Hoe kom je daar nou weer bij??quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:09 schreef eer-ik het volgende:
Ha JeRa, zou je nog wat stats kunnen uitzoeken van de Koffie SC? (#1 t/m #200)
Als het kan deze:
-Top 10 topicopeners
-Topposters
-Beste dagen (meeste topics per dag)
-posts per uur (tijdens welke uren er het meeste volk aanwezig is)
Je hoeft het niet te lezen kuukquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:10 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ik dat wel wil weten.
JeRa,quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:24 schreef JeRa het volgende:
[..]
Een losse query is te zwaar op het moment, en hindert de andere queries teveelik zal er een scriptje voor schrijven, maar verwacht het lijstje niet binnen nu en twee dagen
(behalve als ik tijd heb natuurlijk)
Ik ga er nu naar kijken, mijn vorige poging duurde te lang en heb het daarna laten liggen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:12 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
JeRa,
Is het nog gelukt of loopt het nog ?
Ja hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:09 schreef eer-ik het volgende:
Ha JeRa, zou je nog wat stats kunnen uitzoeken van de Koffie SC? (#1 t/m #200)
Als het kan deze:
-Top 10 topicopeners
-Topposters
-Beste dagen (meeste topics per dag)
-posts per uur (tijdens welke uren er het meeste volk aanwezig is)
quote:
Het scriptje draait nu, hij is nu net begonnen aan de posts uit 2003 dus het kan nog wel eventjes duren. Maar de top 100 posts per dag per subforum komt eraanquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:18 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik ga er nu naar kijken, mijn vorige poging duurde te lang en heb het daarna laten liggen.
ONZ.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:47 schreef JeRa het volgende:
Voor de mensen die het niet weten: SC werd opgeheven en wat lopende topics overgezet naar ONZ, in feite was het dus ook een soort ONZ (maar de voorloper ervan).
Bedankt, helemaal topquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:35 schreef JeRa het volgende:
Nou Bruce117, hier heb je het lijstje. Niet heel erg interessant jammer genoegTop 100 posts per dag per subforum
lijstje
Aargh, wat bedoelde je dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:56 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
niet helemaal wat ik bedoelde, maar komt zeker in de buurt
Het topaantal per subforum, dus maar 1 notatie per subforum, maar deze is zeker zo leukquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
Aargh, wat bedoelde je dan?Een apart lijstje met posts per dag voor elk subforum?
Dat mag ookquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:17 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Het topaantal per subforum, dus maar 1 notatie per subforum, maar deze is zeker zo leuk
Helemaal mee eens. Ook de dag van nr 44 (WK) is er een om nooit meer te vergetenquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:15 schreef JeRa het volgende:
Bruce117, poging 2!Deze stats zijn weer wél leuk.
Top 81 hoogste aantal posts per dag per subforum
<lijst>
Bekijk het ook eens in een ander licht. Sinds begin 2003 is er maar bar weinig in ONZ gebeurd.quote:
Ach welnee: 014. 2005-07-06 11581 ONZ :: Onzin voor je leven!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:24 schreef JeRa het volgende:
[..]
Bekijk het ook eens in een ander licht. Sinds begin 2003 is er maar bar weinig in ONZ gebeurd.
Wel Dirkh op de hoogte brengen eh?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach welnee: 014. 2005-07-06 11581 ONZ :: Onzin voor je leven!
En dit jaar gaan we daar overheen
Geen idee, heb je de topictitel gelezenquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:20 schreef hello_moto1992 het volgende:
Heb je misschien ook stats over mijn leven op FOK!?
En de OP en je Sigquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:24 schreef JeRa het volgende:
[..]
Geen idee, heb je de topictitel gelezen?
In de PM met instructies die je van me hebt gekregen staat toch echt dit onderaan:quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:29 schreef hello_moto1992 het volgende:
Sorry, had over dat laatste deel in de TT over heen gelezen. Signature heb ik uitstaan.
In de PM, moet het dan zo doen?
(Onderwerp) stats postsperdag, stats toppostsperdag, stats toppostspersubforum, stats userbuddies
quote:Als je meerdere stats in een keer wilt opvragen, dan kun je ze scheiden met komma's:
stats postsperuur, userbuddies
Ik zie het net jaquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:45 schreef JeRa het volgende:
[..]
In de PM met instructies die je van me hebt gekregen staat toch echt dit onderaan:
[..]
Heb je al iets teruggekregen inmiddels?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:10 schreef DaMook het volgende:
tvp. PM half uur geleden verstuurd (met help), maar nog niets terug. Wil het niet missen uiteraard
.
Dan moet je het onderwerp van je PM niet met 'stats' laten beginnenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:06 schreef D.Rose het volgende:
JeRa,
Ik heb je zojuist een PM met een verzoek gestuurd maar krijg een auto-PM terug
ah, zit wat inquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:12 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dan moet je het onderwerp van je PM niet met 'stats' laten beginnen
Nee, ik weet dat je een autoPM terugkrijgt ómdat je het onderwerp met 'stats' liet beginnen, anders krijg je geen autoPMquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:13 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ah, zit wat in
Neem aan dat je 'm dus gezien hebt en ik 'm dus niet nog een keer moet sturen
Dan stuur ik 'm dus ff opnieuwquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat je een autoPM terugkrijgt ómdat je het onderwerp met 'stats' liet beginnen, anders krijg je geen autoPMen ik heb hem niet gezien, je PM wordt automatisch verwijderd en mijn 'verstuurde berichten' en 'verwijderde berichten' map worden af en toe automatisch leeggemaakt (maar jouw PM heb ik dus niet meer).
Sorry dat ik nu pas reageer, maar nee, ik heb nog geen pm terug gehad.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:57 schreef JeRa het volgende:
[..]
Heb je al iets teruggekregen inmiddels?
Je zou het dan nog eens moeten proberenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:21 schreef DaMook het volgende:
[..]
Sorry dat ik nu pas reageer, maar nee, ik heb nog geen pm terug gehad.
Ik denk dat ik al weet wat ik fout deed.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:29 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je zou het dan nog eens moeten proberenmijn systeem verwijdert geen PM's als er geen antwoord terug is gestuurd, dus ik heb het vermoeden dat je PM nooit is aangekomen.
Dat kan, zie onderaan in de 'help' PMquote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:46 schreef DaMook het volgende:
[..]
Heb nu ook een PM terug, maar ik wil alle opties eigenlijk wel een keer zien.
Dat had ik al gezien, maar ik denk ik zeg het hier en dan scheelt me dat weer een pm sturenquote:
Ja, dat snap ik. Maar het hele idee van dit PM-systeem was juist dat ik niets meer hoefde te doenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:52 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dat had ik al gezien, maar ik denk ik zeg het hier en dan scheelt me dat weer een pm sturen.
Hehe zoiets dacht ik alquote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:54 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar het hele idee van dit PM-systeem was juist dat ik niets meer hoefde te doen
Neuh, als je eenmaal in het systeem zit is het zelden langer dan een kwartiertje wachtenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:01 schreef DaMook het volgende:
godsamme en nu mischien nog 2 dagen moeten wachten.
Ik zie hetquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Neuh, als je eenmaal in het systeem zit is het zelden langer dan een kwartiertje wachten
Alles wat een browser kan, kun je ook scriptenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:02 schreef gronk het volgende:
Leuk spul. Hoe heb je dat eigenlijk geprogrammeerd? Ik had geen idee dat je PM's ook door scriptjes heen kon gooien..
Interesting.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:06 schreef JeRa het volgende:
[..]
Alles wat een browser kan, kun je ook scripten
Het viel me dan ook voor 100% mee dat vlak voor de 50 miljoenste post er niet 10 scriptjes werden gestart om in willekeurige topics zoveel mogelijk posts te zettenquote:
Misschien dat dat iets te maken heeft met bannen, policies, en dat de users die het meeste kicken op dat soort dingen mutually exclusive zijn met 'het hebben van de kennis om dat soort dingen te kunnen doen'.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:17 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het viel me dan ook voor 100% mee dat vlak voor de 50 miljoenste post er niet 10 scriptjes werden gestart om in willekeurige topics zoveel mogelijk posts te zetten
Userbuddies van één user bereken kost al redelijk wat tijd, van alle 170.000+ users berekenen én ze vervolgens op een slimme manier in een diagram plaatsen is volgens mij wat meer werkquote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:34 schreef gronk het volgende:
Oh, en BTW, met die top30-lijstjes van userbuddies moet je 'n hele mooie kliekjesgrafiek inelkaar kunnen zetten
Misschien kun je hier wat mee:quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:55 schreef JeRa het volgende:
[..]
Userbuddies van één user bereken kost al redelijk wat tijd, van alle 170.000+ users berekenen én ze vervolgens op een slimme manier in een diagram plaatsen is volgens mij wat meer werkhad er ook al aan gedacht hoor, het is echter vrij lastig goed te doen
Ben benieuwd wie de grootste holmaten zijnquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:03 schreef JeRa het volgende:
@gronk
Bedankt, ik ga er naar kijkenmoet wel wat leuks mee te maken zijn.
Vast wel. Zoek het op, en als je het in de 4 topics niet gevonden krijgt maak ik het alsnog.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:16 schreef OA het volgende:
Is hier trouwens al eens een overzichtje gegeven van de top zoveel van topicopeners?
Dus wie over het hele forum het meeste aantal topics heeft geopend.![]()
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:52 schreef JeRa het volgende:
[..]
Vast wel. Zoek het op, en als je het in de 4 topics niet gevonden krijgt maak ik het alsnog.
Ik gok dat Tong80 ook hier hoog zal scorenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:55 schreef OA het volgende:
[..]
![]()
* zoekt eerst even vrije uren om vervolgens de topics door te spitten...
Mnja, zo werkt 't dus niet helemaal. D'r wordt niet gekekn naar de relatie. Mensen die je iedere keer wegflamed komen op een vergelijkbare positie als mensen waar je 't goed mee kunt vinden. In mijn top-30 staan Martijn_77 en JohnDope bijvoorbeeld vrij hoogquote:
Iemand die je telkens wegflamed zoek je dus (om één of andere reden) telkens op, dus dan ben je nog steeds z'n holmaatquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Mnja, zo werkt 't dus niet helemaal. D'r wordt niet gekekn naar de relatie. Mensen die je iedere keer wegflamed komen op een vergelijkbare positie als mensen waar je 't goed mee kunt vinden.
Dat is op het moment nog niet mogelijk (ik houd geen PI-gegevens bij) maar in de toekomst weer welquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:02 schreef Roolio het volgende:
Ik zou graag de stats willen zien over het PI-gebruik. Dus wie relatief de meeste PI's gebruikt en welke PI's überhaupt het vaakts worden gebruikt.
Hoe kan dat nou? Was er al een subforum met hetzelfde id als STA voor 2006?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:13 schreef JeRa het volgende:Posts per jaar in het Stad & Streek-subforum
Jaar, aantal posts
2002: 262
2003: 249
2004: 311
2005: 357
Nee, hoogstwaarschijnlijk zijn er topics uit andere subfora verplaatst naar STA. Als in die topics posts waren geplaatst vóór 2006, dan tellen die ook mee voor STAquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Was er al een subforum met hetzelfde id als STA voor 2006?
Clusteranalyse loslaten op zulke beperkte data lijkt me geen goed plan, ik kan op dit moment absoluut niets zeggen over de relatie tussen posts van users...behalve dat ze in het zelfde topic staan, dusquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:20 schreef gronk het volgende:
Ik heb er nog even naar gekeken, maar als je 't goed wilt doen is 't serieus werk. Wel interessant werk, daar niet van hoor. Andere veelgebruikte kreet: 'clusteranalyse' of 'cluster analysis'.
De png-file die gerenderd moet worden zal geen probleem zijn, mijn verwachtingen zijn een paar honderd nodes met in totaal 2000 edgesquote:-knip-
Dot gaat waarschijnlijk wel moeite krijgen met een paar duizend gebruikers (in de zin van dat er dan een heeeele grote gif-file uit gaat komen), maar ik heb op linux-kernel ooit eens iemand gezien die de complete kernel-sources door dot heen had gegooid (functienamen en types als label).
Dat zal het zijn, verplaatste topics, had ik niet aan gedachtquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:23 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee, hoogstwaarschijnlijk zijn er topics uit andere subfora verplaatst naar STA. Als in die topics posts waren geplaatst vóór 2006, dan tellen die ook mee voor STAer is geen manier waarop ik kan zien in welk subforum een post is geplaatst.
Ben benieuwd of het een beetje gaat werken, uiteindelijk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:17 schreef JeRa het volgende:
Mijn scriptje pruttelt rustig door, en van de tussentijdse data die hij wegschrijft heb ik wat grafiekjes laten renderen. Een kleine sneak preview van wat er komen gaat
[afbeelding]
(niet klikbaar)
Die preview is gebaseerd op echte data, en ik kan je zeggen, het is errug vetquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:13 schreef gronk het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het een beetje gaat werken, uiteindelijk.![]()
Cool.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:20 schreef JeRa het volgende:
[..]
Die preview is gebaseerd op echte data, en ik kan je zeggen, het is errug vetje ziet bij wijze van spreken de 'slagaders' van FOK! lopen.
euhm.. wat is hetquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:17 schreef JeRa het volgende:
Mijn scriptje pruttelt rustig door, en van de tussentijdse data die hij wegschrijft heb ik wat grafiekjes laten renderen. Een kleine sneak preview van wat er komen gaat
[afbeelding]
(niet klikbaar)
BTW, je kunt die nodes ook nog andere shapes geven, of andere kleurtjes. Lijkt me ook wel eens aardig om zo'n plaatje te zien naar forum.quote:
Het is een grafische weergave van alle 'userbuddy' relaties op het forumquote:
En hoe koppel ik precies een user aan een subforum? Per user ook het subforum bepalen waarin hij/zij het meest heeft gepost ofzo? Ik voorspel dat dat geen goede weergave gaat gevenquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:35 schreef gronk het volgende:
[..]
BTW, je kunt die nodes ook nog andere shapes geven, of andere kleurtjes. Lijkt me ook wel eens aardig om zo'n plaatje te zien naar forum.
'rechts zit KLB; NWS en POL zijn redelijk doorweven, ONZ is een apart eiland in rood....'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |