abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49084043
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En wat is dan het probleem ? Dat je als ongeschoolde die pas zijn school bijna gesloopt heeft in een trainingsbroek met een baseballpet op en met de enige culturele bagage het feit dat je de wetten van de Islam kunt opsommen geen werk kunt vinden in een Westerse samenleving ?

We zitten met een verloren generatie. Laat ons maar vooral op de volgende concentreren ...
Uhuh en deze generatie laten wegrotten? Je gaat ze toch tegenkomen op straat, in een cafe, op een markt. Denk je dat ze zomaar verdwijnen als je er een leger op afstuurt? Het probleem benoemen is een ding, er concrete oplossingen voor aandragen is een tweede.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49084052
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En zeg eens Meki, hoe vaak ben jij daar geweest???
2 keer
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_49084070
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Meki, even een hint: Kap met loze vergelijkingen, Sarkozy is absoluut geen Wilders.
de jongeren die prosteren denken er wel zo over.
pi_49084088
Nee, idd. Sarkozy lijkt me een man met ruggegraat, hersens en fatsoen.
pi_49084124
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Alsof die kids geinteresseerd zijn in Nederlandse politici
pi_49084130
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:24 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Het huidige probleem los je alleen op door de verkiezingen ongeldig te verklaren. Goed idee

Dat tuig had vantevoren aangekondigd te gaan rellen wanneer Sarkozy zou winnen. Ze hadden er kennelijk zin in, en hebben alle tijd gehad om het 1 en ander aan voorbereidingen te treffen.

Dat los je niet op door betere omstandigheden te beloven. Dat is twee jaar geleden maar net gelukt, en sindsdien is er helemaal niks veranderd. De mensen die nu aan het rellen zijn vinden het prachtig om dingen leeg te roven en te slopen; nu ze zogenaamd een reden hebben zijn ze niet meer te houden.

Het leger erin dus, en kondig die noodtoestand en avondklok maar af. Daarna kan je altijd nog kijken of er nog iets te bespreken valt.
Waarom zou je de verkiezingen ongeldig moeten laten verklaren? Ik heb het over de achterlijke oplossing die jij aandraagt en niet over de uitslag van de verkiezingen. Als jij trouwens kan aantonen wat er daadwerkelijk gedaan is voor deze jongeren binnen die twee jaar, be my guest. Er waren inderdaad heel wat loze beloftes gedaan 2 jaar geleden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49084138
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhuh en deze generatie laten wegrotten? Je gaat ze toch tegenkomen op straat, in een cafe, op een markt. Denk je dat ze zomaar verdwijnen als je er een leger op afstuurt? Het probleem benoemen is een ding, er concrete oplossingen voor aandragen is een tweede.
Kom maar op met je oplossingen dan, in plaats van oplossingen die anderen dragen af te kraken. Kom maar met iets beters, we staan open voor suggesties
Big dick.
  zondag 6 mei 2007 @ 23:31:00 #58
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49084149
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:25 schreef Meki het volgende:

[..]

ze worden niet gehoord.
jarenlang protesteren zij tegen huisvestiging.

Neem een kijkje aan de buitenwijken in Parijs mischien begrijp je hun woede
Tot een tijdje terug had ik zelfs nog familie wonen in Senlis. En protesteren tegen problemen die je zelf mee veroorzaakt vind ik vooral niet normaal.

Overigens is zelfs werkloosheid niet eens een argument. Pakweg Tournai - Mons in België is dé "hoofdstad" van de Europese werkloosheid en uitzichtloosheid. Maar daar steken ze geen wagens in de fik hoor ...

Weet je wat daar al om te beginnen het probleem is ? de opvoeding. Dat ouders het normaal vinden dat hun kinderen tot 's nachts op straat rondhangen bv ... Dat ouders het normaal vinden dat hun zoon die geen nagel om aan zijn gat te krabben heeft opeens thuiskomt met een nieuwe Ipod en een leuk stel nikes om de voeten ? Enzovoort.

Om ze aan werk te helpen zul je er ook voor moeten zorgen dat ze de arbeidsmarkt opkunnen. Geen bedrijf die een sollicitant die in een tshirt zonder mouwen, een baseballpetje op en een trainingsbroek aan, die niks kan behalve de koran citeren zal in dienst nemen. (ik stel het extreem, maar dat is de realiteit)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 6 mei 2007 @ 23:31:08 #59
117098 Hathor
Effe niet
pi_49084157
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En zeg eens Meki, hoe vaak ben jij daar geweest???
Mag ik raden?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_49084172
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Alsof die kids geinteresseerd zijn in Nederlandse politici

Wilders scheert iedereen over een kam.
Sarkozy deed het hetzelfde in 2005.
  zondag 6 mei 2007 @ 23:32:25 #61
pi_49084206
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat kun je anders nog doen met deze generatie dan er hardhandig tegen optreden en hopen dat er misschien nog enkelen daardoor hun leven opnieuw oppikken ? De enige manier om die generatie te doen inzien dat ze zichzelf moeten veranderen is door hen uit de samenleving te nemen als ze dat niet doen.
pi_49084208
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Aparte manier van protesteren....

Als dat relbewuste tuig zich nou eens anders zou opstellen en gedragen, dan zou de rest van de bevolking misschien wel eens anders over hen kunnen gaan denken...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_49084240
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:25 schreef benjiG het volgende:

Heb ik gezegd dat ik links ben? Heb ik gezegd dat ze allemaal engeltjes zijn. Zulke mensen zul je altijd hebben en overal. En ik ben het met je eens dat er een aantal groepen zijn die zich niet inzetten voor een betere toekomst buiten het land van herkomst en die het criminele pad opgaan of profiteren van uitkeringen en weet ik veel wat nog meer. Maar de situatie daar is wel degelijk anders. Die mensen daar worden door Sarkozy duidelijk over 1 kam geschoren. Ga mij niet vertellen dat je die vent een genie vind en vredelievend hij spoort gewoon niet. Een voorbeeld, zijn opmerking dat pedofilie genetisch bepaalt is en weet ik veel wat voor onzin meneer nog meer uitkraamt. Hij wil heel Frankrijk schoonmaken door het elke Afrikaan moeilijk te maken. Die mensen komen haast niet aan een baan, hun kansen zijn beperkt zelfs als hun een diploma hebben. Waarom gunt hij hun geen kans? Als jij in die positie zat zou je ook gaan rellen. En wat betreft die rellen van de vorige x die zijn opgeblazen, het waren maar 50 auto's die waren afgebrand niet 1000 ofso zoals jou CNN beweerde. DIe man is gewoon een populist net als Wilders maar dan is Wilders nog iets dommer. En wat bedoel je met grote steden bezetten? Ben je een keer in Parijs geweest?
als ik dit lees, weet ik wel heel zeker dat jij de laatste tijd NOOIT naar franse zenders hebt gekeken, en niets weet van de mening van Sarkozy over de toestand in de banlieus.

Ik heb dan eigenlijk geen zin om je standpunten te weerleggen. Ik heb in een ander topic in POL mijn mening al gegeven en geen zin om te beginnen hertypen.

Als française en parisienne ben ik heel blij dat sarkozy verkozen is.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 6 mei 2007 @ 23:34:11 #64
pi_49084273
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders scheert iedereen over een kam.
Sarkozy deed het hetzelfde in 2005.
Als Sarkozy iedereen over één kam zou scheren , dan zou hij niet naar die banlieus gegaan zijn in 2005 en tegen de groep bange burgers die hem vastklampten en om hulp smeekten zeggen dat hij hen van dat krapuul zou verlossen.
pi_49084292
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou je de verkiezingen ongeldig moeten laten verklaren? Ik heb het over de achterlijke oplossing die jij aandraagt en niet over de uitslag van de verkiezingen. Als jij trouwens kan aantonen wat er daadwerkelijk gedaan is voor deze jongeren binnen die twee jaar, be my guest. Er waren inderdaad heel wat loze beloftes gedaan 2 jaar geleden.
Ze zijn gaan rellen om de uitslag van de verkiezingen. Das 1. Oplossing probleem: uitslag verkiezingen veranderen. Bullshit dus.

Er is in die twee jaar zo weinig gedaan met de beloftes van twee jaar geleden, dat nieuwe beloftes bij voorbaat als loos zullen worden beschouwd.De rellen gaan dus door, ongeacht wat je verder doet. Om die rellen die je toch niet kan stoppen te beheersen, is het leger de beste optie. Niet om iedereen uit te moorden, maar om iedereen van straat te houden.
Big dick.
pi_49084305
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:30 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Kom maar op met je oplossingen dan, in plaats van oplossingen die anderen dragen af te kraken. Kom maar met iets beters, we staan open voor suggesties
Veel strengere controle op schoolgaande jeugd bijvoorbeeld. Zorgen dat ze gewoon van 9 tot 5 op school zitten en niet de helft van de tijd spijbelen en gaan lopen kutten buiten. Dan haal je al een groot deel binnen de boot. Daarnaast een spreidingsbeleid instellen, het zijn complete ghetto's en zwarte wijken die daar zijn ontstaan. Armoedzaaiers in een hoek, de rijken in de andere hoek. Spreiding zorgt ervoor dat men veel minder snel kan samenscholen, en dus rellen. Ten derde moet er een verplichting zijn voor jongeren van 0 tot 24 jaar oud : Naar school, doe je dat niet, dan moet je een baan hebben. Het is een van de twee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49084320
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Aparte manier van protesteren....

Als dat relbewuste tuig zich nou eens anders zou opstellen en gedragen, dan zou de rest van de bevolking misschien wel eens anders over hen kunnen gaan denken...
Als ze eens normaal behandeld worden deden ze dit soort dingen niet
pi_49084342
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Overigens is zelfs werkloosheid niet eens een argument. Pakweg Tournai - Mons in België is dé "hoofdstad" van de Europese werkloosheid en uitzichtloosheid. Maar daar steken ze geen wagens in de fik hoor ...

aan, die niks kan behalve de koran citeren zal in dienst nemen. (ik stel het extreem, maar dat is de realiteit)
maar daar is dan ook helemaal geen woede tov het regime ( elio di rupo, topman van PS is burgemeester van Bergen(Mons) en is de grote beschermer van al wat werkloos of uitschot is.)
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 6 mei 2007 @ 23:36:05 #69
pi_49084357
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Veel strengere controle op schoolgaande jeugd bijvoorbeeld. Zorgen dat ze gewoon van 9 tot 5 op school zitten en niet de helft van de tijd spijbelen en gaan lopen kutten buiten. Dan haal je al een groot deel binnen de boot. Daarnaast een spreidingsbeleid instellen, het zijn complete ghetto's en zwarte wijken die daar zijn ontstaan. Armoedzaaiers in een hoek, de rijken in de andere hoek. Spreiding zorgt ervoor dat men veel minder snel kan samenscholen, en dus rellen. Ten derde moet er een verplichting zijn voor jongeren van 0 tot 24 jaar oud : Naar school, doe je dat niet, dan moet je een baan hebben. Het is een van de twee.
Dat bedoel ik dus met voor de "volgende generatie zorgen" ...
pi_49084361
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:34 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ze zijn gaan rellen om de uitslag van de verkiezingen. Das 1. Oplossing probleem: uitslag verkiezingen veranderen. Bullshit dus.

Er is in die twee jaar zo weinig gedaan met de beloftes van twee jaar geleden, dat nieuwe beloftes bij voorbaat als loos zullen worden beschouwd.De rellen gaan dus door, ongeacht wat je verder doet. Om die rellen die je toch niet kan stoppen te beheersen, is het leger de beste optie. Niet om iedereen uit te moorden, maar om iedereen van straat te houden.
Dat is pas bullshit, de oorzaak van de rellen is namelijk niet de uitslag zelf. De oorzaak zit veel dieper en veel verder dan de verkiezingen. De uitslag is slechts weer een van de vele " rechtvaardigingen" die deze jeugdigen proberen te zoeken om hun frustraties te kunnen uitten.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 6 mei 2007 @ 23:36:22 #71
117098 Hathor
Effe niet
pi_49084364
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Als ze eens normaal behandeld worden deden ze dit soort dingen niet
Ja, draai het maar weer om, het is altijd de schuld van anderen he?
pi_49084387
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met voor de "volgende generatie zorgen" ...
Dat is mijnsinsziens onzin, aangezien diegene die rellen nou niet 30 of 40 jaar oud zijn. Het zijn gewoon jeugdigen die op school moeten zitten.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 6 mei 2007 @ 23:38:16 #73
117098 Hathor
Effe niet
pi_49084436
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is mijnsinsziens onzin, aangezien diegene die rellen nou niet 30 of 40 jaar oud zijn. Het zijn gewoon jeugdigen die op school moeten zitten.
S'avonds?
pi_49084456
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

S'avonds?
Ja, sávonds ja. Want de volgende dag spijbelen ze gewoon weer de eerste 5 uur.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49084466
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, draai het maar weer om, het is altijd de schuld van anderen he?
Zij zijn juist derde rangsburgers.
zij wonen in flatten zonder ramen. een vuilnistas als een raam.

zij wonen in 700 euro durige kamers. waar geen onderhoud is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')