quote:
Het is allemaal heel persoonlijk denk ik.
Of je eerst een huis of een baan zoekt kan liggen aan wat je vriend verdient/gaat verdienen. Is dat genoeg om met z'n 2en van te leven? Dan maakt die volgorde niet zoveel uit.
Zelf woon ik inmiddels een aantal jaren in Amsterdam. De enige wijk waar ik echt pertinent niet wil wonen is de bijlmer, dat is dan ook de enige plek waar wij, na 5 jaar inschrijfduur, via de woningbouw een huis konden huren. Verder zijn wat mij betreft alle wijken wel te doen.
Maar het ligt heel erg aan jezelf. Hoe sta je tegenover een wijk als osdorp of slotermeer? Een wijk met 80-90 % allochtonen? Ik vind dat erg leuk, maar er zijn mensen die daar anders over denken
![]()
Zelf heb ik er iig totaal geen problemen mee, ook als ik 's avonds laat alleen over straat loop, maar als dat voor jou anders is, is dat geen fijne plek om te wonen.
Wij wonen buiten de ring. In ons geval is dat ideaal. Vriend zit dichtbij de snelweg, kan hij makkelijk naar zijn werk, en er is hier meer dan geneog OV voor mij om de stad in te komen om naar mijn werk te gaan. Het voordeel is ook dat de woningen hier minder duur zijn dan verder naar het centrum, en dat ons bezoek gratis voor de deur kan parkeren. Het kost met vanaf hier ongeveer 20 minuten om naar de stad te komen.
Verder is huren via de woningbouw dus erg lastig. Via een makelaar is het vrij duur. En kopen is ook niet goedkoop. Dus wat dat betreft is het lood om oud ijzer.
Wij hebben zelf gekocht omdat ons dat minder het gevoel gaf dat we ons geld wegooiden, maar ook dat is weer heel persoonlijk.
Veel succes!