quote:Het McLaren Formule 1-team heeft weer voor gefronste wenkbrauwen gezorgd in Spanje. Tijdens de testsessie vandaag op het Circuit de Catalunya introduceerde het team een vernieuwend concept van de voorvleugel.
Testrijder Pedro de la Rosa stuurt de McLaren, met de nieuwe voorvleugel, vandaag over het circuit van Barcelona. De nieuwe voorvleugel van het team heeft een extra vleugel bovenop de neus, die vast gemaakt is aan de front wing end plates aan de zijkanten van de bolide.
Die neus dan hequote:Op maandag 30 april 2007 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een lelijk ding.
mijn gedachtequote:Op maandag 30 april 2007 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een lelijk ding.
Ik zal het vandaag wel aanpassen. Moet alleen jij of een mod even de OP weer aanpassen.quote:Op maandag 30 april 2007 22:30 schreef leroytje het volgende:
De OP is niet gemaakt door mij hoor, dus de complimenten en de foute standen doorgave, dankje wel, maar ik was et niet
, en van de standen had ik gezien, maar ik kan niet zo gauw niet aanpassen, dus als iemand zich geroepen voelt...
Heb het aangepast. Dus je kan het wijzigen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:29 schreef leroytje het volgende:
Ik kan em nog steeds aanpassen, dus das zo gebeurd dan
Donequote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb het aangepast. Dus je kan het wijzigen.
Waarbij opgemerkt kan worden dat Raikkonen de zes snelste ronden hadquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:58 schreef Atreidez het volgende:
Tijden van gister zijn idd aangepast met als 4e nu R. Schumacher. Raikonen was snelste dus
Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 K. Räikkönen Ferrari 01:21.195 98
2 T. Sato Super Aguri 01:21.858 99
3 P. de la Rosa McLaren 01:21.906 101
4 R. Schumacher Toyota 01:21.983 92
5 N. Heidfeld BMW 01:22.114 74
6 R. Barrichello Honda 01:22.655 132
7 N. Piquet jr. Renault 01:22.763 125
8 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:22.771 56
9 D. Coulthard Red Bull 01:22.973 47
10 A. Valles Spyker F1 01:23.343 44
11 G. van der Garde Spyker F1 01:23.466 37
12 K. Nakajima Williams 01:24.248 43
En het weer vandaag in Barcelona
[afbeelding]
Ook al zeggen testtijden niet veel, toch goed van Kimi.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarbij opgemerkt kan worden dat Raikkonen de zes snelste ronden had
quote:Op maandag 30 april 2007 19:44 schreef ElmarO het volgende:
En op Autosport.com heeft Ralf de 4e tijd gereden.
Waarom? Dat staat in dit bericht.quote:Op maandag 30 april 2007 21:46 schreef leroytje het volgende:
dat was volgens mij van gisteren(of niet
)
F1Racing had gisteren nog wel Ralf als eerste staan. Dus vandaar mijn opmerking.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:30 schreef Sally het volgende:
[..]
[..]
Waarom? Dat staat in dit bericht.
Räikkönen toch bovenaan op eerste testdag
Ondanks dat Ralf Schumacher in de tabellen bovenaan te vinden is, was uiteindelijk Kimi Räikkönen de snelste op de baan. Schumacher zou tijdens zijn snelste ronde doorgeschoten zijn bij een chicane en daarmee een ongeldige ronde hebben gereden.
Ralf Schumacher valt hierdoor terug naar een vierde positie met een snelste ronde van 1'21"983.
Bron: f1/rrquote:Spyker en Heineken gaan samenwerken. De twee bedrijven zijn van plan de eerste Formule 1-kroeg in Nederland te openen. Waar en wanneer dat zal gebeuren, wordt binnenkort bekend gemaakt.
Michiel Mol, directeur Formule 1 van Spyker, is dolenthousiast. ,,Om Heineken, één van de grootste bierbrouwerijen ter wereld, als partner voor dit concept te hebben is geweldig. Het bewijst dat de marketing strategie van Spyker werkt. Ik ben erg trots dat we met zo’n bekend merk gaan samenwerken. Een merk dat net als ons team, haar wortels in Nederland heeft.”
De bar zal ondermeer gebruikt worden om de campagne van de bierbrouwer voor verantwoord drinken te ondersteunen. Of zoals de slogan luidt: Enjoy Heineken Responsibly. Volgens Herwin van den Berg, marketingdirecteur van Heineken Nederland is de samenwerking een perfecte match. ,,Het ontwikkelen en het realiseren van vernieuwende concepten staat bij ons hoog in het vaandel. Het openen van een Formule 1-sportkroeg past bij onze ambities om tot de meest innovatieve brouwers te horen. Daarnaast geeft onze samenwerking met Spyker toegang tot de Formule 1, een sport met internationaal miljoenen fans.”
Heineken wordt ook de officiële bierleverancier voor evenementen dat Spyker buiten de races om organiseert.
Dat is vaak wel terug te vinden, zzij het een paar dagen later.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:26 schreef Xaobotnik het volgende:
Jammer dat er altijd zo weinig vermeld wordt bij die vrije trainingen. Wat is er getrest, met welke insteek gingen ze de baan op? de uitslagen zijn immers alleminst representatief voor wat de snelheid van de verschillende wagens is tijdens de kwalificatie. Er wordt echter wel een flink aantal rondes gereden, dus ze zijn wel èrgens mee bezig...
quote:Raikkonen crasht nieuwe Ferrari in Barcelona
Kimi Raikkonen heeft zijn Ferrari met nieuwe onderdelen gecrasht in de derde bocht op het Circuit de Catalunya. Rond 15.10 reed de Finse coureur van de baan in de lange doordraaiende bocht naar rechts en verloor de controle.
Raikkonen schreef in tegenstelling tot Nakajima gisteren niet de wagen af. De achterkant van de wagen is enigszins beschadigd maar vermoedelijk kan Raikkonen wel verder testen vandaag, als men daartoe besluit.
Veel verbetering in het weer is er momenteel ook niet. Het regent de gehele dag al en het ziet er niet naar uit dat het voor morgen zal ophouden. De meeste teams rijden dan ook niet tot nauwelijks op een enkeling na, zoals Toyota die Jarno Trulli toch redelijk wat ronden laat rijden.
Yup.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:59 schreef Atreidez het volgende:
Nakajima gisteren gecrashedOp F1 racing stond dat Spyker coureur Adrian Valles gisteren was gecrashed en ze auto afschreef, in diezelfde bocht overigens.
Bronquote:Valles was not the only driver in the wars, with Kazuki Nakajima escaping unhurt from a fairly sizeable crash in the afternoon.
Het lijkt wel of Alonso niet eens een flying lap heeft gereden.... Maar ik neem aan dat toch echt de outlap niet mee geteld wordt.................quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:50 schreef arexes het volgende:
Sutil klopt Alonso (jaja 1 ronden maar toch!!) met maar liefst 30 seconden!
Hij heeft alleen een installation lap gereden indd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:13 schreef Sally het volgende:
[..]
Het lijkt wel of Alonso niet eens een flying lap heeft gereden.... Maar ik neem aan dat toch echt de outlap niet mee geteld wordt.................
Hangt er een beetje vanaf waar de streep ligtquote:Op woensdag 2 mei 2007 09:05 schreef Atreidez het volgende:
Volgens mij zijn alle rondjes waarbij je over de finish komt getelde rondjes, dus outlap wordt wel gerekend. Inlap ws. niet
quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf waar de streep ligt
Yup, ben benieuwd welke bocht t is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:21 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Fikse crash van Rosberg trouwens..
CA heeft alleen in de ochtend gereden, en geen enkele kwalificatierun gedaan. Hij heeft de gehele middag niet gereden omdat hij een mechanisch probleem kende.quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:17 schreef Fir3fly het volgende:
Tja, dat is toch wel erg slecht van onze Chris. Ik hoop dat ze alleen maar runs met veel benzine hebben gedaan.
Nu nog kijken of ik genoeg geld bij elkaar kan schrapen om deze te kopen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:29 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.pitpass.com/fe(...)php?fes_art_id=31294
quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:30 schreef firecow het volgende:
What the FOK! is dit ??
[afbeelding]
Moet niet gekker worden![]()
Ziet er niet uit.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:30 schreef firecow het volgende:
What the FOK! is dit ??
[afbeelding]
Moet niet gekker worden![]()
Ik moet je teleur stellen. Het is geen photoshop.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:38 schreef vosss het volgende:
Ik vind het er nogal photosoep-achtig uitzien.
Sterker nog, het zou me ten zeerste verbazen als dat geen bewerkte foto is
Bronquote:Honda experimenteert met 'olifantenoren'
De zoektocht naar meer downforce heeft tijdens de testweek in Barcelona al enkele verrassende vondsten opgeleverd. Zo kwam het team van McLaren maandag de baan op met een opvallende boog op de voorvleugel. Bij Honda wordt op de vierde en laatste testdag geëxperimenteerd met twee bijzondere vleugels op de neus.
Deze nieuwe vleugels doen qua vorm nog het meest denken aan olifantenoren. De Oostenrijkse testcoureur Christian Klien zal deze nieuwe aërodynamische ontwikkeling vandaag (donderdag) voor het eerst uitproberen. Of dit bedenksel ook tot betere resultaten leidt, weten we pas na afloop van de vierde testdag.
En kijk eens bij de foto's op die site?quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik moet je teleur stellen. Het is geen photoshop.
[..]
Bron
Zo willen ze denk ik het verschil gaan testen. Want het staat ook op formula1.comquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:48 schreef vosss het volgende:
[..]
En kijk eens bij de foto's op die site?
Daar staat 1 foto van die "oren" en 2 of 3 foto's van de Honda zonder oren
Download die mod van CTDP voor rFactor eens, vlegel!quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:09 schreef sanger het volgende:
Misschien dat ze nog niet veel ronden met de vleugel gereden hebben? Of na een paar ronden al doorhadden dat ze geld aan het weggooien zijn?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Download die mod van CTDP voor rFactor eens, vlegel!![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:27 schreef Sally het volgende:
@sanger: zie mijn reactie bij je bericht Testdag 03-05-07 op de nieuwspagina!
Naughty girl!quote:Die vleugels deden me denken aan een (playboy) bunny...![]()
Neeeeej, DIE zien er anders uitquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:44 schreef Atreidez het volgende:
Ze doen mij eerder denken aan Allways ( met vl... )
Helpen doet het Honda in ieder geval geen fluit!!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:44 schreef Atreidez het volgende:
Ze doen mij eerder denken aan Allways ( met vl... )
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Die Vleugeltjes op een honda lijkt wel op een grote vloedgolf. Zeker zoals de wagen gespoten is.
quote:
goeie vraag, eindelijk weer F1!!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:17 schreef Sally het volgende:
Wanneer komt het nieuwe topic voor de race van Barcelona?????![]()
quote:
quote:Jenson just lost as Lewis looks ahead
SO HERE'S the news on Britain's drivers: Lewis Hamilton is now the next big thing; David Coulthard is still the nice guy, but no longer at the front; and Anthony Davidson is hanging around rather amiably at the back of the grid, earning praise but no points.
Oh, and there's Jenson Button. At least, he's somewhere around. But isn't he supposed to be up there at the sharp end, challenging for wins and justifying all those years of red-carpet appearances and glamorous girlfriends? So why's he trundling around at the back? The mighty, it seems, have fallen rather a long way.
Button's season has been an absolute disaster. The best you can say about it is that he hasn't actually got physically hurt although his pride must be bruised and his confidence staggering backwards. In the season opener in Melbourne, he finished in 15th position; he was then 12th in Sepang and subsequently crashed on the first lap in Bahrain. Three grands prix, no points, no top 10 finishes. Miserable.
At least Button has mitigation, because he can point to the fact that it's not all his fault. His car is a grotesque waste of money, for Honda have poured absolute fortunes into their Formula One team only to end up with a skip on wheels. Button is also no slower than his team-mate Rubens Barrichello, himself yet to finish a race in the top 10. They are the two unhappiest drivers in the sport.
Button has variously described his car as disappointing, bad, slow and, perhaps most astutely, rubbish. And remember, this is the car decorated with a map of the world and burdened with messages of environmental friendliness. There's no point hiding your disappointment and trying to look innocuous when you're driving a car with that sort of paint job.
It's really not that long since Button was the darling of British motor racing, seemingly anointed as the successor to Damon Hill as the country's next world champion. Yet we waited, and waited, and now he's raced well over 120 times and won only once. If there is champion potential in there, it's taking time to come out.
How galling for him, then, that Hamilton's appearance on the scene should come to the chorus of both acclaim and achievement. Three races, three podium positions, and a place at the head of the drivers' championship.
"What's it been like returning to the UK for the first time since leaving for Australia?", Hamilton was asked this week. "Great," came the answer. "People have been coming up to me and being extremely nice, saying congratulations, fantastic job. It is pleasing to see how many people I have made happy. It makes me happy that they are happy and it is quite a buzz."
Nice for Hamilton, horrible for Button. These are the quotes he should have been saying, the youthful popularity that was always expected to tumble on to his shoulders. He must feel like someone has stolen his destiny.
What he should do is fight like mad to either get into a top team, or shake Honda so much that they rebuild around him. It's time for tantrums, for brave words. But instead, through the intermediary of his manager Richard Goddard, we're told that Jenson's aim is basically to stay put and hope for the best. "Clearly, the team isn't where it should be," Goddard said, "but we're not going to jump ship. We're not shopping around and I'm not talking to anyone at the moment."
Perhaps this is code, or some subtle mind game, but it doesn't look like it. "There is no better place to be," Goddard went on to say. Perhaps it's irony. Button is in grave danger of being written off, and then forgotten. His reputation is no longer high, even if he can justifiably blame the car. In Formula One, there is an expectation that talented drivers will show their ability however much their car resembles a lorry.
When Fernando Alonso was lumbered with a Minardi, he looked a very decent driver; the belief is that if Button is as good as his image suggests, he should be able to wring a bit more out of this Honda. A harsh analysis perhaps, but it's what he faces. Is the reason he fancies staying at Honda, you have to wonder, because he already suspects there won't be a better offer out there?
As for Coulthard, three retirements in three races might look grim, yet his performance in Bahrain was notable, involving an entertaining charge from 21st position on the grid to seventh place on the track. He appears to think that his car is improving, and if he can generate some genuine enthusiasm and confidence, I think he could still put in some decent performances before the end of the season.
He may not win a race - in fact, it would be astonishing if he got anywhere near the front - but he's still a crafty and talented driver. Wins - no; points - yes; a trip to the podium - possible. His prospects don't look especially good , but they do seem a good deal better than Button's.
Als dit nieuws is ben ik Hans Kazanquote:Op zondag 6 mei 2007 20:21 schreef Sally het volgende:
Gut, Googol, je brengt zoveel nieuws, je moet nieuwsposter worden....
Ik heb het niet eens helemaal gelezen, maar kijk eens terug in dit topic wat googolplexian allemaal heeft gepost... Dat bedoel ik meer.quote:
quote:Fast Ferrari F1 Car Gets Even Faster
Bahrain grand prix winner Felipe Massa has enthused about the even quicker Ferrari single seater that he tested last week at Barcelona. The Maranello based team's 2007 car was already the pacesetter this year, but Brazilian Massa, 26, said a heavy update made a significant difference to the pace at the same venue for Sunday's Spanish grand prix.
"Before the update the F2007 was good enough," he is quoted as saying by La Gazzetta dello Sport, "and we could prove it by already winning twice. But this (updated) car is even better. I hope that we can repeat our competitiveness of the test in the next race," Massa added.
Massa last week revealed that he thought the new package had taken five tenths off an average lap time, while some observers now estimate the advantage over McLaren to be a full second. Massa said: "I have a great car and am ready to win again."
He rubbished David Coulthard's lap record on the final day of last week's test by saying a Ferrari driver could "easily" have gone quicker if he had wanted.
"Coulthard's record?" La Gazzetta quotes Massa as saying. "It does not interest us."
He also commented on McLaren's radical new front wing, and confirmed that something equally as visually impressive will not crop up on the red cars in scrutineering later this week. "They attract a lot of attention with their wing but we have many innovations and our car is faster.
"I am sure McLaren will still be competitive but we hope to be in front," Massa said.
F1 Nieuwtjes 2008quote:Op maandag 7 mei 2007 13:24 schreef TJDoornbos het volgende:
F1/RR meld dat Tiago met prodrive praat!!
met dank aan F1/RR héquote:Op maandag 7 mei 2007 13:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
F1 Nieuwtjes 2008Jij bent er snel bij!
We weten het allemaal wel maar willen we het echt bevestigd hebben?quote:Heidfeld reveals soggy secret
Nick Heidfeld let slip in an interview more than what his fans bargained for -- he has urinated at the wheel of his F1 car. The Q&A feature in the popular German tabloid Bild is a mark of his growing stature in the grand prix paddock. But when asked if he has ever urinated during a race, BMW-Sauber's Heidfeld - the normally shy German who turns 30 later this week - was extraordinarily forthright.
"Yes," he told the newspaper, "it has happened before. "What am I supposed to do, pull into the pits and ask to have a toilet break?"
The comic interviewer then asked Heidfeld if television viewers should pay close attention for a wet patch on his overalls if, as expected, he races to the podium in 2007.
"It tends to evaporate pretty quickly," Nick smiled.
quote:Schumacher debuteert als adviseur van Ferrari
Michael Schumacher zal dit weekend tijdens de Grote Prijs Formule 1 van Spanje debuteren in de rol van adviseur bij het Ferrariteam.
De zevenvoudige wereldkampioen, die eind 2006 stopte, volgde de eerste drie Grote Prijzen van op de achtergrond. Op het circuit van Catalonië zal hij vanaf vrijdag voor het eerst actief meedraaien in het ploegsysteem. De Duitser heeft alvast tonnen ervarig want hij won de Spaanse GP zes keer. 'Michael is een heel belangrijke schakel in ons team', zegt Ferraripiloot Felipe Massa.
Heb je ook een foto van de 'oude' auto als vergelijkiongsmateriaal?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En nog een beter plaatje van de Ferrari met de updates voor Spanje.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |