quote:Kosten: 300+ kamer, studie 2000 in een jaar (exclusief boeken etc die waarschijnlijk meer zijn dan dat bedrag), eten, bier, kleren, verzekering 100 euro. Kom je op een bedrag van rond de 800 euro per maand schat ik. Als je studeert, sport, net van een andere stad komt ofzo is dat niet zo makkelijk te doen hoor.
Denk je dat dat normaal is?quote:Op maandag 23 april 2007 15:33 schreef Consigliere het volgende:
Is dat niet een beetje overdreven Ananas? 150 huur (jullie zijn toch met zn 2?).. + 5 sporten + 50 eten+ 20 drinken + 50 verzekering = 275 .. Je ouders betalen de studie en heb je met een 150 per maand genoeg voor kleding. --> = 425 per maand en daar gaat nog studiefinanciering van af..
quote:Op maandag 23 april 2007 09:10 schreef Principessa het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik al een tijd niet meer bij één van mijn ouders woon... Het zijn schatten hoor, maar na twee dagen logeren beginnen ze meestal wel weer te zeuren (dat ik mijn troep op moet ruimen ofzo).
Voor als je een kamer zoekt is Marktplaats ook een goede. Ik ken iemand die in Amsterdam een redelijk goede deal had en iemand die in Utrecht voor een prikkie op een mooie plek zit!
Holy Shit... Helmond dat is aan de rand van de wereld... Wat ga je doen? (als ik zo vrij mag zijn...)quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:36 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Ik ga eerst naar Helmond en daarna naar Rotterdam
![]()
Succes, maandag!quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:16 schreef sefer het volgende:
Ik ben sinds kort een Amsterdammer met bootje!
Onzin, je krijgt voor 300 euro echt geen fatsoenlijk tweepersoonsappartement zo makkelijkquote:Op maandag 23 april 2007 15:33 schreef Consigliere het volgende:
Is dat niet een beetje overdreven Ananas? 150 huur (jullie zijn toch met zn 2?).. + 5 sporten + 50 eten+ 20 drinken + 50 verzekering = 275 .. Je ouders betalen de studie en heb je met een 150 per maand genoeg voor kleding. --> = 425 per maand en daar gaat nog studiefinanciering van af..
Wat? ¤50 per maand voor voedsel? Je bedoelt niet per week ofzo?quote:Op maandag 23 april 2007 15:33 schreef Consigliere het volgende:
ooh je leent dus, nu snap ik hoe je het doetquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:30 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Onzin, je krijgt voor 300 euro echt geen fatsoenlijk tweepersoonsappartement zo makkelijk
5 sporten?.
50 eten?
20 drinken?./
50 verzekering?
dat is leven onder de armoedegrens man
Maar goed, aan de adere kant. Nogmaals: Ik betaal alles zelf. Ik werk 8 uur per weke en heb een maximale lening. Als je niet wil lenen, OK. Maar dan maak je dus gewoon de keus niet zelfstandig te willen zijn, klaaaaaaaaaarrrrrrrrr.
ligt aan de studie.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:35 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Lenen hoeft niet, hoor!
Ik werk 15 uur p/w plus studie.
Das echt gewoon onzin hoorquote:Op dinsdag 24 april 2007 17:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ja, zit ik ook aan te denken. Om nog 4 à 8 uur erbij te werken. Bovendien kan ik nog wel ietsje bescheidener gaan leven. Aan de andere kant wil ik meer tijd besteden aan cultuur, sport en verven, dat kost dan weer geld.
Iig lijkt het me evident dat financiën geen goede redenen zijn om thuis te blijven, als je graag zelfstandig wil zijn. Het kan namelijk makkelijk. Mét lenen of zónder lenen.
jij hebt gewoon een baggeraccount-kloon?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:52 schreef De_Ananas het volgende:
Verkeerde account
Dan heb je het ook nog niet eens over eenmalige dingen die je moet kopen en kleren enzo
Nee, das m'n huisgenootquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:56 schreef lienelien het volgende:
[..]
jij hebt gewoon een baggeraccount-kloon?![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:50 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
Das echt gewoon onzin hoor
300+ woning
90 ziektenkosten
200 boeken
200 studie
100 eten (als je op rantsoen leeft)
20 telefoon
----
910+
-250+45
-----
600+
Per maand, en dan zonder sporten en bier. Als je 18 bent en je krijgt 6 euro per uur dan moet je dus 100+ uur per maand maken. Probeer dat maar is te doen met studie, sporten en sociaal leven.
200 uur werken?quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]. Ik heb zo'n 1200 euro per maand inkomsten. Alles gaat eeruit. Het kan veel minder, mn punt was alleen maar dat het écht niet m oeilijk is genoeg inkomsten te krijgen.
Je doet dus niet alles zelfquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:21 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
750 IB groep (incl lening zoals ik al zei, bezwaar - OK - maar je kan ook meer werken, of minnder uitgeven, en als je echt graag zelfst. wil zijn maakt zon lening niet uit), 8 uur per week werken, 100 euro van mijn ouders.
Wel lief!quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:04 schreef jimjim1983 het volgende:
kutzwerver
zat een zwerver eten op te rapen van de grond, en toevallig had ik een bak lasagna van mn ma meegekregen, dus ik vraag of ie het wilt hebben. vraagt ie "is t koud?" ik: "ja"![]()
met een bedroefd gezicht nam ie t aan en zei "ok"![]()
en nu heb ik honger en geen lasagna
quote:Op woensdag 25 april 2007 00:44 schreef Principessa het volgende:
[..]
Wel lief!
Ik heb het ook een keer gehad met vlees van de bbq. Was allemaal over en niemand wilde het hebben. Toen heb ik het naar het station gebracht. Ik had het eerst nog helemaal gebakken enzo. Maar ze waren helemaal niet zo enthousiast
![]()
ik dacht laat ik ook eens doen of ik met voetbal mee kan praten...quote:
niet meer doen dus.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:24 schreef Principessa het volgende:
[..]
ik dacht laat ik ook eens doen of ik met voetbal mee kan praten...![]()
Nee. Ik heb ook niet gezegd dat dat móet. Maar ik zou ook zonder het geld kunnen, zonder die 100 euro. Bovendien ben ik niet afhankelijk. Dit is gewoon een redelijke bijdrage. In een "normale" maatschappij zou je dit namelijk van je overheid of andere instanties moeten krijgen.quote:
Je zei wel dat je geheel onafhankelijk was, wat dus niet klopt. En zonder lenen lukt het niet zomaar aangezien jij ook maar 8-10 uur per week werkt. En van de overheid krijg je al 300+OV.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:15 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Nee. Ik heb ook niet gezegd dat dat móet. Maar ik zou ook zonder het geld kunnen, zonder die 100 euro. Bovendien ben ik niet afhankelijk. Dit is gewoon een redelijke bijdrage. In een "normale" maatschappij zou je dit namelijk van je overheid of andere instanties moeten krijgen.
Ik ben ook niet afhankelijk. Ik krijg geld van ze. Dat zijn 2 dingen. Het is een extraatje, dat van mijn ouders. Ik reken er niet op betreffende mijn noodzakelijke uitgaven.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je zei wel dat je geheel onafhankelijk was, wat dus niet klopt. En zonder lenen lukt het niet zomaar aangezien jij ook maar 8-10 uur per week werkt. En van de overheid krijg je al 300+OV.
je moet gewoon niet zo dom lullen en toegeven dat je makkelijk alleen kan wonen als je dat wil, ongeacht of je wel of niet iets krijgt v je ouders. bovendien: ik zou 8 uur meer kunnen werken per week. dan zou ik geen lening meer nodig hebben. jullie smoesjes zijn een beetje triest. je wil het jezelf gewoon makkelijk maken. ok. kinderachtig. ok. maar geef t dan toe.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:00 schreef jimjim1983 het volgende:
ja als je veel geld leent dan is het makkelijk rondkomen, lijkt me logisch.
ander onderwerp bitte![]()
quote:Op woensdag 25 april 2007 12:22 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
je moet gewoon niet zo dom lullen en toegeven dat je makkelijk alleen kan wonen als je dat wil, ongeacht of je wel of niet iets krijgt v je ouders.
smoesjes?quote:bovendien: ik zou 8 uur meer kunnen werken per week. dan zou ik geen lening meer nodig hebben. jullie smoesjes zijn een beetje triest. je wil het jezelf gewoon makkelijk maken. ok. kinderachtig. ok. maar geef t dan toe.
wtfquote:Op woensdag 25 april 2007 17:45 schreef Hagelkaas het volgende:
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=26235
Ik was er bij, mijn school tegen de andere.. Stelletje lompe boeren.. Die vijftig mensen waren trouwens een dikke 200, maar toen die politiehelikopter werd gezien rende iedereen keihard weg. En naast die stenen werd er ook geslagen met fietskettingen enzo. Echt gestoord. Je zag al die moeders met kindjes wegrennen en mensen waarschuwen dat ze weg moesten enzo.
Begon om ongeveer 4 uurquote:Op woensdag 25 april 2007 17:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wtf
was daar nog bijna heengegaan vanmiddag
quote:Op woensdag 25 april 2007 18:11 schreef Hagelkaas het volgende:
Ruzie tussen een jongen van mijn school en een andere.. Allebei de halve school erbij halen en knokken maar..Tussen Vossius en HLZ om precies te zijn.
Maar gewoon een potje eerlijk matten is wel coolquote:Op woensdag 25 april 2007 18:53 schreef jimjim1983 het volgende:
nee dan ook niet. weet natuurlijk niet wat de aanleiding is maar andere mensen optrommelen omdat je ruzie hebt vind ik maar zielig.
Gewoon gasten die eerlijk met elkaar vechten is gewoon stoerquote:Op woensdag 25 april 2007 19:40 schreef Hagelkaas het volgende:
Soms dan. Dit soort gevechten vind ik alleen maar ""
Als iemand mij echter uitdaagd ben ik zeker niet vies van een potje knokken..
Voor de honderdste keer: wat is het bezwaar tegen lenen? Je kan er zoveel verzinnen, maar als je graag zelfstandig wil zijn, dan kan je lenen. Klaaaaaaaaar.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]als je leent wel ja, anders niet. ik iig niet. niet dat het moeilijk is ofzo maar ik raak wel iedere maand al mn geld kwijt.
[..]
dat je het terug moet betalenquote:Op woensdag 25 april 2007 19:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Voor de honderdste keer: wat is het bezwaar tegen lenen? Je kan er zoveel verzinnen, maar als je graag zelfstandig wil zijn, dan kan je lenen. Klaaaaaaaaar.
Er is geen bezwaar tegen lenen. Je bent nu zelfstandig. Als je klaar bent met je studie moet je het ook zélf af betalen. Punt, punto, klar, finished.quote:Op woensdag 25 april 2007 19:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Voor de honderdste keer: wat is het bezwaar tegen lenen? Je kan er zoveel verzinnen, maar als je graag zelfstandig wil zijn, dan kan je lenen. Klaaaaaaaaar.
Als dat een bezwaar is kies je dus gewoon voor de makkelijke weg in plaats van voor jezelf verantwoordelijk zijn. Dat is OK, maar het is gewoon je eigen keus en niet een degelijk bezwaar.quote:
jamaar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor de afbetaling van je lening.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:20 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Als dat een bezwaar is kies je dus gewoon voor de makkelijke weg in plaats van voor jezelf verantwoordelijk zijn. Dat is OK, maar het is gewoon je eigen keus en niet een degelijk bezwaar.
quote:Op woensdag 25 april 2007 20:20 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Als dat een bezwaar is kies je dus gewoon voor de makkelijke weg in plaats van voor jezelf verantwoordelijk zijn. Dat is OK, maar het is gewoon je eigen keus en niet een degelijk bezwaar.
*zucht*quote:Op woensdag 25 april 2007 20:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]alsof lenen de moeilijke weg is, hou toch op man
Inderdaad. Dat bedoel ik juist.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:24 schreef Principessa het volgende:
[..]
jamaar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor de afbetaling van je lening!
euh ja dat lijkt me logisch...quote:Op woensdag 25 april 2007 20:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
t is fijner, makkelijker, minder duur, als je niet leent en gewoon je paps en mams lekker laat dokken voor bepaalde zaken. nietwaar?
quote:En: Kap eens met die ontzettend achterlijke smiley. Je maakt jezelf nogal belachelijk.
volgens mij snap je me niet helemaal.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ok, dus 'moeilijk' was toch niet zo'n rare term.
Leg het dan eens uit. Eerst nadenken hè Jim. De discussie is: Als je graag zelfstandig wil wonen, dan is dat geen probleem. Als je het niet doet, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
volgens mij snap je me niet helemaal.
Ik kan je zeggen: vandaag kwam het ook hard aan... woei!quote:Op woensdag 25 april 2007 22:36 schreef Roi het volgende:
Ik lees net in het Stadsblaadje dat je maar 1 blikje/flesje in je handen mag hebben, sixpacks kunnen al gezien worden als handelswaar!
Wordt trouwens heerlijk weer dus het bier zal wel goed aankomen.
Ja, daar zijn we het over eens. Zijn we het er ook over eens dat je best voor jezelf kán zorgen als je dat wil?quote:Op woensdag 25 april 2007 23:12 schreef jimjim1983 het volgende:
ja het ging over voor jezelf kunnen zorgen.
je vader en moeder die alles betalen is makkelijk, veel geld lenen iets minder makkelijk, en voor je geld werken weer moeilijker. zijn we het nu eens dan?
wij hebben een andere definitie van voor jezelf zorgen denk ik.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ja, daar zijn we het over eens. Zijn we het er ook over eens dat je best voor jezelf kán zorgen als je dat wil?
Nee, vind je koninginnedag niet genoeg?quote:Op donderdag 26 april 2007 00:48 schreef zquing het volgende:
gaan er nog mensen van hier naar de aprilfeesten op nieuwemarkt? Ik kom er net vandaan en 't was erg gezellig
uuuhhh, niet echt. Feest is altijd leukquote:Op donderdag 26 april 2007 08:50 schreef Principessa het volgende:
[..]
Nee, vind je koninginnedag niet genoeg?
wat is er te doen dan?quote:Op donderdag 26 april 2007 00:48 schreef zquing het volgende:
gaan er nog mensen van hier naar de aprilfeesten op nieuwemarkt? Ik kom er net vandaan en 't was erg gezellig
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=26257quote:'Koningin van de Zeedijk' overleden
26-4-2007
Tante Aal, de ongekroonde Koningin van de Zeedijk, is woensdagmiddag op 86-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een beroerte.
Aal Steilen woonde bijna 70 jaar op de Zeedijk waar ze ook jarenlang een café uitbaatte. Ze maakte er heftige tijden mee zoals de jaren zeventig, toen vele dealers en junks de Dijk bevolkten. Aal liet zich niet wegjagen, maar bleef en werd de ambassadrice van de buurt. Op feesten zoals de Hartjesdagen, de jaarlijkse brunch of het circus op de Nieuwmarkt was ze altijd van de partij.
Tante Aal wordt aanstaande dinsdag of woensdag begraven.
livebandjes en mensen kijken, er is ook een zweefmolenquote:
Se hep een rijk leven gehad....quote:Op donderdag 26 april 2007 22:53 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=26257
Zo relaxt he.. ff uitwaaien en op dat water kijkenquote:
Sufferd! Je weet toch dat hier zo streng en veel (!) wordt gecontroleerd...!quote:Op vrijdag 27 april 2007 02:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb vandaag een boete gehad voor fietsen zonder licht![]()
waar was dat?quote:Op vrijdag 27 april 2007 02:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb vandaag een boete gehad voor fietsen zonder licht![]()
Whehehe.quote:Op vrijdag 27 april 2007 02:04 schreef Consigliere het volgende:
[..]
Zo relaxt he.. ff uitwaaien en op dat water kijken![]()
Beter dan die stinkende metro/trams in ons Amsterdam.
neequote:Op vrijdag 27 april 2007 02:40 schreef Principessa het volgende:
[..]
Sufferd! Je weet toch dat hier zo streng en veel (!) wordt gecontroleerd...!
baarsjesquote:
quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:08 schreef anti-virus het volgende:
Oké iedereen, even een huishoudelijk mededeling die vooral geldt voor de Jordaneese hier.
In de 2e Tuindwarsstraat zit de welbekende snackbar TWINS (naast cafe de Tuin) , deze snackbar ziet er dan wel niet zo fris uit, maar is wel zeer geliefd in de Jordaan, dit komt mede doordat de eigenaar Ali oid, er als een enorme knuffelbeer uitziet.
Maar pas op! Laat je niet, maar dan ook niet in de maling nemen, deze man slaat zijn huidige vrouw, hij sloeg zijn ex-vrouw mogelijk nog harder, toen meneer Ali wilde scheidde van zijn voormalig vrouw, heeft hij haar in Marokko gedumpt en haar paspoort afgenomen. Zij is nu een schande voor haar familie en kan niet meer terug naar Nederland, terwijl hier haar kinderen wonen.
Meneer Ali zorgt er ook voor dat zijn huidige vrouw geen woord Nederlands leert, zij mag alleen schoonmaken in de snackbar en als zij daar mee klaar is moet zij van Ali weer terug naar boven om andere klussen te doen.
Willen wij zijn vieze stikende patat? Ik dacht het niet.
Ik loop liever 5 min meer naar de andere snackbar. Wie doet mee?
Joh, ik vroeg een recensie.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:59 schreef Roi het volgende:
Bij elke fotowinkel in Amsterdam ?
Ach ok. Ik ben één keer aangeschoten in de tramrails belandquote:
Thanx!quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:13 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb die van mij in de kinkerstraat laten maken.
ze werden geaccepteerd dus ze waren goed genoeg
quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:27 schreef Roi het volgende:
Elke fotowinkel heeft het nieuwe regelement doorgekregen en maakt foto's die op je paspoort/ID-kaart mogen, en als je toch een foto hebt die niet mag ga je toch gewoon boos terug?
omdat je zijn patatjes vies vindquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:40 schreef anti-virus het volgende:
[..]
Maar het is zo!
En waarom zou ik erover liegen?
Eigenlijk vind ik ze best wel lekker:@ maar ik hoef ze al niet meerquote:
Post hier!!!quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:27 schreef Principessa het volgende:
Pasfoto = gelukt. Paspoort balie is pas weer woensdag open...![]()
ok... maar hoe weet je het zo zeker? heb je hem zijn vrouw zien meppen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:29 schreef anti-virus het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik ze best wel lekker:@ maar ik hoef ze al niet meer![]()
Oké iedereen, even een huishoudelijk mededeling die vooral geldt voor de Jordaneese hier.
In de 2e Tuindwarsstraat zit de welbekende snackbar TWINS (naast cafe de Tuin) , deze snackbar ziet er dan wel niet zo fris uit, maar is wel zeer geliefd in de Jordaan, dit komt mede doordat de eigenaar Ali oid, er als een enorme knuffelbeer uitziet.
Maar pas op! Laat je niet, maar dan ook niet in de maling nemen, deze man slaat zijn huidige vrouw, hij sloeg zijn ex-vrouw mogelijk nog harder, toen meneer Ali wilde scheidde van zijn voormalig vrouw, heeft hij haar in Marokko gedumpt en haar paspoort afgenomen. Zij is nu een schande voor haar familie en kan niet meer terug naar Nederland, terwijl hier haar kinderen wonen.
Meneer Ali zorgt er ook voor dat zijn huidige vrouw geen woord Nederlands leert, zij mag alleen schoonmaken in de snackbar en als zij daar mee klaar is moet zij van Ali weer terug naar boven om andere klussen te doen.
Ja lachuh!quote:
haha blunder gemaakt?quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:12 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ja lachuh!
Meneer Heno deed wel zijn best ik had namelijk op weg daar naar toe mijn pasfoto-voor-paspoort-look geoefend:![]()
Zo kijk ik namelijk neutraal. Hij vond dat blijkbaar te onvriendelijk dus hij probeerde mij in de mood te krijgen...
"ok! Denk nu aan die leuke buurjongen!" Ik dacht: "huh? Leuke buurjongen? Ik heb geen leuke buurjongen.." Dus de eerste foto was zo:![]()
Meneer Heno begreep toen ook dat ik geen leuke buurjongen had en hij gooide het over een andere boeg: "ok! Denk nu aan die heerlijke laatste vakantieliefde!" Toen begon ik echt te malen: "Vakantieliefde? Vakantieliefde? Dat is zeker 8 jaar geleden. Hoe was dat ook al weer?" Dus de tweede foto was zo:![]()
Meneer Heno's laatste schot was: "ok! Denk dan aan gisteravond!" Dus mijn paspoortfoto is nu zo:![]()
![]()
Gelukkig heeft mijn vader er al één mee genomen. Ik vind het wel knap dat hij mij echt elf jaar jonger heeft gemaakt...quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:46 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
[..]
haha blunder gemaakt?
die pasfoto's zijn echt verschrikkelijk joh, alleen 1 nodig voor je paspoort en met de overige 5 blijf je zitten![]()
Nou, dat heb ik dus ook altijd, maar ze doen nooit moeite om het leuk te maken daarna.quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:12 schreef Principessa het volgende:
[..]
"ok! Denk nu aan die leuke buurjongen!" Ik dacht: "huh? Leuke buurjongen? Ik heb geen leuke buurjongen.." Dus de eerste foto was zo:![]()
Ja. en met dat in mijn achterhoofd ben ik vanacht via allerlei sluiproutes naar huis gefietstquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:01 schreef jimjim1983 het volgende:
baarsjes
Ik durf die dingen echt niet weg te geven hoorquote:Op vrijdag 27 april 2007 21:58 schreef Principessa het volgende:
[..]
Gelukkig heeft mijn vader er al één mee genomen. Ik vind het wel knap dat hij mij echt elf jaar jonger heeft gemaakt...
Blozend schaapje![]()
quote:Op zaterdag 28 april 2007 09:17 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Ja. en met dat in mijn achterhoofd ben ik vanacht via allerlei sluiproutes naar huis gefietst![]()
waarom ga je niet dan?quote:Op zondag 29 april 2007 16:56 schreef Roi het volgende:
Hmm, ik dacht vanavond op het Leidscheplein te staan![]()
Waarom weten zelfs Amsterdammers niet dat je de naam van dat plein niet zo schrijft?quote:Op zondag 29 april 2007 16:56 schreef Roi het volgende:
Hmm, ik dacht vanavond op het Leidscheplein te staan![]()
quote:Op zondag 29 april 2007 18:17 schreef Sebasser het volgende:
Valt diemen zuid ook onder dit topic?
quote:Op zondag 29 april 2007 18:06 schreef lienelien het volgende:
[..]
Waarom weten zelfs Amsterdammers niet dat je de naam van dat plein niet zo schrijft?
En daarbij was het allang bekend dat het feest niet op het Leidseplein gevierd zou mogen worden
Zal vast al een keer vertelt zijn maar uit welk deel van amsterdam komen jullie dan?quote:Op zondag 29 april 2007 21:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vind dat Diemen meetelt. Adam noord niet daarentegen,.
quote:Op zondag 29 april 2007 21:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
het telt allebei niet meequote:Op zondag 29 april 2007 21:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Uhm, uit Nijmegenquote:Op zondag 29 april 2007 22:15 schreef kauwkikker het volgende:
[..]
Zal vast al een keer vertelt zijn maar uit welk deel van amsterdam komen jullie dan?
idd. van TWSTD.quote:Op maandag 30 april 2007 04:15 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wat een chaos..
Weteringcircuit was een of ander techno feestje tot ongeveer 01:00, daarna feestej bij dat dj-caf;e.
No shit Sherlockquote:Op maandag 30 april 2007 19:55 schreef Lotjeb het volgende:
mijn god wat een hoop mensen in de stad vandaag
Bij de dappermarkt aan de Noorderkant, als je vanaf de AH bij lijn 10 naar de dappermarkt loopt.. Dan de straat die heeeeeeelemaal aan het einde haaks op de dapperstraat staatquote:Op maandag 30 april 2007 17:47 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand weet waar ik legaal een 2de hands goedkope fiets kan kopen?
Vaaaaag van die kerelquote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:13 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
.......
Ik zeg hoek den Texstraat (Weteringbuurt) bij het studentenhuisquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:22 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Waar is die 1e gemaakt?
Bedankt voor jullie medeleven trouwens.
Tweede Helmerstraatquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:57 schreef anti-virus het volgende:
[..]
Ik zeg hoek den Texstraat (Weteringbuurt) bij het studentenhuis
Wat een rot verhaal..!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:13 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Naar verhaal
heb je die 2e foto ook in highres?quote:
Zal vanavond even aan vriend vragen. Was echt super daar met die dj vanaf het balkonquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:29 schreef zquing het volgende:
[..]
heb je die 2e foto ook in highres?
die vind ik echt tof![]()
Vervelend zeg, en zeker van die reletiverende politieagentes die zeggen dat het Amsterdam is en dat je maar normaal moet zijn!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:13 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Verhaal
Centrum tegen oud-zuid aan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:28 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Vervelend zeg, en zeker van die reletiverende politieagentes die zeggen dat het Amsterdam is en dat je maar normaal moet zijn!
In welke buurt is dit?
Zeker!quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:27 schreef sefer het volgende:
Koninginnedag was weer te doen dit jaar, leuk dat heinekenplein ook meedoet nu!
Mwa, soort van. Je moet eerst door een smal straatje heen en over een plein heen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:06 schreef Erotica_ het volgende:
Is de Leidsestraat een zijstraat van de Kalverstraat? Of zitten er andere straten tussen?
Heilige weg smal?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:11 schreef lienelien het volgende:
[..]
Mwa, soort van. Je moet eerst door een smal straatje heen en over een plein heen.
Ik verveel mequote:Op woensdag 2 mei 2007 22:06 schreef Erotica_ het volgende:
Is de Leidsestraat een zijstraat van de Kalverstraat? Of zitten er andere straten tussen?
Eerst een baan is wellicht wat handiger voor je hypotheek.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:35 schreef dragonkiss het volgende:
Weet niet of het hier in dit subforum goed staat, maar ja..
Nu mijn partner een nieuwe baan in de hoofdstad gevonden heeft, wil ik daar ook iets gaan zoeken, en we willen er dan ook gaan wonen. Ben nog nooit zover verhuisd, ben dus echt een newbie als het om Amsterdam gaat.
Waar moet ik beginnen? Is het verstandig om eerst een huis, of eerst een baan te zoeken?
Welke wijken in Amsterdam zijn goed te doen, en in welke zou je nog niet dood gevonden willen worden?
Weten jullie websites van woningcoorperaties in de vrije sector huur, of starterswoningen om te kopen?
Kortom, er zijn een hoop dingen die moeten gebeuren, mijn vriend moet nog beginnen bij zijn nieuwe baan, dus eerst afwachten of het bevalt, maar denk dat het niet verkeerd is alvast te orienteren.
Tips en suggesties zijn dus van harte welkom!!!!
Ze vroeg dan ook naar de vrije sector. En die 10 jaar wachttijd is alleen voor het centrum.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:52 schreef metallicelmo het volgende:
Voor de sociale huur is een wachttijd van ongeveer 10 jaar.. maar dat wist je denk ik al..
2 ton?quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:58 schreef Evenveel het volgende:
TVP!
Wat kost een beetje 3-kamer woning +/- 90-100m2 met achtertuin(tje)?
Hoeft niet in het centrum
Maar pauperwijk is ook weer zoiets
Doe maar ruim 3. Centrum en omliggende wijken (De Pijp, Watergraafsmeer, etc) zit je al ruim aan ¤ 3000 per m2. Dan ook nog eens een tuin erbij.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:59 schreef rival het volgende:
2 ton?
Het is allemaal heel persoonlijk denk ik.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:35 schreef dragonkiss het volgende:
edit:knip
kan eigenlijk wel ja je betaald hier voor een starters 2 kamer app al minstens 150kquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:03 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Doe maar ruim 3. Centrum en omliggende wijken (De Pijp, Watergraafsmeer, etc) zit je al ruim aan ¤ 3000 per m2. Dan ook nog eens een tuin erbij.
Nou, tell me 'bout it!quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:04 schreef miss_sly het volgende:
ik weet nog wel een leuk 3-kamer appartement te koop![]()
specifiekerquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[Centraal] Woonruimte gezocht/aangeboden! #5
ohquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:12 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Gewoon een slaapkamer in de badkamer
Ik ga 's avonds naar Haarlemquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:28 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
He, jongens waar gaan jullie morgen heen?
Westergasfabrieksterrein schijnt wel leuk te worden!
bla bla @ leidsegrachtquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:28 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
He, jongens waar gaan jullie morgen heen?
Westergasfabrieksterrein schijnt wel leuk te worden!
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:30 schreef TimmyAsd het volgende:
En ik was gisteren weer naar Dansen bij Jansen
Ja hoor, hij is wegquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:37 schreef Roi het volgende:
ps. Ik heb net de oude trolley de vuilnisbakken gezet, ben benieuwd wanneer 'ie weg is!
uh?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:30 schreef TimmyAsd het volgende:
En ik was gisteren weer naar Dansen bij Jansen
de tekst op dat bord is weer indonesischquote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:53 schreef Qunix het volgende:
Vraagje.........
[afbeelding]Tijdens Koninginnedag was ik in Amsterdam en ik kwam een interessante winkeltje tegen. De voorgevel was in traditioneel Chinees. En ik mijn ogen vielen op een katana (Japanse zwaard) wat in de vitrine lag. Er was nog veel meer, volgens mij typisch Chinese/Japanse dingen. Winkel was toen gesloten
Het winkeltje was op een hoek en op een smalle kruispunt. Volgens mij ergens op de onderstaande screenshot. Ik kan het me niet al te goed herinneren. Het winkeltje had als ingang een traditionele gevel.
[afbeelding]
Het blauwe rechts was de loop route vanaf Museumplein.
Wat ik me nog wel kan herinneren is dat ik van zuid naar noorden liep en als voor me een kruispunt was was die winkel aan de linker kant.
[afbeelding]
Kan ook aan de rechterkant zijn van Rokin/Spui.
Weet iemand welk winkeltje ik bedoel? Hoe heet dat winkeltje? Woont iemand daar in de buurt die weet hoe die heet? En waar was het winkeltje precies?
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de tekst op dat bord is weer indonesischmulticultureel winkeltje.
edit: huh, dat plaatje staat overal achteren is duidelijk niet van de locatie zelf
![]()
eensquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:42 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Toeristen.. Onbeschofte vlerken veelal.
zolang ze niet fietsen zijn ze over het algemeen primaquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:42 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Toeristen.. Onbeschofte vlerken veelal.
dat is waarquote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:32 schreef jimjim1983 het volgende:
als ze niet fietsen dan doen ze alsof want dan lopen ze alsnog op t fietspad
Whehe, ik ken het.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik werk in de dienstverlenende sector, en ik vind ze gewoon vaak onbeschoft. Lang niet allemaal hoor, maar veel.. Pffft... Geen enkele communicatievaardigheden of bereidheid tot communicatie whatsoever.
idd. werkte vroeger in t van gogh museum en die mensen leken echt apatisch somsquote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik werk in de dienstverlenende sector, en ik vind ze gewoon vaak onbeschoft. Lang niet allemaal hoor, maar veel.. Pffft... Geen enkele communicatievaardigheden of bereidheid tot communicatie whatsoever.
Fransozen zijn achterlijk arrogant en stontvervelendquote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
idd. werkte vroeger in t van gogh museum en die mensen leken echt apatisch soms![]()
vooral oudere italiaanse vrouwen en fransen.
echt hequote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:03 schreef lienelien het volgende:
[..]
Fransozen zijn achterlijk arrogant en stontvervelend![]()
hello, joehoe, I am heeeeereeeeee!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
"can i help you?... .... can i help you? .......... ....... can i help you? can i help you, can i help you, can i help you , can i help you, can i help you can i help you canihelpyoucanihelpyoucanihelpyou........................................ CAN I HELP YOU!?!?!?!?!.. "
(hier hoor je een zucht)
laat maar, denk ik dan...
Hello my dear how are you todayyyyy?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:11 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
echt he
dan liever dat overdreven neppe gedoe van de amerikanen
Dat is niet het winkeltjequote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de tekst op dat bord is weer indonesischmulticultureel winkeltje.
edit: huh, dat plaatje staat overal achteren is duidelijk niet van de locatie zelf
![]()
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hello my dear how are you todayyyyy?
Bye bye dear, thank you soooo much! It was wonderfull, really! We'll tell all our friends about it, bye bye, see you next time, have a nice dayyyy!
![]()
Ik fietste pas over de vijzelstraat 3 keer door rood met een politiebusje achter me. Ik was me al aan het afvragen hoeveel het zou kostenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:51 schreef Roi het volgende:
Ik heb een boete van ¤50 gehad omdat ik door rood reed met mijn fiets. ¤50,-!!!
Het waren trouwens drie vrouwlijke agenten, best leuk![]()
!
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:22 schreef sefer het volgende:
Niet normaal, die zogenaamde ajaxfans, ik zeg geen huldiging meer!
Och verder dan dat kom ik ook niet echt hoor, maar ik ben wel Ajax fan. En ik ben geboren en getogen in Amsterdam. En dan heb je altijd weer die voetbal-josti's die komen van "Boh jij bent heul geen echte amsterdammer"quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:07 schreef superhero87 het volgende:
Ik was gelukkig gauw na de huldiging wegegaan, al die paupers![]()
Enige liedje dat ze normaal met zn allen mee kunnen zingen was, ''Wie niet springt ja die is een jood'![]()
sukkels![]()
Ik las het ja. Ga lekker thuis ruiten ingooien!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:48 schreef jimjim1983 het volgende:
meer dan de helft van de opgepakte relschoppertjes kwam niet eens uit amsterdam
bij de huldigingen een paar jaar terug op dat parkeerterrein waren er volgens mij anders ook geen rellen in de stad.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef superhero87 het volgende:
Ik las een mooi stukje in de Metro. Het verbannen van huldigingen in de binnenstad heeft geen zin. Stel dat de huldigingen alleen nog maar in stadions plaats zouden vinden.. Na de huldiging zullen de hooligans toch de stad in gaan om te feesten
Er moet dus een andere oplossing gevonden worden.
Inderdaad, 'supporters' moet je gewoon helemaal niet in zulke grote groepen met elkaar verenigen, ik zeg GEEN HULDIGING MEER.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef superhero87 het volgende:
Ik las een mooi stukje in de Metro. Het verbannen van huldigingen in de binnenstad heeft geen zin. Stel dat de huldigingen alleen nog maar in stadions plaats zouden vinden.. Na de huldiging zullen de hooligans toch de stad in gaan om te feesten
Het zijn geen hooligans. Hooligans slopen hun eigen stad nietquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef superhero87 het volgende:
quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef superhero87 het volgende:
Ik ben over een paar uur een week naar Milaan toe, en de week erop ga ik mee-toeren op zo'n boot (en vervolgens ook examen doen)quote:
Hehehehe.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]. Mooie stukjes in de Metro.
.
vandaag spotte ik er weer twee:quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:59 schreef lienelien het volgende:
[..]
Mensen van buiten de randstad zijn net zo goed toeristen, en wel bijna even erg. Pluspuntje is dat ze wél Nederlands praten en het begrijpen. (soms ook niet)
wel leuk als de bestuurder meteen wanneer die zigeuners zijn ingestapt omroept: "Pas op, er zijn zakkenrollers gesignaleerd in de metro"quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh echt, die accordeonjosti's in de metro's
O, o, o, wat hebben we het weer zwaar met de Grote Treur van het leven!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:58 schreef jimjim1983 het volgende:
zag ze de afgelopen week wel erg vaak trouwens![]()
>quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:41 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
O, o, o, wat hebben we het weer zwaar met de Grote Treur van het leven!
volledig mee eens isquote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh echt, die accordeonjosti's in de metro's
Oja, de rugzakjes..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
vandaag spotte ik er weer twee:
Dames van een jaar of 35 - 40 (2 personen) die ws. de Libelle lezen, liepen vanaf het Centraal Station richting Damrak. Ze hadden beiden een gekortwiekt kapsel met de nieuwste herfstkleur en gel waarvan het haar verdrietig zou kunnen breken. Gematigde make up rond de ogen en een soort van lipgloss.
Oorbellen ontbraken volgens mij. Verder naar beneden hadden ze een vormeloze (spijker) jas tot net over hun billen aan. Een T-shirt in een pasteltint kwam er onder uit. Hieronder droegen ze een spijkerbroek met de pijpen recht naar beneden en in een echte oldskool spijkerbroek teint. Als kers op de Achterhoektaart hadden ze allebei laarsjes met een kort, dik blokhakje eronder.
Oh ja (hoe kan ik het vergeten) ook het miniscule -hier past niks in - lederen rugzakje ontbrak niet.
En op het moment dat jij ze vakkundig bijna van de sokken rijdt, ze verrukt uitroepen: "Oh, het is hier écht Amsterdams, hè?"quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
vandaag spotte ik er weer twee:
Dames van een jaar of 35 - 40 (2 personen) die ws. de Libelle lezen, liepen vanaf het Centraal Station richting Damrak. Ze hadden beiden een gekortwiekt kapsel met de nieuwste herfstkleur en gel waarvan het haar verdrietig zou kunnen breken. Gematigde make up rond de ogen en een soort van lipgloss.
Oorbellen ontbraken volgens mij. Verder naar beneden hadden ze een vormeloze (spijker) jas tot net over hun billen aan. Een T-shirt in een pasteltint kwam er onder uit. Hieronder droegen ze een spijkerbroek met de pijpen recht naar beneden en in een echte oldskool spijkerbroek teint. Als kers op de Achterhoektaart hadden ze allebei laarsjes met een kort, dik blokhakje eronder.
Oh ja (hoe kan ik het vergeten) ook het miniscule -hier past niks in - lederen rugzakje ontbrak niet.
quote:3-5-2007
Stadsdeel Oost/Watergraafsmeer wil het alcoholverbod in het Oosterpark fors uitbreiden. Volgens het stadsdeel is de maatregel noodzakelijk omdat een grote groep alcoholisten al tijden voor veel overlast zorgt in het park.
De enige plek die niet drooggelegd zal worden, is de grote speelweide in de zuidwestelijke hoek.
Gebruikers van het park reageren verdeeld op het plan: "Betuttelend, je mag dit niet, je mag dat niet. Ik zie dit park als mijn tuin. " Als de plannen van het dagelijks bestuur worden goedgekeurd, gaat de drooglegging van het Oosterpark al volgende maand in.
Halle-fucking-luja.quote:
weet je meteen waar het fout gaatquote:"Betuttelend, je mag dit niet, je mag dat niet. Ik zie dit park als mijn tuin. "
Haha, inderdaad ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |