zeldzaam, maar ik ben het met je eens..quote:Op zondag 6 mei 2007 21:51 schreef Meki het volgende:
Met Sarkozy heb je geen democratie in je hand het is hetzelfde figuur als Wilders
Lijkt me tever gezoch. Lijkt me eerder iemand als Verdonk.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:51 schreef Meki het volgende:
Met Sarkozy heb je geen democratie in je hand het is hetzelfde figuur als Wilders
Sarkozy is absoluut geen Wilders. Overigens, iemand al het punt gemaakt dat Sarkozy het eerste verkozen staatshoofd van allochtone afkomst in Europa is ?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:51 schreef Meki het volgende:
De bevolking heeft dankzij die rellen zich duidelijk uitgesproken voor Sarkozy.quote:Bron : Wikipedia
Eind 2005 noemde hij de jonge relschoppende jongeren uit de Parijse voorsteden racaille wat zoveel betekent als 'uitschot'. Door sommige politieke tegenstanders werd evenwel bewust de indruk gewekt dat hij met de term "racaille" alleen allochtone jongeren bedoelde. Daarop ontstond in Frankrijk een heisa over het vreemdelingenbeleid. Vier weken lang werd Frankrijk elke avond en nacht lam gelegd door straatgeweld, brandende gebouwen, brandende auto's en geweld op het openbaar vervoer. Eerder al had hij verklaard de Franse banlieues te willen zuiveren van de welig tierende misdaad door middel van een hogedrukreiniger.
Sarkozy is naast Minister van Binnenlandse Zaken ook nog secretaris van zijn partij UMP. Hij was de enige kandidaat voor de voorverkiezingen van de UMP voor de presidentsverkiezingen van 2007. Als rechtse kandidaat zou hij het gaan opnemen tegen Ségolène Royal (PS) die op 16 november 2006 werd gekozen als kandidaat van de linkse PS.
Het verkeerd om te denken dat er een beschaafde oplossing uit deze situatie bestaat.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De bevolking heeft dankzij die rellen zich duidelijk uitgesproken voor Sarkozy.
Maar goed, voor de rellen liep het sociaal-maatschappelijk ook al niet al te best vanwege de zogenaamde klasse-cultuur. En de vraag is of Sarkozy daar oog en of oplossingen voor heeft.
Dus, de rellers hebben gelijk?quote:Op zondag 6 mei 2007 22:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het verkeerd om te denken dat er een beschaafde oplossing uit deze situatie bestaat.
In termen van oorzaak en gevolg. De situatie in Frankrijk is maatschappelijk veel extremer dan hier in Nederland. Daar kom je als gekleurde buitenlander vrijwel gewoon nergens aan de bak. En daar gaat het ook behoorlijk fout. Het zal nog heel lang duren voordat het sociaal-maatschappelijke klimaat een beetje werkbaar voor iedereen overkomt. De vraag is alleen of Sarkozy de juiste man op de juiste plek is want alleen met puinruimen alleen kom je er niet, de algemene focus wie of wat Frankrijk is moet ook hersteld worden (en dat kost veel meer inzet en tijd).quote:Op zondag 6 mei 2007 22:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het verkeerd om te denken dat er een beschaafde oplossing uit deze situatie bestaat.
zo waarquote:Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef Rossoneri het volgende:
Mooi, goed voor Frankrijk. En zoals alweer overal te zien en te lezen, de multicriminele samenleving laat meteen even zien waarom ze in Frankrijk voor Sarkozy gestemd hebben.![]()
![]()
![]()
![]()
Natuurlijk hebben ze ergens een punt. Dat neemt echter niet weg dat Sarkozy als eerste daad dan maar het leger erop af moet sturen, voordat het echt uit de hand gaat lopen.quote:
Ja, want als je het leger erop af stuurt, dan is alles in 1 keer opgelost.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:04 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze ergens een punt. Dat neemt echter niet weg dat Sarkozy als eerste daad dan maar het leger erop af moet sturen, voordat het echt uit de hand gaat lopen.
Die gasten zijn tenminste voorbereid op extreem geweld, wat weer gewonden en schade scheelt; iets wat de dialoog na deze ellende misschien wat makkelijker op gang kan brengen.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want als je het leger erop af stuurt, dan is alles in 1 keer opgelost.
Het zal enige vorm van dialoog direct kapot maken en de spanningen slechts verhogen.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:06 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Die gasten zijn tenminste voorbereid op extreem geweld, wat weer gewonden en schade scheelt; iets wat de dialoog na deze ellende misschien wat makkelijker op gang kan brengen.
Je hoeft buitenlanders heus niet te caps lockken net alsof jij het recht hebt om over een kam te gaan scheren. Ben je daar geweest? Weet je hoe de situatie is voor die 'buitenlanders'? Ik denk het niet, wannabe rascist/meeloperquote:Op zondag 6 mei 2007 23:08 schreef Rossoneri het volgende:
* aangepast *
Ok je hebt gelijk. Weet je wat, ze zouden de politie ook weg moeten halen. Laat ze maar lekker dat hele tyfusland slopen. Misschien dat de ogen van de overige Europese landen dan eens open gaan.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zal enige vorm van dialoog direct kapot maken en de spanningen slechts verhogen.
quote:Op zondag 6 mei 2007 23:10 schreef benjiG het volgende:
[..]
Je hoeft buitenlanders heus niet te caps lockken net alsof jij het recht hebt om over een kam te gaan scheren. Ben je daar geweest? Weet je hoe de situatie is voor die 'buitenlanders'? Ik denk het niet, wannabe rascist/meeloper
Exact, of gewoon het probleem oplossen wat er is. En niet het achterlijke symptoombestrijden wat jij hier voorstelt.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:13 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ok je hebt gelijk. Weet je wat, ze zouden de politie ook weg moeten halen. Laat ze maar lekker dat hele tyfusland slopen. Misschien dat de ogen van de overige Europese landen dan eens open gaan.
Je reageerde op een relkloon.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:19 schreef Rossoneri het volgende:
Waarom wordt mijn post nu weer geedit??
Vrijheid van meningsuiting behalve als je de multikulti beledigd natuurlijk.![]()
En wat is dan het probleem ? Dat je als ongeschoolde die pas zijn school bijna gesloopt heeft in een trainingsbroek met een baseballpet op en met de enige culturele bagage het feit dat je de wetten van de Islam kunt opsommen geen werk kunt vinden in een Westerse samenleving ?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, of gewoon het probleem oplossen wat er is. En niet het achterlijke symptoombestrijden wat jij hier voorstelt.
Want in het stemhokje is dat hen niet gelukt ?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:22 schreef Meki het volgende:
Alleen met rellen laten ze hun stemmen horen
Het huidige probleem los je alleen op door de verkiezingen ongeldig te verklaren. Goed ideequote:Op zondag 6 mei 2007 23:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, of gewoon het probleem oplossen wat er is. En niet het achterlijke symptoombestrijden wat jij hier voorstelt.
Als ze hun stem hadden willen laten horen, hadden ze moeten stemmen i.p.v. rellen, idioot!quote:Op zondag 6 mei 2007 23:22 schreef Meki het volgende:
Heb ik gezegd dat ik links ben? Heb ik gezegd dat ze allemaal engeltjes zijn. Zulke mensen zul je altijd hebben en overal. En ik ben het met je eens dat er een aantal groepen zijn die zich niet inzetten voor een betere toekomst buiten het land van herkomst en die het criminele pad opgaan of profiteren van uitkeringen en weet ik veel wat nog meer. Maar de situatie daar is wel degelijk anders. Die mensen daar worden door Sarkozy duidelijk over 1 kam geschoren. Ga mij niet vertellen dat je die vent een genie vind en vredelievend hij spoort gewoon niet. Een voorbeeld, zijn opmerking dat pedofilie genetisch bepaalt is en weet ik veel wat voor onzin meneer nog meer uitkraamt. Hij wil heel Frankrijk schoonmaken door het elke Afrikaan moeilijk te maken. Die mensen komen haast niet aan een baan, hun kansen zijn beperkt zelfs als hun een diploma hebben. Waarom gunt hij hun geen kans? Als jij in die positie zat zou je ook gaan rellen. En wat betreft die rellen van de vorige x die zijn opgeblazen, het waren maar 50 auto's die waren afgebrand niet 1000 ofso zoals jou CNN beweerde. DIe man is gewoon een populist net als Wilders maar dan is Wilders nog iets dommer. En wat bedoel je met grote steden bezetten? Ben je een keer in Parijs geweest?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:18 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
![]()
Typsich linkse opmerking weer. Nee ik was dr niet, maar je moet er dus bij geweest zijn zonder een oordeel over te kunnen geven? Op CNN en andere bronnen mensen van Noord Afrikaanse afkomst staat in het nieuws bericht. En hou op over 1 kam te scheren man, natuurlijk zijn er goeien alle respect voor hun maar het gros is tuig dat hier niks te zoeken heeft. En daar moet heel europa maar onder lijden omdat er een paar van die goeien zijn, terwijl de meeste van hun soortgenoten de grote steden bezetten, oude mensen in de brand zetten in een bus (vorige rellen in parijs) en weet ik veel wat nog meer ze doen.
Ik heb absoluut geen hekel aan iemand puur en alleen omdat hij of zij een andere huidskleur heeft dan mij, maar ik ben toch zeker ook niet blind, het is een feit dat uit andere landen die wij hier verwelkomen rotzooi gaan zitten trappen, en dan wil links het ook nog verbergen? Niet te geloven zulke mensen, landverraders die niks met hun eigen cultuur en/of land te maken willen hebben zo komen die linkse klootzakken over bij mij.
ze worden niet gehoord.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Want in het stemhokje is dat hen niet gelukt ?
wie zet er nou een idioot wilderssoort als president.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ze hun stem hadden willen laten horen, hadden ze moeten stemmen i.p.v. rellen, idioot!![]()
En zeg eens Meki, hoe vaak ben jij daar geweest???quote:Op zondag 6 mei 2007 23:24 schreef Meki het volgende:
Laten de zeikerds eerst een kijkje nemen in de buitensteden van Parijs. en dan hebben ze het recht om te praten
Degene zelf die rellen! Alleen hebben ze dat niet doorquote:Op zondag 6 mei 2007 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
wie zet er nou een idioot wilderssoort als president.
Dat noemen ze nu democratie, de meeste stemmen winnen...quote:Op zondag 6 mei 2007 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
wie zet er nou een idioot wilderssoort als president.
Uhuh en deze generatie laten wegrotten? Je gaat ze toch tegenkomen op straat, in een cafe, op een markt. Denk je dat ze zomaar verdwijnen als je er een leger op afstuurt? Het probleem benoemen is een ding, er concrete oplossingen voor aandragen is een tweede.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En wat is dan het probleem ? Dat je als ongeschoolde die pas zijn school bijna gesloopt heeft in een trainingsbroek met een baseballpet op en met de enige culturele bagage het feit dat je de wetten van de Islam kunt opsommen geen werk kunt vinden in een Westerse samenleving ?
We zitten met een verloren generatie. Laat ons maar vooral op de volgende concentreren ...
2 keerquote:Op zondag 6 mei 2007 23:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En zeg eens Meki, hoe vaak ben jij daar geweest???
de jongeren die prosteren denken er wel zo over.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Meki, even een hint: Kap met loze vergelijkingen, Sarkozy is absoluut geen Wilders.
Alsof die kids geinteresseerd zijn in Nederlandse politiciquote:Op zondag 6 mei 2007 23:29 schreef Meki het volgende:
[..]
de jongeren die prosteren denken er wel zo over.
Waarom zou je de verkiezingen ongeldig moeten laten verklaren? Ik heb het over de achterlijke oplossing die jij aandraagt en niet over de uitslag van de verkiezingen. Als jij trouwens kan aantonen wat er daadwerkelijk gedaan is voor deze jongeren binnen die twee jaar, be my guest. Er waren inderdaad heel wat loze beloftes gedaan 2 jaar geleden.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:24 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Het huidige probleem los je alleen op door de verkiezingen ongeldig te verklaren. Goed idee![]()
Dat tuig had vantevoren aangekondigd te gaan rellen wanneer Sarkozy zou winnen. Ze hadden er kennelijk zin in, en hebben alle tijd gehad om het 1 en ander aan voorbereidingen te treffen.
Dat los je niet op door betere omstandigheden te beloven. Dat is twee jaar geleden maar net gelukt, en sindsdien is er helemaal niks veranderd. De mensen die nu aan het rellen zijn vinden het prachtig om dingen leeg te roven en te slopen; nu ze zogenaamd een reden hebben zijn ze niet meer te houden.
Het leger erin dus, en kondig die noodtoestand en avondklok maar af. Daarna kan je altijd nog kijken of er nog iets te bespreken valt.
Kom maar op met je oplossingen dan, in plaats van oplossingen die anderen dragen af te kraken. Kom maar met iets beters, we staan open voor suggestiesquote:Op zondag 6 mei 2007 23:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhuh en deze generatie laten wegrotten? Je gaat ze toch tegenkomen op straat, in een cafe, op een markt. Denk je dat ze zomaar verdwijnen als je er een leger op afstuurt? Het probleem benoemen is een ding, er concrete oplossingen voor aandragen is een tweede.
Tot een tijdje terug had ik zelfs nog familie wonen in Senlis. En protesteren tegen problemen die je zelf mee veroorzaakt vind ik vooral niet normaal.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:25 schreef Meki het volgende:
[..]
ze worden niet gehoord.
jarenlang protesteren zij tegen huisvestiging.
Neem een kijkje aan de buitenwijken in Parijs mischien begrijp je hun woede
Mag ik raden?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En zeg eens Meki, hoe vaak ben jij daar geweest???
quote:Op zondag 6 mei 2007 23:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Alsof die kids geinteresseerd zijn in Nederlandse politici
Wat kun je anders nog doen met deze generatie dan er hardhandig tegen optreden en hopen dat er misschien nog enkelen daardoor hun leven opnieuw oppikken ? De enige manier om die generatie te doen inzien dat ze zichzelf moeten veranderen is door hen uit de samenleving te nemen als ze dat niet doen.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhuh en deze generatie laten wegrotten? Je gaat ze toch tegenkomen op straat, in een cafe, op een markt. Denk je dat ze zomaar verdwijnen als je er een leger op afstuurt? Het probleem benoemen is een ding, er concrete oplossingen voor aandragen is een tweede.
Aparte manier van protesteren....quote:Op zondag 6 mei 2007 23:29 schreef Meki het volgende:
[..]
de jongeren die prosteren denken er wel zo over.
als ik dit lees, weet ik wel heel zeker dat jij de laatste tijd NOOIT naar franse zenders hebt gekeken, en niets weet van de mening van Sarkozy over de toestand in de banlieus.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:25 schreef benjiG het volgende:
Heb ik gezegd dat ik links ben? Heb ik gezegd dat ze allemaal engeltjes zijn. Zulke mensen zul je altijd hebben en overal. En ik ben het met je eens dat er een aantal groepen zijn die zich niet inzetten voor een betere toekomst buiten het land van herkomst en die het criminele pad opgaan of profiteren van uitkeringen en weet ik veel wat nog meer. Maar de situatie daar is wel degelijk anders. Die mensen daar worden door Sarkozy duidelijk over 1 kam geschoren. Ga mij niet vertellen dat je die vent een genie vind en vredelievend hij spoort gewoon niet. Een voorbeeld, zijn opmerking dat pedofilie genetisch bepaalt is en weet ik veel wat voor onzin meneer nog meer uitkraamt. Hij wil heel Frankrijk schoonmaken door het elke Afrikaan moeilijk te maken. Die mensen komen haast niet aan een baan, hun kansen zijn beperkt zelfs als hun een diploma hebben. Waarom gunt hij hun geen kans? Als jij in die positie zat zou je ook gaan rellen. En wat betreft die rellen van de vorige x die zijn opgeblazen, het waren maar 50 auto's die waren afgebrand niet 1000 ofso zoals jou CNN beweerde. DIe man is gewoon een populist net als Wilders maar dan is Wilders nog iets dommer. En wat bedoel je met grote steden bezetten? Ben je een keer in Parijs geweest?
Als Sarkozy iedereen over één kam zou scheren , dan zou hij niet naar die banlieus gegaan zijn in 2005 en tegen de groep bange burgers die hem vastklampten en om hulp smeekten zeggen dat hij hen van dat krapuul zou verlossen.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders scheert iedereen over een kam.
Sarkozy deed het hetzelfde in 2005.
Ze zijn gaan rellen om de uitslag van de verkiezingen. Das 1. Oplossing probleem: uitslag verkiezingen veranderen. Bullshit dus.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou je de verkiezingen ongeldig moeten laten verklaren? Ik heb het over de achterlijke oplossing die jij aandraagt en niet over de uitslag van de verkiezingen. Als jij trouwens kan aantonen wat er daadwerkelijk gedaan is voor deze jongeren binnen die twee jaar, be my guest. Er waren inderdaad heel wat loze beloftes gedaan 2 jaar geleden.
Veel strengere controle op schoolgaande jeugd bijvoorbeeld. Zorgen dat ze gewoon van 9 tot 5 op school zitten en niet de helft van de tijd spijbelen en gaan lopen kutten buiten. Dan haal je al een groot deel binnen de boot. Daarnaast een spreidingsbeleid instellen, het zijn complete ghetto's en zwarte wijken die daar zijn ontstaan. Armoedzaaiers in een hoek, de rijken in de andere hoek. Spreiding zorgt ervoor dat men veel minder snel kan samenscholen, en dus rellen. Ten derde moet er een verplichting zijn voor jongeren van 0 tot 24 jaar oud : Naar school, doe je dat niet, dan moet je een baan hebben. Het is een van de twee.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:30 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Kom maar op met je oplossingen dan, in plaats van oplossingen die anderen dragen af te kraken. Kom maar met iets beters, we staan open voor suggesties![]()
Als ze eens normaal behandeld worden deden ze dit soort dingen nietquote:Op zondag 6 mei 2007 23:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Aparte manier van protesteren....
Als dat relbewuste tuig zich nou eens anders zou opstellen en gedragen, dan zou de rest van de bevolking misschien wel eens anders over hen kunnen gaan denken...
maar daar is dan ook helemaal geen woede tov het regime ( elio di rupo, topman van PS is burgemeester van Bergen(Mons) en is de grote beschermer van al wat werkloos of uitschot is.)quote:Op zondag 6 mei 2007 23:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens is zelfs werkloosheid niet eens een argument. Pakweg Tournai - Mons in België is dé "hoofdstad" van de Europese werkloosheid en uitzichtloosheid. Maar daar steken ze geen wagens in de fik hoor ...
aan, die niks kan behalve de koran citeren zal in dienst nemen. (ik stel het extreem, maar dat is de realiteit)
Dat bedoel ik dus met voor de "volgende generatie zorgen" ...quote:Op zondag 6 mei 2007 23:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Veel strengere controle op schoolgaande jeugd bijvoorbeeld. Zorgen dat ze gewoon van 9 tot 5 op school zitten en niet de helft van de tijd spijbelen en gaan lopen kutten buiten. Dan haal je al een groot deel binnen de boot. Daarnaast een spreidingsbeleid instellen, het zijn complete ghetto's en zwarte wijken die daar zijn ontstaan. Armoedzaaiers in een hoek, de rijken in de andere hoek. Spreiding zorgt ervoor dat men veel minder snel kan samenscholen, en dus rellen. Ten derde moet er een verplichting zijn voor jongeren van 0 tot 24 jaar oud : Naar school, doe je dat niet, dan moet je een baan hebben. Het is een van de twee.
Dat is pas bullshit, de oorzaak van de rellen is namelijk niet de uitslag zelf. De oorzaak zit veel dieper en veel verder dan de verkiezingen. De uitslag is slechts weer een van de vele " rechtvaardigingen" die deze jeugdigen proberen te zoeken om hun frustraties te kunnen uitten.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:34 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ze zijn gaan rellen om de uitslag van de verkiezingen. Das 1. Oplossing probleem: uitslag verkiezingen veranderen. Bullshit dus.
Er is in die twee jaar zo weinig gedaan met de beloftes van twee jaar geleden, dat nieuwe beloftes bij voorbaat als loos zullen worden beschouwd.De rellen gaan dus door, ongeacht wat je verder doet. Om die rellen die je toch niet kan stoppen te beheersen, is het leger de beste optie. Niet om iedereen uit te moorden, maar om iedereen van straat te houden.
Ja, draai het maar weer om, het is altijd de schuld van anderen he?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Als ze eens normaal behandeld worden deden ze dit soort dingen niet
Dat is mijnsinsziens onzin, aangezien diegene die rellen nou niet 30 of 40 jaar oud zijn. Het zijn gewoon jeugdigen die op school moeten zitten.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met voor de "volgende generatie zorgen" ...
S'avonds?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is mijnsinsziens onzin, aangezien diegene die rellen nou niet 30 of 40 jaar oud zijn. Het zijn gewoon jeugdigen die op school moeten zitten.
Ja, sávonds ja. Want de volgende dag spijbelen ze gewoon weer de eerste 5 uur.quote:
Zij zijn juist derde rangsburgers.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, draai het maar weer om, het is altijd de schuld van anderen he?![]()
Voor een deel, maar bij de grote rellen van 2005 was de meerderheid een groep van niet meer schoolplichtigen zonder werk. En die trekken natuurlijk grote groepen jongere meelopers aan ...quote:Op zondag 6 mei 2007 23:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is mijnsinsziens onzin, aangezien diegene die rellen nou niet 30 of 40 jaar oud zijn. Het zijn gewoon jeugdigen die op school moeten zitten.
Ik zeg ook niet dat ik hem een genie vind ik zeg dat het beter voor Frankrijk is dan weer zon linkse zak. Zucht altijd maar weer dat ''ja moet je eens voorstellen hoe jij het zo zou doen in zo'n situatie'' en ''die mensen krijgen geen kansen etc''. het is nog niet zo lang geleden dat jouw opa en oma het ook echt niet breed hadden, maar gingen die zo vaak rellen en herrie schoppe en janken en zaniken en uitkering trekken? NEE! die zagen de situatie en en deden daar wat aan! Deze immigranten krijgen echt wel keuzes en er zijn genoeg arbeidsbureau's. En maar 50 auto's? omfg alsjeblief doe je ogen open.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:25 schreef benjiG het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat ik links ben? Heb ik gezegd dat ze allemaal engeltjes zijn. Zulke mensen zul je altijd hebben en overal. En ik ben het met je eens dat er een aantal groepen zijn die zich niet inzetten voor een betere toekomst buiten het land van herkomst en die het criminele pad opgaan of profiteren van uitkeringen en weet ik veel wat nog meer. Maar de situatie daar is wel degelijk anders. Die mensen daar worden door Sarkozy duidelijk over 1 kam geschoren. Ga mij niet vertellen dat je die vent een genie vind en vredelievend hij spoort gewoon niet. Een voorbeeld, zijn opmerking dat pedofilie genetisch bepaalt is en weet ik veel wat voor onzin meneer nog meer uitkraamt. Hij wil heel Frankrijk schoonmaken door het elke Afrikaan moeilijk te maken. Die mensen komen haast niet aan een baan, hun kansen zijn beperkt zelfs als hun een diploma hebben. Waarom gunt hij hun geen kans? Als jij in die positie zat zou je ook gaan rellen. En wat betreft die rellen van de vorige x die zijn opgeblazen, het waren maar 50 auto's die waren afgebrand niet 1000 ofso zoals jou CNN beweerde. DIe man is gewoon een populist net als Wilders maar dan is Wilders nog iets dommer.
quote:En wat bedoel je met grote steden bezetten? Ben je een keer in Parijs geweest?
Dan hadden ze in Algerije moeten blijven, daar is het vast veel beter, niet?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Zij zijn juist derde rangsburgers.
zij wonen in flatten zonder ramen. een vuilnistas als een raam.
zij wonen in 700 euro durige kamers. waar geen onderhoud is
Nou dat waag ik te betwijfelen. Dat ze zonder werk zaten, dat is praktisch een zekerheid. En dat het dus niet meer "schoolplichtigen zijn", daarom moeten ze ook de leeftijden verhogen. Je gaat me niet vertellen dat het 30+ers waren namelijk. Het waren jonge twintigers.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Voor een deel, maar bij de grote rellen van 2005 was de meerderheid een groep van niet meer schoolplichtigen zonder werk. En die trekken natuurlijk grote groepen jongere meelopers aan ...
quote:Op zondag 6 mei 2007 23:33 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Als française en parisienne ben ik heel blij dat sarkozy verkozen is.
we zijn jaren 50 en 60 niet vergeten tochquote:Op zondag 6 mei 2007 23:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan hadden ze in Algerije moeten blijven, daar is het vast veel beter, niet?
In een normale Franse stad komt dan een controleur het pand 'verkrot' verklaren of de eigenaar dwingen tot herstellingen. Maar als je een wijk hebt waar zelfs de politie met moeite nog binnen durft is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Nog meer ambtenaren in Frankrijk erbij dus? Laat de staat het maar oplossen?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Veel strengere controle op schoolgaande jeugd bijvoorbeeld. Zorgen dat ze gewoon van 9 tot 5 op school zitten en niet de helft van de tijd spijbelen en gaan lopen kutten buiten. Dan haal je al een groot deel binnen de boot. Daarnaast een spreidingsbeleid instellen, het zijn complete ghetto's en zwarte wijken die daar zijn ontstaan. Armoedzaaiers in een hoek, de rijken in de andere hoek. Spreiding zorgt ervoor dat men veel minder snel kan samenscholen, en dus rellen. Ten derde moet er een verplichting zijn voor jongeren van 0 tot 24 jaar oud : Naar school, doe je dat niet, dan moet je een baan hebben. Het is een van de twee.
Als parisienne had ik wel wat anders verwacht. De paar vrienden die ik daar heb zijn jong 20/30 jaar en hebben mij verteld hoe de situatie daar is en hoe Sarkozy denkt. Zijn totaal geen domme mensen en weten waar ze over praten. Een van hun geeft les op een school in de banlieus. En zoals hij zei, waarom zouden die mensen geen kans kunnen krijgen? Tuurlijk is het moeilijk om zulke kinderen les te geven en op zo een plek. Jij bent een voorstander van Sarkozy en dat is fijn wellicht weet je het dan misschien ook beter. Ik heb ook niet gezegd dat hij compleet slecht is. Door hem zal de economie groeien maar door hem worden ook veel mensen de dupe. Maar dan zijn onzinnige uitspraken? Hoe wil je die rechtvaardigen. Met zn pedofilie is aangeboren en zn gezeik over immigranten terwijl hij zelf een immigrant van hongaars/griekse afkomst is en hem ook een kans is gegeven. Hij heeft het zelfs tot president geschopt ik had liever Royal gezienquote:Op zondag 6 mei 2007 23:33 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
als ik dit lees, weet ik wel heel zeker dat jij de laatste tijd NOOIT naar franse zenders hebt gekeken, en niets weet van de mening van Sarkozy over de toestand in de banlieus.
Ik heb dan eigenlijk geen zin om je standpunten te weerleggen. Ik heb in een ander topic in POL mijn mening al gegeven en geen zin om te beginnen hertypen.
Als française en parisienne ben ik heel blij dat sarkozy verkozen is.
quote:Op zondag 6 mei 2007 23:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In een normale Franse stad komt dan een controleur het pand 'verkrot' verklaren of de eigenaar dwingen tot herstellingen. Maar als je een wijk hebt waar zelfs de politie met moeite nog binnen durft is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend.
Daarnaast, als bij mij een raam eruit ligt, stop ik er zelf een nieuw in. Bij mij stop ik mijn vuilnis in de vuilnisbak ...
Daarom benoemen we hier in Nederland altijd allochtonen op de troon. Positieve discriminatie heet dat ook wel.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Sarkozy is absoluut geen Wilders. Overigens, iemand al het punt gemaakt dat Sarkozy het eerste verkozen staatshoofd van allochtone afkomst in Europa is ?
Wat vreemd, nu ben je ineens tegen overheidsingrijpen? Terwijl je net nog het hele leger ernaartoe wilde sturen..quote:Op zondag 6 mei 2007 23:43 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Nog meer ambtenaren in Frankrijk erbij dus? Laat de staat het maar oplossen?
Ik stel iets anders voor; Maak de ouders verantwoordelijk. En dan geen gedoe met boetes die ze toch niet kunnen betalen, maar flinke taakstraffen in hun eigen buurt. Laat ze maar lekker hun eigen shit schoonmaken en opknappen, in plaats van te eisen dat de staat dat doet. Wie weet komt er nog een verantwoordelijkheidsgevoel los als hun net geschilderde schutting wordt gesloopt door vriendjes van hun kinderen.
We zijn de jaren 40-45 ook niet vergeten. Maar we doen wel weer normaal met onze oosterburen.quote:
Het waren jonge twintigers, maar die willen niet naar school. Als je het hen nu gaat verplichten dan komen die gewoon niet opdraven hoor ... Je zal ze met de politie of het leger daadwerkelijk op die schoolbanken moeten gaan plaatsen. En dan wil ik trouwens nog eens zien waar je de leraren gaat vinden die daaraan les gaan willen geven. Niemand heeft interesse om een schoolbank naar zijn kop gegooid te krijgen ...quote:Op zondag 6 mei 2007 23:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou dat waag ik te betwijfelen. Dat ze zonder werk zaten, dat is praktisch een zekerheid. En dat het dus niet meer "schoolplichtigen zijn", daarom moeten ze ook de leeftijden verhogen. Je gaat me niet vertellen dat het 30+ers waren namelijk. Het waren jonge twintigers.
Mijn nicht tot een paar maanden geleden nog wel en ik ben er vaak genoeg geweest ... Ik woon hier trouwens nog altijd op maar een uurtje sporen van Parijs en kom daar nog altijd meerdere keren per jaar. Ben jij er uberhaupt ooit al eens geweest eigenlijk?quote:
700 dure kamers?? Wat voor luxe appartementen zijn dat?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik woon wel al 9 jaar niet meer in Parijs:') , maar toch de eerste twintig jaren van mijn leven er doorgebracht ...quote:Op zondag 6 mei 2007 23:41 schreef Rossoneri het volgende:
![]()
Kijk je kunt een feit niet beter bevestigt krijgen dan van een franse zelf.
Met je 50 auto's![]()
Maar jij wil dus zeggen dat de Franse regering er op moet toezien dat die gasten elke dag naar school gaan? Hoe had je je dat voorgesteld dan? Speciale teams die ze s'ochtends komen wekken, helpen met het strikken van hun veters, hun bammetjes voor ze smeren, en ze dan met de auto naar school brengen? Misschien s'middags nog ophalen en weer thuis brengen, lijkt je dat wat?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, sávonds ja. Want de volgende dag spijbelen ze gewoon weer de eerste 5 uur.
Ook in een wijk waar de rellen begonnen in 2005quote:Op zondag 6 mei 2007 23:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Mijn nicht tot een paar maanden geleden nog wel en ik ben er vaak genoeg geweest ...
Ik heb met franse gesproken het waren er in iedergeval niet zoveel als op het nieuws werd vertelt. Hun moesten zelfs lachen om die nieuwsberichten en vonden het bullshitquote:Op zondag 6 mei 2007 23:41 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
![]()
Kijk je kunt een feit niet beter bevestigt krijgen dan van een franse zelf.
Met je 50 auto's![]()
Het is in combinatie met de andere oplossingen he. Wil je niet naar school, dan verplicht werken. Anders geen toegang tot sociale voorzieningen, klaar, basta. Hij moet toch aan geld komen om te overleven. Het is het een of het ander. Dit in combinatie met spreiding zorgt voor gemengde scholen (dus geen zwarte scholen waar leraren geen les durfen te geven).quote:Op zondag 6 mei 2007 23:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het waren jonge twintigers, maar die willen niet naar school. Als je het hen nu gaat verplichten dan komen die gewoon niet opdraven hoor ... Je zal ze met de politie of het leger daadwerkelijk op die schoolbanken moeten gaan plaatsen. En dan wil ik trouwens nog eens zien waar je de leraren gaat vinden die daaraan les gaan willen geven. Niemand heeft interesse om een schoolbank naar zijn kop gegooid te krijgen ...
Zoals ik al eerder zei in dit topic: in Senlis. En dat is zo'n gemeente waar het toen héél onrustig was ja ...quote:Op zondag 6 mei 2007 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Ook in een wijk waar de rellen begonnen in 2005
onzinnige uitspraak ? natuurlijk is pedofilie genetisch, aangeboren, net zoals hetero, homo ? wat denk jij misschienquote:Op zondag 6 mei 2007 23:43 schreef benjiG het volgende:
Als parisienne had ik wel wat anders verwacht. De paar vrienden die ik daar heb zijn jong 20/30 jaar en hebben mij verteld hoe de situatie daar is en hoe Sarkozy denkt. Zijn totaal geen domme mensen en weten waar ze over praten. Een van hun geeft les op een school in de banlieus. En zoals hij zei, waarom zouden die mensen geen kans kunnen krijgen? Tuurlijk is het moeilijk om zulke kinderen les te geven en op zo een plek. Jij bent een voorstander van Sarkozy en dat is fijn wellicht weet je het dan misschien ook beter. Ik heb ook niet gezegd dat hij compleet slecht is. Door hem zal de economie groeien maar door hem worden ook veel mensen de dupe. Maar dan zijn onzinnige uitspraken? Hoe wil je die rechtvaardigen. Met zn pedofilie is aangeboren en zn gezeik over immigranten terwijl hij zelf een immigrant van hongaars/griekse afkomst is en hem ook een kans is gegeven. Hij heeft het zelfs tot president geschopt ik had liever Royal gezien
Dat je er teams op moet zetten dat is gewoon een feit. Sterker nog hier in Nederland dan we dat ook al jaren hoor. Politie-agenten die (als ze jeugdigen zien rondhangen bij een winkelcentrum) hen aanspreken en na gaan vragen of ze les hebben of niet. De ouders zelf moet je ook prikkelen om hun kinderen manieren te leren, dat doe je door consequenties aan het gedrag van hun kinderen te verbinden. Misdragen ze zich, dan worden ze gekort op hun uitkeringen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar jij wil dus zeggen dat de Franse regering er op moet toezien dat die gasten elke dag naar school gaan? Hoe had je je dat voorgesteld dan? Speciale teams die ze s'ochtends komen wekken, helpen met het strikken van hun veters, hun bammetjes voor ze smeren, en ze dan met de auto naar school brengen? Misschien s'middags nog ophalen en weer thuis brengen, lijkt je dat wat?
Kom op nou zeg, hebben we daar geen ouders voor? Als ik het in mijn kop haalde om vroeger een dag van school te spijbelen en mijn ouwe kwam erachter, liet ie me alle hoeken van de kamer zien. Het is duidelijk dat ze geen zin hebben in school, en ook niet in werk. Het is veel te gezellig op die straathoek, dan ga je toch zeker niet op school zitten? Daar word je toch niks wijzer van.
Het is nou eenmaal niet zwart wit. Ik ben ook niet rechts of links; een beetje van allebei.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat vreemd, nu ben je ineens tegen overheidsingrijpen? Terwijl je net nog het hele leger ernaartoe wilde sturen..
Gemengde scholen ? Ben je ooit al wel eens in de omgeving van Parijs of Rijsel enzo geweest ? Waar ga je daar voldoende "blanke" kinderen voor vinden ?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is in combinatie met de andere oplossingen he. Wil je niet naar school, dan verplicht werken. Anders geen toegang tot sociale voorzieningen, klaar, basta. Hij moet toch aan geld komen om te overleven. Het is het een of het ander. Dit in combinatie met spreiding zorgt voor gemengde scholen (dus geen zwarte scholen waar leraren geen les durfen te geven).
En dat werkt zo goed hier, dat ze dat overal zouden moeten doenquote:Op zondag 6 mei 2007 23:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat je er teams op moet zetten dat is gewoon een feit. Sterker nog hier in Nederland dan we dat ook al jaren hoor. Politie-agenten die (als ze jeugdigen zien rondhangen bij een winkelcentrum) hen aanspreken en na gaan vragen of ze les hebben of niet. De ouders zelf moet je ook prikkelen om hun kinderen manieren te leren, dat doe je door consequenties aan het gedrag van hun kinderen te verbinden. Misdragen ze zich, dan worden ze gekort op hun uitkeringen bijvoorbeeld.
Dat afdwingen, dat kan je alleen via overheidsingrijpen. De lucht kan niks afdwingen.. bij wijze van spreken.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:50 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal niet zwart wit. Ik ben ook niet rechts of links; een beetje van allebei.
Het leger zet je NU in om de rellen te voorkomen. Dat regelt de staat ja, prive legertjes worden vooralsnog alleen in Irak ingezet.
Wat er daarna gebeurd is een stuk minder afhankelijk van de staat. Het moet uit die mensen zelf komen, en dat moet je dan maar afdwingen. Alleen maar meer geld erin pompen lost het probleem nou eenmaal niet op.
Volgens mij zijn wij niet het enige land dat met zoiets werkt, en ja het systeem werkt uitstekend. Hier in Rotterdam zijn bij winkelcentra het aantal hangjongeren (en de overlast ermee) op doordeweekse dagen flink ingeperkt.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:51 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
En dat werkt zo goed hier, dat ze dat overal zouden moeten doen![]()
Ja, dat weten ze zeker. JIj zegt net dat je der al 9 jaar niet meer woont. En kijkt Franse zenders, die zijn natuurlijk ZOOOOO realistisch. En hij heeft wel een probleem met immigranten, je weet zelf dat hij ze het liefst eruitschopt. Homo/hetero is aangeboren ja. Pedofilie word gevormd, maar dat is mijn mening en ik weet dat zat mensen daar ook voor zijn. Je word niet geboren als homo of als moordenaar. Je word gevorm door de maatschappij en de omgeving en de manier waarop je word opgevoed. Lees er wat meer over een keer, dan snap je het wel.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:48 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
onzinnige uitspraak ? natuurlijk is pedofilie genetisch, aangeboren, net zoals hetero, homo ? wat denk jij misschien![]()
en welk gezeik over immigranten, sarkozy heeft GEEN ENKEL probleem met immigranten, ze moeten wel geen auto's van onschuldige fransen in de fik steken, dat mag namelijk niemand![]()
maar bon, je vrienden weten waarover ze praten, jaja![]()
Als het geld gebruikt wordt om dwang af te dwingen is dat in ieder geval een stuk beter dan halftamme maatregelen die geld kosten maar niks opleveren.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat afdwingen, dat kan je alleen via overheidsingrijpen. De lucht kan niks afdwingen.. bij wijze van spreken.
Ah, het ligt niet aan hun, het ligt aan de rest. Veel voorkomend probleem in de wereld schijnbaarquote:Op zondag 6 mei 2007 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Zoals het leger inzetten bedoel je?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:53 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als het geld gebruikt wordt om dwang af te dwingen is dat in ieder geval een stuk beter dan halftamme maatregelen die geld kosten maar niks opleveren.
inderdaad nu nederland nogquote:Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef Rossoneri het volgende:
Mooi, goed voor Frankrijk. En zoals alweer overal te zien en te lezen, de multicriminele samenleving laat meteen even zien waarom ze in Frankrijk voor Sarkozy gestemd hebben.![]()
![]()
![]()
![]()
Wie worden gekort? De ouders? Dus jij gaat er al van uit dat dat steuntrekkers zijn?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat je er teams op moet zetten dat is gewoon een feit. Sterker nog hier in Nederland dan we dat ook al jaren hoor. Politie-agenten die (als ze jeugdigen zien rondhangen bij een winkelcentrum) hen aanspreken en na gaan vragen of ze les hebben of niet. De ouders zelf moet je ook prikkelen om hun kinderen manieren te leren, dat doe je door consequenties aan het gedrag van hun kinderen te verbinden. Misdragen ze zich, dan worden ze gekort op hun uitkeringen bijvoorbeeld.
Dan schopt hij zichzelf, net als al die probleemmigranten een 2de generatie immigrant, ook eruit ?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:52 schreef benjiG het volgende:natuurlijk ZOOOOO realistisch. En hij heeft wel een probleem met immigranten, je weet zelf dat hij ze het liefst eruitschopt.
Maar gaan de maatregelen van Sarkozy wel echt wat opleveren (behalve meer rellen)?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:53 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als het geld gebruikt wordt om dwang af te dwingen is dat in ieder geval een stuk beter dan halftamme maatregelen die geld kosten maar niks opleveren.
Het feit dat jij minder hangjongeren ziet is misschien goed voor jou, maar die gasten hangen nu gewoon ergens andersquote:Op zondag 6 mei 2007 23:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij niet het enige land dat met zoiets werkt, en ja het systeem werkt uitstekend. Hier in Rotterdam zijn bij winkelcentra het aantal hangjongeren (en de overlast ermee) op doordeweekse dagen flink ingeperkt.
Het zijn vaak steuntrekkers ja (de ouders), het beestje gewoon bij z'n naam noemen.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie worden gekort? De ouders? Dus jij gaat er al van uit dat dat steuntrekkers zijn?
Of de jongeren? Uitkering en op school?
Leren is je eigen verantwoordelijkheid. Doe je dat niet, dan is dat je eigen schuld. Je kunt dat niet op het bordje van de regering schuiven.
Neeh, want meneer is de president en is dan soort van onschendbaar. Net als in de tijd dat Chirac burgemeester was van Parijs die zelfs op een gegeven moment riep. Nou en, ik ben burgemeester van Parijs en dus lak had aan de inwoners waardoor hij voornamelijk in Parijs gehaat word.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan schopt hij zichzelf, net als al die probleemmigranten een 2de generatie immigrant, ook eruit ?![]()
jouw mening over homo/hetero/pedofilie wil ik zelfs niet kennen. waarom alle seksuele voorkeuren aangeboren zijn, maar pedofilie niet ... tja. zo'n conservatief discours wil ik zelfs niet horen. praat er eens over met mijn broer, hij is homo.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:52 schreef benjiG het volgende:
Ja, dat weten ze zeker. JIj zegt net dat je der al 9 jaar niet meer woont. En kijkt Franse zenders, die zijn natuurlijk ZOOOOO realistisch. En hij heeft wel een probleem met immigranten, je weet zelf dat hij ze het liefst eruitschopt. Homo/hetero is aangeboren ja. Pedofilie word gevormd, maar dat is mijn mening en ik weet dat zat mensen daar ook voor zijn. Je word niet geboren als homo of als moordenaar. Je word gevorm door de maatschappij en de omgeving en de manier waarop je word opgevoed. Lees er wat meer over een keer, dan snap je het wel.
En daar ben je zo zeker van omdat? Waar zijn ze aan het hangen dan? In de Noordzee? Of denk je dat de politie het niet doorheeft als de overlast ineens verschuift naar een bepaald gebied?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:56 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Het feit dat jij minder hangjongeren ziet is misschien goed voor jou, maar die gasten hangen nu gewoon ergens anders![]()
Nee. De maatregelen van Royal hadden trouwens ook niet gewerkt. Frankrijk is heel erg ziek, te veel ambtenaren met baangarantie, geen algemeen pensioenfonds en veels te veel werklozen. Ik wens Sarkozy veel succes, maar oplossen gaat ie niks.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar gaan de maatregelen van Sarkozy wel echt wat opleveren (behalve meer rellen)?
quote:Op zondag 6 mei 2007 23:46 schreef benjiG het volgende:
[..]
Ik heb met franse gesproken het waren er in iedergeval niet zoveel als op het nieuws werd vertelt. Hun moesten zelfs lachen om die nieuwsberichten en vonden het bullshit
tuurlijk die rellen zal hij keihard aanpakken. ben nu al benieuwd naar de beeldenquote:Op zondag 6 mei 2007 23:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar gaan de maatregelen van Sarkozy wel echt wat opleveren (behalve meer rellen)?
hij erkent tenminste deze problemen. Sego zou de problemen alleen nog maar erger maken. een waar knuffelbeleid, NON MERCIquote:Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef HassieBassie het volgende:
Nee. De maatregelen van Royal hadden trouwens ook niet gewerkt. Frankrijk is heel erg ziek, te veel ambtenaren met baangarantie, geen algemeen pensioenfonds en veels te veel werklozen. Ik wens Sarkozy veel succes, maar oplossen gaat ie niks.
Ow sorry, homo moet pedofiel zijn het is al laat en mn ogen slapen. Ik ken zelf ook homo's en bedoelde pedo/moordenaar. Ben totaal niet conservatief maar snap wel dat je na mn typfout dat denkt. En ik heb ook niet gezegd dat jij het niet beter zou kunnen weten. Maar ik neem aan dat jou familie daar dan ook puur Frans is en niet halfbloedje of Afrikaans? D'accordquote:Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
jouw mening over homo/hetero/pedofilie wil ik zelfs niet kennen. waarom alle seksuele voorkeuren aangeboren zijn, maar pedofilie niet ... tja. zo'n conservatief discours wil ik zelfs niet horen. praat er eens over met mijn broer, hij is homo.![]()
en mag ik zeggen dat heel mijn familie nog in parijs woont, ik denk dat ik de situatie daar wel veel beter ken dan jij.
En nee, hij schopt de immigranten er niet het liefst uit. Als je mij EEN citaat vindt waarin hij zegt dat hij immigranten buiten wil, hak ik mijn kop eraf![]()
we zijn puur frans jaquote:Op maandag 7 mei 2007 00:00 schreef benjiG het volgende:
Ow sorry, homo moet pedofiel zijn het is al laat en mn ogen slapen. Ik ken zelf ook homo's en bedoelde pedo/moordenaar. Ben totaal niet conservatief maar snap wel dat je na mn typfout dat denkt. En ik heb ook niet gezegd dat jij het niet beter zou kunnen weten. Maar ik neem aan dat jou familie daar dan ook puur Frans is en niet halfbloedje of Afrikaans? D'accord
Er zal inderdaad niet heel veel gaan veranderen. Ja de verzekeringspremies voor auto's zullen wel stijgenquote:Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Nee. De maatregelen van Royal hadden trouwens ook niet gewerkt. Frankrijk is heel erg ziek, te veel ambtenaren met baangarantie, geen algemeen pensioenfonds en veels te veel werklozen. Ik wens Sarkozy veel succes, maar oplossen gaat ie niks.
Waarom niet in Palestina? Democratie is toch goed?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat noemen ze nu democratie, de meeste stemmen winnen...
en ik drink er een biertje op. kunnen wij die bak ellende niet inruilen voor Sarkozyquote:Op maandag 7 mei 2007 00:06 schreef benjiG het volgende:
En petitlapin2 hier een artikel over Sarkozy en Immigratie http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/48810/index.html
En hier een reactie die ikzelf erg goed vind:
Oude reacties Elsevier op vrijdag 10 juni 2005 17:11
Let op: Frankrijk, het land waar de vrijheid is uitgevonden. Waar de Bastille is bestormd vanwege die vrijheid. Waar in het verleden honderdduizenden het leven hebben gelaten vanwege die vrijhheid. Dat land wil nu bij monde van een minister, de immigratie beperken en illigalen uitzetten. Dat ik dit in mijn leven meemaak is belangrijker dan het vallen van de Berlijnse muur en de Cubacrisis in 1962.
Geachte lezers, dit is een nieuwsfeit van ongekende weerga. Denk erover na, want na de maanlanding zal u niets belangrijkers meer meemaken. Tippelaar is stil en houdt een minuut stilte.
en dat wil agent wordenquote:Op zondag 6 mei 2007 23:22 schreef Meki het volgende:
en met een prachtige sierduik de slachtofferrol inquote:Op zondag 6 mei 2007 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ORDER DETAILS Pizza(s): First Pizza: Medium Pan Pizza Ingredients: Whole Pizza :Beef Topping,Light Sauce Second Pizza: Medium Hand-Tossed Style Pizza Ingredients: Whole Pizza :Ham,Chicken,Pineapple,Light Sauce ------------------------------ Side Items/Drinks: NO SIDE ITEMS ORDERED ------------------------------------------------------------ |
Heb je argumenten Meki?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:51 schreef Meki het volgende:
Hej Meki, het is duidelijke dat de meeste moslims democratie verwerpen maar toch de democratie willen gebruiken om aan de macht te komen en zo de democratie omzeep te helpen...... maargoed.... whatever... het is Nederland/Europa maar.quote:Op maandag 7 mei 2007 01:54 schreef Marseille het volgende:
[..]
Heb je argumenten Meki?
Sarkozy wil juist president zijn van ALLE Fransen, ongeacht religie of afkomst, heeft hij zjuist gezegd in z'n speech. Ook wil hij een unie vormen met andere mediterrane landen zoals Marokko en Algerije.
Zou je dat Wilders horen zeggen?
goh en ik maar denken dat het over frankrijk gingquote:Op maandag 7 mei 2007 02:01 schreef Vampier het volgende:
[..]
Hej Meki, het is duidelijke dat de meeste moslims democratie verwerpen maar toch de democratie willen gebruiken om aan de macht te komen en zo de democratie omzeep te helpen...... maargoed.... whatever... het is Nederland/Europa maar.
Dat zien we dus in Marokko, die zijn juist hard op weg om democratisch te worden.quote:Op maandag 7 mei 2007 02:01 schreef Vampier het volgende:
Hej Meki, het is duidelijke dat de meeste moslims democratie verwerpen maar toch de democratie willen gebruiken om aan de macht te komen en zo de democratie omzeep te helpen...... maargoed.... whatever... het is Nederland/Europa maar.
Je betoogje snijdt weinig hout. Ook in Turkije is er een langzaam aan een democratische (?!) wende bezig. Het pijnpunt zit ergens elders omdat er ook anti-democratische religieuze partijen/krachten actief zijn. Maar kun je dit toeschrijven aan de meeste moslims.... "hell" de meeste moslims willen gewoon opgroeien in een gebied met een gezond toekomstperspectief zonder oorlog. Toekomstperspectief is iets waar je samen aan moet werken. En daar gaat het een beetje fout in Frankrijk (of wellicht in de EU).quote:Marokko is een democratie, de vrijheid van meningsuiting is gewaarborgd, zegt men. Maar er zijn een paar onderwerpen die nogal gevoelig liggen: de islam, de koning en Polisario (deel van de Zuidelijke Sahara dat al dan niet bij Marokko hoort). De televisiezenders wordt terecht enorme invloed toegedicht. De helft van de bevolking is analfabeet, zij kunnen alleen het televisienieuws volgen. In tijdschriften verschijnen artikelen waarin het beleid van de regering en de koning ter discussie wordt gesteld. Op tv is dat ondenkbaar.
"Geen sprake van", antwoordt Redda, een van de redactiechefs op de vraag of 2M doet aan zelfcensuur.
"Maar een democratie komt nu eenmaal niet in een nacht tot stand. Als we te snel lopen, is de kans groot dat we worden teruggefloten en de democratisering wordt vertraagd".
Alle leidinggevende posities worden ingenomen door mensen die om politieke redenen zijn benoemd. Maar ook alle journalisten kennen de grens tussen zeggen en zwijgen. Prostitutie, drugsmisbruik, analfabetisme en schendingen van de mensenrechten in het verleden. Al deze voorheen omstreden onderwerpen mogen worden behandeld. Maar de koning daar blijf je vanaf.
Hetzelfde als hier.quote:Op maandag 7 mei 2007 02:23 schreef paultjuhhh het volgende:
Hoe verloopt de nacht daar
dubelle tong en 2 gezichten....quote:Op maandag 7 mei 2007 02:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat zien we dus in Marokko, die zijn juist hard op weg om democratisch te worden.
Bron : http://www.nos.nl/nosjour(...)_nicole_lefever.html
[..]
Je betoogje snijdt weinig hout. Ook in Turkije is er een langzaam aan een democratische (?!) wende bezig. Het pijnpunt zit ergens elders omdat er ook anti-democratische religieuze partijen/krachten actief zijn. Maar kun je dit toeschrijven aan de meeste moslims.... "hell" de meeste moslims willen gewoon opgroeien in een gebied met een gezond toekomstperspectief zonder oorlog. Toekomstperspectief is iets waar je samen aan moet werken. En daar gaat het een beetje fout in Frankrijk (of wellicht in de EU).
En dat denk jij wel even te bepalenquote:Op maandag 7 mei 2007 08:20 schreef retteketet het volgende:
En meteen na zijn verkiezing maakt hij gebruik van de gelegenheid om de banden met Amerika aan te halen.![]()
Frankrijk is deel van de Europese Unie, en verder gaat Frankrijk helemaal nergens heen.
Tsja, alleen is het geen geboren Fransman.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:26 schreef Fides het volgende:
Ken hem nog niet al te goed. Op de foto's lijkt hij iig een typische Fransoos met zn arrogante bakkes.
nou dan is hij mooi geintegreerdquote:Op maandag 7 mei 2007 10:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, alleen is het geen geboren Fransman.![]()
Tja, dit is wat mij persoonlijk het beste lijkt. Waarom zou Frankrijk voor de VS kiezen als het een EU-lidstaat is? Een keuze vóór de VS is wat mij betreft een keuze tegen de Europese Unie.quote:
Er is nog voldoende ruimte om de onderlinge Frans-Amerikaanse relatie te normaliseren, maar het is bekend dat Sarkozy een openlijke bewonderaar is van de Verenigde Staten.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:53 schreef retteketet het volgende:
[..]
Tja, dit is wat mij persoonlijk het beste lijkt. Waarom zou Frankrijk voor de VS kiezen als het een EU-lidstaat is? Een keuze vóór de VS is wat mij betreft een keuze tegen de Europese Unie.
Moâh, eerst de onderhandelingen afbreken, dan geloven.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heel mooi. Geen Turkije in de EU dus
Als het aan de VS ligt, juist wel. Dit is dus juist een tegenslag voor het "nee tegen Turkije kamp".quote:Op maandag 7 mei 2007 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heel mooi. Geen Turkije in de EU dus
NL - DUI in de jaren 40, volgens mij waren wij er vijanden van elkaar of niet..?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
We zijn de jaren 40-45 ook niet vergeten. Maar we doen wel weer normaal met onze oosterburen.
Disclaimer : Even afgezien van een belangrijke (NL/DU) voetbalwedstrijd.
Mutant, voordat je iets roept zou het misschien verstandig zijn niet zomaar wat te roepen wat jou het leuktste lijkt maar de feiten te kennen. Sarkozy heeft als 1 van zijn speerpunten gemaakt dat Turkije, als hij President wordt, niet bij de EU mag komen. Kan de VS hoog en laag springen wat ze willen.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het aan de VS ligt, juist wel. Dit is dus juist een tegenslag voor het "nee tegen Turkije kamp".
quote:Op maandag 7 mei 2007 12:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mutant, voordat je iets roept zou het misschien verstandig zijn niet zomaar wat te roepen wat jou het leuktste lijkt maar de feiten te kennen. Sarkozy heeft als 1 van zijn speerpunten gemaakt dat Turkije, als hij President wordt, niet bij de EU mag komen. Kan de VS hoog en laag springen wat ze willen.
Dat heeft hij inderdaad gezegd ja, maar het is nogal strijdig met zijn "ik lik amerikaanse kont- stijl". Het is dus verstandig om eerst te begrijpen wat ik schrijf voordat je een reactie post. De VS zullen zeker druk uitoefenen op de EU en dus Frankrijk om Turkije binnen te halen, als Sarkozy zich niet zo standvastig weet te houden t.o.v Amerikaanse belangen en Amerikaanse politiek, dan heeft het anti-Turkije kamp een probleem.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mutant, voordat je iets roept zou het misschien verstandig zijn niet zomaar wat te roepen wat jou het leuktste lijkt maar de feiten te kennen. Sarkozy heeft als 1 van zijn speerpunten gemaakt dat Turkije, als hij President wordt, niet bij de EU mag komen. Kan de VS hoog en laag springen wat ze willen.
En een fervent Amerika-aanhanger.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
![]()
Sarkozy is een fervent tegenstander van Turkse EU-toetreding.
Ik denk dat het geen halszaak van de Amerikanen is om Turkije bij de EU te krijgen dat ze de diplomatie veronachtzamen en pressie aanwenden om een besluit af te dwingen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft hij inderdaad gezegd ja, maar het is nogal strijdig met zijn "ik lik amerikaanse kont- stijl". Het is dus verstandig om eerst te begrijpen wat ik schrijf voordat je een reactie post. De VS zullen zeker druk uitoefenen op de EU en dus Frankrijk om Turkije binnen te halen, als Sarkozy zich niet zo standvastig weet te houden t.o.v Amerikaanse belangen en Amerikaanse politiek, dan heeft het anti-Turkije kamp een probleem.
De Amerikanen hebben anders ook Turkije bij de NATO weten te voegen en als er iets is waar Amerikanen goed in zijn, dan is het de druk op voeren op de EU. Sarkozy's alternatief is een unie die strekt van Marokko tot aan Turkije. Een soort van "Middelandse Unie" dus, waar de EU een handelspartner mee zou kunnen worden.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen halszaak van de Amerikanen is om Turkije bij de EU te krijgen dat ze de diplomatie veronachtzamen en pressie aanwenden om een besluit af te dwingen.
Temeer Sarkozy als alternatief voor de Turkse toetreding wel nauwere banden wil bewerkstelligen.
Openlijke bewonderaar, inderdaad.quote:
Eh... hij is een voorstander van de Amerikaanse economische aanpak en zo ja. Helemaal correct.quote:
De NAVO is geen EU, het komt niet eens in de buurt.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben anders ook Turkije bij de NATO weten te voegen en als er iets is waar Amerikanen goed in zijn, dan is het de druk op voeren op de EU. Sarkozy's alternatief is een unie die strekt van Marokko tot aan Turkije. Een soort van "Middelandse Unie" dus, waar de EU een handelspartner mee zou kunnen worden.
Inderdaad en daarom denk ik niet dat Sarkozy ineens zijn opvatting zal wijzigen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben anders ook Turkije bij de NATO weten te voegen en als er iets is waar Amerikanen goed in zijn, dan is het de druk op voeren op de EU. Sarkozy's alternatief is een unie die strekt van Marokko tot aan Turkije. Een soort van "Middelandse Unie" dus, waar de EU een handelspartner mee zou kunnen worden.
Wat wenselijk is is voor eenieder anders, dat is een heel andere discussie. Het gaat om Sarkozy en zijn mogelijk softe houding tegenover Amerikaanse inmenging in binnenlandse EU politiek.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Openlijke bewonderaar, inderdaad.
Hij meent, dat het anti-Amerikanisme na de inval in Irak Frankrijk niet veiliger maakt.
Ik vind dat een genuanceerde opvatting en wenselijker dan de verkrampte anti-Bush houding.
Wij menen anders ook alles te weten hoe het er in Amerika aan toe moet gaan.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat wenselijk vind is voor eenieder anders, dat is een heel andere discussie. Het gaat om Sarkozy en zijn mogelijk softe houding tegenover Amerikaanse inmenging in binnenlandse EU politiek.
Ik kan mij niet herinneren dat de EU ooit de druk op Amerika heeft opgevoerd om bepaalde binnenlandse interstatelijke aangelegenheden.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:21 schreef highway101 het volgende:
[..]
Wij menen anders ook alles te weten hoe het er in Amerika aan toe moet gaan.
Dat het mogelijk een softe houding zal opleveren, is ook de interpretatie dat per persoon zal verschillen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat wenselijk is is voor eenieder anders, dat is een heel andere discussie. Het gaat om Sarkozy en zijn mogelijk softe houding tegenover Amerikaanse inmenging in binnenlandse EU politiek.
De gemiddelde fok!ker denkt het allemaal beter te weten hoe het beleid in de VS moetquote:Op maandag 7 mei 2007 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat de EU ooit de druk op Amerika heeft opgevoerd om bepaalde binnenlandse interstatelijke aangelegenheden.
Dat kan, het is echter een niet uit de lucht gegrepen iets. De basis ligt in zijn eigen uitspraken over Amerika.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat het mogelijk een softe houding zal opleveren, is ook de interpretatie dat per persoon zal verschillen.
Ik vind die definiëring bijvoorbeeld uiterst gechargeerd.
Ja, maar de gemiddelde fokker kan geen druk uitoefenen. Behalve als ie moet poepen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:24 schreef highway101 het volgende:
[..]
De gemiddelde fok!ker denkt het allemaal beter te weten hoe het beleid in de VS moet![]()
Dat is, met alle respect kolder. Sarkozy is niet sinds zijn overwinning een bewonderaar van de Verenigde Staten en zijn mening over Turkse EU-toetreding is ook al wat langere tijd helder.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan, het is echter een niet uit de lucht gegrepen iets. De basis ligt in zijn eigen uitspraken over Amerika.
Je stelt dat het kolder is en kennelijk " dus zeer vreemd is" als een politicus 180 graden draait met betrekking tot zijn standpunt over bepaalde politieke zaken? Haha, laat me niet lachen. 99% van de politici ter wereld moeten hun punten nuanceren of zelfs verlaten zodra ze de post hebben die ze wilden bereiken. Consessies doen, dat moet je als politicus. Aan het begin mag je keiharde uitspraken doen (stemmen vergaren that is), maar zodra je aan de macht ben is het gedaan met die uitspraken. Waarom? Omdat je dan een ontieglijk grote verantwoordelijkheid hebt voor de consequenties van je handelingen en uitspraken. Amerika heeft in het verleden vaker politiek druk uitgeoefend op de EU, doe alsjeblieft niet alsof dat iets nieuws is. Dat zijn namelijk gewoon feiten. Het is helemaal niet vreemd om te denken dat Sarkozy (met zijn stuk softere houding tegen de VS) consessies wil doen m.b.t dit standpunt.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is, met alle respect kolder. Sarkozy is niet sinds zijn overwinning een bewonderaar van de Verenigde Staten en zijn mening over Turkse EU-toetreding is ook al wat langere tijd helder.
Echter nu Sarkozy de presidentsverkiezingen heeft gewonnen en mogelijk daaruit voortvloeiend de banden tussen Frankrijk en de Verenigde Statende worden aangehaald ontleen je de conclusie, dat Sarkozy zijn opvatting over Turkije 180 graden draait en dan ook nog eens door Amerikaanse druk.
Over welke feitelijke uitspraken heb je het eigenlijk? Ik wil best ook wel aan de hand van die uitspraken mijn eigen conclusies trekken.
De toetreding van Turkije is geen binnenlandse/interstatelijke aangelegenheid hoor.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat de EU ooit de druk op Amerika heeft opgevoerd om bepaalde binnenlandse interstatelijke aangelegenheden.
Welke uitspraken betreffen het dat jouw beweringen niet uit de lucht zijn gegrepen?quote:Op maandag 7 mei 2007 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je stelt dat het kolder is en kennelijk " dus zeer vreemd is" als een politicus 180 graden draait met betrekking tot zijn standpunt over bepaalde politieke zaken? Haha, laat me niet lachen. 99% van de politici ter wereld moeten hun punten nuanceren of zelfs verlaten zodra ze de post hebben die ze wilden bereiken. Consessies doen, dat moet je als politicus. Aan het begin mag je keiharde uitspraken doen (stemmen vergaren that is), maar zodra je aan de macht ben is het gedaan met die uitspraken. Waarom? Omdat je dan een ontieglijk grote verantwoordelijkheid hebt voor de consequenties van je handelingen en uitspraken. Amerika heeft in het verleden vaker politiek druk uitgeoefend op de EU, doe alsjeblieft niet alsof dat iets nieuws is. Dat zijn namelijk gewoon feiten. Het is helemaal niet vreemd om te denken dat Sarkozy (met zijn stuk softere houding tegen de VS) consessies wil doen m.b.t dit standpunt.
Nee, de toetreding van Turkije tot de Verenigde staten is inderdaad geen aangelegenheid op dit momentquote:Op maandag 7 mei 2007 12:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De toetreding van Turkije is geen binnenlandse/interstatelijke aangelegenheid hoor.
Nee. Ik meen dat jouw beweringen kolder zijn.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je stelt dat het kolder is en kennelijk " dus zeer vreemd is" als een politicus 180 graden draait met betrekking tot zijn standpunt over bepaalde politieke zaken?
Want het is onmogelijk dat een politicus 180 graden draait m.b.t bepaalde standpunten?quote:Op maandag 7 mei 2007 12:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Ik meen dat jouw beweringen kolder zijn.
Dat is niet de verklaring voor mijn opvatting. Mijn verklaring daarvoor heb ik zojuist al gegeven.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want het is onmogelijk dat een politicus 180 graden draait m.b.t bepaalde standpunten?![]()
En dus volgt daar uit dat hij opeens wel voor Turkse toetreding is?quote:Op maandag 7 mei 2007 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Sarkozy de nickname: Sarkozy the American heeft gekregen?
Dat zal ook wel weer meevallen, want het Franse volk is uiterst VS-sceptisch. Fransen zijn allergisch voor Angelsaksische invloeden. Daar zal de geboren Hongaar dus echt wel rekening mee moeten houden. 90% van de Fransen was bijv. tegen de inval in Irak, van extreemlinks tot extreemrechts (Le Pen bijvoorbeeld is fel anti-VS en anti-Israel). Ook al is Sarkozy de president, hij zal rekening moeten houden met het Franse volk en het parlement. Zo niet, dan wordt hij over 5 jaar genadeloos afgestraft.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat wenselijk is is voor eenieder anders, dat is een heel andere discussie. Het gaat om Sarkozy en zijn mogelijk softe houding tegenover Amerikaanse inmenging in binnenlandse EU politiek.
Organisation du Traité de l'Atlantique Nord ("OTAN")quote:Op maandag 7 mei 2007 13:25 schreef Marseille het volgende:
[..]
p.s. Frankrijk is bijv. niet lid van de (militaire) Navo
Dan zeg je toch nee tegen de VS? Ik begin onderhand wel benieuwd te worden op welke slinkse manieren de VS altijd hun zin doordrijft. Gaat het soms zo achter de schermen van 'luister, jullie doen wat wij zeggen anders nuken we jullie'. Zoiets?quote:Op maandag 7 mei 2007 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe rijm je het hebben van een afkeer van de VS met het stemmen op Sarkozy? Blijkbaar staat meer dan de helft van de Fransen tegenwoordig wel degelijk positief tegenover Amerika, aangezien ze op een rabiaat pro-Amerikaanse kandidaat hebben gestemd. Een ongunstige ontwikkeling.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:25 schreef Marseille het volgende:
[..]
Dat zal ook wel weer meevallen, want het Franse volk is uiterst VS-sceptisch. Fransen zijn allergisch voor Angelsaksische invloeden. Daar zal de geboren Hongaar dus echt wel rekening mee moeten houden. 90% van de Fransen was bijv. tegen de inval in Irak, van extreemlinks tot extreemrechts (Le Pen bijvoorbeeld is fel anti-VS en anti-Israel). Ook al is Sarkozy de president, hij zal rekening moeten houden met het Franse volk en het parlement. Zo niet, dan wordt hij over 5 jaar genadeloos afgestraft.
p.s. Frankrijk is bijv. niet lid van de (militaire) Navo
Dat valt wel mee. Sarkozy heeft ook duidelijk laten weten dat Frankrijk niet als een slaafje achter de VS aan gaat lopen, terwijl Blair zich daar niet voor geneerd om dat toe te geven.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:08 schreef retteketet het volgende:
[..]
Hoe rijm je het hebben van een afkeer van de VS met het stemmen op Sarkozy? Blijkbaar staat meer dan de helft van de Fransen tegenwoordig wel degelijk positief tegenover Amerika, aangezien ze op een rabiaat pro-Amerikaanse kandidaat hebben gestemd. Een ongunstige ontwikkeling.
Ik vraag me trouwens af waarom de Amerikanen een EU-lidmaatschap van Turkije toejuichen. Mij lijkt juist dat Turkije door een lidmaatschap van de EU de Amerikanen niet langer nodig heeft, waardoor de Amerikaanse invloed op de Turkse politiek afneemt.
Frankrijk maakte tussen 1966 en 1996 geen deel uit van de militaire organen van de NAVO, vanaf 1996 tot op heden maken zij een voorbehoud met betrekking tot militair optreden, ze hebben een speciale status binnen de navo en zijn geen volwaardig lid.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:50 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Organisation du Traité de l'Atlantique Nord ("OTAN")
Ze noemen het alleen anders maar ze zijn wel degelijk lid.
Nee hoor. Frankrijk doet politiek wel mee met de Navo, wat betreft beslissingen. Maar Frankrijk heeft altijd geweigerd lid te worden van de militaire Navo. De Navo is namelijk een speeltje van de Angelsaksische landen en Frankrijk wenst daar niet aan mee te doen.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:50 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Organisation du Traité de l'Atlantique Nord ("OTAN")
Ze noemen het alleen anders maar ze zijn wel degelijk lid.
Nah, Frankrijk wil vooral dat haar leger volledig onder eigen controle hebben en lekker zelfstandig allerlei oorlogjes in Afrika kunnen voeren waar wij in de rest van europa niets van meekrijgen, en de franse kernwapens buiten elk ontwapeningsaccoord houdenquote:Op maandag 7 mei 2007 15:22 schreef Marseille het volgende:
[..]
Nee hoor. Frankrijk doet politiek wel mee met de Navo, wat betreft beslissingen. Maar Frankrijk heeft altijd geweigerd lid te worden van de militaire Navo. De Navo is namelijk een speeltje van de Angelsaksische landen en Frankrijk wenst daar niet aan mee te doen.
Zou kunnen damian, zou kunnen. Je moet wel lezen wat er staat, jij sluit de mogelijkheid compleet af. Daar waar ik dat niet doe.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:56 schreef damian5700 het volgende:
Het is simpelweg kolder, omdat Sarkozy in het laatste debat met Ségolène Royal uitsloot ooit in te stemmen met Turkse toetreding tot de EU.Jouw opvatting is, dat vanwege zijn adoratie voor de Verenigde Staten (die niet sinds gisteren is ontstaan) hij van dit standpunt af zal stappen door Amerikaanse druk en zijn uitspraken over de Verenigde Staten.
Kan je concretiseren door de bewuste uitspraken hier te delen, is mijn suggestie.
Maar goed ook, voor je het weet slaat Iran dreigende taal uit en capituleert Frankrijk namens de complete NAVO.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Nah, Frankrijk wil vooral dat haar leger volledig onder eigen controle hebben en lekker zelfstandig allerlei oorlogjes in Afrika kunnen voeren waar wij in de rest van europa niets van meekrijgen, en de franse kernwapens buiten elk ontwapeningsaccoord houden
Helaas tot nu toe altijd waar geweest.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar goed ook, voor je het weet slaat Iran dreigende taal uit en capituleert Frankrijk namens de complete NAVO.
Nou wat ongunstig. Ze kunnen zeker beter positief ten overstaan van de moslimwereld staan he? Moslim.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:08 schreef retteketet het volgende:
[..]
Hoe rijm je het hebben van een afkeer van de VS met het stemmen op Sarkozy? Blijkbaar staat meer dan de helft van de Fransen tegenwoordig wel degelijk positief tegenover Amerika, aangezien ze op een rabiaat pro-Amerikaanse kandidaat hebben gestemd. Een ongunstige ontwikkeling.
Omdat ze hun basissen in Turkije willen behouden. That's it.quote:Ik vraag me trouwens af waarom de Amerikanen een EU-lidmaatschap van Turkije toejuichen. Mij lijkt juist dat Turkije door een lidmaatschap van de EU de Amerikanen niet langer nodig heeft, waardoor de Amerikaanse invloed op de Turkse politiek afneemt.
Maakt niet zoveel uit. In Griekenland, Saudi-Arabië, Jordanië en Irak heeft de VS ook basissen. De VS is gewoon een beetje paranoia denk ik: die denken van 'ow als de Turken niet welkom bij Europa zijn worden ze in de handen van het terrorisme gedreven'.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou wat ongunstig. Ze kunnen zeker beter positief ten overstaan van de moslimwereld staan he? Moslim.
[..]
Omdat ze hun basissen in Turkije willen behouden. That's it.
Je leest zelf niet goed.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou kunnen damian, zou kunnen. Je moet wel lezen wat er staat, jij sluit de mogelijkheid compleet af. Daar waar ik dat niet doe.
Mooi. Kunnen we het probleem Europees aanpakken.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:12 schreef franske19 het volgende:
2de Franse intifada lijkt begonnen, vanacht zijn:
- 730 auto's afgefikt
- 592 arrestaties verricht
- 78 politieagenten gewond geraakt
In Nederland zal het waarschijnlijk over een paar jaar net zo zijn, allochtonen jeugd vormt al de meerderheid in onze grote steden.
Ach ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:42 schreef Klopkoek het volgende:
Het waren geen allochtonen, het waren trotskisten.
Tuurlijk, er waren idd een stel van die anarchisten bij maar zij waren niet de enigen en ook niet in de meerderheid.quote:
Nee maar klopkoek heeft nogal wat problemen de realiteit onder ogen te zien.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:32 schreef franske19 het volgende:
[..]
Tuurlijk, er waren idd een stel van die anarchisten bij maar zij waren niet de enigen en ook niet in de meerderheid.
Hij is daarin geen uitzondering.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee maar klopkoek heeft nogal wat problemen de realiteit onder ogen te zien.
Mafkees niet liegen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:12 schreef franske19 het volgende:
- 730 auto's afgefikt
In Nederland zal het waarschijnlijk over een paar jaar net zo zijn, allochtonen jeugd vormt al de meerderheid in onze grote steden.
pssst alles wat meki zegt moet je met een schep zout nemen (in zijn geval een vrachtwagen vol)quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:01 schreef Hathor het volgende:
Nou, de tv beelden lieten anders hele andere indrukken achter, tenzij Franse blanken tegenwoordig ook zo'n debiel vogelnestje op hun kop hebben.![]()
Ow dat wist ik niet, ik ben pas nieuw hier.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:03 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
pssst alles wat meki zegt moet je met een schep zout nemen (in zijn geval een vrachtwagen vol)
Geloof je het niet. ??.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:01 schreef Hathor het volgende:
Nou, de tv beelden lieten anders hele andere indrukken achter, tenzij Franse blanken tegenwoordig ook zo'n debiel vogelnestje op hun kop hebben.![]()
Het gaat er niet om of ik jou wel of niet geloof, het gaat erom wat ik op journaalbeelden met mijn eigen ogen gezien heb, en dat waren groepen links radicalen en stenengooiende noord Afrikanen. Wie die auto's in de fik heeft gestoken twijfel ik al helemaal niet aan, want dat schijnt een nationale hobby te zijn tegenwoordig in de banlieus.quote:
De geschiedenisboeken?quote:Op maandag 7 mei 2007 16:53 schreef Klopkoek het volgende:
Ga eens wat geschiedenisboeken lezen, Frankrijk is in de buitenlandse politiek ultra-opportunistisch. Een Iran die met atoombommem kan smijten is niet in hun voordeel en zal Frankrijk niet met gejuich begroeten.
quote:French Military History in a Nutshell
Gallic Wars: Lost. In a war whose ending foreshadows the next 2000 years of French history, France is conquered by of all things, an Italian.
Hundred Years War: Mostly lost, saved at last by a female schizophrenic who inadvertently creates The First Rule of French Warfare - "France's armies are victorious only when not led by a Frenchmen."
Italian Wars: Lost. France becomes the first and only country ever to lose two wars when fighting Italians.
Wars of Religion: France goes 0-5-4 against the Huguenots.
Thirty Years' War: France is technically not a participant, but manages to get invaded anyway. Claims a tie on the basis that eventually the other participants started ignoring her.
War of Devolution: Tied; Frenchmen take to wearing red flowerpots as chapeaux.
The Dutch War: Tied.
War of the Augsburg League/King William's War/French and Indian War: Lost, but claimed as a tie. Deluded Frogophiles the world over label the period as the height of French Military Power.
War of the Spanish Succession: Lost. The War also gave the French their first taste of a Marlborough, which they have loved ever since.
American Revolution: In a move that will become quite familiar to future Americans, France claims a win even though the English colonists saw far more action. This is later known as "de Gaulle Syndrome", and leads to the Second Rule of French Warfare: "France only wins when America does most of the fighting".
French Revolution: Won, primarily due to the fact that the opponent was also French.
The Napoleonic Wars: Lost. Temporary victories (remember the First Rule!) due to leadership of a Corsican, who ended up being no match for a British footwear designer.
The Franco-Prussian War: Lost. Germany first plays the role of drunk Frat boy to France's ugly girl home alone on a Saturday night.
WWI: Tied and on the way to losing, France is saved by the United States. Thousands of French women find out what it's like not only to sleep with a winner, but one who doesn't call her "Fraulein." Sadly, widespread use of condoms by American forces forestalls any improvement in the French bloodline.
WWII: Lost. Conquered French liberated by the United States and Britain just as they finish learning the Horst Wessel Song.
War in Indochina: Lost. French forces plead sickness, take to bed with Dien Bien Flu.
Algerian Rebellion: Lost. Loss marks the first defeat of a Western army by a Non-Turkic Muslim force since the Crusades, and produces the First Rule of Muslim Warfare -"We can always beat the French." This rule is identical to the First Rules of the Italians, Russians, Germans, English, Dutch, Spanish, Vietnamese, and Eskimos.
War on Terrorism: France, keeping in mind its recent history, surrenders to Germans and Muslims just to be safe.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 05:03 schreef speknek het volgende:
War on Terrorism: France, keeping in mind its recent history, surrenders to Germans and Muslims just to be safe.
waarom liegt hij meteen en waarom begin je weer te schelden? je lijkt Ségolaine wel.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Mafkees niet liegen.
De socialistische kandidate Ségolène Royal waarschuwde voor de verkiezingen voor geweld als Sarkozy zou worden gekozen. De autoriteiten waren het meest bezorgd over zwarte en Arabische jongeren in de achterstandswijken, die in 2005 massaal de straat opgingen nadat Sarkozy, destijds minister van binnenlandse zaken, ze voor uitschot had uitgemaakt. De meeste relschoppers van de afgelopen dagen leken evenwel autochtone jongeren te zijn.
dat schijnt niet meer te zijn dan een normale nieuwjaarsnacht in frankrijkquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:12 schreef franske19 het volgende:
- 730 auto's afgefikt
Geeft toch aan dat mensen moslims niet echt mogen, hoe zou dat nu komen vast geheel onterrechtquote:Op donderdag 10 mei 2007 06:39 schreef NorthernStar het volgende:
Sarkozy heeft de moslimkaart gespeeld en gewonnen. Divide et impera. Maar let maar op, de stemmers gaan het deksel op de neus krijgen. Sarkozy gaat de nationale zeggenschap van Frankrijk juist afbreken. Mooie woorden over Franse identiteit maar ondertussen precies dat ondermijnen door Frankrijk politiek en monetair minder zelfstandig te maken.
Pauvre France.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |