abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48801573
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou

Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!

Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!

Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste

De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join

Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken

Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:

In het vorige topic:

de flybaby van Jelief:

Het opgeruimde aanrechtkastje van Troel:

voor:

na:

Het gootsteenkastje van yours truly:

voor

na

Een Flylady topic is natuurlijk niet compleet zonder shiny sinks maar die heb ik in deel 5 niet gezien

Dan maar een paar foto's uit topics daarvoor

De sink van Aventura:

Het aanrecht plus de sink van Sanne:

De sink van Nugget plus haar controljournal:

Het aanrecht plus de sink van DarkElf:

De sink van Barb:

De sink van Fee-tje:

De sink van Spiegelei:

De sink van Nicole22 (alleen de rechter, de linker staat nog in het chloor):

De sink van Lemijn:

Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
deel 5

[ Bericht 99% gewijzigd door LadyLovelyLocks op 28-04-2007 11:30:32 ]
pi_48802037
Nog maar een keer m'n reactie waarmee ik deel 6 dichtgooide:
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:08 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik doe m'n routines en m'n zone work nog steeds trouw, en dat is te merken ! Ben nog steeds op die ene kledingkast na gedeclutterd, en er komt ook niets meer bij.

En m'n vriend en ik doen al een tijdje aan "date night", we organiseren om beurten iets leuks, dat deden we voorheen niet zo regelmatig als nu dus dat is wel erg leuk
pi_48802140
Ik ga heel fly lady even mijn huis aan kant brengen.
Merk wel aan mezelf dat het minder tijd kost dan voorheen.
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:38:01 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48802181
kan er iemand langskomen? Bij mij is het nog niet op orde en ik wil geen flylady worden
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48802398
Dit linkje mag er ook wel bij:
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:53 schreef Nicole22 het volgende:
Oh ja, nog een tip om gemotiveerd/geinspireerd te raken, is wel niet van FlyLady maar heeft er veel van weg: Real Simple. Dat is een Amerikaans tijdschrift (helaas hier niet te koop, ik heb een abonnement via Internet) met veel praktische organizing tips. Op de website staat ook veel informatie: http://www.realsimple.com
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_48802427
Mag ik ook erbij? Ik heb eergisteren voor 50 euro huishoudelijke artikelen gekocht, en m'n moeder was giter op bezoek en heeft mn hele aanrecht schoongemaakt dus die blinkt nu ook. Ja?
pi_48803452
Deeltje 6 alweer!
Ik zie dat mijn sink foto alweer verouderd is, inmiddels hebben we een nieuwe keuken
Mind the gap
pi_48804969
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Mag ik ook erbij? Ik heb eergisteren voor 50 euro huishoudelijke artikelen gekocht, en m'n moeder was giter op bezoek en heeft mn hele aanrecht schoongemaakt dus die blinkt nu ook. Ja?
Dan is je moeder de FlyLady En jij dan? Wat ga je met al die schoonmaakspullen doen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48805038
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan is je moeder de FlyLady En jij dan? Wat ga je met al die schoonmaakspullen doen?
De ramen lappen, de vloer schrobben, et cetera. .
pi_48805118
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
De ramen lappen, de vloer schrobben, et cetera. .
Mogen we daar foto's van?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48810166
Ik ga dit ook maar eens bekijken... Ik ben altijd een slons geweest.. sinds ik samenwoon probeer ik wel mijn leven te beteren, maar mijn vriend is daar zoveel geroutineerder in dat het er op neerkomt dat ik bar weinig doe in huis. Eens kijken of het werkt!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 28 april 2007 @ 21:09:51 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48815097
zooo, dag twee.

het bevalt me tot nu toe erg goed. Maar ja, hoeveel recht van spreken heb ik nou helemaal..

gootsteen is en blijft schoon en leeg. En 's avonds alles ff aan de kant smijten is ook niet het meeste werk. Moet wel mijzelf inhouden om niet te grote stappen te willen doen. Maar geloof erg in het principe dat je pas iets moet bijvoegen als die eerste (op het oog) kleine dingen routine zijn.

Dus blijf ik braag bij de babysteps, en verheug ik me op het resultaat dat er zal zijn over een maand!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_48848816
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mogen we daar foto's van?
Als iemand foto's komt maken: Ja leuk.
pi_48864876
volgens mij ga ik hier ook maar eens aan mee doen....
bij mij is het of supernetjes (wel met verboden kamers en kasten omdat het daar nog wel oorlog is )
of het is een rommelpotje....

ik wil me niet meer rotschrikken als er onverwacht visite komt of mensen afwimpelen omdat het een teringzooi is hiero
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_48864992
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:09 schreef LadyLovelyLocks het volgende:

Het aanrecht plus de sink van Sanne:
[afbeelding]
Het zal allemaal best werken enzo, maar om nou een vliegenmepper boven je aanrecht op te hangen bij die spateldingen en dergelijke lijkt me nou niet echt de meest propere oplossing
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48877404
Goed topic! Eigenlijk een tvp want ik kan dit topic goed gebruiken omdat ik een rommelkont ben
pi_48884005
Je wel aanmelden voor de Flylady mailinglist dan, ik zou aan alleen de topics niet zoveel hebben in elk geval.

Ik heb me voorgenomen deze maand de babysteps eens overnieuw te doen om te kijken of er nog gewoontes zijn die dan wat meer routine worden. Vandaag dag 1 dus hoef alleen m'n sink te doen
Ik doe er wel andere dingen gewoon bij natuurlijk, zoals zone work.
pi_48884438
Ik dacht altijd trouwens dat die dingen wasbakken heten.
pi_48884929
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:40 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik heb me voorgenomen deze maand de babysteps eens overnieuw te doen om te kijken of er nog gewoontes zijn die dan wat meer routine worden. Vandaag dag 1 dus hoef alleen m'n sink te doen
Ik doe er wel andere dingen gewoon bij natuurlijk, zoals zone work.
Ik mag de babysteps ook wel weer overnieuw doen. Alhoewel bepaalde routines er wel inzitten is het poetsen van de sink er niet één Daar heb ik gewoon geen zin meer in voor het naar bed gaan.
pi_48884982
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik dacht altijd trouwens dat die dingen wasbakken heten.
Alleen in je badkamer of slaapkamer, in de keuken heet het gootsteen of spoelbak volgens mij. Maar ik ben gehersenspoeld door honderden duizenden Flylady emails (ik denk inclusief reminders ongeveer 750 in de maand ), dus ik gebruik jargon

@ Isabeau; ik versta onder sink shinen vooral de afwas doen, voor de rest is het een kwestie van na het afwassen en na ander gebruik er even een vaatdoekje overheen halen, zo blijft 'ie wel glimmend. En ik gebruik nu ook elke dag een schone vaatdoek, dat is ook weleens anders geweest.

[ Bericht 36% gewijzigd door LadyLovelyLocks op 01-05-2007 12:18:46 ]
pi_48885123
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:11 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Alleen in je badkamer of slaapkamer, in de keuken heet het gootsteen of spoelbak volgens mij. Maar ik ben gehersenspoeld door honderden Flylady emails, dus ik gebruik jargon
En dat mag in dit topic
pi_48885197
voel me meteen geroepen om mijn sink weer zo eruit te laten zien als op de foto
Hij is wel netjes, maar dat was echt netjes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_48885237
Amateurs.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:48:21 #24
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48893986
voor mij is het sink -shinen ook zorgen dat ie leeg en schoon is. Daarop volgt dan aanrecht leeg en om dat te bereiken de vaatwasser legen. Dus alleen het schoonmaken van de gootsteen is wat ruimer alhier...

echt mooi glanzend glimmen lukt sowieso niet want ik heb in mijn nieuwe high-tec witte hoogglans keuken een ouderwetse tegeltjesbak
heel mooi!! (vind ik dan) als ik mijn fototoestel weer aan de praat heb zal ik eens een foto posten van mijn mooie lege en vooral schone sink...

heb btw erg veel baat bij flylady! als ik nu 's ochtends beneden ben is de badkamer al schoon en de bedden opgemaakt. dat geeft rust in je hoofd...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_48897744
Klinkt goed, maar hoe moet ik dit voor me zien? Hoeveel opdrachten krijg je van die vliegmuts per dag?
Ik denk dat mijn huishouden het er ook wel goed bij zou doen, ik ben wel een beetje van de chaos.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48897884
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:48 schreef debuurvrouw het volgende:
voor mij is het sink -shinen ook zorgen dat ie leeg en schoon is. Daarop volgt dan aanrecht leeg en om dat te bereiken de vaatwasser legen. Dus alleen het schoonmaken van de gootsteen is wat ruimer alhier...
Bij mij is dat begrip nog ruimer... ik maak ook het fornuis schoon. De keuken blinkt me tegemoet .

Ik moet weer eens die babystapjes gaan doorlopen. Sinds de verbouwing is het weer chaotisch geworden dussuh.. het wordt weer eens tijd
pi_48898324
sink shinen vat ik ook op als een ruim begrip: gootsteen, aanrecht, vaatwasser enzo..

dan is meteen je hele keuken weer spic and span en het kost je eigenlijk maar even.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_48924334
Moving in May Ik ben minstens 20 kilo te zwaar, vooral omdat ik niet beweeg. Ik ben een tijdje terug begonnen aan BodyClutter, na twee weken kwam het op een laag pitje maar ben ongemerkt al wel 3 kilo kwijtgeraakt omdat wat betere gewoontes die ik had bedacht al zijn blijven plakken (en nu kan ik weer in m'n favoriete broek ).

Ik wilde voor moving in May elke dag gaan fietsen maar ik las net dit topic: Hardloopschema op je mp3speler! , heb de podcast gedownload, sportkleren aangetrokken en ben gaan rennen. Mên wat is mijn conditie baggerslecht zeg, ik kan geloof ik anderhalve minuut achter elkaar hardlopen en ze wilden op een gegeven moment 3 minuten. Maar ja, ik ben niet in één dag zo geworden dus ik ben ook niet gelijk weer OK. Alles beter dan alleen achter de PC zitten nu.
pi_48924369
O ja, en babysteps; gisteren braaf sink geshined voor dag 1, vandaag netjes aangekleed inclusief lenzen, parfum etc. Schoenen niet, dat vertik ik nog.
pi_48924732
Hardlopen gaat héél snel vooruit, LadyLovelyLocks! Gewoon doorgaan

Ik wandel om de dag een uur, bevalt me ook prima
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:41:01 #31
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48924851
wat ongelofelijk goed van je LLL! ik wil ook afvallen. Lijk nu alleen maar stil te staan of aan te komen. Eet keurig beweeg me te pletter en kom aan?

maar ik hou het vol, drink braaf mijn glaasjes water en move in May. Vanochtend al 6 km gefietst, naast dat ik mijn babysteps heb gedaan. Douche en toilet, kleren en schoenen aan, sink geshined! bedden opgemaakt. was gedraaid en gedroogd. Straks strijken en vouwen... (en ik kan er niet bij, het kost me maar 10 minuten meer, en toch is het werk gedaan als ik naar beneden ga hoe deed ik dat eerst? dit geldt alleen voor badkamer en bedden uiteraard. )

en het mooiste van alles: gister kreeg ik onverwachts bezoek, en ik was er volkomen relaxed onder. huis was netjes, wc schoon!

ze moeten niet naar boven willen, en zeker niet naar zolder, maar daar werk ik aan...

[ Bericht 5% gewijzigd door debuurvrouw op 02-05-2007 13:49:30 ]
pi_48925199
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:41 schreef debuurvrouw het volgende:
maar ik hou het vol, drink braaf mijn glaasjes water en move in May. Vanochtend al 6 km gefietst, naast dat ik mijn babysteps heb gedaan. Douche en toilet, kleren en schoenen aan, sink geshined! bedden opgemaakt. was gedraaid en gedroogd. Straks strijken en vouwen... (en ik kan er neit bij, het kost me maar 10 minuten meer, en toch is het werk gedaan als ik naar beneden ga hoe deed ik dat eerst? )

en het mooiste van alles: gister kreeg ik onverwachts bezoek, en ik was er volkomen relaxed onder. huis was netjes, wc schoon!

ze moeten niet naar boven willen, en zeker niet naar zolder, maar daar werk ik aan...
Gaat lekker zo te horen. Als je leest wat je 's ochtends allemaal doet is het een hele berg, maar in de praktijk valt het allemaal wel mee. Ik snap ook niet hoe het allemaal kan.

Wacht maar tot je je zolder totaal gedeclutterd hebt en je hem zelf niet meer terugkent, dan zou je je bezoek het liefst een guided tour geven
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:15:24 #33
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48928051
ff een vraagje: komen bij jullie de mails we l"op tijd" ik krijg nu de ochtendalerts 's middags. het klopt wel met de amerikaanse tijden verder, maar het lijkt mij leuk dat het aansluit bij mijn ritme.

moet ik me hierbij neerleggen of moet ik ergens instellingen veranderen? (ben al aan het schuiven geweest met de tijden bij yahoo, maar dat helpt blijkbaar niets. iemand tip?)
pi_48928219
Er is een Nederlandse nieuwsgroep die de mailtjes op Nederlandse tijdstippen verstuurt, maar daar heb ik even geen adres van. Maar dan krijg je ze ook in het Nederlands.
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:31:58 #35
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48928647
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:20 schreef Isabeau het volgende:
Er is een Nederlandse nieuwsgroep die de mailtjes op Nederlandse tijdstippen verstuurt, maar daar heb ik even geen adres van. Maar dan krijg je ze ook in het Nederlands.
hmmm, daar moet ik even over nadenken. Het loopt nu natuurlijk ook wel...
bedankt voor de info in ieder geval..
pi_48932661
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:20 schreef Isabeau het volgende:
Deze dus:

http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_48933978
Wat een gedoe is dat inschrijven

Eerst een hotmail account erbij maken, dan wegwijs op die site proberen te worden, dan moet je vervolgens nog een yahoo account aanmaken om lid te worden van flylady en dan ben je pas lid.

Ik denk dat het mij teveel gezeik is. Dan maar iets minder netjes.

[ Bericht 31% gewijzigd door MinderMutsig op 02-05-2007 18:02:18 ]
pi_48935136
Of je maakt alleen een account aan op Yahoo

Ik krijg alles gewoon op m'n eigen emailadres, dat vind ik zelf het makkelijkst. Vind je het te gek worden dan kun je de mails stopzetten via Yahoo.

De site gebruik ik bijna nooit, en als er in mails naar verwezen wordt dan staat er wel een linkje naar het relevante onderdeel.
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:37:39 #39
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_48935444
ow wat goed! Soortgenootjes
ik ben tijdje geleden begonnen, het hele flylady spul is nu weer een beetje afgezakt
als in alleen nog een shining sink zo nu en dan

heb me net aangemeld voor de nederlandse reminders
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_48936162
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:26 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Of je maakt alleen een account aan op Yahoo
Misschien moet dat even veranderd worden in de OP dan. Ik begon vol goede moed met een hotmailaccount aanmaken om daarna naar Join te gaan en er achter te komen dat je nóg een mailadres aan moest maken.
quote:
Ik krijg alles gewoon op m'n eigen emailadres, dat vind ik zelf het makkelijkst. Vind je het te gek worden dan kun je de mails stopzetten via Yahoo.

De site gebruik ik bijna nooit, en als er in mails naar verwezen wordt dan staat er wel een linkje naar het relevante onderdeel.
Maar goed, ik moest even tegensputtteren maar toen kwam ik langs mijn aanrecht en toen ben ik maar weer gaan zitten om me alsnog in te schrijven.

Straks het eindresultaat.
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:15:08 #41
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_48936669
Ik heb me ook ingeschreven voor de Nederlandse versie. Eens kijken of dat helpt...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_48936879
dam weetje hoe fucking kansloos dit topic is; plaatjes van je fucking sink
errrrrrrrrr.....?
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:59:44 #43
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_48938360
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:20 schreef mercurial3 het volgende:
Hey hey hey...

Shiny sink.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_48941126
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:20 schreef mercurial3 het volgende:
je hebt de hele filosofie achter een glanzende sink helemaal niet gelezen! En anders heb je het niet begrepen.

En ik vond het eerst ook best wel silly maar als ik 's morgens uit bed kom en mijn sink straalt me tegemoet zo heerlijk.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:07:42 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48941348
ik wil niet meer anders!
tjonge jonge, wat is het een stuk relaxter leven zonder de stress van wat je allemaal nog moet. Alleen de sink shining en was en badkamer aan de kant scheelt al zo veel...

het voelt als een last van mijn schouders. klinkt misschien aanstellerig of hoogdravend maar zo voel ik het wel!
pi_48943055

Ik heb geen flitser dus de foto is niet heel duidelijk maar je kan duidelijk zien dat ik wat gedaan heb.
Zal morgen even een betere foto maken.
pi_48943111
Alles glanst weer, MinderMutsig
pi_48943422
Dat kan zó veel georganiseerder.
pi_48943459
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dat kan zó veel georganiseerder.
Eh, ja, dat geloof ik ook
pi_48943483
Ik zou het bijna schandalig noemen. Zelfs mijn keukenkast kent meer orde.
pi_48943512
Ik heb dan ook geen . Senseo ..
pi_48943594
Misschien heeft ze gewoon een kleine keuken. Ik heb genoeg opbergruimte waardoor mijn aanrecht leeg is. Niet iedereen heeft dat.

En een senseo is reuze handig voor maar 1 kopje koffie (het maximum wat ik op een dag drink)
pi_48946401
Je kan met een gewoon apparaat ook best één kop zetten.

En ik heb ook een kleine keuken. .
pi_48947226
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik zou het bijna schandalig noemen. Zelfs mijn keukenkast kent meer orde.
Je moet niet zeuren waarom denk je dat ik me heb aangemeld.

En ik heb inderdaad een hele kleine keuken, dat wat je op de foto ziet IS mijn hele keuken.
Ik heb twee kastjes boven het aanrecht met mijn servies, glaswerk, een deel van mijn kruiden, oliën, azijnen en een deel van mijn voorraad en drie kastjes onder het aanrecht met de pannen, potten, afwasbak, schoonmaakmiddelen, handdoeken, theedoeken en vaatdoekjes en ook weer een deel van de voorraad.
Aan de andere kant van de keuken is nog net plek voor mijn gasfornuis en that's it.

Op het aanrecht staan een messenblok, de senseo, de waterkoker, de koffiepads en een potje suiker en melk, meer niet. Zoveel is dat niet.
En koffie is sowieso niet te zuipen, de visite doet het maar met senseo.

Daarnaast mag er in een keuken best geleefd worden, ik houd niet van dat klinische.
pi_48949490
Precies, bij mij staat ook nog best wel wat dingen op het aanrecht. Anders vind ik het wel erg kaal in die grote keuken van mij
pi_48954112
Goedemorgen

Ik liep vanmorgen langs de sink en toen dacht ik *ik ga niet glimlachen* *ik ga niet glimlachen* *ik ga niet glimlachen* *ik ga niet glimlachen* en toen kon ik het toch niet laten.

Ik ben voor vandaag alweer klaar met mijn babystep, aangekleed en schoenen aan want ik moet zo weg.
Maar ik ga vanmiddag nog wel even aan de gang, er moeten gewoon de nodige dingen gebeuren en die had ik anders vandaag ook wel gedaan en volgens mij is het niet de bedoeling dat je juist minder gaat doen door die site.
pi_48957456
pff ik vind het wel moeilijk hoor...
we werken allebei 40 u/week met 2 uur reizen per dag erbij en dan vind ik het echt moeilijk
toen ik minder werkte was het goed te doen maar ondertussen staat de afwas me weer aan te kijken
ik ben al blij als ik de was, mn huisdieren en de planten bij kan houden

toch wil ik weer wat babysteps opnieuw gaan invoeren want ieder weekend proberen om je huis weer op orde te krijgen daar word je ook niet vrolijk van want zelfs dan ben ik weinig thuis dus is het stressen

1 ding heeft wel geholpen: als je iets ziet wat gedaan moet worden de kookwekker zetten en dan jezelf indenken dat het toch maar een kwartiertje werk is
een kwartiertje is heel weinig tijd waarin je dan toch zoveel doet!
geen signature
pi_48958592
Ik denk dat ik me ook maar eens aanmeld! Het is hier vaak ontzettend chaotisch dus ik kan wel wat adviezen gebruiken. Eerst maar eens inschrijven op die Flyladie site!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:40:24 #59
4593 Marty
Digi-babe
pi_48958661
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:01 schreef innepin het volgende:
Ik ga dit ook maar eens bekijken... Ik ben altijd een slons geweest.. sinds ik samenwoon probeer ik wel mijn leven te beteren, maar mijn vriend is daar zoveel geroutineerder in dat het er op neerkomt dat ik bar weinig doe in huis. Eens kijken of het werkt!
Dit geld ook voor mij!
Ik schaam me soms best wel een beetje, want het lijkt net alsof mijn vriend veel meer doet. (Is waarschijnlijk ook wel zo )
We staan nu op het punt om ons huis te verkopen, dus moet het wel een beetje op orde blijven voor kijkers enzo.

Doen jullie allemaal de amerikaanse versie? En hoe doen jullie het dan ivm de amerikaanse tijden?
Gebruiken jullie de alerts die jullie 's middags krijgen dan voor de volgende ochtend?
Forza Juve!
pi_48959903
Ik heb me net ingeschreven voor de Nederlandse versie, die verwijst wel door naar de Amerikaanse verdie, bijvoorbeeld hoe de babysteps gedaan moeten worden.
Nou, mijn sink staat in een bleeksopje!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_48959994
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:40 schreef Marty het volgende:

Doen jullie allemaal de amerikaanse versie? En hoe doen jullie het dan ivm de amerikaanse tijden?
Gebruiken jullie de alerts die jullie 's middags krijgen dan voor de volgende ochtend?
De meeste alerts zijn elke dag hetzelfde en ik heb een Flylady Journal waar ik mijn eigen routine-schema's in heb staan. Dus die alerts heb ik niet echt nodig. De rest lees en doe ik allemaal 's middags of 's avonds.
pi_48960385
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:40 schreef Marty het volgende:

[..]

Dit geld ook voor mij!
Ik schaam me soms best wel een beetje, want het lijkt net alsof mijn vriend veel meer doet. (Is waarschijnlijk ook wel zo )
We staan nu op het punt om ons huis te verkopen, dus moet het wel een beetje op orde blijven voor kijkers enzo.

Ik ben gisteren pas begonnen dus ik moet het allemaal ook nog even bekijken maar ik had vanmorgen een mailtje met de missie van vandaag. (of was die eigenlijk voor gisteren )
In ieder geval ga ik hem wel doen vandaag.
quote:
Dear Friends:

We are in Zone 1 this week, that is the Front Porch, the Entrance area
and the Dining Room.

Today you are to sweep your front porch area around your front door.
Shake out your welcome mats and wipe down your front door. If you
have little children make sure you look and wipe below the door knob,
little fingers leave their trail!

This makes a huge difference in how your home looks. We have a
tendency to neglect this area and yet it is the first thing that
people see when they come to your home. I do know that it is possible
for some of you in the world that will need to shovel your front door
step off - so if that is the case shovel away! LOL!

Spend 15 minutes taking care of this, you will be pleased with the
results!

Kelly
Ik heb vanmorgen mijn badkamer sink ook geshined, wel alleen de sink, alles er omheen moet nog maar dat kan morgen ook babysteps, babysteps
Ik heb mijn gootsteenkastje gereorganiseerd zodat mijn afwasbak er normaal in kan staan en mijn afwas daar dus in kan. Viel reuze mee want die houd ik sowieso wel netjes. Ik moet wel met zo weinig ruimte, ik heb gewoon geen plek voor tientallen schoonmaakmiddelen.

Wat er vandaag nog moet gebeuren:
- toilet poetsen
- de hal opruimen
- afstoffen
- even de bezem door het huis
- een was doen, twee wassen ophangen en hopelijk ga ik ze nu dan ook echt opruimen

Ik twijfel alleen over die kookwekker. Het klinkt leuk in theorie maar ik denk dat ik er nogal neurotisch van wordt en dat ik hem dan voor alles ga gebruiken.
pi_48960421
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:08 schreef Fuente het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de Nederlandse versie, die verwijst wel door naar de Amerikaanse verdie, bijvoorbeeld hoe de babysteps gedaan moeten worden.
Nou, mijn sink staat in een bleeksopje!

Heb je een before foto gemaakt?
pi_48960549
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:21 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Heb je een before foto gemaakt?
Neej
Sara
Merel
Ukje
pi_48960819
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik twijfel alleen over die kookwekker. Het klinkt leuk in theorie maar ik denk dat ik er nogal neurotisch van wordt en dat ik hem dan voor alles ga gebruiken.
Ik ben dòl op mijn kookwekker Alleen mijn vriend wordt er neurotisch van
pi_48961311
Dit is de close-up van mijn shiny sink

En nog even een tip voor de hygiënefreaks. Iedere dag een nieuwe vaatdoek pakken kennen we inmiddels wel maar wat ik vaak tussendoor nog even doe is mijn vaatdoek goed uitspoelen, niet te goed uitwringen zodat hij nog wel redelijk nat is en dan even twee minuutjes in de magnetron op vol vermogen.
Alle bacteriën zijn dood gekookt en door de damp is de magnetron ook makkelijker schoon te maken.
pi_48961442
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit is de close-up van mijn shiny sink

[afbeelding]

En nog even een tip voor de hygiënefreaks. Iedere dag een nieuwe vaatdoek pakken kennen we inmiddels wel maar wat ik vaak tussendoor nog even doe is mijn vaatdoek goed uitspoelen, niet te goed uitwringen zodat hij nog wel redelijk nat is en dan even twee minuutjes in de magnetron op vol vermogen.
Alle bacteriën zijn dood gekookt en door de damp is de magnetron ook makkelijker schoon te maken.
Mooie sink

En ik eh, pak gewoon een schone vaatdoek al sik de gebruikte te vies vind. Ik heb echt stapels vaatdoekjes, dus dat is geen enkel probleem.
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:22:16 #68
4593 Marty
Digi-babe
pi_48967428
Ok ik ben net tijdens mijn lunchpauze hard aan het schrobben geslagen.
Resultaat: een glimmende sink in de keuken én in de wc beneden.
Het werkt wel aanstekelijk want ik ben daarna met een doekje de hele keuken nagelopen en heb alle deurtjes eens goed schoongemaakt.
Daarna de stofzuiger zelfs nog door het huis gehaald en het is weer helemaal schoon!

Maar goed ook, want ik hoorde net dat de makelaar vanavond misschien langs komt om het huis te taxeren!

Helaas heb ik geen foto's kunnen maken want de batterijen van m'n fototoestel zijn leeg!
Zodra ik nieuwe heb zal ik eens wat foto's maken...
Forza Juve!
pi_48971340
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:20 schreef MinderMutsig het volgende:

Ik heb vanmorgen mijn badkamer sink ook geshined, wel alleen de sink, alles er omheen moet nog maar dat kan morgen ook babysteps, babysteps
Ik heb mijn gootsteenkastje gereorganiseerd zodat mijn afwasbak er normaal in kan staan en mijn afwas daar dus in kan. Viel reuze mee want die houd ik sowieso wel netjes. Ik moet wel met zo weinig ruimte, ik heb gewoon geen plek voor tientallen schoonmaakmiddelen.

Wat er vandaag nog moet gebeuren:
- toilet poetsen
- de hal opruimen
- afstoffen
- even de bezem door het huis
- een was doen, twee wassen ophangen en hopelijk ga ik ze nu dan ook echt opruimen Geen was meer vandaag, ik vond dat ik druk genoeg was geweest.
pi_48977185
MinderMutsig, je bent wel lekker druk geweest! Goedzo

Mijn sink!

Hoe lang duren die babysteps eigenlijk? En wanneer ziet je hele huis er weer netjes uit?
Sara
Merel
Ukje
pi_48984005
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:06 schreef Fuente het volgende:
MinderMutsig, je bent wel lekker druk geweest! Goedzo

Mijn sink!
[afbeelding]
Hoe lang duren die babysteps eigenlijk? En wanneer ziet je hele huis er weer netjes uit?
Shiny sink

Als ik het goed begrepen heb duren de babysteps ongeveer 30 dagen. Hoe lang het duurt voor je hele huis er netjes uit ziet weet ik ook niet.
  donderdag 3 mei 2007 @ 23:06:21 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48985220
nou omdat het allemaal maar zo weinig tijd kost, en het besmettelijk is gaat het heel snel.
hier tenminste...

Omdat ik helemaal bij ben met de was ruim ik alles ook meteen op. Dus was de kast wel rommelig eigenlijk.(van jarenlang proppen) dus die heb ik opgeruimd. toen lag er een gestreken shirt (ik doe nu elke dag strijken. is maar twee minuten, dus wie doet je wat) op een stapel ongestreken.. en die heb ik toen allemaal gestreken...

en ik heb eerlijk tijd over.

wat deed ik voor die tijd? het blinkt en glimt hier. moet alleen nog declutteren, maar da's work in progress!
pi_48985318
De buurvrouw heeft me net overgehaald, ik word ook een flylady. Morgen de gootsteen poetsen dus!
Duct tape is like the force, it has a light side, a dark side and it keeps the world together - Oprah Winfrey
pi_48986642
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:08 schreef Archangelica het volgende:
De buurvrouw heeft me net overgehaald, ik word ook een flylady. Morgen de gootsteen poetsen dus!

Succes morgen.
Ik moet zeggen dat ik al wel een beetje de pest krijg aan mijn shiny sink
Heb ik hem net afgedroogd en dan kom ik erachter dat ik de honden nog water moet geven of dat er iets anders is waarvoor ik de kraan of gootsteen nodig heb en dan kan ik weer opnieuw beginnen.
Ik heb vandaag geteld vanaf het moment dat mijn irritatiegrens bereikt was, vanaf dat moment vandaag al 14 keer plus dus nog al die keren voordat het me begon te ergeren.
Ik heb zelfs na een toiletbezoekje betwijfeld of ik mijn handen wel zou wassen omdat ik dan weer die stomme shiny sink moest afdrogen. Maar ik heb het wel gedaan en tot nu toe dus ook nog iedere keer dat ik de kraan gebruikt heb de sink gedroogd.
Gaat dat nog over of blijft dit een punt van ergernis?
Ik zie mezelf niet zo gauw smetvrees krijgen in ieder geval.
pi_48987338
Tis goed met d'r, ik vind het al stoer als tie schoon is anders blijf je aan de gang..snap dah ook nooit zo want ik was altijd me handen nog als ik aan een doekkie heb gezeten
pi_48995984
Mijn is voor zijn werk de hele week weg geweest. Toen hij gisteravond thuis kwam stond ik onder de douche. Heeft hij uit zichzelf de sink afgedroogd terwijl hij helemaal niet wist dat ik daarmee begonnen was.

Vandaag staat op het programma de was uit de wasmachine ophangen, nog twee wasjes draaien en ophangen en dan een heleboel was opvouwen en weg leggen. Nog niet alles weg maar alles wat vandaag gewassen is ligt in ieder geval in de kasten. Het achterstallige opvouw en opruimwerk komt nog wel.
Afwassen.
Oude bloemen weg gooien, vazen schoonmaken en nieuwe bloemen neerzetten.
Dan ook gelijk maar even de tafel opruimen en schoonmaken. Ik heb een glazen tafel met een matglazen onderblad, dat is wel een van mijn hot spots.
In de hal mijn schoenen uitzoeken en een deel weggooien en daar gelijk even vegen en de mat uitkloppen.
En dan vind ik het mooi geweest voor vandaag en ga ik lekker in de tuin zitten met een boek.

[ Bericht 1% gewijzigd door MinderMutsig op 04-05-2007 22:20:37 ]
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:53:10 #77
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48998181
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:42 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Succes morgen.
Ik moet zeggen dat ik al wel een beetje de pest krijg aan mijn shiny sink
Heb ik hem net afgedroogd en dan kom ik erachter dat ik de honden nog water moet geven of dat er iets anders is waarvoor ik de kraan of gootsteen nodig heb en dan kan ik weer opnieuw beginnen.
Ik heb vandaag geteld vanaf het moment dat mijn irritatiegrens bereikt was, vanaf dat moment vandaag al 14 keer plus dus nog al die keren voordat het me begon te ergeren.
Ik heb zelfs na een toiletbezoekje betwijfeld of ik mijn handen wel zou wassen omdat ik dan weer die stomme shiny sink moest afdrogen. Maar ik heb het wel gedaan en tot nu toe dus ook nog iedere keer dat ik de kraan gebruikt heb de sink gedroogd.
Gaat dat nog over of blijft dit een punt van ergernis?
Ik zie mezelf niet zo gauw smetvrees krijgen in ieder geval.
ik doe niet altijd uitdrogen hoor. kan wel aan de gang blijven....
maar drie a vier keer. in ieder geval als ik 's avonds ga slapen en 's ochtends aan het eind van mijn routine. en tussendoor als ik denk dat het nodig is. een huis is om in te wonen nietwaar. en wonen is gebruiken.
pi_48998585
Ik ben trouwens qua declutteren aan mijn 'eigen schema' begonnen. Ik heb een plekje in huis genomen en vanaf dat plekje declutter ik mijn hele huis door vanaf daar naar rechts toe heel langzaam alle plekjes aan te pakken. Ik heb al 1 muur gehad

En vanavond begin ik weer met mijn sink.

Routines die er nu nog wel inzitten:
- elke ochtend de wc schoonmaken (liggen schoonmaakdoekjes en ik neem elke ochtend 1 zo'n doekje voor de wc-bril/pot en 1 doekje voor deurklink, lichtknopje, handvat wc-borstel, bovenop wc en dan een beetje wc-eend in de pot die ik met een wc-borstel even doorschrob)
- elke ochtend tijdens het douchen een stukje muur van de douche of de vloer of de plank met shampoos etc of de wasbak. Is binnen 2 minuutjes gedaan en de douche heb ik al meer dan een jaar niet schoongemaakt op die 2 minuutjes 's morgens na en het ziet er blinkend uit.
- mijn was is niet meer verdeeld in een berg 'schoon' en 'vies', maar de 'vieze was' is bijna weg en de 'schone was' ligt gewoon in de kast (ook echt nieuw, mijn kledingkasten zijn jarenlang vrijwel leeg geweest )
- wekelijks wordt de koelkast schoongemaakt. Die vergat ik vroeger gewoon.
- mijn bed wordt 's morgens opgemaakt. Wat staat dat toch mooi
- de planten blijven leven Ze kijgen nu heel regelmatig water en mest.
- ik plan maaltijden voor de hele week.

Alleen die verrekte afwas, die routine moet er ècht nog in. Ik heb er gewoon geen zin meer in na het koken en eten.
pi_48998623
goed bezig isa!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_48999055
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:04 schreef DarkElf het volgende:
goed bezig isa!
Oh, het is een héle vooruitgang! Mensen die nu onverwachts langskomen weten niet wat ze zien. Bij mij struikelde je letterlijk over boeken, tijdschriften, kleren (vies en schoon) etc. En nu is de woonkamer zowaar opgeruimd Altijd.

Alleen de keuken hè. Ik heb geen afwasmachine en moet dus gewoon die afwas doen. En dat stapelt zich dan op en het lijkt wel of het exponentieel groeit. Wat tot nu toe al wel helpt is dat ik in mijn keukenkastjes alleen noodzakelijke dingen heb gezet en ook in het glazenkastje staan maar een paar glazen. Van elk type bord 2 stuks. Bestek van alles max. 6. De rest van mijn servies/bestek is opgeborgen voor als er visite komt eten. Dat heb ik expres zo gedaan, dan kan er nooit gigantisch veel afwas staan. Nu staat er gewoon veel afwas

En je sink poetsen voelt een beetje idioot als de beide aanrechtbladen ernaast vol afwas staat.
pi_48999738
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, het is een héle vooruitgang! Mensen die nu onverwachts langskomen weten niet wat ze zien. Bij mij struikelde je letterlijk over boeken, tijdschriften, kleren (vies en schoon) etc. En nu is de woonkamer zowaar opgeruimd Altijd.

Alleen de keuken hè. Ik heb geen afwasmachine en moet dus gewoon die afwas doen. En dat stapelt zich dan op en het lijkt wel of het exponentieel groeit. Wat tot nu toe al wel helpt is dat ik in mijn keukenkastjes alleen noodzakelijke dingen heb gezet en ook in het glazenkastje staan maar een paar glazen. Van elk type bord 2 stuks. Bestek van alles max. 6. De rest van mijn servies/bestek is opgeborgen voor als er visite komt eten. Dat heb ik expres zo gedaan, dan kan er nooit gigantisch veel afwas staan. Nu staat er gewoon veel afwas

En je sink poetsen voelt een beetje idioot als de beide aanrechtbladen ernaast vol afwas staat.
Herkenbaar.

Ik heb het stukje links naast mijn gootsteen expres anders ingericht nu, daar staat namelijk altijd de afwas.
Ik heb het spul dat er toch al stond nu zo neergezet dat de afwas er gewoon niet meer naast past.
Koffiezetapparaat en waterkoker naast elkaar i.p.v. achter elkaar e.d.
Nu moet de afwas dus wel in de afwasbak in het gootsteenkastje, hopelijk is dat voldoende om te zorgen dat ik het nu vaker ga doen. Als het niet meer past moet ik wel... hoop ik
pi_49002149
Misschien moet ik ook eens kijken of ik de afwas niet in het gootsteenkastje kan zetten. Daar staat nu een bak met schoonmaakspullen (keurig opgeruimd ), maar die bak kan ook ergens anders staan en dan kan de afwas in dat kastje. Alleen ben ik bang dat ik het dan nòg vaker uitstel aangezien ik de afwas toch niet zie

Wat bij mij een tijdje (maandje of zo) heeft geholpen is niets op het aanrecht willen hebben. Dus elk kopje waar ik uit gedronken had en naar de keuken bracht direct afwassen en tijdens het koken ook steeds afwassen. Maar ook dat was na een tijdje weer over. Ook omdat niemand anders dat deed, dus stond ik ook steeds kopjes en bordjes etc van vriendjelief af te wassen. Hij vond het direct afwassen maar onzin.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:03:22 #83
105850 Fuente
mamamuts
pi_49007728
Gelukkig hebben we een vaatwasser, nu alleen manlief nog aanleren om de vaat daar meteen in te doen, in plaats van het te stapelen op het aanrecht!
Mijn sink shined nog steeds. Ik heb net een beetje vooruit zitten lezen en op zich is het idee best goed! Telkens wat kleins doen en uiteindelijk een goed resultaat zien

Alleen, als ik de berichtjes vooruit kijk he (dus voorbij de babysteps) dan zie ik dat je bijvoorbeeld op maandag die 10 minuten per taak doet. Maar je stofzuigt dan dus de 'looppaden' en 'wat je ziet'. Komt grondig stofzuigen/dweilen/ramen lappen enz enz ook nog eens voorbij? En stofzuigen moet toch wel wat vaker dan 1 maal per week?

[ Bericht 31% gewijzigd door Fuente op 04-05-2007 16:12:48 ]
Sara
Merel
Ukje
pi_49010336
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:03 schreef Fuente het volgende:
Alleen, als ik de berichtjes vooruit kijk he (dus voorbij de babysteps) dan zie ik dat je bijvoorbeeld op maandag die 10 minuten per taak doet. Maar je stofzuigt dan dus de 'looppaden' en 'wat je ziet'. Komt grondig stofzuigen/dweilen/ramen lappen enz enz ook nog eens voorbij? En stofzuigen moet toch wel wat vaker dan 1 maal per week?
Ja, grondig schoonmaken komt straks bij de normale dagelijkse klussen langs. En ik denk dat het ook uitmaakt of je inderen/huisdieren hebt hoe vaak je moet stofzuigen.

Je doet naast je dagelijkse routines ook 'zone work'. Voor mei bestaat dat uit:

These are the zones for May - mark your calendars:

Zone 1: The Entrance, Front Porch and Dining Room (May 1 - 4)
Zone 2: The Kitchen (May 7 - 11)
Zone 3: The Bathroom and One Extra Room (May 14 - 18)
Zone 4: The Master Bedroom (May 21 - 25)
Zone 5: The Living Room (May 28 - 31)

Je begint zonework met declutteren. Pas als je de hele zone gedecluttered (grondig opgeruimd dus) hebt, ga je naar de 'normale schoonmaakroutines'. Ik doe het declutteren er naast, want sommige kamers zouden bij mij maanden kosten en je kan niet maandenlang ergens niet normaal schoonmaken
quote:
Once you have decluttered the zone (this may take a few months to actually complete - there is no rush here!), then you are ready for FlyLady's detailed cleaning list. You will be amazed at how easy it is to do detailed cleaning when the clutter is gone! What is more amazing is how easy it is to keep it clean when your routines are in place! FlyLady says, "The house practically cleans itself!"
Volgens flylady begin je daar dus pas na het declutteren aan. Ik doe het tegelijk.

Als alles is gedecluttered kan je gedetailleerd gaan schoonmaken, 15 minuten per dag werk je dan dit lijstje af (voorbeeld voor zone 1)
quote:
Entrance Detailed Cleaning List:
Start at the ceiling and work your way down to the floor.

Clean cobwebs
Dust window sills and front door
Clean switch plate of hand prints and walls if needed
Put plants in to the shower and give them a good rinse. Let me set there until you are finished.
Dust furniture
Dust baseboards
Straighten the coat closest
Sweep vacuum or mop the floor
Put back the plants. You would hate for DH to walk into a jungle tomorrow morning. LOL
Add your own personal touches to make it more welcoming.
Start at the ceiling and work your way down to the floor.

Clean the cobwebs
Dust window sills
Clean the window
Clean doors of china cabinet after you straighten dishes if they need done. Dust
Clean and straighten any drawer
Clean off top of Dining table and Polish
Rinse plants in the shower
Dust the bottoms of the chairs.
Dust the baseboards
Move furniture and vacuum underneath (except the china cabinet) I turned mine over one time. It was not funny.
Add your own personal touches to the table (table cloth, pretty bowl, flowers)
Front Porch Detailed cleaning.

Sweep down cobweb and spider webs (In the summer, I leave them. I feed the spiders too LOL.)
Sweep off porch furniture.
Sweep the porch.
Throw away any dead plants.
Prune back unruly bushes from the entrance.
Repot planters if necessary (in summer)
Refill bird feeders.
Wipe off tables, banisters, and light fixtures.
Get rid of unwanted items.
Add your own personal touches to welcome friends and family (wreath, welcome mat, bell)
In sommige ruimtes kan je denk ik niet in 1 week klaarkomen, maar dan moet je gewoon kijken wat nu nodig is.

Wat je ook elke dag doet is "Kelly's Mission", dit doe je ook max. 15 minuten. Bij Kelly's Mission zitten dingen die meestal grondig schoonmaken vereisen. Soms zitten er dingen bij die in mijn huis niet van toepassing zijn of die ik vorige maand al zo grondig heb gedaan dat het nu niet hoeft (zoals het opruimen van een rommella in de keuken).

Kelly's Mission van vandaag:
quote:
Dear Friends,

Let's go into the dining room and get down and dirty with the cobwebs and the dusties. Look up and look down, get the dust off the baseboards and the cobwebs out of the corners in the ceiling. While you are looking up, check out your light fixture, does it need to be dusted? It is even possible that you may need to wash the globes or covers. I did this not too long ago and I was dumbfounded at the stuff that can get into the fixtures!

Take 15 minutes to take care of this! You will pleased that you did!

Love,
Kelly
Hier moet je dus ook de lamp aan het plafond grondig schoonmaken. Ik heb alleen geen dining room

Bij Kelly's Mission staat ook altijd een weekklusje. Dat is deze week de eettafel opruimen. Als die al leeg is hoef je dus niets te doen. En als je er zoals ik geen één hebt ben je ook snel klaar

Dus na je babysteps komt het grondige werk vanzelf. Alleen zou ik naast de babysteps ook doen wat je normaal ook zou doen: stofzuigen, opruimen, wc-schoonmaken etc. Anders zou dat betekenen dat je 31 dagen bijna niets doet
pi_49010841
Ik heb elke werkdag naast de Zone van de week ook een Zone van de dag, maandag zone 1 (bij mij "tuintje" voor de deur, hal/trap en eetgedeelte woonkamer), dinsdag zone 2 (keuken en studeerkamer), woensdag zone 3 (badkamer en WC), donderdag zone 3 (2 slaapkamers) en vrijdag zone 5 (zitgedeelte woonkamer en balkon). Dan doe ik wat kleine dingetjes die wekelijks in de die zone moeten ipv maandelijks (bv bed verschonen), en die ik anders zou vergeten. Ik heb een lijstje in m'n controljournal.

Als het echt nodig is stofzuig ik de zone van die dag even, maar stofzuigen is eigenlijk de taak van m'n vriend en die stofzuigt gewoon als hij het nodig vindt.
pi_49010930
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:28 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik heb elke werkdag naast de Zone van de week ook een Zone van de dag, maandag zone 1 (bij mij "tuintje" voor de deur, hal/trap en eetgedeelte woonkamer), dinsdag zone 2 (keuken en studeerkamer), woensdag zone 3 (badkamer en WC), donderdag zone 3 (2 slaapkamers) en vrijdag zone 5 (zitgedeelte woonkamer en balkon). Dan doe ik wat kleine dingetjes die wekelijks in de die zone moeten ipv maandelijks (bv bed verschonen), en die ik anders zou vergeten. Ik heb een lijstje in m'n controljournal.

Als het echt nodig is stofzuig ik de zone van die dag even, maar stofzuigen is eigenlijk de taak van m'n vriend en die stofzuigt gewoon als hij het nodig vindt.
Klinkt wel handig, maar bij je Weekly Home Blessing Hour zit ook bed verschonen bij, dus dat doe je dan al wekelijks. En mijn vriend doet ook het meeste stofzuigwerk (ik moet het wel vragen)
pi_49011032
Ik doe niet aan weekly home blessing, ik weet het, het is maar een uurtje, maar ik zat er altijd teveel tegen aan te hikken en dan werd het toch niet gedaan. Flylady suggereert oook dat als je een uur teveel vindt om het dan over de week te verdelen, dus dat doe ik zo min of meer (ik doe ook andere dingen dan bij de WHB)
pi_49011392
Ja, eigenlijk doe je dat dan al in stukjes

Ik vind het uurtje stiekem gewoon leuk Mijn hele huis is ervan opgeknapt als ik klaar ben, alleen doe ik het op zaterdag of zondag ipv doordeweeks. Dan is een uur me gewoon te lang.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:04:33 #89
105850 Fuente
mamamuts
pi_49013965
Thnx voor de info!
Ja voor mij zal dat ook in het weekend worden, ik zit fulltime op school, vanaf juni werken (ook fulltime) en met een kleintje dat ook aandacht wil komt dat er doordeweeks gewoon niet van. Maar goed, moet kunnen toch? Als het uiteindelijk maar gedaan wordt
Sara
Merel
Ukje
pi_49022082
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Mijn is voor zijn werk de hele week weg geweest. Toen hij gisteravond thuis kwam stond ik onder de douche. Heeft hij uit zichzelf de sink afgedroogd terwijl hij helemaal niet wist dat ik daarmee begonnen was.

Vandaag staat op het programma de was uit de wasmachine ophangen, nog twee wasjes draaien en ophangen en dan een heleboel was opvouwen en weg leggen. Nog niet alles weg maar alles wat vandaag gewassen is ligt in ieder geval in de kasten. Het achterstallige opvouw en opruimwerk komt nog wel.
Afwassen.
Oude bloemen weg gooien, vazen schoonmaken en nieuwe bloemen neerzetten.
Dan ook gelijk maar even de tafel opruimen en schoonmaken. Ik heb een glazen tafel met een matglazen onderblad, dat is wel een van mijn hot spots.
In de hal mijn schoenen uitzoeken en een deel weggooien en daar gelijk even vegen en de mat uitkloppen.
En dan vind ik het mooi geweest voor vandaag en ga ik lekker in de tuin zitten met een boek.
Lekker druk geweest vandaag. Ik heb alleen nog geen nieuwe bloemen omdat met de auto weg was dus ik kon niet naar de markt.

Wel prettig dat volgende week de keuken aan de beurt is.
Ik weet wel dat ik eigenlijk nog niet met die zones mag werken van FlyLady maar e.e.a. is gewoon nodig dus naast de babysteps doe ik ook een beetje met de zones mee.

Mijn halletje is weer helemaal netjes, ik heb heel veel schoenen weg gedaan Ik kan al tijden niet meer op hoge hakken lopen maar ik kon het steeds niet over mijn hart verkrijgen om mijn mooie schoentjes weg te doen. Even de tanden op elkaar, bedenken dat ik ze al ruim een jaar niet meer heb kunnen dragen en iedere keer dát ik het probeerde genadeloos afgestraft werd en toen lagen ze snel in de container. Ik heb ineens weer ruimte over op mijn schoenenrek.

Nu nog even een klein afwasje doen en mijn sink shinen en mijn dag is weer voorbij.
Ik denk dat dit wel gaat werken voor mij. Ik ben minder obsessief met mijn sink bezig geweest dan Flymuts graag zou zien maar ik heb me er ook de hele dag niet aan geërgerd en dat is ook wel wat waard.
pi_49022343
Ik ken die pijn in je hart, MinderMutisg. Ik heb een hele tijd geleden ook schoenen weggedaan die ik ècht niet kon dragen, maar ze waren zo mooi
pi_49022771
Ik had een paar staan dat ik al drie jaar niet meer aan heb gehad, ze waren zo mooi dat ik ze niet kon weg doen. Vroeger kon ik er zonder problemen de hele dag op lopen, hakken van 10 centimeter en ik kon er sprintjes op trekken om de bus te halen.
Heel soms pakte ik ze weer even en dan trok ik ze aan, gewoon om nog even te voelen.
Had ik ze 5 minuutjes aan en dan had ik de rest van de dag zere voeten.
Ik heb het ook expres vandaag gedaan, de container werd vandaag geleegd dus ik kan ze ook niet meer redden, ze liggen al op de stort.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:42:28 #93
105850 Fuente
mamamuts
pi_49032088
Ik ben bang dat we hier ook heel veel gaan weggooien. Maar ik denk ook wel dat het me een stuk opgeruimder gevoel gaat geven! Verder wil ik nog wat meer plek creeeren, in de keuken komen er een paar plankjes bij (gewoon een hele kleine keuken en wel veel kruiden en dingen als beschuiten/beleg enz).
Vanmorgen meteen de vaatwasser gedaan en m'n sink geshined. Vanmiddag wil ik de badkamer een grote beurt geven, is echt nodig en erna kan ik 'm mooi bijhouden volgens de Fly-mehode!
Sara
Merel
Ukje
pi_49032243
Goed streven, Fuente!
Ik heb vanmorgen mijn héle gasfornuis schoongemaakt. Buitenkant, binnenkant, onder, boven, echt alles. Ziet er weer prachtig uit. Heeft iemand nog een tip hoe je de onderkant van gaspitten kan laten glimmen? Weken in bleekwater was niet zo'n succes, ze zijn nu juist grijs dof-uitgeslagen met vlekken
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:50:37 #95
105850 Fuente
mamamuts
pi_49032310
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 11:47 schreef Isabeau het volgende:
Goed streven, Fuente!
Ik heb vanmorgen mijn héle gasfornuis schoongemaakt. Buitenkant, binnenkant, onder, boven, echt alles. Ziet er weer prachtig uit. Heeft iemand nog een tip hoe je de onderkant van gaspitten kan laten glimmen? Weken in bleekwater was niet zo'n succes, ze zijn nu juist grijs dof-uitgeslagen met vlekken
Zou cillit bang niet helpen? Ik gebruik dat wel eens op doffe kranen enzo, en ik moet eerlijk zeggen dat het echt werkt
Sara
Merel
Ukje
pi_49034910
Schuuursponsje met wat Cif zou wel moeten helpen lijkt me.
Als het geen aluminium is zou je ze ook uit kunnen koken met soda, als het wel aluminium is moet je dat niet doen want dan worden ze poreus en zwart.
(Is mijn schoonmoeder proefondervindelijk achter gekomen op mijn gaspitten toen we deze net van mijn oma hadden overgenomen. )
pi_49035171
Volgens mij zijn de bovenste stukjes van de gaspitten wel van aluminium en die zijn blinkend schoon geworden van het bleekwater. Dat onderste lijkt me te zwaar voor aluminium en dat is dus helemaal vlekkig grijs uitgeslagen van het bleekwater. Ik zal het eens met cif proberen (in mijn hoofd heet dat nog steeds jif )
  zaterdag 5 mei 2007 @ 20:37:24 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49045516
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:50 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij zijn de bovenste stukjes van de gaspitten wel van aluminium en die zijn blinkend schoon geworden van het bleekwater. Dat onderste lijkt me te zwaar voor aluminium en dat is dus helemaal vlekkig grijs uitgeslagen van het bleekwater. Ik zal het eens met cif proberen (in mijn hoofd heet dat nog steeds jif )
is het gelukt Isa?? anders is stahlfix misschien een oplossing? werkt echt enorm goed, maar je moet denk ik wel zeker weten datje het juiste metaal bij het eind hebt... (dit is zeker een friesisme en dat voor een importfries... )
pi_49045780
Ik ben er nog niet mee bezig geweest, buurvrouw. Maar ik zal het laten weten of het wel of niet gelukt is.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:44:41 #100
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49092569
homeblessing on the move...

alleen, als ik 10 minuten stofzuig heb ik nog maar net de benedenverdieping gehad. wil ik boven ook doen moet het zeker verdubbeld... (en zo achterlijk groot wonen wij nou ook weer niet ) en dan doe ik helemaal niet gek met dingen van de muur enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')