abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2007 @ 10:49:26 #101
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49092708
Ik heb net de was gedaan. Eens kijken of het lukt twee wassen te doen vandaag. Ik gebruik geen droger, dus het drogen duurt soms te lang voor twee wassen op één dag.

En gisteren heb ik het houtwerk van ons appartement schoon gemaakt. En dat was ook wel nodig ook...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 7 mei 2007 @ 11:24:16 #102
12913 GreatWhiteSilence
pi_49093763
En ik heb een bak van de vriezer na een ongelukje waar een lege broodzak en veel kruimels bij betrokken waren meteen schoongemaakt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 7 mei 2007 @ 11:44:38 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49094370
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En ik heb een bak van de vriezer na een ongelukje waar een lege broodzak en veel kruimels bij betrokken waren meteen schoongemaakt.
ja, dat werkt toch het beste hè...

ik heb homeblessing terug gebracht tot het 10 minuten declutteren van elke kamer. daarna de bedden verschoond. Dit nu samen met mijn ochtend en avond routine maakt wel dat ik volgende week wél normaal kan stoffen etc...

lastig is dat er nog veel spullen boven staan die weer naar beneden moeten. Maar ja, de kast is er nog niet...

ik weet wel dat als ik dit zo volhoudt het als de kast er straks wél is echt eng netjes is...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_49095723
Ik ben alvast wat aan het uitbreiden geweest op mijn routine. 's Ochtends heb ik nog niet zoveel staan maar dat is ook niet erg omdat ik 's ochtends vrij lang nodig heb om op gang te komen. Ik ga iedere ochtend even een kwartiertje ergens aan de gang volgens mijn eigen plan, iedere dag in een andere zone om het ergste weg te werken.

Voor de FlyLady zones trek ik iedere dag een half uur tot een uur uit omdat het me anders allemaal veel te lang duurt voor het weer helemaal op orde is. Eerst ongeveer een kwartiertje declutteren en opruimen, daarna schoonmaken. Wel met FlyLady pauzes tussendoor natuurlijk.

's Avonds na het eten afwassen, alles afspoelen en in het druiprek laten drogen. Daarna het toilet een minibeurtje, lapje over de tafel en de (glazen) salontafel, vensterbanken, computer en TV, afwas opruimen, lap over het gasfornuis en sink shinen. Kost een kwartier tot een half uurtje maar dan heb je ook wat.

De pest is dat wij een enorm stoffig huis hebben, dat is altijd al zo geweest, ook toen alles nog schoon en netjes was. Als je vandaag stof afneemt ligt er morgen alweer een laagje. Dat we dan ook nog twee langharige honden hebben helpt ook niet mee.
Ik kan echt niet weken wachten tot bepaalde zones aan de beurt komen want dan loopt het echt uit de klauwen. Helemaal als je de eerste maanden ook nog alleen maar bezig bent met declutteren. In dat tempo zou ik een paar maanden niet schoon mogen maken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49110963
Komt het alleen door de honden dat het zo stoffig is in je huis, MinderMutisg?

GreatWhiteSilence: was droogt voor geen meter met dit weer Vorige week ging het zo heerlijk snel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 7 mei 2007 @ 23:11:46 #106
12913 GreatWhiteSilence
pi_49124038
O, mijn was wordt wel droog hoor. Het staat toch op een plek waar ik het niet zie...
pi_49126002
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Komt het alleen door de honden dat het zo stoffig is in je huis, MinderMutisg?
Nee dat ligt aan het huis. Toen we hier net woonden hadden we nog geen honden en toen had ik er ook al last van.
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:45:28 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49185232
* blij is

vandaag was ik een afspraak vergeten. er stond dus iemand onverwacht op de stoep. Niet iemand die ik goed ken verder... (dus je wil toch een beetje een gunstige indruk maken)

en mijn huis was netjes! schoon, opgeruimd...

ik ben zooooooooooooo blij met flylady...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_49186878
Fijn is dat hè, buurvrouw
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:45:08 #110
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49187798
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:24 schreef Isabeau het volgende:
Fijn is dat hè, buurvrouw
nou!!

ben van schrik mijn afzuigkap aan het schoonmaken...
lekker ook, de keuken even van boven tot onder... ja, ben nog steeds e nthousiast...

[ Bericht 2% gewijzigd door debuurvrouw op 09-05-2007 15:45:26 (spatie) ]
pi_49187989
Ik wil mijn hele keuken gepoetst hebben voor volgende week dinsdag. Dan komt er iemand van de woningbouwvereniging naar mijn kapotte laatjes en kastje kijken. En aangezien al 3 bewoners in mijn trappenhuis een nieuwe keuken hebben hoop ik dat ze besluiten dat ik ook een nieuwe keuken krijg
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2007 @ 16:13:39 #112
43556 miss_dynastie
pi_49189198
Hoe netter het is, hoe meer ik me erger. Stomme kattenharen overal
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:10:33 #113
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_49191311
Het werkt echt.... volg het systeem nu een paar weken en het wordt steeds wat netter in huis. Deze week aan de slag in de keuken, dan blijkt een rommelige lade waar je je al ik weet niet hoe lang aan ergert in 12 minuten opgeruimd en schoon en dat heb je dan zo lang uitgesteld
pi_49194680
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:10 schreef Grafhond het volgende:
Het werkt echt.... volg het systeem nu een paar weken en het wordt steeds wat netter in huis. Deze week aan de slag in de keuken, dan blijkt een rommelige lade waar je je al ik weet niet hoe lang aan ergert in 12 minuten opgeruimd en schoon en dat heb je dan zo lang uitgesteld
Vooral dat vond ik zo beschamend Van die dingen waar je al tijden tegenaan liep te hikken bleken binnen 15 minuten opgeruimd en klaar te zijn.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:51:23 #115
12913 GreatWhiteSilence
pi_49194789
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil mijn hele keuken gepoetst hebben voor volgende week dinsdag. Dan komt er iemand van de woningbouwvereniging naar mijn kapotte laatjes en kastje kijken. En aangezien al 3 bewoners in mijn trappenhuis een nieuwe keuken hebben hoop ik dat ze besluiten dat ik ook een nieuwe keuken krijg
Dan moet je hem juist niet helemaal spic en span hebben, anders ziet ie er te goed uit, als je begrijpt wat ik bedoel...
pi_49195159
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Dan moet je hem juist niet helemaal spic en span hebben, anders ziet ie er te goed uit, als je begrijpt wat ik bedoel...
Nah, ik wilde juist als Zeer Nette Huisvrouw overkomen en dan zijn die kapotte kastjes en laadjes niet echt mooi hè. Als ik als pauper overkom met overal vuil en troep dan denkt die man ook dat die kapotte laadjes wel bij me passen

(nou is de keuken al aardig schoon, dus dat laatste lukt me pas als ik het expres smerig ga maken )
pi_49205521
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

na
Mijn halletje is weer helemaal netjes, ik heb heel veel schoenen weg gedaan Ik kan al tijden niet meer op hoge hakken lopen maar ik kon het steeds niet over mijn hart verkrijgen om mijn mooie schoentjes weg te doen. Even de tanden op elkaar, bedenken dat ik ze al ruim een jaar niet meer heb kunnen dragen en iedere keer dát ik het probeerde genadeloos afgestraft werd en toen lagen ze snel in de container. Ik heb ineens weer ruimte over op mijn schoenenrek.
schoenen weggooien ?
pi_49244465
Leuke weblog van een FlyBaby! http://www.villageblogger.com/flybaby/
Heel inspirerend, die foto's.
Mind the gap
pi_49262438
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

schoenen weggooien ?
Ja
Maar ik ben eigenlijk wel blij dat ze nu weg zijn. Dat ze daar staan als constante herinnering dat je ze nooit kunt dragen is ook niet leuk.
En nu heb ik weer plek voor mooie nieuwe schoenen die ik wel kan dragen.

Edit: Ik heb afgelopen week niet veel gedaan omdat ik een paar dagen naar mijn ouders ben geweest.
Maar het voordeel is dat er dus ook niets vies is geworden.
Wel lekker om thuis te komen in een net huis en niet in de puinzooi die ik normaal achter laat als ik onverwacht vertrek. Aanrecht netjes, geen afwas, toilet schoon, vloer gedweild, tafel netjes, geen bergen folders e.d. in de hal, ik hoefde alleen even de meegebrachte boodschappen weg te zetten en mijn bosje lelies in een vaas te zetten en toen kon ik op de bank ploffen.

Straks ga ik met mijn schoonmoeder even naar de markt en naar de theefabriek en ik hoef me niet druk te maken om hoe de superhuisvrouw mijn huis aantreft. Het kan nog veel beter maar het ziet er al een stuk netter uit.

[ Bericht 40% gewijzigd door MinderMutsig op 11-05-2007 12:23:04 ]
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:30:00 #120
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_49293997
Zo, de keuken is helemaal netjes en schoon en omdat het allemaal in kleine stukjes gebeurd is heb ik niet het gevoel dat het een enorme klus was ofzo.... En het is ook nog beter gedaan dat dat ik het in 1 dag allemaal had aangepakt. Nu volhouden met bijhouden
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:00:55 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49299031
mijn bovenverdieping is echt blinkend gedweild!
niet dat het de bedoeling was, maar meer een gevolg van: een peuter, een douchebak, een stop en een vergeten kraan...

van badschuim wordt je vloer heel schoon!
pi_49338200
Ik ben vandaag begonnen!

Vanochtend had ik weer eens gezeur met vriendje. Hij is heel netjes, ik ben heel slorig en hij stoort zich daaraan. Maar ik zie gewoon nooit wat er moet gebeuren in huis, anders wil ik bestwel wat doen. Ik stofzuig een keer per week en geef af en toe plantjes water en dat is het.

Maar nu gaat alles veranderen!

Ik ga heb net zelfs meteen na het eten afgewassen! Normaal was ik NOOIT af.
Ik las net ergens iets over de wc schoonmaken, en dat je dan ook de bril moet doen. Daar heb ik gewoon nooit aan gedacht! Ik gooide altijd gewoon chloor in de wc, na een half uurtje even de borstel erdoor halen en doortrekken.

Nu heb ik eindelijk wat meer houvast en richtlijnen! En ik heb gewoon zin om eraan te beginnen!
  zondag 13 mei 2007 @ 19:27:32 #123
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_49340146
quote:
Op zondag 13 mei 2007 18:18 schreef Lollifant het volgende:
Ik ben vandaag begonnen!
....................
Nu heb ik eindelijk wat meer houvast en richtlijnen! En ik heb gewoon zin om eraan te beginnen!
Goed zo! Gewoon kleine stapjes en niet doordraven, ja zult zien: het werkt!
pi_49361752
Ik ga zo even mijn mailbox uitruimen. Vorige week heb ik nauwelijks iets gedaan (was een paar dagen weg) en het weekend ook niet dus ik vrees met grote vreze voor de hoeveelheid FlyLadymail
Vandaag ga ik ook niet veel doen, straks even wat was weg werken en dan vind ik het voor vandaag wel weer best. Maandag is een zware dag altijd dus dan ga ik niet flink aan het poetsen.

Mijn avondroutine is prima zo vind ik zelf. Ik doe de afwas iedere avond, ik ruim wat op, lapje over verschillende oppervlakken, het toilet een kleine beurt en mijn sink shinen.

Alleen 's ochtends kom ik nog in de knoei. Ik kom lichamelijk vrij langzaam op gang, dan moet ik nog wat oefeningen doen, douchen, eten, honden uitlaten en eten geven en dan is het een beetje teveel van het goede om ook nog allerlei FlyLady klusjes te gaan doen. Ik moet dus nog uitvogelen hoe ik dat precies ga aanpakken.

Ik ben al heel trots op mezelf dat het me gelukt is om al die tijd de dingen die opgeruimd en schoongemaakt waren zo te houden.
Mijn sink shined, mijn tafel is netjes, mijn vloeren ook (meerdere keren per dag hondenspeeltjes opruimen en een of meerdere keren vegen), er liggen geen folders e.d. meer in de hal, schoenen staan in het schoenenrek en niet meer over de verschillende ruimtes verspreid, het gaat dus wel de goede kant op.
  maandag 14 mei 2007 @ 15:40:09 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49367212
wil iemand mij even een schop geven.

ik kom maar niet aan de homeblessing vandaag.
heb wel gestoft en deuren geboend, maar meot nog zuigen en dweilen en de bedden opmaken. Daarnaast ook nog alle was vouwen.

heb wel beter dagen gehad. qua fly dan
pi_49371108
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:40 schreef debuurvrouw het volgende:
wil iemand mij even een schop geven.

ik kom maar niet aan de homeblessing vandaag.
heb wel gestoft en deuren geboend, maar meot nog zuigen en dweilen en de bedden opmaken. Daarnaast ook nog alle was vouwen.

heb wel beter dagen gehad. qua fly dan
*Schopt*
  maandag 14 mei 2007 @ 17:52:51 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49372004
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:28 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

*Schopt*
AUW

dank je... just what i needed...
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:33:06 #128
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_49431940
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nah, ik wilde juist als Zeer Nette Huisvrouw overkomen en dan zijn die kapotte kastjes en laadjes niet echt mooi hè. Als ik als pauper overkom met overal vuil en troep dan denkt die man ook dat die kapotte laadjes wel bij me passen

(nou is de keuken al aardig schoon, dus dat laatste lukt me pas als ik het expres smerig ga maken )
Is het gelukt, krijg je een nieuwe keuken van de woningbouw?
Hier nog steeds aan het fly-en
pi_49431970
Nieuwe laatjes, kastjes gerepareerd en ik mag er weer 20 jaar tegenaan met mijn jaren '50 keuken
pi_49433683
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Nieuwe laatjes, kastjes gerepareerd en ik mag er weer 20 jaar tegenaan met mijn jaren '50 keuken
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:29:29 #131
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49437995
quote:
dan wil ik niet weten hoe die andere keukens eruit zagen die wel vervangen zijn. Tjonge, da's balen zeg!!

mijn laminaat boven is gelukkig niet bol gaan staan

flYen gaat deze week wat lastiger, moet mijzelf echt aan mijn haren aan het werk slepen. doe het wel, en ben dan ook tevreden! dat houdt me nu op de been, hopelijk is het een fase...
pi_49438316
quote:
Balen
Misschien is de keuken nog iets op te leuken met andere handvatten of een likje verf? Dan ziet het er in ieder geval weer wat beter uit.

Ik begin me serieus af te vragen of dat fly-en wel iets voor me is. Ik heb vorige week nauwelijks iets gedaan omdat ik een paar dagen weg was en deze week ook nog helemaal niets. Ik merk dat ik gewoon maar niet meer naar die mailbox ga om zo de opdrachten te ontwijken en dan werkt het niet echt
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:02:42 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49508272
heb gister en vandaag de kinderkamers ernstig uitgemest!

je kan er van de vloer en de plinten eten, alle planken en kasten afgesopt, en héél véél spullen weggegooid of ergens anders opgeruimd. Het was veel meer werk dan wat ik "moest" doen van Kelly, maar alles is nu zo dat ik het makkelijk kan bijhouden tijdens home-blessing.

de so called master bedroom moet nog. Maar da's een zone op zich toch? de badkamer is zo klein dat ik die elke ochtend in mijn routine meeneem, dus dat scheelde weer.

het was wel even doorbijten, maar ben toch blij dat ik het gedaan heb. Nu weer over op de babysteps, voordat ik het voor mijzelf verziek....
pi_49513134
Ik ging zojuist de ramen buiten wassen. Ik kan nu weer naar buiten kijken
Toen ik bijna klaar was, kwamen de glazenwassers voor boven. Nu is alles dus weer mooi schoon

Verder heb ik alles voor mijn verjaardag vanavond klaar gezet (ik ben zondag echt jarig).
Dus dat wordt morgen weer lekker poetsen
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:40:15 #135
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_49536439
Ik ga vandaag de badkamer schoonmaken, de slaapkamer opruimen en schoonmaken, de trap stofzuigen en de woonkamer opruimen.

Ben er bijna klaar voor!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:40:54 #136
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_49536453
quote:
Shit zeg.
Moet ie echt in elkaar vallen voor je een nieuwe krijgt?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_49555412
quote:
Nieuwe handgreepjes erop! Eventueel een nieuw verfje? Of als je een gaaf behangetje ziet kan je de deurtjes ook behangen en dan met vernis erover voor de beschermlaag?

Ik heb vandaag een beetje opgeruimd, de benedenverdieping gezogen met mijn supersonische Dirt Devil en de rest doe ik morgen wel.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_49565460
Nou ik woon even bij mijn ouders maar binnekort weer op mezelf ik ga naar school, werk en loop stage veel te druk hoor om alles elke dag bij te houden gelukkig ben ik redelijk netjes, maar ik zal hier dan wel foto's plaatsen hoe chaotisch het kan zijn in mijn huis en hoe het na een halve dag opruimen is

Jullie tips zijn handig
  zondag 20 mei 2007 @ 21:48:52 #139
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_49586484
ik heb me ook opgegeven
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_49589414
heb mezelf ook aangemeld

met zo'n kleintje in huis is t toch zaak om alles onder controle te krijgen
  maandag 21 mei 2007 @ 13:18:31 #141
112545 Muck
pi_49604232
14 (!) nieuwe mailtjes in 1 ochtend?!
ja, dikke doei, ik haak nu al af!
in de tijd dat ik dat allemaal gelezen heb, heb ik ook de badkamer en de keuken schoongemaakt
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:26:56 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49636021
quote:
Op maandag 21 mei 2007 13:18 schreef Muck het volgende:
14 (!) nieuwe mailtjes in 1 ochtend?!
ja, dikke doei, ik haak nu al af!
in de tijd dat ik dat allemaal gelezen heb, heb ik ook de badkamer en de keuken schoongemaakt
de meeste zijn reminders, en die gooi je gelijk weg. Al die testimonials lees ik ook vaak niet. ik bewaar ze tot ik wel tijd heb.
lees alleen de opdracht van die dag, en de reminders gooi ik weg. Meestal had ik er zelf al wel aan gedacht...

dus het valt wel mee. vind ik dan...
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:35:55 #143
112545 Muck
pi_49640548
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

de meeste zijn reminders, en die gooi je gelijk weg. Al die testimonials lees ik ook vaak niet. ik bewaar ze tot ik wel tijd heb.
lees alleen de opdracht van die dag, en de reminders gooi ik weg. Meestal had ik er zelf al wel aan gedacht...

dus het valt wel mee. vind ik dan...
ik vind het bar irritant en onoverzichtelijk worden zo
niet echt handig van ze
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:39:09 #144
12913 GreatWhiteSilence
pi_49640667
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:35 schreef Muck het volgende:

[..]

niet echt handig van ze
Je kunt ook alles in één keer laten komen, aan het einde van de dag. Dat kun je ook instellen.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:43:26 #145
112545 Muck
pi_49640825
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Je kunt ook alles in één keer laten komen, aan het einde van de dag. Dat kun je ook instellen.
en dan krijg ik er 14 (of zoals nu 25) in een keer?
thanks, but no thanks
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:44:33 #146
12913 GreatWhiteSilence
pi_49640858
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:43 schreef Muck het volgende:

[..]

en dan krijg ik er 14 (of zoals nu 25) in een keer?
thanks, but no thanks
Nee, gewoon één. Is daily digest optie.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:46:20 #147
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49640913
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

ik heb berichtregels gemaakt in outlook, daardoor verdwijnt het allemaal in één map. dat geeft ook wel rust in mijn inbox

en heel veel kan je dan deleten...
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:47:41 #148
112545 Muck
pi_49640956
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nee, gewoon één. Is daily digest optie.
dat is dan wel handig

ik ga het gelijk instellen, want dit is een drama zo
pi_49641134
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:35 schreef Muck het volgende:

[..]

niet echt handig van ze
Voor mij werkt het juist wel goed, en ik lees ook echt alles.

Zoals ze zeggen "you can't please everyone"
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:02:01 #150
12913 GreatWhiteSilence
pi_49641472
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:46 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik heb berichtregels gemaakt in outlook, daardoor verdwijnt het allemaal in één map. dat geeft ook wel rust in mijn inbox

en heel veel kan je dan deleten...
Ik gebruik geen outlook. Ik laat gewoon alles komen en gooi het meteen weer weg ook... Ik vertik het schoenen te dragen in mijn huis...
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:45:12 #151
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49643012
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik gebruik geen outlook. Ik laat gewoon alles komen en gooi het meteen weer weg ook... Ik vertik het schoenen te dragen in mijn huis...
Zo ken ik er meer...

qua flyen gaat het matig. gister ging ik echt als een trein, vandaag moet ik me overal heen slepen...
voel me niet fit.. toch maar wat dingen doen. zo kan het ook niet...
pi_49647242
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer mailbox vermijdend gedrag te vertonen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:47:12 #153
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49679443
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:27 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer mailbox vermijdend gedrag te vertonen.
ah, da's zonde MM!
ik merkte dat ik de hard wilde, mijzelf dwingen tot babysteps maakt het beter te hanteren, en ook dat ik het niet zo snel zat word.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:15:46 #154
12913 GreatWhiteSilence
pi_49680636
Ow, ik ga mijn was eens ophangen. Die zal wel snel drogen vandaag...
pi_49680897
Ik moet vandaag eigenlijk ook eens wat gaan doen. Maar heb nergens zin in
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:42:59 #156
12913 GreatWhiteSilence
pi_49681669
Draai een wasje, de wasmachine en de wind/droger doen het meeste werk...
pi_49682077
De was staat inderdaad aan.
Ik ga zo ff afwassen. En schone was strijken/opruimen
Heb ik toch wat gedaan vandaag.

Morgen ga ik een grote schoonmaak houden, voor onze nieuwe huisgenoot die zaterdag komt. Kan deze hond het weer mooi vies gaan maken Oh ik moet vandaag ook echt ff het bed afhalen, en schoon beddenspul op doen
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:02:09 #158
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49682465
ik moet echt nodig strijken... die routine raakt een beetje in de klad door "druk met van alles"
hmmz...

heb al wel al mijn laatjes leeg geruimd! die kunnen nu weg.. Dat ruimt wel op zeg...
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:04:49 #159
12913 GreatWhiteSilence
pi_49682562
Bah. Ik heb niet genoeg knijpers...
pi_49682609
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Of direct nieuwe gaan kopen.. Of gewoon over de draad heen hangen
Ik ga even opruimen in huis. En als ik dan klaar ben met alles, ga ik mezelf een bloemetje cadeau doen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:21:53 #161
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49683220
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
heb je een droogmolen? twee draden om elkaar heen draaien en de was daartussen steken help ook goed. Doe ik op de camping vaak....
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:42:28 #162
12913 GreatWhiteSilence
pi_49683997
Nee, het is een rek. Een droogmolen past niet op mijn balkon, helaas...
pi_49684026
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:47 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ah, da's zonde MM!
ik merkte dat ik de hard wilde, mijzelf dwingen tot babysteps maakt het beter te hanteren, en ook dat ik het niet zo snel zat word.
Ik ga vandaag maar weer eens beginnen denk ik. Een wasje draaien is niet zoveel moeite (en hoognodig ) en de afwas moet gedaan worden.
Dat zijn de dingen die me het meest in de weg staan en die ook een beetje voor het ontwijkende gedrag zorgen. En dan maar weer van voren af aan met de babysteps beginnen.

Ik kreeg gisteren mijn baas op bezoek, laat ik volstaan met de woorden: paniek, peel.
Spelende vrouw wat heeft u nu geleerd?
pi_49684037
Maar eerst even de honden uitlaten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:47:00 #165
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49684148
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nee, het is een rek. Een droogmolen past niet op mijn balkon, helaas...
sjit! da's jammer
en was los ophangen is dan ook niet echt handig... zigzag hangen kan nog... dat spaart wel knijpers... dus de hoeken "dubbel" vastknijperen....

anders nieuwe erbij halen...
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:47:24 #166
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49684162
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:43 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar eerst even de honden uitlaten.
anders krijg je alleen maar meer troep...
pi_49685663
Ik heb zojuist de was buiten gehangen.
meteen maar even het gras gemaaid.
De afwas is schoon, moet ik nu alleen nog ff afdrogen.
Dan vind ik het eigenlijk wel weer best voor vandaag. Ga morgen wel strijken, en stofzuigen/dweilen.

Ik volg flyladie eigenlijk niet meer. Ik kan het nu best op mijn eigen houtje.
Maar doormiddel van dit topic te lezen, spoort het me wel aan óm wat te doen in huis
pi_49687290
wat zegt Flyladie over blender-ongelukjes ???

KLIKBAAR

Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:11:45 #170
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49687505
quote:

Today is Anti-Procrastination Day!!

gelijk maar doen dus...
(maar wat een pech zeg! wat ging er mis... )
pi_49687697
Courgette-soep gemaakt, moest alleen nog even in de blender...

Soep erin, klein laagje wat ik weet dat zulke dingen kunnen gebeuren, deksel erop, hand op deksel en ff de Pulse-knop aantippen... Dat ff was toch de lang want het deksel klapte eraf en de prut schoot omhoog. Ondanks het feit dat ik mijn hand er op had.

Enige verklaring die ik kan geven is dat ie te lang heeft stilgestaan waardoor het draaimechanisme iets meer kracht nodig had om rond te gaan draaien ofzo...

ps is trouwens van een tijdje terug --> keuken is weer schoon --> Kostte me wel 2 uur poetsen
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:17:13 #172
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_49687752
quote:
Wat erg. Ik denk dat ik zou moeten huilen nu ik net alles zo schoon heb.....
pi_49687937
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:17 schreef Grafhond het volgende:

[..]

Wat erg. Ik denk dat ik zou moeten huilen nu ik net alles zo schoon heb.....

Ik ook
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:28:14 #174
12913 GreatWhiteSilence
pi_49688238
O my, wat een zooitje...
pi_49688380
Eerste 5 minuten heb ik wel aardig wat scheldwoorden gebruikt om mijn stemming uit te drukken.

Daarna besef dat er toch niks aan te veranderen viel en toen maar de camera gepakt dat er nog meer mensen plezier van konden hebben. Vervolgens maar aan de opruim gegaan !
pi_49699835
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:30 schreef RoaRRR het volgende:
Eerste 5 minuten heb ik wel aardig wat scheldwoorden gebruikt om mijn stemming uit te drukken.

Daarna besef dat er toch niks aan te veranderen viel en toen maar de camera gepakt dat er nog meer mensen plezier van konden hebben. Vervolgens maar aan de opruim gegaan !
En je keuken is voorlopig weer grondig schoongemaakt!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_49700036
Goede OP, aan het werk in de keuken, zoals het hoort, 'flyladies'.
pi_49700160
Was het warm die soep?? Dan wordt de druk nl. te hoog!
pi_49703631
hmmm vraagje hier aan de samenwonende fokkers die willen 'vliegen':

ik ben dus heel enthousiast bezig, vooral om de 'clutter' mijn huis uit te krijgen, maar wat doe je als vriendlief telkens zooi mee naar huis neemt (spul van werk, waar die denkt ooit nog iets aan te hebben met de nadruk op ooit) en megaveel computermeuk bewaard (ook om ooit nog nodig te hebben) en je er eigenlijk geen ruimte voor hebt, kortom dat de slaapkamer een opslagplek word..

ik word hier echt gek van, maar hij wil het niet wegdoen!
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:35:32 #180
12913 GreatWhiteSilence
pi_49705294
Geef hem een aparte kamer, en zeg dat ie alleen daar zijn troep mag hebben. Kom vervolgens nooit meer in de kamer? Zoiets?
pi_49705815
dat is het probleem... we hebben geen extra kamer

we hebben de woonkamer, de kinderkamer, onze slaapkamer, een ietsiemienie keukentje, de badkamer en een heel smal gangetje..
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:52:10 #182
12913 GreatWhiteSilence
pi_49708463
Nou, dan zeg je gewoon dat hij alle apparatuur ouder dan twee jaar weg moet doen, omdat hij dat toch niet meer zonder schaamrood tot achter de kaken in een computer wil zetten, zo ouderwets dat het dan is...
pi_49710129
Alles wat er ligt en al een jaar niet gebruikt is weggooien.
En verder zorgen dat er een systeem in komt. Je zult tijdens het opruimen zien dat je een enorme zooi aan dubbel spullen hebt, gewoon omdat je niet wist dat je het had en dus nieuw gekocht hebt, dat vervolgens kwijt geraakt bent en dus nog een gekocht hebt. Van alles 1 bewaren als de kans groot is dat je het in de toekomst ook echt nodig hebt en de rest de deur uit.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:55:21 #184
173942 foktastisch
pffffffffft
pi_49751754
Ik zou iets vaker moeten declutteren en de berging beneden moest een jaar geleden al opgeruimd worden!

Maar verder gaat het wel aardig! Ik heb iedere dag een shiny sink, bij mij houdt dat in dat ik de afwas gedaan heb zodat de sink en de aanrecht leeg en schoon zijn

Daarnaast doe ik nog iedere dag een klusje, zoals stofzuigen of de wc schoonmaken
De was gaat altijd al wel tussendoor, alleen heb ik een bloedhekel aan strijken

Zo gaat het best aardig, ik vind alleen dat mijn vriend nog veel te weinig doet, die moet ik echt heel erg aansporen om iets op te ruimen of schoon te maken (ach ja, zo zijn mannen he)

En die kookwekker is echt relaxed Dat is echt een goede uitvinding
geen signature
pi_49751790
Vandaag moet heel snel omgaan.
Dus ik ga de hele dag opruimen, strijken (nog steeds niet gedaan) en schoonmaken
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:59:25 #186
173942 foktastisch
pffffffffft
pi_49751854
Daar zouden ze nou iets op moeten verzinnen
Strijken is een rotklus!
geen signature
pi_49752360
Mijn vriend strijkt

Het lijkt wel of de vooruitgang bij mij in een soort van trapvorm gaat, iedere keer als ik voor m'n gevoel weer "afzak" naar mijn gedrag van vroeger dan is dat niet helemaal zo omdat er altijd wel iets van gewoontes is blijven plakken, als ik dan weer meer aan Flylady ga doen dan gaat het weer beter dan ooit. Ik zit nu weer in een actieve periode.
Het huis is opgeruimd, de afwas heb ik gisteravond netjes gedaan, ik ben aangekleed, heb ontbeten en al m'n email verwerkt, ik ga zo even een stukje wandelen in het park (rustdag van Start to run, maar toch moving in may, zo krijg ik routine in de deur uitgaan om te bewegen), op de terugweg een bos bloemen halen, daarna wat ramen lappen, en als mijn vriend terugkomt (hij is vrijdags altijd vrij en helpt dan 's ochtends bij het dierenasiel) gaan we naar het zwembad.
Deze week was het mijn beurt date-night te organiseren en hij is nog nooit in het nieuwe zwembad geweest, en ik ook nog alleen maar om baantjes te trekken, dus nu gaan we eens lekker in het recreatiebad en daarna eten in de bistro. Omdat het een verrassing moest blijven heb ik gisteren toen hij op z'n werk was al onze zwemkleren, badhanddoeken en doucheschuim/shampoo al ingepakt. Vanavond krijgen we nog bezoek maar daar hoef ik dus niets meer voor op te ruimen Maandag gaan we naar Pinkpop en de jongen waar we mee meerijden komt waarschijnlijk de avond vantevoren deze kant op, omdat zijn vader absoluut niet kan koken heb ik hem maar bij ons te eten gevraagd. Kan tegenwoordig ook stressloos
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:37:58 #188
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49754793
Mijn man heeft ook een heleboel pc spul. Geen idee wat, ik snap alleen dat er kabeltjes aanzitten en dat het voor een computer is. Hij heeft nu een heleboel verkocht om wat nieuws te kopen. Er komt wel wat nieuws dan, maar er is nu veeeel meer weg.

Wat een zooitje met die blender.

Dat declutteren is echt goed, ik heb zoveel weggedaan inmiddels. Het wordt steeds leger. Alleen jammer dat de vuilnisbak niet groter is. Zelfs op mijn werk ben ik bezig, het is daar nu al opgeruimder dan de afgelopen 5 jaar volgens anderen en ik ben nog lang niet klaar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:03:08 #189
173942 foktastisch
pffffffffft
pi_49755694
Ik bedenk vandaag ook maar eens een hotspot de ik ga de-clutteren als ik vanavond thuis ben. (alleen bij de schuur blijf ik nog angstvallig weg, die kan ik echt niet alleen aan!)
geen signature
pi_49761287
Ik ben boven drie uur bezig geweest met opruimen Haha.
Veel kleine prut dingen weg gegooid. Veel deobussen etc die al jaren liggen, en nooit gebruikt worden.
Maar nu is het alleen nog niet schoon, dus dat ik ga dadelijk maar ff doen. Had gisteren al wel, het bed verschoond.

Nog 2 wasjes weg draaien. En deze ophangen. En dan ben ik klaar voor vandaag!!
pi_49772270
heb 2 wasjes gedraaid en opgehangen, de kinderkamer opgeruimd, vensterbank gepoetst, stofzuiger erdoorheen gehaald en gedweild.
wasmand was gestreken en opgeruimd, afwas gedaan en nou vind ik t wel welletjes voor vandaag
pi_49781370
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:37 schreef YPPY het volgende:
Mijn man heeft ook een heleboel pc spul. Geen idee wat, ik snap alleen dat er kabeltjes aanzitten en dat het voor een computer is. Hij heeft nu een heleboel verkocht om wat nieuws te kopen. Er komt wel wat nieuws dan, maar er is nu veeeel meer weg.
Ik heb vaak geen flauw idee wat wat is van de computerzooi en het barst ook van de kabeltjes en adapters. Die doe ik allemaal in 1 grote la en die open ik verder gewoon nooit
pi_49785325
ja dat doe ik met alle losse onderdelen en kleine rotzooi ook, die zit in een weekendtas en zit verstopt in een muurkast
pi_49786497
Computer onderdelen, kabeltjes, snoertjes, adapters..aarrgghh ik ken het.
Mijn vriend is verder gelukkig redelijk netjes, heeft niet veel zooi maar computerspullen....ik heb nu alles in een hele grote rieten wasmand gedaan met deksel. Die staat boven, dus uit het zicht.

Alleen wilde ik die bewuste wasmand een paar maanden geleden verplaatsen, bleek zwaarder dan ik dacht, met als samengevat gevolg dat ik de komende tijd geen teenslippers aan kan.

Verder OT, ik ben niet meer zo veel met Flylady bezig, lees de mailtjes nog wel af en toe, maar heb wel meer structuur in huis gekregen. Het heeft vooral geholpen dat ik heb gedecluttered, in ongeveer een jaar tijd heb ik echt heel, heel erg veel weggegooid.
Less is more!
En ik probeer, wat meestal wel lukt, iedere avond de sinks te shinen, en het aanrecht opgeruimd te hebben voor ik naar bed ga.
Mind the gap
pi_49786724
Jeuh, wat een goed topic. Dat ik dit niet eerder heb ontdekt.
Ik ga ook maar eens meedoen, mijn grootste struikelblok blijft bijhouden. Dan is het netjes en binnen no-time heb ik er weer een kleine chaos van gemaakt. .
Karma is a fucking bitch.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:41:22 #196
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_49800854
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:04 schreef MissLuna het volgende:
Jeuh, wat een goed topic. Dat ik dit niet eerder heb ontdekt.
Ik ga ook maar eens meedoen, mijn grootste struikelblok blijft bijhouden. Dan is het netjes en binnen no-time heb ik er weer een kleine chaos van gemaakt. .
En bijhouden is juist de truc van flylady!
  zondag 27 mei 2007 @ 11:51:43 #197
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49813985
Aaaaaaaaaaargh, de vuilnisbak is vol. En de vuilniswagen komt pas over een week. En er staan al zakken in de berging ook. En de gemeentereinigings-breng-je-vuilnis-hier is gesloten. Wat een drama! Wat is Flyladies oplossing daarvoor???

Gisteren trouwens een hele grote tas (bigshopper) vol videobanden weggegeven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49814070
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen en strijken, zijn er mensen die hun kledingkast altijd netjes hebben?
pi_49814124
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:51 schreef YPPY het volgende:
Aaaaaaaaaaargh, de vuilnisbak is vol. En de vuilniswagen komt pas over een week. En er staan al zakken in de berging ook. En de gemeentereinigings-breng-je-vuilnis-hier is gesloten. Wat een drama! Wat is Flyladies oplossing daarvoor???

Gisteren trouwens een hele grote tas (bigshopper) vol videobanden weggegeven.
Als de containers in onze straat vol zijn, weet ik een paar straten verder een container die altijd leeg is of op werk.
pi_49815029
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen en strijken, zijn er mensen die hun kledingkast altijd netjes hebben?
Mijn kledingkast is vaak wel netjes ja, omdat er nauwelijks wat in ligt. Al mijn kleren liggen doorgaans op een grote hoop op de stoel naast de kast.
Maarrrr gisteren heb ik alles netjes opgevouwen en in de kast gelegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')