abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49699835
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:30 schreef RoaRRR het volgende:
Eerste 5 minuten heb ik wel aardig wat scheldwoorden gebruikt om mijn stemming uit te drukken.

Daarna besef dat er toch niks aan te veranderen viel en toen maar de camera gepakt dat er nog meer mensen plezier van konden hebben. Vervolgens maar aan de opruim gegaan !
En je keuken is voorlopig weer grondig schoongemaakt!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_49700036
Goede OP, aan het werk in de keuken, zoals het hoort, 'flyladies'.
pi_49700160
Was het warm die soep?? Dan wordt de druk nl. te hoog!
pi_49703631
hmmm vraagje hier aan de samenwonende fokkers die willen 'vliegen':

ik ben dus heel enthousiast bezig, vooral om de 'clutter' mijn huis uit te krijgen, maar wat doe je als vriendlief telkens zooi mee naar huis neemt (spul van werk, waar die denkt ooit nog iets aan te hebben met de nadruk op ooit) en megaveel computermeuk bewaard (ook om ooit nog nodig te hebben) en je er eigenlijk geen ruimte voor hebt, kortom dat de slaapkamer een opslagplek word..

ik word hier echt gek van, maar hij wil het niet wegdoen!
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:35:32 #180
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49705294
Geef hem een aparte kamer, en zeg dat ie alleen daar zijn troep mag hebben. Kom vervolgens nooit meer in de kamer? Zoiets?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49705815
dat is het probleem... we hebben geen extra kamer

we hebben de woonkamer, de kinderkamer, onze slaapkamer, een ietsiemienie keukentje, de badkamer en een heel smal gangetje..
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:52:10 #182
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49708463
Nou, dan zeg je gewoon dat hij alle apparatuur ouder dan twee jaar weg moet doen, omdat hij dat toch niet meer zonder schaamrood tot achter de kaken in een computer wil zetten, zo ouderwets dat het dan is...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49710129
Alles wat er ligt en al een jaar niet gebruikt is weggooien.
En verder zorgen dat er een systeem in komt. Je zult tijdens het opruimen zien dat je een enorme zooi aan dubbel spullen hebt, gewoon omdat je niet wist dat je het had en dus nieuw gekocht hebt, dat vervolgens kwijt geraakt bent en dus nog een gekocht hebt. Van alles 1 bewaren als de kans groot is dat je het in de toekomst ook echt nodig hebt en de rest de deur uit.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:55:21 #184
173942 foktastisch
pffffffffft
pi_49751754
Ik zou iets vaker moeten declutteren en de berging beneden moest een jaar geleden al opgeruimd worden!

Maar verder gaat het wel aardig! Ik heb iedere dag een shiny sink, bij mij houdt dat in dat ik de afwas gedaan heb zodat de sink en de aanrecht leeg en schoon zijn

Daarnaast doe ik nog iedere dag een klusje, zoals stofzuigen of de wc schoonmaken
De was gaat altijd al wel tussendoor, alleen heb ik een bloedhekel aan strijken

Zo gaat het best aardig, ik vind alleen dat mijn vriend nog veel te weinig doet, die moet ik echt heel erg aansporen om iets op te ruimen of schoon te maken (ach ja, zo zijn mannen he)

En die kookwekker is echt relaxed Dat is echt een goede uitvinding
geen signature
pi_49751790
Vandaag moet heel snel omgaan.
Dus ik ga de hele dag opruimen, strijken (nog steeds niet gedaan) en schoonmaken
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:59:25 #186
173942 foktastisch
pffffffffft
pi_49751854
Daar zouden ze nou iets op moeten verzinnen
Strijken is een rotklus!
geen signature
pi_49752360
Mijn vriend strijkt

Het lijkt wel of de vooruitgang bij mij in een soort van trapvorm gaat, iedere keer als ik voor m'n gevoel weer "afzak" naar mijn gedrag van vroeger dan is dat niet helemaal zo omdat er altijd wel iets van gewoontes is blijven plakken, als ik dan weer meer aan Flylady ga doen dan gaat het weer beter dan ooit. Ik zit nu weer in een actieve periode.
Het huis is opgeruimd, de afwas heb ik gisteravond netjes gedaan, ik ben aangekleed, heb ontbeten en al m'n email verwerkt, ik ga zo even een stukje wandelen in het park (rustdag van Start to run, maar toch moving in may, zo krijg ik routine in de deur uitgaan om te bewegen), op de terugweg een bos bloemen halen, daarna wat ramen lappen, en als mijn vriend terugkomt (hij is vrijdags altijd vrij en helpt dan 's ochtends bij het dierenasiel) gaan we naar het zwembad.
Deze week was het mijn beurt date-night te organiseren en hij is nog nooit in het nieuwe zwembad geweest, en ik ook nog alleen maar om baantjes te trekken, dus nu gaan we eens lekker in het recreatiebad en daarna eten in de bistro. Omdat het een verrassing moest blijven heb ik gisteren toen hij op z'n werk was al onze zwemkleren, badhanddoeken en doucheschuim/shampoo al ingepakt. Vanavond krijgen we nog bezoek maar daar hoef ik dus niets meer voor op te ruimen Maandag gaan we naar Pinkpop en de jongen waar we mee meerijden komt waarschijnlijk de avond vantevoren deze kant op, omdat zijn vader absoluut niet kan koken heb ik hem maar bij ons te eten gevraagd. Kan tegenwoordig ook stressloos
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:37:58 #188
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49754793
Mijn man heeft ook een heleboel pc spul. Geen idee wat, ik snap alleen dat er kabeltjes aanzitten en dat het voor een computer is. Hij heeft nu een heleboel verkocht om wat nieuws te kopen. Er komt wel wat nieuws dan, maar er is nu veeeel meer weg.

Wat een zooitje met die blender.

Dat declutteren is echt goed, ik heb zoveel weggedaan inmiddels. Het wordt steeds leger. Alleen jammer dat de vuilnisbak niet groter is. Zelfs op mijn werk ben ik bezig, het is daar nu al opgeruimder dan de afgelopen 5 jaar volgens anderen en ik ben nog lang niet klaar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:03:08 #189
173942 foktastisch
pffffffffft
pi_49755694
Ik bedenk vandaag ook maar eens een hotspot de ik ga de-clutteren als ik vanavond thuis ben. (alleen bij de schuur blijf ik nog angstvallig weg, die kan ik echt niet alleen aan!)
geen signature
pi_49761287
Ik ben boven drie uur bezig geweest met opruimen Haha.
Veel kleine prut dingen weg gegooid. Veel deobussen etc die al jaren liggen, en nooit gebruikt worden.
Maar nu is het alleen nog niet schoon, dus dat ik ga dadelijk maar ff doen. Had gisteren al wel, het bed verschoond.

Nog 2 wasjes weg draaien. En deze ophangen. En dan ben ik klaar voor vandaag!!
pi_49772270
heb 2 wasjes gedraaid en opgehangen, de kinderkamer opgeruimd, vensterbank gepoetst, stofzuiger erdoorheen gehaald en gedweild.
wasmand was gestreken en opgeruimd, afwas gedaan en nou vind ik t wel welletjes voor vandaag
pi_49781370
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:37 schreef YPPY het volgende:
Mijn man heeft ook een heleboel pc spul. Geen idee wat, ik snap alleen dat er kabeltjes aanzitten en dat het voor een computer is. Hij heeft nu een heleboel verkocht om wat nieuws te kopen. Er komt wel wat nieuws dan, maar er is nu veeeel meer weg.
Ik heb vaak geen flauw idee wat wat is van de computerzooi en het barst ook van de kabeltjes en adapters. Die doe ik allemaal in 1 grote la en die open ik verder gewoon nooit
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49785325
ja dat doe ik met alle losse onderdelen en kleine rotzooi ook, die zit in een weekendtas en zit verstopt in een muurkast
pi_49786497
Computer onderdelen, kabeltjes, snoertjes, adapters..aarrgghh ik ken het.
Mijn vriend is verder gelukkig redelijk netjes, heeft niet veel zooi maar computerspullen....ik heb nu alles in een hele grote rieten wasmand gedaan met deksel. Die staat boven, dus uit het zicht.

Alleen wilde ik die bewuste wasmand een paar maanden geleden verplaatsen, bleek zwaarder dan ik dacht, met als samengevat gevolg dat ik de komende tijd geen teenslippers aan kan.

Verder OT, ik ben niet meer zo veel met Flylady bezig, lees de mailtjes nog wel af en toe, maar heb wel meer structuur in huis gekregen. Het heeft vooral geholpen dat ik heb gedecluttered, in ongeveer een jaar tijd heb ik echt heel, heel erg veel weggegooid.
Less is more!
En ik probeer, wat meestal wel lukt, iedere avond de sinks te shinen, en het aanrecht opgeruimd te hebben voor ik naar bed ga.
Mind the gap
pi_49786724
Jeuh, wat een goed topic. Dat ik dit niet eerder heb ontdekt.
Ik ga ook maar eens meedoen, mijn grootste struikelblok blijft bijhouden. Dan is het netjes en binnen no-time heb ik er weer een kleine chaos van gemaakt. .
Karma is a fucking bitch.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:41:22 #196
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_49800854
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:04 schreef MissLuna het volgende:
Jeuh, wat een goed topic. Dat ik dit niet eerder heb ontdekt.
Ik ga ook maar eens meedoen, mijn grootste struikelblok blijft bijhouden. Dan is het netjes en binnen no-time heb ik er weer een kleine chaos van gemaakt. .
En bijhouden is juist de truc van flylady!
  zondag 27 mei 2007 @ 11:51:43 #197
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49813985
Aaaaaaaaaaargh, de vuilnisbak is vol. En de vuilniswagen komt pas over een week. En er staan al zakken in de berging ook. En de gemeentereinigings-breng-je-vuilnis-hier is gesloten. Wat een drama! Wat is Flyladies oplossing daarvoor???

Gisteren trouwens een hele grote tas (bigshopper) vol videobanden weggegeven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49814070
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen en strijken, zijn er mensen die hun kledingkast altijd netjes hebben?
pi_49814124
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:51 schreef YPPY het volgende:
Aaaaaaaaaaargh, de vuilnisbak is vol. En de vuilniswagen komt pas over een week. En er staan al zakken in de berging ook. En de gemeentereinigings-breng-je-vuilnis-hier is gesloten. Wat een drama! Wat is Flyladies oplossing daarvoor???

Gisteren trouwens een hele grote tas (bigshopper) vol videobanden weggegeven.
Als de containers in onze straat vol zijn, weet ik een paar straten verder een container die altijd leeg is of op werk.
pi_49815029
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen en strijken, zijn er mensen die hun kledingkast altijd netjes hebben?
Mijn kledingkast is vaak wel netjes ja, omdat er nauwelijks wat in ligt. Al mijn kleren liggen doorgaans op een grote hoop op de stoel naast de kast.
Maarrrr gisteren heb ik alles netjes opgevouwen en in de kast gelegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')