Wat bedoel je met netjes? In mijn kledingkast liggen wel net gevouwen stapeltjes maar ik heb het niet op kleur liggen of op item. Alhoewel ... in het gedeelte van mijn vriend ligt een stapel witte t-shirts, een stapel overige t-shirts met korte mouw en een stapel longsleeves.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen en strijken, zijn er mensen die hun kledingkast altijd netjes hebben?
Mijn kledingkast is altijd netjes.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen en strijken, zijn er mensen die hun kledingkast altijd netjes hebben?
Sinds ik met verstand op nul alles heb weggedaan wat ik toch niet meer draag wel... en inderdaad kleine stapels, mandjes voor kleine dingen. Alles wat hangt is nu zelfs gerangschikt op kleurquote:Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
weet wat je zegt...quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:17 schreef Lollifant het volgende:
Ik heb de hele dag geen mailtjes gehad!Ze denken zeker dat ik het wel weer alleen kan,maar dat is niet zo want ik heb al een week niks uitgevoerd.
![]()
Ik wil mail!![]()
Al die leuke dingen mis ik dus nu.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:53 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
weet wat je zegt...![]()
want het is weer antiprocrestinationday![]()
ik leef met je meequote:
fly away babe...quote:Op donderdag 31 mei 2007 08:30 schreef Lollifant het volgende:
Ik was gebouncht van de site!maar ik heb mezelf weer gereactiveerd, dus ik kan weer flyen
Jaa mijn kledingkast is heiligquote:Op zondag 27 mei 2007 11:55 schreef enter het volgende:
Ziet er wel leuk uit die schoenenkastquote:Op donderdag 31 mei 2007 09:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Jaa mijn kledingkast is heilig
En mijn schoenenkast(en)ook
kheb wel ff een plaatje![]()
Ik krijg de nederlandse en de engelse mails. Maar ik doe eigenlijk alleen kelly's klusje.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit die schoenenkast, daar heb ik geen ruimte voor helaas
.
Ik was ook gebounced, simpelweg omdat de mailbox vol was omdat ik al zo lang niet meer gekeken had.![]()
Het begint leuk dat FlyLady maar op een gegeven moment moet je zoveel dingen doen en dat staat in zoveel verschillende mailtjes dat ik het overzicht kwijt raak. Dat ze niet komen op de juiste tijden voor hier helpt ook niet echt mee.
En ik kan een aantal van die opdrachten gewoon niet. Weekly blessing hour is voor mij een no-no. Als ik dat doe kan je me de rest van de dag en de dag erna opvegen en dan raak je dus weer achter. Stofzuigen, bedden opmaken, de onderste kastjes uitruimen en schoonmaken, de bovenste kastjes uitruimen en schoonmaken, een uur boenen in de badkamer, de plinten schoonmaken, kastjes aan de kant schuiven om er achter schoon te maken het is gewoon geen optie en dan doe je al die opdrachten maar half of ik begin er helemaal niet aan omdat ik weet dat ik halverwege strand.![]()
Dat alles heeft tot gevolg dat zelfs mijn aanrecht en sink nu weer een klere zooi zijnIk heb het nog best lang volgehouden om die in ieder geval netjes te houden maar er hoeven maar een paar slechte dagen tussen te zitten en de afwas blijft weer staan en de rest van het huis volgt in de bende.
Maar de vorige keer wilde ik misschien ook iets teveel. Ik ga nog een poging wagen en dan laat ik die dingen waarvan ik weet dat ik het niet kan maar gewoon helemaal achterwege in plaats van tegen beter weten in alsnog proberen.
Dan moet ik alleen nog een soort van FlyMister schema in elkaar knoeien zodateen aantal van die dingen in het weekend kan doen. Iets waarbij het wel babysteps zijn en hij niet het hele weekend aan het poetsen is maar dat er toch langzaam maar zeker verbetering in komt.
Ik ga in ieder geval weer dagelijks mijn vorderingen hier neerzetten, dat motiveert wel om iets te doen.
ergens in dit topic staat een link naar nederlandse alerts. die komen dus wel op tijd. Voor de rest heeft het mij geholpen om die babysteps om te zetten in een overzicht met wat er per dag "moet" ochtenroutine, middag en avondroutine.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ziet er wel leuk uit die schoenenkast, daar heb ik geen ruimte voor helaas
.
Ik was ook gebounced, simpelweg omdat de mailbox vol was omdat ik al zo lang niet meer gekeken had.![]()
Het begint leuk dat FlyLady maar op een gegeven moment moet je zoveel dingen doen en dat staat in zoveel verschillende mailtjes dat ik het overzicht kwijt raak. Dat ze niet komen op de juiste tijden voor hier helpt ook niet echt mee.
En ik kan een aantal van die opdrachten gewoon niet. Weekly blessing hour is voor mij een no-no. Als ik dat doe kan je me de rest van de dag en de dag erna opvegen en dan raak je dus weer achter. Stofzuigen, bedden opmaken, de onderste kastjes uitruimen en schoonmaken, de bovenste kastjes uitruimen en schoonmaken, een uur boenen in de badkamer, de plinten schoonmaken, kastjes aan de kant schuiven om er achter schoon te maken het is gewoon geen optie en dan doe je al die opdrachten maar half of ik begin er helemaal niet aan omdat ik weet dat ik halverwege strand.![]()
Dat alles heeft tot gevolg dat zelfs mijn aanrecht en sink nu weer een klere zooi zijnIk heb het nog best lang volgehouden om die in ieder geval netjes te houden maar er hoeven maar een paar slechte dagen tussen te zitten en de afwas blijft weer staan en de rest van het huis volgt in de bende.
Maar de vorige keer wilde ik misschien ook iets teveel. Ik ga nog een poging wagen en dan laat ik die dingen waarvan ik weet dat ik het niet kan maar gewoon helemaal achterwege in plaats van tegen beter weten in alsnog proberen.
Dan moet ik alleen nog een soort van FlyMister schema in elkaar knoeien zodateen aantal van die dingen in het weekend kan doen. Iets waarbij het wel babysteps zijn en hij niet het hele weekend aan het poetsen is maar dat er toch langzaam maar zeker verbetering in komt.
Ik ga in ieder geval weer dagelijks mijn vorderingen hier neerzetten, dat motiveert wel om iets te doen.
Google maar eens op huismijt allergie en je vind eindeloos veel pagina's met tips. Je moet je huis zowieso goed luchten en alle pluche knuffels kan je het beste weg doen want dat is echt een bron van huisstofmijtquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:19 schreef ymme het volgende:
Ik heb ontzettend last van mijn allergie. Heb een allergie voor huismeit.
Ben nu alles een beetje aan het schoonmaken. Iemand tips
Je kan ook even op de site van Boels ofzo kijken of ze daar een stofzuiger verhuren die anti allergisch is. Daar kun je dan eventueel je matrassen mee schoonmaken want zoals je op die site ziet die ik je gaf, wemelt het van de enge beestjes in je matrasquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:43 schreef ymme het volgende:
We hebben marmervloeren. Geen tapijt. Geen gordijnen..
Alles is er op aangepast. We luchten het huis 24 uur per dag. Er staat altijd een raampje open.
Zojuist heb ik met Ecaliptis (ajax) schoongemaakt. En wat druppeltjes op het filter van stofzuiger gedaan. Hopelijk wordt het nu een stuk minder.
Van omaweetraad.comquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:02 schreef ymme het volgende:
Ik heb een speciaal matras anti-allergie.
Ik dacht meer aan huis tuin en keuken middeltjes, tegen de huismijt.
Check, grote containers in de buurt zijn gevonden en de eerste zakken zijn daar gedeponeerd. Ik ben nu bezig met het maken van digitale fotoalbums. Scheelt superveel ruimte, want nu heb ik alle verhalen uitgeprint en daar foto's tussen geplakt.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:57 schreef enter het volgende:
[..]
Als de containers in onze straat vol zijn, weet ik een paar straten verder een container die altijd leeg isof op werk.
Mwoah, er gebeurt in ieder geval weer iets.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Je bent weer helemaal back on track MM!![]()
bevalt het je nu wat beter?!
badly done homework is beter than no work at all...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mwoah, er gebeurt in ieder geval weer iets.![]()
Het is gewoon frustrerend dat ik een deel niet kan doen, dat ligt vaak bij een volgende opdracht weer in de weg dus die laat je dan ook makkelijker liggen en voor je het weet staat het weer stil. Maar dit is in ieder geval een beter systeem dan geen systeem. Dat perfectioneren komt vast nog wel.![]()
schopt loveli's kont.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:51 schreef loveli het volgende:
Even een kont-schop-post. Heb ik nodig.
Ik mijn vriend ookquote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:32 schreef foktastisch het volgende:
ah ik ken het world of warcraft - opruimen probleem![]()
ik doe die van mij wel in de vaatwasser, maar goed, die zijn al dof...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:18 schreef Nicole22 het volgende:
Heeft er iemand nog een goede tip voor me trouwens? Ik wil de rvs filters van de afzuigkap voor het eerst (sinds de de keuken hebben) schoonmaken. Nou heb ik het bij de fabrikant gevraagd, maar hij zei dat ik ze beter niet in de afwasmachine kan doen, dan worden ze dof.
Met de hand dus, maar wat zou het beste zijn om te gebruiken? Ze zijn inmiddels al aardig vet.
Je kan ze in kokend water leggen met een vaatwasblokje. Of met HG ontvetter inspuiten. Of laten weken in afwasmiddel (dat ontvet ook).quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:18 schreef Nicole22 het volgende:
Heeft er iemand nog een goede tip voor me trouwens? Ik wil de rvs filters van de afzuigkap voor het eerst (sinds de de keuken hebben) schoonmaken. Nou heb ik het bij de fabrikant gevraagd, maar hij zei dat ik ze beter niet in de afwasmachine kan doen, dan worden ze dof.
Met de hand dus, maar wat zou het beste zijn om te gebruiken? Ze zijn inmiddels al aardig vet.
Klopt en ik heb van de week de frituurpan schoongemaakt op dezelfde manier. Het vet weekt gewoon los en daarna moet je nog maar een beetje schrobbenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:43 schreef Nicole22 het volgende:
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik het probeer met kokend water en een vaatwasblokje. Ik heb zoiets inderdaad wel eens gelezen maar dan voor frituurpannen.
Er zit een raampje links wat je gewoon open kan doen, dus dat is geen probleem. Rechts was wat problematischer omdat je dus niet over dat hout in het midden kan gaan. Rechts via het balkon, maar we hebben een 'inpandig' balkon en de muur is best breed tussen balkon en raam, maar et is wel (net) geluktquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:16 schreef Lienekien het volgende:
Heel curieus, Isa. Hoe krijg je het buitenste deel op de gewenste plek?
Ja, idd, dat ik ze nooit eerder in de winkel heb gezien voor 'mensenramen' hahaquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:18 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
die dingen bestaan al heel lang voor de vissen
Welke markt?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het net even voor je nagevraagd, YPPY, maar het antwoord is niet zo handig. "Op de markt" Tsja![]()
Hebben ze die niet gewoon bij de Blokker/Marskramer? Ja toch?quote:Op maandag 16 juli 2007 16:45 schreef Furia het volgende:
Na 3 stappen zat bij mij de routine er blijkbaar nog niet goed genoeg in :$ Mijn laatste post was volgens mij in topic 3. Maar een goed excuus: ik was gebounced!
Weet er iemand waar je zo'n mooie plumeau met veren vandaan kan halen? Je kunt hem wel daar bestellen, maar dat duurt me te lang en zal met verzenden ook niet goedkoop zijn!
Ik denk dat het voor die 'schoonmaakturk'quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:53 schreef thabit het volgende:
Werkt dat nou echt, dat Flyladie? Is het niet veel makkelijker om gewoon een schoonmaakturk te regelen?
Waarom?quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor die 'schoonmaakturk'beter is als jij gewoon zelf gaat swifferen
Ik neem aan dat een schoonmaakturk (m/v) zelf ook wel weet dat-ie een schoonmaakturk is? Bovendien krijgt hij (m/v) geld en een kopje koffie van me, wat wil een mens nou nog meer?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:06 schreef Greys het volgende:
Omdat hij dan niet door jou voor schoonmaakturk wordt uitgemaakt
En niet iedereen kan een hulp in de huishouding betalen heDan is dat Flyladies een goede stok achter de deur om een beetje orde en regelmaat in de chaos te krijgen.
zodat ze niet aanbakken en niet zo droog zijn aan de binnenkantquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:34 schreef Isabeau het volgende:
En wat is precies inbakken dan? Ik was ze altijd met zeep, maar ze doen het uitstekend hoor. Alleen die buitenkant blijft smerig, ik heb hetzelfde probleem als Dipkip.
Zit er in de buurt niet zo'n onderdelenwinkel waar ze stofzuigerslangen, dingetjes voor de wasmachine en droger enz. verkopen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:35 schreef ymme het volgende:
Ik heb ff een vraagje
Ik heb een stofzuiger: FilterQueen.
Hierbij zit een soort van matteklopper. Deze bevestig je dan aan de stang, en hiermee kan je het vloerkleed heel schoon krijgenDoor middel van het kloppen wat deze dan doet.
Nu is deze kapot, en ik heb geen papieren ofzo meer van de stofzuiger.
Iemand een idee waar ik z'n ding kan laten maken?
http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:50 schreef ymme het volgende:
Heeft iemand een link voor mij? Voor de Nederlandse flylady?
Ben de engelse een beetje zat. Ik lees de mails dus ook niet meer
Ik ben zojuist druk aan het stoffen en stofzuigen geslagen, de honden verharen zo erg, das niet normaal meer. Ik ga ze straks ff in bad doen, en daarna flink borstelen, en dan ga ik vanavond vriendlief de opdracht geven, om dit elke dag te doen (borstelen dan he). Hopelijk scheelt dat een hele berg met haren.
handyman is vaak een handige voor dit soort dingenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:00 schreef ymme het volgende:
Nee, en in bij een gewone witgoed winkel, verkopen ze meestal geen filterqueen, deze is speciaal voor allergie en astma etc. Is tevens een luchtreiniger etc. Vandaar.
Ik heb via google een mailadres gevonden, dus ik heb ze een mail gedaan. Hopelijk word ik hiermee verder geholpen
zo'n alert is : waar is je was?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:51 schreef ymme het volgende:
Wat is het verschil van een alert en een testimonial
ik heb eerlijk geen idee...quote:Op woensdag 26 september 2007 18:10 schreef ymme het volgende:
Ik heb nog geen alert gehad vandaag
Wel via mijn hotmail adres dat ik aagemeld ben. en links naar de site enzo... Maar verder nog niets
hoort dit zo?
-edit- ik heb de instellingen veranderd, naar individueel. Misschien dat het hieraan lag
ik ben het weer aan het oppakken. Het gaat beter met flyquote:Op donderdag 27 september 2007 11:31 schreef ymme het volgende:
Ik heb maar weer de engelse versie gedaan
Niemand hier, die nog druk aan flyen is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |