Dus als ik in de winkel steel maar net niet genoeg om het inkomen van de winkelier serieus aan te tasten dan mag dat ook?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Er is bijzonder weinig wetenschappelijk onderzoek voor nodig om tot de conclusie te komen dat gevierde artiesten geen boterham minder eten door het downloadcircuit, maar als jij maar kunt patsen met je universitaire studentenstatus he. Wat je de komende 10 jaar tot aan je afstuderen ook nog wel zult blijven doen, zoals dat bij de meeste rijkeluiszoontjes die te dom zijn om iets op eigen kracht te behalen het geval is
.
Liberaal zijn betekent niet dat je een voorstander moet zijn van het schenden van auteursrecht.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: Nu.nl
Dit is echt de giller van de eeuw. De "liberale" VVD'er Toine Manders ( http://www.toinemanders.nl/ ) vindt het downloaden van wat mp3tjes en films gelijk staan aan heling. Deze man is geestelijk gestoord en verdient een hele harde schop onder zijn reet. Ik weet zeker dat de helft van zijn hele familie dan heler is. Hij heeft vast tig neefjes die het namelijk ook doen.
Alleen de echt grote sterren moeten het met name van de optredens en tours hebben.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Onwetende kutkloon; De meeste artiesten lopen binnen dankzij optredens. De enigen die echt beter worden van de cd-omzet, dat zijn smerige managers die over de rug van de artiest rijk worden. Waarschijnlijk was Manders er vroeger ook zo één.
Wil je het nou niet snappen of ben je gewoon echt zo dom?quote:Op donderdag 26 april 2007 14:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Als ik iets download van 50 Cent of Britney Spears, is dat echt intellectuele diefstal? What the hell is this?
Auteursrecht is zo overrated en een gevaar voor de mensheid.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:55 schreef Sickie het volgende:
[..]
Liberaal zijn betekent niet dat je een voorstander moet zijn van het schenden van auteursrecht.
Zoiets noem je: een grapje.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:58 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wil je het nou niet snappen of ben je gewoon echt zo dom?
Ja, want kleine sterren verdienen nou eenmaal veel minder, duh.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:56 schreef Sickie het volgende:
[..]
Alleen de echt grote sterren moeten het met name van de optredens en tours hebben.
Wie zegt dat als iemand iets download, dat hij, als hij de mogelijkheid van downloaden niet had, het ook gekocht zou hebben? Dan zouden veel Nederlanders het dubbele van hun jaarinkomen kwijt zijn aan auteursrechten.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:54 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dus als ik in de winkel steel maar net niet genoeg om het inkomen van de winkelier serieus aan te tasten dan mag dat ook?
quote:Op zaterdag 28 april 2007 00:55 schreef Xith het volgende:
[..]
maar wat is het verschil tussen het kopieren van muziek en, bijvoorbeeld, het kopieren van ontwerpen van architecten, vervanlsing van schilderijen of andere intelligent property? Het hoort beide gewoon onder de zelfde wet te staan, alleen zou dat betekenen dan miljoenen mensen nu schendbaar zijn. Dat er in feite niets bij de eigenaar afgenomen wordt betekent niet dat er geen wet overtreden wordt. Als liberaal zou je denk ik juist ervoor zijn - aangezien vele patenten ook onder intelligent design vallen. Als een bedrijf miljoenen spendeert aan onderzoek naar een nieuw medicijn, dan is het toch slecht dat een ander, d.m.v. een simpele kopie, zonder dat er echt wat verdwijnt, hetzelfde kan verkopen - zonder eerst onderzoek te doen.
EDIT: Had misschien eerst de hele topic moeten door lezen, zulke dingen zijn al verteld zie ik nu.
Waar wordt het auteursrecht geschonden dan?quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:55 schreef Sickie het volgende:
[..]
Liberaal zijn betekent niet dat je een voorstander moet zijn van het schenden van auteursrecht.
waarschijnlijk heeft een lobby voor hem de tekst geschreven, hij zet handtekening, misschien een beloning en klaar.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: Nu.nl
Dit is echt de giller van de eeuw. De "liberale" VVD'er Toine Manders ( http://www.toinemanders.nl/ ) vindt het downloaden van wat mp3tjes en films gelijk staan aan heling. Deze man is geestelijk gestoord en verdient een hele harde schop onder zijn reet. Ik weet zeker dat de helft van zijn hele familie dan heler is. Hij heeft vast tig neefjes die het namelijk ook doen.
Nouja, dat is dus mijn punt.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:15 schreef Bertwilwat het volgende:
ja en nu willen ze ook een kopieer heffing op DVDrecorders en MP3'sautoradio's, en USB sticks die instantie die de heffing berekent en al of niet afdraagt zijn VVD vrienden.
Het wordt openliijk betwijfelt of die heffing wel op de juiste plek terechtkomtVVD dieven
Klopt. Maar dan zie je twee dingen over het hoofd die in dit topic al tig keer zijn genoemd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:44 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind eigenlijk wel dat die VVD-er gelijk heeft. Als je een winkel in loopt en daar muziek en films weghaalt zonder te betalen, dan ben je ook strafbaar.
Als ik niet kon downloaden zou ik heus niet meer cd's of dvd's kopen of naar de bioscoop gaan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:36 schreef JohnDope het volgende:
Als je iets download, dan verdwijnt er natuurlijk wel vermogen van een ander.
Paar cent heffing? 40 cent op een cd, 70 cent op een dvd.quote:En die paar cent heffing is natuurlijk geen reden om iets te downen. lege DVD's/CD's kosten al bijna niks.
Dat denk ik wel. Maar je zal inderdaad nooit alles kopen, wat je nu hebt staan op je disk.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:08 schreef Doderok het volgende:
[..]
Als ik niet kon downloaden zou ik heus niet meer cd's of dvd's kopen of naar de bioscoop gaan.
[..]
Paar cent heffing? 40 cent op een cd, 70 cent op een dvd.
Verdomd veel als je een volledige system backup maakt.
goede cd/dvds zijn er niet. Vaak staan er max 5 (van de 20) nummers op die leuk zijn, en daar betaal je dan 20 euro voorquote:Op donderdag 26 april 2007 14:12 schreef Richboy het volgende:
Liberaal is ook het beschermen van je eigendom. Dus ja, ik kan me voorstellen dat je dit als heling ziet.
Dat jouw soort nou te lamlendig is om een paar euro uit te geven voor een goede cd/dvd....
Pertinent niet waar. Kijk eens wat verder dan die hardcore rommel. Daarnaast kun je online CD's vrij goedkoop kopen. Helemaal als ze al ietsje ouder zijnquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:58 schreef Party_P het volgende:
[..]
goede cd/dvds zijn er niet. Vaak staan er max 5 (van de 20) nummers op die leuk zijn, en daar betaal je dan 20 euro voor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |