abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49815078
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen en strijken, zijn er mensen die hun kledingkast altijd netjes hebben?
Wat bedoel je met netjes? In mijn kledingkast liggen wel net gevouwen stapeltjes maar ik heb het niet op kleur liggen of op item. Alhoewel ... in het gedeelte van mijn vriend ligt een stapel witte t-shirts, een stapel overige t-shirts met korte mouw en een stapel longsleeves.

Ik heb vanmorgen gestofzuigt, de woonkamer opgeruimd en schoongemaakt, de keuken opgeruimd en de vaatwasser uitgeruimt. En de keuken en de gang gedweilt.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_49815312
quote:
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen en strijken, zijn er mensen die hun kledingkast altijd netjes hebben?
Mijn kledingkast is altijd netjes. Het grote geheim is ruimte; je moet er niet te veel in willen bewaren. Als je de stapels klein en overzichtelijk houdt, dan wordt je kast niet zo gauw een chaos.

- Iedereen bewaart wel kleren die niet meer gedragen worden. Ze passen niet goed, zijn eigenlijk te oud/versleten of ze zijn gewoon niet zo leuk. En toch houd je jezelf voor dat je die ene broek misschien nog wel een keer wilt dragen als.... WEGDOEN!
- Zulke kleren in de berging/op zolder bewaren als wegdoen een te grote stap is (bijvoorbeeld omdat de kleren écht nog van pas kunnen komen bij verven, zwangerschap of afvallen). Maar wees wel kritisch!
- Kleding die je dat seizoen niet draagt elders bewaren. Ik heb bijvoorbeeld een kledingrek in de berging staan met kledinghoezen die ik bij de Ikea heb gekocht.
- Bewaar handdoeken en linnengoed in een andere kast zodat je meer ruimte overhoudt voor je kleding zelf.
- Verzin een optimale indeling en houd daarbij rekening met hoeveel zin je er volgende week nog in zult hebben om die indeling aan te houden. Voor alles wat je niet op wilt vouwen regel je een hangplaatsje.
- Koop cheapass mandjes bij de Marskramer voor klein spul. Eén voor hem en één voor haar (of twee, of drie...).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 mei 2007 @ 13:40:59 #203
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_49816810
quote:
Sinds ik met verstand op nul alles heb weggedaan wat ik toch niet meer draag wel... en inderdaad kleine stapels, mandjes voor kleine dingen. Alles wat hangt is nu zelfs gerangschikt op kleur
pi_49945580
Ik heb de hele dag geen mailtjes gehad! Ze denken zeker dat ik het wel weer alleen kan,maar dat is niet zo want ik heb al een week niks uitgevoerd.

Ik wil mail!
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:53:36 #205
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49947461
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:17 schreef Lollifant het volgende:
Ik heb de hele dag geen mailtjes gehad! Ze denken zeker dat ik het wel weer alleen kan,maar dat is niet zo want ik heb al een week niks uitgevoerd.

Ik wil mail!
weet wat je zegt...
want het is weer antiprocrestinationday
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_49947920
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:53 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

weet wat je zegt...
want het is weer antiprocrestinationday
Al die leuke dingen mis ik dus nu.

woensdag 30 mei 2007 @ 23:09:47 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49948116
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:05 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Al die leuke dingen mis ik dus nu.

ik leef met je mee
je moest vandaag al je accesoires in de woonkamer afstoffen!
en gister de bank uit baggeren

maar de computer was stuk, dus al mijn mail was weg... heb alleen gister en vandaag..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:26:30 #208
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49948815
Ik heb geen kussens op de bank, dus ik was snel klaar met die klus...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49953932
Ja die klus van de bank kreeg ik ook nog, maar ik heb ook geen kussens.

Accessoires afstoffen... ik schrijf het wel even op, dat is wel een goeie.
Ik moet ook nog steeds mijn tassen uitbaggeren. Daar heb ik wel 4 vuilniszakken voor nodig denk ik.
pi_49954077
Ik was gebouncht van de site! maar ik heb mezelf weer gereactiveerd, dus ik kan weer flyen
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:55:41 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49954520
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 08:30 schreef Lollifant het volgende:
Ik was gebouncht van de site! maar ik heb mezelf weer gereactiveerd, dus ik kan weer flyen
fly away babe...

als het andere mensen opvalt dat het zo leeg is in je huis (lees: opgeruimd) is het dan een goed of een slecht teken..
(zo erg was het nou ook weer niet dacht ik. blijkbaar wel dus..

nou, op de knietjes langs de plinten dan maar!
pi_49954684
quote:
Jaa mijn kledingkast is heilig
En mijn schoenenkast(en) ook

kheb wel ff een plaatje

high heels/ clutch kastje

laarzen rijtje
(allemaal met iets er in zodatze mooi recht op blijven )

flatjes kastje wat inmiddels gedeclutterd is en mn gympen liggen nu ergens achter in mn kast
uiteraards wel netjes in mandjeswhahaha
pi_49958715
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Jaa mijn kledingkast is heilig
En mijn schoenenkast(en) ook

kheb wel ff een plaatje
Ziet er wel leuk uit die schoenenkast , daar heb ik geen ruimte voor helaas .

Ik was ook gebounced, simpelweg omdat de mailbox vol was omdat ik al zo lang niet meer gekeken had.
Het begint leuk dat FlyLady maar op een gegeven moment moet je zoveel dingen doen en dat staat in zoveel verschillende mailtjes dat ik het overzicht kwijt raak. Dat ze niet komen op de juiste tijden voor hier helpt ook niet echt mee.

En ik kan een aantal van die opdrachten gewoon niet. Weekly blessing hour is voor mij een no-no. Als ik dat doe kan je me de rest van de dag en de dag erna opvegen en dan raak je dus weer achter. Stofzuigen, bedden opmaken, de onderste kastjes uitruimen en schoonmaken, de bovenste kastjes uitruimen en schoonmaken, een uur boenen in de badkamer, de plinten schoonmaken, kastjes aan de kant schuiven om er achter schoon te maken het is gewoon geen optie en dan doe je al die opdrachten maar half of ik begin er helemaal niet aan omdat ik weet dat ik halverwege strand.

Dat alles heeft tot gevolg dat zelfs mijn aanrecht en sink nu weer een klere zooi zijn Ik heb het nog best lang volgehouden om die in ieder geval netjes te houden maar er hoeven maar een paar slechte dagen tussen te zitten en de afwas blijft weer staan en de rest van het huis volgt in de bende.

Maar de vorige keer wilde ik misschien ook iets teveel. Ik ga nog een poging wagen en dan laat ik die dingen waarvan ik weet dat ik het niet kan maar gewoon helemaal achterwege in plaats van tegen beter weten in alsnog proberen.
Dan moet ik alleen nog een soort van FlyMister schema in elkaar knoeien zodat een aantal van die dingen in het weekend kan doen. Iets waarbij het wel babysteps zijn en hij niet het hele weekend aan het poetsen is maar dat er toch langzaam maar zeker verbetering in komt.

Ik ga in ieder geval weer dagelijks mijn vorderingen hier neerzetten, dat motiveert wel om iets te doen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49958902
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:22 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik was ook gebounced, simpelweg omdat de mailbox vol was omdat ik al zo lang niet meer gekeken had.
Het begint leuk dat FlyLady maar op een gegeven moment moet je zoveel dingen doen en dat staat in zoveel verschillende mailtjes dat ik het overzicht kwijt raak. Dat ze niet komen op de juiste tijden voor hier helpt ook niet echt mee.

En ik kan een aantal van die opdrachten gewoon niet. Weekly blessing hour is voor mij een no-no. Als ik dat doe kan je me de rest van de dag en de dag erna opvegen en dan raak je dus weer achter. Stofzuigen, bedden opmaken, de onderste kastjes uitruimen en schoonmaken, de bovenste kastjes uitruimen en schoonmaken, een uur boenen in de badkamer, de plinten schoonmaken, kastjes aan de kant schuiven om er achter schoon te maken het is gewoon geen optie en dan doe je al die opdrachten maar half of ik begin er helemaal niet aan omdat ik weet dat ik halverwege strand.

Dat alles heeft tot gevolg dat zelfs mijn aanrecht en sink nu weer een klere zooi zijn Ik heb het nog best lang volgehouden om die in ieder geval netjes te houden maar er hoeven maar een paar slechte dagen tussen te zitten en de afwas blijft weer staan en de rest van het huis volgt in de bende.

Maar de vorige keer wilde ik misschien ook iets teveel. Ik ga nog een poging wagen en dan laat ik die dingen waarvan ik weet dat ik het niet kan maar gewoon helemaal achterwege in plaats van tegen beter weten in alsnog proberen.
Dan moet ik alleen nog een soort van FlyMister schema in elkaar knoeien zodat een aantal van die dingen in het weekend kan doen. Iets waarbij het wel babysteps zijn en hij niet het hele weekend aan het poetsen is maar dat er toch langzaam maar zeker verbetering in komt.

Ik ga in ieder geval weer dagelijks mijn vorderingen hier neerzetten, dat motiveert wel om iets te doen.
Ik krijg de nederlandse en de engelse mails. Maar ik doe eigenlijk alleen kelly's klusje.
Dat weekly blessing hour doe ik niet, en stofzuigen om de meubels heen doe ik ook niet.
Ik heb gewoon helemaal zelf een schema gemaakt voor 1 maand, met per week één zone. Zodat je in een maand tijd het hele huis aan kant hebt. Daarnaast zijn er ook nog routine klusjes die vaker moeten, daar heb ik op het whiteboard in de keuken een tabelletje voor gemaakt, zodat ik kan aankruisen als ik iets heb gedaan. Aan het eind van de week kan ik dan goed zien wat ik allemaal heb gedaan.Dit werkt voor mij toch het beste!
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:36:15 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49959149
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:22 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

ergens in dit topic staat een link naar nederlandse alerts. die komen dus wel op tijd. Voor de rest heeft het mij geholpen om die babysteps om te zetten in een overzicht met wat er per dag "moet" ochtenroutine, middag en avondroutine.
die kan je ook aanpassen naar wat voor jou goed genoeg is, en wat jij wel vol kan houden. Dan blijft het leuk om te doen en blijf je gemotiveerd. dat het weer verzand is natuurlijk helemaal geen leuk gevoel!
Hopelijk heb je er wat aan! en anders zet je de amerikaanse mail stop. scheelt een hoop testemonials...
pi_49964430
Ik heb ontzettend last van mijn allergie. Heb een allergie voor huismeit.
Ben nu alles een beetje aan het schoonmaken. Iemand tips
pi_49964741
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:19 schreef ymme het volgende:
Ik heb ontzettend last van mijn allergie. Heb een allergie voor huismeit.
Ben nu alles een beetje aan het schoonmaken. Iemand tips
Google maar eens op huismijt allergie en je vind eindeloos veel pagina's met tips. Je moet je huis zowieso goed luchten en alle pluche knuffels kan je het beste weg doen want dat is echt een bron van huisstofmijt

http://www.allergie-center.nl/index.php?cPath=122&osCsid=1c520bc2bd0df7a14cb0b239da27561a
pi_49965272
We hebben marmervloeren. Geen tapijt. Geen gordijnen..
Alles is er op aangepast. We luchten het huis 24 uur per dag. Er staat altijd een raampje open.
Zojuist heb ik met Ecaliptis (ajax) schoongemaakt. En wat druppeltjes op het filter van stofzuiger gedaan. Hopelijk wordt het nu een stuk minder.
pi_49965517
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:43 schreef ymme het volgende:
We hebben marmervloeren. Geen tapijt. Geen gordijnen..
Alles is er op aangepast. We luchten het huis 24 uur per dag. Er staat altijd een raampje open.
Zojuist heb ik met Ecaliptis (ajax) schoongemaakt. En wat druppeltjes op het filter van stofzuiger gedaan. Hopelijk wordt het nu een stuk minder.
Je kan ook even op de site van Boels ofzo kijken of ze daar een stofzuiger verhuren die anti allergisch is. Daar kun je dan eventueel je matrassen mee schoonmaken want zoals je op die site ziet die ik je gaf, wemelt het van de enge beestjes in je matras
pi_49965846
Ik heb een speciaal matras anti-allergie.
Ik dacht meer aan huis tuin en keuken middeltjes, tegen de huismijt.
pi_49965998
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:02 schreef ymme het volgende:
Ik heb een speciaal matras anti-allergie.
Ik dacht meer aan huis tuin en keuken middeltjes, tegen de huismijt.
Van omaweetraad.com

Huisstofmijt ontstaat doordat je je bed opmaakt in de ochtend of middag. Maak je bed alleen maar VOORdat je gaat slapen! Zo heb je geen last van huisstofmijt. In de avond als je je bed in de ochtend of middag hebt opgemaakt zul je zien dat je jeuk krijgt. Dat is huisstofmijt.Dus maak je bed alleen maar op in de avond voordat je gaat slapen!
pi_49977643
Ik heb 't ook en je moet juist af en toe in aanraking komen met stof anders kan je er als je er een keer per rongeluk mee in aanraking komt er 100x minder tegen
pi_49978586
We hebben twee honden, en één kat in huis lopen. Dus in aanraking ermee komen, doe ik wel
Daarin tegen maak ik wel elke dag schoon, dus stoffen en dweilen ivm de huismijt.
pi_49980619
Okee.. ik heb ook 2 katten en als ik dan 5 weken katloos ben gewest krijg ik echt een super erge aanval
  zondag 3 juni 2007 @ 20:31:04 #225
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_50070165
Katten ....Katloos, never will I, ondanks de haren ......
Vandaag keuken opgefrist en kat flink gekamd .
  zondag 3 juni 2007 @ 21:26:21 #226
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50071841
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:57 schreef enter het volgende:

[..]

Als de containers in onze straat vol zijn, weet ik een paar straten verder een container die altijd leeg is of op werk.
Check, grote containers in de buurt zijn gevonden en de eerste zakken zijn daar gedeponeerd. Ik ben nu bezig met het maken van digitale fotoalbums. Scheelt superveel ruimte, want nu heb ik alle verhalen uitgeprint en daar foto's tussen geplakt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50129152
Mensen die vinden dat de mails te laat komen kunnen ook op de site van flylady kijken bij: current zone (onderaan de page);Kelly's missions.
Hier kun je sóchtends al zien wat er moet gebeuren.
pi_50130999
Zo, alle kastjes en deuren afgenomen, de afwas is gedaan en ik heb de besteklade uitgemest en schoongemaakt.
Zo de oven en de magnetron nog even uitsoppen en een lap over het gasfornuis maar dat is niet zoveel werk omdat die op zich al vrij schoon zijn. Een bakje met water en citroensap of azijn in de magnetron / oven en dan een tijdje aanzetten. Dat ontvet heel erg goed, je veegt de rotzooi er dan zo uit.

En vanavond nog even een bezem door het hele huis halen en een lapje over de tv, de vensterbanken en de tafels.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:26:50 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50131047
Je bent weer helemaal back on track MM!

bevalt het je nu wat beter?!
pi_50131848
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Je bent weer helemaal back on track MM!

bevalt het je nu wat beter?!
Mwoah, er gebeurt in ieder geval weer iets.
Het is gewoon frustrerend dat ik een deel niet kan doen, dat ligt vaak bij een volgende opdracht weer in de weg dus die laat je dan ook makkelijker liggen en voor je het weet staat het weer stil. Maar dit is in ieder geval een beter systeem dan geen systeem. Dat perfectioneren komt vast nog wel.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:14:27 #231
12913 GreatWhiteSilence
pi_50141730
Ik heb mijn sink weer eens helemaal geshined met bleek en dergelijke. Het was wel weer nodig ook...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:18:27 #232
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50141922
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mwoah, er gebeurt in ieder geval weer iets.
Het is gewoon frustrerend dat ik een deel niet kan doen, dat ligt vaak bij een volgende opdracht weer in de weg dus die laat je dan ook makkelijker liggen en voor je het weet staat het weer stil. Maar dit is in ieder geval een beter systeem dan geen systeem. Dat perfectioneren komt vast nog wel.
badly done homework is beter than no work at all...
staat ergens op de flylady site. en inderdaad, systeem is gewoon prettig. vind ik ook...
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:27:37 #233
12913 GreatWhiteSilence
pi_50152497
Hey, Kelly's klusje van vandaag heb ik gisteren al gedaan...
pi_50153938
Iemand tips, om zand buiten te laten?

We hebben in de tuin een aantal tegels weg gehaald, en nu loop je dus al dat zand naar binnen.
De tuin wordt een jarenproject Vriend heeft niet zoveel tijd laat ik maar zeggen, maar ik heb geen zin in elke keer dat zand op de vloeren. De honden zowel als wij, lopen het toch elke keer naar binnen
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:48:02 #235
12913 GreatWhiteSilence
pi_50154137
Tegels terug leggen, vakantie opnemen en dan alles in één keer goed doen...
pi_50161006
Dat is wel de beste oplossing inderdaad. Of zorg er in ieder geval voor dat je geen tegels verwijderd als je er niet direct mee aan de slag gaat met dat wat er moet komen. Doe de tuin dan in delen, scheelt een hoop troep en je kunt tussendoor gewoon buiten zitten.

Voor jullie zelf is de oplossing natuurlijk makkelijk; voeten vegen. Voor de honden wordt dat iets lastiger. Ik denk dus dat er niets anders op zit dan regelmatig de bezem / stofzuiger erdoor.
  Vis een optie? zondag 10 juni 2007 @ 12:51:13 #237
70532 loveli
N
pi_50294535
Even een kont-schop-post. Heb ik nodig.
crap in = crap out
  zondag 10 juni 2007 @ 12:52:13 #238
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_50294560
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:51 schreef loveli het volgende:
Even een kont-schop-post. Heb ik nodig.
schopt loveli's kont.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_50457976
Mag mijn shiny sinks foto vervangen worden in het begin van dit topic?

[ Bericht 3% gewijzigd door Nicole22 op 14-06-2007 18:01:52 ]
Mind the gap
pi_50458151
Morgen komen er twee mensen voor de keuken te fixen, eentje van het keukenbedrijf om een nieuw keukenkastje te plaatsen (waterschade) en de andere om naar de oven te kijken (zitten twee stukjes piepschuim in de glazen deur)

Dus wilde ik het wel netjes hebben. Meteen maar een goede reden om de keuken van boven tot onder te soppen.

Ook misschien een handige tip, misschien kennen jullie hem al maar toch. Bovenop de keukenkastjes kom je niet vaak of makkelijk bij, en daar komt wel veel vet en stof op te liggen. Leg er kranten neer en verwissel die eens in de zoveel tijd. Zo hoef je alleen maar af en toe de kranten te vervangen

Ik ben bij elkaar ruim 3 uur bezig geweest maar het resultaat mag er zijn, alles blinkt weer. En terwijl had ik een podcast van FlyLady op staan, zeer motiverend

En hoe gaat het met alle Flyladies hier? Het is rustig in dit topic deze week!
Mind the gap
pi_50471579
Ik heb gister de koelkast schoongemaakt en de frituurpan. Sinds ik de slaapkamer gronding heb opgeruimd en alle zooi (lees kapotte tv's en videorecorder) naar het milieupark heb gebracht en het dressoir van beneden naar boven heb gesleept, is de slaapkamer opeens veel netter, gezelliger en vooral rustiger!

Morgen even de woonkamer schoonmaken en boven even stoffen en ik ben weer klaar!

Wat ik zowieso altijd doe is 's avonds de kookplaat schoonmaken en meteen het aanrecht afnemen met een sopje, net als de vensterbank in de keuken. Stofzuigen doe ik zowieso iedere dag (honden dus haartjes). De douche maak ik vaak schoon als ik er onder sta en daarna doe ik (op mijn vrije dag) vaak ook meteen even de wasbak en het bad enz.

En tegenwoordig probeer ik de was die schoon is zsm te strijken en op te ruimen. Scheelt veel ergernis en last minute strijk stress!
pi_50477489
Goeie tip van die kranten, Nicole22! Ik moet altijd met Muscle of iets soortgelijks aan de gang bovenop mijn keukenkastjes, daar lijkt het binnen een week alweer vettig te zijn.

Alhoewel het hier nu weer een beetje een teringzooi is

Flylady - World of Warcraft 0-1
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:32:04 #243
173942 foktastisch
pffffffffft
pi_50478659
ah ik ken het world of warcraft - opruimen probleem
geen signature
pi_50490880
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:32 schreef foktastisch het volgende:
ah ik ken het world of warcraft - opruimen probleem
Ik mijn vriend ook
Mind the gap
pi_50491027
Heeft er iemand nog een goede tip voor me trouwens? Ik wil de rvs filters van de afzuigkap voor het eerst (sinds de de keuken hebben) schoonmaken. Nou heb ik het bij de fabrikant gevraagd, maar hij zei dat ik ze beter niet in de afwasmachine kan doen, dan worden ze dof.
Met de hand dus, maar wat zou het beste zijn om te gebruiken? Ze zijn inmiddels al aardig vet.
Mind the gap
  vrijdag 15 juni 2007 @ 16:29:24 #246
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50491405
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 16:18 schreef Nicole22 het volgende:
Heeft er iemand nog een goede tip voor me trouwens? Ik wil de rvs filters van de afzuigkap voor het eerst (sinds de de keuken hebben) schoonmaken. Nou heb ik het bij de fabrikant gevraagd, maar hij zei dat ik ze beter niet in de afwasmachine kan doen, dan worden ze dof.
Met de hand dus, maar wat zou het beste zijn om te gebruiken? Ze zijn inmiddels al aardig vet.
ik doe die van mij wel in de vaatwasser, maar goed, die zijn al dof...
gewoon met afwasmiddel en daarna goed spoelen??
pi_50492744
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 16:18 schreef Nicole22 het volgende:
Je kan ze in kokend water leggen met een vaatwasblokje. Of met HG ontvetter inspuiten. Of laten weken in afwasmiddel (dat ontvet ook).

Ik zou ze eerst laten weken en zelf zo goed mogelijk schoonmaken en dan eventueel nog een keer in de vaatwasser. Tenminste dat doe ik altijd en ze komen er altijd schoon en glanzend uit!
pi_50497394
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik het probeer met kokend water en een vaatwasblokje. Ik heb zoiets inderdaad wel eens gelezen maar dan voor frituurpannen.
Mind the gap
pi_50528356
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:43 schreef Nicole22 het volgende:
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik het probeer met kokend water en een vaatwasblokje. Ik heb zoiets inderdaad wel eens gelezen maar dan voor frituurpannen.
Klopt en ik heb van de week de frituurpan schoongemaakt op dezelfde manier. Het vet weekt gewoon los en daarna moet je nog maar een beetje schrobben
pi_50857311
Al geruime tijd komen er geen glazenwassers meer in mijn straat. Iets met Europese regelgeving en een verbod om op ladders te staan etc. En blijkbaar is de straat niet lucratief voor glazenwassers die wel speciale bakjes hebben.

Dus mijn ramen werden hoe langer hoe viezer en het was me een doorn in het oog als de zon er een beetje op scheen. Mijn schoonmoeder had iets nieuws, iets met magneten en het zou werken. Een tikkeltje sceptisch heb ik het ding meegenomen, maar het werkt! Okay, de ramen zijn niet zo netjes gewassen als normaal als je het zelf zou doen, maar voor ramen waar je aan de buitenkant gewoon niet bij kan en die dus heel smerig (matglas) waren geworden zijn ze plots héél erg schoon geworden!

Om een impressie te geven van hoe het handige apparaatje er uit ziet heb ik 2 foto's gemaakt (ik heb trouwens geen flauw idee waar ze het gekocht heeft). Oh ja, de magneten zijn absurd sterk. Toen we ze per ongeluk zonder glas ertussen bij elkaar in de buurt hielden (30 cm) knalden ze al op elkaar en moest je met 2 man eraan trekken om ze los te krijgen

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50857376
Die onderste foto is wel heel smerig, maar zo vies waren mijn ramen gewoon geworden en na 3x erover heen gaan waren ze wel schoon Rechts zit het sponsje waar je eerst mee over het raam gaat en de trekker komt er achteraan.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:16:57 #252
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50857639
Heel curieus, Isa. Hoe krijg je het buitenste deel op de gewenste plek?
The love you take is equal to the love you make.
pi_50857706
die dingen bestaan al heel lang voor de vissen
pi_50857754
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:16 schreef Lienekien het volgende:
Heel curieus, Isa. Hoe krijg je het buitenste deel op de gewenste plek?
Er zit een raampje links wat je gewoon open kan doen, dus dat is geen probleem. Rechts was wat problematischer omdat je dus niet over dat hout in het midden kan gaan. Rechts via het balkon, maar we hebben een 'inpandig' balkon en de muur is best breed tussen balkon en raam, maar et is wel (net) gelukt De buitenste heeft ook een touwtje voor als hij valt, maar dat was niet nodig.
pi_50857777
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:18 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
die dingen bestaan al heel lang voor de vissen
Ja, idd, dat ik ze nooit eerder in de winkel heb gezien voor 'mensenramen' haha
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:55:04 #256
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50861368
Dat is een geniaal ding Isa! Die wil ik ook. Glazenwassers weigeren hier ook stelselmatig te komen. Wil je vragen waar ze hem vandaar heeft? Kun je dat gewoon bij een dierenwinkel kopen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50861932
Ik heb het net even voor je nagevraagd, YPPY, maar het antwoord is niet zo handig. "Op de markt" Tsja
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:05:08 #258
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_50866062
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het net even voor je nagevraagd, YPPY, maar het antwoord is niet zo handig. "Op de markt" Tsja
Welke markt? Want dan kan ik wel een keer langs die markt fietsen.
pi_50866570
Ik denk die in Loosduinen, Liejannuh, volgens mij gaat ze nergens anders naar de markt
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:20:54 #260
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_50866647
Het is jammer dat ik morgen naar Heerlen moet, anders was ik er even langs gereden.
Ik ga volgende week wel een poging doen.
pi_50866690
Ze zijn wel erg duur, op de doos stond 59 dollar en als je op internet surft op magnetic window cleaning dan zie ik overal prijzen van rond de 50 dollar. Geen verkoopplek in Nederland gevonden.
pi_50866738
En in het Nederlands zoeken geeft deze als eerste hit: Magneet ding met spons en wisser om de ramen te wassen
pi_50867878
Heee, da's handig zeg zo'n magneetwasdingdiederamenbovendoet. Die moet ik ook hebben .
Ik woon dan wel in een gewoon rijtjeshuis maar de glazenwasser heb ik hier nog nooit gezien. Volgens de buurvrouw is ie langdurig ziek en mag er geen andere in de wijk werken. Dat schiet dan lekker op
pi_50958343
Had per ongeluk m'n nieuwe Shiny Sinks foto verwijderd. Hier istie weer:
Mind the gap
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:35:10 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51394532
kijk nou eens wat ik hier vind...

nadat ik twee weken uit de roulatie was met een fikse verkoudheid, Flylady maar weer opgepakt. het was nodig ook...
en nu ik dan toch aan het stoffen ben, ook dit topic maar evenuit het stof...
die stok achter de deur heb ik toch wel nodig blijkt...
  maandag 16 juli 2007 @ 16:45:57 #266
107521 Furia
snoopy weer
pi_51526378
Na 3 stappen zat bij mij de routine er blijkbaar nog niet goed genoeg in :$ Mijn laatste post was volgens mij in topic 3. Maar een goed excuus: ik was gebounced!

Weet er iemand waar je zo'n mooie plumeau met veren vandaan kan halen? Je kunt hem wel daar bestellen, maar dat duurt me te lang en zal met verzenden ook niet goedkoop zijn!
pi_51624029
Werkt dat nou echt, dat Flyladie? Is het niet veel makkelijker om gewoon een schoonmaakturk te regelen?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 juli 2007 @ 15:05:39 #268
163650 Greys
pi_51627825
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:45 schreef Furia het volgende:
Na 3 stappen zat bij mij de routine er blijkbaar nog niet goed genoeg in :$ Mijn laatste post was volgens mij in topic 3. Maar een goed excuus: ik was gebounced!

Weet er iemand waar je zo'n mooie plumeau met veren vandaan kan halen? Je kunt hem wel daar bestellen, maar dat duurt me te lang en zal met verzenden ook niet goedkoop zijn!
Hebben ze die niet gewoon bij de Blokker/Marskramer? Ja toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 juli 2007 @ 15:06:27 #269
163650 Greys
pi_51627853
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:53 schreef thabit het volgende:
Werkt dat nou echt, dat Flyladie? Is het niet veel makkelijker om gewoon een schoonmaakturk te regelen?
Ik denk dat het voor die 'schoonmaakturk' beter is als jij gewoon zelf gaat swifferen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_51631670
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor die 'schoonmaakturk' beter is als jij gewoon zelf gaat swifferen
Waarom?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 juli 2007 @ 17:06:59 #271
163650 Greys
pi_51631705
Omdat hij dan niet door jou voor schoonmaakturk wordt uitgemaakt
En niet iedereen kan een hulp in de huishouding betalen he Dan is dat Flyladies een goede stok achter de deur om een beetje orde en regelmaat in de chaos te krijgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_51631850
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:06 schreef Greys het volgende:
Omdat hij dan niet door jou voor schoonmaakturk wordt uitgemaakt
En niet iedereen kan een hulp in de huishouding betalen he Dan is dat Flyladies een goede stok achter de deur om een beetje orde en regelmaat in de chaos te krijgen.
Ik neem aan dat een schoonmaakturk (m/v) zelf ook wel weet dat-ie een schoonmaakturk is? Bovendien krijgt hij (m/v) geld en een kopje koffie van me, wat wil een mens nou nog meer?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 juli 2007 @ 17:16:54 #273
163650 Greys
pi_51631995
Schoonmaakturk klinkt zo lelijk...
Maar als jij het geld ervoor hebt en jij bent blij met je schoonmaker m/v en diegene krijgt een lekker bakkie koffie van jou, dan zou ik dat lekker doen inderdaad Maar ik neem aan dat je twijfelt, anders kom je hier niet vragen of het werkt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_51714334
Heb 12 jaar terug ook wel eens tijdelijk een schoonmaakster gehad pfffffffffff... kwam ze vrijdags. Iedere donderdagavond stress om alles op te ruimen voor de schoonmaakster kwam hahha. Erna weer eentje gehad en die lette nergens op.. huppa zo verdwaalde pennen in de stofzuiger was je een halve dag bezig met je stofzuiger te repareren. Lijkt me wel lekker trouwens voor de ramen en de badkamer en de kitchen. De wasjes en dagelijkse dingen en clutter en administratiedingen lost een schoonmaakster toch nie op.
pi_52467332
*schopje*

Ik ben ook met het 'fly-en' begonnen. Het boek heb ik net uitgelezen en 't spreekt me erg aan. Wat me trouwens wel een beetje begint te irriteren zijn de 'testemonials'. Ik heb zoiets van: "ja, nu weet ik het wel dat iedereen je geweldig vind!". Ik ga morgen beginnen met m'n routines opschrijven. Ik was namelijk best wel goed bezig, maar nu begint het een beetje in te zakken. Waarschijnlijk omdat ik eerst het boek uit wou hebben (hoezo perfectionistisch?). Hmm... het is inmiddels best wel laat. Volgens Flylady moet je op tijd naar bed gaan. Oeps. Weetje, eigenlijk is het gewoon gezond verstand... en geen wonder, die flylady-methode. Maar... een steuntje in de rug is nooit verkeerd, toch?
* fake it until you make it *
pi_52467415
Idd, PurpleSky, steuntje in de rug is altijd welkom

Ik zoek nog een website die m'n hele leven coacht
  zondag 19 augustus 2007 @ 22:52:32 #277
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52514331

ik heb de bieb-boeken bij elkaar gezocht, de rapporten in de tassen, de gymkleren klaargelegd, alle bakjes en bekers van handige naamstickers voorzien. ik ben on top of things...
morgen weer beginnen met de routines, tezamen met het weer naar school gaan van mijn jongens.
en dan begin ik ook weer met Sonja Bakker
ik voel me echt ruggegraatloos, maar ik doe het erg goed op andere mensen die zeggen wat ik moet doen
pi_52538236
Ik had al een schoonmaakschema, maar ik doe nu ook mee met de Vliegdames. Tenminste, ik heb een mengvorm gemaakt van wat juffrouw Vlieg allemaal wil dat ik doe en mijn eigen schema wat ik eerst gebruikte.

Ik vroeg me af of iedereen hier bleek gebruikt in het huishouden? Ik heb het niet in huis en zou ook niet goed weten wat ik er mee kan doen behalve eenmalig de sink shinen. Dat het niet op je kleding mag spatten spreekt me niet zo aan, want ik mag van de juffrouw niet meer in mijn pyama schoonmaken dus hebben jullie het allemaal met bleek gedaan?

Ik heb eerst schuurmiddel gebruikt en daarna een multireiniger die ik ook voor spiegels enzo gebruik. Het is wel erg schoon en glanst, maar meer een doffe glans dan echt een spiegel. Het is op zich ook al een wat oudere sink....

Ook heb ik nog twee kleine schoonmaakvraagjes. De eerste is: mag je je wasmachine aanzetten en dan weggaan naar je werk? Mijn moeder zegt van niet, omdat hij kan overstromen. Is daar veel kans op bij een nieuwe wasmachine?

De tweede is: hoe maak ik mijn (koeken)pannen goed schoon? Ik was met de hand af, en het handvat en de binnenkant van de pan worden wel goed schoon met afwasmiddel en eventueel een sponsje. Bij de onderkant werkt dit niet goed. Mijn pannen zijn een jaar oud en worden bruin en vettig aan de onderkant. Wat zou ik kunnen gebruiken om ze weer mooi te krijgen?
pi_52541588
die pannen horen gewoon zwart aan de onderkant
en als je zo een oude pan hebt mag je ze eigenlijk niet met zeep wassen maar alleen met heet water
pi_52542862
Het zwarte is niet eens zo het probleem maar het blijft vies en vettig. Daardoor wordt het keukenkastje ook vies, en de pannen ook aan de binnenkant als je ze opstapelt.

Het zijn gewoon IKEA pannen waar ik mn aardappeltjes enzo in bak. Geen oude braadslee ofzo

Maar alleen heet water? Getverdemme! Hoe kan dat nou goed schoonmaken
pi_52543003
Ik doe alle pannen gewoon in de afwasmachine en ze komen er altijd schoon en weer helemaal heel uit.
pi_52545357
Ik heb helaas geen afwasmachine, ik was af met een afwasteiltje en ~borsteltje. Klein oud huisje, geen ruimte en aansluiting voor de afwasmachine
pi_52545483
als je goede pannen met zeep wast kun je ze elke keer weer opnieuw inbakken..
pi_52550644
En wat is precies inbakken dan? Ik was ze altijd met zeep, maar ze doen het uitstekend hoor. Alleen die buitenkant blijft smerig, ik heb hetzelfde probleem als Dipkip.
pi_52553050
Ah gelukkig, ben ik niet de enige

Bij 2 van mijn 3 pannen zitten er ook nog ribbeltjes in de bodem. Ik denk antislip ofzo. Maar daar gaat dus ook bruine plaktroep in zitten, ik denk vet van het bakken wat dan weer vastbakt door het vuur onder de pan... Nou en tussen die ribbeltjes, ik zou niet weten hoe dat schoon moet worden. Ik hoop dat iemand misschien een sopje van het een of ander weet waar je een pan in kunt weken ofzo. Als het hier niet wil maak ik wel even een topic, maar ik dacht misschien is het een hele makkelijke vraag.
pi_52553713
Pannen zou je eens in de zoveel tijd kunnen schoonmaken, met soda.
Ff laten weken, daarna goed afspoelen met heet water
Dat werkt bij mij heel goed, de onderkanten zijn dan minder vettig, dan voorheen.
pi_52554966
Heeft iemand een link voor mij? Voor de Nederlandse flylady?
Ben de engelse een beetje zat. Ik lees de mails dus ook niet meer

Ik ben zojuist druk aan het stoffen en stofzuigen geslagen, de honden verharen zo erg, das niet normaal meer. Ik ga ze straks ff in bad doen, en daarna flink borstelen, en dan ga ik vanavond vriendlief de opdracht geven, om dit elke dag te doen (borstelen dan he). Hopelijk scheelt dat een hele berg met haren.
pi_52556016
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:34 schreef Isabeau het volgende:
En wat is precies inbakken dan? Ik was ze altijd met zeep, maar ze doen het uitstekend hoor. Alleen die buitenkant blijft smerig, ik heb hetzelfde probleem als Dipkip.
zodat ze niet aanbakken en niet zo droog zijn aan de binnenkant
maar wij hebben geen anti aanbak pannen maar van die oude gietijzeren of zo
vuur wordt toch wel zo heet dat alle bacteriën dood gaan
pi_52556358
Ik heb ff een vraagje

Ik heb een stofzuiger: FilterQueen.
Hierbij zit een soort van matteklopper. Deze bevestig je dan aan de stang, en hiermee kan je het vloerkleed heel schoon krijgen Door middel van het kloppen wat deze dan doet.
Nu is deze kapot, en ik heb geen papieren ofzo meer van de stofzuiger.
Iemand een idee waar ik z'n ding kan laten maken?
pi_52556503
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:35 schreef ymme het volgende:
Ik heb ff een vraagje

Ik heb een stofzuiger: FilterQueen.
Hierbij zit een soort van matteklopper. Deze bevestig je dan aan de stang, en hiermee kan je het vloerkleed heel schoon krijgen Door middel van het kloppen wat deze dan doet.
Nu is deze kapot, en ik heb geen papieren ofzo meer van de stofzuiger.
Iemand een idee waar ik z'n ding kan laten maken?
Zit er in de buurt niet zo'n onderdelenwinkel waar ze stofzuigerslangen, dingetjes voor de wasmachine en droger enz. verkopen?
pi_52557123
Nee, en in bij een gewone witgoed winkel, verkopen ze meestal geen filterqueen, deze is speciaal voor allergie en astma etc. Is tevens een luchtreiniger etc. Vandaar.

Ik heb via google een mailadres gevonden, dus ik heb ze een mail gedaan. Hopelijk word ik hiermee verder geholpen
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:11:15 #292
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52557415
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:50 schreef ymme het volgende:
Heeft iemand een link voor mij? Voor de Nederlandse flylady?
Ben de engelse een beetje zat. Ik lees de mails dus ook niet meer

Ik ben zojuist druk aan het stoffen en stofzuigen geslagen, de honden verharen zo erg, das niet normaal meer. Ik ga ze straks ff in bad doen, en daarna flink borstelen, en dan ga ik vanavond vriendlief de opdracht geven, om dit elke dag te doen (borstelen dan he). Hopelijk scheelt dat een hele berg met haren.
http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/

hier krijg je alleen de alerts. niet al die testimonials.
maar wel lekker op tijd.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:16:21 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52557564
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:00 schreef ymme het volgende:
Nee, en in bij een gewone witgoed winkel, verkopen ze meestal geen filterqueen, deze is speciaal voor allergie en astma etc. Is tevens een luchtreiniger etc. Vandaar.

Ik heb via google een mailadres gevonden, dus ik heb ze een mail gedaan. Hopelijk word ik hiermee verder geholpen
handyman is vaak een handige voor dit soort dingen

http://www.handyman.nl/

met google kreeg ik ook een heel ander hit op handyman..
pi_53485982
Het is een warboel in mijn hoofd, dat betekent dus ook in het huis.
Ik heb mijzelf zojuist aangemeld voor de NLD-flylady.
pi_53486028
Wat is het verschil van een alert en een testimonial
  woensdag 26 september 2007 @ 17:30:26 #296
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53491672
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:51 schreef ymme het volgende:
Wat is het verschil van een alert en een testimonial
zo'n alert is : waar is je was?
en vandaag gaan we je nachtkastje afstoffen..

die testimonials zijn al die verhalen over hoe goed en geweldig het nu gaat!

die krijg je dan dus niet meer. Ik heb beide nog. dus krijg per dag nu 684 mailtjes
pi_53492624
Ik heb nog geen alert gehad vandaag
Wel via mijn hotmail adres dat ik aagemeld ben. en links naar de site enzo... Maar verder nog niets

hoort dit zo?

-edit- ik heb de instellingen veranderd, naar individueel. Misschien dat het hieraan lag

[ Bericht 23% gewijzigd door ymme op 26-09-2007 18:23:04 ]
  woensdag 26 september 2007 @ 18:27:36 #298
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53492979
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:10 schreef ymme het volgende:
Ik heb nog geen alert gehad vandaag
Wel via mijn hotmail adres dat ik aagemeld ben. en links naar de site enzo... Maar verder nog niets

hoort dit zo?

-edit- ik heb de instellingen veranderd, naar individueel. Misschien dat het hieraan lag
ik heb eerlijk geen idee...
pi_53510525
Ik heb maar weer de engelse versie gedaan

Niemand hier, die nog druk aan flyen is
  donderdag 27 september 2007 @ 12:04:59 #300
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53511472
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:31 schreef ymme het volgende:
Ik heb maar weer de engelse versie gedaan

Niemand hier, die nog druk aan flyen is
ik ben het weer aan het oppakken. Het gaat beter met fly

na de vakantie ben ik echt niet meer lekker op gang gekomen.
dus bij deze: ik begin wéér...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')