Hetzelfde als hier.quote:Op maandag 7 mei 2007 02:23 schreef paultjuhhh het volgende:
Hoe verloopt de nacht daar
dubelle tong en 2 gezichten....quote:Op maandag 7 mei 2007 02:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat zien we dus in Marokko, die zijn juist hard op weg om democratisch te worden.
Bron : http://www.nos.nl/nosjour(...)_nicole_lefever.html
[..]
Je betoogje snijdt weinig hout. Ook in Turkije is er een langzaam aan een democratische (?!) wende bezig. Het pijnpunt zit ergens elders omdat er ook anti-democratische religieuze partijen/krachten actief zijn. Maar kun je dit toeschrijven aan de meeste moslims.... "hell" de meeste moslims willen gewoon opgroeien in een gebied met een gezond toekomstperspectief zonder oorlog. Toekomstperspectief is iets waar je samen aan moet werken. En daar gaat het een beetje fout in Frankrijk (of wellicht in de EU).
En dat denk jij wel even te bepalenquote:Op maandag 7 mei 2007 08:20 schreef retteketet het volgende:
En meteen na zijn verkiezing maakt hij gebruik van de gelegenheid om de banden met Amerika aan te halen.![]()
Frankrijk is deel van de Europese Unie, en verder gaat Frankrijk helemaal nergens heen.
Tsja, alleen is het geen geboren Fransman.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:26 schreef Fides het volgende:
Ken hem nog niet al te goed. Op de foto's lijkt hij iig een typische Fransoos met zn arrogante bakkes.
nou dan is hij mooi geintegreerdquote:Op maandag 7 mei 2007 10:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, alleen is het geen geboren Fransman.![]()
Tja, dit is wat mij persoonlijk het beste lijkt. Waarom zou Frankrijk voor de VS kiezen als het een EU-lidstaat is? Een keuze vóór de VS is wat mij betreft een keuze tegen de Europese Unie.quote:
Er is nog voldoende ruimte om de onderlinge Frans-Amerikaanse relatie te normaliseren, maar het is bekend dat Sarkozy een openlijke bewonderaar is van de Verenigde Staten.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:53 schreef retteketet het volgende:
[..]
Tja, dit is wat mij persoonlijk het beste lijkt. Waarom zou Frankrijk voor de VS kiezen als het een EU-lidstaat is? Een keuze vóór de VS is wat mij betreft een keuze tegen de Europese Unie.
Moâh, eerst de onderhandelingen afbreken, dan geloven.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heel mooi. Geen Turkije in de EU dus
Als het aan de VS ligt, juist wel. Dit is dus juist een tegenslag voor het "nee tegen Turkije kamp".quote:Op maandag 7 mei 2007 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heel mooi. Geen Turkije in de EU dus
NL - DUI in de jaren 40, volgens mij waren wij er vijanden van elkaar of niet..?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
We zijn de jaren 40-45 ook niet vergeten. Maar we doen wel weer normaal met onze oosterburen.
Disclaimer : Even afgezien van een belangrijke (NL/DU) voetbalwedstrijd.
Mutant, voordat je iets roept zou het misschien verstandig zijn niet zomaar wat te roepen wat jou het leuktste lijkt maar de feiten te kennen. Sarkozy heeft als 1 van zijn speerpunten gemaakt dat Turkije, als hij President wordt, niet bij de EU mag komen. Kan de VS hoog en laag springen wat ze willen.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het aan de VS ligt, juist wel. Dit is dus juist een tegenslag voor het "nee tegen Turkije kamp".
quote:Op maandag 7 mei 2007 12:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mutant, voordat je iets roept zou het misschien verstandig zijn niet zomaar wat te roepen wat jou het leuktste lijkt maar de feiten te kennen. Sarkozy heeft als 1 van zijn speerpunten gemaakt dat Turkije, als hij President wordt, niet bij de EU mag komen. Kan de VS hoog en laag springen wat ze willen.
Dat heeft hij inderdaad gezegd ja, maar het is nogal strijdig met zijn "ik lik amerikaanse kont- stijl". Het is dus verstandig om eerst te begrijpen wat ik schrijf voordat je een reactie post. De VS zullen zeker druk uitoefenen op de EU en dus Frankrijk om Turkije binnen te halen, als Sarkozy zich niet zo standvastig weet te houden t.o.v Amerikaanse belangen en Amerikaanse politiek, dan heeft het anti-Turkije kamp een probleem.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mutant, voordat je iets roept zou het misschien verstandig zijn niet zomaar wat te roepen wat jou het leuktste lijkt maar de feiten te kennen. Sarkozy heeft als 1 van zijn speerpunten gemaakt dat Turkije, als hij President wordt, niet bij de EU mag komen. Kan de VS hoog en laag springen wat ze willen.
En een fervent Amerika-aanhanger.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
![]()
Sarkozy is een fervent tegenstander van Turkse EU-toetreding.
Ik denk dat het geen halszaak van de Amerikanen is om Turkije bij de EU te krijgen dat ze de diplomatie veronachtzamen en pressie aanwenden om een besluit af te dwingen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft hij inderdaad gezegd ja, maar het is nogal strijdig met zijn "ik lik amerikaanse kont- stijl". Het is dus verstandig om eerst te begrijpen wat ik schrijf voordat je een reactie post. De VS zullen zeker druk uitoefenen op de EU en dus Frankrijk om Turkije binnen te halen, als Sarkozy zich niet zo standvastig weet te houden t.o.v Amerikaanse belangen en Amerikaanse politiek, dan heeft het anti-Turkije kamp een probleem.
De Amerikanen hebben anders ook Turkije bij de NATO weten te voegen en als er iets is waar Amerikanen goed in zijn, dan is het de druk op voeren op de EU. Sarkozy's alternatief is een unie die strekt van Marokko tot aan Turkije. Een soort van "Middelandse Unie" dus, waar de EU een handelspartner mee zou kunnen worden.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen halszaak van de Amerikanen is om Turkije bij de EU te krijgen dat ze de diplomatie veronachtzamen en pressie aanwenden om een besluit af te dwingen.
Temeer Sarkozy als alternatief voor de Turkse toetreding wel nauwere banden wil bewerkstelligen.
Openlijke bewonderaar, inderdaad.quote:
Eh... hij is een voorstander van de Amerikaanse economische aanpak en zo ja. Helemaal correct.quote:
De NAVO is geen EU, het komt niet eens in de buurt.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben anders ook Turkije bij de NATO weten te voegen en als er iets is waar Amerikanen goed in zijn, dan is het de druk op voeren op de EU. Sarkozy's alternatief is een unie die strekt van Marokko tot aan Turkije. Een soort van "Middelandse Unie" dus, waar de EU een handelspartner mee zou kunnen worden.
Inderdaad en daarom denk ik niet dat Sarkozy ineens zijn opvatting zal wijzigen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben anders ook Turkije bij de NATO weten te voegen en als er iets is waar Amerikanen goed in zijn, dan is het de druk op voeren op de EU. Sarkozy's alternatief is een unie die strekt van Marokko tot aan Turkije. Een soort van "Middelandse Unie" dus, waar de EU een handelspartner mee zou kunnen worden.
Wat wenselijk is is voor eenieder anders, dat is een heel andere discussie. Het gaat om Sarkozy en zijn mogelijk softe houding tegenover Amerikaanse inmenging in binnenlandse EU politiek.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Openlijke bewonderaar, inderdaad.
Hij meent, dat het anti-Amerikanisme na de inval in Irak Frankrijk niet veiliger maakt.
Ik vind dat een genuanceerde opvatting en wenselijker dan de verkrampte anti-Bush houding.
Wij menen anders ook alles te weten hoe het er in Amerika aan toe moet gaan.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat wenselijk vind is voor eenieder anders, dat is een heel andere discussie. Het gaat om Sarkozy en zijn mogelijk softe houding tegenover Amerikaanse inmenging in binnenlandse EU politiek.
Ik kan mij niet herinneren dat de EU ooit de druk op Amerika heeft opgevoerd om bepaalde binnenlandse interstatelijke aangelegenheden.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:21 schreef highway101 het volgende:
[..]
Wij menen anders ook alles te weten hoe het er in Amerika aan toe moet gaan.
Dat het mogelijk een softe houding zal opleveren, is ook de interpretatie dat per persoon zal verschillen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat wenselijk is is voor eenieder anders, dat is een heel andere discussie. Het gaat om Sarkozy en zijn mogelijk softe houding tegenover Amerikaanse inmenging in binnenlandse EU politiek.
De gemiddelde fok!ker denkt het allemaal beter te weten hoe het beleid in de VS moetquote:Op maandag 7 mei 2007 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat de EU ooit de druk op Amerika heeft opgevoerd om bepaalde binnenlandse interstatelijke aangelegenheden.
Dat kan, het is echter een niet uit de lucht gegrepen iets. De basis ligt in zijn eigen uitspraken over Amerika.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat het mogelijk een softe houding zal opleveren, is ook de interpretatie dat per persoon zal verschillen.
Ik vind die definiëring bijvoorbeeld uiterst gechargeerd.
Ja, maar de gemiddelde fokker kan geen druk uitoefenen. Behalve als ie moet poepen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:24 schreef highway101 het volgende:
[..]
De gemiddelde fok!ker denkt het allemaal beter te weten hoe het beleid in de VS moet![]()
Dat is, met alle respect kolder. Sarkozy is niet sinds zijn overwinning een bewonderaar van de Verenigde Staten en zijn mening over Turkse EU-toetreding is ook al wat langere tijd helder.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan, het is echter een niet uit de lucht gegrepen iets. De basis ligt in zijn eigen uitspraken over Amerika.
Je stelt dat het kolder is en kennelijk " dus zeer vreemd is" als een politicus 180 graden draait met betrekking tot zijn standpunt over bepaalde politieke zaken? Haha, laat me niet lachen. 99% van de politici ter wereld moeten hun punten nuanceren of zelfs verlaten zodra ze de post hebben die ze wilden bereiken. Consessies doen, dat moet je als politicus. Aan het begin mag je keiharde uitspraken doen (stemmen vergaren that is), maar zodra je aan de macht ben is het gedaan met die uitspraken. Waarom? Omdat je dan een ontieglijk grote verantwoordelijkheid hebt voor de consequenties van je handelingen en uitspraken. Amerika heeft in het verleden vaker politiek druk uitgeoefend op de EU, doe alsjeblieft niet alsof dat iets nieuws is. Dat zijn namelijk gewoon feiten. Het is helemaal niet vreemd om te denken dat Sarkozy (met zijn stuk softere houding tegen de VS) consessies wil doen m.b.t dit standpunt.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is, met alle respect kolder. Sarkozy is niet sinds zijn overwinning een bewonderaar van de Verenigde Staten en zijn mening over Turkse EU-toetreding is ook al wat langere tijd helder.
Echter nu Sarkozy de presidentsverkiezingen heeft gewonnen en mogelijk daaruit voortvloeiend de banden tussen Frankrijk en de Verenigde Statende worden aangehaald ontleen je de conclusie, dat Sarkozy zijn opvatting over Turkije 180 graden draait en dan ook nog eens door Amerikaanse druk.
Over welke feitelijke uitspraken heb je het eigenlijk? Ik wil best ook wel aan de hand van die uitspraken mijn eigen conclusies trekken.
De toetreding van Turkije is geen binnenlandse/interstatelijke aangelegenheid hoor.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat de EU ooit de druk op Amerika heeft opgevoerd om bepaalde binnenlandse interstatelijke aangelegenheden.
Welke uitspraken betreffen het dat jouw beweringen niet uit de lucht zijn gegrepen?quote:Op maandag 7 mei 2007 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je stelt dat het kolder is en kennelijk " dus zeer vreemd is" als een politicus 180 graden draait met betrekking tot zijn standpunt over bepaalde politieke zaken? Haha, laat me niet lachen. 99% van de politici ter wereld moeten hun punten nuanceren of zelfs verlaten zodra ze de post hebben die ze wilden bereiken. Consessies doen, dat moet je als politicus. Aan het begin mag je keiharde uitspraken doen (stemmen vergaren that is), maar zodra je aan de macht ben is het gedaan met die uitspraken. Waarom? Omdat je dan een ontieglijk grote verantwoordelijkheid hebt voor de consequenties van je handelingen en uitspraken. Amerika heeft in het verleden vaker politiek druk uitgeoefend op de EU, doe alsjeblieft niet alsof dat iets nieuws is. Dat zijn namelijk gewoon feiten. Het is helemaal niet vreemd om te denken dat Sarkozy (met zijn stuk softere houding tegen de VS) consessies wil doen m.b.t dit standpunt.
Nee, de toetreding van Turkije tot de Verenigde staten is inderdaad geen aangelegenheid op dit momentquote:Op maandag 7 mei 2007 12:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De toetreding van Turkije is geen binnenlandse/interstatelijke aangelegenheid hoor.
Nee. Ik meen dat jouw beweringen kolder zijn.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je stelt dat het kolder is en kennelijk " dus zeer vreemd is" als een politicus 180 graden draait met betrekking tot zijn standpunt over bepaalde politieke zaken?
Want het is onmogelijk dat een politicus 180 graden draait m.b.t bepaalde standpunten?quote:Op maandag 7 mei 2007 12:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Ik meen dat jouw beweringen kolder zijn.
Dat is niet de verklaring voor mijn opvatting. Mijn verklaring daarvoor heb ik zojuist al gegeven.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want het is onmogelijk dat een politicus 180 graden draait m.b.t bepaalde standpunten?![]()
En dus volgt daar uit dat hij opeens wel voor Turkse toetreding is?quote:Op maandag 7 mei 2007 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Sarkozy de nickname: Sarkozy the American heeft gekregen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |