abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48738086
quote:
Europees Parlement steunt omstreden piraterijwet

Uitgegeven: 25 april 2007 18:26

AMSTERDAM - Het Europees Parlement heeft ingestemd met een voorstel dat piraterij moet helpen bestrijden. De richtlijn, die na eerdere kritiek al werd aangepast, is volgens critici te vaag.

Het voorstel verplicht de Europese lidstaten om commerciële schending van intellectueel eigendom strafbaar te stellen. Dat moet volgens de voorstanders helpen om bijvoorbeeld handel in nagemaakte merkkleding tegen te gaan.

De tekst van de richtlijn zou echter zo onduidelijk zijn dat ook internetproviders of bibliothecarissen bij hun reguliere werkzaamheden het risico zouden lopen vervolgd te worden. De grens tussen commerciële schending van auteursrecht en privégebruik van gekopieerd materiaal, wat vaak wel is toegestaan, is volgens de tegenstanders niet duidelijk.

Downloaden

Een amendement van de Nederlandse Europarlementariër Toine Manders (VVD) dat lidstaten zou dwingen om consumenten die inbreuk maken op iemands auteursrecht te vervolgen voor heling, kreeg bij een stemming onvoldoende steun. Daardoor werd downloaden van bijvoorbeeld muziek of films niet in de hele EU strafbaar.

In Nederland is downloaden voor privégebruik onder de huidige wetgeving toegestaan. Alleen het aanbieden van auteursrechtelijk materiaal is verboden.

Europese Raad

De nieuwe richtlijn wordt binnenkort besproken door de Europese Raad. Als die met het plan instemt, moeten de EU-landen de richtlijn in nationale wetgeving omzetten. De Raad kan het plan ook terugsturen naar het Europees Parlement.
Bron: Nu.nl

Dit is echt de giller van de eeuw. De "liberale" VVD'er Toine Manders ( http://www.toinemanders.nl/ ) vindt het downloaden van wat mp3tjes en films gelijk staan aan heling. Deze man is geestelijk gestoord en verdient een hele harde schop onder zijn reet. Ik weet zeker dat de helft van zijn hele familie dan heler is. Hij heeft vast tig neefjes die het namelijk ook doen.
pi_48738272
Liberaal is ook het beschermen van je eigendom. Dus ja, ik kan me voorstellen dat je dit als heling ziet.

Dat jouw soort nou te lamlendig is om een paar euro uit te geven voor een goede cd/dvd....
Werken is voor arbeiders
  donderdag 26 april 2007 @ 14:13:33 #3
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48738322
VVD staat steeds verder af van de mensen. Dat uit zich niet alleen in de verkeizingsuitslag.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_48738331
Tsja, het CDA wil mensen ook al gaan aanklagen voor heling als je voor 15 euro per uur bij een bedrijf een paar Polen inhuurt omdat je dan 'wel kan vermoeden dat er iets niet pluis is'. Maar dat steunt de VVD dan weer niet natuurlijk

Sowieso vind ik dat bedrijven nog veels te veel macht hebben. Kroes kan bijv. maar een boete opleggen tot maximaal 10% van de jaaromzet. Nou dan is het rekensommetje snel gemaakt...

De VVD is gewoon de gepolitiseerde vertegenwoordiger van de bedrijfselite.

En hoe willen ze dit in godsnaam oplossen? Door nóg meer de privacywetten af te zwakken? Zodat de overheid + bedrijven nóg meer van je weten?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48738341
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:12 schreef Richboy het volgende:
Liberaal is ook het beschermen van je eigendom. Dus ja, ik kan me voorstellen dat je dit als heling ziet.
Heling is het doorverkopen van gestolen goederen. Hoe een mp3 downloaden als heling is te kwalificeren ontgaat me volledig.
  donderdag 26 april 2007 @ 14:14:16 #6
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_48738355
quote:

Dat jouw soort nou te lamlendig is om een paar euro uit te geven voor een goede cd/dvd....
ik koop zo 3 cds per week, meer kan ik niet missen.. als ik niet zo downloaden en weten welke ik goed vond zou ik er denk ik juist minder kopen hoor!
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
pi_48738360
quote:

*narrow mind alert*

Moet ik me schuldig voelen omdat artiesten hun 3e Porsche niet kunnen betalen? Zeg het me.

Het is overigens maar zeer de vraag of er minder verkocht wordt.
pi_48738363
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Heling is het doorverkopen van gestolen goederen. Hoe een mp3 downloaden als heling is te kwalificeren ontgaat me volledig.
Diefstal is inderdaad een betere.
Werken is voor arbeiders
pi_48738367
Toine Manders .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_48738375
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:13 schreef Klopkoek het volgende:

De VVD is gewoon de gepolitiseerde vertegenwoordiger van de bedrijfselite.
Dit, dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48738384
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Omdat je het misschien wel aan een kennis geeft! Heling-alert!
pi_48738391
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef pberends het volgende:

[..]

*narrow mind alert*

Moet ik me schuldig voelen omdat artiesten hun 3e Porsche niet kunnen betalen? Zeg het me.
Voor die types niet nee. Maar wel tov de bandjes / artiesten die zich de tyfus werken, maar door jouw soort nog altijd een baan ernaast moeten aanhouden...
Werken is voor arbeiders
pi_48738416
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:15 schreef Richboy het volgende:

[..]

Voor die types niet nee. Maar wel tov de bandjes / artiesten die zich de tyfus werken, maar door jouw soort nog altijd een baan ernaast moeten aanhouden...
Hadden ze een vak moeten leren.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48738429
quote:

[..]

Onwetende kutkloon; De meeste artiesten lopen binnen dankzij optredens. De enigen die echt beter worden van de cd-omzet, dat zijn smerige managers die over de rug van de artiest rijk worden. Waarschijnlijk was Manders er vroeger ook zo één.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_48738434
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef Richboy het volgende:
Diefstal is het toeëigenen van andermans goederen zonder diens toestemming. Aangezien bij het downloaden van een mp3 niemand iets kwijt is gaat ook deze definitie niet op.
pi_48738453
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hadden ze een vak moeten leren.
Duitser
Werken is voor arbeiders
pi_48738472
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:14 schreef Richboy het volgende:

[..]

Wat is het slachtoffer kwijt Als ik een kopie van jouw kopje koffie maak heb ik iets van je gestolen?
pi_48738473
quote:

[..]

Die verkopen toch al heel weinig? Wat maat het dan uit dat ze maar 32 cd's verkopen in plaats van 38? Vertel het me. Ze merken er niets van.

Overigens gaat maar 1% van de opbrengt van CD-verkopen naar de artiest. De rest gaat op aan managers en platenmaatschappijen. Vertel het me nou eens waarom ik me schuldig zou moeten voelen.
pi_48738556
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Onwetende kutkloon; De meeste artiesten lopen binnen dankzij optredens. De enigen die echt beter worden van de cd-omzet, dat zijn smerige managers die over de rug van de artiest rijk worden. Waarschijnlijk was Manders er vroeger ook zo één.
Heerlijk, zo'n genuanceerde hbo mening
Werken is voor arbeiders
pi_48738561
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Diefstal is het toeëigenen van andermans goederen zonder diens toestemming. Aangezien bij het downloaden van een mp3 niemand iets kwijt is gaat ook deze definitie niet op.
Auteursrecht
Werken is voor arbeiders
pi_48738623
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:20 schreef Richboy het volgende:
Auteursrecht
Schending van auteursrecht is inderdaad de enige juiste benaming. De discussie of dat strafbaar zou moeten zijn hebben we onlangs nog gehad, daar heb ik nou ff geen zin in. Maar het heling of diefstal noemen slaat in elk geval nergens op.
pi_48738669
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Schending van auteursrecht is inderdaad de enige juiste benaming.
Wat is een vorm van intellectuele diefstal is.
quote:
De discussie of dat strafbaar zou moeten zijn hebben we onlangs nog gehad, daar heb ik nou ff geen zin in.
Heb 'm half gevolgd, en inderdaad, die gaan we hier niet opnieuw voeren.
Werken is voor arbeiders
pi_48738677
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:20 schreef Richboy het volgende:

[..]

Heerlijk, zo'n genuanceerde hbo mening
Er is bijzonder weinig wetenschappelijk onderzoek voor nodig om tot de conclusie te komen dat gevierde artiesten geen boterham minder eten door het downloadcircuit, maar als jij maar kunt patsen met je universitaire studentenstatus he . Wat je de komende 10 jaar tot aan je afstuderen ook nog wel zult blijven doen, zoals dat bij de meeste rijkeluiszoontjes die te dom zijn om iets op eigen kracht te behalen het geval is .
pi_48738711
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Er is bijzonder weinig wetenschappelijk onderzoek voor nodig om tot de conclusie te komen dat gevierde artiesten geen boterham minder eten door het downloadcircuit, maar als jij maar kunt patsen met je universitaire studentenstatus he . Wat je de komende 10 jaar tot aan je afstuderen ook nog wel zult blijven doen, zoals dat bij de meeste rijkeluiszoontjes die te dom zijn om iets op eigen kracht te behalen het geval is .
Jouw bijdrage tot nu toe:

Manders bash
Manders bash
En een wanhopige persoonlijke aanval op mij..

Succes met je kansloze leventje
Werken is voor arbeiders
  donderdag 26 april 2007 @ 14:29:50 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48738826
Ik weet niet of dat in eerdere discussies al is opgemerkt maar de consumentenbond heeft trouwens al vaker geconstateerd dat D'66 en GroenLinks het vaakst bij wetsvoorstellen met de belangen van consumenten meestemmen en VVD het vaakst tégen het belang van de consument.

Conclusie: drie zelfbenoemde liberale partijen, allemaal hun eigen geheime agenda.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')