Gisteren werd er heel vaak bij me aangebeld. Toen ik door de intercom vroeg wie er was kreeg ik steeds geen antwoord, dus ik deed niet open. Andere bewoners van mijn huis kwamen thuis en zeiden dat er twee mensen ruzie stonden te maken voor onze deur, en dat we maar beter niet naar buiten konden gaan. Op een gegeven moment duurde het wat te lang, dus wij wilden er graag weer weg. Ik ging voor de deur staan en vroeg wat er aan de hand was. Die vent begon tegen de deur aan te rammen, dus ik liep toen nog rustig naar boven en begon de politie te bellen. Opeens begonnen de mensen bovenaan de trap te schreeuwen en weg te rennen, dus ik ook rennend naar boven. De man was met zo'n rood-witte paal naar binnen gekomen; hij had de deur geramd. Op de bovenste verdieping sloten we onszelf op, op een bepaalde kamer (met 7 man). Ik vroeg natuurlijk meteen waar de messen en dergelijke lagen. Dat werd niet erg op prijs gesteld. De lichtzinnige "ach joh"-houding van een huisgenoot werd door mij niet erg op prijs gesteld. Ik hou niet van boze grote beren met ijzeren palen in mijn huis...
 Ik had de politie aan de lijn gehouden, maar net toen we de deur op slot hadden werd er gewoon opgehangen door de politie. Ik had al gezegd dat er iemand ons huis was binnen gekomen. Daarna weer gebeld. In totaal zo'n 4 keer gebeld. Ondertussen was wel gebleken dat de man tegen was gehouden door een vrouw (zijn vrouw, of vriendin?), en weer naar buiten was gegaan. Hij bleef de hele tijd terug komen voor ons huis, en toen de politie na ongeveer een 
half uur kwam, was hij net weg. De laatste keer dat ik de politie belde zei de vrouw heel erg geïrriteerd dat het Amsterdam was en dat er honderden meldingen waren en dat ik gewoon moest wachten. Dat er iemand in ons huis was binnen gekomen maakte blijkbaar geen verschil (wat ik heel raar vind). Toen ik een nog geen uur later 300 meter verderop langs een politiepost liep, stonden daar de hele tijd zo'n 6 agenten wortel te schieten. Beetje vreemd.
Maargoed, we leven allemaal nog. Waarom die vent (een behoorlijke neger-beer, 
![]()
.) zo boos was bleef onduidelijk. Volgens de huisbaas was er iemand aan het dealen bij ons huis.