abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49058031
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zou een ander topic zijn. Het gaat me hier over de taal.
--> TTK?
  zondag 6 mei 2007 @ 12:19:33 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49058134
hm, ik ken betere topics van je.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49058139
Wat een kolder, standpoint is ms niet gebruikelijk in deze context , maar iedere Engelsman zal uitstekend begrijpen wat je bedoelt.
Balkenende redt zich prima in het Engels, Engelsen in mijn omgeving en dat zijn er nog al wat, storen zich er totaal niet aan, in tegendeel zelfs.

Als je over belabberd Engels of liever géén Engels wil zaniken van politieke leiders, zanik dan over de Fransen of Duitsers.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49058149
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:19 schreef zoalshetis het volgende:
hm, ik ken betere topics van je.
Jij ben tevreden over de taalbeheersing van de Nederlandse politici?
pi_49058165
Zolang het bij dit soort 'onnatuurlijk' engels blijft, is de noodzaak voor het inhuren van een tolk nog niet aanwezig denk ik. Zodra zaken verkeerd geinterpreteerd worden, wordt het een andere zaak. Dat is niet aan de orde bij mijn weten.
pi_49058207
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:19 schreef milagro het volgende:
Wat een kolder, standpoint is ms niet gebruikelijk in deze context , maar iedere Engelsman zal uitstekend begrijpen wat je bedoelt.
Balkenende redt zich prima in het Engels, Engelsen in mijn omgeving en dat zijn er nog al wat, storen zich er totaal niet aan, in tegendeel zelfs.
Boeiend wat die paar Engelsen in jouw omgeving vinden.

Het topic gaat ook niet alleen over Balkenende.
pi_49058259
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Je lult gewoon weer uit je nek, heb je wel vaker last van.

Accepteer je verlies gewoon, kuttopic , foute conclusie, slotje.
  zondag 6 mei 2007 @ 12:25:19 #69
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49058279
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:20 schreef SCH het volgende:

[..]

vergeleken met andere landen doen we het niet zo heel slecht. maar een cursusje kan geen kwaad.
  zondag 6 mei 2007 @ 12:25:51 #70
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49058292
quote:

[..]

Nogmaals, het is wachten op de eerste Brit, Fransman of Amerikaan die een woordje over de grens spreekt, voordat we over onze eigen politici mogen zeuren.

Kok sprak Engels als een kruidenier tijdens een weekendje Londen. Maar hij sprák Engels.
Fortuyn sprak Engels als een mijnwerker. Maar hij sprák Engels.

Balkenende spreekt Engels zoals je van een goed opgeleide Nederlander mag verwachten. Heel behoorlijk dus.

Of zullen we jou op je Friese accent gaan aanvallen, nep-Hollander?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_49058297
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

en wanneer vind je dat iemand een tolk moet inhuren of beter engels moet leren om een zakelijk gesprek in het engels te kunnen voeren? Een paar onnatuurlijke zinnen doch correct engels is al teveel van het goede?
pi_49058323
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:24 schreef milagro het volgende:

[..]

Je lult gewoon weer uit je nek, heb je wel vaker last van.

Accepteer je verlies gewoon, kuttopic , foute conclusie, slotje.

Jezus christus, muts, ga even wat anders doen of zo

Dat Nederlandse politici niet zo goed zijn in hun talen is geen foute conclusie. Helemaal niet op een dag waarop Pim herdacht wordt, die sprak nauwelijks een woord over de grens bv.
pi_49058354
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:25 schreef Ringo het volgende:

Balkenende spreekt Engels zoals je van een goed opgeleide Nederlander mag verwachten. Heel behoorlijk dus.
Hij ging gisteren in debat met een aantal Nederlandse jongeren die allemaal vloeiend Engels spraken, het verschil met het Engels van de premier was gewoon opvallend en ik vond het wat pijnlijk. Ik zou verwachten dat daar iets meer aandacht aan zou worden gegeven.
  zondag 6 mei 2007 @ 12:29:04 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49058376
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:27 schreef SCH het volgende:

Dat Nederlandse politici niet zo goed zijn in hun talen is geen foute conclusie.
Typisch valsenichtengedrag hè, altijd gelijk willen hebben, ook als de argumenten niet kloppen.
  zondag 6 mei 2007 @ 12:30:19 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49058407
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij ging gisteren in debat met een aantal Nederlandse jongeren die allemaal vloeiend Engels spraken, het verschil met het Engels van de premier was gewoon opvallend en ik vond het wat pijnlijk. Ik zou verwachten dat daar iets meer aandacht aan zou worden gegeven.
volgens mij ga je voorbij aan het feit dat vooral jongeren van deze tijd heel goed engels spreken. komt ook door mtv en internet natuurlijk. mijn vader spreekt ook slecht engels.
  zondag 6 mei 2007 @ 12:33:27 #76
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_49058489
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, goede research. In gebruikelijk Engels is het opinion in dit zinsverband, dat ligt ook zo voor de hand.
Ik heb een standpunt

Ik heb een mening

Kan beide toch? Bovendien zijn een standpunt en een mening niet per definitie hetzelfde.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_49058589
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Typisch valsenichtengedrag hè, altijd gelijk willen hebben, ook als de argumenten niet kloppen.
mooi is dat, hè, zo gruwelijk voorspelbaar dat doorsputteren na gezichtsverlies, want reken maar daqt meneer dacht dat "standpoint"" geen goed Engels was

hetgeen hij nu niet meer toe gaat geven uiteraard "context, in de context is het verkeerd, dát bedoelde ik!!!"

pi_49058777
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jammer dat je op de persoon meent te moeten gaan spelen.

Ik wil aan de orde stellen in hoeverre het belangrijk is dat politici hun talen goed beheersen.
De plaatsvervangende schaamte die ik vaak had als Wim Kok in het Engels sprak, of Jaap de Hoop Scheffer, of het feit dat Fortuyn nauwelijks talen sprak, terwijl hij pm wilde worden. Kan dat of is dat geen probleem. Laten we het daar over hebben in plaats van over mij te gaan zeiken.

Jij vind het blijkbaar niet zo'n probleem, da's een interessante opinie of standpoint
  zondag 6 mei 2007 @ 12:45:29 #79
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_49058798
Het voornaamste zit m erin dat het ENgels van vele politici vaak een beetje op Cruijffiaans Spaans lijkt... Ze gebruiken min of meer Nederlandse woorden en zinsconstructies waardoor het af en toe wat matig engels lijkt; maar het klopt vaak wel!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_49058881
Balkenende maakt in het buitenland juist een goede indruk door zijn talenkennis. Dus het topic klopt niet echt
  zondag 6 mei 2007 @ 12:50:43 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49058933
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Jammer dat je op de persoon meent te moeten gaan spelen.

Ik wil aan de orde stellen in hoeverre het belangrijk is dat politici hun talen goed beheersen.
De plaatsvervangende schaamte die ik vaak had als Wim Kok in het Engels sprak, of Jaap de Hoop Scheffer, of het feit dat Fortuyn nauwelijks talen sprak, terwijl hij pm wilde worden. Kan dat of is dat geen probleem. Laten we het daar over hebben in plaats van over mij te gaan zeiken.

Jij vind het blijkbaar niet zo'n probleem, da's een interessante opinie of standpoint
misschien kan je je topic nog redden door de tt te veranderen. je hebt op het verkeerde paard gewed.
  zondag 6 mei 2007 @ 12:53:04 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49058988
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:44 schreef SCH het volgende:
Je maakt een punt dat er niet is. Jaap de Hoop Scheffer spreekt uitstekend Engels, alleen met een zwaar Hollands accent. Zoals ook Kofi Annan, Simon Peres of Barak (om maar een paar internationale (ex-)kopstukken te noemen) uitstekend Engels spreken maar mét non-native accent.
Koks Engels is niet om de loftrompet over te steken, maar hij is ook nooit een minister van Buitenlandse Zaken geweest. Daar zijn andere mensen voor.

Fortuyns Engels was een lacherdje. Maar hij dúrfde wel, met die gast van de BBC, in zijn eigen achtertuin. John F. Kennedy is nog nooit verder gekomen dan "Ich bin ein Berliner". I am a donut.
quote:
Nee. Ik zie het probleem niet. Nogmaals: ga eens met een Brit of Amerikaan praten over hún talenkennis. En vraag ze ook wat ze wat dat betreft van óns vinden. 3 tegen 1 dat Balkenende een dikke pluim krijgt.
pi_49059025
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien kan je je topic nog redden door de tt te veranderen. je hebt op het verkeerde paard gewed.
Misschien wordt het nog wat met het topic als we het gaan hebben over de feitenkennis van TS
pi_49059090
@ TS

Met de rechtsstaat, democratie, zorg, woningmarkt, gelijke behandeling en integratie is het droevig gesteld en jij vindt het de moeite waard om de premier te kritiseren vanwege 1 verkeerd woordje?
pi_49060873
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:48 schreef Fastmatti het volgende:
Balkenende maakt in het buitenland juist een goede indruk door zijn talenkennis. Dus het topic klopt niet echt
Is dat zo? Waar leid je dat uit af?
pi_49060927
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:53 schreef Ringo het volgende:

Koks Engels is niet om de loftrompet over te steken, maar hij is ook nooit een minister van Buitenlandse Zaken geweest. Daar zijn andere mensen voor.
Moet alleen een minister van BZ het goed kunnen? Is dat jouw opvatting hierover?
quote:
Fortuyns Engels was een lacherdje. Maar hij dúrfde wel, met die gast van de BBC, in zijn eigen achtertuin. John F. Kennedy is nog nooit verder gekomen dan "Ich bin ein Berliner". I am a donut.
Vind je dat van Kennedy wel een pluim verdienen dan? Ik vond dat van Fortuyn ronduit beschamend, dat wilde premier worden
pi_49061295
Nou ja toevallig had Balkenende het dit keer niet geheel fout en is het een zeer ongebruikelijk maar correct engels woord.

Jammer, afkraakpoging mislukt, volgende keer beter.
pi_49061351
2 weken geleden schreef de premier van Belgie een brief naar Balkende om te klagen over het softdrugsbeleid van Nederland/ Maastricht.

Beste Peter-Jan,

Dat is ook lekker slim...
Hell To The Liars
pi_49061384
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nogmaals, het is wachten op de eerste Brit, Fransman of Amerikaan die een woordje over de grens spreekt, voordat we over onze eigen politici mogen zeuren.
Er zijn nogal wat Amerikanen in Californie en Florida die behoorlijk spaans spreken.
Het wordt daar ook op school gegeven.

Hoeveel autochtonen in de Randstad spreken Arabisch of Papyamento?
  zondag 6 mei 2007 @ 14:26:30 #90
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49061586
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:18 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat Amerikanen in Californie en Florida die behoorlijk spaans spreken.
Het wordt daar ook op school gegeven.

Hoeveel autochtonen in de Randstad spreken Arabisch of Papyamento?
Arabisch en Papiamento zijn beide talen waar je hier geen flikker mee opschiet. Het eerste is een cultuurtaal die de meeste Marokkaanse Berbers zelf niet eens beheersen, en het tweede is een pidgin-achtig dialect met net voldoende status om je buurman de huid mee vol te schelden tijdens een uit de hand gelopen barbecue.

Spaans heeft in Florida en Californië de status van het Engels hier. Hoewel ik me afvraag wat het percentage Amerikanen is, dat het Spaans als tweede taal voldoende beheerst.
pi_49062102
Ja en zo kan je aan alles wel een draai geven zoals het jou uitkomt.
  zondag 6 mei 2007 @ 14:57:11 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49062408
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:17 schreef Droopie het volgende:
2 weken geleden schreef de premier van Belgie een brief naar Balkende om te klagen over het softdrugsbeleid van Nederland/ Maastricht.

Beste Peter-Jan,

Dat is ook lekker slim...
heeft jan peter gereageerd met het omdraaien van de voornaam van deze mp?
pi_49065481
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heeft jan peter gereageerd met het omdraaien van de voornaam van deze mp?
Verstadhof?

Maar goed: de meesten vinden het dus niet zo heel erg belangrijk dat een MP of andere politieke vertegenwoordigers goed en correct en redelijk vloeiend Engels spreken. Verbaast me op zich wel. Die mensen zijn het visitekaartje van ons land.
  zondag 6 mei 2007 @ 16:56:34 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49066303
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:34 schreef SCH het volgende:
Maar goed: de meesten vinden het dus niet zo heel erg belangrijk dat een MP of andere politieke vertegenwoordigers goed en correct en redelijk vloeiend Engels spreken. Verbaast me op zich wel. Die mensen zijn het visitekaartje van ons land.
Handig trucje, SCH. Jouw uitgangspunt klopt niet (standpoint is correct Engels), en dáár word je op aangevallen.
pi_49066397
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Handig trucje, SCH. Jouw uitgangspunt klopt niet (standpoint is correct Engels), en dáár word je op aangevallen.
Dat is juist een trucje, ik heb het in de OP over veel meer, over ht Engels van politici. Ik heb het over Balkenende die gisteren qua Engels bedroevend was (en dat standpoint klopt echt niet, dat is niet met wat google-hits te bewijzen maar ik heb juist geen zin daar de discussie over te laten aan) - hij werd er volledig uitgeluld door de studenten - en dat is niet voor het eerst als het om Nederlandse politici gaat. Ik vraag in de OP om voorbeelden van goede en slechte taalbeheersing maar o.a. door jou wordt de discussie nogal verengd, jammer. Reageer gewoon op de OP
pi_49066554
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:12 schreef AgLarrr het volgende:
Een nederlandse politica: "I'm on my first period" o.i.d.

zondag 6 mei 2007 @ 17:40:26 #97
43653 sigme
Veraan
pi_49067957
Het zou misschien voor veel Nederlandse politici verstandiger zijn als ze meer lieten tolken. Ik vrees dat het spreken van vreemd Engels met een mal accent voor Engelsgetalige hoogwaardigheidsbekleders aandoenlijk, onnozel of dommig klinkt. Zoals in onze oren een buitenlander die "Iek 'eb meningch" uitspreekt ook als een onnozelaar klinkt; zelfs als het een buitenlands staatshoofd is.

En voor Nederlanders klink ook een Nederlands politicus in het Engels met een zwaar Nederlands accent beschamend. Niet omdat de luisteraar het beter kan (dat dénk 'ie vaak alleen maar), maar omdat ie weet hoe het hoort te klinken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_49068083
Ga er zelf maar eens in een andere taal staan te preken. Altijd die kritiek op andere mensen. Doe het dan zelf beter, zeikstraal.
pi_49068640
SCH zou wel gelijk kunnen hebben, in die zin dat een dergelijke zinswending niet altijd idiomatisch klinkt, maar die zin is geloof ik wel volgens de regelen der kunst.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_49069497
quote:
Op zondag 6 mei 2007 17:43 schreef zwambtenaar het volgende:
Ga er zelf maar eens in een andere taal staan te preken. Altijd die kritiek op andere mensen. Doe het dan zelf beter, zeikstraal.
Het enige passende antwoord.

Ik ben geen fan van Balk, maar een beetje sneu om te zeuren over 1 mogelijk verkeerd woordje.
  zondag 6 mei 2007 @ 19:13:12 #101
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49071545
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Engels is dan ook geen mooie taal. Duits is veel mooier en dan ga je vanzelf meer je best doen het goed te kunnen.
Je bent wel vol van duitsers ofnie?
Het blijven nog steeds schwalbe makende worstvretende dikkerts hoor.
Drugs are good mkay?
  zondag 6 mei 2007 @ 19:15:48 #102
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  zondag 6 mei 2007 @ 20:08:01 #103
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49073901
Niet editten he
Drugs are good mkay?
pi_49078785
quote:
Dat vind ik zo ongelooflijk flauw. Ik kies er toch niet voor om mp te worden of profvoetballer of whatever. Je mag me op mijn werk aanspreken, en ik iemand anders toch ook?
  zondag 6 mei 2007 @ 21:48:35 #105
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49079487
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik zo ongelooflijk flauw. Ik kies er toch niet voor om mp te worden of profvoetballer of whatever. Je mag me op mijn werk aanspreken, en ik iemand anders toch ook?
SCH, ik ben het met je eens hoor Als premier hoor je gewoon fatsoenlijk Engels te kunnen. Overigens vind ik Frans er ook wel bijhoren, maar dat is minder vanzelfsprekend.

Engels is niet moeilijk, met een goede coach kan je in een paar weken goed Engels spreken, qua taal én qua uitspraak
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  maandag 7 mei 2007 @ 14:17:32 #106
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
  maandag 7 mei 2007 @ 14:19:15 #107
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49100069
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Je klacht is gebaseerd op een juist Engels woord... Wat is dan precies je klacht? Dat hij "standpoint" gebruikt, terwijl niet veel mensen het woord gebruiken in het Engels?
  maandag 7 mei 2007 @ 14:19:51 #108
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_49100095
quote:

[..]

Relatief gezien wel.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:20:32 #109
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49100123
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:48 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

SCH, ik ben het met je eens hoor Als premier hoor je gewoon fatsoenlijk Engels te kunnen. Overigens vind ik Frans er ook wel bijhoren, maar dat is minder vanzelfsprekend.
Frans? Waarom zou iemand die taal "moeten" spreken? Het lijkt me meer een luxe dan een voorwaarde.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:21:54 #110
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_49100170
Maar dit topic wordt weer zo'n typisch SCH vs. de rest van fok topic op deze manier, ik denk dat ik m'n tijd wel beter kan besteden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_49100230
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:21 schreef Cynix ® het volgende:
En dat is ook weer waar. Balkenende spreekt nog altijd stukken beter Engels dan welke buitenlandse politicus dan ook Nederlands.
Yves Leterme spreekt anders een aardig woordje mee...
Hoe groter van Geest, hoe groter het beest.
pi_49100708
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Tu quoque .28jij net zo.2C jij-bak.29
pi_49100784
quote:
Leg uit?
pi_49101808
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:37 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Leg uit?
"Doe het zelf eens beter" is een drogreden (ongeldig argument). Het standpunt is namelijk dat politici slecht Engels spreken, en aangezien SCH zelf geen politicus is, kun je het niet naar hem terugkaatsen. Zelfs al zou SCH Engels spreken als een Engelsman, het blijft compleet irrelevant voor de stelling dat politici slecht Engels spreken.
pi_49102144
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

"Doe het zelf eens beter" is een drogreden (ongeldig argument). Het standpunt is namelijk dat politici slecht Engels spreken, en aangezien SCH zelf geen politicus is, kun je het niet naar hem terugkaatsen. Zelfs al zou SCH Engels spreken als een Engelsman, het blijft compleet irrelevant voor de stelling dat politici slecht Engels spreken.
Nee, nee, het betreft hier geen stelling, maar een kritiek op de taalvaardigheid van politici. Dat is heel wat anders.
pi_49103112
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:19 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Je klacht is gebaseerd op een juist Engels woord... Wat is dan precies je klacht? Dat hij "standpoint" gebruikt, terwijl niet veel mensen het woord gebruiken in het Engels?
Mijn klacht is gebaseerd op het in mijn ogen vaak te kort schieten van de taalvaardigheid in andere talen van onze politici. Het topic had misschien beter zo'n titel kunnen hebben: De belabberde talenkennis van onze politici.

Balkenende maakte een flater zaterdag, en wel vaker, mijn klacht is dat hij toch vrij beroerd Engels spreekt voor een premier. Maar het topic gaat niet over hem.
  maandag 7 mei 2007 @ 16:02:50 #117
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49104290
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Mijn klacht is gebaseerd op het in mijn ogen vaak te kort schieten van de taalvaardigheid in andere talen van onze politici. Het topic had misschien beter zo'n titel kunnen hebben: De belabberde talenkennis van onze politici.

Balkenende maakte een flater zaterdag, en wel vaker, mijn klacht is dat hij toch vrij beroerd Engels spreekt voor een premier. Maar het topic gaat niet over hem.
Maar de "flater" was geen flater, aangezien het een juist Engels woord is. Het feit dat het woord weinig in de speektaal wordt gebruikt, maakt het nog geen flater.

Het Engels van Nederlandse politici is af en toe misschien best tenenkrommend, maar dat is het van de meeste buitenlandse politici. Het is in elk geval mooi dat ze de pers of wie dan ook te woord staan in het Engels en niet in hun eigen taal (bijvoorbeeld Fransen, Engelsen, Italianen, etc).

Pim Fortuyn bijvoorbeeld was echt een drama met z'n Engels... Dát was pas slecht... Balkenende vind ik zo slecht nog niet ondanks dat hij o zo NL's klinkt. Maar je ziet vaak dat iemand een andere taal precies zo spreekt zoals hij z'n eigen taal spreekt (de manier waarop klanken worden uitgesproken, het beklemtonen van de verkeerde lettergrepen etc)
pi_49107369
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:02 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Maar de "flater" was geen flater, aangezien het een juist Engels woord is. Het feit dat het woord weinig in de speektaal wordt gebruikt, maakt het nog geen flater.
Oftewel SCH maakte een flater, mogen we hem daar als 'journalist' wel op aanspreken? Je mag toch verwachten dat een echte journalist even beter nadenkt over een topictitel.

Wat een gezeik zeg, zolang Balkenende zich maar goed verstaanbaar kan maken vind ik het prima.
pi_49109718
Balkenende kan redelijk Engels en goed Duits, dat kan je van die Italiaanse en Franse flikkers niet zeggen.
  maandag 7 mei 2007 @ 18:36:06 #120
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49110259
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:11 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Nee, nee, het betreft hier geen stelling, maar een kritiek op de taalvaardigheid van politici. Dat is heel wat anders.
LinkseFrieseVegetarier heeft gewoon gelijk
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_49110353
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:36 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

LinkseFrieseVegetarier heeft gewoon gelijk
Absolutely out of the question.
  maandag 7 mei 2007 @ 18:46:37 #122
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care