abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48571663
quote:
Abortusboot mag weer uitvaren
DEN HAAG - De stichting Women on Waves krijgt van staatssecretaris Jet Bussemaker van Volksgezondheid de vrijheid om met een abortusboot in internationale wateren zwangerschappen tot zeven weken af te breken. Een woordvoerster van de PvdA-bewindsvrouw heeft zaterdag een bericht hierover in dagblad Trouw bevestigd.

Abortusboot mag weer uitvaren

Women on Waves krijgt volgens de zegsvrouw de vergunning begin volgende week en die geldt dan per direct. Premier Jan Peter Balkenende zei tijdens een christelijk-sociaal jongerencongres in Rotterdam dat het besluit het gevolg is van een rechterlijke uitspraak. Hij heeft nog niet de kans gehad om er met Bussemaker over te praten.

Oprichtster Rebecca Gomperts van Women on Waves reageert echter teleurgesteld, omdat de actiegroep ook aanvragen heeft ingediend om zwangerschappen tot twaalf of dertien weken af te breken. „We moeten de vergunning nog zien. Maar dit scheelt maar vijf dagen met de overtijdsbehandeling, waarvoor we nu al toestemming hebben.”

Women on Waves huurt schepen die onder Nederlandse vlag varen, zodat aan boord de Nederlandse wet geldt die abortus onder voorwaarden toestaat. De stichting is vanaf 2001 aan het procederen om zo per boot vrouwen te helpen in landen waar abortus verboden is. Gomperts: „En nu hebben we waarschijnlijk weer iets om aan te vechten.”

Maar volgens de woordvoerster van Bussemaker heeft de bewindsvrouw zich gehouden aan de originele aanvraag voor de abortussen op zee. Tweede Kamerlid Chantal Gillárd van de PvdA wijst erop dat de uitspraak van de Raad van State over de vergunningverlening zich ook baseerde op de originele aanvraag van Women on Waves.

Het ministerie van Volksgezondheid bepaalde in 2004 dat de abortusboot alleen mag opereren binnen een straal van 25 kilometer rondom het Amsterdamse Slotervaartziekenhuis, waarmee de organisatie een samenwerkingsverband heeft. Women on Waves heeft dit aangevochten en de Raad van State oordeelde vorig jaar dat het ministerie de noodzaak van de beperking onvoldoende kon motiveren.

Tweede Kamerlid Esmé Wiegman van de ChristenUnie gaat Bussemaker dinsdag om opheldering vragen over haar besluit. Zij wil weten of het besluit van de staatssecretaris „juridisch werkelijk onvermijdelijk was” en of er nog „aanvullende, zware voorwaarden” te stellen zijn. Anders wil Wiegman kijken of de wet aangepast kan worden.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)uitvaren.html?p=17,1

Hoe triest is dit. Daar gaan ze weer, die vrouwen die andere vrouwen in landen waar abortus is verboden wel even komen helpen. Dit gaat echt helemaal nergens over.
pi_48571714
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:59 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Dit gaat echt helemaal nergens over.
Nee, vandaar de commotie. Ik vind het een goede zaak dat vrouwen geholpen kunnen worden omdat het land waarin ze leven er nogal bekrompen ideeën op na houdt.
pi_48571761
quote:

[..]

Hoe triest is dit. Daar gaan ze weer, die vrouwen die andere vrouwen in landen waar abortus is verboden wel even komen helpen. Dit gaat echt helemaal nergens over.
Nee, vrouwen die zichzelf even helpen met een breinaald, dat gaat ergens over.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_48571775
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, vandaar de commotie. Ik vind het een goede zaak dat vrouwen geholpen kunnen worden omdat het land waarin ze leven er nogal bekrompen ideeën op na houdt.
Dat jij het bekrompen ideeën vindt, maakt nog niet dat het bekrompen ideeën zijn, hè. Zou je het ook prettig vinden, wanneer een moslimland zich met onze samenleving gaat bemoeien en ons wil onderdrukken? Bemoei je met je eigen zaken.
pi_48571788
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:03 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Nee, vrouwen die zichzelf even helpen met een breinaald, dat gaat ergens over.
Dat is niet de verantwoordelijkheid van onze helden en heldinnen op de boot.
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 15:07:49 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48571882
Als ik leider was van een ander land en dat schip zou eraan komen, zou ik het toch mooi laten enteren door de marine en in beslag nemen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48571981
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:03 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Dat jij het bekrompen ideeën vindt, maakt nog niet dat het bekrompen ideeën zijn, hè. Zou je het ook prettig vinden, wanneer een moslimland zich met onze samenleving gaat bemoeien en ons wil onderdrukken? Bemoei je met je eigen zaken.
Jah, dat we overspelige vrouwen op zo een boot kunnen brengen en ze in internationale wateren kunnen laten stenigen!
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:12:55 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_48572026
Goeie zaak, tien keer liever dit dan dat ze zelf creatief gaan doen.
Ik ga naar huis.
pi_48572103
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Als ik leider was van een ander land en dat schip zou eraan komen, zou ik het toch mooi laten enteren door de marine en in beslag nemen.
Ja, ik begrijp ook niet dat zoiets niet al is gebeurd. Ik neem toch aan dat die landen er niet blij mee zijn?
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:18:43 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572177
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:01 schreef gelly het volgende:

[..]

dus jij steunt het willens en wetens overtreden van de wetten van een ander land? Ik vind het belachelijk dat de Nederlandse overheid zich voor zoiets leent
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_48572180
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:16 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp ook niet dat zoiets niet al is gebeurd. Ik neem toch aan dat die landen er niet blij mee zijn?
Misschien omdat de boot in internationale wateren ligt ?
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:19:20 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572191
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:11 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Jah, dat we overspelige vrouwen op zo een boot kunnen brengen en ze in internationale wateren kunnen laten stenigen!
hm... gat in de markt lijkt me
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:19:51 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572209
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:18 schreef gelly het volgende:

[..]

maar die vrouwen teleporten niet naar dat schip lijkt me?
pi_48572213
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

dus jij steunt het willens en wetens overtreden van de wetten van een ander land?
Ja, dat is niet uniek hoor. Van mij mogen buitenlanders hier ook gerust een blowtje roken, van jou niet ?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 april 2007 @ 15:20:26 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_48572222
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:12 schreef nietzman het volgende:
mee eens
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_48572229
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:19 schreef teamlead het volgende:

[..]

maar die vrouwen teleporten niet naar dat schip lijkt me?
Is dat relevant dan ? Ze zijn op dat moment niet in een land dat abortus verbiedt.
pi_48572231
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:18 schreef gelly het volgende:

[..]

De boot wordt eerst in een haven aangelegd om de slachtoffers in ontvangst te nemen. Dat is het moment om het schip te overmeesteren of wellicht tot zinken te brengen.
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:21:37 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572254
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dat is niet uniek hoor. Van mij mogen buitenlanders hier ook gerust een blowtje roken, van jou niet ?
hier wel ja lig ik geen seconde wakker van.

Maar als vervolgens een of andere goochemerd met een vrachtwagen vol wiet naar Marokko of Duitsland rijdt omdat ze daar nog van die bekrompen ideeen hebben, zou de Nederlandse overheid dat ook moeten steunen als ze consequent zijn
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:21:55 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48572262
Hoezee!
pi_48572265
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:12 schreef nietzman het volgende:
Dat dus.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:22:23 #21
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572277
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Is dat relevant dan ? Ze zijn op dat moment niet in een land dat abortus verbiedt.
dat is zeker relevant, aangezien die vrouwen op enig moment wel vanuit dat land vertrekken. Dat kun je dus als lokale overheid tegenhouden
pi_48572301
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:20 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

De boot wordt eerst in een haven aangelegd om de slachtoffers in ontvangst te nemen. Dat is het moment om het schip te overmeesteren of wellicht tot zinken te brengen.
Slachtoffers nog wel. Ik denk dat ze eerder slachtoffer zijn van figuren die hen het recht op eigen lichaam ontnemen. Kijk, dat je tegen abortus bent kan ik me voorstellen, je hebt dan ook de keuze om het zelf niet te doen. Maar waarom zou je dat voor anderen willen beslissen ?
pi_48572302
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Van mij mogen vrouwen die een abortus willen ook naar nederland komen om dat hier te laten doen. Ik zie niet in waarom we zonodig zo provocerend met een bootje moeten gaan rondvaren en wel drie hele abortussen laten doen in een hele maand. Hou je dan constructief bezig. Dit is gewoon pure aandachtstrekkerij en provocatie.
pi_48572318
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:23 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Van mij mogen vrouwen die een abortus willen ook naar nederland komen om dat hier te laten doen. Ik zie niet in waarom we zonodig zo provocerend met een bootje moeten gaan rondvaren en wel drie hele abortussen laten doen in een hele maand. Hou je dan constructief bezig. Dit is gewoon pure aandachtstrekkerij en provocatie.
Omdat die vrouwen meestal het geld niet hebben om een ticket naar Nederland te betalen ?
pi_48572334
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Slachtoffers nog wel. Ik denk dat ze eerder slachtoffer zijn van figuren die hen het recht op eigen lichaam ontnemen. Kijk, dat je tegen abortus bent kan ik me voorstellen, je hebt dan ook de keuze om het zelf niet te doen. Maar waarom zou je dat voor anderen willen beslissen ?
Ik neem aan dat je begrijpt dat we het ook niet toestaan dat persoon X persoon Y op straat vermoord omdat de kop van persoon Y persoon X niet aanstaat?
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:24:34 #26
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572340
quote:

[..]

dat is nou eenmaal het gevolg van een samenleving waarin wetten bestaan. Zat dingen die verboden worden, waar ik zelf geen probleem mee heb.
pi_48572346
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:21 schreef teamlead het volgende:

[..]

hier wel ja lig ik geen seconde wakker van.

Maar als vervolgens een of andere goochemerd met een vrachtwagen vol wiet naar Marokko of Duitsland rijdt omdat ze daar nog van die bekrompen ideeen hebben, zou de Nederlandse overheid dat ook moeten steunen als ze consequent zijn
Ze rijden geen verboden middelen naar het buitenland, ze bieden een in Nederland legale dienst aan in internationale wateren.
pi_48572357
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:24 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat is nou eenmaal
Vind je dat geen dooddoener ?
pi_48572367
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:24 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je begrijpt dat we het ook niet toestaan dat persoon X persoon Y op straat vermoord omdat de kop van persoon Y persoon X niet aanstaat?
Wat de is relevantie precies ?
pi_48572376
quote:

[..]

Omdat die vrouwen meestal het geld niet hebben om een ticket naar Nederland te betalen ?
Dan betaal je dat ticket toch gewoon, zo een boot is duurder hoor.
pi_48572405
quote:

[..]

bedoel je nu het lichaam van de vrouw of die van het kind?
pi_48572435
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat de is relevantie precies ?
Ik heb het natuurlijk over de misdaad: moord.
pi_48572437
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:26 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

bedoel je nu het lichaam van de vrouw of die van het kind?
Welk kind ?
pi_48572459
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Welk kind ?
Dat je laat aborteren
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:28:56 #35
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572470
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Vind je dat geen dooddoener ?
nee. Ik vind het geen enkel probleem om na het stappen tegen een boom te pissen. Toch mag het niet. Dat hebben anderen voor mij besloten, omdat zij er wel problemen mee hebben. Hetzelfde geldt voor abortus.
pi_48572477
Maar goed, het heeft weinig zin om met religieuze fanatici een discussie te voeren over abortus aangezien die van hun kant nooit op argumenten en objectieve visie gevoerd wordt.
pi_48572507
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:29 schreef gelly het volgende:
Maar goed, het heeft weinig zin om met religieuze fanatici een discussie te voeren over abortus aangezien die van hun kant nooit op argumenten en objectieve visie gevoerd wordt.
Heb je het over mij? Ik ben een atheïst hoor .
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:30:38 #38
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572518
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Ze rijden geen verboden middelen naar het buitenland, ze bieden een in Nederland legale dienst aan in internationale wateren.
prima, begin een coffeeshop op een boot in internationale wateren In Nederland volstrekt legaal... toch garandeer ik je dat je daar geen vergunning voor gaat krijgen en dat de betreffende landen je ook niet ongemoeid zullen laten
pi_48572530
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:30 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Heb je het over mij? Ik ben een atheïst hoor .
Dan snap ik niet op welke grond jij abortus op een feutus van weken oud moord kan noemen.
pi_48572542
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

prima, begin een coffeeshop op een boot in internationale wateren In Nederland volstrekt legaal...
Het wordt in Nederland gedoogd, dat is wat anders dan legaal.
pi_48572544
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan snap ik niet op welke grond jij abortus op een feutus van weken oud moord kan noemen.
Heel simpel: je ontneemt een leven.
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:32:17 #42
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572558
quote:
wat mij betreft is dit geen discussie over abortus. Die wil ik overigens ook best voeren, maar daar lijkt me dit niet het topic voor
Dat in Nederland middels een democratisch proces abortus wel is gelegaliseerd, geeft ons m.i. niet het recht om in landen waar abortus op grond van een democratisch proces verboden is te gaan provoceren
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 15:32:33 #43
46149 __Saviour__
pi_48572567
quote:
Elk land heeft z'n eigen regels. Gelukkig zijn er nog heel wat landen die wel het leven respecteren. Die willen dan echt niet hebben dat zo'n stom schip uit een kutlandje als nederland ff hun wetgeving komt omzeilen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48572571
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:32 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat mij betreft is dit geen discussie over abortus. Die wil ik overigens ook best voeren, maar daar lijkt me dit niet het topic voor
Dat in Nederland middels een democratisch proces abortus wel is gelegaliseerd, geeft ons m.i. niet het recht om in landen waar abortus op grond van een democratisch proces verboden is te gaan provoceren
Hier ben ik het mee eens.
pi_48572579
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:31 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Heel simpel: je ontneemt een leven.
Hoe kun je van iets het leven ontnemen als het niet zelfstandig leeft ? Je kunt het beter vergelijken met een parasiet dat teert op het hostlichaam.
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:33:04 #46
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572580
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Het wordt in Nederland gedoogd, dat is wat anders dan legaal.
Coffeeshops zijn volkomen legaal. Gebruik en bezit van wiet wordt gedoogd
pi_48572582
quote:
How, ik ben niet religieus en ook niet tegen abortus, ik zie alleen niet in waarom we zonodig met alle geweld een bootje moeten sturen naar een ander land om te laten zien hoe superieur wij zijn in ons verlichte denken en handelen. Het sturen van die boot heeft namelijk niets met het helpen van die arme vrouwen te maken. Dan zouden we ze wel een ticket geven en het in hun land bespreekbaar maken van abortus. Nee we gebruiken die vrouwen om onze eigen visie te promoten, walgelijk.
pi_48572607
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoe kun je van iets het leven ontnemen als het niet zelfstandig leeft ? Je kunt het beter vergelijken met een parasiet dat teert op het hostlichaam.
Dat is slechts een kwestie van hoe je tegen dergelijke levensvormen aankijkt. Ik verkies een positieve visie op een nieuw menselijk leven boven een negatieve.
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 15:34:21 #49
46149 __Saviour__
pi_48572612
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:33 schreef gelly het volgende:

[..]

probeer het nou niet weer op zo'n discussie aan te sturen. daar komt toch nooit iets uit. accepteer gewoon dat niet iedereen hetzelfde denkt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48572635
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:32 schreef teamlead het volgende:

[..]

te gaan provoceren
Je denkt werkelijk dat het om de provocatie te doen is, en niet om het helpen van vrouwen ? Rare gedachtengang.
pi_48572659
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:33 schreef teamlead het volgende:

[..]

Coffeeshops zijn volkomen legaal. Gebruik en bezit van wiet wordt gedoogd
Een coffeeshop zonder drugs is geen coffeeshop. De vergelijking is dan ook niet relevant.
pi_48572668
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Je denkt werkelijk dat het om de provocatie te doen is, en niet om het helpen van vrouwen ? Rare gedachtengang.
Natuurlijk gaat het om provocatie. Het willen helpen van anderen op die manier heeft nooit te maken met de slachtoffers om wie het eigenlijk zou moeten gaat. Het gaat om provocatie of om "kijk eens hoe goed ik ben!"
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:37:06 #53
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572680
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:35 schreef gelly het volgende:

[..]

dat denk ik ja Als je die vrouwen zou willen helpen, zijn er nl. ook andere mogelijkheden.

maar het punt blijft dat die lui van die boot willens en wetens mensen stimuleren de wet te overtreden op basis van een moreel superioriteitsgevoel.
pi_48572683
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:34 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Dat is slechts een kwestie van hoe je tegen dergelijke levensvormen aankijkt. Ik verkies een positieve visie op een nieuw menselijk leven boven een negatieve.
Ja, maar jij bent dan ook niet ongewenst zwanger.
pi_48572718
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent dan ook niet ongewenst zwanger.
Ongewenst zwanger of niet, je hebt het over een nieuw leven dat zich niet kan verdedigen. Mensen moeten eens leren dat niet alles is zoals ze het graag willen. Sommige volwassenen vind ik ook ongewenst, maar geeft mij dat het recht om die mensen te doden? Nee, natuurlijk niet!
pi_48572738
Abortusboot, gaaf dat keek ik vroeger altijd.
pi_48572767
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:39 schreef Dodecahedron het volgende:
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:41:10 #58
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48572787
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:39 schreef Dodecahedron het volgende:
pi_48573999
Vind dat vrouwen in andere landen ook de mogelijkheid moeten hebben een veilge abortus te kunnen ondergaan.

Als ze abortus willen plegen doen ze het toch wel, maar dan met methode's die niet gezond zijn voor de vrouw. Dan beter een veilige 'nederlandse' abortus.
pi_48574629
Ik ben benieuwd wanneer de wapenclubjes in de VS een scheepje richting Europa gaan sturen om daar in de internationale wateren een wapenmarkt te beginnen voor de arme Europeanen die in eigen land geen wapen mogen kopen. Of wanneer Soedan de vrouwenbesnijdenisboot gaat sturen.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:03:23 #61
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48574890
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 16:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Vind dat vrouwen in andere landen ook de mogelijkheid moeten hebben een veilge abortus te kunnen ondergaan.

Als ze abortus willen plegen doen ze het toch wel, maar dan met methode's die niet gezond zijn voor de vrouw. Dan beter een veilige 'nederlandse' abortus.
Vind dat mannen in Nederland ook de mogelijkheid moeten hebben een vrouw te kunnen stenigen.

Als ze een steniging willen, doen ze het toch wel, maar dan met methode's die niet gezond zijn voor de vrouw. Dan beter een veilige 'Saudi Arabische' steniging.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_48575000
.... Toch altijd jammer, het gebrek aan argumenten bij anti-abortus figuren.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:12:19 #63
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48575079
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:08 schreef gelly het volgende:
Wie zegt dat ze (we) tegen abortus zijn?
Hoeveel kost zo'n boot wel niet? Inclusief onderhoud, benzine, etc. Kun je niet veel goedkoper en makkelijker die vrouwen overlaten vliegen? Nadeel is dan weer wel, dat het veel minder provocerend is.
Want dat is de reden, waarom die boot er is.

Je kunt wel organiseren dat de vrouwen naar een haven komen waar ze opgepikt worden, maar je kunt geen tikket organiseren (desnoods in het buurland)?
En deze boot gaat volgens mij niet naar Afrika/het midden oosten. Maar naar Ierland en Polen.
pi_48575130
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:12 schreef Knarf het volgende:

[..]
Want dat is de reden, waarom die boot er is.
Idd. Alleen het zwarte ooglapje en de Jolly Roger in de mast missen nog.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:17:54 #65
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48575193
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:08 schreef gelly het volgende:
dus als je pro-choice bent, ben je automatisch ook voor deze boot?
pi_48575326
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:17 schreef teamlead het volgende:

[..]

dus als je pro-choice bent, ben je automatisch ook voor deze boot?
Dat lijkt me logisch ja.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:25:16 #67
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48575357
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch ja.
waar zit die logica dan? Er zijn al een aantal mensen in dit topic voorbij gekomen die duidelijk aangeven voor abortus te zijn, maar tegen het uitvaren van deze boot. Zijn zij nu toch niet voor abortus
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:32:58 #68
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48575526
quote:

[..]

Dat lijkt me logisch ja.
Geef eens antwoord, waarom je voor de boot bent, maar tegen het invliegen van deze vrouwen (wat veel goedkoper is, waardoor je er meer kunt helpen).

Leg eens uit waarom je maar een paar vrouwen wilt helpen en andere in de steek laat omdat er geen geld is. Volgens mij ben je tegen abortus, maar omdat het dan maar moet, dan maar zo min mogelijk, voor zoveel mogelijk geld
(Ik kan ook overdrijven).
pi_48576088
quote:

[..]

Dat lijkt me logisch ja.
Dat is niet logisch. In dit land is abortus toegestaan. Nou, mooi voor de vrouwen hier in Nederland die daarvoor willen kiezen. Maar dat is heel wat anders dan je als een bemoeizuchtige mannenhater te gaan bemoeien met de gang van zaken binnen andere landen. Daar heb je simpelweg je poten van af te laten. De Abortusboot staat voor mij gelijk aan criminaliteit.
pi_48576816
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:54 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Dat is niet logisch. In dit land is abortus toegestaan. Nou, mooi voor de vrouwen hier in Nederland die daarvoor willen kiezen. Maar dat is heel wat anders dan je als een bemoeizuchtige mannenhater te gaan bemoeien met de gang van zaken binnen andere landen. Daar heb je simpelweg je poten van af te laten. De Abortusboot staat voor mij gelijk aan criminaliteit.
Nou nou, die boot geeft de vrouwen een kans, ze worden niet verplicht, ze komen vrijwillig!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:37:47 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48577062
quote:

[..]

Waarom? Worden de vrouwen ontvoerd? Worden ze verplicht tot iets? Worden ze onderdrukt?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_48577995
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:37 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Waarom? Worden de vrouwen ontvoerd? Worden ze verplicht tot iets? Worden ze onderdrukt?
Ja, ze worden onderdrukt door hun eigen regering. Baas in eigen buik en zo.
pi_48579009
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:37 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ze gaan op weg om iets illegaals te doen. Volgens de wetgeving van de betrokken landen iets wat dicht in de buurt van moord zit.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:44:41 #74
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48579196
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:39 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Ze gaan op weg om iets illegaals te doen. Volgens de wetgeving van de betrokken landen iets wat dicht in de buurt van moord zit.
Wat heeft het land te schoffelen met zijn burgers buiten zijn land?

Straks gaat een land zijn eigen burgers nog bestraffen omdat ze in Nederland softdrugs gebruiken, wat in eigen land wel eens gelijk kan staan aan noem-eens-een-zware-term. Om dan maar een schip tot zinken te brengen vind ik ronduit belachelijk.
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 19:57:18 #75
46149 __Saviour__
pi_48579604
Ik zou dat als gepaste reactie zien. Wel de bemanning van boord halen uiteraard, maar het daarna dik opblazen en de beelden naar de Nederlandse regering sturen. Gewoon een duidelijke boodschap, zo van 'fuck niet met ons'. Die hele abortusboot is gewoon 1 dikke provocatie-actie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 21 april 2007 @ 20:00:55 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48579725
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zou dat als gepaste reactie zien. Wel de bemanning van boord halen uiteraard, maar het daarna dik opblazen en de beelden naar de Nederlandse regering sturen. Gewoon een duidelijke boodschap, zo van 'fuck niet met ons'. Die hele abortusboot is gewoon 1 dikke provocatie-actie.
Je maakt een grapje, toch?
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 20:04:36 #77
46149 __Saviour__
pi_48579831
Nou ja, misschien gaat dát wel wat ver. Maar ik zou wel het schip enteren en enkele maanden aan de ketting leggen. Want zoiets pik je als land toch niet zeg. Dat een schip van een klein kutlandje even je wetten komt omzeilen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 21 april 2007 @ 20:09:13 #78
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48579947
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Nou ja, misschien gaat dát wel wat ver. Maar ik zou wel het schip enteren en enkele maanden aan de ketting leggen. Want zoiets pik je als land toch niet zeg. Dat een schip van een klein kutlandje even je wetten komt omzeilen.
Omzeilen? Zeg, nationale wetten gelden alleen binnen een natie. Er wordt niks omzeild.
pi_48580049
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat heeft het land te schoffelen met zijn burgers buiten zijn land?

Straks gaat een land zijn eigen burgers nog bestraffen omdat ze in Nederland softdrugs gebruiken, wat in eigen land wel eens gelijk kan staan aan noem-eens-een-zware-term. Om dan maar een schip tot zinken te brengen vind ik ronduit belachelijk.
In Nederland ben je ook strafbaar voor seks met kinderen in het buitenland. Ik neem aan dat een Nederlander ook in een Nederlandse cel belandt als hij in het buitenland een andere Nederlander vermoord en in Nederland wordt opgepakt.
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 20:14:38 #80
46149 __Saviour__
pi_48580084
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:09 schreef Yildiz het volgende:
Omzeilen? Zeg, nationale wetten gelden alleen binnen een natie. Er wordt niks omzeild.
Maar dat schip zal toch binnen de wateren van het land moeten komen om mensen op te pikken. Dat is het moment om toe te slaan, want dan vallen ze onder de wetgeving van dat land.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 21 april 2007 @ 20:15:20 #81
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48580102
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:13 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

In Nederland ben je ook strafbaar voor seks met kinderen in het buitenland. Ik neem aan dat een Nederlander ook in een Nederlandse cel belandt als hij in het buitenland een andere Nederlander vermoord en in Nederland wordt opgepakt.
Allemaal heel leuk en aardig, maar dit vind plaats in geen van beiden landen.
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:14 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar dat schip zal toch binnen de wateren van het land moeten komen om mensen op te pikken. Dat is het moment om toe te slaan, want dan vallen ze onder de wetgeving van dat land.
Ja, dat lijkt mij het moment, het moment om ze op heterdaad te betrappen op het feit dat ze mensen aan boord laten.
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 20:18:50 #82
46149 __Saviour__
pi_48580221
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:15 schreef Yildiz het volgende:
Ja, dat lijkt mij het moment, het moment om ze op heterdaad te betrappen op het feit dat ze mensen aan boord laten.
En een ongeauthoriseerde abortuskliniek aan boord hebben. En als je die nou eens als land per wet verboden zou hebben. Hoppa.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 21 april 2007 @ 20:21:45 #83
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48580312
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En een ongeauthoriseerde abortuskliniek aan boord hebben. En als je die nou eens als land per wet verboden zou hebben. Hoppa.
Ja, weet je wat, gooi het maar onder de wapenwet. Met abortus moordt je tenslotte ook.
pi_48581302
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Allemaal heel leuk en aardig, maar dit vind plaats in geen van beiden landen.
[..]
Ik neem aan dat je in Nederland ook strafbaar bent als je op de internationale wateren een kind verkracht. Of welke andere misdaad begaat.
pi_48581739
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:14 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Waarvoor, dan gebeurt er toch niets strafbaar.
Of moet je ze soms oppakken voor het schenken van een kopje koffie?
pi_48581792
Morgen ga ik daar een bezoekje aan brengen.
pi_48581832
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:53 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je in Nederland ook strafbaar bent als je op de internationale wateren een kind verkracht. Of welke andere misdaad begaat.
Dat zeg je goed, een misdaad.
Een kind verkrachten is een misdaad onder de Hollandse vlag, dus word je opgepakt.
Abortus is dit niet...
pi_48582448
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:12 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dat zeg je goed, een misdaad.
Een kind verkrachten is een misdaad onder de Hollandse vlag, dus word je opgepakt.
Abortus is dit niet...
Volgens de nederlandse wet niet nee.
pi_48582475
Eigenlijk zouden die haatzaaiende imams ook een bootje moeten kopen.
pi_48582590
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:37 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Volgens de nederlandse wet niet nee.
Daarom varen ze in de Internationale wateren onder de Nederlandse vlag.
pi_48582787
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:42 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Daarom varen ze in de Internationale wateren onder de Nederlandse vlag.
Ja maar wat ik al zei: Ook ben je voor de Nederlandse wet strafbaar als je onder Thaise vlag een kind verkracht. De vlag waaronder de misdaad plaatsvind is niet altijd van belang. Als een land abortus als moord of een zwaar misdaad ziet dan heeft dat land het volste recht om de boot aan de ketting te leggen op het moment dat het in de nationale wateren komt, of de mensen die er geweest zijn te arresteren zodra ze binnen de nationale wateren komen.
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:57:19 #92
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48582980
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:49 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Ja maar wat ik al zei: Ook ben je voor de Nederlandse wet strafbaar als je onder Thaise vlag een kind verkracht. De vlag waaronder de misdaad plaatsvind is niet altijd van belang. Als een land abortus als moord of een zwaar misdaad ziet dan heeft dat land het volste recht om de boot aan de ketting te leggen op het moment dat het in de nationale wateren komt, of de mensen die er geweest zijn te arresteren zodra ze binnen de nationale wateren komen.
Mja, men dénkt het volste recht te hebben om mensen verantwoordelijk te houden voor daden buiten hun landsgrenzen. Ik vind het maar flinterdun en zwak.
quote:
Women on Waves is a non-profit, pro-choice organization created in 1999 by Dutch physician Rebecca Gomperts. The stated goals of the organization are to raise awareness and stimulate discussion about laws regarding abortion which they allege to be restrictive, as well as to provide safe, non-surgical abortions for women who live in countries where abortion is illegal. Other services offered by WoW include contraception and reproductive counseling. Services are provided on a specially constructed and commissioned ship that contains a mobile clinic. When WoW visits a country, women are encouraged to make appointments, and are taken on board the ship. The ship then sails out to international waters (where Dutch laws are in effect on board the ship) to perform the abortions.

Women on Waves sailed to Ireland in 2001 and Poland in 2003. (According to Gomperts, before they went to Poland, 44% of the women were pro-choice. Once they left, this number had grown to 56%) In 2004, their attempt to enter Portuguese waters was blocked when the government refused to allow them entry, and physically blocked their ship with a Portuguese warship.
Welja.
pi_48583074
quote:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik wordt daar ook niet gelukkig van. Ik gun liever de ongeborene het levenslicht. Heeft ook recht op het leven, zoals moeder dat recht ook heeft gekregen....

Ik vind abortus gewoon moord. Tenzij het leven van de moeder ermee kan worden gered (complicaties).

zaterdag 21 april 2007 @ 22:01:42 #94
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48583104
Die term recht op leven vind ik toch zo hypocriet. Bah.
pi_48583323
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:49 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ook in Thailand een kind verkrachten een misdaad is.
Als dit niet het geval is dan heeft het Nederlands recht idd een probleem.

Als je in nationale wateren vaart en er gebeurt niets illigaals, waarop moet je die mensen dan vastzetten?
pi_48583384
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Ik wordt daar ook niet gelukkig van. Ik gun liever de ongeborene het levenslicht. Heeft ook recht op het leven, zoals moeder dat recht ook heeft gekregen....

Ik vind abortus gewoon moord. Tenzij het leven van de moeder ermee kan worden gered (complicaties).
Ook als het kind verwekt is door een verkrachting?
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 22:13:30 #97
46149 __Saviour__
pi_48583387
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:01 schreef Yildiz het volgende:
Die term recht op leven vind ik toch zo hypocriet. Bah.
Recht op leven is wel zo vanzelfsprekend. De staat hoort de levens van haar burgers te beschermen. Abortus is daarmee nogal heel erg in strijd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:17:06 #98
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48583472
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Recht op leven is wel zo vanzelfsprekend. De staat hoort de levens van haar burgers te beschermen. Abortus is daarmee nogal heel erg in strijd.
Niet als iets nog niet levend of levensvatbaar is. Daarbij falen verschillende staten vaak genoeg in het beschermen van de basale rechten van levende burgers, dus om nu ineens als staat actie te ondernemen vind ik helemaal hypocriet.
pi_48583705
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met weigeren van inentingen wegens geloofsovertuiging met mischien de dood tot gevolg?
De Nederlandse staat doet/kan daar toch ook niets tegendoen.

Daarom zijn er ook termijnen afgesproken wanneer abortus nog legaal is, als een kind veel te vroeg is geboren, doet men er in NL ook alles aan om het kind te redden.

Binnen het termijn ben ik van mening dat de vrouw daar zelf over moet kunnen beslissen.
pi_48583988
quote:

[..]

jij bent ook heel sociaal zie ik al
pi_48584604
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Niet als iets nog niet levend of levensvatbaar is.
Dat is ook slechts democratisch bepaald.

Net als het strenge verbod op abortus in die landen ook slechts democratisch bepaald is.
pi_48588814
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 23:04 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat is ook slechts democratisch bepaald.
Nee, wetenschappelijk.
pi_48589010
Ze hadden zichzelf ook niet kunnen laten bezwangeren natuurlijk...
pi_48589042
quote:
Op zondag 22 april 2007 02:04 schreef gelly het volgende:
Nee, wetenschappelijk.
Er is helemaal niks wetenschappelijks aan. Het is maar een gekozen grens.
pi_48589066
quote:
Op zondag 22 april 2007 02:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Ze hadden zichzelf ook niet kunnen laten bezwangeren natuurlijk...
Dat is simpel gezegd in een land als Nederland waar je zonder problemen aan anticonceptie kan komen.
Op iedere straathoek zit wel een drogist waar je condooms kunt kopen, de pil, de prikpil, het spiraaltje e.d. zijn allemaal vrij verkrijgbaar, dat is echter niet overal zo geregeld.

Voor bezwangeren heb je doorgaans ook twee personen nodig overigens.
pi_48589354
quote:
Op zondag 22 april 2007 02:27 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat is simpel gezegd in een land als Nederland waar je zonder problemen aan anticonceptie kan komen.
Op iedere straathoek zit wel een drogist waar je condooms kunt kopen, de pil, de prikpil, het spiraaltje e.d. zijn allemaal vrij verkrijgbaar, dat is echter niet overal zo geregeld.

Voor bezwangeren heb je doorgaans ook twee personen nodig overigens.
Je vergeet het belangrijkste anticonceptiemiddel: Je verstand. En dat is volgens mij overal even toegankelijk.

Er zijn inderdaad twee personen bij betrokken, maar het is de vrouw die weet dat zij sowieso de gevolgen zal moeten dragen, dus zij zal ook de uiteindelijke verantwoordelijkheid moeten nemen om nee te zeggen wanneer dat nodig is.

Verkrachtingen zijn een ander verhaal, maar ik denk niet dat slachtoffers daarvan nou de voornaamste klanten zijn van deze boot. Ik schat dat het vooral achterlijke wijven zijn die zich in hun stupiditeit laten gebruiken en dan denken dat abortus een makkelijke uitweg is. Domheid is geen excuus, en abortus is geen anticonceptiemiddel.
pi_48590326
quote:

[..]

Nee, wetenschappelijk.
Nee hoor, daar is helemaal geen wetenschappelijke consensus over. Dat is altijd zo met de wetenschap. De 'normale' mens denkt dat de wetenschap dit of dat als een absoluut feit poneert, terwijl in realiteit de wetenschap zelf voortdurend in discussie is.
pi_48590362
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik sluit mij hier bij aan. Kijk, ik wil absoluut niet het lijden van de moeder bagataliseren. Ik begrijp best, dat een zwangere vrouw in bepaalde gevallen de zwangerschap liever onderbreekt, maar waar het mij om gaat is dat woordje 'willen'. In onze huidige samenleving staat het individu voorop en moet alles zich maar aanpassen aan de wil van dat individu. Maar zo werkt het wat mij betreft dus niet. Of op zijn minst niet in bepaalde gevallen. Een vrouw kan wel niet willen bevallen van een kind, maar we hebben het wel over een levend wezen. Een ongeboren mens is een levend wezen en abortus is derhalve moord.
pi_48590375
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:39 schreef Prego het volgende:

[..]

jij bent ook heel sociaal zie ik al
Als randvoorwaarde stel ik daarbij natuurlijk wel dat de mensen op de boot ongedeerd blijven. Ik bedoel puur de boot an sich.
  zondag 22 april 2007 @ 11:34:37 #110
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48592383
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:29 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Als randvoorwaarde stel ik daarbij natuurlijk wel dat de mensen op de boot ongedeerd blijven. Ik bedoel puur de boot an sich.
Ik stel dan bij deze voor om de boot om te namen naar U.S.S. Cole of Rainbow Warrior.
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:24 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Nee hoor, daar is helemaal geen wetenschappelijke consensus over. Dat is altijd zo met de wetenschap. De 'normale' mens denkt dat de wetenschap dit of dat als een absoluut feit poneert, terwijl in realiteit de wetenschap zelf voortdurend in discussie is.
Het is wetenschappelijk bepaald dat normaal gesproken iets tot zoveel weken niet leeft, of tot zoveel weken oud niet levensvatbaar is. Vervolgens hebben we wellicht democratisch besloten dat er tot die tijd abortus mag plaatsvinden. Ga ze nu niet door elkaar halen, s'il vous plait.

Daarnaast doet men bijna elke keer alsof abortus niet meer voorstelt dan een achtbaanritje, alsof het comfortabel is ofzo. Alsof je het voor je plezier doet...

[ Bericht 28% gewijzigd door Yildiz op 22-04-2007 11:40:32 ]
pi_48593023
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik stel dan bij deze voor om de boot om te namen naar U.S.S. Cole of Rainbow Warrior.
[..]

Het is wetenschappelijk bepaald dat normaal gesproken iets tot zoveel weken niet leeft, of tot zoveel weken oud niet levensvatbaar is. Vervolgens hebben we wellicht democratisch besloten dat er tot die tijd abortus mag plaatsvinden. Ga ze nu niet door elkaar halen, s'il vous plait.

Daarnaast doet men bijna elke keer alsof abortus niet meer voorstelt dan een achtbaanritje, alsof het comfortabel is ofzo. Alsof je het voor je plezier doet...
Dit is gewoon niet waar. Leven is niet eens eenduidig gedefinieerd. Laat staan dat er wetenschappelijk kan worden vastgesteld wanneer een foetus leeft. Het is wel duidelijk dat pas een 22-weker levend geboren is, dan lijkt de Nederlandse wet nogal slecht waarbij op 24 weken nog abortus gepleegd mag worden.

Het gaat hier echter vooral om het feit dat met dit schip de wetgeving binnen een land getorpedeerd wordt. Het is alsof net buiten de Nederlandse wateren een schip met een Amerikaanse wapenmarkt gaat liggen zodat de arme Nederlanders toch eens vuurwapens kunnen gaan kopen. Of dat de vrouwenbesnijdenis boot uit Somalie net buiten de Nederlandse wateren gaat liggen.
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 12:09:27 #112
46149 __Saviour__
pi_48593190
quote:

Het is absoluut leven in de biologsche zin, dat valt niet ontkennen. Het zijn allemaal levende cellen , al snel een kloppend hart, een zenuwstelsel. Dat sommige mensen het dan nog niet als levend willen beschouwen, is gewoon heel jammer.

En gelukkig is abortus heel wat meer dan een achtbaanritje. Dan denken ze er later nog wel eens over na, als ze beseffen wat ze nou gedaan hebben. Dat het besef komt dat ze haar kindje vermoord heeft, ik zou er geen medelijden mee hebben als ze daar aan kapot gaat. Iets met eigen schuld enzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48594918
quote:
Democratisch besloten, my ass. Dat betekent niet dat ik mij er bij neer hoef te leggen. Verder ben je kennelijk totaal niet op de hoogte van de wetenschappelijke discussie. Dat het 'volk' denkt dat de wetenschap zus of zo staat tegen over dit of dat onderwerp, betekent niet, dat dat daadwerkelijk zo is. Onlangs was er nog een debat op televisie over dit onderwerp tussen twee vooraanstaande medische wetenschappers en daarin werd heel duidelijk dat er wetenschappers zijn die vinden dat je van leven kunt spreken, al direct vanaf de bevruchting.
quote:
Nee hoor, dat is niet wat ik beweer. Ik kan mij voorstellen dat er met name een hoop emotioneel leed te verwerken is na de ingreep, maar wat heeft dat te maken met deze discussie?
pi_48595346
quote:

[..]

Dat is nou niet echt iets dat ik een wetenschappelijke bepaling kan noemen, met behulp van de wetenschap is levensvatbaarheid steeds sneller mogelijk, dus hoe zit het dan met die grens?

Vanaf het moment van conceptie is er wanneer men de natuur zijn gang laat gaan, grote kans dat er 9 maanden later een nieuw mens is. Dat vind ik dus een leven, en daar moet heel verantwoordelijk en bedachtzaam mee omgegaan worden. En dat is meer een subjectieve persoonlijke grens, dan een objectieve wetenschappelijke.

Ik ben niet tegen abortus om dringende medische redenen, ook niet wanneer het een zwaar gehandicapt foetus betreft, dan is (kwaliteit van) leven juist iets dat je probeert te beschermen. Maar abortus omdat je liever nog geen kinderen had gewild vind ik zwaar immoreel, en niet heel ver verwijderd van moord met voorbedachte rade.
pi_48595464
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is nou niet echt iets dat ik een wetenschappelijke bepaling kan noemen, met behulp van de wetenschap is levensvatbaarheid steeds sneller mogelijk, dus hoe zit het dan met die grens?

Vanaf het moment van conceptie is er wanneer men de natuur zijn gang laat gaan, grote kans dat er 9 maanden later een nieuw mens is. Dat vind ik dus een leven, en daar moet heel verantwoordelijk en bedachtzaam mee omgegaan worden. En dat is meer een subjectieve persoonlijke grens, dan een objectieve wetenschappelijke.

Ik ben niet tegen abortus om dringende medische redenen, ook niet wanneer het een zwaar gehandicapt foetus betreft, dan is (kwaliteit van) leven juist iets dat je probeert te beschermen. Maar abortus omdat je liever nog geen kinderen had gewild vind ik zwaar immoreel, en niet heel ver verwijderd van moord met voorbedachte rade.
Hier sluit ik mij bij aan. Ik ben niet op voorhand tegen abortus, maar ik ben bang voor een hellend vlak. Nu is het misschien zo dat het nog steeds een erg ingewikkeld besluit is, maar steeds meer zal abortus worden gezien als een handig middel om van je zwangerschap af te komen, omdat je tijdens je vakantie op Ibiza te opgewonden was om de moeite te nemen je sekspartner een condoom om te (laten) doen. Ongewenst zwanger zijn is pech hebben wat mij betreft; je hebt de consequenties maar te aanvaarden. Maar inderdaad, de uitzonderingen zijn bijvoorbeeld wanneer je zelf in levensgevaar verkeerd, of wanneer het kind ernstig gehandicapt ter wereld zal komen enzovoort.
pi_48595920
Goede zaak, laat iedereen toch hun eigen keuze houden,

Hopelijk gooien ze de bloedige dingen niet het water in om haaien te lokken
pi_48595964
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:46 schreef Xith het volgende:
Goede zaak, laat iedereen toch hun eigen keuze houden,
Absoluut, maar dan wel binnen de grenzen van de eigen wetgeving. Je hebt je niet op een dergelijke provocerende wijze te bemoeien met andere landen. Je mag als vrouw al lang blij zijn, dat je in je eigen land wel die vrijheid hebt.
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:46 schreef Xith het volgende:
Hopelijk gooien ze de bloedige dingen niet het water in om haaien te lokken
"De bloedige dingen?" Ik zie het al, je hebt weinig respect voor het leven.
pi_48596082
Ik vind het een beetje vreemd dat het om abortussen tot 7 weken weken gaat.

Ik vind dat een vrouw ten alle tijden een abortus moet kunnen doen. Ieder mens is baas over eigen lichaam, dus ook over een foetus, hoe oud die ook wezen mogen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_48596084
quote:

[..]

Nee, wetenschappelijk.
Wat een onzin. "Wetenschappelijk" is in deze context een non-woord. Beetje hetzelfde als gereformeerden die zeggen, "Nee, het hoort zo, dat is christelijk".
pi_48596114
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:52 schreef JohnDope het volgende:

Ik vind dat een vrouw ten alle tijden een abortus moet kunnen doen. Ieder mens is baas over eigen lichaam, dus ook over een foetus, hoe oud die ook wezen mogen.
Vind je ook dat een vrouw haar reeds ter wereld gekomen kind mag ombrengen omdat deze haar aan haar hoofd zeurt en zij daardoor hoofdpijn krijgt?
pi_48596135
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:53 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Vind je ook dat een vrouw haar reeds ter wereld gekomen kind mag ombrengen omdat deze haar aan haar hoofd zeurt en zij daardoor hoofdpijn krijgt?
nee!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_48596163
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee!
wat is het verschil.
pi_48596180
als de foetus nog in het lichaam van de vrouw is, dan is zij de enige die daar over mag beslissen.
pi_48596209
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:55 schreef JohnDope het volgende:
als de foetus nog in het lichaam van de vrouw is, dan is zij de enige die daar over mag beslissen.
Gaarne beargumenteren. Je stelt dus dat de foetus geen rechten heeft?
pi_48596231
Kijk dat VadertjeStaat alles tot achter de voordeur wilt bepalen is nog tot daar aan toe, maar dat VadertjeStaat alles wilt bepalen, zelfs tot in het lichaam van de mens, is totaal verwerpelijk.
pi_48596243
quote:
Dus 1 seconde voor de geboorte mag het nog niet.
1 seconde na de geboorte weer wel.

Terwijl het praktisch om hetzelfde organisme gaat.
pi_48596270
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:48 schreef zwambtenaar het volgende:

Ik heb weinig respect voor niet levende, aaneengeklompten cellen die zich als een tumor EN parasiet aan je lijkt vast zuigen.

Maar als ze levensvatbaar zijn mogen ze niet meer dood
pi_48596273
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:57 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dus 1 seconde voor de geboorte mag het nog niet.
1 seconde na de geboorte weer wel.
Zo moet je het wel zien, je moet ergens de grens trekken.
pi_48596301
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dus jij zou er wel voor zijn als volgroeide baby's met haar en al, die pijn kunnen voelen en levensvatbaar zijn, de stofzuiger in gehakselprakseld worden?
pi_48596347
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:59 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dus jij zou er wel voor zijn als volgroeide baby's met haar en al, die pijn kunnen voelen, de stofzuiger in gehakselprakseld worden?
Zoals ik al zei: Vadertje Staat heeft niet het recht om zaken in het menselijk lichaam te gaan regelen.
pi_48596376
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: Vadertje Staat heeft niet het recht om zaken in het menselijk lichaam te gaan regelen.
Daar is iedereen het mee eens. De vraag is juist: wanneer is iets een menselijk lichaam?
pi_48596401
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:02 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. Leven is niet eens eenduidig gedefinieerd. Laat staan dat er wetenschappelijk kan worden vastgesteld wanneer een foetus leeft. Het is wel duidelijk dat pas een 22-weker levend geboren is, dan lijkt de Nederlandse wet nogal slecht waarbij op 24 weken nog abortus gepleegd mag worden.
Ik vind de Nederlandse wet op dit punt ook slecht.
M.i. is 22 weken echt veel te laat voor een abortus.
pi_48596422
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:01 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Daar is iedereen het mee eens. De vraag is juist: wanneer is iets een menselijk lichaam?
Een foetus dus! Dat is een wonder der natuur en de enige die daar over beslist is de moeder.
pi_48596458
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Een foetus dus! Dat is een wonder der natuur en de enige die daar over beslist is de moeder.
Een foetus is dus een apart menselijk lichaam volgens jou? Maar dan beslist de moeder toch over hem?
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 14:04:12 #135
46149 __Saviour__
pi_48596462
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De staat moet de levens van haar burgers beschermen. Ook van die nog niet geboren zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 14:05:45 #136
46149 __Saviour__
pi_48596506
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind de Nederlandse wet op dit punt ook slecht.
M.i. is 22 weken echt veel te laat voor een abortus.
22 weken is ook véél te laat. In ik meen Amerika was een kindje van 22 weken geboren, en die overleefde het. De technologie wordt steeds beter en de wetten zouden moeten meegaan met die ontwikkelingen. Abortus helemaal afschaffen zal er nooit van komen helaas, maar die grens moet in ieder geval ver naar beneden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48596521
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:04 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Een foetus is dus een apart menselijk lichaam volgens jou? Maar dan beslist de moeder toch over hem?
een foetus groeit in de vrouw en is dus een onderdeel van de vrouw, dus de enige die daar over kan beslissen is de vrouw en verder helemaal niemand.

Als het aan jou (en velen met jou) ligt, dan regelt de staat straks dingen tot in het menselijke brein, als de technologie dat mogelijk maakt.
pi_48596526
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:57 schreef JohnDope het volgende:
Kijk dat VadertjeStaat alles tot achter de voordeur wilt bepalen is nog tot daar aan toe, maar dat VadertjeStaat alles wilt bepalen, zelfs tot in het lichaam van de mens, is totaal verwerpelijk.
Vadertje Staat is er om het individu te beschermen. Ik zie een ongeboren kind als een individu en vind dus ook dat dat individu beschermd moet worden.
  zondag 22 april 2007 @ 14:06:40 #139
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48596531
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:09 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Democratisch besloten, my ass. Dat betekent niet dat ik mij er bij neer hoef te leggen. Verder ben je kennelijk totaal niet op de hoogte van de wetenschappelijke discussie. Dat het 'volk' denkt dat de wetenschap zus of zo staat tegen over dit of dat onderwerp, betekent niet, dat dat daadwerkelijk zo is. Onlangs was er nog een debat op televisie over dit onderwerp tussen twee vooraanstaande medische wetenschappers en daarin werd heel duidelijk dat er wetenschappers zijn die vinden dat je van leven kunt spreken, al direct vanaf de bevruchting.
[..]

Nee hoor, dat is niet wat ik beweer. Ik kan mij voorstellen dat er met name een hoop emotioneel leed te verwerken is na de ingreep, maar wat heeft dat te maken met deze discussie?
Nou, misschien had ik dan een andere term moeten gebruiken dan wetenschappelijk. Prima.
Verder ben je kennelijk zo te zien niet echt op de hoogte wat je nu gequoted hebt.
Termen als 'kennelijk democratisch' verdraai je naar vaststaand democratisch, en levensvatbaar verdraai je naar levend materiaal. Ik vind het prima hoor, maar zo kun je blijven doorgaan.

Dat je verder beweerd dat de keuze voor abortus wel even gemakkelijk gemaakt wordt, tjsa. Dat zal dan wel een persoonlijke opinie zijn.
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:48 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Kom toch niet zo met die zware termen aanslingeren. Een kind die in een omgeving opgroeit waar geen kind past, is ineens wel humanitair, om ook maar een zware term te gebruiken? Of, nee, dan moet je tegenwoordig 'adoptie' zeggen. Kom nou, de gevolgen van zwanger zijn kunnen groter zijn dan dat, maar ik heb het idee dat vrouwen daar veel beter op kunnen beantwoorden.
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:06 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Vadertje Staat is er om het individu te beschermen. Ik zie een ongeboren kind als een individu en vind dus ook dat dat individu beschermd moet worden.
Ik heb het idee dat geen enkele VadertjeStaat dat tegenwoordig nog wil doen. Maar enkel voor scoren bij het beschermen van de grote massa gaat, ten koste van de wil van het individu.
pi_48596553
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

een foetus groeit in de vrouw en is dus een onderdeel van de vrouw, dus de enige die daar over kan beslissen is de vrouw en verder helemaal niemand.
De foetus is op een bepaald punt niet meer onderdeel van de vrouw. Dan kan het er uit gehaald worden en in een coufeuse verder leven.
quote:
Als het aan jou ligt, dan regelt de staat straks dingen tot in het menselijke brein als de technologie dat mogelijk maakt.
Sure.
pi_48596567
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:58 schreef Xith het volgende:

[..]

Ik heb weinig respect voor niet levende, aaneengeklompten cellen die zich als een tumor EN parasiet aan je lijkt vast zuigen.
Voor de goede orde, die cellen waar jij het over hebt, leven wel degelijk. Een cel op zichzelf is een levende entiteit. Jij als mens bent ook een verzameling aaneengeklompte cellen hoor. Je bent in feite een symbiose van cellen.
pi_48596580
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En die grens ligt voor wat mij betreft op de bevruchting.
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 14:08:35 #143
46149 __Saviour__
pi_48596593
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:06 schreef JohnDope het volgende:
De foetus is een nieuw individu, met een eigen lichaam. Eigen DNA. Het is niet van de vrouw. Bij abortus beslist ze niet alleen over eigen lichaam, maar ook over het lichaam van de foetus. Het is een leven dat ze beeindigt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48596608
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:07 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Sure.
Probeer het maar niet te ontkennen.
pi_48596626
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Kom toch niet zo met die zware termen aanslingeren. Een kind die in een omgeving opgroeit waar geen kind past, is ineens wel humanitair, om ook maar een zware term te gebruiken? Of, nee, dan moet je tegenwoordig 'adoptie' zeggen. Kom nou, de gevolgen van zwanger zijn kunnen groter zijn dan dat, maar ik heb het idee dat vrouwen daar veel beter op kunnen beantwoorden.
Dus baby's mogen niet meer geboren worden omdat wij als maatschappij ze niet meer willen?
pi_48596668
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De foetus is een nieuw individu, met een eigen lichaam. Eigen DNA. Het is niet van de vrouw. Bij abortus beslist ze niet alleen over eigen lichaam, maar ook over het lichaam van de foetus. Het is een leven dat ze beeindigt.
Ik vind dit een heel goed punt: de foetus heeft eigen DNA. Ik denk dat dat gegeven wel van cruciaal belang is. Eigen DNA impliceert eigen individu.
pi_48596772
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:11 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ik vind dit een heel goed punt: de foetus heeft eigen DNA. Ik denk dat dat gegeven wel van cruciaal belang is. Eigen DNA impliceert eigen individu.
Eigen DNA + de potentie om te groeien als mens uiteraard.

Anders kun je ook een tumor een individu noemen.
pi_48596824
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:13 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Eigen DNA + de potentie om te groeien als mens uiteraard.

Anders kun je ook een tumor een individu noemen.
Goede aanvulling inderdaad .
pi_48596877
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:52 schreef JohnDope het volgende:

Als ze zwanger wordt terwijl ze dat niet wil, is dat al een goede indicatie dat ze totaal niet de verantwoordelijkheid heeft om baas te zijn over haar eigen lichaam.
  zondag 22 april 2007 @ 14:21:02 #150
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48597013
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:09 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dus baby's mogen niet meer geboren worden omdat wij als maatschappij ze niet meer willen?
Omdat de moeder denkt dat het kind er geen goede jeugd of opvoeding kan hebben, om een voorbeeld te noemen. Daar heeft vadertje staat, een politieke partij, wij, of wie dan ook niets mee te maken.
pi_48597059
De enige externe persoon die over een foetus kan beslissen is God en verder helemaal niemand!
pi_48597066
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Omdat de moeder denkt dat het kind er geen goede jeugd of opvoeding kan hebben, om een voorbeeld te noemen. Daar heeft vadertje staat, een politieke partij, wij, of wie dan ook niets mee te maken.
De moeder kan wel meer denken, maar dat betekent niet dat het daadwerkelijk zo is. Anderen hebben daar inderdaad niets mee te maken, meer de nog ongeboren mens juist alles!
pi_48597095
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:17 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Als ze zwanger wordt terwijl ze dat niet wil, is dat al een goede indicatie dat ze totaal niet de verantwoordelijkheid heeft om baas te zijn over haar eigen lichaam.
Wat een ongelofelijk dom argument.
Scheurende condooms, een falende of verkeerde pil, een fout geplaatst spiraaltje, verkrachting, een verbod op anticonceptie, slechte voorlichting over anticonceptie, een slecht uitgevoerde en dus ineffectieve sterilisatie, er zijn zoveel redenen waarom vrouwen ongewenst zwanger kunnen raken.
pi_48597096
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:22 schreef JohnDope het volgende:
De enige externe persoon die over een foetus kan beslissen is God en verder helemaal niemand!
Mijn visie op dit onderwerp is zuiver humanistisch.
pi_48597120
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:22 schreef JohnDope het volgende:
God bestaat niet. Gevoelens wel.
pi_48597130
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:22 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Scheurende condooms, een falende of verkeerde pil, een fout geplaatst spiraaltje, verkrachting, een verbod op anticonceptie, slechte voorlichting over anticonceptie, een slecht uitgevoerde en dus ineffectieve sterilisatie, er zijn zoveel redenen waarom vrouwen ongewenst zwanger kunnen raken.
Dus zelfs een leven moet wijken voor de seksuele pleziertjes van de vrouw? Dat lijkt mij geen stap in de goede richting.
pi_48597143
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:23 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Mijn visie op dit onderwerp is zuiver humanistisch.
Het maakt me niet uit. Maar Vadertje Staat moet niet voor God willen spelen.

What's next? Gaan ze ook als de technology het mogelijk maakt, de zaakjes tot in het menselijk brein regelen?
pi_48597166
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:23 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

God bestaat niet.
Roep het nog even wat vaker, wie weet ga ik het wel geloven.
pi_48597174
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:23 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Dus zelfs een leven moet wijken voor de seksuele pleziertjes van de vrouw? Dat lijkt mij geen stap in de goede richting.
Dat is inderdaad niet alleen voorbehouden aan mannen.
pi_48597193
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:22 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

En stomheid is veruit de voormaanste reden. Daarnaast is zwangerschap een risico dat je accepteert, juist omdat geen enkele manier van anticonceptie 100% is.

Ik vind het ook een foute ontwikkelingen dat een potentieel leven ondergeschikt is aan sexuele bevrediging.
pi_48597212
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het maakt me niet uit. Maar Vadertje Staat moet niet voor God willen spelen.

What's next? Gaan ze ook als de technology het mogelijk maakt, de zaakjes tot in het menselijk brein regelen?
Nee, jouw uitgangspunt is totaal verkeerd. Wat jij doet is de Staat beschuldigen van het feit dat zij zich bemoeit met het leven en de keuzes van de vrouw. Maar waar de Staat in werkelijkheid mee bezig is (in het geval dat zij abortus zou verbieden), is het beschermen van een mens in wording. Dat is een volstrekt andere benadering. De vrouw ik in dit verband ondergeschikt. Je vergelijking met het menselijk brein is dus ook onterecht.
pi_48597236
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet alleen voorbehouden aan mannen.
Dat klopt, een man die per ongeluk een vrouw zwanger maakt, moet net zo goed de verantwoordelijkheden dragen.
pi_48597273
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:26 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Nee, jouw uitgangspunt is totaal verkeerd. Wat jij doet is de Staat beschuldigen van het feit dat zij zich bemoeit met het leven en de keuzes van de vrouw. Maar waar de Staat in werkelijkheid mee bezig is (in het geval dat zij abortus zou verbieden), is het beschermen van een mens in wording. Dat is een volstrekt andere benadering. De vrouw ik in dit verband ondergeschikt. Je vergelijking met het menselijk brein is dus ook onterecht.
als de staat straks met technology in het mensenlijkbrein kan kijken, dan kan Vadertje Staat de mens nog veel beter beschermen.
pi_48597308
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

als de staat straks met technology in het mensenlijkbrein kan kijken, dan kan Vadertje Staat de mens nog veel beter beschermen.
Nee, dat zou ingaan tegen de vrije keuze van het individu.
pi_48597408
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:29 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Voor de vrouw idem dito.
  zondag 22 april 2007 @ 14:32:27 #166
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48597432
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:29 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ja en? Als daarmee het hogere goed, de samenleving beschermd kan worden tegen afwijkende, niet normale(c) mensen? Genoeg mensen die hun individuele vrijheid willen opgeven, daarmee verplichten anderen dat ook te doen, voor hun eigen belang.
  zondag 22 april 2007 @ 14:34:06 #167
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48597498
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En stomheid is veruit de voormaanste reden. Daarnaast is zwangerschap een risico dat je accepteert, juist omdat geen enkele manier van anticonceptie 100% is.

Ik vind het ook een foute ontwikkelingen dat een potentieel leven ondergeschikt is aan sexuele bevrediging.
Ontwikkeling? Hoeveel jaar hebben we nu abortus in Nederland? Is ons land ondertussen ten onder gegaan?
pi_48597508
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Voor de vrouw idem dito.
Je vergeet even het individu in haar.
pi_48597557
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ontwikkeling? Hoeveel jaar hebben we nu abortus in Nederland? Is ons land ondertussen ten onder gegaan?
Dat beweer ik ook helemaal niet, ik meld dat ik het verkeerd en ongezond vind.
pi_48597703
Ik denk dat ik mijn eigen kantoenplantage met slaven ga beginnen. Ik zeg gewoon dat mensen met een andere huidskleur dan mij minderwaardig zijn, schreeuw wat over "Baas in eigen plantage" en bestempel mensen die claimen dat zwarten qua geest niets verschillen van blanken als "middeleeuws".
pi_48597935
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:38 schreef Dodecahedron het volgende:
Ik denk dat ik mijn eigen kantoenplantage met slaven ga beginnen. Ik zeg gewoon dat mensen met een andere huidskleur dan mij minderwaardig zijn, schreeuw wat over "Baas in eigen plantage" en bestempel mensen die claimen dat zwarten qua geest niets verschillen van blanken als "middeleeuws".
Ja zo'n mannetje ben jij wel. Nu komt de aap uit de mouw.
pi_48598000
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij snapt de vergelijking niet?
pi_48598064
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jij snapt de vergelijking niet?
Een slavenplantage vergelijken met een foetus die groeit in een vrouw
pi_48598136
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Een slavenplantage vergelijken met een foetus die groeit in een vrouw
Het gaat om het idee van het ene individu boven het andere stellen om lege redenen.
pi_48598148
Dat discussies over abortus nu nog gevoerd moeten worden. Toch een nadeel van de weer opkomende religie .

[ Bericht 5% gewijzigd door du_ke op 22-04-2007 14:48:41 (domme fout) ]
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48598232
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het gaat om het idee van het ene individu boven het andere stellen om lege redenen.
Een foetus is een onderdeel van de vrouw, de enige die daar over kan beslissen is de vrouwzelf of God.
pi_48598288
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:45 schreef du_ke het volgende:
Dat discussies over euthenasie nu nog gevoerd moeten worden. Toch een nadeel van de weer opkomende religie .
Dit gaat over abortus, euthanasie heb ik geen problemen mee, dat heeft te maken met het individuele recht tot zelfbeschikking.

En ik religieus?
pi_48598331
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:47 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dit gaat over abortus, euthanasie heb ik geen problemen mee, dat heeft te maken met het individuele recht tot zelfbeschikking.

En ik religieus?
Bedoelde ook abortus .

En weer opkomende religie speelt in dit soort discussies wel degelijk mee.
pi_48598442
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Een foetus is een onderdeel van de vrouw, de enige die daar over kan beslissen is de vrouwzelf of God.
Onzin, het foetus is een invividu waar de vrouw verantwoordelijkheid voor draagt, vanaf het moment dat ze met iemand het bed induikt. En voor iemand verantwoordelijk te zijn, of dat nou lichamelijk of hoe dan ook is, geeft je niet het recht hem te doden.
pi_48598461
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat wil, zowel pro-choice als -life, jou doen geloven, omdat het debat er dan zo lekker simpel van wordt, maar dat is niet zo.
pi_48598501
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bedoelde ook abortus .

Niet voor mij. Het is ook een beetje zielig om iedereen die moeite heeft met abortus af te schilderen als een dogmatisch Christen.
pi_48598529
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Onzin, het foetus is een invividu waar de vrouw verantwoordelijkheid voor draagt, vanaf het moment dat ze met iemand het bed induikt. En voor iemand verantwoordelijk te zijn, of dat nou lichamelijk of hoe dan ook is, geeft je niet het recht hem te doden.
Er zijn genoeg vrouwen die zwanger worden zonder 'het bed in te duiken'. En dan bedoel ik dus niet alleen Maria.
pi_48598599
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Niet voor mij. Het is ook een beetje zielig om iedereen die moeite heeft met abortus af te schilderen als een dogmatisch Christen.
Niet voor iedereen inderdaad, maar dat dit soort discussies weer gevoerd worden (wat 10 jaar geleden echt niet het geval was) heeft toch echt meer te maken met weer opkomende religie dan met andere zaken denk ik.
pi_48598617
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er zijn genoeg vrouwen die zwanger werden zonder 'het bed in te duiken'.
Interessant ... vertel.
pi_48598726
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:53 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Interessant ... vertel.
Als ik je dat nog moet gaan uitleggen
pi_48598977
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja en? Als daarmee het hogere goed, de samenleving beschermd kan worden tegen afwijkende, niet normale(c) mensen? Genoeg mensen die hun individuele vrijheid willen opgeven, daarmee verplichten anderen dat ook te doen, voor hun eigen belang.
Afwijkende, niet normale mensen?
Ik krijg hier een beetje het gevoel van de The X-Men bij waarin de 'normale' mens bang is voor de mutanten. Hoe zielig kun je zijn !!!!
pi_48599007
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je begrijpt de onderliggende boodschap echt niet, hè ?
pi_48599097
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:00 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Je begrijpt de onderliggende boodschap echt niet, hè ?
Die begrijp ik wel. Dodecahedron ziet negers als foetussen.
Als hij dit statement op televisie had gemaakt, dan had je een rel gehad, waar je U tegen zegt.
pi_48599131
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee, hij stelt aan de kaak het verschijnsel dat bepaalde menselijke levensvormen mogen worden gezien als middelen die je kunt gebruiken wanneer je er op zit te wachten, of mag dumpen, wanneer ze overbodig zijn.
pi_48599158
quote:
Als hij dit statement op televisie had gemaakt, dan had je een rel gehad, waar je U tegen zegt.
Dat geloof ik ook, maar dat komt omdat de meerderheid van de bevolking niet een bepaald hoog ontwikkeld abstractievermogen bezit.
pi_48599171
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:03 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Nee, hij stelt aan de kaak het verschijnsel dat bepaalde menselijke levensvormen mogen worden gezien als middelen die je kunt gebruiken wanneer je er op zit te wachten, of mag dumpen, wanneer ze overbodig zijn.
Jij snapt er echt helemaal niks van.
Een foetus groeit in de vrouw en is dus een onderdeel van de vrouw. Dat kan je toch nooit met een slavenplantage vergelijken. Die slaven zitten nog geen eens vast via menselijk weefsel aan de slavenboer.
  zondag 22 april 2007 @ 15:04:41 #192
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48599174
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:00 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Afwijkende, niet normale mensen?
Ik krijg hier een beetje het gevoel van de The X-Men bij waarin de 'normale' mens bang is voor de mutanten. Hoe zielig kun je zijn !!!!
Had ik het over X-Men dan?

Nee, sommige mensen menen te denken dat als je mening maar sterk genoeg is en niet voor 100% onderuit gehaald kan worden, je dan maar even mag beslissen over anderen. Zo ook met abortus, in casu tot maximaal 13 weken. Dat heeft niets te maken met onze nationale abortuswetten, waarbij we een termijn van ongeveer 22 weken, maar niet precies (!) aanhouden.

De vraag blijft in deze discussie altijd neerkomen op wanneer iets een individu is. Schijnbaar is dat volgens sommigen al vanaf het ontstaan van nieuw DNA wat uit kan groeien tot een mens.
Voorts komt men dan met zware termen als recht op leven. Dat dat dan een zware plicht met mogelijk zware gevolgen inhoudt voor de vrouw, dient blijkbaar genegeerd te worden, ze koos immers zelf voor het risico ofzoiets.
Vreemd altijd dat mensen die opkomen voor recht op leven, vaak niet voor andere rechten op schijnen te komen, waarbij ik verwijs naar landen waar abortus verboden is, waar het tegelijkertijd bar slecht gesteld is met mensenrechten.

[ Bericht 22% gewijzigd door Yildiz op 22-04-2007 15:12:13 ]
pi_48599444
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Had ik het over X-Men dan?
Nee, jij bent een heel eng mannetje dat graag ziet dat het menselijke ras gezuiverd blijft van afwijkingen. Die wens doet mij aan een bepaald persoon uit de geschiedenis denken.
  zondag 22 april 2007 @ 15:11:20 #194
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48599466
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:10 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Nee, jij bent een heel eng mannetje dat graag ziet dat het menselijke ras gezuiverd blijft van afwijkingen. Die wens doet mij aan een bepaald persoon uit de geschiedenis denken.
Als je nu nog niet doorhad dat dat sarcasme was, bij deze.
  zondag 22 april 2007 @ 15:13:51 #195
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48599592
Niemand van de pro 'boot' mensen die kan uitleggen waarom deze boot zonodig moet. Kunnen ze de vrouwen niet goedkoper invliegen?

Of zijn de pro 'boot' mensen alleen voor provocatie, ipv zoveel mogelijk vrouwen ook echt helpen?
pi_48599625
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:10 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

ik vind jou en velen met jou een stuk enger, omdat jullie zelfs de zaken niet alleen tot achter de voordeur willen regelen, maar zelfs tot in de mens.
pi_48599642
quote:

[..]

Ik niet. Eeuw of 2 geleden zegen veel plantagehouders in Amerika echter wel negers als minderwaardig.
pi_48599677
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:13 schreef Knarf het volgende:
Niemand van de pro 'boot' mensen die kan uitleggen waarom deze boot zonodig moet. Kunnen ze de vrouwen niet goedkoper invliegen?

Of zijn de pro 'boot' mensen alleen voor provocatie, ipv zoveel mogelijk vrouwen ook echt helpen?
Die boot is mickeymouse, ze doen daar alleen maar ingrepen bij vrouwen die maximaal 7 weken zwanger zijn. Ik heb het dus niet over die boot, maar over abortus in het algemeen.
pi_48599717
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:14 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik niet. Eeuw of 2 geleden zegen veel plantagehouders in Amerika echter wel negers als minderwaardig.
Dat is allemaal leuk en aardig, alleen zaten die slaven niet via menselijkweefsel verbonden aan de slavenboer.
pi_48599773
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig, alleen zaten die slaven niet via menselijkweefsel verbonden aan de slavenboer.
En hoezo is dat een voorwaarde? W
  zondag 22 april 2007 @ 15:19:05 #201
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48599810
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die boot is mickeymouse, ze doen daar alleen maar ingrepen bij vrouwen die maximaal 7 weken zwanger zijn. Ik heb het dus niet over die boot, maar over abortus in het algemeen.
Ik ben tegen deze boot, maar niet tegen abortus (behalve als vrouwen het als anti-conceptie zien, dan ben ik tegen abortus).
Ik ben tegen deze boot, omdat het alleen maar provocatie is en duurder is dan vrouwen gewoon invliegen naar Nederland.
pi_48599813
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:18 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En hoezo is dat een voorwaarde? W
Ik probeer het jou nog 1 keer uit te leggen. Een foetus groeit in de vrouw. Dus de enige die daar over kan beslissen zijn de vrouw zelf en God.
Amen.
  zondag 22 april 2007 @ 15:22:25 #203
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48599933
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:19 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ik ben tegen deze boot, maar niet tegen abortus (behalve als vrouwen het als anti-conceptie zien, dan ben ik tegen abortus).
Ik ben tegen deze boot, omdat het alleen maar provocatie is en duurder is dan vrouwen gewoon invliegen naar Nederland.
Dan moet je misschien toch maar eens op de site gaan kijken in plaats van ervan uitgaan dat men wat anders zegt.

www.womanonwaves.com
pi_48600065
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:13 schreef Knarf het volgende:

Het is natuurlijk wel zo dat die boot de discussie in de betreffende landen wel op gang kan brengen.
Als die zwangere vrouwen via de achterdeur het land uit smokkelt om 'ergens op vakantie' of 'bij een tante' een abortus te laten voltrekken veranderd er niets in die landen zelf.
Het probleem verstoppen lost het niet op.
Op de lange termijn help je meer mensen als het onderwerp bespreekbaar is en het beleid aangepast wordt.
pi_48600132
dus als je in een land geboren bent, woont, waar abortus niet legaal is, benje dus feitelijk altijd in overtreding als je een abortus pleegt, ook al is dat op een boot, of in een kliniek in een buurland.

er wordt hier gezegd dat het er niet toe doet dat het in internationale wateren ligt, dat er onder de NL vlag gevaren wordt.
er worden kromme vergelijkingen met verkrachtingen buiten 's lands grenzen gemaakt.

als je zo voor het recht op leven bent, laat zij die al leven het recht op eigen keuzes hebben, en als je je eigen keuze binnen 's lands grenzen maakt, maar buiten 's lands grenzen verzilvert, heb je als land geen poot om op te staan, er worden geen regels geschonden, geen wetten overtreden.

op internet wordt er toch ook geadverteerd over bv medicijnen die hier niet vrij verkrijgbaar zijn, maar in de VS bv wel?
in bladen/kranten idem dito, legio zaken worden aangeboden die in het vakantieland waar de krant ook te koop is niet legaal zijn ms... er wordt geen wet overtreden, je wordt enkel attent gemaakt op de mogelijkheid van aanschaf elders.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 22 april 2007 @ 15:28:12 #206
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48600172
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan moet je misschien toch maar eens op de site gaan kijken in plaats van ervan uitgaan dat men wat anders zegt.

www.womanonwaves.com
Een vrouw invliegen kan altijd. Nu moet die boot maar toevallig voor jouw land liggen om hulp te krijgen.

De website is al een stuk beter.

Maar goed jij bent dus ook voor inmenging van een buitelandse regering in Nederlandse aangelegenheden.
  zondag 22 april 2007 @ 15:31:27 #207
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48600287
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:27 schreef milagro het volgende:
dus als je in een land geboren bent, woont, waar abortus niet legaal is, benje dus feitelijk altijd in overtreding als je een abortus pleegt, ook al is dat op een boot, of in een kliniek in een buurland.

er wordt hier gezegd dat het er niet toe doet dat het in internationale wateren ligt, dat er onder de NL vlag gevaren wordt.
er worden kromme vergelijkingen met verkrachtingen buiten 's lands grenzen gemaakt.

als je zo voor het recht op leven bent, laat zij die al leven het recht op eigen keuzes hebben, en als je je eigen keuze binnen 's lands grenzen maakt, maar buiten 's lands grenzen verzilvert, heb je als land geen poot om op te staan, er worden geen regels geschonden, geen wetten overtreden.

op internet wordt er toch ook geadverteerd over bv medicijnen die hier niet vrij verkrijgbaar zijn, maar in de VS bv wel?
in bladen/kranten idem dito, legio zaken worden aangeboden die in het vakantieland waar de krant ook te koop is niet legaal zijn ms... er wordt geen wet overtreden, je wordt enkel attent gemaakt op de mogelijkheid van aanschaf elders.
Het probleem is de boot niet. Het probleem is dat Nederland zich inmengt in buitenlandse aangelegenheden.
Een somalische vrouwenbesnijdenis boot in de noord-zee, moet ook zomaar kunnen?
  zondag 22 april 2007 @ 15:44:07 #208
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48600780
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:28 schreef Knarf het volgende:

[..]

Een vrouw invliegen kan altijd. Nu moet die boot maar toevallig voor jouw land liggen om hulp te krijgen.

De website is al een stuk beter.

Maar goed jij bent dus ook voor inmenging van een buitelandse regering in Nederlandse aangelegenheden.
Als Nederland de abortus zou verbieden wel ja. Mondiaal gezien bemoeien genoeg regeringen zich met elkaar. Ook betreffende binnenlands beleid.
pi_48600864
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:27 schreef milagro het volgende:
Ik denk niet dat jij in de positie bent om te bepalen dat een land geen poot heeft om op te staan, wanneer een vrouw uit dat land de keuze maakt om gebruik te maken van de abortusboot en de behandeling op internationale wateren laat uitvoeren. Als zo'n land een wet invoert dat dergelijke vrouwen het land niet meer in mogen of een gevangenisstraf krijgen bij terugkomst, dan is dat hun wet en daar heeft een ander land niets over te zeggen.
pi_48600881
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:31 schreef Knarf het volgende:

[..]

Het probleem is de boot niet. Het probleem is dat Nederland zich inmengt in buitenlandse aangelegenheden.
Een somalische vrouwenbesnijdenis boot in de noord-zee, moet ook zomaar kunnen?
Je mag het niet leuk vinden, maar als het in internationale wateren ligt, zou je er weinig aan kunnen doen als de vrouwen dat VRIJWILLIG ondergaan, en laat dat bij vrouwenbesnijdenis meestal niet het geval zijn

hou eens op met kromme vergelijkingen, het gaat er niet om wat jij er van vindt, wat ik er van vindt, het gaat om VRIJE keuze, en dat verzilveren BUITEN 's lands grenzen, of dat nu te land ter zee of in de lucht is
  zondag 22 april 2007 @ 15:47:33 #211
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48600896
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als Nederland de abortus zou verbieden wel ja. Mondiaal gezien bemoeien genoeg regeringen zich met elkaar. Ook betreffende binnenlands beleid.
Yep, Nederland is superieur in elk opzicht.
Maar je vind het dus niet erg dat al die andere landen zich met ons bemoeien?
pi_48600942
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:46 schreef milagro het volgende:

[..]

Je mag het niet leuk vinden, maar als het in internationale wateren ligt, zou je er weinig aan kunnen doen als de vrouwen dat VRIJWILLIG ondergaan, en laat dat bij vrouwenbesnijdenis meestal niet het geval zijn

hou eens op met kromme vergelijkingen, het gaat er niet om wat jij er van vindt, wat ik er van vindt, het gaat om VRIJE keuze, en dat verzilveren BUITEN 's lands grenzen, of dat nu te land ter zee of in de lucht is
Jij moet niet doen alsof vrije keuze één of ander universeel recht is. De problemen beginnen juist met die te ver doorgevoerde vrije keuze. Leer eens accepteren dat je als mens onderdeel uitmaakt van een geheel en dat je niet een geheel op zich bent.
  zondag 22 april 2007 @ 15:53:00 #213
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48601079
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:46 schreef milagro het volgende:

[..]

Onzinnige vergelijking (vind ik).
De foetis ondergaat het ook niet vrijwillig. Het zijn de ouders (meestal moeder), die het doet. Net als bij deze foetissen. En deze ouders doen het ook vrijwillig.

(En ja ik ben pro aborus, behalve als anti-conceptie middel)
quote:
Ik wil ook wel eens wat. Of iemand anders.
pi_48601183
En dan zeggen ze dat gelovigen vasthoudend zijn, die smerige pro-abortusactivisten zijn veel erger.
pi_48601295
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:55 schreef buachaille het volgende:
En dan zeggen ze dat gelovigen vasthoudend zijn, die smerige pro-abortusactivisten zijn veel erger.
In God We Trust.
  zondag 22 april 2007 @ 16:01:29 #216
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48601403
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:46 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij in de positie bent om te bepalen dat een land geen poot heeft om op te staan, wanneer een vrouw uit dat land de keuze maakt om gebruik te maken van de abortusboot en de behandeling op internationale wateren laat uitvoeren. Als zo'n land een wet invoert dat dergelijke vrouwen het land niet meer in mogen of een gevangenisstraf krijgen bij terugkomst, dan is dat hun wet en daar heeft een ander land niets over te zeggen.
Behalve dat het ronduit achterlijk is om je nationale wetten wereldwijd door te laten voeren.
pi_48601443
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Behalve dat het ronduit achterlijk is om je nationale wetten wereldwijd door te laten voeren.
Dat doet de abortusboot inderdaad .
  zondag 22 april 2007 @ 16:02:29 #218
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48601454
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:02 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Dat doet de abortusboot inderdaad .
Bouwen die een kliniek in dat land dan?
pi_48601486
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:53 schreef Knarf het volgende:

[..]

Onzinnige vergelijking (vind ik).
De foetis ondergaat het ook niet vrijwillig. Het zijn de ouders (meestal moeder), die het doet. Net als bij deze foetissen. En deze ouders doen het ook vrijwillig.

(En ja ik ben pro aborus, behalve als anti-conceptie middel)
[..]

Ik wil ook wel eens wat. Of iemand anders.
sorry, hoor, maar als je een foetus zonder enig bewustzijn gaat vergelijken met een zesjarig kind dat onder dwang en met doodsangst om maar niet te spreken over de pijn en het mogelijk trauma voor de rest van haar leven, puur omdat kerels geen onbesneden vrouw willen en een alleenstaande vrouw geen schijn van kans heeft, dan houdt het echt op, en is iedere discussie verder zinloos, en mis je compleet het punt.

tegen of voor abortus is de issue helemaal niet, het gaat over regels die geschonden worden en dat worden ze niet.
pi_48601490
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bouwen die een kliniek in dat land dan?
Nee, ze zorgen er met een omweg wel voor dat ze hun ideeën kunnen opleggen aan de gehele wereld.
  zondag 22 april 2007 @ 16:03:50 #221
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48601510
quote:
Op zondag 22 april 2007 15:47 schreef Knarf het volgende:

[..]

Yep, Nederland is superieur in elk opzicht.
Maar je vind het dus niet erg dat al die andere landen zich met ons bemoeien?
Echt, ik weet niet wat voor discussie dit is, maar nee, niets is superieur, ook niet de overheersende ethiek van de massa / overheid.
Nee, ik vind het niet erg dat landen zich met elkaar bemoeien, dat doen we al sinds er landen zijn. Je kunt wel fijn een grens optrekken en je totaal afsluiten van de wereld, maar dan kom je ook niet ver.
  zondag 22 april 2007 @ 16:04:41 #222
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48601554
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:03 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Nee, ze zorgen er met een omweg wel voor dat ze hun ideeën kunnen opleggen aan de gehele wereld.
Opleggen, natuurlijk.

Dáháág.

* Yildiz loopt van tafel.
pi_48601562
Overigens heb ik in de kerk an sich 0 vertrouwen. Die hebben een veel te bekrompen en eenzijdige interpretatie en verder zit er ook satanisme binnen de kerk, pedofielen zijn daar het bewijs van.

Maargoed, dit was weer even lichjtelijk offtopic, maar ik moest het even kwijt
pi_48601590
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:03 schreef milagro het volgende:

[..]

sorry, hoor, maar als je een foetus zonder enig bewustzijn gaat vergelijken met een zesjarig kind dat onder dwang en met doodsangst om maar niet te spreken over de pijn en het mogelijk trauma voor de rest van haar leven, puur omdat kerels geen onbesneden vrouw willen en een alleenstaande vrouw geen schijn van kans heeft, dan houdt het echt op, en is iedere discussie verder zinloos, en mis je compleet het punt.

tegen of voor abortus is de issue helemaal niet, het gaat over regels die geschonden worden en dat worden ze niet.
Ik vind dat ze wel worden geschonden. Als land L een wet hanteert waarin staat dat abortus verboden is en vervolgens komt daar zo'n Hollands bootje aan dat de vrouwen wel even zal aborteren op internationale wateren, dan toon je totaal geen respect voor de regels van een ander land en dat staat voor mij gelijk aan overtreden. Bemoei je met je eigen zaken zou ik zeggen tegen de abortusboot en probeer het via een andere weg. Dit is ronduit verwerpelijk.
  zondag 22 april 2007 @ 16:06:01 #225
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_48601617
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:03 schreef zwambtenaar het volgende:
Wauw, wist niet dat die boot zo machtig was

Wat ik me afvraag trouwens. Die boot wordt toch niet vanuit de regering gesteund/gesubsidieerd? Dat zou van mij iig niet zo hoeven. Als je sommige reacties hier leest zou je haast denken dat het Nederland als staat zelf is die de abortusboot rondstuurt.
pi_48601647
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Opleggen, natuurlijk.

Dáháág.

* Yildiz loopt van tafel.
Ja natuurlijk, wat denk jij nu? Het personeel van de abortusboot bestaat uit van die gekke feministen en mannenhaters. Die praten een vrouw aan dat ze abortus moet ondergaan, ook al wil ze dat eigenlijk helemaal niet.
pi_48606275
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:13 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ook als het kind verwekt is door een verkrachting?
Ja.
pi_48606315
quote:
Op zondag 22 april 2007 09:28 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ik sluit mij hier bij aan. Kijk, ik wil absoluut niet het lijden van de moeder bagataliseren. Ik begrijp best, dat een zwangere vrouw in bepaalde gevallen de zwangerschap liever onderbreekt, maar waar het mij om gaat is dat woordje 'willen'. In onze huidige samenleving staat het individu voorop en moet alles zich maar aanpassen aan de wil van dat individu. Maar zo werkt het wat mij betreft dus niet. Of op zijn minst niet in bepaalde gevallen. Een vrouw kan wel niet willen bevallen van een kind, maar we hebben het wel over een levend wezen. Een ongeboren mens is een levend wezen en abortus is derhalve moord.
Klasse.
pi_48606536
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:06 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, wat denk jij nu? Het personeel van de abortusboot bestaat uit van die gekke feministen en mannenhaters. Die praten een vrouw aan dat ze abortus moet ondergaan, ook al wil ze dat eigenlijk helemaal niet.
Fuifduif I presume?
pi_48606570
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:06 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet hoe dat personeel het over hun hart krijgen....
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 18:03:27 #231
46149 __Saviour__
pi_48606593
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:06 schreef cyber_rebel het volgende:
Wauw, wist niet dat die boot zo machtig was

Wat ik me afvraag trouwens. Die boot wordt toch niet vanuit de regering gesteund/gesubsidieerd? Dat zou van mij iig niet zo hoeven. Als je sommige reacties hier leest zou je haast denken dat het Nederland als staat zelf is die de abortusboot rondstuurt.
Nederland zou er tegen kunnen optreden, maar dat doen ze niet. Sterker nog, ze hebben de boot nu juist ruimere bevoegdheden gegeven. Eerst waren er beperkingen die zodanig waren dat de boot niet echt effectief kon handelen. De Nederlandse staat is daardoor nu mede schuldig aan elk leven dat daar aan boord beeindigd wordt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48606632
quote:
Nee. De foetus is wel degelijk een inidividu.
pi_48606651
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Voor de wet niet...
pi_48606787
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:01 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Fuifduif I presume?
Dus?
pi_48606822
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:05 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Voor de wet niet...
Oooooh de wet is almachtig ! De wet is het Orakel ! De wet weet alles en is almachtig !

Het denken stopt niet bij de wet hoor. Gelukkig niet zeg, anders leefden we nu nog steeds in de tijd van lijfstraffen enzovoort.
  Donald Duck held zondag 22 april 2007 @ 18:11:04 #236
46149 __Saviour__
pi_48606825
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:05 schreef Maverick_tfd het volgende:
Voor de wet niet...
De wet is niks. Een paar regeltjes met een handtekening eronder. Dat neemt niet weg dat de foetus een eigen individu is. Een mens.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48607407
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:11 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De wet is niks. Een paar regeltjes met een handtekening eronder. Dat neemt niet weg dat de foetus een eigen individu is. Een mens.
Nonsens.
pi_48607833
quote:

[..]

wiens welzijn jij boven die van een ander individu stelt, zodra je spreekt over ook bij verkrachting tegen abortus zijn.

een jong kind dat zwanger raakt door een verkrachting een hele zwangerschap laten uitdragen, met alle ellende van dien, het laten afstaan, dat de rest van haar leven met zich meedragen, omdat jij meent dat het moord is anders?
je praat over het beschermen van hen die nog geen stem hebben, maar bent wel bereid de stem van je eigen kind te negeren als die een abortus zou willen?
pi_48608696
quote:

[..]

Wanneer is iets in jouw mening een individu dan? Een zaadcel, een eicel, een bevruchtte eicel, een klompje cellen?
pi_48609508
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:40 schreef milagro het volgende:

[..]

wiens welzijn jij boven die van een ander individu stelt, zodra je spreekt over ook bij verkrachting tegen abortus zijn.

een jong kind dat zwanger raakt door een verkrachting een hele zwangerschap laten uitdragen, met alle ellende van dien, het laten afstaan, dat de rest van haar leven met zich meedragen, omdat jij meent dat het moord is anders?
je praat over het beschermen van hen die nog geen stem hebben, maar bent wel bereid de stem van je eigen kind te negeren als die een abortus zou willen?
Niemand heeft ook beweerd dat dit een makkelijke last is. Natuurlijk begrijpen wij dat in een dergelijke situatie, zoals jij nu schetst, de zwangerschap een lijden is voor de moeder, maar wat moeten we anders? Het doden van het ongeboren kind blijft moord en de vraag is, kan zoiets worden toegestaan?
pi_48609848
Nederland heeft mede door de liberale wetgeving een vrij laag percentage abortussen. Blijkbaar doen we het toch goed op een of andere manier.
pi_48609885
quote:
Op zondag 22 april 2007 19:46 schreef du_ke het volgende:
Nederland heeft mede door de liberale wetgeving een vrij laag percentage abortussen. Blijkbaar doen we het toch goed op een of andere manier.
pi_48610509
quote:
Op zondag 22 april 2007 19:46 schreef du_ke het volgende:
En dus kan moet het nog beter wmb.
pi_48613855
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Abortus verbieden brengt het aantal abortussen waarschijnlijk niet omlaag hoor, als je daar op doelt...
pi_48614123
Ach het is een boot met lesbo's die het niet kunnen hebben dat vrouwen zwanger worden.
Die wijven sporen niet.
Wat is de volgende stap?
Een boot met getrouwde homo's naar de Perzische Golf?
Want Nederland is toch zo vreselijk verlicht.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zondag 22 april 2007 @ 21:43:21 #246
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48614169
quote:
Op zondag 22 april 2007 21:35 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Abortus verbieden brengt het aantal abortussen waarschijnlijk niet omlaag hoor, als je daar op doelt...
Maar, maar, maar, als op papier staat dat het niet mag, gebeurt het toch niet?
En anders doen we de straffen toch hoger, en hoger, en hoger, en hoger, tot torpederen aan toe?

Het móet werken!
pi_48614190
quote:
Op zondag 22 april 2007 21:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Ach het is een boot met lesbo's die het niet kunnen hebben dat vrouwen zwanger worden.
Die wijven sporen niet.
Wat is de volgende stap?
Uhm, de vrouwen die naar de boot toe gaan kiezen er zelf voor hoor...
pi_48615045
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, een verbod lost niets op dan gaan mensen uitwijken naar het buitenland of ze laten de abortus illegaal uitvoeren. Beide situaties lijken me ongewenst.
pi_48615255
quote:
Op zondag 22 april 2007 21:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Die wijven sporen niet.
Wat is de volgende stap?
Homo-Trouwtoerisme naar Nederland bestaat al lang natuurlijk.
  maandag 23 april 2007 @ 02:27:55 #250
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48621088
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Homo-Trouwtoerisme naar Nederland bestaat al lang natuurlijk.
En dat is dus precies wat ik bedoel.
Dat is ook een goede instelling.

Maar ik zou ook tegen een homo-trouw boot zijn.
pi_48625819
Gisteren zapte ik nog lang SBS6 Reportage.

Daarin kwam het voorbeeld langs van een foetus die een groot gezwel had. De vrouw wilde hoe dan ook niet geaborteerd worden. Men koos voor een bijzonder risicovolle operatie waarbij de foetus in de baarmoeder van het gezwel werd ontdaan. Voor moeder en kind werd veelvuldig gebeden. Het kindje is gezond ter wereld gekomen. Moeder en kind zijn gezond.

Intussen is het jongetje 10 jaar. Hij vertelde blij te zijn dat zijn moeder zo had beslist..... hij zei "anders had ik hier niet gestaan"...

Dat bedoel ik dus. Eerbied voor het leven. Een foetus heeft niets anders dan de bedoeling om geboren te worden. Een foetus kan zich niet verdedigen en heeft recht op bescherming. Een foetus is immers een individu met eigen hersenen en kloppend hartje.

Er zijn momenten dat ik enorm van de USA hou.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 23-04-2007 11:46:50 ]
  maandag 23 april 2007 @ 11:59:12 #252
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48627446
Iedereen die zo'n fan is van de abortusboot moet eens nagaan in hoeverre zij blij zouden zijn met zo'n boot die vlakbij Nederland gaat liggen waarop handelingen worden verricht die hier niet zijn toegestaan. De shariaboot een idee misschien? of de vrouwenbesnijdenisboot? ja beter een boot waar ze vrouwen besnijden dan dat ze zelf thuis gaan klooien.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_48628695
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:59 schreef Zero2Nine het volgende:
Iedereen die zo'n fan is van de abortusboot moet eens nagaan in hoeverre zij blij zouden zijn met zo'n boot die vlakbij Nederland gaat liggen waarop handelingen worden verricht die hier niet zijn toegestaan. De shariaboot een idee misschien? of de vrouwenbesnijdenisboot? ja beter een boot waar ze vrouwen besnijden dan dat ze zelf thuis gaan klooien.
Tsja als een vrouw graag besneden wil worden of berecht via de sharia dan zou dat vergelijkbaar zijn. Op het moment dat de vrouw onder dwang met zo'n boot meemoet dan is er sprake van een misdrijf op Nederlands grondgebied.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Donald Duck held maandag 23 april 2007 @ 12:45:47 #254
46149 __Saviour__
pi_48628890
Stel dat een vrouw het bij haar kind laat doen. Dan is die vrouw strafbaar zodra ze terugkomt op nederlands grondgebied.
Net zo goed kunnen de vrouwen die op de abortusboot zich laten helpen strafbaar zijn in eigen land.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48629004
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tsja als een vrouw graag besneden wil worden of berecht via de sharia dan zou dat vergelijkbaar zijn. Op het moment dat de vrouw onder dwang met zo'n boot meemoet dan is er sprake van een misdrijf op Nederlands grondgebied.
Inderdaad, men gaat nogal makkelijk voorbij aan dat stuk dwang. En ik heb liever dat die vrouwen op een boot onder goede omstandigheden een abortus ondergaan dan dat buurvrouw gaat kloten met een breinaald...
pi_48629141
quote:

[..]

Volgens de Nederlandse wet mag een vrouw met haar kind het land per schip verlaten. Volgens de Somalische wet mag een vrouw haar dochter laten besnijden. Dus alles is volkomen legaal als het om een minderjarige dochter gaat.
  maandag 23 april 2007 @ 12:55:44 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_48629152
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:37 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat denk ik ja Als je die vrouwen zou willen helpen, zijn er nl. ook andere mogelijkheden.

maar het punt blijft dat die lui van die boot willens en wetens mensen stimuleren de wet te overtreden op basis van een moreel superioriteitsgevoel.
Dat is dan mooi, want ze overtreden de wet niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 23 april 2007 @ 13:10:54 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48629627
quote:
Helemaal mee eens.

(Ik ben overigens niet tegen abortus, tot 6 weken zwangerschap dan. Medische noodgevallen uitgezonderd).

Je kan wel zeggen dat er geen wet wordt overtreden, maar het toont natuurlijk wel disrespect voor de wetten van een ander, zo'n actie. Als je gerespecteerd wenst te worden zal je dat respect zelf ook moeten tonen imo.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 23 april 2007 @ 13:30:59 #259
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48630358
ik hoorde er net iets over op het nieuws, de pro-life gristenen staan natuurlijk weer op hun achterste poten omdat Jet Bussemaker een rationele beslissing heeft gemaakt die tegen de creationstenleer in gaat. Ik hoop dat ze haar poot stijf houdt, maar die verwachting heb ik wel bij haar. Abortus is een recht waar je niet trots op hoeft te zijn, wat niet leuk is, maar wat wel gekoesterd moet blijven.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48631124
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:30 schreef Aoristus het volgende:
ik hoorde er net iets over op het nieuws, de pro-life gristenen staan natuurlijk weer op hun achterste poten omdat Jet Bussemaker een rationele beslissing heeft gemaakt die tegen de creationstenleer in gaat. Ik hoop dat ze haar poot stijf houdt, maar die verwachting heb ik wel bij haar. Abortus is een recht waar je niet trots op hoeft te zijn, wat niet leuk is, maar wat wel gekoesterd moet blijven.
Totdat er in een nog liberaler land een idioot opstaat die gaat varen met een euthanasieboot. Kun je allemaal je bejaarde moeder aan bord kunt brengen om haar te euthaniseren. Euthanasie is een recht waar je niet trots op hoeft te zijn, wat niet leuk is, maar wat wel gekoesterd moet blijven. En dan de "creationisten" maar zeiken zeker (ik zie nu dat er al een beter voorbeeld is gegeven door zero2nine met de "shariaboot").
  maandag 23 april 2007 @ 14:08:06 #261
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48631723
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:51 schreef buachaille het volgende:

[..]

Totdat er in een nog liberaler land een idioot opstaat die gaat varen met een euthanasieboot. Kun je allemaal je bejaarde moeder aan bord kunt brengen om haar te euthaniseren. Euthanasie is een recht waar je niet trots op hoeft te zijn, wat niet leuk is, maar wat wel gekoesterd moet blijven. En dan de "creationisten" maar zeiken zeker (ik zie nu dat er al een beter voorbeeld is gegeven door zero2nine met de "shariaboot").
Liberalen zijn toch groot geworden met de 'laissez-faire' methode
Ik vind het niet zo gek dat er op een gegeven moment wat tegenwicht komt. Maar ik ga me er zeker wat meer in verdiepen. Euthanasie vind ik trouwens ook een waardevol goed. Als je jezelf niet eens kan besturen, waarom zou je dan tegen wil en dank in leven moeten blijven? Ik begrijp de ophef niet zo, de zieltjespot is nog goed gevuld volgens mij.
pi_48633491
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:51 schreef buachaille het volgende:

[..]

Volgens mij zitten hier een groot aantal voorstanders van een dergelijke euthanasieboot.
Euthansie is trouwens nog steeds het recht op hulp bij zelfdoding, niet het recht op hulp bij het ruimen van je bejaarde moeder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Monolith op 23-04-2007 15:19:59 ]
pi_48634062
quote:
Als mensen vrijwillig aan de sharia willen doen moeten ze het vooral doen....
pi_48635713
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:16 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ten eerst heeft Sharia niks met besnijdenis te maken, en ten tweede gebeurt het bij personen die niks te willen hebben.
  Donald Duck held maandag 23 april 2007 @ 16:00:33 #265
46149 __Saviour__
pi_48635815
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:16 schreef Autodidact het volgende:
Stel nou dat een man zijn vrouw meesleept naar dat schip. En ze krijgt daar stokslagen. Als ze dan terugkomen, zal nederland dan echt zeggen: 'ach ja, gebeurd in internationale wateren he. we kunnen er niks aan doen. nou ja, we kunnen je op vlinderjacht sturen maar da's ook alles hoor'
Lijkt me niet. Net zo goed als dat andere landen niet hoeven te pikken dat een nederlands schip voor de kust even hun wetten komt omzeilen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48635866
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Stel nou dat een man zijn vrouw meesleept naar dat schip. En ze krijgt daar stokslagen. Als ze dan terugkomen, zal nederland dan echt zeggen: 'ach ja, gebeurd in internationale wateren he. we kunnen er niks aan doen. nou ja, we kunnen je op vlinderjacht sturen maar da's ook alles hoor'
Lijkt me niet. Net zo goed als dat andere landen niet hoeft te pikken dat een nederlands schip voor de kust even hun wetten komt omzeilen
Die man heeft haar ontvoerd - dat is verboden. Als de vrouw zelf willens en wetens naar de boot loopt, stokslagen krijgt en weer terugkomt zie ik niet waarom je haar dit genot moet onthouden .
pi_48635931
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:57 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ten eerst heeft Sharia niks met besnijdenis te maken, en ten tweede gebeurt het bij personen die niks te willen hebben.
Waar zeg ik dat de sharia iets met besnijdenis heeft te doen? Ik wist trouwens ook niet dat de abortusboot over zwangere tieners ging?

[ Bericht 5% gewijzigd door Autodidact op 23-04-2007 16:32:56 ]
  Donald Duck held maandag 23 april 2007 @ 16:05:08 #268
46149 __Saviour__
pi_48636020
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:01 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Die man heeft haar ontvoerd - dat is verboden. Als de vrouw zelf naar de boot loopt, stokslagen krijgt en weer terugkomt zie ik niet waarom je haar dit genot moet onthouden .
goed dan, ze gaat vrijwillig mee omdat ze denkt er licht van af te komen, maar het pakt toch anders uit.
of een schip voor de kust voert besnijdenissen uit bij meisjes. moet dat ook maar toegestaan worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48636188
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:05 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

goed dan, ze gaat vrijwillig mee omdat ze denkt er licht van af te komen, maar het pakt toch anders uit.
Dat is haar probleem. Ze kan zich prima laten informeren...
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:05 schreef __Saviour__ het volgende:

of een schip voor de kust voert besnijdenissen uit bij meisjes. moet dat ook maar toegestaan worden.
Als het gaat over minderjarigen is er geen vrije keuze....als het gaat om volwassen vrouwen die graag besneden willen worden zie ik niet waarom ik ze dat moet ontzeggen eigenlijk. Ze doen maar.
  Donald Duck held maandag 23 april 2007 @ 16:11:38 #270
46149 __Saviour__
pi_48636284
ja, geen vrije keuze. inderdaad. maar wel volledig toegestaan onder de vlag van het land waaronder de boot vaart. op dezelfde manier opereert die abortusboot.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48636563
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:11 schreef __Saviour__ het volgende:
ja, geen vrije keuze. inderdaad. maar wel volledig toegestaan onder de vlag van het land waaronder de boot vaart. op dezelfde manier opereert die abortusboot.
Je gaat voorbij aan het principe van de abortusboot: vrije keuze. Een vergelijking met een boot waarin vrije keuze geen rol speelt is bij voorbaat onzinnig.
pi_48636650
Wat een cultuurrelativisme weer van __Saviour__.
pi_48636838
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Tsja dan kun je de abortusboot net zo goed vergelijken met een boot waar je varkensvlees kunt eten voor de kust van Saudi-Arabië.
pi_48637060
Of je nou voor of tegen abortus bent, die hele schuit bestaat gewoon uit een stel hysterische wijven die beter thuis bij hun man in de keuken lekkere koteletjes kunnen staan braden in plaats van geestelijk instabiele vrouwen voor de rest van hun leven een trauma te bezorgen door hun vrucht te aborteren. Stel dat zo'n vrouw spijt krijgt als ze aan boord is, het clubje vrouwen zal haar net zo lang onder druk zetten totdat ze overstag gaat.
pi_48637180
Dat geldt sowieso voor abortus. Waarmee je dus zegt: of je nou voor of tegen abortus bent, abortus is slecht.
pi_48637203
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:31 schreef buachaille het volgende:
Of je nou voor of tegen abortus bent, die hele schuit bestaat gewoon uit een stel hysterische wijven die beter thuis bij hun man in de keuken lekkere koteletjes kunnen staan braden in plaats van geestelijk instabiele vrouwen voor de rest van hun leven een trauma te bezorgen door hun vrucht te aborteren. Stel dat zo'n vrouw spijt krijgt als ze aan boord is, het clubje vrouwen zal haar net zo lang onder druk zetten totdat ze overstag gaat.
Ja. Als ze maar zoveel mogelijk baby's kunnen doden en opeten, en de vrouwen een trauma bezorgen.
  maandag 23 april 2007 @ 16:39:01 #277
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48637351
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:35 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja. Als ze maar zoveel mogelijk baby's kunnen doden en opeten, en de vrouwen een trauma bezorgen.
The other white meat
pi_48637446
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:35 schreef Autodidact het volgende:

[..]

.
pi_48637583
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:39 schreef Aoristus het volgende:

[..]

The other white meat
T schijnt best goed eten te zijn. Van een vage kennis uit Scheveningen heb ik trouwens begrepen dat de helft van de vrouwen homoseksueel is en dat de andere helft biologisch niet (meer) in staat is kinderen te krijgen. Vandaar denk ik de gebetenheid op de baby's van andere vrouwen
pi_48637643
.
  maandag 23 april 2007 @ 16:47:28 #281
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48637652
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:45 schreef buachaille het volgende:

[..]

T schijnt best goed eten te zijn. Van een vage kennis uit Scheveningen heb ik trouwens begrepen dat de helft van de vrouwen homoseksueel is en dat de andere helft biologisch niet (meer) in staat is kinderen te krijgen. Vandaar denk ik de gebetenheid op de baby's van andere vrouwen
Kom op, niet zo cynisch, je mag best tegen abortus zijn, maar waarom wel/niet is een veel interessante(re) vraag.
pi_48637741
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Kom op, niet zo cynisch, je mag best tegen abortus zijn, maar waarom wel/niet is een veel interessante(re) vraag.
Dat is een interessante vraag, maar daar gaat het hier niet alleen over. De vraag is ook of het verantwoord is abortussen uit te voeren op open zee, stel je voor dat er complicaties optreden. En ook is de vraag of we het als maatschappij wel willen dat landen waar abortus niet is toegestaan worden bezocht door een dergelijke schuit. Het komt nogal opdringerig en arrogant over.
  maandag 23 april 2007 @ 16:50:54 #283
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48637820
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:49 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat is een interessante vraag, maar daar gaat het hier niet alleen over. De vraag is ook of het verantwoord is abortussen uit te voeren op open zee, stel je voor dat er complicaties optreden. En ook is de vraag of we het als maatschappij wel willen dat landen waar abortus niet is toegestaan worden bezocht door een dergelijke schuit. Het komt nogal opdringerig en arrogant over.
Zeker weten, bij windkracht 2+ wordt er niet gesneden
pi_48638297
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:50 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zeker weten, bij windkracht 2+ wordt er niet gesneden
Ik raad je aan een keertje op makreel te gaan vissen bij een van de rederijen in Scheveningen, bijvoorbeeld rederij Trip. Ook als er geen wind staat dan is er nog een stevige deining, genoeg om je maaginhoud onvrijwillig te lozen in ieder geval. Pas als het een week windstil is dan zou het eventueel te doen zijn.

Jammer dat in Nederland altijd wordt gepushed richting de opzettelijke vruchtafdrijving. Als ieder ziekenhuis een vondelingenluikje zou krijgen dan zouden veel vrouwen geholpen zijn. Nee, wat doet de pro-abortusbeweging als er ergens een vondelingetje gevonden wordt? Die gaat politieberichten uitzenden op alle kanalen zodat vrouwen die het maar in hun hoofd halen wel uitkijken en de vrucht laten wegsnijden. Als vrouwen psychisch in nood zitten en kun anoniem van hun zuigeling afwillen geef ze dan tenminste een kans.
pi_48638469
quote:
Nee, wat doet de pro-abortusbeweging als er ergens een vondelingetje gevonden wordt? Die gaat politieberichten uitzenden op alle kanalen zodat vrouwen die het maar in hun hoofd halen wel uitkijken en de vrucht laten wegsnijden.
Wuhhh?
pi_48638703
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:01 schreef buachaille het volgende:

Jammer dat in Nederland altijd wordt gepushed richting de opzettelijke vruchtafdrijving.
Als dat zo is hoe komt het dan dat we in Nederland een erg laag percentage abortussen hebben?
pi_48638810
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als dat zo is hoe komt het dan dat we in Nederland een erg laag percentage abortussen hebben?
Wij hebben Andries Knevel.
  Donald Duck held maandag 23 april 2007 @ 18:53:54 #288
46149 __Saviour__
pi_48642075
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:18 schreef Autodidact het volgende:
Je gaat voorbij aan het principe van de abortusboot: vrije keuze. Een vergelijking met een boot waarin vrije keuze geen rol speelt is bij voorbaat onzinnig.
Het blijft ingaan tegen de wetten van het land waar het schip voor anker ligt. Dáár gaat het ook om. Dat een klein kutlandje het even beter denkt te weten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 23 april 2007 @ 18:58:35 #289
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48642244
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:01 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik raad je aan een keertje op makreel te gaan vissen bij een van de rederijen in Scheveningen, bijvoorbeeld rederij Trip. Ook als er geen wind staat dan is er nog een stevige deining, genoeg om je maaginhoud onvrijwillig te lozen in ieder geval. Pas als het een week windstil is dan zou het eventueel te doen zijn.

Jammer dat in Nederland altijd wordt gepushed richting de opzettelijke vruchtafdrijving. Als ieder ziekenhuis een vondelingenluikje zou krijgen dan zouden veel vrouwen geholpen zijn. Nee, wat doet de pro-abortusbeweging als er ergens een vondelingetje gevonden wordt? Die gaat politieberichten uitzenden op alle kanalen zodat vrouwen die het maar in hun hoofd halen wel uitkijken en de vrucht laten wegsnijden. Als vrouwen psychisch in nood zitten en kun anoniem van hun zuigeling afwillen geef ze dan tenminste een kans.
Doe even normaal, straks hebben ze nog wapens aan boord.
Ze snijden niet op die boot hoor. Puur medicijnen.
pi_48642905
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:53 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het blijft ingaan tegen de wetten van het land waar het schip voor anker ligt. Dáár gaat het ook om. Dat een klein kutlandje het even beter denkt te weten.
Dat beweer je nou herhaaldelijk, maar vind je dat ook als het bijvoorbeeld gaat om een schip van een christelijke organisatie dat aanmeert in Saudi-Arabië en mensen aan boord de mogelijkheid biedt de bijbel te lezen?
  Donald Duck held maandag 23 april 2007 @ 19:23:55 #291
46149 __Saviour__
pi_48643147
Dat zou daar natuurlijk net zo provocerend zijn als die abortusboot ook is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48646504
Ben ik de enige die hier de hypocritici zie?

"Eerbied voor het leven?" Donder toch op. Tenzij je toegewijd vegetarier bent, ben je niks meer dan hypocriet. Je laat miljoenen koeien en kippen sterven, slechts omdat je het lekker vindt. Je kan prima leven met alleen vruchten, water eten etc..

Of is hier een embryo/foetus zo speciaal? Mensch moet weer speciale positie hebben?

Een vrouw die een kind niet wil hebben, kan je moeilijk dwingen. Kind afstaan geeft vaker psychisch complicaties dan het beroemde "post abortus syndroom".

P.s. Ik ben GEEN vegetarier.(Hamburgers zijn veelste lekker )
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  Donald Duck held maandag 23 april 2007 @ 20:44:12 #293
46149 __Saviour__
pi_48646550
Dat is anders. Menselijk leven is toch wel veel meer dan de lagere dieren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48646643
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:42 schreef Devion het volgende:
Ben ik de enige die hier de hypocritici zie?

"Eerbied voor het leven?" Donder toch op. Tenzij je toegewijd vegetarier bent, ben je niks meer dan hypocriet. Je laat miljoenen koeien en kippen sterven, slechts omdat je het lekker vindt. Je kan prima leven met alleen vruchten, water eten etc..

Of is hier een embryo/foetus zo speciaal? Mensch moet weer speciale positie hebben?

Een vrouw die een kind niet wil hebben, kan je moeilijk dwingen. Kind afstaan geeft vaker psychisch complicaties dan het beroemde "post abortus syndroom".

P.s. Ik ben GEEN vegetarier.(Hamburgers zijn veelste lekker )
Jee Ik ben vegetarier!
pi_48648232
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:46 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jee Ik ben vegetarier!
Ik ook! Hoezee, nu mogen we een mening hebben!
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_48649337
quote:

[..]

En sinds wanneer is geen-dwang een universeel gegeven? Dat jij waarde hecht aan keuzevrijheid betekent niet dat anderen ook die waarde er aan moeten hechten.
  maandag 23 april 2007 @ 21:52:36 #297
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48649438
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

En sinds wanneer is geen-dwang een universeel gegeven? Dat jij waarde hecht aan keuzevrijheid betekent niet dat anderen ook die waarde er aan moeten hechten.
Dat hoeft ook niet. Die kunnen rustig in hun huisje blijven en een poster van Mao Zedong aan blijven bidden. Ze worden er niet uit gesleurd, en zullen ook niet gebombardeerd worden, of getorpedeerd, mochten ze toevallig in een woonboot wonen.
pi_48649681
quote:

[..]

Waar zei ik dat het een universeel gegeven was. Ik zei dat het een misdrijf was op Nederlands grondgebied.
pi_48650706
quote:

[..]

Die "andere" zullen er ook geen gebruik van maken, maar laat de gene die wel gebruik maakt van die keuzevrijheid in hun waarde!
pi_48650728
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is anders. Menselijk leven is toch wel veel meer dan de lagere dieren.
Oké jij veronderstelt dat de mens er bovenstaat, maar waarom? Waarom staat de mens boven dieren?
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_48651497
quote:
Op maandag 23 april 2007 22:25 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Die "andere" zullen er ook geen gebruik van maken, maar laat de gene die wel gebruik maakt van die keuzevrijheid in hun waarde!
En waarom zou ik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')