gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:03 schreef Mojave het volgende:
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.
Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
Tsjah, dat kan je hard blijven roepen, maar heb je daar argumenten voor, of is het net zo'n opmerking als over onze hardwerkende militaire piloten die helaas nergens op gebaseerd was? Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is?quote:ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
Ach, als er mensen hersenloos gaan roepen dat het véél moeilijker is als een universitaire studie moet ik toch lachen...quote:Op maandag 14 mei 2007 11:23 schreef YellowLedbetter het volgende:
Sjonge jonge.. houdt nou eens op. De een vind de opleiding moeilijk en spendeert een paar uur per dag aan huiswerk, de ander vind em makkelijk en komt pas vlak voor de examens in actie. Ligt maar net aan de persoon...dus om nou van buitenaf te gaan beoordelen over de moeilijkheid van de opleiding is een beetje zozo...feit is wel dat je een heleboel informatie te verstouwen krijgt in een korte tijd maar volgens mij is dat op de uni ook wel zo dus euh...ga maar lekker op airdork bashen ofzo.
Ik werk aan m'n eigen toekomst; dat lijkt me nuttig genoegquote:Doe je nog wat nuttigs!
O da's goed. Vind ook niet dat ze dat onder werktijd moeten doen.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:16 schreef Schuifpui het volgende:Op kruishoogte zal geen van de piloten waarschijnlijk aan de knuppel zitten
jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel....quote:Op maandag 14 mei 2007 11:43 schreef FlitsFrits het volgende:
Afgunst is flauw hoor, piloten zijn best knuffelbare mensen.
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
Drie letters: KLMquote:Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
True, je moet maar net de goeie hebben.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:28 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel....
Vertelde de lokale spotter jou dit?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
quote:Op maandag 14 mei 2007 10:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn.
Godver daar gaat mijn argument!quote:Op maandag 14 mei 2007 12:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
True, je moet maar net de goeie hebben.
[afbeelding]
Angelina Jolie bijvoorbeeld.![]()
[afbeelding]
Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
Whehequote:Op maandag 14 mei 2007 12:38 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Vertelde de lokale spotter jou dit?
Vergeet niet dat de gemiddelde vlieger op een kleiner type begint en daar voor een aantal jaar op blijft vliegen. Het is leuk dat een 747 vlieger van de 9 uur dat zo'n trip duurt er 4 kan slapen, maar een vlieger op een route die wat minder is qua afstand vliegt in die 9 uur 4 a 5 keer heen en weer, waarbij hij 90% van de tijd ook daadwerkelijk aan het werk is.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
[..]
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.
mmm dan heb ik de laatste 4 jaar toch meer gedaan dan zou moeten.. Weer 750 landings gedaan waar ik niet voor betaald werdquote:Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
Helaas voor jouw. Ik heb er bewust voor gekozen. Achteraf heb ik daar zeker geen spijt van. Uiteraard zijn er een hoop mensen die graag vliegen en het een topjob vinden, maar de gemiddelde verkeersvlieger als een superman neer te zetten is wat lachwekkend.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Misschien zit 't 'm in het feit dat AutoReply niet verder is gekomen dan zweefvliegen
Nah, als die "grapjes" van jouw moeten verhullen dat je onzin uitkraamt dan vind ik dat eerder zonde als dat ik er niet tegen kanquote:, en kan hij het niet hebben dat elke 'echte' piloot daar altijd grapjes over maakt.
Inderdaadquote:Wel leuk hoor, zweefvliegen, daar niet van.
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Schijnbaar heb je met je ontzettend moeilijke studie ook tijd zat om snel te reageren op posts.
Ik heb btw nergens gezegd dat ik grapjes over zweefvliegen maak/heb gemaakt of dat ik al een echte piloot ben.
Maar begin jij je nou maar eens af te vragen waarom zoveel mensen de selecties niet eens halen. Echt een heel klein percentage mag maar beginnen aan de opleiding. Moeilijk dus om piloot te worden.
hiihii, wat schattigquote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
[..]
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.
Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
[..]
Drie letters: KLM
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de fotoquote:Op maandag 14 mei 2007 12:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
En mag hij haar PA hebben. En toevallig is die heul lekkerquote:Op maandag 14 mei 2007 16:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto
quote:Op maandag 14 mei 2007 16:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto
Die doorzien alles! En ik ken een heule lievequote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
Ik heb nog wel wat telefoonnummers!quote:Op maandag 14 mei 2007 16:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Wat een topwijf 'eik, mooi, intelligent, avontuurlijk, kan vliegen. Hmm.
Zijn er nog wat vrouwelijke piloten beschikbaar?
quote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
Gewoon de URL volgen lijkt mijquote:Op maandag 14 mei 2007 18:18 schreef cheukert het volgende:
[..]
Heb jij nog meer plaatjes van die kalender?
jamaar ja maar ja maar dat zijn zulks ganz kleine plaatjes je weetsquote:
Heb je niet 1 gemotoriseerde?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat telefoonnummers!
Wel zweefvliegpilotes dan
Geef maar het nummer van de beste vliegstermooiste.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:20 schreef mcDavid het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6750342168143376433
Die doen?
Het startsalaris zegt ook niet alles. Bij een beetje bedrijf moet je minstens een jaar ploeteren voor een salaris verhoging. Bij bv de KLM is de curve veel steiler. Zelf ben ik er in 2 jaar tijd ongeveer 16000 bruto op vooruit gegaan (vanuit een 'universitair' startsalaris)'quote:Op maandag 14 mei 2007 11:04 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is?
Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziendquote:Op maandag 14 mei 2007 20:45 schreef Alternate het volgende:
Overigens denk ik sowieso dat je een te positief beeld hebt van startsalarissen voor mensen zonder werk ervaring.
quote:Op zondag 13 mei 2007 22:35 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden.
heid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either one![]()
Idd bij mij op school ook altijd.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:03 schreef Mojave het volgende:
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.
Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
foto's van die broodpoepers eensquote:Op maandag 14 mei 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
Zoals ik al zei eerder, ik heb ook gestudeerd en ik spreek nogal eens wat oud klasgenoten. Hun salaris komt niet eens in de buurt van het startsalaris van een verkeersvlieger.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:09 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziend![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |