Neuh, als je eenmaal in het systeem zit is het zelden langer dan een kwartiertje wachtenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:01 schreef DaMook het volgende:
godsamme en nu mischien nog 2 dagen moeten wachten.
Ik zie hetquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Neuh, als je eenmaal in het systeem zit is het zelden langer dan een kwartiertje wachten
Alles wat een browser kan, kun je ook scriptenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:02 schreef gronk het volgende:
Leuk spul. Hoe heb je dat eigenlijk geprogrammeerd? Ik had geen idee dat je PM's ook door scriptjes heen kon gooien..
Interesting.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:06 schreef JeRa het volgende:
[..]
Alles wat een browser kan, kun je ook scripten
Het viel me dan ook voor 100% mee dat vlak voor de 50 miljoenste post er niet 10 scriptjes werden gestart om in willekeurige topics zoveel mogelijk posts te zettenquote:
Misschien dat dat iets te maken heeft met bannen, policies, en dat de users die het meeste kicken op dat soort dingen mutually exclusive zijn met 'het hebben van de kennis om dat soort dingen te kunnen doen'.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:17 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het viel me dan ook voor 100% mee dat vlak voor de 50 miljoenste post er niet 10 scriptjes werden gestart om in willekeurige topics zoveel mogelijk posts te zetten
Userbuddies van één user bereken kost al redelijk wat tijd, van alle 170.000+ users berekenen én ze vervolgens op een slimme manier in een diagram plaatsen is volgens mij wat meer werkquote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:34 schreef gronk het volgende:
Oh, en BTW, met die top30-lijstjes van userbuddies moet je 'n hele mooie kliekjesgrafiek inelkaar kunnen zetten
Misschien kun je hier wat mee:quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:55 schreef JeRa het volgende:
[..]
Userbuddies van één user bereken kost al redelijk wat tijd, van alle 170.000+ users berekenen én ze vervolgens op een slimme manier in een diagram plaatsen is volgens mij wat meer werkhad er ook al aan gedacht hoor, het is echter vrij lastig goed te doen
Ben benieuwd wie de grootste holmaten zijnquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:03 schreef JeRa het volgende:
@gronk
Bedankt, ik ga er naar kijkenmoet wel wat leuks mee te maken zijn.
Vast wel. Zoek het op, en als je het in de 4 topics niet gevonden krijgt maak ik het alsnog.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:16 schreef OA het volgende:
Is hier trouwens al eens een overzichtje gegeven van de top zoveel van topicopeners?
Dus wie over het hele forum het meeste aantal topics heeft geopend.![]()
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:52 schreef JeRa het volgende:
[..]
Vast wel. Zoek het op, en als je het in de 4 topics niet gevonden krijgt maak ik het alsnog.
Ik gok dat Tong80 ook hier hoog zal scorenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:55 schreef OA het volgende:
[..]
![]()
* zoekt eerst even vrije uren om vervolgens de topics door te spitten...
Mnja, zo werkt 't dus niet helemaal. D'r wordt niet gekekn naar de relatie. Mensen die je iedere keer wegflamed komen op een vergelijkbare positie als mensen waar je 't goed mee kunt vinden. In mijn top-30 staan Martijn_77 en JohnDope bijvoorbeeld vrij hoogquote:
Iemand die je telkens wegflamed zoek je dus (om één of andere reden) telkens op, dus dan ben je nog steeds z'n holmaatquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Mnja, zo werkt 't dus niet helemaal. D'r wordt niet gekekn naar de relatie. Mensen die je iedere keer wegflamed komen op een vergelijkbare positie als mensen waar je 't goed mee kunt vinden.
Dat is op het moment nog niet mogelijk (ik houd geen PI-gegevens bij) maar in de toekomst weer welquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:02 schreef Roolio het volgende:
Ik zou graag de stats willen zien over het PI-gebruik. Dus wie relatief de meeste PI's gebruikt en welke PI's überhaupt het vaakts worden gebruikt.
Hoe kan dat nou? Was er al een subforum met hetzelfde id als STA voor 2006?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:13 schreef JeRa het volgende:Posts per jaar in het Stad & Streek-subforum
Jaar, aantal posts
2002: 262
2003: 249
2004: 311
2005: 357
Nee, hoogstwaarschijnlijk zijn er topics uit andere subfora verplaatst naar STA. Als in die topics posts waren geplaatst vóór 2006, dan tellen die ook mee voor STAquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Was er al een subforum met hetzelfde id als STA voor 2006?
Clusteranalyse loslaten op zulke beperkte data lijkt me geen goed plan, ik kan op dit moment absoluut niets zeggen over de relatie tussen posts van users...behalve dat ze in het zelfde topic staan, dusquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:20 schreef gronk het volgende:
Ik heb er nog even naar gekeken, maar als je 't goed wilt doen is 't serieus werk. Wel interessant werk, daar niet van hoor. Andere veelgebruikte kreet: 'clusteranalyse' of 'cluster analysis'.
De png-file die gerenderd moet worden zal geen probleem zijn, mijn verwachtingen zijn een paar honderd nodes met in totaal 2000 edgesquote:-knip-
Dot gaat waarschijnlijk wel moeite krijgen met een paar duizend gebruikers (in de zin van dat er dan een heeeele grote gif-file uit gaat komen), maar ik heb op linux-kernel ooit eens iemand gezien die de complete kernel-sources door dot heen had gegooid (functienamen en types als label).
Dat zal het zijn, verplaatste topics, had ik niet aan gedachtquote:Op donderdag 7 juni 2007 00:23 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee, hoogstwaarschijnlijk zijn er topics uit andere subfora verplaatst naar STA. Als in die topics posts waren geplaatst vóór 2006, dan tellen die ook mee voor STAer is geen manier waarop ik kan zien in welk subforum een post is geplaatst.
Ben benieuwd of het een beetje gaat werken, uiteindelijk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:17 schreef JeRa het volgende:
Mijn scriptje pruttelt rustig door, en van de tussentijdse data die hij wegschrijft heb ik wat grafiekjes laten renderen. Een kleine sneak preview van wat er komen gaat
[afbeelding]
(niet klikbaar)
Die preview is gebaseerd op echte data, en ik kan je zeggen, het is errug vetquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:13 schreef gronk het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het een beetje gaat werken, uiteindelijk.![]()
Cool.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:20 schreef JeRa het volgende:
[..]
Die preview is gebaseerd op echte data, en ik kan je zeggen, het is errug vetje ziet bij wijze van spreken de 'slagaders' van FOK! lopen.
euhm.. wat is hetquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:17 schreef JeRa het volgende:
Mijn scriptje pruttelt rustig door, en van de tussentijdse data die hij wegschrijft heb ik wat grafiekjes laten renderen. Een kleine sneak preview van wat er komen gaat
[afbeelding]
(niet klikbaar)
BTW, je kunt die nodes ook nog andere shapes geven, of andere kleurtjes. Lijkt me ook wel eens aardig om zo'n plaatje te zien naar forum.quote:
Het is een grafische weergave van alle 'userbuddy' relaties op het forumquote:
En hoe koppel ik precies een user aan een subforum? Per user ook het subforum bepalen waarin hij/zij het meest heeft gepost ofzo? Ik voorspel dat dat geen goede weergave gaat gevenquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:35 schreef gronk het volgende:
[..]
BTW, je kunt die nodes ook nog andere shapes geven, of andere kleurtjes. Lijkt me ook wel eens aardig om zo'n plaatje te zien naar forum.
'rechts zit KLB; NWS en POL zijn redelijk doorweven, ONZ is een apart eiland in rood....'
wanneer is de verwachting dat wij het geheel kunnen aanschouwen?quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:37 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het is een grafische weergave van alle 'userbuddy' relaties op het forumhoe sterker twee users met elkaar gerelateerd zijn (op basis van aantal topics), des te hoger is de kans dat ie in de grafiek verschijnt en dat de lijn dikker wordt
Ik heb 'm de hele nacht laten lopen tot en met nu; en hij zit nu rond userid 15.000. Het gaat dus nog wel enkele dagen durenquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:38 schreef D.Rose het volgende:
[..]
wanneer is de verwachting dat wij het geheel kunnen aanschouwen?
poeh.. dat lijkt me vrij ingewikkeld met zoveel users. Kun je je zelf ook er in herkennen dan? Ik heb geen buddy's of zo.. dus ik vermoed niet dat ik me zelf terugvindquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:37 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het is een grafische weergave van alle 'userbuddy' relaties op het forumhoe sterker twee users met elkaar gerelateerd zijn (op basis van aantal topics), des te hoger is de kans dat ie in de grafiek verschijnt en dat de lijn dikker wordt
Een grafiek met 180.000 users wordt nogal overdrevenquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
poeh.. dat lijkt me vrij ingewikkeld met zoveel users. Kun je je zelf ook er in herkennen dan? Ik heb geen buddy's of zo.. dus ik vermoed niet dat ik me zelf terugvind
Ja, da's ook weer zoiets. Dan moet je eerst relaties per forum gaan bepalen, ipv over het hele forum. Wordt natuurlijk een ontzettende info-duplicatie, omdat je dan dezelfde userrelaties terugziet over meerdere subfora.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:38 schreef JeRa het volgende:
[..]
En hoe koppel ik precies een user aan een subforum? Per user ook het subforum bepalen waarin hij/zij het meest heeft gepost ofzo? Ik voorspel dat dat geen goede weergave gaat geven
Exactquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, da's ook weer zoiets. Dan moet je eerst relaties per forum gaan bepalen, ipv over het hele forum. Wordt natuurlijk een ontzettende info-duplicatie, omdat je dan dezelfde userrelaties terugziet over meerdere subfora.
krijgen we nog een paar 'teasers'?quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:42 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik heb 'm de hele nacht laten lopen tot en met nu; en hij zit nu rond userid 15.000. Het gaat dus nog wel enkele dagen duren
Wat je natuurlijk wel kunt doen (als je 't forum hebt) is relaties leggen tussen fora, zonder users. Iemand met 300 posts in GC en 50 in LF heeft dan 1 verbinding met gewicht [posts in forum]*[300/50]. Ofzoiets. Whatever.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:58 schreef JeRa het volgende:
[..]
Exactzeker omdat ik mijn gegevens baseer op zeer beperkte data vind ik wat ik nu aan het genereren ben al leuk zat, het geeft in ieder geval erg leuke grafieken.
Dat is inderdaad een leuk idee, kan ik een andere keer wel eens gaan makenquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat je natuurlijk wel kunt doen (als je 't forum hebt) is relaties leggen tussen fora, zonder users. Iemand met 300 posts in GC en 50 in LF heeft dan 1 verbinding met gewicht [posts in forum]*[300/50]. Ofzoiets. Whatever.
In ieder geval, leuk speelgoed
Hoe valt dat te lezen?quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:39 schreef Skinkie het volgende:
[afbeelding]
Let u vooral eens op de relatie tussen individu Knut en individu Breuls onder aan geplaatst in onze graaf. U kunt opmerken dat deze heren verdacht dicht bij elkaar uitkomen.
We hebben het net gecheckt. Maar tussen jou en Lithion staat geen lijntje. Tussen Knut en Breuls wel. Dus jullie zijn geen hot setje.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:58 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Hoe valt dat te lezen?
Ik zie dat ene Lithion het dicht bij mij staat, maar die user ken ik niet
Òw, dus in de buurt staan maakt niet uit.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:00 schreef Skinkie het volgende:
[..]
We hebben het net gecheckt. Maar tussen jou en Lithion staat geen lijntje. Tussen Knut en Breuls wel. Dus jullie zijn geen hot setje.![]()
Meestal wel, af en toe nietquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Òw, dus in de buurt staan maakt niet uit.
Nee hoor, er staan nu twee relaties tussen jou en Arcee, en tussen jou en buzzerquote:Maar ik zie bij mij niet echt lijntjes, ben ik dan kliekje-loos?
Als je niet genoeg in kliekjes zit wordt men eruit gegooid?quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:03 schreef JeRa het volgende:
[..]
Meestal wel, af en toe niet
[..]
Nee hoor, er staan nu twee relaties tussen jou en Arcee, en tussen jou en buzzerik kan overigens niet garanderen dat je er in latere versies nog in staat
Mjup. Als er twee users zijn met een hoger userid dan jij die betere userbuddies met elkaar zijn dan jij met al jouw userbuddies, dan wordt je er op een gegeven moment uitgeknikkerdquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:05 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Als je niet genoeg in kliekjes zit wordt men eruit gegooid?
Dan sta ik er vast niet inquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:07 schreef JeRa het volgende:
[..]
Mjup. Als er twee users zijn met een hoger userid dan jij die betere userbuddies met elkaar zijn dan jij met al jouw userbuddies, dan wordt je er op een gegeven moment uitgeknikkerdmaar die kans is niet zo heel groot
Ik voorspel nou al dat de oldbies gaan rellen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:07 schreef JeRa het volgende:
[..]
Mjup. Als er twee users zijn met een hoger userid dan jij die betere userbuddies met elkaar zijn dan jij met al jouw userbuddies, dan wordt je er op een gegeven moment uitgeknikkerdmaar die kans is niet zo heel groot
Tja, het heeft alles met de methode te maken. Als een oldbie er nu niet in komt te staan, dan komt ie er ook niet in te staan als ik bij de nieuwste users begin en bij de oldbies eindigquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik voorspel nou al dat de oldbies gaan rellen.
Dan ben ik bang dat ik er ook niet instaquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:07 schreef JeRa het volgende:
[..]
Maar ik ben niet echt buddie meer met Megummiquote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:37 schreef JeRa het volgende:
@DaMook
Het gaat in principe om de top van je userbuddylistop de eerste plek staat bij jou Megumi met 877 topics, als in de top 2000 van userbuddies de laagste waarde onder de 877 topics uitkomt sta jij gewoon in de grafiek (en dat is tot nu toe ook zo)
Wannéér je een relatie met iemand opgebouwd hebt maakt niet uit, de grafiek is overallquote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:38 schreef DaMook het volgende:
[..]
Maar ik ben niet echt buddie meer met Megummi. Ik denk toch echt dat ik erbuiten ga vallen met die 877 topics
. (Kun je eens een klikbare update posten ?
![]()
Wat bedoel je precies met 'voornamelijk de posten per deel'?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 02:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kun je misschien ook wat stats voor het topic: DASOO (De Atmosfeer Staat Op Ontploffen) uitdraaien? Dit voornamelijk de posten per deel(totaal 204 delen, waarvan 203 vol)
Oepsquote:Op vrijdag 8 juni 2007 02:03 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'voornamelijk de posten per deel'?
Coolquote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:30 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dan ben ik bang dat ik er ook niet insta. Al was ik vroeger wel heel actief in de SC enzo
, mischien dat ik daar nu nog iets aan heb
.
D.Rose , jij bent een van mijn Buddies.
Positie, aantal topics, user
01. 877 Megumi
02. 742 cerror
03. 725 HeaRt_woRm
04. 694 buzzer
05. 683 Renesite
06. 614 the_legend_killer
07. 609 Stuart
08. 596 Tiemie
09. 593 ijsmeis
10. 590 Dark_Killah
11. 539 dWc_RuffRyder
12. 523 Xilantof
13. 488 Dagonet
14. 483 ikwilookwatzeggen
15. 468 PrintScreen
16. 465 Dos37
17. 464 Klonk
18. 449 Maikuuul
19. 444 Insomaniac
20. 442 nikky
21. 438 Conflict
22. 437 tonks
23. 420 melanie_the_miss
24. 419 Libris
25. 411 Steve-O
26. 393 PeRi
27. 387 Martijn_77
28. 386 SpeedyGJ
28. 386 D.Rose
30. 384 Snakey
Gedeelde plek met SpeedyGJ.
Volgens mij heb ik ook ene Falco gespotquote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:38 schreef Falco het volgende:
BVO, dwerg, Jarno, Cherrymoontraxx en TLK heb ik ook al gespot
Wijs aanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:42 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook ene Falco gespot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |