Nadal-Coria de beste wedstrijd die je ooit hebt gezien? Puerta-Canas kwartfinale RGquote:Op maandag 23 april 2007 22:26 schreef Norrage het volgende:
Rome heeft al twee jaar op rij de allerbeste wedstrijd van het hele jaar gehad (2005, Nadal - Coria was echt de beste wedstrijd die ik ooit heb gezien, 2006 staat voor zich)...dus jammer dat dat nu niet kan gebeuren...
Toch wordt het vast een hele leuke zeker als we weer een Fed - Nadal krijgen. En nu doet een Canas vast ook mee en de Amerikanen
Canas doet dit toernooi dacht ik ook niet mee. De entry list en qualifiers enz. wordt gedaan op ranking van een bepaalde tijd. Op dat moment stond Canas nog veel te laag om daarvoor in aanmerking te komen, daarom deed hij ook niet mee bij Monte Carlo had ik gelezen.quote:Op maandag 23 april 2007 22:26 schreef Norrage het volgende:
Rome heeft al twee jaar op rij de allerbeste wedstrijd van het hele jaar gehad (2005, Nadal - Coria was echt de beste wedstrijd die ik ooit heb gezien, 2006 staat voor zich)...dus jammer dat dat nu niet kan gebeuren...
Toch wordt het vast een hele leuke zeker als we weer een Fed - Nadal krijgen. En nu doet een Canas vast ook mee en de Amerikanen
Nog nooit gezien, ff kijken of ik die ergens vandaan kan halen. (tips zijn welkom natuurlijkquote:Op maandag 23 april 2007 22:37 schreef Norrage het volgende:
Die was ook wel fijn maar dat was alleen de laatste 2 sets...Coria - Nadal was de hele wedstrijd geweldigHeb die wel al meerdere keren teruggekeken
Die was geweldig, Nadal had het moeilijk toen. Zie nu alweer uit naar RG, toch wel de mooiste Grand Slm vind ikquote:Op maandag 23 april 2007 22:44 schreef Norrage het volgende:
Op zich wel interessant om te kijken wat ik nou eigenlijk de beste wedstrijden ooit vond. Nooit echt bij stilgestaan...Nadal - Mathieu was ook wel fenomenaal vorig jaar...Alleen al omdat hij maar 4 sets duurde maar wel bijna 5 uur...En een eerste set van bijna 2 uur
Nee hoor, hij deed niet mee omdat hij nog last had van een blessure die hij had opgelopen in de finale van Miami.quote:Op maandag 23 april 2007 22:39 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Canas doet dit toernooi dacht ik ook niet mee. De entry list en qualifiers enz. wordt gedaan op ranking van een bepaalde tijd. Op dat moment stond Canas nog veel te laag om daarvoor in aanmerking te komen, daarom deed hij ook niet mee bij Monte Carlo had ik gelezen.
quote:Op maandag 23 april 2007 22:30 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Nadal-Coria de beste wedstrijd die je ooit hebt gezien? Puerta-Canas kwartfinale RGTwee drugsheldenbaronnen!
Echt waar?quote:Op maandag 23 april 2007 22:44 schreef Norrage het volgende:
Op zich wel interessant om te kijken wat ik nou eigenlijk de beste wedstrijden ooit vond. Nooit echt bij stilgestaan...Nadal - Mathieu was ook wel fenomenaal vorig jaar...Alleen al omdat hij maar 4 sets duurde maar wel bijna 5 uur...En een eerste set van bijna 2 uur
Gaaf.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:57 schreef Norrage het volgende:
Of het nou een Fed - Nadal finale wordt of niet, we hebben in ieder geval een Fed tegen Nadal wedstrijd
1e Ronde Rome in de dubbel:
Roger Federer/Stanislas Wawrinka vs Carlos Moya/Rafael Nadal
Nou, in het slikken van pillen is Canas volgens mij niet overrated.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:40 schreef XL het volgende:
4-6, 6-4
Come On Florent! Pak die overrated pillenslikker![]()
Kan Federer Canas nog vroeg in het toernooi tegenkomen?quote:Op zondag 6 mei 2007 20:38 schreef XL het volgende:
Canas ging anders serveren vanaf 3-3...
Wint met 6-3
zonde
Canas speelt tegen Melzer en zit dus aan de kant van Nadal.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Kan Federer Canas nog vroeg in het toernooi tegenkomen?
Jammer. Maar goed, ik hoop op Federer-Nadal, waarbij Nadal de tie-break van de 3e set met 25-23 wint.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:10 schreef XL het volgende:
[..]
Canas speelt tegen Melzer en zit dus aan de kant van Nadal.
quote:Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Jammer. Maar goed, ik hoop op Federer-Nadal, waarbij Federer de tie-break van de 3e set met 25-23 wint.![]()
Nadal tegen Canas is ook wel eens leuk, al denk ik dat Rafa er vrij eenvoudig langsgaat.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:10 schreef XL het volgende:
[..]
Canas speelt tegen Melzer en zit dus aan de kant van Nadal.
Ik heb hem een maand ofzo geleden nog op gravel gezien tegen Vliegen, voor de Davis Cup. Die verloor hij. Dat zegt mij genoeg.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:41 schreef Norrage het volgende:
Hernandez tegen Hewitt...Ben benieuwd wat Hewitt gaat doen...Echt lang geleden dat ik hem op gravel heb zien spelen (op RG vorig jaar na)
quote:
Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 7 mei 2007 15:30 schreef Vector_SLD het volgende:
Op Bwin dus. Nu bezig:Federer/Wawrinka tegen Moya/Nadal
1-1 nadat Verkerk 3 BP's onbenut liet...quote:Op maandag 7 mei 2007 16:03 schreef Ambrosius het volgende:
Verkerk gaat zometeen beginnen tegen Acasuso!
eerder dit toernooi nog:quote:Op maandag 7 mei 2007 17:01 schreef Tim86 het volgende:
volgens mij serveert acasuso onderhands ofzo want hij slaat maar 2 van de 46 services niet in..echt onvertoond dit..
quote:Op maandag 7 mei 2007 17:25 schreef suus21 het volgende:
zoals altijd voor verkerk op atp niveau..
Geen idee. Zit tenslotte ook hier pas 2 uur te kijken naar een boeiend gevecht...quote:Op maandag 7 mei 2007 17:42 schreef Ambrosius het volgende:
Waarom schakelt Sport 1 en houden ze Hewitt niet gewoon op 1.2 bijv.(of doen ze dit wel vaker?)
7-5 6-2 van Melzer gewonnen. In de eerste set kwam hij goed weg.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:43 schreef suus21 het volgende:
heeft Canas nog gespeeld vandaag?
Vermoeidheid na een regenbreak? Ik vond het heel raar zoals hij terugkwam de 3e set hoor :/ Maar het zal in ieder geval te wijten zijn aan zijn gebrek aan wedstrijdritme...quote:Op maandag 7 mei 2007 22:05 schreef Wopper1 het volgende:
Ja Norrage.
Hewitt verbaasde mij ook. Volgens mij speelde de vermoeidheid een grote rol. Was echt bij vlagen super aan het spelen, en kan eigenlijk niet wachten op Wimbledon.
Baghdatis is een jeugdige held en Moya is een verlopen opa.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:55 schreef suus21 het volgende:
wat is daar uiteraard aan?
Robredo vind ik wel een tenniser pur sang.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:13 schreef Norrage het volgende:
ik ben blij als Blake uit de top 10 is (net als Robredo, Davydenko en Ljubicic) en plaatsmaken voor de echte tennisser zoals Baggy, Gasquet en Berdych
Sport 1.quote:
Genoten van Tedje van der Meer zojuist?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sport 1.
Maar het is ook op bwin: accountje aanmaken, inloggen en je hebt beeld.
Niet in het bijzonderquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:45 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Genoten van Tedje van der Meer zojuist?
Federer is echt gigantisch goed gestart. Heel het jaar nog niet gezien van hem.
Hij komt nogal vermoeid over inderdaad.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:56 schreef Tim86 het volgende:
hij staat echt heel slecht te spelen ja..bijna geen enkel punt dat hij zelf maakt..ziet er ook erg vermoeid uit weer
En wat te denken van die service!quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:07 schreef Vector_SLD het volgende:
Gelukkig begint Volandri zo, met zn ijzeren forehand
4 op een rij en hij heeft nog geen blauw oog, valt mee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:16 schreef Piet_Veerman het volgende:
Als Soderling nog 2 ballen verkeerd raakt gaat-ie met zichzelf knokken ben ik bang.
Ach ja, Fedje tikt hem er toch af...quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:27 schreef Ambrosius het volgende:
Volandri klopt Gasquet!
Drama van Blake, in allebei de sets stond 'ie een break voor, en dan nog niet eens 1 set tegen Massu kunnen pakken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:18 schreef tordesmonats het volgende:
Massu in de tweede set van 5-2 achter naar 7-5 en winst op Blake.
Massu-Gonzalez in de volgende ronde en ik vrees het ergste voor Gonzalez.
Ja, en 43% van de punten op z'n 1e service gewonnen en 29% op z'n 2e.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:14 schreef TheGeneral het volgende:
Fed 1e service percentage... 32 %
Als Federer slecht speelt, speelt hij echt slecht.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:33 schreef TheGeneral het volgende:
hup, weer een break. 2-1 Volandri.
Of tegen Canas in Indian Wells en Miami en tegen Nadal in Monte Carlo.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:37 schreef TheGeneral het volgende:
Het lijkt Federer in Cincinatti wel... Tegen Murray.
Ik vind het echt slecht hoor. Je zou toch zeggen dat hij toch wel beter zou moeten kunnne dan dit. Als hij slecht speelt, staat hij er altijd zo futloos bij.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:40 schreef Ambrosius het volgende:
Twee dubbele fouten in 1 game, dit heeft geen zin.
Ja, zou kunnen. Maar wat ik mis bij Federer is het vechten als hij achter stat. Het lijkt bijna wel of hij het opgeeft als hij de eerste set verliest ofzo.Nu hóéft hij natuurlijk ook niet veel te vechten, omdat hij bijna alles wint. Maar dit jaar is hij in elk geval een stuk minder dominant dan in 2005 en 2006.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:48 schreef Wopper1 het volgende:
Federer zijn shirt was werkelijk na 3 games al helemaal doorweekt. Zal me niks verbazen als die wat heeft.
je kunt nu eenmaal niet altijd zo goed zijn..quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen. Maar wat ik mis bij Federer is het vechten als hij achter stat. Het lijkt bijna wel of hij het opgeeft als hij de eerste set verliest ofzo.Nu hóéft hij natuurlijk ook niet veel te vechten, omdat hij bijna alles wint. Maar dit jaar is hij in elk geval een stuk minder dominant dan in 2005 en 2006.
Nee, da's waar. En dat vind ik ook niet ert. Maar ik vind het wel erg als ik het idee heb dat hij er niet voor vecht. Kan natuurlijk zijn dat hij zich niet lekker voelt, maar als dat niet zo is, vind ik dit echt zwak.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:55 schreef suus21 het volgende:
[..]
je kunt nu eenmaal niet altijd zo goed zijn..
quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:53 schreef suus21 het volgende:
wat maakt ie rare fouten, het lijkt mij wel...
oh nee, 275...quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:05 schreef TheGeneral het volgende:
En daar gaan weer 425 punten...
Aardige kansen voor Federer om wat aan zijn zelfvertrouwen te doen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:09 schreef suus21 het volgende:
in Hamburg staat ie er gewoon weer. Daar is het altijd koud plus regen en blijkbaar speelt ie dan altijd goed..
Ja, vind ik ook. Maar hij staat er eigenlijk altijd zo ongeïnpireerd bij als hij achter staat of staat te verliezen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:02 schreef suus21 het volgende:
fed stond er idd ongeinspireerd bij, maar zo was hij vroeger ook vaak toen hij stond te verliezen. Ik denk dat fed mentaal niet meer zo sterk is na die verliespartijen dit jaar..en zeker nadat ie toch weer niet van Nadal wist te winnen op gravel.
Dat denk ik ook niet. Maar het hangt denk ik ook wel af van Hamburg. Mocht hij daar weer goed spelen dan krijgt hij misschien weer wat zelfvertrouwen voor RG.quote:Ben benieuwd wie hem op RG gaat verslaan want ik denk niet dat ie gaat winnen.
Waarom denk je dat, omdat Nadal tegen die tijd zijn beste tijd heeft gehad?quote:Over 3 a 4 jaar wint ie RG.
Ja, precies. Jij en ik maken denk ik ook nog wel een kans.quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:45 schreef TheGeneral het volgende:
Het enige voordeel voor Federer is, dat hij niet verslagen wordt door de tegenstander, maar door zichzelf. Als hij normaal speelt wint hij gewoon van iedreen. Maar als hij zo slecht speelt, kan zelfs Volandri van hem winnen.
Ja, precies, dat denk ik ook. Het is niet meer bij voorbaat een kansloze zaak. Dat was het misschien nooit mar in hun beleving zal dat vaak wel zo zijn denk ik.quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:35 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Aardige kansen voor Federer om wat aan zijn zelfvertrouwen te doen.
Toch gaan er nu zoveel meer spelers anders een duel met Federer in. Wanneer een Volandri al kan winnen van Federer. Zal aardig stimuleren voor de rest.
Heeft Nadal dat aangegeven of vermoed je dat gewoon?quote:Nadal zal volgens mij niet spelen in Hamburg wanneer hij hier mocht winnen.
Ja, kan me niet herinneren vak te hebben gezien dat de thuisspelers het zo goed doen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:10 schreef Ambrosius het volgende:
Die Italianen doen het echt goed, Starace wint de eerste set van Davydenko met 6-4.
Waren zelfs 6 breaks, het regent nu weer eens in Berlijn.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:16 schreef TheGeneral het volgende:
Schnyder - Hingis op Eurosport. 3-3. Waarvan 5 breaks.
ja dat geldt ook voor mijquote:Op donderdag 10 mei 2007 16:45 schreef TheGeneral het volgende:
Het enige voordeel voor Federer is, dat hij niet verslagen wordt door de tegenstander, maar door zichzelf. Als hij normaal speelt wint hij gewoon van iedreen. Maar als hij zo slecht speelt, kan zelfs Volandri van hem winnen.
Omdat ze lomp is? Weet ik het.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:36 schreef suus21 het volgende:
Waarom beweert Boogert zoiets?
Ze noemde een rijtje grote namen die er al uitlagen, waardoor outsiders kansen zouden hebben dit toernooi.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:37 schreef suus21 het volgende:
wat zei ze dan precies?
Schrok wakker toen ik Kristie hoorde, maar geen Agassi te bekennenquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:23 schreef Ambrosius het volgende:
Boogert beweert dat Agassi deze week in Rome speelde.
Maar als het goed is, wint hij weer at punten in Hamburg. Daar heeft hij natuurlijk niets te verdedigen, omdat hij daar vorig jaar niet speelde. (Nadal speelde toen ook niet, na die geweldige finale van Rome).quote:
Zou me erg tegenvallen als Nadal doping zou blijken te gebruiken. Ik heb veel respect voor hem. Ik ken niemand die zo'n positieve uitstraling op de baan heeft...ik heb hem nog nooit zijn hoofd zien laten hangen bijvoorbeeld en ik ken niemand die zich zo goed concentreert als hij.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:59 schreef Mrdropshot het volgende:
Nadal opent weer als een beest. Zou me niet verbazen als dat zou samenhangen met gebruik van doping. Hij staat vanaf punt 1 te spelen zoals anderen tegen het eind van de 2e set
Ik vind Nadal stabieler dan Federer. Die zakt de laatste tijd vaak in. Ben enorm benieuwd hoe Federer het in Hamburg doet en helemaal naar hoe hij het op Roland Garros doet.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:11 schreef Mrdropshot het volgende:
WOW, Nadal staat super te spelen, zo goed heb ik roger lang niet zien spelen![]()
Zou op het naambordje "Fuentes" hebben gestaanquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:38 schreef Piet_Veerman het volgende:
's-Morgens nog in het ziekenhuis met duizelingen en niet lekker voelen en 's-avonds tekeer gaan als een beest. Geef mij ook zo'n wondermiddeltje.
Wie, Nadal?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:38 schreef Piet_Veerman het volgende:
's Morgens nog in het ziekenhuis met duizelingen en niet lekker voelen en 's avonds tekeer gaan als een beest. Geef mij ook zo'n wondermiddeltje.
bron graagquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:38 schreef Piet_Veerman het volgende:
's Morgens nog in het ziekenhuis met duizelingen en niet lekker voelen en 's avonds tekeer gaan als een beest. Geef mij ook zo'n wondermiddeltje.
Nadal ja. Stond zo'n beetje op elke zichzelf respecterende sport website, oa:quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wie, Nadal?Waar heb je die info gevonden?
Echt waar?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:40 schreef Chriz2k het volgende:
Er is bloed van Federer afgetapt en bij Nadal ingespoten!
Ja, echt leuk dat hij het zo naar zijn zin heeft.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:54 schreef Ambrosius het volgende:
Mooi dat Youzhny blijft vechten, ondanks dat iedereen in het stadion (inclusief hijzelf) weet dat 'ie eraf gaat.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:45 schreef Mrdropshot het volgende:
Als deze spanjaard zo blijft tennissen dan kunnen we einde van het jaar weleens een nieuwe numero uno hebben![]()
Zal de sport en Federer komende tijd goed doen. En vervolgens wordt Federer alsnog de beste aller tijden.![]()
Ja, ongelooflijk.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:16 schreef Ambrosius het volgende:
Ook de tweede set met 6-2 voor Rafa, nummer 74 op rij op gravel ondertussen.
enige bedreiging was rafa's eigen fitheid..youzhny zelf nietquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:17 schreef Federer-fan het volgende:
En dan werd er nog gezegd dat Youzhny Nadals winning streak op gravel kon bedreigen.![]()
Ja, niet te filmen. Hij is zo precies.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:18 schreef Mrdropshot het volgende:
Nadal had eerste uren nodig en nu mept ie topspelers in 6-2 6-2 er af. 9 unforced errors van Nadal in 16 games![]()
Ik ben te lui om het op te zoekenquote:
Nee, het is gewoon CET, als je dat bedoelt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:23 schreef Mrdropshot het volgende:
[..]
Ik ben te lui om het op te zoeken. Is er tijdsverschil met dat schema?
Si.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon CET, als je dat bedoelt.![]()
ja, kijk hier maar evenquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:27 schreef Mrdropshot het volgende:
Nog even een vraagje: is er een progje waardoor dat kleine schermpje vergroot kan worden zonder noemenswaardig kwailiteitsverlies?
Als een beest.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:50 schreef Tim86 het volgende:
Djoko wordt morgen afgeslacht denk ik..
Muy bien.quote:
Mwah, Nadal stabieler.. Die is na Wimbledon vorig jaar helemaal ingezakt en heeft de 8 maanden erna niks meer gepresteerd. Federer is nu pas 2 maanden matig. Maar heeft nog wel een finaleplaats gehaald.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind Nadal stabieler dan Federer. Die zakt de laatste tijd vaak in. Ben enorm benieuwd hoe Federer het in Hamburg doet en helemaal naar hoe hij het op Roland Garros doet.
Dat is waar, maar het had bij Nadal voor een deel te maken met en blessure als ik me niet vergis. Voor het overige deel heb je gelijk. En je hebt ook gelijk dat Federer pas twee maanen wat minder is. Wat ik eigenlijk meer bedoel (maar dat zei ik niet duidelijk) is dat Nadal er mentaal sterker uitziet op de ban. Federer lijkt het zo ongeveer op te geven als hij achter staat. Dat was in zijn laatste vier verliespartijen zo vind ik (dus die twee keer tegen Canas, die keer tegen Nadal en nu tegen Volandri).quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Mwah, Nadal stabieler.. Die is na Wimbledon vorig jaar helemaal ingezakt en heeft de 8 maanden erna niks meer gepresteerd. Federer is nu pas 2 maanden matig. Maar heeft nog wel een finaleplaats gehaald.
Dat is waar ja.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 06:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het had bij Nadal voor een deel te maken met en blessure als ik me niet vergis. Voor het overige deel heb je gelijk. En je hebt ook gelijk dat Federer pas twee maanen wat minder is. Wat ik eigenlijk meer bedoel (maar dat zei ik niet duidelijk) is dat Nadal er mentaal sterker uitziet op de ban. Federer lijkt het zo ongeveer op te geven als hij achter staat. Dat was in zijn laatste vier verliespartijen zo vind ik (dus die twee keer tegen Canas, die keer tegen Nadal en nu tegen Volandri).
Stel je voor dat Robredo niet naar de Rockopera Tommy van The Who genoemd was. Dan was het een saaie droplul geweest en nu is het een heldquote:
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:45 schreef Norrage het volgende:
Als Davy naar zijn potentie speelt tegen Nadal, zie ik het hem Nadal nog best wel moeilijk maken...
Ik geef je mee, Davy speelt 90% van de keren waardeloos...Maar als hij zijn beste spel speelt kan hij van iedereen (behalve Fed, alhoewel nu...:P) winnen...quote:
Met mijn 10% beste punten zou ik ook meer 3 dan 6 zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik geef je mee, Davy speelt 90% van de keren waardeloos...Maar als hij zijn beste spel speelt kan hij van iedereen (behalve Fed, alhoewel nu...:P) winnen...
Nadal moet nog wel winnen vandaagquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:33 schreef Norrage het volgende:
Ben benieuwd naar Nadal - Davydenko
Ik ook.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:12 schreef suus21 het volgende:
ik vind het allebei waardeloze spelers..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |