In het vorige topic:quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou
Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!
Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!
Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste
De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join
Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken
Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:
quote:Op zaterdag 28 april 2007 11:08 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik doe m'n routines en m'n zone work nog steeds trouw, en dat is te merken ! Ben nog steeds op die ene kledingkast na gedeclutterd, en er komt ook niets meer bij.
En m'n vriend en ik doen al een tijdje aan "date night", we organiseren om beurten iets leuks, dat deden we voorheen niet zo regelmatig als nu dus dat is wel erg leuk
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:53 schreef Nicole22 het volgende:
Oh ja, nog een tip om gemotiveerd/geinspireerd te raken, is wel niet van FlyLady maar heeft er veel van weg: Real Simple. Dat is een Amerikaans tijdschrift (helaas hier niet te koop, ik heb een abonnement via Internet) met veel praktische organizing tips. Op de website staat ook veel informatie: http://www.realsimple.com
Dan is je moeder de FlyLadyquote:Op zaterdag 28 april 2007 11:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Mag ik ook erbij? Ik heb eergisteren voor 50 euro huishoudelijke artikelen gekocht, en m'n moeder was giter op bezoek en heeft mn hele aanrecht schoongemaakt dus die blinkt nu ook. Ja?
De ramen lappen, de vloer schrobben, et cetera.quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan is je moeder de FlyLadyEn jij dan? Wat ga je met al die schoonmaakspullen doen?
Mogen we daar foto's van?quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
De ramen lappen, de vloer schrobben, et cetera..
Het zal allemaal best werken enzo, maar om nou een vliegenmepper boven je aanrecht op te hangen bij die spateldingen en dergelijke lijkt me nou niet echt de meest propere oplossingquote:Op zaterdag 28 april 2007 11:09 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Het aanrecht plus de sink van Sanne:
[afbeelding]
Ik mag de babysteps ook wel weer overnieuw doen. Alhoewel bepaalde routines er wel inzitten is het poetsen van de sink er niet éénquote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:40 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik heb me voorgenomen deze maand de babysteps eens overnieuw te doen om te kijken of er nog gewoontes zijn die dan wat meer routine worden. Vandaag dag 1 dus hoef alleen m'n sink te doen
Ik doe er wel andere dingen gewoon bij natuurlijk, zoals zone work.
Alleen in je badkamer of slaapkamer, in de keuken heet het gootsteen of spoelbak volgens mij. Maar ik ben gehersenspoeld door honderden duizenden Flylady emails (ik denk inclusief reminders ongeveer 750 in de maandquote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik dacht altijd trouwens dat die dingen wasbakken heten.
En dat mag in dit topicquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:11 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Alleen in je badkamer of slaapkamer, in de keuken heet het gootsteen of spoelbak volgens mij. Maar ik ben gehersenspoeld door honderden Flylady emails, dus ik gebruik jargon
Bij mij is dat begrip nog ruimer... ik maak ook het fornuis schoon. De keuken blinkt me tegemoetquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:48 schreef debuurvrouw het volgende:
voor mij is het sink -shinen ook zorgen dat ie leeg en schoon is. Daarop volgt dan aanrecht leeg en om dat te bereiken de vaatwasser legen. Dus alleen het schoonmaken van de gootsteen is wat ruimer alhier...![]()
Gaat lekker zo te horen. Als je leest wat je 's ochtends allemaal doet is het een hele berg, maar in de praktijk valt het allemaal wel mee. Ik snap ook niet hoe het allemaal kan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:41 schreef debuurvrouw het volgende:
maar ik hou het vol, drink braaf mijn glaasjes water en move in May. Vanochtend al 6 km gefietst, naast dat ik mijn babysteps heb gedaan. Douche en toilet, kleren en schoenen aan, sink geshined! bedden opgemaakt. was gedraaid en gedroogd. Straks strijken en vouwen... (en ik kan er neit bij, het kost me maar 10 minuten meer, en toch is het werk gedaan als ik naar beneden ga hoe deed ik dat eerst?)
en het mooiste van alles: gister kreeg ik onverwachts bezoek, en ik was er volkomen relaxed onder. huis was netjes, wc schoon!![]()
ze moeten niet naar boven willen, en zeker niet naar zolder, maar daar werk ik aan...![]()
hmmm, daar moet ik even over nadenken. Het loopt nu natuurlijk ook wel...quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:20 schreef Isabeau het volgende:
Er is een Nederlandse nieuwsgroep die de mailtjes op Nederlandse tijdstippen verstuurt, maar daar heb ik even geen adres van. Maar dan krijg je ze ook in het Nederlands.
Deze dus:quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:20 schreef Isabeau het volgende:
Er is een Nederlandse nieuwsgroep die de mailtjes op Nederlandse tijdstippen verstuurt, maar daar heb ik even geen adres van. Maar dan krijg je ze ook in het Nederlands.
Misschien moet dat even veranderd worden in de OP dan. Ik begon vol goede moed met een hotmailaccount aanmaken om daarna naar Join te gaan en er achter te komen dat je nóg een mailadres aan moest maken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:26 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Of je maakt alleen een account aan op Yahoo![]()
Maar goed, ik moest even tegensputtteren maar toen kwam ik langs mijn aanrecht en toen ben ik maar weer gaan zitten om me alsnog in te schrijven.quote:Ik krijg alles gewoon op m'n eigen emailadres, dat vind ik zelf het makkelijkst. Vind je het te gek worden dan kun je de mails stopzetten via Yahoo.
De site gebruik ik bijna nooit, en als er in mails naar verwezen wordt dan staat er wel een linkje naar het relevante onderdeel.
Hey hey hey...quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:20 schreef mercurial3 het volgende:
dam weetje hoe fucking kansloos dit topic is; plaatjes van je fucking sink
quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:20 schreef mercurial3 het volgende:
dam weetje hoe fucking kansloos dit topic is; plaatjes van je fucking sink
Eh, ja, dat geloof ik ookquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dat kan zó veel georganiseerder.
Je moet niet zeurenquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik zou het bijna schandalig noemen. Zelfs mijn keukenkast kent meer orde.
Dit geld ook voor mij!quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:01 schreef innepin het volgende:
Ik ga dit ook maar eens bekijken... Ik ben altijd een slons geweest.. sinds ik samenwoon probeer ik wel mijn leven te beteren, maar mijn vriend is daar zoveel geroutineerder in dat het er op neerkomt dat ik bar weinig doe in huis. Eens kijken of het werkt!![]()
De meeste alerts zijn elke dag hetzelfde en ik heb een Flylady Journal waar ik mijn eigen routine-schema's in heb staan. Dus die alerts heb ik niet echt nodig. De rest lees en doe ik allemaal 's middags of 's avonds.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:40 schreef Marty het volgende:
Doen jullie allemaal de amerikaanse versie? En hoe doen jullie het dan ivm de amerikaanse tijden?
Gebruiken jullie de alerts die jullie 's middags krijgen dan voor de volgende ochtend?
Ik ben gisteren pas begonnen dus ik moet het allemaal ook nog even bekijken maar ik had vanmorgen een mailtje met de missie van vandaag. (of was die eigenlijk voor gisterenquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:40 schreef Marty het volgende:
[..]
Dit geld ook voor mij!
Ik schaam me soms best wel een beetje, want het lijkt net alsof mijn vriend veel meer doet. (Is waarschijnlijk ook wel zo)
We staan nu op het punt om ons huis te verkopen, dus moet het wel een beetje op orde blijven voor kijkers enzo.
Doen jullie allemaal de amerikaanse versie? En hoe doen jullie het dan ivm de amerikaanse tijden?
Gebruiken jullie de alerts die jullie 's middags krijgen dan voor de volgende ochtend?
Ik heb vanmorgen mijn badkamer sink ook geshined, wel alleen de sink, alles er omheen moet nog maar dat kan morgen ook babysteps, babystepsquote:Dear Friends:
We are in Zone 1 this week, that is the Front Porch, the Entrance area
and the Dining Room.
Today you are to sweep your front porch area around your front door.
Shake out your welcome mats and wipe down your front door. If you
have little children make sure you look and wipe below the door knob,
little fingers leave their trail!
This makes a huge difference in how your home looks. We have a
tendency to neglect this area and yet it is the first thing that
people see when they come to your home. I do know that it is possible
for some of you in the world that will need to shovel your front door
step off - so if that is the case shovel away! LOL!
Spend 15 minutes taking care of this, you will be pleased with the
results!
Kelly
quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:08 schreef Fuente het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de Nederlandse versie, die verwijst wel door naar de Amerikaanse verdie, bijvoorbeeld hoe de babysteps gedaan moeten worden.
Nou, mijn sink staat in een bleeksopje!
Neejquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Heb je een before foto gemaakt?
Ik ben dòl op mijn kookwekkerquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik twijfel alleen over die kookwekker. Het klinkt leuk in theorie maar ik denk dat ik er nogal neurotisch van wordt en dat ik hem dan voor alles ga gebruiken.![]()
Mooie sinkquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit is de close-up van mijn shiny sink![]()
[afbeelding]
En nog even een tip voor de hygiënefreaks. Iedere dag een nieuwe vaatdoek pakken kennen we inmiddels wel maar wat ik vaak tussendoor nog even doe is mijn vaatdoek goed uitspoelen, niet te goed uitwringen zodat hij nog wel redelijk nat is en dan even twee minuutjes in de magnetron op vol vermogen.
Alle bacteriën zijn dood gekookt en door de damp is de magnetron ook makkelijker schoon te maken.![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn badkamer sink ook geshined, wel alleen de sink, alles er omheen moet nog maar dat kan morgen ook babysteps, babysteps![]()
Ik heb mijn gootsteenkastje gereorganiseerd zodat mijn afwasbak er normaal in kan staan en mijn afwas daar dus in kan. Viel reuze mee want die houd ik sowieso wel netjes. Ik moet wel met zo weinig ruimte, ik heb gewoon geen plek voor tientallen schoonmaakmiddelen.![]()
Wat er vandaag nog moet gebeuren:
- toilet poetsen
- de hal opruimen
- afstoffen
- even de bezem door het huis
- een was doen, twee wassen ophangen en hopelijk ga ik ze nu dan ook echt opruimen Geen was meer vandaag, ik vond dat ik druk genoeg was geweest.![]()
Shiny sinkquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:06 schreef Fuente het volgende:
MinderMutsig, je bent wel lekker druk geweest! Goedzo![]()
Mijn sink!
[afbeelding]
Hoe lang duren die babysteps eigenlijk? En wanneer ziet je hele huis er weer netjes uit?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:08 schreef Archangelica het volgende:
De buurvrouw heeft me net overgehaald, ik word ook een flylady. Morgen de gootsteen poetsen dus!
ik doe niet altijd uitdrogen hoor. kan wel aan de gang blijven....quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:42 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Succes morgen.![]()
Ik moet zeggen dat ik al wel een beetje de pest krijg aan mijn shiny sink![]()
Heb ik hem net afgedroogd en dan kom ik erachter dat ik de honden nog water moet geven of dat er iets anders is waarvoor ik de kraan of gootsteen nodig heb en dan kan ik weer opnieuw beginnen.![]()
Ik heb vandaag geteld vanaf het moment dat mijn irritatiegrens bereikt was, vanaf dat moment vandaag al 14 keer plus dus nog al die keren voordat het me begon te ergeren.
Ik heb zelfs na een toiletbezoekje betwijfeld of ik mijn handen wel zou wassen omdat ik dan weer die stomme shiny sink moest afdrogen.Maar ik heb het wel gedaan en tot nu toe dus ook nog iedere keer dat ik de kraan gebruikt heb de sink gedroogd.
![]()
Gaat dat nog over of blijft dit een punt van ergernis?
Ik zie mezelf niet zo gauw smetvrees krijgen in ieder geval.![]()
Oh, het is een héle vooruitgang! Mensen die nu onverwachts langskomen weten niet wat ze zien. Bij mij struikelde je letterlijk over boeken, tijdschriften, kleren (vies en schoon) etc. En nu is de woonkamer zowaar opgeruimdquote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:04 schreef DarkElf het volgende:
goed bezig isa!
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, het is een héle vooruitgang! Mensen die nu onverwachts langskomen weten niet wat ze zien. Bij mij struikelde je letterlijk over boeken, tijdschriften, kleren (vies en schoon) etc. En nu is de woonkamer zowaar opgeruimdAltijd.
Alleen de keuken hè. Ik heb geen afwasmachine en moet dus gewoon die afwas doen. En dat stapelt zich dan op en het lijkt wel of het exponentieel groeit. Wat tot nu toe al wel helpt is dat ik in mijn keukenkastjes alleen noodzakelijke dingen heb gezet en ook in het glazenkastje staan maar een paar glazen. Van elk type bord 2 stuks. Bestek van alles max. 6. De rest van mijn servies/bestek is opgeborgen voor als er visite komt eten. Dat heb ik expres zo gedaan, dan kan er nooit gigantisch veel afwas staan. Nu staat er gewoon veel afwas![]()
En je sink poetsen voelt een beetje idioot als de beide aanrechtbladen ernaast vol afwas staat.
Ja, grondig schoonmaken komt straks bij de normale dagelijkse klussen langs. En ik denk dat het ook uitmaakt of je inderen/huisdieren hebt hoe vaak je moet stofzuigen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:03 schreef Fuente het volgende:
Alleen, als ik de berichtjes vooruit kijk he (dus voorbij de babysteps) dan zie ik dat je bijvoorbeeld op maandag die 10 minuten per taak doet. Maar je stofzuigt dan dus de 'looppaden' en 'wat je ziet'. Komt grondig stofzuigen/dweilen/ramen lappen enz enz ook nog eens voorbij? En stofzuigen moet toch wel wat vaker dan 1 maal per week?
Volgens flylady begin je daar dus pas na het declutteren aan. Ik doe het tegelijk.quote:Once you have decluttered the zone (this may take a few months to actually complete - there is no rush here!), then you are ready for FlyLady's detailed cleaning list. You will be amazed at how easy it is to do detailed cleaning when the clutter is gone! What is more amazing is how easy it is to keep it clean when your routines are in place! FlyLady says, "The house practically cleans itself!"
In sommige ruimtes kan je denk ik niet in 1 week klaarkomen, maar dan moet je gewoon kijken wat nu nodig is.quote:Entrance Detailed Cleaning List:
Start at the ceiling and work your way down to the floor.
Clean cobwebs
Dust window sills and front door
Clean switch plate of hand prints and walls if needed
Put plants in to the shower and give them a good rinse. Let me set there until you are finished.
Dust furniture
Dust baseboards
Straighten the coat closest
Sweep vacuum or mop the floor
Put back the plants. You would hate for DH to walk into a jungle tomorrow morning. LOL
Add your own personal touches to make it more welcoming.
Start at the ceiling and work your way down to the floor.
Clean the cobwebs
Dust window sills
Clean the window
Clean doors of china cabinet after you straighten dishes if they need done. Dust
Clean and straighten any drawer
Clean off top of Dining table and Polish
Rinse plants in the shower
Dust the bottoms of the chairs.
Dust the baseboards
Move furniture and vacuum underneath (except the china cabinet) I turned mine over one time. It was not funny.
Add your own personal touches to the table (table cloth, pretty bowl, flowers)
Front Porch Detailed cleaning.
Sweep down cobweb and spider webs (In the summer, I leave them. I feed the spiders too LOL.)
Sweep off porch furniture.
Sweep the porch.
Throw away any dead plants.
Prune back unruly bushes from the entrance.
Repot planters if necessary (in summer)
Refill bird feeders.
Wipe off tables, banisters, and light fixtures.
Get rid of unwanted items.
Add your own personal touches to welcome friends and family (wreath, welcome mat, bell)
Hier moet je dus ook de lamp aan het plafond grondig schoonmaken. Ik heb alleen geen dining roomquote:Dear Friends,
Let's go into the dining room and get down and dirty with the cobwebs and the dusties. Look up and look down, get the dust off the baseboards and the cobwebs out of the corners in the ceiling. While you are looking up, check out your light fixture, does it need to be dusted? It is even possible that you may need to wash the globes or covers. I did this not too long ago and I was dumbfounded at the stuff that can get into the fixtures!
Take 15 minutes to take care of this! You will pleased that you did!
Love,
Kelly
Klinkt wel handig, maar bij je Weekly Home Blessing Hour zit ook bed verschonen bij, dus dat doe je dan al wekelijks. En mijn vriend doet ook het meeste stofzuigwerkquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:28 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik heb elke werkdag naast de Zone van de week ook een Zone van de dag, maandag zone 1 (bij mij "tuintje" voor de deur, hal/trap en eetgedeelte woonkamer), dinsdag zone 2 (keuken en studeerkamer), woensdag zone 3 (badkamer en WC), donderdag zone 3 (2 slaapkamers) en vrijdag zone 5 (zitgedeelte woonkamer en balkon). Dan doe ik wat kleine dingetjes die wekelijks in de die zone moeten ipv maandelijks (bv bed verschonen), en die ik anders zou vergeten. Ik heb een lijstje in m'n controljournal.
Als het echt nodig is stofzuig ik de zone van die dag even, maar stofzuigen is eigenlijk de taak van m'n vriend en die stofzuigt gewoon als hij het nodig vindt.
Lekker druk geweest vandaag. Ik heb alleen nog geen nieuwe bloemen omdatquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Mijnis voor zijn werk de hele week weg geweest. Toen hij gisteravond thuis kwam stond ik onder de douche. Heeft hij uit zichzelf de sink afgedroogd terwijl hij helemaal niet wist dat ik daarmee begonnen was.
![]()
![]()
Vandaag staat op het programma de was uit de wasmachine ophangen, nog twee wasjes draaien en ophangen en dan een heleboel was opvouwen en weg leggen. Nog niet alles weg maar alles wat vandaag gewassen is ligt in ieder geval in de kasten. Het achterstallige opvouw en opruimwerk komt nog wel.![]()
Afwassen.
Oude bloemen weg gooien, vazen schoonmaken en nieuwe bloemen neerzetten.![]()
Dan ook gelijk maar even de tafel opruimen en schoonmaken. Ik heb een glazen tafel met een matglazen onderblad, dat is wel een van mijn hot spots.
In de hal mijn schoenen uitzoeken en een deel weggooienen daar gelijk even vegen en de mat uitkloppen.
En dan vind ik het mooi geweest voor vandaag en ga ik lekker in de tuin zitten met een boek.
Zou cillit bang niet helpen? Ik gebruik dat wel eens op doffe kranen enzo, en ik moet eerlijk zeggen dat het echt werktquote:Op zaterdag 5 mei 2007 11:47 schreef Isabeau het volgende:
Goed streven, Fuente!
Ik heb vanmorgen mijn héle gasfornuis schoongemaakt. Buitenkant, binnenkant, onder, boven, echt alles. Ziet er weer prachtig uit. Heeft iemand nog een tip hoe je de onderkant van gaspitten kan laten glimmen? Weken in bleekwater was niet zo'n succes, ze zijn nu juist grijs dof-uitgeslagen met vlekken
is het gelukt Isa?? anders is stahlfix misschien een oplossing? werkt echt enorm goed, maar je moet denk ik wel zeker weten datje het juiste metaal bij het eind hebt... (dit is zeker een friesismequote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:50 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij zijn de bovenste stukjes van de gaspitten wel van aluminium en die zijn blinkend schoon geworden van het bleekwater. Dat onderste lijkt me te zwaar voor aluminium en dat is dus helemaal vlekkig grijs uitgeslagen van het bleekwater. Ik zal het eens met cif proberen (in mijn hoofd heet dat nog steeds jif)
quote:Op maandag 7 mei 2007 11:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En ik heb een bak van de vriezer na een ongelukje waar een lege broodzak en veel kruimels bij betrokken waren meteen schoongemaakt.
Nee dat ligt aan het huis. Toen we hier net woonden hadden we nog geen honden en toen had ik er ook al last van.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Komt het alleen door de honden dat het zo stoffig is in je huis, MinderMutisg?
nou!!quote:
Vooral dat vond ik zo beschamendquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:10 schreef Grafhond het volgende:
Het werkt echt.... volg het systeem nu een paar weken en het wordt steeds wat netter in huis. Deze week aan de slag in de keuken, dan blijkt een rommelige lade waar je je al ik weet niet hoe lang aan ergert in 12 minuten opgeruimd en schoon en dat heb je dan zo lang uitgesteld![]()
Dan moet je hem juist niet helemaal spic en span hebben, anders ziet ie er te goed uit, als je begrijpt wat ik bedoel...quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil mijn hele keuken gepoetst hebben voor volgende week dinsdag. Dan komt er iemand van de woningbouwvereniging naar mijn kapotte laatjes en kastje kijken. En aangezien al 3 bewoners in mijn trappenhuis een nieuwe keuken hebben hoop ik dat ze besluiten dat ik ook een nieuwe keuken krijg![]()
Nah, ik wilde juist als Zeer Nette Huisvrouw overkomen en dan zijn die kapotte kastjes en laadjes niet echt mooi hè. Als ik als pauper overkom met overal vuil en troep dan denkt die man ook dat die kapotte laadjes wel bij me passenquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dan moet je hem juist niet helemaal spic en span hebben, anders ziet ie er te goed uit, als je begrijpt wat ik bedoel...
schoenen weggooienquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
na
Mijn halletje is weer helemaal netjes, ik heb heel veel schoenen weg gedaanIk kan al tijden niet meer op hoge hakken lopen maar ik kon het steeds niet over mijn hart verkrijgen om mijn mooie schoentjes weg te doen.
Even de tanden op elkaar, bedenken dat ik ze al ruim een jaar niet meer heb kunnen dragen en iedere keer dát ik het probeerde genadeloos afgestraft werd en toen lagen ze snel in de container.
Ik heb ineens weer ruimte over op mijn schoenenrek.
![]()
Jaquote:
Goed zo! Gewoon kleine stapjes en niet doordraven, ja zult zien: het werkt!quote:Op zondag 13 mei 2007 18:18 schreef Lollifant het volgende:
Ik ben vandaag begonnen!
....................
Nu heb ik eindelijk wat meer houvast en richtlijnen!En ik heb gewoon zin om eraan te beginnen!
![]()
*Schopt*quote:Op maandag 14 mei 2007 15:40 schreef debuurvrouw het volgende:
wil iemand mij even een schop geven.
![]()
ik kom maar niet aan de homeblessing vandaag.
heb wel gestoft en deuren geboend, maar meot nog zuigen en dweilen en de bedden opmaken. Daarnaast ook nog alle was vouwen.
![]()
heb wel beter dagen gehad. qua fly dan![]()
AUWquote:
Is het gelukt, krijg je een nieuwe keuken van de woningbouw?quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nah, ik wilde juist als Zeer Nette Huisvrouw overkomen en dan zijn die kapotte kastjes en laadjes niet echt mooi hè. Als ik als pauper overkom met overal vuil en troep dan denkt die man ook dat die kapotte laadjes wel bij me passen![]()
(nou is de keuken al aardig schoon, dus dat laatste lukt me pas als ik het expres smerig ga maken)
quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Nieuwe laatjes, kastjes gerepareerd en ik mag er weer 20 jaar tegenaan met mijn jaren '50 keuken![]()
dan wil ik niet weten hoe die andere keukens eruit zagen die wel vervangen zijn. Tjonge, da's balen zeg!!quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Nieuwe laatjes, kastjes gerepareerd en ik mag er weer 20 jaar tegenaan met mijn jaren '50 keuken![]()
Balenquote:Op woensdag 16 mei 2007 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Shit zeg.quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Nieuwe handgreepjes erop! Eventueel een nieuw verfje? Of als je een gaaf behangetje ziet kan je de deurtjes ook behangen en dan met vernis erover voor de beschermlaag?quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:34 schreef Isabeau het volgende:
de meeste zijn reminders, en die gooi je gelijk weg. Al die testimonials lees ik ook vaak niet. ik bewaar ze tot ik wel tijd heb.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:18 schreef Muck het volgende:
14 (!) nieuwe mailtjes in 1 ochtend?!
ja, dikke doei, ik haak nu al af!
in de tijd dat ik dat allemaal gelezen heb, heb ik ook de badkamer en de keuken schoongemaakt
ik vind het bar irritant en onoverzichtelijk worden zoquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
de meeste zijn reminders, en die gooi je gelijk weg. Al die testimonials lees ik ook vaak niet. ik bewaar ze tot ik wel tijd heb.
lees alleen de opdracht van die dag, en de reminders gooi ik weg. Meestal had ik er zelf al wel aan gedacht...
dus het valt wel mee. vind ik dan...
Je kunt ook alles in één keer laten komen, aan het einde van de dag. Dat kun je ook instellen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:35 schreef Muck het volgende:
[..]
ik vind het bar irritant en onoverzichtelijk worden zo
niet echt handig van ze
en dan krijg ik er 14 (of zoals nu 25) in een keer?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je kunt ook alles in één keer laten komen, aan het einde van de dag. Dat kun je ook instellen.
Nee, gewoon één. Is daily digest optie.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:43 schreef Muck het volgende:
[..]
en dan krijg ik er 14 (of zoals nu 25) in een keer?
thanks, but no thanks
ik heb berichtregels gemaakt in outlook, daardoor verdwijnt het allemaal in één map. dat geeft ook wel rust in mijn inboxquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je kunt ook alles in één keer laten komen, aan het einde van de dag. Dat kun je ook instellen.
dat is dan wel handigquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nee, gewoon één. Is daily digest optie.
Voor mij werkt het juist wel goed, en ik lees ook echt alles.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:35 schreef Muck het volgende:
[..]
ik vind het bar irritant en onoverzichtelijk worden zo
niet echt handig van ze
Ik gebruik geen outlook. Ik laat gewoon alles komen en gooi het meteen weer weg ook... Ik vertik het schoenen te dragen in mijn huis...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb berichtregels gemaakt in outlook, daardoor verdwijnt het allemaal in één map. dat geeft ook wel rust in mijn inbox
en heel veel kan je dan deleten...
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik gebruik geen outlook. Ik laat gewoon alles komen en gooi het meteen weer weg ook... Ik vertik het schoenen te dragen in mijn huis...
Ik begin steeds meer mailbox vermijdend gedrag te vertonen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik gebruik geen outlook. Ik laat gewoon alles komen en gooi het meteen weer weg ook... Ik vertik het schoenen te dragen in mijn huis...
ah, da's zonde MM!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer mailbox vermijdend gedrag te vertonen.![]()
Of direct nieuwe gaan kopen.. Of gewoon over de draad heen hangenquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bah. Ik heb niet genoeg knijpers...![]()
heb je een droogmolen? twee draden om elkaar heen draaien en de was daartussen steken help ook goed. Doe ik op de camping vaak....quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bah. Ik heb niet genoeg knijpers...![]()
Ik ga vandaag maar weer eens beginnen denk ik. Een wasje draaien is niet zoveel moeite (en hoognodigquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:47 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ah, da's zonde MM!
ik merkte dat ik de hard wilde, mijzelf dwingen tot babysteps maakt het beter te hanteren, en ook dat ik het niet zo snel zat word.
sjit! da's jammerquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nee, het is een rek. Een droogmolen past niet op mijn balkon, helaas...![]()
anders krijg je alleen maar meer troep...quote:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:06 schreef RoaRRR het volgende:
wat zegt Flyladie over blender-ongelukjes ???
![]()
![]()
![]()
KLIKBAAR
[[url=http://i162.photobucket.com/albums/t261/JoZZ88/th_S6000125.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i162.photobucket.com/albums/t261/JoZZ88/th_S6000126.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i162.photobucket.com/albums/t261/JoZZ88/th_S6000127-2.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:06 schreef RoaRRR het volgende:
![]()
![]()
![]()
KLIKBAAR
[[url=http://i162.photobucket.com/albums/t261/JoZZ88/th_S6000125.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i162.photobucket.com/albums/t261/JoZZ88/th_S6000126.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i162.photobucket.com/albums/t261/JoZZ88/th_S6000127-2.jpg]afbeelding][/URL]
Wat erg. Ik denk dat ik zou moeten huilen nu ik net alles zo schoon heb.....quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:06 schreef RoaRRR het volgende:
![]()
![]()
![]()
KLIKBAAR
quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:17 schreef Grafhond het volgende:
[..]
Wat erg. Ik denk dat ik zou moeten huilen nu ik net alles zo schoon heb.....
En je keuken is voorlopig weer grondig schoongemaakt!quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:30 schreef RoaRRR het volgende:
Eerste 5 minuten heb ik wel aardig wat scheldwoorden gebruikt om mijn stemming uit te drukken.
Daarna besef dat er toch niks aan te veranderen viel en toen maar de camera gepakt dat er nog meer mensen plezier van konden hebben. Vervolgens maar aan de opruim gegaan !
Ik heb vaak geen flauw idee wat wat is van de computerzooi en het barst ook van de kabeltjes en adapters. Die doe ik allemaal in 1 grote la en die open ik verder gewoon nooitquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:37 schreef YPPY het volgende:
Mijn man heeft ook een heleboel pc spul. Geen idee wat, ik snap alleen dat er kabeltjes aanzitten en dat het voor een computer is. Hij heeft nu een heleboel verkocht om wat nieuws te kopen. Er komt wel wat nieuws dan, maar er is nu veeeel meer weg.
En bijhouden is juist de truc van flylady!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:04 schreef MissLuna het volgende:
Jeuh, wat een goed topic. Dat ik dit niet eerder heb ontdekt.
Ik ga ook maar eens meedoen, mijn grootste struikelblok blijft bijhouden. Dan is het netjes en binnen no-time heb ik er weer een kleine chaos van gemaakt..
Als de containers in onze straat vol zijn, weet ik een paar straten verder een container die altijd leeg isquote:Op zondag 27 mei 2007 11:51 schreef YPPY het volgende:
Aaaaaaaaaaargh, de vuilnisbak is vol. En de vuilniswagen komt pas over een week. En er staan al zakken in de berging ook. En de gemeentereinigings-breng-je-vuilnis-hier is gesloten. Wat een drama!Wat is Flyladies oplossing daarvoor???
![]()
Gisteren trouwens een hele grote tas (bigshopper) vol videobanden weggegeven.
Mijn kledingkast is vaak wel netjes ja, omdat er nauwelijks wat in ligt. Al mijn kleren liggen doorgaans op een grote hoop op de stoel naast de kast.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen en strijken, zijn er mensen die hun kledingkast altijd netjes hebben?
Wat bedoel je met netjes? In mijn kledingkast liggen wel net gevouwen stapeltjes maar ik heb het niet op kleur liggen of op item. Alhoewel ... in het gedeelte van mijn vriend ligt een stapel witte t-shirts, een stapel overige t-shirts met korte mouw en een stapel longsleeves.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen en strijken, zijn er mensen die hun kledingkast altijd netjes hebben?
Mijn kledingkast is altijd netjes.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
Sinds ik met verstand op nul alles heb weggedaan wat ik toch niet meer draag wel... en inderdaad kleine stapels, mandjes voor kleine dingen. Alles wat hangt is nu zelfs gerangschikt op kleurquote:Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
weet wat je zegt...quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:17 schreef Lollifant het volgende:
Ik heb de hele dag geen mailtjes gehad!Ze denken zeker dat ik het wel weer alleen kan,maar dat is niet zo want ik heb al een week niks uitgevoerd.
![]()
Ik wil mail!![]()
Al die leuke dingen mis ik dus nu.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
weet wat je zegt...![]()
want het is weer antiprocrestinationday![]()
ik leef met je meequote:
fly away babe...quote:Op donderdag 31 mei 2007 08:30 schreef Lollifant het volgende:
Ik was gebouncht van de site!maar ik heb mezelf weer gereactiveerd, dus ik kan weer flyen
Jaa mijn kledingkast is heiligquote:Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
Ziet er wel leuk uit die schoenenkastquote:Op donderdag 31 mei 2007 09:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Jaa mijn kledingkast is heilig
En mijn schoenenkast(en)ook
kheb wel ff een plaatje![]()
Ik krijg de nederlandse en de engelse mails. Maar ik doe eigenlijk alleen kelly's klusje.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit die schoenenkast, daar heb ik geen ruimte voor helaas
.
Ik was ook gebounced, simpelweg omdat de mailbox vol was omdat ik al zo lang niet meer gekeken had.![]()
Het begint leuk dat FlyLady maar op een gegeven moment moet je zoveel dingen doen en dat staat in zoveel verschillende mailtjes dat ik het overzicht kwijt raak. Dat ze niet komen op de juiste tijden voor hier helpt ook niet echt mee.
En ik kan een aantal van die opdrachten gewoon niet. Weekly blessing hour is voor mij een no-no. Als ik dat doe kan je me de rest van de dag en de dag erna opvegen en dan raak je dus weer achter. Stofzuigen, bedden opmaken, de onderste kastjes uitruimen en schoonmaken, de bovenste kastjes uitruimen en schoonmaken, een uur boenen in de badkamer, de plinten schoonmaken, kastjes aan de kant schuiven om er achter schoon te maken het is gewoon geen optie en dan doe je al die opdrachten maar half of ik begin er helemaal niet aan omdat ik weet dat ik halverwege strand.![]()
Dat alles heeft tot gevolg dat zelfs mijn aanrecht en sink nu weer een klere zooi zijnIk heb het nog best lang volgehouden om die in ieder geval netjes te houden maar er hoeven maar een paar slechte dagen tussen te zitten en de afwas blijft weer staan en de rest van het huis volgt in de bende.
Maar de vorige keer wilde ik misschien ook iets teveel. Ik ga nog een poging wagen en dan laat ik die dingen waarvan ik weet dat ik het niet kan maar gewoon helemaal achterwege in plaats van tegen beter weten in alsnog proberen.
Dan moet ik alleen nog een soort van FlyMister schema in elkaar knoeien zodateen aantal van die dingen in het weekend kan doen. Iets waarbij het wel babysteps zijn en hij niet het hele weekend aan het poetsen is maar dat er toch langzaam maar zeker verbetering in komt.
Ik ga in ieder geval weer dagelijks mijn vorderingen hier neerzetten, dat motiveert wel om iets te doen.
ergens in dit topic staat een link naar nederlandse alerts. die komen dus wel op tijd. Voor de rest heeft het mij geholpen om die babysteps om te zetten in een overzicht met wat er per dag "moet" ochtenroutine, middag en avondroutine.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit die schoenenkast, daar heb ik geen ruimte voor helaas
.
Ik was ook gebounced, simpelweg omdat de mailbox vol was omdat ik al zo lang niet meer gekeken had.![]()
Het begint leuk dat FlyLady maar op een gegeven moment moet je zoveel dingen doen en dat staat in zoveel verschillende mailtjes dat ik het overzicht kwijt raak. Dat ze niet komen op de juiste tijden voor hier helpt ook niet echt mee.
En ik kan een aantal van die opdrachten gewoon niet. Weekly blessing hour is voor mij een no-no. Als ik dat doe kan je me de rest van de dag en de dag erna opvegen en dan raak je dus weer achter. Stofzuigen, bedden opmaken, de onderste kastjes uitruimen en schoonmaken, de bovenste kastjes uitruimen en schoonmaken, een uur boenen in de badkamer, de plinten schoonmaken, kastjes aan de kant schuiven om er achter schoon te maken het is gewoon geen optie en dan doe je al die opdrachten maar half of ik begin er helemaal niet aan omdat ik weet dat ik halverwege strand.![]()
Dat alles heeft tot gevolg dat zelfs mijn aanrecht en sink nu weer een klere zooi zijnIk heb het nog best lang volgehouden om die in ieder geval netjes te houden maar er hoeven maar een paar slechte dagen tussen te zitten en de afwas blijft weer staan en de rest van het huis volgt in de bende.
Maar de vorige keer wilde ik misschien ook iets teveel. Ik ga nog een poging wagen en dan laat ik die dingen waarvan ik weet dat ik het niet kan maar gewoon helemaal achterwege in plaats van tegen beter weten in alsnog proberen.
Dan moet ik alleen nog een soort van FlyMister schema in elkaar knoeien zodateen aantal van die dingen in het weekend kan doen. Iets waarbij het wel babysteps zijn en hij niet het hele weekend aan het poetsen is maar dat er toch langzaam maar zeker verbetering in komt.
Ik ga in ieder geval weer dagelijks mijn vorderingen hier neerzetten, dat motiveert wel om iets te doen.
Google maar eens op huismijt allergie en je vind eindeloos veel pagina's met tips. Je moet je huis zowieso goed luchten en alle pluche knuffels kan je het beste weg doen want dat is echt een bron van huisstofmijtquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:19 schreef ymme het volgende:
Ik heb ontzettend last van mijn allergie. Heb een allergie voor huismeit.
Ben nu alles een beetje aan het schoonmaken. Iemand tips
Je kan ook even op de site van Boels ofzo kijken of ze daar een stofzuiger verhuren die anti allergisch is. Daar kun je dan eventueel je matrassen mee schoonmaken want zoals je op die site ziet die ik je gaf, wemelt het van de enge beestjes in je matrasquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:43 schreef ymme het volgende:
We hebben marmervloeren. Geen tapijt. Geen gordijnen..
Alles is er op aangepast. We luchten het huis 24 uur per dag. Er staat altijd een raampje open.
Zojuist heb ik met Ecaliptis (ajax) schoongemaakt. En wat druppeltjes op het filter van stofzuiger gedaan. Hopelijk wordt het nu een stuk minder.
Van omaweetraad.comquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:02 schreef ymme het volgende:
Ik heb een speciaal matras anti-allergie.
Ik dacht meer aan huis tuin en keuken middeltjes, tegen de huismijt.
Check, grote containers in de buurt zijn gevonden en de eerste zakken zijn daar gedeponeerd. Ik ben nu bezig met het maken van digitale fotoalbums. Scheelt superveel ruimte, want nu heb ik alle verhalen uitgeprint en daar foto's tussen geplakt.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:57 schreef enter het volgende:
[..]
Als de containers in onze straat vol zijn, weet ik een paar straten verder een container die altijd leeg isof op werk.
Mwoah, er gebeurt in ieder geval weer iets.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Je bent weer helemaal back on track MM!![]()
bevalt het je nu wat beter?!
badly done homework is beter than no work at all...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mwoah, er gebeurt in ieder geval weer iets.![]()
Het is gewoon frustrerend dat ik een deel niet kan doen, dat ligt vaak bij een volgende opdracht weer in de weg dus die laat je dan ook makkelijker liggen en voor je het weet staat het weer stil. Maar dit is in ieder geval een beter systeem dan geen systeem. Dat perfectioneren komt vast nog wel.![]()
schopt loveli's kont.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:51 schreef loveli het volgende:
Even een kont-schop-post. Heb ik nodig.
Ik mijn vriend ookquote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:32 schreef foktastisch het volgende:
ah ik ken het world of warcraft - opruimen probleem![]()
ik doe die van mij wel in de vaatwasser, maar goed, die zijn al dof...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:18 schreef Nicole22 het volgende:
Heeft er iemand nog een goede tip voor me trouwens? Ik wil de rvs filters van de afzuigkap voor het eerst (sinds de de keuken hebben) schoonmaken. Nou heb ik het bij de fabrikant gevraagd, maar hij zei dat ik ze beter niet in de afwasmachine kan doen, dan worden ze dof.
Met de hand dus, maar wat zou het beste zijn om te gebruiken? Ze zijn inmiddels al aardig vet.
Je kan ze in kokend water leggen met een vaatwasblokje. Of met HG ontvetter inspuiten. Of laten weken in afwasmiddel (dat ontvet ook).quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:18 schreef Nicole22 het volgende:
Heeft er iemand nog een goede tip voor me trouwens? Ik wil de rvs filters van de afzuigkap voor het eerst (sinds de de keuken hebben) schoonmaken. Nou heb ik het bij de fabrikant gevraagd, maar hij zei dat ik ze beter niet in de afwasmachine kan doen, dan worden ze dof.
Met de hand dus, maar wat zou het beste zijn om te gebruiken? Ze zijn inmiddels al aardig vet.
Klopt en ik heb van de week de frituurpan schoongemaakt op dezelfde manier. Het vet weekt gewoon los en daarna moet je nog maar een beetje schrobbenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:43 schreef Nicole22 het volgende:
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik het probeer met kokend water en een vaatwasblokje. Ik heb zoiets inderdaad wel eens gelezen maar dan voor frituurpannen.
Er zit een raampje links wat je gewoon open kan doen, dus dat is geen probleem. Rechts was wat problematischer omdat je dus niet over dat hout in het midden kan gaan. Rechts via het balkon, maar we hebben een 'inpandig' balkon en de muur is best breed tussen balkon en raam, maar et is wel (net) geluktquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:16 schreef Lienekien het volgende:
Heel curieus, Isa. Hoe krijg je het buitenste deel op de gewenste plek?
Ja, idd, dat ik ze nooit eerder in de winkel heb gezien voor 'mensenramen' hahaquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:18 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
die dingen bestaan al heel lang voor de vissen
Welke markt?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het net even voor je nagevraagd, YPPY, maar het antwoord is niet zo handig. "Op de markt" Tsja![]()
Hebben ze die niet gewoon bij de Blokker/Marskramer? Ja toch?quote:Op maandag 16 juli 2007 16:45 schreef Furia het volgende:
Na 3 stappen zat bij mij de routine er blijkbaar nog niet goed genoeg in :$ Mijn laatste post was volgens mij in topic 3. Maar een goed excuus: ik was gebounced!
Weet er iemand waar je zo'n mooie plumeau met veren vandaan kan halen? Je kunt hem wel daar bestellen, maar dat duurt me te lang en zal met verzenden ook niet goedkoop zijn!
Ik denk dat het voor die 'schoonmaakturk'quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:53 schreef thabit het volgende:
Werkt dat nou echt, dat Flyladie? Is het niet veel makkelijker om gewoon een schoonmaakturk te regelen?
Waarom?quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor die 'schoonmaakturk'beter is als jij gewoon zelf gaat swifferen
Ik neem aan dat een schoonmaakturk (m/v) zelf ook wel weet dat-ie een schoonmaakturk is? Bovendien krijgt hij (m/v) geld en een kopje koffie van me, wat wil een mens nou nog meer?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:06 schreef Greys het volgende:
Omdat hij dan niet door jou voor schoonmaakturk wordt uitgemaakt
En niet iedereen kan een hulp in de huishouding betalen heDan is dat Flyladies een goede stok achter de deur om een beetje orde en regelmaat in de chaos te krijgen.
zodat ze niet aanbakken en niet zo droog zijn aan de binnenkantquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:34 schreef Isabeau het volgende:
En wat is precies inbakken dan? Ik was ze altijd met zeep, maar ze doen het uitstekend hoor. Alleen die buitenkant blijft smerig, ik heb hetzelfde probleem als Dipkip.
Zit er in de buurt niet zo'n onderdelenwinkel waar ze stofzuigerslangen, dingetjes voor de wasmachine en droger enz. verkopen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:35 schreef ymme het volgende:
Ik heb ff een vraagje
Ik heb een stofzuiger: FilterQueen.
Hierbij zit een soort van matteklopper. Deze bevestig je dan aan de stang, en hiermee kan je het vloerkleed heel schoon krijgenDoor middel van het kloppen wat deze dan doet.
Nu is deze kapot, en ik heb geen papieren ofzo meer van de stofzuiger.
Iemand een idee waar ik z'n ding kan laten maken?
http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:50 schreef ymme het volgende:
Heeft iemand een link voor mij? Voor de Nederlandse flylady?
Ben de engelse een beetje zat. Ik lees de mails dus ook niet meer
Ik ben zojuist druk aan het stoffen en stofzuigen geslagen, de honden verharen zo erg, das niet normaal meer. Ik ga ze straks ff in bad doen, en daarna flink borstelen, en dan ga ik vanavond vriendlief de opdracht geven, om dit elke dag te doen (borstelen dan he). Hopelijk scheelt dat een hele berg met haren.
handyman is vaak een handige voor dit soort dingenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:00 schreef ymme het volgende:
Nee, en in bij een gewone witgoed winkel, verkopen ze meestal geen filterqueen, deze is speciaal voor allergie en astma etc. Is tevens een luchtreiniger etc. Vandaar.
Ik heb via google een mailadres gevonden, dus ik heb ze een mail gedaan. Hopelijk word ik hiermee verder geholpen
zo'n alert is : waar is je was?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:51 schreef ymme het volgende:
Wat is het verschil van een alert en een testimonial
ik heb eerlijk geen idee...quote:Op woensdag 26 september 2007 18:10 schreef ymme het volgende:
Ik heb nog geen alert gehad vandaag
Wel via mijn hotmail adres dat ik aagemeld ben. en links naar de site enzo... Maar verder nog niets
hoort dit zo?
-edit- ik heb de instellingen veranderd, naar individueel. Misschien dat het hieraan lag
ik ben het weer aan het oppakken. Het gaat beter met flyquote:Op donderdag 27 september 2007 11:31 schreef ymme het volgende:
Ik heb maar weer de engelse versie gedaan
Niemand hier, die nog druk aan flyen is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |