abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48738086
quote:
Europees Parlement steunt omstreden piraterijwet

Uitgegeven: 25 april 2007 18:26

AMSTERDAM - Het Europees Parlement heeft ingestemd met een voorstel dat piraterij moet helpen bestrijden. De richtlijn, die na eerdere kritiek al werd aangepast, is volgens critici te vaag.

Het voorstel verplicht de Europese lidstaten om commerciële schending van intellectueel eigendom strafbaar te stellen. Dat moet volgens de voorstanders helpen om bijvoorbeeld handel in nagemaakte merkkleding tegen te gaan.

De tekst van de richtlijn zou echter zo onduidelijk zijn dat ook internetproviders of bibliothecarissen bij hun reguliere werkzaamheden het risico zouden lopen vervolgd te worden. De grens tussen commerciële schending van auteursrecht en privégebruik van gekopieerd materiaal, wat vaak wel is toegestaan, is volgens de tegenstanders niet duidelijk.

Downloaden

Een amendement van de Nederlandse Europarlementariër Toine Manders (VVD) dat lidstaten zou dwingen om consumenten die inbreuk maken op iemands auteursrecht te vervolgen voor heling, kreeg bij een stemming onvoldoende steun. Daardoor werd downloaden van bijvoorbeeld muziek of films niet in de hele EU strafbaar.

In Nederland is downloaden voor privégebruik onder de huidige wetgeving toegestaan. Alleen het aanbieden van auteursrechtelijk materiaal is verboden.

Europese Raad

De nieuwe richtlijn wordt binnenkort besproken door de Europese Raad. Als die met het plan instemt, moeten de EU-landen de richtlijn in nationale wetgeving omzetten. De Raad kan het plan ook terugsturen naar het Europees Parlement.
Bron: Nu.nl

Dit is echt de giller van de eeuw. De "liberale" VVD'er Toine Manders ( http://www.toinemanders.nl/ ) vindt het downloaden van wat mp3tjes en films gelijk staan aan heling. Deze man is geestelijk gestoord en verdient een hele harde schop onder zijn reet. Ik weet zeker dat de helft van zijn hele familie dan heler is. Hij heeft vast tig neefjes die het namelijk ook doen.
pi_48738272
Liberaal is ook het beschermen van je eigendom. Dus ja, ik kan me voorstellen dat je dit als heling ziet.

Dat jouw soort nou te lamlendig is om een paar euro uit te geven voor een goede cd/dvd....
Werken is voor arbeiders
  donderdag 26 april 2007 @ 14:13:33 #3
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48738322
VVD staat steeds verder af van de mensen. Dat uit zich niet alleen in de verkeizingsuitslag.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_48738331
Tsja, het CDA wil mensen ook al gaan aanklagen voor heling als je voor 15 euro per uur bij een bedrijf een paar Polen inhuurt omdat je dan 'wel kan vermoeden dat er iets niet pluis is'. Maar dat steunt de VVD dan weer niet natuurlijk

Sowieso vind ik dat bedrijven nog veels te veel macht hebben. Kroes kan bijv. maar een boete opleggen tot maximaal 10% van de jaaromzet. Nou dan is het rekensommetje snel gemaakt...

De VVD is gewoon de gepolitiseerde vertegenwoordiger van de bedrijfselite.

En hoe willen ze dit in godsnaam oplossen? Door nóg meer de privacywetten af te zwakken? Zodat de overheid + bedrijven nóg meer van je weten?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48738341
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:12 schreef Richboy het volgende:
Liberaal is ook het beschermen van je eigendom. Dus ja, ik kan me voorstellen dat je dit als heling ziet.
Heling is het doorverkopen van gestolen goederen. Hoe een mp3 downloaden als heling is te kwalificeren ontgaat me volledig.
  donderdag 26 april 2007 @ 14:14:16 #6
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_48738355
quote:

Dat jouw soort nou te lamlendig is om een paar euro uit te geven voor een goede cd/dvd....
ik koop zo 3 cds per week, meer kan ik niet missen.. als ik niet zo downloaden en weten welke ik goed vond zou ik er denk ik juist minder kopen hoor!
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
pi_48738360
quote:

*narrow mind alert*

Moet ik me schuldig voelen omdat artiesten hun 3e Porsche niet kunnen betalen? Zeg het me.

Het is overigens maar zeer de vraag of er minder verkocht wordt.
pi_48738363
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Heling is het doorverkopen van gestolen goederen. Hoe een mp3 downloaden als heling is te kwalificeren ontgaat me volledig.
Diefstal is inderdaad een betere.
Werken is voor arbeiders
pi_48738367
Toine Manders .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_48738375
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:13 schreef Klopkoek het volgende:

De VVD is gewoon de gepolitiseerde vertegenwoordiger van de bedrijfselite.
Dit, dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48738384
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Omdat je het misschien wel aan een kennis geeft! Heling-alert!
pi_48738391
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef pberends het volgende:

[..]

*narrow mind alert*

Moet ik me schuldig voelen omdat artiesten hun 3e Porsche niet kunnen betalen? Zeg het me.
Voor die types niet nee. Maar wel tov de bandjes / artiesten die zich de tyfus werken, maar door jouw soort nog altijd een baan ernaast moeten aanhouden...
Werken is voor arbeiders
pi_48738416
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:15 schreef Richboy het volgende:

[..]

Voor die types niet nee. Maar wel tov de bandjes / artiesten die zich de tyfus werken, maar door jouw soort nog altijd een baan ernaast moeten aanhouden...
Hadden ze een vak moeten leren.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48738429
quote:

[..]

Onwetende kutkloon; De meeste artiesten lopen binnen dankzij optredens. De enigen die echt beter worden van de cd-omzet, dat zijn smerige managers die over de rug van de artiest rijk worden. Waarschijnlijk was Manders er vroeger ook zo één.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_48738434
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef Richboy het volgende:
Diefstal is het toeëigenen van andermans goederen zonder diens toestemming. Aangezien bij het downloaden van een mp3 niemand iets kwijt is gaat ook deze definitie niet op.
pi_48738453
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hadden ze een vak moeten leren.
Duitser
Werken is voor arbeiders
pi_48738472
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef Richboy het volgende:

[..]

Wat is het slachtoffer kwijt Als ik een kopie van jouw kopje koffie maak heb ik iets van je gestolen?
pi_48738473
quote:

[..]

Die verkopen toch al heel weinig? Wat maat het dan uit dat ze maar 32 cd's verkopen in plaats van 38? Vertel het me. Ze merken er niets van.

Overigens gaat maar 1% van de opbrengt van CD-verkopen naar de artiest. De rest gaat op aan managers en platenmaatschappijen. Vertel het me nou eens waarom ik me schuldig zou moeten voelen.
pi_48738556
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Onwetende kutkloon; De meeste artiesten lopen binnen dankzij optredens. De enigen die echt beter worden van de cd-omzet, dat zijn smerige managers die over de rug van de artiest rijk worden. Waarschijnlijk was Manders er vroeger ook zo één.
Heerlijk, zo'n genuanceerde hbo mening
Werken is voor arbeiders
pi_48738561
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Diefstal is het toeëigenen van andermans goederen zonder diens toestemming. Aangezien bij het downloaden van een mp3 niemand iets kwijt is gaat ook deze definitie niet op.
Auteursrecht
Werken is voor arbeiders
pi_48738623
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:20 schreef Richboy het volgende:
Auteursrecht
Schending van auteursrecht is inderdaad de enige juiste benaming. De discussie of dat strafbaar zou moeten zijn hebben we onlangs nog gehad, daar heb ik nou ff geen zin in. Maar het heling of diefstal noemen slaat in elk geval nergens op.
pi_48738669
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Schending van auteursrecht is inderdaad de enige juiste benaming.
Wat is een vorm van intellectuele diefstal is.
quote:
De discussie of dat strafbaar zou moeten zijn hebben we onlangs nog gehad, daar heb ik nou ff geen zin in.
Heb 'm half gevolgd, en inderdaad, die gaan we hier niet opnieuw voeren.
Werken is voor arbeiders
pi_48738677
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:20 schreef Richboy het volgende:

[..]

Heerlijk, zo'n genuanceerde hbo mening
Er is bijzonder weinig wetenschappelijk onderzoek voor nodig om tot de conclusie te komen dat gevierde artiesten geen boterham minder eten door het downloadcircuit, maar als jij maar kunt patsen met je universitaire studentenstatus he . Wat je de komende 10 jaar tot aan je afstuderen ook nog wel zult blijven doen, zoals dat bij de meeste rijkeluiszoontjes die te dom zijn om iets op eigen kracht te behalen het geval is .
pi_48738711
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Er is bijzonder weinig wetenschappelijk onderzoek voor nodig om tot de conclusie te komen dat gevierde artiesten geen boterham minder eten door het downloadcircuit, maar als jij maar kunt patsen met je universitaire studentenstatus he . Wat je de komende 10 jaar tot aan je afstuderen ook nog wel zult blijven doen, zoals dat bij de meeste rijkeluiszoontjes die te dom zijn om iets op eigen kracht te behalen het geval is .
Jouw bijdrage tot nu toe:

Manders bash
Manders bash
En een wanhopige persoonlijke aanval op mij..

Succes met je kansloze leventje
Werken is voor arbeiders
  donderdag 26 april 2007 @ 14:29:50 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48738826
Ik weet niet of dat in eerdere discussies al is opgemerkt maar de consumentenbond heeft trouwens al vaker geconstateerd dat D'66 en GroenLinks het vaakst bij wetsvoorstellen met de belangen van consumenten meestemmen en VVD het vaakst tégen het belang van de consument.

Conclusie: drie zelfbenoemde liberale partijen, allemaal hun eigen geheime agenda.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48738862
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:24 schreef Richboy het volgende:

[..]

Als ik iets download van 50 Cent of Britney Spears, is dat echt intellectuele diefstal? What the hell is this?
  donderdag 26 april 2007 @ 14:31:44 #27
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_48738892
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:26 schreef Richboy het volgende:

[..]

Manders bash
Manders bash

We hebben een winnaar
pi_48738926
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Als ik iets download van 50 Cent of Britney Spears, is dat echt intellectuele diefstal? What the hell is this?
Euh... ja. Goed punt.
Werken is voor arbeiders
pi_48738949
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:32 schreef Richboy het volgende:

[..]

Euh... ja. Goed punt.
Goh, heb je toch nog humor.
pi_48738952
quote:

[..]

Manders bash
Manders bash

Wie begon er nou over andermans opleiding . Verder ga jij allerminst inhoudelijk in op andermans beweringen. Je succes-wens kun je dus beter tot jezelf richten: Ik heb 'm niet nodig .
  donderdag 26 april 2007 @ 15:03:11 #31
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_48739994
quote:

[..]

[..]

Heb 'm half gevolgd, en inderdaad, die gaan we hier niet opnieuw voeren.
Hoezo nu intellectuele diefstal? Je kunt wel dwepen met je universitaire studie bedrijfseconomie, maar het mislopen van winst is iets anders dan het kwijtraken van eigendom. Bij intellectuele diefstal zou je zelf iets aan intellect kwijt moeten raken.

'Schending van auteursrecht', 'piraterij', allemaal prima. Maar de manier waarop het diefstalbegrip door jan en alleman wordt opgerekt gaat echt uit van een ontzettende domheid. Net als de manier waarop die VVD-kneus het begrip 'heling' gebruikt.
pi_48740094
Wat een gezeik om niks. Eerder had je het cassettebandje, nu de mp3.
pi_48740101
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:03 schreef Pool het volgende:

[..]

Hoezo nu intellectuele diefstal? Je kunt wel dwepen met je universitaire studie bedrijfseconomie, maar het mislopen van winst is iets anders dan het kwijtraken van eigendom. Bij intellectuele diefstal zou je zelf iets aan intellect kwijt moeten raken.

'Schending van auteursrecht', 'piraterij', allemaal prima. Maar de manier waarop het diefstalbegrip door jan en alleman wordt opgerekt gaat echt uit van een ontzettende domheid. Net als de manier waarop die VVD-kneus het begrip 'heling' gebruikt.
Ga jij even lekker dwepen met je rechtenopleiding.
Werken is voor arbeiders
  donderdag 26 april 2007 @ 15:09:18 #34
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_48740238
quote:
Op donderdag 26 april 2007 15:06 schreef Richboy het volgende:

[..]

Ga jij even lekker dwepen met je rechtenopleiding.
Nee hoor, ik ben niet zo.
pi_48742737
quote:

[..]

Manders bash
Manders bash

Manders en jij doen anders een onterechte aanval op miljoenen Nederlandse downloaders. Dat vind ik veel erger.
  donderdag 26 april 2007 @ 17:42:58 #36
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48745516
Als ik kijk naar mijn omgeving, dan zie ik de cd en dvd verkoop alleen maar stijgen door het downloaden.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48746688
Als deze man zich ook druk maakt over de kwaliteit van de "muziek" tegenwoordig. Namelijk een misdaad voor het gehoor hoor je mij nergens over zeuren.
pi_48750693
Zojuist is VVD mijn stem verloren. Kent iemand een goede liberale partij die rechts is?
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  donderdag 26 april 2007 @ 20:56:48 #39
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48752031
quote:
Wat is "zijn soort"? De mensheid?
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2007 @ 21:06:36 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48752382
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:42 schreef Gabry het volgende:
Als ik kijk naar mijn omgeving, dan zie ik de cd en dvd verkoop alleen maar stijgen door het downloaden.
Ik ook en ik werk in die tak.
Carpe Libertatem
  donderdag 26 april 2007 @ 22:13:49 #41
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48755118
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:42 schreef Gabry het volgende:
Idd, alleen koop ik hem nooit als hij direct uit is pas als ie goedkoper in de schappen staat. Vind hem gewoon te duur als ie net uit is.

Ga geen euro per nummer (20 euro per CD) betalen als ie 3 maanden later voor een euro of 5 / 10 te koop is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 26 april 2007 @ 23:08:19 #42
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_48757559
Ik denk eigenlijk niet dat het downloaden van muziek zonder ervoor te betalen goed te praten is. Maar ik blijf het natuurlijk gewoon doen.
pi_48760890
quote:

Dat is het afkijken wat iedereen op de middelbare school doet dan ook. Hangen aan de hoogste boom dan maar?

Zonder kennis (wat intellectueel eigendom is) te 'stelen' van anderen waren we geen steek vooruit gekomen. Dan waren we nog met knuppels aan het zwaaien.
  vrijdag 27 april 2007 @ 02:32:18 #44
133012 rood_verzet
The needs of the many
  vrijdag 27 april 2007 @ 07:33:08 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48764882
Never gonna happen.

Want: dan gaat de heffing ook van lege CD's, SD-kaartjes en andere flash-opslagmedia voor fotocamera's, die paar tientjes per DVD-recorder, et cetera verloren.

Het is namelijk:
of toestaan dat er gedownload wordt met een enigszins ontmoedigend beleid en heffing vastleggen, onder het mom van: 'muziek valt toch altijd te rippen en te kopiëren'. Hierbij dient men dus de heffing te accepteren om zo af en toe een mp3'tje te kunnen downloaden. Veel kun je niet aan de overheid overlaten, maar een ontmoedigingsbeleid, mja, dat kan wel lukken denk ik.

Of, de naïve instelling dat alles op papier geschreven waarheid wordt:
Verbieden.
Zoals de VVD -de nieuwe partij genaamd Verenigde Verbods Debielen, denk aan een verbod op natte paddo's na een zelfmoord bijvoorbeeld- zo graag wil.

Echter, dat houdt per definitie in dat de heffing weg moet. Daarmee een opheffing van inkomsten van opslagmedia voor BREIN en zijn 4 broertjes en zusjes zoals stichting thuiskopie.

Gaat dat laatste gebeuren? Nee, ik gok van niet. Óf men moet het combineren, maar dan zal iedereen terecht zeggen: ik heb genoeg heffing betaald om nu eens een mp3tje te downloaden, net zoals vroeger. Een combinatie zal dus niet lang standhouden.

Natuurlijk vinden artiesten downloaden niet altijd even handig, omdat dat een complexere marketingmix met zich meebrengt. Slimme artiesten gaan met hun tijd mee, en sommigen niet. Velen krijgen aardig wat centjes van SENA en andere stichtingen, al is nog altijd onduidelijk wat de verdeelsleutel precies is, maar hey, we hebben het over een institutionele stichting.
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Schending van auteursrecht is inderdaad de enige juiste benaming. De discussie of dat strafbaar zou moeten zijn hebben we onlangs nog gehad, daar heb ik nou ff geen zin in. Maar het heling of diefstal noemen slaat in elk geval nergens op.
Het lijkt me interessant te zien hoe men verdedigt dat iets waar je voor betaald nog steeds diefstal is. Of nog beter, hoe je heffing moet betalen over iets wat heling is verklaard.

"Hey, je moet nog even een paar tientjes betalen voor je DVD-recorder."
"Waarom?"
"Nou, artiesten verdienen sinds de komst van de immer kwalijke mp3 minder. Vinden wij."
"Oh, ja, vroeger betaalde ik wel die heffing, en downloadde ik af en toe wat, maar nu is het toch heling?"
"Ja."
"Dus u gaat mij vertellen dat ik heffing moet betalen omdat er in het nu illegaal verklaarde circuit wat gebeurt?
U gaat ervan uit dat ik mijzelf schuldig zal maken aan iets wat tegenwoordig heling schijnt te heten, en dat ik op voorhand dus schuldig ben daaraan? Mooi vertrouwen heeft u in uw burger."
"...."

Zie bijvoorbeeld benzinevervangers, zoals verschillende oliën aangemaakt met behulp van bijvoorbeeld maïs. Dat brengt nu al meer energie op dan het kost. Als het al beschikbaar en legaal is in Nederland, heeft het erg, erg lang geduurd. Het is schoner en beter voor het milieu, waarom duurde het dan zo lang als het er al is? Verlies heffinginkomsten.

Nu is het downloaden van muziek voor eigen gebruik legaal. Een beetje net zoals je vroeger naar de radio luisterde, en je muziek opnam op een cassettebandje. Legaal gedownloadde mp3's doorverkopen is illegaal, omdat er dan winst mee gemaakt wordt. Daar is geen toestemming voor gegeven. Zoiets kan heel goed stand houden.
Men kán het nu gaan verbieden, en er dan vanuit gaan dat niemand meer gaat downloaden.
Ik denk dat dat een beetje naïef is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 27-04-2007 08:02:39 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2007 @ 07:40:57 #46
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_48764934
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef pberends het volgende:

[..]

*narrow mind alert*

Het is overigens maar zeer de vraag of er minder verkocht wordt.
Merendeel van geld gaat naar platenbazen en distributeurs. Ik zou best via internet direct aan de artiest willen betalen. Meestal wordt er aan concerten en randzaken veel geld verdiend en niet zozeer het plaatje/mp3-tje zelf. Bovendien zorgt downloaden van mp3 voor meer bekendheid, waardoor een breder muziekscala ontstaat voor mensen, die laagdrempeliger is dan een plaatje in de platenzaak luisteren.

Pas bij structureel downloaden EN geld verdienen aan doorverkopen van mp3's maakt het heling.
Alleen downloaden maakt het dus nog geen heling. Bullshit dus van de VVD.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 27 april 2007 @ 07:44:43 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_48764960
quote:

En dan koop je eindelijk een DVD, krijg je eerst een enorme rits baggerreclame van Brein/BAF. Ja, zo moedig je inderdaad mensen aan DVD's te kopen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_48768725
Vroeger traden artiesten nog echt op. Toen kwam de radio en hadden ze een nieuw medium om niet alleen reclame te maken maar er nog aan te verdienen ook. En dankzij de TV is de entertainment industrie veel te groot kunnen worden zonder dat kleine bandjes daar iets aan hadden, wie er toen rijk mee kon worden kan er nu walgelijk veel geld mee verdienen, that's all.

Als ze vroeger ooit zouden aangeboden hebben om gekraste platen tegen een kleine vergoeding te vervangen zou ik nog enig medelijden hebben. Maar toen vonden ze het wel best dat mensen meer dan één keer voor hetzelfde produkt betaalden.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:10:43 #49
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_48770373
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 07:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

En dan koop je eindelijk een DVD, krijg je eerst een enorme rits baggerreclame van Brein/BAF. Ja, zo moedig je inderdaad mensen aan DVD's te kopen.
Ja, echt ronduit onbeschoft om voor je de film gaat kijken nog even uitgemaakt te worden voor dief
Maar ja, erg geliefd was Brein toch al niet
pi_48797094
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

maar wat is het verschil tussen het kopieren van muziek en, bijvoorbeeld, het kopieren van ontwerpen van architecten, vervanlsing van schilderijen of andere intelligent property? Het hoort beide gewoon onder de zelfde wet te staan, alleen zou dat betekenen dan miljoenen mensen nu schendbaar zijn. Dat er in feite niets bij de eigenaar afgenomen wordt betekent niet dat er geen wet overtreden wordt. Als liberaal zou je denk ik juist ervoor zijn - aangezien vele patenten ook onder intelligent design vallen. Als een bedrijf miljoenen spendeert aan onderzoek naar een nieuw medicijn, dan is het toch slecht dat een ander, d.m.v. een simpele kopie, zonder dat er echt wat verdwijnt, hetzelfde kan verkopen - zonder eerst onderzoek te doen.

EDIT: Had misschien eerst de hele topic moeten door lezen, zulke dingen zijn al verteld zie ik nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')