Het is een grafische weergave van alle 'userbuddy' relaties op het forumquote:
En hoe koppel ik precies een user aan een subforum? Per user ook het subforum bepalen waarin hij/zij het meest heeft gepost ofzo? Ik voorspel dat dat geen goede weergave gaat gevenquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:35 schreef gronk het volgende:
[..]
BTW, je kunt die nodes ook nog andere shapes geven, of andere kleurtjes. Lijkt me ook wel eens aardig om zo'n plaatje te zien naar forum.
'rechts zit KLB; NWS en POL zijn redelijk doorweven, ONZ is een apart eiland in rood....'
wanneer is de verwachting dat wij het geheel kunnen aanschouwen?quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:37 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het is een grafische weergave van alle 'userbuddy' relaties op het forumhoe sterker twee users met elkaar gerelateerd zijn (op basis van aantal topics), des te hoger is de kans dat ie in de grafiek verschijnt en dat de lijn dikker wordt
Ik heb 'm de hele nacht laten lopen tot en met nu; en hij zit nu rond userid 15.000. Het gaat dus nog wel enkele dagen durenquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:38 schreef D.Rose het volgende:
[..]
wanneer is de verwachting dat wij het geheel kunnen aanschouwen?
poeh.. dat lijkt me vrij ingewikkeld met zoveel users. Kun je je zelf ook er in herkennen dan? Ik heb geen buddy's of zo.. dus ik vermoed niet dat ik me zelf terugvindquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:37 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het is een grafische weergave van alle 'userbuddy' relaties op het forumhoe sterker twee users met elkaar gerelateerd zijn (op basis van aantal topics), des te hoger is de kans dat ie in de grafiek verschijnt en dat de lijn dikker wordt
Een grafiek met 180.000 users wordt nogal overdrevenquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
poeh.. dat lijkt me vrij ingewikkeld met zoveel users. Kun je je zelf ook er in herkennen dan? Ik heb geen buddy's of zo.. dus ik vermoed niet dat ik me zelf terugvind
Ja, da's ook weer zoiets. Dan moet je eerst relaties per forum gaan bepalen, ipv over het hele forum. Wordt natuurlijk een ontzettende info-duplicatie, omdat je dan dezelfde userrelaties terugziet over meerdere subfora.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:38 schreef JeRa het volgende:
[..]
En hoe koppel ik precies een user aan een subforum? Per user ook het subforum bepalen waarin hij/zij het meest heeft gepost ofzo? Ik voorspel dat dat geen goede weergave gaat geven
Exactquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, da's ook weer zoiets. Dan moet je eerst relaties per forum gaan bepalen, ipv over het hele forum. Wordt natuurlijk een ontzettende info-duplicatie, omdat je dan dezelfde userrelaties terugziet over meerdere subfora.
krijgen we nog een paar 'teasers'?quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:42 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik heb 'm de hele nacht laten lopen tot en met nu; en hij zit nu rond userid 15.000. Het gaat dus nog wel enkele dagen duren
Wat je natuurlijk wel kunt doen (als je 't forum hebt) is relaties leggen tussen fora, zonder users. Iemand met 300 posts in GC en 50 in LF heeft dan 1 verbinding met gewicht [posts in forum]*[300/50]. Ofzoiets. Whatever.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:58 schreef JeRa het volgende:
[..]
Exactzeker omdat ik mijn gegevens baseer op zeer beperkte data vind ik wat ik nu aan het genereren ben al leuk zat, het geeft in ieder geval erg leuke grafieken.
Dat is inderdaad een leuk idee, kan ik een andere keer wel eens gaan makenquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat je natuurlijk wel kunt doen (als je 't forum hebt) is relaties leggen tussen fora, zonder users. Iemand met 300 posts in GC en 50 in LF heeft dan 1 verbinding met gewicht [posts in forum]*[300/50]. Ofzoiets. Whatever.
In ieder geval, leuk speelgoed
Hoe valt dat te lezen?quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:39 schreef Skinkie het volgende:
[afbeelding]
Let u vooral eens op de relatie tussen individu Knut en individu Breuls onder aan geplaatst in onze graaf. U kunt opmerken dat deze heren verdacht dicht bij elkaar uitkomen.
We hebben het net gecheckt. Maar tussen jou en Lithion staat geen lijntje. Tussen Knut en Breuls wel. Dus jullie zijn geen hot setje.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:58 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Hoe valt dat te lezen?
Ik zie dat ene Lithion het dicht bij mij staat, maar die user ken ik niet
Òw, dus in de buurt staan maakt niet uit.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:00 schreef Skinkie het volgende:
[..]
We hebben het net gecheckt. Maar tussen jou en Lithion staat geen lijntje. Tussen Knut en Breuls wel. Dus jullie zijn geen hot setje.![]()
Meestal wel, af en toe nietquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Òw, dus in de buurt staan maakt niet uit.
Nee hoor, er staan nu twee relaties tussen jou en Arcee, en tussen jou en buzzerquote:Maar ik zie bij mij niet echt lijntjes, ben ik dan kliekje-loos?
Als je niet genoeg in kliekjes zit wordt men eruit gegooid?quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:03 schreef JeRa het volgende:
[..]
Meestal wel, af en toe niet
[..]
Nee hoor, er staan nu twee relaties tussen jou en Arcee, en tussen jou en buzzerik kan overigens niet garanderen dat je er in latere versies nog in staat
Mjup. Als er twee users zijn met een hoger userid dan jij die betere userbuddies met elkaar zijn dan jij met al jouw userbuddies, dan wordt je er op een gegeven moment uitgeknikkerdquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:05 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Als je niet genoeg in kliekjes zit wordt men eruit gegooid?
Dan sta ik er vast niet inquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:07 schreef JeRa het volgende:
[..]
Mjup. Als er twee users zijn met een hoger userid dan jij die betere userbuddies met elkaar zijn dan jij met al jouw userbuddies, dan wordt je er op een gegeven moment uitgeknikkerdmaar die kans is niet zo heel groot
Ik voorspel nou al dat de oldbies gaan rellen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:07 schreef JeRa het volgende:
[..]
Mjup. Als er twee users zijn met een hoger userid dan jij die betere userbuddies met elkaar zijn dan jij met al jouw userbuddies, dan wordt je er op een gegeven moment uitgeknikkerdmaar die kans is niet zo heel groot
Tja, het heeft alles met de methode te maken. Als een oldbie er nu niet in komt te staan, dan komt ie er ook niet in te staan als ik bij de nieuwste users begin en bij de oldbies eindigquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik voorspel nou al dat de oldbies gaan rellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |