abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48816024
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:05 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Neem maar van mij aan dat die knul één en al afwijking is.
Iemand meldde in dit topic dat dat de jongen borderline zou hebben. Maar dat hoeft niet de verklaring te zijn voor de vermeende daad. Dat zal neem ik aan worden uitgezocht met dat persoonlijk onderzoek. Ik geloof ook wel dat de jongen problematisch is geweest, je komt niet voor niets met jeugdzorg in aanraking.

Ik denk zelf dat het een zwaar uit de hand gelopen puberruzie is geweest. Ik geloof ook niret dat hij de bedoeling had de jongen dood te slaan.....

Dat maakt het eindresultaat bepaald niet minder triest.
quote:
Maar dat hoeft wat mij betreft geen reden te zijn om hem dan maar een taakstrafje te geven van 80 uur of zo.
Nee, dat verwacht ik ook niet. Het maakt wel een groot verschil of de jongen via het volwassenrecht of het jeugdrecht wordt berecht. Dat maakt een groot verschil qua duur gevangenisstraf. Ook voor TBS kan dat heel veel uitmaken. Volwassen TBS kan in therie oneindig lang duren; de PIJ maatregel duur maximaal 6 jaar...

Het is nog niet bekend of Pepijn volgens het volwassenrecht wordt berecht.
quote:
Waar ik schoon genoeg van heb is dat halfzachte zalvende sfeertje in de jeugdzorg etc. Als ik als leerkracht een leerling bij zijn arm pak of hem/haar te hard aanspreek wordt ik gelijk aangeklaagd, maar je moest eens weten wat je op een school als leraar allemaal naar je kop krijgt op een dag. Ik zal de laatste zijn die voor het opnieuw instellen van lijfstrraffen is, maar we zijn met zijn allen aardig doorgeschoten tegenwoordig, met alle gevolgen vandien.
Tja het zal niet verkeerd zijn om de goede balans maar eens terug te vinden.
pi_49305826
Pepijn jarig vandaag, wordt 18......

Vraag mij af er in die jongen omgaat op zo'n dag.
pi_49305985
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 18:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Pepijn jarig vandaag, wordt 18......

Vraag mij af er in die jongen omgaat op zo'n dag.
dat hij tenminste zijn verjaardag nog kan vieren?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49307367
Vandaag de eerste competitiewedstrijd zonder gerd, 11-0 gewonnen, veel publiek erbij. Mooie wedstrijd
pi_49309581
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:07 schreef Mathijz het volgende:
Vandaag de eerste competitiewedstrijd zonder gerd, 11-0 gewonnen, veel publiek erbij. Mooie wedstrijd
Moet toch wel apart zijn geweest, zo de eerste keer zonder Gerd. Tjsa je moet weer verder, goed dat de mensen het weer op kunnen pakken en zich kunnen motiveren verder te gaan en dan 11-0 scoren.
pi_49309838
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 18:21 schreef milagro het volgende:

[..]

dat hij tenminste zijn verjaardag nog kan vieren?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik kan me geen enkele voorstelling van maken. Ik kan mij niet indenken dat hij een feestdag heeft vandaag in zijn cel.(en al helemaal niet in het weekend, want dan zitten ze meer op cel dan doordeweeks) . Hooguit een uurtje bezoek van pa en ma en zijn oudere broer Tommie.....

Ik ben benieuwd wanner de rechtzaak begint en of Pepijn word berecht volgens het jeugd- of volwassenrecht.

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 12-05-2007 20:45:41 ]
pi_49310276
Weet iemand waar Pepijn in voorarrest zit? Is het al bekend of hij wordt berecht volgens het jeugd- of volwassenrecht?

Anyone?

zijn er mensen hier die Pepijn kennen?
pi_49311496
Zijn hechtenis is met minstens een maand verlengd stond eergister in de krant.
  zondag 13 mei 2007 @ 02:04:59 #259
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_49321682
ik heb de film gezien van zijn broer
sjeeh die lijken veel op elkaar zeg
djeez kreeg zowaar een indruk van zeg maar..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_49329387
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:20 schreef Mathijz het volgende:
Zijn hechtenis is met minstens een maand verlengd stond eergister in de krant.
Ja, dat was wel waarschijnlijk ja. Na resp. 3 en 14 dagen moest daaorver worden beslist door rechter-commissaris.

Ik vraag mij af wanneer de beslissing valt over juegd- of volwassenrecht. Dat kan, naast maximumstraffen, in Pepijns geval heeeeeeeel veeeeeeeeeel uitmaken als hij een TBS-achtige maatregel krijgt opgelegd. In het jeugdrecht kan een veroordeelde maximum 6 jaar TBS krijgen; volwassen daarentegen "oneindig" lang...... De kans op ene TBS-(achtige) maatregel acht ik bijzonder groot, daar Pepijn een geschiedenis schijnt te hebben....Schijnt dat hij met jeugdzorg in aanraking is geweest en een half jaar op een boerderij in Frankrijk heeft gewerkt.....Daar kom je niet zomaar..

Lijkt mij geen prettige onzekerheid, voor zowel Pepijn als zijn familie. Maar ja, Gerd Nans ouders hebben levenslang....
pi_49329470
quote:
Op zondag 13 mei 2007 02:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik heb de foto's van gezien van Pepijn en z'n oudere broer Tommie. Op Geenstijl staat een ongecensureerde foto van Pepijn....Ik vond ze op de foto niet echt op elkaar lijken. Ik twijfelde zelf of een van de broers misschien wel aangenomen was......Maar in de film is dat misschien wel anders, ja...

Ik zal die film ook es bekijken...
pi_49355747
quote:
Op zondag 13 mei 2007 02:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik heb de film nu ook gezien. Tommie en Pepijn lijken inderdaad heel veel op elkaar. Je zou bijna denken dat Pepijn daar speelt...

Die Tommie kan anders wel geweldig goed dansen...
pi_50193534
Voorarrest van verdachte Pepijn V. is weer met 30 dagen verlengd.

Intussen zal hij een persoonlijkheids onderzoek moeten ondergaan. Benieuwd of en wat ze zullen vinden.

Eind juli is er een nieuwe zitting. Niet duidelijk is of de zaak dan inhoudelijk wordt behandeld. Ik vermoed van wel.....

http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/154818/
Bron ( 2 juni 2007) Benieuwd of en wat ze zullen vinden.

Ook is mij nog niet duidelijk of Pepijn volgens het volwassen of het jeugdrecht wordt vervolgt.

Elsevier heeft haar site copy proof gemaakt

[ Bericht 11% gewijzigd door EchtGaaf op 07-06-2007 10:57:22 ]
pi_51809992
quote:
Rechtszaak doodslag Gerd Nan uitgesteld

Gepubliceerd op 24 juli 2007, 21:47
Laatst bijgewerkt op 24 juli 2007, 21:50

alkmaar - De rechtszaak tegen de jonge Alkmaarder die verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van Gerd Nan van Wijk, is uitgesteld tot 4 oktober.

De advocaat van de verdachte, mr. A. Naarden uit Den Haag, wil nog een aantal getuigen horen bij de rechter commissaris. Ook zit de definitieve rapportage van het Nederlands Forensisch Instituut over de precieze doodsoorzaak nog niet in het dossier.
De zestienjarige havo-scholier Gerd Nan van Wijk uit Heerhugowaard werd op 23 april op het schoolplein van het Jan Arentsz in elkaar geslagen. Hij overleed aan de verwondingen die hij daarbij opliep. Dezelfde dag werd de verdachte aangehouden. Hij bekende direct.

Omdat hij in april nog minderjarig was, moet hij voor de meervoudig kamer jeugd verschijnen. Donderdag vindt in de rechtbank Alkmaar een pro forma zitting plaats. Zowel deze zitting als de inhoudelijke behandeling op 4 oktober vinden achter gesloten deuren plaats.

De verdachte wordt tot nu toe beschuldigd van doodslag. Hij kan worden bestraft met maximaal 24 maanden jeugddetentie. Eventueel komt daar de zogenoemde PIJ-maatregel bij, vroeger jeugd-tbs genoemd.
2 jaar voor moord

En misschien TBS, hoop dat hij dat mag krijgen. En dat ze hem dan nog levenslang vasthouden
pi_51810997
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:31 schreef Mathijz het volgende:

[..]

2 jaar voor moord

En misschien TBS, hoop dat hij dat mag krijgen. En dat ze hem dan nog levenslang vasthouden
Dat laatste zal nooit gebeuren. TBS voor jeugdigen heet PIJ maatregel. Die is aan een maximum gebonden, t.w. zes jaar.
pi_51811836
Aanvullend
quote:
.....

De minderjarige verdachte, die inmiddels een persoonlijkheidsonderzoek heeft ondergaan, werkt volgens het OM volledig mee aan het onderzoek.

http://www.trouw.nl/laats(...)scholier_nog_niet_af
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:28:10 #267
3542 Gia
User under construction
pi_51815289
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste zal nooit gebeuren. TBS voor jeugdigen heet PIJ maatregel. Die is aan een maximum gebonden, t.w. zes jaar.
Dan hoop ik dat hij 2 jaar zit en dan nog 6 jaar jeugd TBS. De volle mep!!

Maar het zal wel weer niet.
pi_51815845
Kleine kans inderdaad, gezien zijn volledige meewerking met het onderzoek. Dat betekent meestal strafvermindering.
pi_51827722
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat hij 2 jaar zit en dan nog 6 jaar jeugd TBS. De volle mep!!

Maar het zal wel weer niet.
Er is dan altijd een kans dat OM in hoger beroep gaat. Er is eerder voorgekomen, dat het gerechtshof itt rechtbank de verdachte wel veroordeelt volgens volwassenstrafrecht.
pi_54971151
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:58 schreef FJD het volgende:

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik van Geenstijl moet denken. .
pi_54971528
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben vereerd dat je mijn bijdragen zo waardevol vind dat je zelfs de moeite neemt om posts van mij die meer dan vier maanden oud zijn te lezen. Je bent de eerste die het krijgt te horen als ze in boekvorm verschijnen

Probeer de volgende keer alleen het hele verhaal er om heen ook te lezen in plaats van er een zinnetje uit te halen en dit los van de context ergens te plaatsen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54971766
Of je schopt een topic van 5 maanden omhoog
pi_54974851
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:05 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik ben je cont
pi_54978836
Klopt dat het proces tegen Pepijn V. 13 december a.s. is?

Is het bekend of hij volgens volwassen of jeugdstrafrecht wordt berecht?

Iemand hier die Pepijn kent? Wat voor jongen is het?

Anyone?
pi_54978928
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:05 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik ben vereerd dat je mijn bijdragen zo waardevol vind dat je zelfs de moeite neemt om posts van mij die meer dan vier maanden oud zijn te lezen. Je bent de eerste die het krijgt te horen als ze in boekvorm verschijnen
Was geen teleologische actie mijnerzijds, dit om misverstanden te voorkomen. Ik zocht info over het aankomende proces tegen Pepijn V. en stuitte weer op dit topic. Zodoende.
quote:
Probeer de volgende keer alleen het hele verhaal er om heen ook te lezen in plaats van er een zinnetje uit te halen en dit los van de context ergens te plaatsen
Weet je wat de dynamiek van dat ene zinnetje was

Ach je postings zijn zo danig markant te noemen dat je ze automatisch leest, zelfs als je het eigenlijk niet wilt. En toegeven, dat is een kwaliteit als je zo kan posten, wees er maar trots op

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 02-12-2007 00:51:13 ]
pi_54995723
Ik heb er niks van terug kunnen vinden in de kranten. Ook binnen de vereniging waarin ik zit heb ik er nog niks over gehoord. De nabestaanden zitten namelijk bij dezelfde vereniging als ik.
pi_54995975
Waarom zit je de hele tijd zo wanhopig naar informatie te vissen, EchtGaaf?
pi_54996404
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:45 schreef Chriz2k het volgende:
Omdat hij jou wil vermoorden en wil nu weten wat dan precies de consequenties zijn.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_54996677
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:36 schreef Mathijz het volgende:
Ik heb er niks van terug kunnen vinden in de kranten. Ook binnen de vereniging waarin ik zit heb ik er nog niks over gehoord. De nabestaanden zitten namelijk bij dezelfde vereniging als ik.
Vaag. Ik zag ergens een tijd terug die 13 december maar vind het nergens terug. Het kan trouwens zijn dat tijdens de zitting pas wordt bepaald of verdachte volgens het volwassen- of jeugdstrafrecht zal worden vervolgd....

Nou ja, wordt vervolgd.
pi_54996697
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:45 schreef Chriz2k het volgende:
Nou wanhopig is wel een groot woord. Ik volg opvallende zaken als deze. Ben benieuwd dus hoe het afloopt.
pi_54997075
Even teruggezocht, 13 december klopt inderdaad.
quote:
Rechtszaak na dood scholier weer uitgesteld

Gepubliceerd op 04 oktober 2007, 20:56
Laatst bijgewerkt op 04 oktober 2007, 21:00
alkmaar -

De rechtszaak tegen een 17-jarige jongen uit Alkmaar voor het doodslaan van de 16-jarige Gerd Nan van Wijk uit Heerhugowaard, die vrijdag plaats zou vinden, is voor de tweede keer uitgesteld. Dit heeft de officier van justitie van de rechtbank in Alkmaar donderdag bekendgemaakt.

Gerd Nan van Wijk werd 23 april van dit jaar voor zijn school door de Alkmaarder met drie klappen tegen de grond geslagen. Later zou hij hieraan in het ziekenhuis overlijden.

De zitting die vandaag zou worden gehouden, is uitgesteld omdat het rapport van het Nederlands Forensisch Instituut nog niet gereed is. Dit instituut moet de exacte doodsoorzaak van de scholier vaststellen. Eerder al, eind juli, werd de zitting ook al uitgesteld. Toen was niet alleen het forensisch rapport nog niet klaar, maar ook het persoonlijkheidsonderzoek van de dader niet afgerond. Dit laatste is inmiddels wel gebeurd.

De rechtszaak is nu uitgesteld tot 13 december, aldus de officier
Bron NHD
pi_55004408
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:36 schreef Mathijz het volgende:
Even teruggezocht, 13 december klopt inderdaad.
[..]

Bron NHD
Bedankt voor het opzoeken van dit bericht.

Benieuwd hoe de zaak gaat aflopen.
pi_55248890
quote:
Eis: jeugddetentie voor doodslaan Gerd Nan van Wijk

Gepubliceerd op 13 december 2007, 16:23
Laatst bijgewerkt op 13 december 2007, 16:49
alkmaar -

Het Openbaar Ministerie heeft donderdag 308 dagen jeugddetentie (waarvan 60 voorwaardelijk) geëist tegen de 18-jarige Alkmaarse jongen die op 23 april Gerd Nan van Wijk doodsloeg.

De jongen is vrijgesproken van doodslag, omdat volgens het OM zelf niet kan worden bewezen dat de jongen de bedoeling had Gerd Nan van Wijk dood te slaan. De jongen krijgt de straf wegens 'mishandeling terwijl het feit de dood ten gevolge heeft'.

De zaak is donderdag achter gesloten deuren volgens het jeugdrecht behandeld. De uitspraak is op 20 december. Als de rechter de eis van het OM volgt zou dat betekenen dat de verdachte op 27 december vrij komt
Ze mogen hem dan met oud en nieuw wel in de grachten van alkmaar gooien
pi_55249293
Dat is toch wel een schandalig lage straf zeg......
  donderdag 13 december 2007 @ 17:34:03 #285
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_55249669
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:18 schreef Greetings het volgende:
Dat is toch wel een schandalig lage straf zeg......
Mits de rechtbank het overneemt. Ze kunnen ook zwaarder gaan natuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_55249689
En hoevaak is het voorgekomen dat een rechter hoger geeft dan het OM eist
  donderdag 13 december 2007 @ 17:39:08 #287
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_55249796
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:34 schreef Mathijz het volgende:
En hoevaak is het voorgekomen dat een rechter hoger geeft dan het OM eist
Niet vaak, wat best jammer is met de soms ronduit belachelijk lage eisen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  donderdag 13 december 2007 @ 17:41:47 #288
92279 N.icka
Windforce 11
pi_55249858

Het leven van een kind is niks meer waard . Vreselijk , het zal je jochie maar zijn wat nu dood is
pi_55249930
Zou wel een beetje vreemd zijn als deze jongen voor oud en nieuw alweer op straat staat.
  donderdag 13 december 2007 @ 17:49:15 #290
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_55250025
Wel bizar dat ie alweer zo snel vrij is. Aan de andere kant, als hij hem sloeg zonder de intentie om hem te doden, dan kan ik er wel mee leven. Het lijkt me namelijk ook bepaald niet fijn om iemand een 'normale' klap te geven, en dat ie dan ineens dood neervalt. Gaat je ook niet in je koude kleren zitten. Wat dat betreft is ie genoeg gestraft.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_55250287
Dit noemt men een "recht" staat. Flikker op.. wat een bananen republiek is dit
pi_55250408
Het wachten is nu op een overtuigde rechtenstudent die ons komt vertellen dat we er niets van begrijpen en dat net iets meer dan 8 maanden een passende straf is voor het op het schoolplein doodslaan van een leeftijdsgenoot.
  donderdag 13 december 2007 @ 18:08:08 #293
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_55250410
240 dagen zitten. Voor het niet betalen van 32000 euro aan boetes krijg je 270 dagen. Omgerekend staat het doodslaan van een mens dus gelijk aan 28000 euro boete.
pi_55251619
Lage eis inderdaad.
pi_55252617
Goh wat een zeer lage eis is dat. Als de rechter dit toewijst, dan vraag ik mij echt af wat de ouders van GerdNan wel niet denken....

Ik ken de zaak niet op detail , maar het lijkt mij gene recht doen aan de dood van Gerdnan. Wat is een mensenleven eigenlijk waard?

Ook wordt er geen PIJ maatregel geeist. De jongen is echter eerder een half jaar naar Frankrijk gestuurd als onderdeel van een heropvoeding. Had kennelijk niet zoveel geholpen.

Vraag me af of ze Pepijn psychologisch hebben onderzocht. Conclusie: geen behandeling nodig?
pi_55252878
quote:
Op donderdag 13 december 2007 18:08 schreef Dagonet het volgende:
240 dagen zitten. Voor het niet betalen van 32000 euro aan boetes krijg je 270 dagen. Omgerekend staat het doodslaan van een mens dus gelijk aan 28000 euro boete.
tja wel typerend voor Nederland inderdaad, je kan iemand ongeveer de hersens inslaan en er bijna mee wegkomen maar als je een boete of iets moet dokken ben je wel echt serieus de sjaak. Gasten als dit levenslang geven is natuurlijk nergens voor nodig maar minder dan een jaar (wat hij zelfs al in voorarrest heeft vastgezeten) is ronduit absurd. zo iemand zou in ieder geval tbs met dwangverpleging er achter aan moeten krijgen, als je zo op iemand in gaat rossen spoor je echt niet.
pi_55253183
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:53 schreef Sora het volgende:

[..]

tja wel typerend voor Nederland inderdaad, je kan iemand ongeveer de hersens inslaan en er bijna mee wegkomen maar als je een boete of iets moet dokken ben je wel echt serieus de sjaak. Gasten als dit levenslang geven is natuurlijk nergens voor nodig maar minder dan een jaar (wat hij zelfs al in voorarrest heeft vastgezeten) is ronduit absurd. zo iemand zou in ieder geval tbs met dwangverpleging er achter aan moeten krijgen, als je zo op iemand in gaat rossen spoor je echt niet.
Vraag mij ook af of die gast psychologisch is onderzocht, al was het maar om de kans op recidive vast te stellen.

In het jeugdstrafrecht kan trouwens geen TBS worden opgelegd, wel een tijdelijke PIJ maatregel. Vraag mij af of daar naar gekeken is.
pi_55253831
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:44 schreef Fides het volgende:
Zou wel een beetje vreemd zijn als deze jongen voor oud en nieuw alweer op straat staat.
Als dat gebeurd dan leven we in een land der waanzin!!!
pi_55295802
De familie roept iedereen op om donderdag naar het gerechtsgebouw te gaan in alkmaar. Zitting is besloten maar wel dat er een statement komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')