt voornamelijk op mannen, maar neukt voornamelijk vrouwen.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:13 schreef cheukert het volgende:
[..]
David is nog erger. Geilt op vliegtuigen en neukt niks.![]()
Gast, leer PI's lezenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef Lightning_NL het volgende:
@AutoReply
Wat is het nut om dat nou nog eens te quoten?
Geen eigen mening?
Verwacht je nu van mij dat ik dezelfde tekst 2x ga lezen?
Ik heb alleen maar zweefvliegers af zitten zeiken, ik heb nergens mezelf de hemel in geprijsd.
Dat heb je wel. Lezen bleek sowieso niet je sterktste punt, dus ik denk "als ik het een paar keer post snapt onze dodo het allicht wel" Je noemt bijvoorbeeld dat jij en je superstoere collega's werkweken van 80 uur maken. Uiteraard je reinste BS, maar als ik vraag of je 's een bron of bewijs kan geven reageer je niet meer, in plaats daarvan wordt er alleen nog maar gebashed. Volwassenheid oidquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef Lightning_NL het volgende:
@AutoReply
Wat is het nut om dat nou nog eens te quoten?
Geen eigen mening?
Verwacht je nu van mij dat ik dezelfde tekst 2x ga lezen?
Ik heb alleen maar zweefvliegers af zitten zeiken, ik heb nergens mezelf de hemel in geprijsd.
Idd. Ik neem me al jaren voor om homo te worden, maar het wil niet zo lukkenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:11 schreef mcDavid het volgende:
Jarno is een geval apart. Geilt voornamelijk op mannen, maar neukt voornamelijk vrouwen.
Hoe lang denk *jij* na over jouw PI?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef cheukert het volgende:
Wat zijn PI's?
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag. Beperkt wat betreft range, weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte, weinig instrumenten, ik kan wel door blijven gaan. Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?quote:Wat zijn die limitaties dan?
Dat meen je niet he?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef cheukert het volgende:
Wat zijn PI's?
Weer ben jij zo hypocriet om te zeggen dat ik niet kan lezen, en kom je vervolgens met iets waaruit blijkt dat jij weer eens iets niet goed hebt begrepen. Ik heb namelijk nooit en nergens gezegd dat je als vlieger 80-urige werkweken maakt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat heb je wel. Lezen bleek sowieso niet je sterktste punt, dus ik denk "als ik het een paar keer post snapt onze dodo het allicht wel" Je noemt bijvoorbeeld dat jij en je superstoere collega's werkweken van 80 uur maken. Uiteraard je reinste BS, maar als ik vraag of je 's een bron of bewijs kan geven reageer je niet meer, in plaats daarvan wordt er alleen nog maar gebashed. Volwassenheid oid![]()
[..]
Ten eerste wist ik nog niet wat een PI was. Ten tweede, damn, dat kleine ding daar boeit me echt geen flikker.quote:
Traag is geen functie van je snelheid maar van snelheid en hoe dicht je bij de grond vliegt. Op zweefwedstrijden hebben ze geprobeerd die kisten te filmen, maar guess what; een heli houdt een zweefkist niet bijquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:24 schreef Lightning_NL het volgende:
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag.
Het wereldrecord staat op 3000 KM 500 KM is een afstand die je met redelijk weer, zeker in de bergen dagelijks vliegt. Dat redt je niet met die wentelwiek.quote:Beperkt wat betreft range
Waar heb je die voor nodig?quote:weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte,
Ik heb een compleet computersysteem wat qua complexiteit in de buurt komt van een King Air oidquote:weinig instrumenten,
Dus jij vliegt alleen maar voor het praktische nut? De hoeveelheid zooi die je mee kan nemen? Ik omdat het leuk is en daarbij is de handling van de kist een grote factor.quote:ik kan wel door blijven gaan.
Foto'squote:Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?
Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...quote:En schijnbaar weet jij niet wat KLu heli's doen... Maar die vliegen soms centimeters vanaf de grond (en hard he), zo laag over bomen dat de takken breken, rusten op boomtoppen, rusten op water. Dat soort dingen. En je hoeft niet bang te zijn dat je weinig hoogte hebt want dan geef je gewoon effe throttle. Met je zwever moet je 'm dan maar ergens neerpleuren, want landen kan ik het niet noemen met die dingen.
Weinig ruimte heb je idd. Maar wat moet je met een hoop instrumenten? Als ik het daarvoor zou doen ging ik wel FS2007 spelen ofzo. Beperkt qua range? weinig bagageruimte? Sja het is dan ook geen transportmiddel, maar een sport.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:24 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag. Beperkt wat betreft range, weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte, weinig instrumenten, ik kan wel door blijven gaan. Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?
En schijnbaar weet jij niet wat KLu heli's doen... Maar die vliegen soms centimeters vanaf de grond (en hard he), zo laag over bomen dat de takken breken, rusten op boomtoppen, rusten op water. Dat soort dingen. En je hoeft niet bang te zijn dat je weinig hoogte hebt want dan geef je gewoon effe throttle. Met je zwever moet je 'm dan maar ergens neerpleuren, want landen kan ik het niet noemen met die dingen.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als militair vlieger je carriere lang ja.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Weer ben jij zo hypocriet om te zeggen dat ik niet kan lezen, en kom je vervolgens met iets waaruit blijkt dat jij weer eens iets niet goed hebt begrepen. Ik heb namelijk nooit en nergens gezegd dat je als vlieger 80-urige werkweken maakt.
Waar heb je me gevraagd om een bron of bewijs? Sorry, nergens gelezen.
Een beetje militair helikopter gaat 300+km/uquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Traag is geen functie van je snelheid maar van snelheid en hoe dicht je bij de grond vliegt. Op zweefwedstrijden hebben ze geprobeerd die kisten te filmen, maar guess what; een heli houdt een zweefkist niet bij![]()
[..]
3000km zweefvliegen... Booooringquote:Het wereldrecord staat op 3000 KM 500 KM is een afstand die je met redelijk weer, zeker in de bergen dagelijks vliegt. Dat redt je niet met die wentelwiek.
[..]
Beetje comfort.quote:Waar heb je die voor nodig?
[..]
Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.quote:Ik heb een compleet computersysteem wat qua complexiteit in de buurt komt van een King Air oid![]()
[..]
Dat schijn jij er dan weer van te maken.quote:Dus jij vliegt alleen maar voor het praktische nut? De hoeveelheid zooi die je mee kan nemen? Ik omdat het leuk is en daarbij is de handling van de kist een grote factor.
[..]
Ah, de meest accurate manier van metenquote:Foto's![]()
[..]
quote:Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...
En weer heb jij een aparte manier van intepreteren.quote:OT: Het zijn verschillende manieren van vliegen, beiden bijzonder spectaculair. Maar om zweefvliegen nou een kutsport te vinden omdat je geen auto inlcusief aanhanger mee kan nemen (ik neem geregeld een weekendtas mee achterin) lijkt mij een beetje een drogreden.
Dat neem je terug.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:33 schreef mcDavid het volgende:
Luchtverkeersleiders op internationale luchthavens kunnen piloten die ook zweefvliegen herkennen aan het feit dat ze de enigen zijn die fatsoenlijk afvangen. 3x raden waar ze dat geleerd hebben.
Ik zie leren apart van het werken... Maar dat KAN natuurlijk aan mij liggen he.quote:
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:41 schreef PrinceSL het volgende:
Dus de conclusie is dat de Co-piloot voornamelijk trots is op z'n opleiding en zich goed voelt, en ook nog eens een echte man is. Tenzij hij ook zweefvliegt, want dan is hij homo?![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"
Ik moest aan de DSA denkenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...
Er zijn vluchten met zweefkisten gevlogen met 300+ km/h gemiddeldquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Een beetje militair helikopter gaat 300+km/u
Ik ken zat mensen die dat dagelijks doen. In de Alpen heb ik te weinig ervaring om dat iedere dag neer te fietsen, maar rond de 400 dagelijks moet wel lukkenquote:3000km zweefvliegen... BooooringBtw, niet overdrijven met je 500km met mooi weer.
Zweefkisten zijn de meest comfortabele kisten die er zijn. Moet ook wel als je geregeld 8 uur vliegt zonder de mogelijkheid om op te staan.quote:Beetje comfort.
Inderdaad, er zijn zat gebieden waar dat kan. Of het nodig is is een ander verhaal.quote:Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.
Je collega's gebruiken die methode (satellietfoto's) ook...quote:Ah, de meest accurate manier van metenHahaha
Jij vind een uiterst zachte landing van een zweefkist het "neerpleuren", maar je laat je zelf wel gewoon in een boom zakkenquote:Gast, wat mankeert jou? Neerstorten op een boom?
Kunnen je zweefvlieghersenen niet voorstellen wat er allemaal mogelijk is met een heli?
Wat is er dan leuk aan 3000 km rechtdoor vliegen met een paar grote lawaaierige fohns naast je?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
3000km zweefvliegen... BooooringBtw, niet overdrijven met je 500km met mooi weer.
Nogmaals, wat is er tof aan om naar een paar klokken te kijken? Ieder zijn ding hoor, maar dat doet het 'm niet voor mij. Ik kijk liever om me heen!quote:Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.
door bijvoorbeeld te vergelijken met de hoogte van het verticaal staartvlak kun je zo heel nauwkeurig meten ja.quote:Ah, de meest accurate manier van metenHahaha
Dat filmpje van net liet zien dat chopperbobs nieteens een boom nodig hebben om neer te storten!quote:Gast, wat mankeert jou? Neerstorten op een boom?
Kunnen je zweefvlieghersenen niet voorstellen wat er allemaal mogelijk is met een heli?
verdorie, zat ik er nog naast, en het leek zo duidelijk...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"
Gelukkig istie over 5 posts dicht!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:53 schreef FlitsFrits het volgende:
Mooooorgeeen zaaahaaal het vreeeheeedeee zijjjhijn!11...
En nu gaan slapen, vieze vuigerts!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |