Bron: Tweakersquote:Heisa over uitfaseren XP voor oem's
APC Magazine, dat uitgegeven wordt onder de Microsoft-vlag, heeft bekendgemaakt dat systeembouwers nog dit jaar gedwongen zullen worden de overstap te maken op Windows Vista, aangezien de oem-versies van Windows XP tegen het einde van dit jaar niet langer beschikbaar zullen zijn.
Deze bekendmaking druist lijnrecht in tegen eerdere berichten van Microsoft. In februari van dit jaar had het bedrijf namelijk nadrukkelijk gesteld dat systeembouwers verplicht zouden worden nog minstens een jaar XP-systemen aan te bieden en nog twee jaar lang Windows XP zouden kunnen verkopen. Vertegenwoordigers van enkele grote systeembouwers gaven toen echter al te kennen dat de XP-systemen die nog aanboden werden, louter voorraadoverschotten zouden zijn.
APC Magazine stelt nu dat een medewerker van Lenovo verklaard zou hebben dat het geen kwestie van voorraden is, maar dat systeembouwers geen andere keuze hebben en dat vanaf januari de oem-versie van XP niet langer aangeboden zal worden. Volgens de systeembouwers is de vraag naar XP vooral bij particuliere en kleinzakelijke gebruikers nog groot. Microsoft was helaas niet beschikbaar om duidelijkheid te scheppen over de termijn waarop XP voor oem's uitgefaseerd zal worden.
Ik snap je probleem niet. Nieuwe pc's zijn toch snel genoeg voor die nieuwe bouw-pc's?quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: Tweakers
Die vieze pipo's van Microsoft gaan nu echt het totaal mislukte Windows Vista aan de gebruiker opdringen. Walgelijk bedrijf is het ook. XP werkt prima, en dat vinden veruit de meeste computergebruikers, en die zitten niet op Vista te wachten. Ik hoop dat Kroes weer in actie komt, die is de enige die wat doet tegen het schorrie morrie dat bij dit bedrijf werkt.
Ja, sorry, hier zakt je broek toch vanaf. Geen wonder dat mensen de kriebels krijgen bij bedrijven als Microsoft.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:33 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Kan er bij de filtering ook geen filter op pberends gemaakt worden
Ik wil een snel besturingssysteem op een snelle pc. Niet een slomer besturingssysteem op een snelle pc, puur omdat de pc het aankan.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:34 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik snap je probleem niet. Nieuwe pc's zijn toch snel genoeg voor die nieuwe bouw-pc's?
en dan? je kan geen topics weg filteren hoorquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:33 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Kan er bij de filtering ook geen filter op pberends gemaakt worden
Het was maar een grap hoor, daar hoef je niet serieus op te reageren.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:37 schreef TwyLight het volgende:
[..]
en dan? je kan geen topics weg filteren hoor
Lekker naadje, je betaald bij een laptop zo 100 euri voor die Vista. Of nog meer...quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik wil dus een laptop kopen voor school (voor september), maar alles wat ik op internet vind is voorzien van Vista (de goedkoopste versie meestal). En aangezien zelfbouw bij laptops niet bepaald goedkoop is, zal ik dus waarschijnlijk eerst de pc mogen formatteren.
Zet er 98SE op, wel met 98Lite natuurlijk. Moet je eens zien hoe snel alles gaat ...quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik wil een snel besturingssysteem op een snelle pc. Niet een slomer besturingssysteem op een snelle pc, puur omdat de pc het aankan.
Ik wilde de prijs van vista opzoeken, en op internet zijn de eerste 10 links "Don't buy vista" en "10 reasons not to buy Vista"quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Lekker naadje, je betaald bij een laptop zo 100 euri voor die Vista. Of nog meer...
Inderdaad, "ziet er wel leuk uit". En dan? Ga je er de hele dag naar zitten turen?quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:35 schreef IHVK het volgende:
Vista is inderdaad stom.
Die "3D" functie is belachelijk.
Whuahahaquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:43 schreef Riparius het volgende:
[..]
Zet er 98SE op, wel met 98Lite natuurlijk. Moet je eens zien hoe snel alles gaat ...
hoezo opdringen je kunt ook linux op die pc's zetten, het is je eigen keus.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Die vieze pipo's van Microsoft gaan nu echt het totaal mislukte Windows Vista aan de gebruiker opdringen. Walgelijk bedrijf is het ook. XP werkt prima, en dat vinden veruit de meeste computergebruikers, en die zitten niet op Vista te wachten. Ik hoop dat Kroes weer in actie komt, die is de enige die wat doet tegen het schorrie morrie dat bij dit bedrijf werkt.
ja precies, en je kan er ook gewoon zelf XP opflikkerenquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:52 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
hoezo opdringen je kunt ook linux op die pc's zetten, het is je eigen keus.
Wordt de manier van handelen van M$ er dan beter op?quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:52 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Feit is dat de meeste computermakers de pc al voorzien van een OS, en meestal is dat Windows. Bij laptops is het zelfs nog erger, aangezien je (bijna) nergens een laptop zonder windows kunt krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:52 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Vista wordt veel beter dan XP (na de uitgave van service pack III voor Vista, ik denk medio 2010).quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:37 schreef jochem8 het volgende:
Ik ben zelf ook bouwer en vind dit echt belachelijk. XP draait lekker en waarom zou je mensen die keuze niet laten houden? We hebben op een paar PC's Vista geinstalleerd en het crasht om de haverklap. Totdat SP1 uit is wordt er hier geen Vista aangeraden aan klanten
Inderdaad. Die Vista-fanboys hier weten weer mooi in het straatje van Microsoft te praten. Feit is gewoon dat veel systeembouwers standaard een OS meeleveren, en als XP niet te leveren is, wordt dat dus Vista. Iets wat veel gebruikers 1) niet willen 2) al helemaal niet voor willen betalen. Maar je hebt soms geen keus.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:01 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Feit is dat de meeste computermakers de pc al voorzien van een OS, en meestal is dat Windows. Bij laptops is het zelfs nog erger, aangezien je (bijna) nergens een laptop zonder windows kunt krijgen.
En je kunt het er wel opzetten, maar je betaalt wel voor en versie van windows die je niet wilt.
Bullshit. Alsof zij er wat aan kunnen doen dat de oem's uit de handel gehaald worden..quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:28 schreef Asics het volgende:
Geef dan de systeembouwers de schuld dat ze aan het kontlikken zijn bij Microsoft.
Je hebt altijd keuzes.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:31 schreef pberends het volgende:
Tenzij je een dual core of dual processor systeem hebt. Tests wijzen uit dat Vista veel effectiever kan multithreaden, omdat de kernel geoptimaliseerd is voor dual core systemen. 80% van de momenteel verkochte PC's beschikken over 2 cores. Windows XP kan daar prima mee overweg, maar Windows Vista een heel stuk beter.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:51 schreef Tarabass het volgende:
XP heeft tegenover 98 zeker meerwaarde. Vista tegenover XP totaal geen.
Tegen die tijd is er allang een veel betere opvolger van Windows Vista.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:08 schreef maartena het volgende:
[..]
pberends is dat misschien alweer vergeten, of was destijds nog niet echt bezig met computers. Misschien dat hij ook pas in 2004 zijn oude vertrouwde Windows 98 gedag zei. En ik durf te wedden dat ook pberends in 2008 of 2009 gewoon overstapt op Windows Vista.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Tegen die tijd is er allang een veel betere opvolger van Windows Vista.
Zelfs de fixes zijn dus instabielquote:This hotfix may receive additional testing. Therefore, if you are not severely affected by this problem, we recommend that you wait for the next Windows Vista service pack that contains this hotfix.
Nee. Windows Vista is toch echt vele malen beter als Windows Me en 98.....quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Vista is nog erger dan ME
Nee.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee. Windows Vista is toch echt vele malen beter als Windows Me en 98.....
Windows Vienna staat voor 2010 geplanned. En denk je dat het tegen die tijd echt anders zal gaan als met de overgang van 98 ---> XP en de overgang XP ---> Vista?quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:23 schreef pberends het volgende:
Tegen die tijd is er allang een veel betere opvolger van Windows Vista.
Windows Vista heeft ten eerste een veel betere kernel, ten tweede een veel beter geheugen beheer, veel meer hardware ondersteuning, en is echt een heel stuk stabieler dan Windows Me.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee.
De verbetering van XP tov 98 was evident. Vista tov XP zeker niet (net als XP tov 2000 of ME tov 98). Je vergelijking slaat derhalve als een lul op een drumstel.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Windows Vienna staat voor 2010 geplanned. En denk je dat het tegen die tijd echt anders zal gaan als met de overgang van 98 ---> XP en de overgang XP ---> Vista?
Ik verwacht in 2011 (want Microsoft is altijd een jaar te laat) de eerste topics al weer over hoe GOED Vista is, en hoe SLECHT "Vienna" (naam staat nog niet vast) is, en hoe NIEMAND moet upgraden, want het is SLECHT etc..... en dat zijn dan dezelfde mensen die in 2007 riepen dat Windows Vista zo slecht was en iedereen op XP moest blijven. En misschien zelfs de mensen die hun overstap op Windows XP van Windows 9x tot het allerlaatste moment hebben uitgesteld.....
Omdat het vaker crashed met signed hardware dan ME met unsigned hardware deed.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Windows Vista heeft ten eerste een veel betere kernel, ten tweede een veel beter geheugen beheer, veel meer hardware ondersteuning, en is echt een heel stuk stabieler dan Windows Me.
Waarom is Windows Me volgens jou beter dan Vista?
Vista x64 draait hier al maanden als een zonnetje!quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Niet met betrekking tot stabiliteit. Met hardware testen met signed drivers kan ik bij 5 keer testen 5 verschillende resultaten verwachten. Vista is een instabiel drama
Leuk, ik test dagelijks hardware van tientallen chipsetvendors. Vista is een instabiel drama.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Vista x64 draait hier al maanden als een zonnetje!![]()
Fijn, bij je buurman met net een ander netwerkkaartje kan de hele zooi wel zo instabiel als de tering zijn. Welkom in Vista. En ja multitasking is lekker snel. bestanden kopieeren daarentegen...quote:Al mijn hardware werkt, het is rete stabiel, en met multitasken ook nog eens sneller dan XP door de betere multithreading ondersteuning. - Ga maar eens wat andere bewerkingen doen in Vista terwijl je op de achtergrond een DVD uitpakt uit RAR bestanden ofzo.... dat gaat een stuk beter in Vista dan in XP.
Leuk, wat zegt dat over verschillende soorten hardware?quote:Games draaien verder perfect en gewoon lekker snel, en de enige downtime die ik heb is dat ik em 1 keer in de maand moet rebooten voor de updates, verder staat ie 24/7 aan zonder dat een reboot nodig is.
quote:Dat drivers problemen geven is trouwens vaker te wijten aan de driverfabrikant (Creative en NVidia maken er bijvoorbeeld een rotzooi van) dan aan de OS fabrikan.
Kut OS dekt de lading welquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:21 schreef IHVK het volgende:
En Swets, heb je al een leuke bijnaam voor Vista?
Net als" Windows Memory Eater" "Windows Meer Ellende", "Windows Moron Edition", "Windows Mistake Edition", "Windows Miserable Edition", of "Windows Multiple Error" voor ME.
Ik heb precies dezelfde ervaring met Vista x64quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Al mijn hardware werkt, het is rete stabiel, en met multitasken ook nog eens sneller dan XP door de betere multithreading ondersteuning. - Ga maar eens wat andere bewerkingen doen in Vista terwijl je op de achtergrond een DVD uitpakt uit RAR bestanden ofzo.... dat gaat een stuk beter in Vista dan in XP.
Games draaien verder perfect en gewoon lekker snel, en de enige downtime die ik heb is dat ik em 1 keer in de maand moet rebooten voor de updates, verder staat ie 24/7 aan zonder dat een reboot nodig is.
Dat drivers problemen geven is trouwens vaker te wijten aan de driverfabrikant (Creative en NVidia maken er bijvoorbeeld een rotzooi van) dan aan de OS fabrikan.
Ik zal maar geen NAS gaan gebruiken, want Vista gebruikt plotseling deafult NTLMv2 ipv v1 zoals alle voorgaande MS OS'en. Zelfs in een lokaal netwerkje is het benaderen van Vista shares een drama.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:25 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde ervaring met Vista x64Het is echt een mooi OS
Ik test Vista hier ook op een 20-tal business PC van verschillende merken, en dat gaat prima.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Leuk, ik test dagelijks hardware van tientallen chipsetvendors. Vista is een instabiel drama.
Ook daar heb ik geen problemen mee, met bestanden kopiëren. Maar ik heb Vista dan ook wel geīnstalleerd op compleet nieuwe, verse hardware.quote:Fijn, bij je buurman met net een ander netwerkkaartje kan de hele zooi wel zo instabiel als de tering zijn. Welkom in Vista. En ja multitasking is lekker snel. bestanden kopieeren daarentegen...
Jij snapt niet helemaal hoe driver signing werkt. Dat betekend niet dat ze getest en gecontroleerd zijn door WHQL, het betekend dat de driver fabrikant gecertificeerd is om werkende drivers voor Windows Vista uit te geven. De fabrikant koopt in principe het recht van Microsoft om drivers uit te geven, en Microsoft verstrekt de hardware fabrikant vervolgens met een digital signature voor dat bedrijf waardoor een Windows Vista installatie kan herkennen dat de drivers van een door Microsoft vertrouwde bron komen.quote:signed drivers. Getest en gecontroleerd door Windows Hardware Quality Lab... je weet wel... van microsoft.
Er zitten zeker nog wel bugs in Vista. Het hele elevated user verhaal is voornamelijk lastig omdat veel applicaties die NIET Vista compatible zijn niet om kunnen gaan met het feit dat Windows EERST aan de user een vraag wil gaan stellen. De installatie pakketten van oudere software is hier niet op berekend en crashed dan vaak, omdat het niet verwacht dat Vista vragen gaat stellen aan de gebruiker. De oorzaak hiervan ligt zowel bij Microsoft als bij de fabrikant van de software, en kan makkelijk worden opgelost door het "Run as Administrator" commando te gebruiken. Verder kun je natuurlijk in een nieuw OS bugs verwachten..... maar het overgrote deel van de stabiliteitsproblemen worden toch echt veroorzaakt door oudere applicaties, brakke drivers, etc, en niet door het Operating System zelf an-sich.quote:En dan heb ik het nog niet eens over het hele buggy elevated user verhaal. Vista is een kut OS. En dat blijft het tot SP1, want zoals gezegd kan MS niet eens de stabiliteit van hotfixes garanderen.
Kweenie hoor, maar ik heb er geen enkel probleem mee vanaf een Windows XP Professional Laptop via 802.11g op de bank, en mijn OpenSUSE 10.2 Linuxbakkie. Ook vanaf mijn Media Center 2005 PC in de woonkamer kan ik zonder problemen bij shares in Windows Vista.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Zelfs in een lokaal netwerkje is het benaderen van Vista shares een drama.
Ik vraag me af of een low end systeem wel lekker zal draaien met Vista.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:34 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik snap je probleem niet. Nieuwe pc's zijn toch snel genoeg voor die nieuwe bouw-pc's?
Dat zou gek zijn, want die verwacht ik dan ook op ons MSDN account. Maar je kan nu wel net doen alsof het niet bestaat, maar er zijn in 3 maanden tijd 100 (honderd) hotfixes uit voor een splinter nieuw os. Waarbij microsoft ook nog eens adviseert die hotfixes NIET te gebruiken als je er niet zo gek veel last van het probleem hebtquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik test Vista hier ook op een 20-tal business PC van verschillende merken, en dat gaat prima.
Maar ik heb misschien de speciale "Always-Works-To-Sell-You-More" versie van Microsoft via MSDN zodat we verkocht worden aan de fantastische stabiliteit ofzo....
Goh, das gek aangezien op Vista EERST alle bestanden gescanned worden om een betrouwbare voortgangsindicator te kunnen tonen. Dit in tegen steling tot XP die on the fly een schatting doet. Dit leidt tot een signaficante tragere copy functie, zoals ook in diverse tests aangetoont.... Behalve op jouw PC dan natuurlijk.quote:Ook daar heb ik geen problemen mee, met bestanden kopiëren. Maar ik heb Vista dan ook wel geīnstalleerd op compleet nieuwe, verse hardware.
Neen. Je test de driver, je stuurt die naar WHQL, die TEST de driver en keurt ze ook af als de driver NIET door de test komtquote:Jij snapt niet helemaal hoe driver signing werkt. Dat betekend niet dat ze getest en gecontroleerd zijn door WHQL, het betekend dat de driver fabrikant gecertificeerd is om werkende drivers voor Windows Vista uit te geven.
Ja.. NA een testquote:De fabrikant koopt in principe het recht van Microsoft om drivers uit te geven, en Microsoft verstrekt de hardware fabrikant vervolgens met een digital signature voor dat bedrijf waardoor een Windows Vista installatie kan herkennen dat de drivers van een door Microsoft vertrouwde bron komen.
Nee het is wel degelijk een kwaliteits controllequote:Dat betekend echter nog niet dat drivers niet zonder bugs kunnen zitten, en het betekend ZEKER geen garantie dat drivers stabiel zullen zijn. Het enige wat dat betekend is dat een hacker gewoon geen certificaat van Microsoft krijgt voor drivers en dus met een driver je systeem kan beschadigen danwel overnemen etc.
Neen. ELKE driver update moet je opnieuw bij WHQL aanleveren, die vervolgens met JOUW credentials en private key een gesigned CAB bestand aanleveren NA een kwaliteits test.quote:Een driver die WHQL gecertificeerd heeft helemaal GEEN garantie van Microsoft dat de driver werkt of stabiel is. Het betekend alleen maar dat de fabrikant van de driver vertrouwd wordt door Microsoft om drivers te leveren die zonder problemen geinstalleerd kunnen worden in Vista. De digitale signature wordt dus door het bedrijf zelf toegevoegd, NIET door Microsoft. Zodra het bedrijf de mogelijkheid heeft gekocht om zelf drivers te signeren, wat kan voor $500 per jaar na een evaluatie van Microsoft, kan dat bedrijf als het wil de grootst mogelijke rotzooi gaan uitgeven en dit digitaal gaan zitten signeren.
Je betaalt $550,- per driver per test per OS. Het is geen jaarlijkse fee maar een fee PER TESTquote:Het voordeel van WHQL is dat alleen gerenommeerde bedrijven een WHQL driver signature krijgen, en obscure hackers dus niet..... het nadeel is dat de "kleine freeware fabrikant" toch $500 per jaar zou moeten neertellen om een certificatie te krijgen. Denk aan bedrijfjes als Daemontools die een softwaredriver gebruiken.
Ik denk dat jij het whql programma niet kent. Ze testen namelijk geautomatiseerd. Ik zal woensdag als ik weer aan het werk ben een mail van whql hier plaatsen waaruit dat wel degelijk blijkt.quote:Maar als je denkt dat er een zooitje Microsoft mensen in een grote test hal 24/7 drivertjes aan het testen zijn om ze WHQL certified te maken, dan heb je toch echt niet goed begrepen hoe het WHQL programma precies werkt.....
[..]
Alleen crashed het ook bij installers waar het elevated user verhaal WEL correct geimplementeert is.quote:Er zitten zeker nog wel bugs in Vista. Het hele elevated user verhaal is voornamelijk lastig omdat veel applicaties die NIET Vista compatible zijn niet om kunnen gaan met het feit dat Windows EERST aan de user een vraag wil gaan stellen. De installatie pakketten van oudere software is hier niet op berekend en crashed dan vaak, omdat het niet verwacht dat Vista vragen gaat stellen aan de gebruiker.
Nee, in dit geval worden ze toch echt door het OS veroorzaakt.quote:De oorzaak hiervan ligt zowel bij Microsoft als bij de fabrikant van de software, en kan makkelijk worden opgelost door het "Run as Administrator" commando te gebruiken. Verder kun je natuurlijk in een nieuw OS bugs verwachten..... maar het overgrote deel van de stabiliteitsproblemen worden toch echt veroorzaakt door oudere applicaties, brakke drivers, etc, en niet door het Operating System zelf an-sich.
Nee kwestie van samba 3 op een linux bak. Maar goed, honderden klachten van NAS en netwerk gebruikers zijn onzinquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar ik heb er geen enkel probleem mee vanaf een Windows XP Professional Laptop via 802.11g op de bank, en mijn OpenSUSE 10.2 Linuxbakkie. Ook vanaf mijn Media Center 2005 PC in de woonkamer kan ik zonder problemen bij shares in Windows Vista.
Kwestie van de permissions even goed zetten - no problem.
Precies. Maartena heeft de klok wel horen luiden....quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:37 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Drivers met een WHQL signature gaan wel degelijk door het test lab van Microsoft. Ook moeten de fabrikant wel ietsje meer betalen dan $500.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik wil een snel besturingssysteem op een snelle pc. Niet een slomer besturingssysteem op een snelle pc, puur omdat de pc het aankan.
Ja toen ging iedereen terug naar de grijze menu's van 2000/98... Inmiddels zijn ze gewend aan de vrolijkheid van xp en zo zal dat ook gaan met Vistaquote:Op vrijdag 13 april 2007 22:56 schreef gday het volgende:
Wat een gejank. Net alsof iedereen stond te springen toen in 2001 XP werd geintroduceerd.
XP werd (terecht) heel wat beter ontvangen dan Vista nu.quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:56 schreef gday het volgende:
Wat een gejank. Net alsof iedereen stond te springen toen in 2001 XP werd geintroduceerd.
Hoe is dat anders met andere OS-en en het verleden van Windows? Microsoft geeft al sinds het begin der tijden hotfixes uit die je alleen dient te gebruiken indien je van een bepaald probleem last van. Linux doet dit ook, er zijn letterlijk duizenden, zoniet tienduizenden "unstable" hotfixes voor specifieke problemen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat zou gek zijn, want die verwacht ik dan ook op ons MSDN account. Maar je kan nu wel net doen alsof het niet bestaat, maar er zijn in 3 maanden tijd 100 (honderd) hotfixes uit voor een splinter nieuw os. Waarbij microsoft ook nog eens adviseert die hotfixes NIET te gebruiken als je er niet zo gek veel last van het probleem hebtDus een beetje problemen is acceptabel.
Ik merk persoonlijk gewoon weinig verschil. Ik kopieer met regelmaat folders met bijv. 100.000 PDF bestanden erin met een totaal van 50 Gb aan data (ons bedrijf doet aan "customized" printing), en ik merk geen verschil met Windows XP of Windows 2000 machines met betrekking tot de snelheid. Maar goed, hier op het werk hebben we de Business versie, en thuis heb ik de Ultimate. Misschien dat het met de Home versies anders werkt, want daar heb ik nog niet mee getest.quote:Goh, das gek aangezien op Vista EERST alle bestanden gescanned worden om een betrouwbare voortgangsindicator te kunnen tonen. Dit in tegen steling tot XP die on the fly een schatting doet. Dit leidt tot een signaficante tragere copy functie, zoals ook in diverse tests aangetoont.... Behalve op jouw PC dan natuurlijk.
Hoe weet je zo zeker dat het WEL correct geimplementeerd is? Omdat andere fabrikanten 100% bugvrije installers afleveren?quote:Neen. Je test de driver, je stuurt die naar WHQL, die TEST de driver en keurt ze ook af als de driver NIET door de test komt
Ja.. NA een test
Nee het is wel degelijk een kwaliteits controlle
Neen. ELKE driver update moet je opnieuw bij WHQL aanleveren, die vervolgens met JOUW credentials en private key een gesigned CAB bestand aanleveren NA een kwaliteits test.
Je betaalt $550,- per driver per test per OS. Het is geen jaarlijkse fee maar een fee PER TEST
Ik denk dat jij het whql programma niet kent. Ze testen namelijk geautomatiseerd. Ik zal woensdag als ik weer aan het werk ben een mail van whql hier plaatsen waaruit dat wel degelijk blijkt.
[quote]
Okay misschien zat ik daar verkeerd. Maar na het lezen van de WHQL documentatie van Microsoft blijkt ook dat ALLE WHQL drivers via Windows Update worden aangeboden. Dus zolang je alleen maar Windows Update gebruikt voor je drivers, weet je zeker dat je 100% signed drivers gebruikt.
Je kunt echter ook in Vista x64 de drivers die door fabrikanten worden aangeleverd gewoon downloaden en installeren en ik vraag me dan toch af waarom drivers van NVidia toch niet op Windows Update te vinden zijn.....
En nogmaals: WHLQ is GEEN garantie dat een driver ook daadwerkelijk bugvrij is - zeker getuige de methode waarmee getest wordt, en de tijd die ervoor wordt uitgetrokken. De Microsoft documentatie is hier ook specifiek over, waarschijnlijk om zichzelf in te dekken. WHQL betekend echt alleen dat de driver is goedgekeurd voor installatie. Een 100% bugvrije driver bestaat niet, net als een 100% bugvrij OS niet bestaat.
En inderdaad..... MIJN machine draait Vista zonder problemen. Althans, ik ben nog geen problemen tegen gekomen die niet eenvoudig te fixen waren......
[quote]
Alleen crashed het ook bij installers waar het elevated user verhaal WEL correct geimplementeert is.
Kun je dat ook onderbouwen? Ik vind namelijk dat het OS wel heel makkelijk de schuld krijgt, terwijl er waarschijnlijk tientallen andere programma's zijn geinstalleerd, en ook gesigneerde drivers nog steeds niet de garantie hebben bugvrij te zijn.quote:Nee, in dit geval worden ze toch echt door het OS veroorzaakt.
idd, bij OS X is het tenminste nog functioneel en flitsend, bij vista is het voornamelijk het laatste.quote:Verder vind ik de vormgeving en dat 3D gedoe irritant, van mij hoeven al die frutsels niet, doe mij maar gewoon lekker eenvoudig.
Waarom vind je dat, afgezien van dat 'argument' wat betreft de ondersteuningsperiode (dat ook een boel andere redenen kan hebben)?quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
XP werd (terecht) heel wat beter ontvangen dan Vista nu.
Volgens mij is Vista een tussen-OS. En een vrij beroerde ook nog. ME2 ofzo. Of er moet een spectaculaire SP1 aankomen. De ondersteuning van Vista is ook al met een paar jaar verkort. Zegt genoeg imo.
Windows 2000 ...?quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:09 schreef Drommelsch85 het volgende:
VistaZeker met die 3D-laag erop is het gewoon een te dikke, trage boterhamworst geworden. Windows draait nu goed zoals het is, en dat is XP. En ik weet zeker dat XP toentertijd beter is ontvangen dan Vista nu. Windows 98 is gewoon een BSOD hel, je krijgt in XP alleen blauwe schermen als er serieus iets mis is met je hardware / drivers.
Niks mis met Windows 2000, maar de meesten draaiden 98' en stapten over op XP. Behalve de zakelijke wereld heeft Windows 2000 niet echt heel erg lang geleefd, denk ik.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:11 schreef gday het volgende:
[..]
Windows 2000 ...?
XP is beter ontvangen, maar ik kan me herinneren dat er in het begin ook best wat negatieve geluiden te horen waren die voor een gedeelte overeenkomen met wat je nu hoort.
Ik heb zelf nooit Windows 98 gebruikt. Ik ben na Windows 95 overgestapt op NT4, en daarna op Windows 2000.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:12 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Niks mis met Windows 2000, maar de meesten draaiden 98' en stapten over op XP. Behalve de zakelijke wereld heeft Windows 2000 niet echt heel erg lang geleefd, denk ik.
Ik heb ooit een keer NT4 geinstalleerd, toen het eigenlijk al zwaar verouderd was. Het liep erg snel, maar het ondersteund geen USB?quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:14 schreef gday het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit Windows 98 gebruikt. Ik ben na Windows 95 overgestapt op NT4, en daarna op Windows 2000.
Gezonde concurrentie is nooit weg, daarom vind ik het wel prettig om te lezen dat het bijvoorbeeld de goede kant uit gaat met Ubuntu. Ze zullen niet snel het Windows OS van hun #1 positie afstoten, maar toch. Efficiënt is Ubuntu zeker wel, het installeren en vlot draaien op een P3 600 / 256 MB is geen enkel probleem. Zelfs de Starter Edition van Vista haalt dat niet eens, die heeft minimaal 512 MB en 15 GB harddisk space nodig. En dan praat ik over een starter edition die bedoeld zou moeten zijn voor de minder goed bedeelde consumentquote:Op zaterdag 14 april 2007 01:17 schreef gday het volgende:
Het is gewoon een probleem dat Microsoft het nooit goed kan doen. Als Vista een magere interface zou hebben, zou men klagen dat er weinig visuele vooruitgang is. Als ze niks gedaan zouden hebben aan security zoals UAC, zou men klagen dat Vista veel te kwetsbaar zou zijn, etc. etc.
Het blijkt eens te meer hartstikke moeilijk te zijn om een dergelijk product op de markt te zetten dat direct goed wordt ontvangen. De markt is niet alleen groter, maar ook véél kritischer geworden.
Nee, volgens mij niet, maar daar had ik destijds toch geen behoefte aan.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:19 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer NT4 geinstalleerd, toen het eigenlijk al zwaar verouderd was. Het liep erg snel, maar het ondersteund geen USB?
Tja, daarom draai ik ook Ubuntu op andere PC's inderdaad.quote:[..]
Gezonde concurrentie is nooit weg, daarom vind ik het wel prettig om te lezen dat het bijvoorbeeld de goede kant uit gaat met Ubuntu. Ze zullen niet snel het Windows OS van hun #1 positie afstoten, maar toch. Efficiënt is Ubuntu zeker wel, het installeren en vlot draaien op een P3 600 / 256 MB is geen enkel probleem. Zelfs de Starter Edition van Vista haalt dat niet eens, die heeft minimaal 512 MB en 15 GB harddisk space nodig. En dan praat ik over een starter edition die bedoeld zou moeten zijn voor de minder goed bedeelde consument![]()
Vanaf SP4 deed NT4 dat wel, meen ik.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:19 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer NT4 geinstalleerd, toen het eigenlijk al zwaar verouderd was. Het liep erg snel, maar het ondersteund geen USB?
Mijn ervaring is dat Ubuntu vrij traag werkt, maar dat kan ook aan mijn pc hebben gelegen.quote:[..]
Gezonde concurrentie is nooit weg, daarom vind ik het wel prettig om te lezen dat het bijvoorbeeld de goede kant uit gaat met Ubuntu. Ze zullen niet snel het Windows OS van hun #1 positie afstoten, maar toch. Efficiënt is Ubuntu zeker wel, het installeren en vlot draaien op een P3 600 / 256 MB is geen enkel probleem. Zelfs de Starter Edition van Vista haalt dat niet eens, die heeft minimaal 512 MB en 15 GB harddisk space nodig. En dan praat ik over een starter edition die bedoeld zou moeten zijn voor de minder goed bedeelde consument![]()
Je merkt het vooral als je onnodige services als Bluetooth en logging uitzet, dan gaat het erg vlot nog op een P3 600. Firefox oid opstarten is natuurlijk niet supersnel maar dat had het ook niet onder XP gedaan, laat staan Vista.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:52 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Vanaf SP4 deed NT4 dat wel, meen ik.
[..]
Mijn ervaring is dat Ubuntu vrij traag werkt, maar dat kan ook aan mijn pc hebben gelegen.
Ik heb het dan over een AMD1100 met 1GB RAM en een redelijke videokaart.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:53 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Je merkt het vooral als je onnodige services als Bluetooth en logging uitzet, dan gaat het erg vlot nog op een P3 600. Firefox oid opstarten is natuurlijk niet supersnel maar dat had het ook niet onder XP gedaan, laat staan Vista.
Dan moet het sowieso al vliegen. dat deed het in ieder geval wel met mijn AMD Athlon XP 2600+ met 768 MB en een Geforce 4 Ti 4400. Ik heb eigenlijk amper ervaring met KDE, wel weet ik dat het vrij zwaar is.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:57 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ik heb het dan over een AMD1100 met 1GB RAM en een redelijke videokaart.
Aangezien deze dual screen ook niet (zoals ik het wil) ondersteunt heb ik het maar van mijn pc verwijderd.
Ik gebruikte overigen KDE als desktop manager, dus eigenlijk is het dan opeens kubuntu.
Nee, ze voelen wel dat ze slachtoffer zijn van hun eigen succes: WindowsXP Pro!! Werkt verdomd goed (achter een firewall dan ;-) )quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Nope. Alleen als een USB toetsenbord hardwarematig door de bios werd herkend kon het ook in NT gebruikt worden. Verder is de ondersteuning van USB in NT4 simpelweg niet aanwezigquote:Op zaterdag 14 april 2007 01:52 schreef Boschkabouter het volgende:
Vanaf SP4 deed NT4 dat wel, meen ik.
Mijn ervaring is dat OpenSUSE 10.2 een heel stuk rapper werkt dan Ubuntu.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:52 schreef Boschkabouter het volgende:
Mijn ervaring is dat Ubuntu vrij traag werkt, maar dat kan ook aan mijn pc hebben gelegen.
Ik ben die tekst nog nooit in een hotfix voor XP tegen gekomen hoor. Dat een hotfix voor een specifiek probleem is, maar nooit de frase Als je niet ter gek veel last van het probleem hebt, installeer de hotfix dan maar niet Dan heb je gewoon geen vertrouwen in je oplossing.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe is dat anders met andere OS-en en het verleden van Windows? Microsoft geeft al sinds het begin der tijden hotfixes uit die je alleen dient te gebruiken indien je van een bepaald probleem last van. Linux doet dit ook, er zijn letterlijk duizenden, zoniet tienduizenden "unstable" hotfixes voor specifieke problemen.
100 hotfixes is trouwens vrij laag. Ik geloof dat er in de eerste maanden van XP al meer dan 300 uit kwamen, maar ik weet niet meer over wat voor periode dat was.
De ulitmate en home en de hele rotzooi zijn exact dezelfde versies met wat functionaliteit eruit gesloopt, op basis van de serial code. De copy functie onder Vista is vele malen trager dan in XP. Lees de objectieve testresultaten er maar op na. En als je niet merkt dat Vista al seconden lang van alles aan het doen is zonder dat er ook maar 1 file gekopieerd wordt ben je niet serieus te nemen in dit gesprek.quote:Ik merk persoonlijk gewoon weinig verschil. Ik kopieer met regelmaat folders met bijv. 100.000 PDF bestanden erin met een totaal van 50 Gb aan data (ons bedrijf doet aan "customized" printing), en ik merk geen verschil met Windows XP of Windows 2000 machines met betrekking tot de snelheid. Maar goed, hier op het werk hebben we de Business versie, en thuis heb ik de Ultimate. Misschien dat het met de Home versies anders werkt, want daar heb ik nog niet mee getest.
Nee omdat wij zelf de installer ontwikkeld hebben volgens de documentatie van technet en MSDN. En de installer 4 van de 5 keer prima werkt en de 5 keer crashed (overigens crashen ALLE installers als je 'annuleren' kiest. probeer maar. De installer zelf zal dan het vista equivalent van 'dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd' laten zien.quote:Hoe weet je zo zeker dat het WEL correct geimplementeerd is? Omdat andere fabrikanten 100% bugvrije installers afleveren?
[..]
Gezien het feit dat je het hele signing verhaal nu maar negeert geeft wel aan dat je werkelijk geen idee hebt wat het whql programma in houdt. WHQL signed drivers zijn ontwikkeld op basis van de normen van én getest door microsoft om een optimale werking met HUN OS te garanderen. En die 'optimale' werking is simpelweg erg wankel op dit moment.quote:Kun je dat ook onderbouwen? Ik vind namelijk dat het OS wel heel makkelijk de schuld krijgt, terwijl er waarschijnlijk tientallen andere programma's zijn geinstalleerd, en ook gesigneerde drivers nog steeds niet de garantie hebben bugvrij te zijn.
ben jij ff stoer met je moeilijke woordjesquote:Op vrijdag 13 april 2007 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zal maar geen NAS gaan gebruiken, want Vista gebruikt plotseling deafult NTLMv2 ipv v1 zoals alle voorgaande MS OS'en. Zelfs in een lokaal netwerkje is het benaderen van Vista shares een drama.
Top OS.
Wat ben jij een lul als je je in discussie mengt die je niet begrijpt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
ben jij ff stoer met je moeilijke woordjes
tuurlijk, want je hebt alleen recht van spreken als je Vista gebruikt voor professionele doeleinden.quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat ben jij een lul als je je in discussie mengt die je niet begrijpt.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
tuurlijk, want je hebt alleen recht van spreken als je Vista gebruikt voor professionele doeleinden.
nerdje
Windows update biedt helemaal niet alle signed drivers automatisch aan via Windows update... dat moet je als fabrikant apart opstarten als je driver gesigned is. Dat is een vrij intensief proces, wat ik ook maar zelden in gang zet.quote:Okay misschien zat ik daar verkeerd. Maar na het lezen van de WHQL documentatie van Microsoft blijkt ook dat ALLE WHQL drivers via Windows Update worden aangeboden. Dus zolang je alleen maar Windows Update gebruikt voor je drivers, weet je zeker dat je 100% signed drivers gebruikt.
Je kunt echter ook in Vista x64 de drivers die door fabrikanten worden aangeleverd gewoon downloaden en installeren en ik vraag me dan toch af waarom drivers van NVidia toch niet op Windows Update te vinden zijn.....
En nogmaals: WHLQ is GEEN garantie dat een driver ook daadwerkelijk bugvrij is - zeker getuige de methode waarmee getest wordt, en de tijd die ervoor wordt uitgetrokken. De Microsoft documentatie is hier ook specifiek over, waarschijnlijk om zichzelf in te dekken. WHQL betekend echt alleen dat de driver is goedgekeurd voor installatie. Een 100% bugvrije driver bestaat niet, net als een 100% bugvrij OS niet bestaat.
En inderdaad..... MIJN machine draait Vista zonder problemen. Althans, ik ben nog geen problemen tegen gekomen die niet eenvoudig te fixen waren......
Hihi, wat een reactie ookquote:Op vrijdag 13 april 2007 23:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dan instaleer je toch Win95 op je Core2Duo oid...
![]()
![]()
![]()
Ik ken nog maar heel weinig professionele mensen die met Vista werken trouwens.quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
tuurlijk, want je hebt alleen recht van spreken als je Vista gebruikt voor professionele doeleinden.
nerdje
Dat is prima, maar dan mogen ze de keuze in verschillende Windows' waar vraag naar is wel hoog houden.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:26 schreef veldmuis het volgende:
Dit topic! Straks ga je me nog vertellen dat MS een commercieel iets is!
betaaldquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Lekker naadje, je betaald bij een laptop zo 100 euri voor die Vista. Of nog meer...
Erg inhoudelijk, Vista-fanboy. Of moet Vista-fanboy zonder streepje?quote:
betaaldquote:Op zaterdag 14 april 2007 12:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Erg inhoudelijk, Vista-fanboy. Of moet Vista-fanboy zonder streepje?
leer dan eerst windows eens te configureren....quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Altijd leuk dat mensen hun oordeel al klaar hebben zonder het hele topic te lezen. Met name Swetsenegger lijkt me duidelijk iemand die Vista gebruikt en aardig wat weet over hoe het in elkaar zit. Het is prima dat mensen Vista gebruiken en het prettig vinden, maar je kunt toch wel accepteren dat er ķķk mensen zijn die Vista gebruiken of gebruikt hebben en het niets vinden?quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:21 schreef MegA het volgende:
Altijd leuk dat er mensen komen in zeuren in topics als deze zonder dat ze Vista ooit daadwerkelijk hebben gezien..
Proficiatquote:ik heb vista draaien op verschillende systemen thuis (2 thuispc's met premium en business edition op de laptop van het werk) en alle programma's werken naar behoren en heb geen bluescreens gezien en alles is even stabiel als op xp..
Prima, maar daarmee is UAC dus nutteloos geworden en de extra beveiliging van Vista sterk verminderd. Bovendien geef je hier toe dat deze functie niet goed in elkaar zit, toch?quote:en de mensen die zeuren over dat ze steeds vragen krijgen of iets mag moeten gewoon UAC uitzetten.
Wat is Vista nog zonder Aero en UAC? Nogmaals, prima dat Vista bij jou naar tevredenheid draait, maar kun je je echt niet voorstellen dat er mensen zijn die liever XP hebben?quote:Vista loopt trouwens even snel als XP als je Aero uitzet. (vrij logische dat Aero de pc iets trager maakt maar bij een moderne pc merk je daar nauwelijks iets van)
Ben je dom ofzo?quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat precies kun zou je niet met een Home versie kunnen?quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik wil dus een laptop kopen voor school (voor september), maar alles wat ik op internet vind is voorzien van Vista (de goedkoopste versie meestal waarmee je weinig kan, zoals XP home). En aangezien zelfbouw bij laptops niet bepaald goedkoop is, zal ik dus waarschijnlijk eerst de pc mogen formatteren.
Ben jij dom ofzo?quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:16 schreef Camplo het volgende:
[..]
Ben je dom ofzo?
Vista is sneller dan XP.
Heb hier toch duidelijk geen snelheidsverlies.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Erg inhoudelijk, Vista-fanboy. Of moet Vista-fanboy zonder streepje?
Als het eenmaal draait voelt Vista een stuk sneller aan.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ben jij dom ofzo?
Voor Vista heb je toch een zwaardere pc nodig.
als je alles aanzet wel ja..quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ben jij dom ofzo?
Voor Vista heb je toch een zwaardere pc nodig.
Tja, maar waarom zou ik Vista kopen dan?quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:54 schreef mschol het volgende:
[..]
als je alles aanzet wel ja..
zet je em op windows XP/98 stijl kan je prima met een 3-4 jaar oud systeempje doen.
de typische ik-weet-niet-wat-er-veranderd-is reactie..quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, maar waarom zou ik Vista kopen dan?
Nee, we hebben nog een lekke UAC en.... nou dat was het wel.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:25 schreef mschol het volgende:
[..]
de typische ik-weet-niet-wat-er-veranderd-is reactie..
niet alleen de GUI is aangepast hoor
Dus het is niet secure én het is minder gebruiksvriendelijk. Je hebt er dus precies geen ruk aan.quote:Microsoft heeft recentelijk verklaard de uac niet te zien als beveiligingsonderdeel van Vista, omdat er voor het gebruikersgemak bewust gaten in het systeem zijn gelaten.
Vertel ons nitwits even wat dan wel fantastische features zijn aan Vista..quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:25 schreef mschol het volgende:
[..]
de typische ik-weet-niet-wat-er-veranderd-is reactie..
niet alleen de GUI is aangepast hoor
Ja wacht maar tot je een gekopieerde DVD, of Cd'tje wilt draaien... Wacht maar totdat je een gekopieerde stukje software wilt proberen...quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:30 schreef Flashwin het volgende:
Ik draai vista x64 nu en het werkt heerlijk
dat werkt gewoon hoorquote:Op zaterdag 14 april 2007 18:39 schreef crystalcloud het volgende:
[..]
Ja wacht maar tot je een gekopieerde DVD, of Cd'tje wilt draaien... Wacht maar totdat je een gekopieerde stukje software wilt proberen...
Ik zou graag concrete voorbeelden willen zien van hem zover ik het zie is hij aan het MS bashen (of gewoon aan het rellen wat me meer waarschijnlijk lijkt)quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:14 schreef De_Hertog het volgende:
Altijd leuk dat mensen hun oordeel al klaar hebben zonder het hele topic te lezen. Met name Swetsenegger lijkt me duidelijk iemand die Vista gebruikt en aardig wat weet over hoe het in elkaar zit. Het is prima dat mensen Vista gebruiken en het prettig vinden, maar je kunt toch wel accepteren dat er ķķk mensen zijn die Vista gebruiken of gebruikt hebben en het niets vinden?
Uac is goed voor gebruikers die normaal overal op klikken zonder na te denken. (als ze porno aan het zoeken zijn op internet) Ik heb uac niet nodig aangezien ik nooit spyware of ad-ware heb. En mijn virusscanner draait meer voor het gevoel (nog nooit een virus gehad)quote:Prima, maar daarmee is UAC dus nutteloos geworden en de extra beveiliging van Vista sterk verminderd. Bovendien geef je hier toe dat deze functie niet goed in elkaar zit, toch?
Dat kan zeker maar ongefundeerd bashen zoals in 90% van het topic gebeurt is lame. (zeuren dat xp niet meer meegeleverd wordt en dat gedwongen moeten overstappen..er is altijd een retail versie en als ze graag oude software willen gebruiken dan starten ze hun C64 maar weer op. Vista is onderhuids flink verbeterd tov van XP. alleen kijken de meeste mensen niet verder dan het uiterlijk.quote:Wat is Vista nog zonder Aero en UAC? Nogmaals, prima dat Vista bij jou naar tevredenheid draait, maar kun je je echt niet voorstellen dat er mensen zijn die liever XP hebben?
Kopieren van bestanden is een bekend probleem en er wordt nu aan gewerkt. Windows Defender is inderdaad overgekocht van Giant (anti spyware). Process explorer komt van sysinternals. (beide goede producten dus vind ik verder geen probleem)quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:22 schreef Palomar het volgende:
Ook het kopieren van bestanden en het installeren van programma's ging erg traag. Ik dacht aan een defecte harde schijf of een slechte sata-driver, maar XP werkt prima en ik lees nu ook dat het een feature is omdat Vista een andere manier van kopieren hanteert... Hopelijk dat ze hier toch iets aan doen.
Verder kreeg ik steeds meer het idee dat Vista een samenvoegsel is van allerlei third-party addons. Bijv. dat Windows Defender en de Process Explorer (oid) zien er echt uit alsof ze het gewoon ergens anders van overgekocht hebben. En zo zijn er wel meer functies die een bepaalde andere look and feel hebben dan de rest van windows.
Ik wacht iig nog wel even tot SP1 en installeer Vista dan nog wel een keer...
Hoe moet ik concrete voorbeelden van instabiliteit laten zien? En rellen of MS bashenquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:45 schreef MegA het volgende:
[..]
Ik zou graag concrete voorbeelden willen zien van hem zover ik het zie is hij aan het MS bashen (of gewoon aan het rellen wat me meer waarschijnlijk lijkt)
ALS het waterdicht en stabiel zou zijn wel ja.quote:Uac is goed voor gebruikers die normaal overal op klikken zonder na te denken.
Wat dan? zeuren over concrete voorbeelden, maar ze zelf niet geven. Er is gewoon verdomd weinig meer over van die onderhuidse verbeteringen.quote:Vista is onderhuids flink verbeterd tov van XP.
Je kan ook zeggen dat de meeste mensen niet verder kijken dan het Marketing praatje.quote:alleen kijken de meeste mensen niet verder dan het uiterlijk.
Ik zie in zijn posts anders nogal wat technisch onderbouwde zaken, en niet echt zo veel rellen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:45 schreef MegA het volgende:
[..]
Ik zou graag concrete voorbeelden willen zien van hem zover ik het zie is hij aan het MS bashen (of gewoon aan het rellen wat me meer waarschijnlijk lijkt)
Behalve dan dat ook die gebruikers zich ergeren aan die popups en UAC uitzetten. Of alsnog continu op 'Ja' klikken, omdat ze dat eerst ook altijd deden. Dat is overigens niet direct een verwijt aan MS, ik wil alleen maar aangeven dat die veiligheid van Vista voor die onwetende gebruiker lang niet zo groot is als het lijkt. De 'power user' heeft dat niet echt nodig (ik heb ook nog geen enkel virus op mijn XP installaties gehad, al moet ik toegeven dat er wel wat spyware kwam af en toe)quote:Uac is goed voor gebruikers die normaal overal op klikken zonder na te denken. (als ze porno aan het zoeken zijn op internet) Ik heb uac niet nodig aangezien ik nooit spyware of ad-ware heb. En mijn virusscanner draait meer voor het gevoel (nog nooit een virus gehad)
Helaas is Vista onderhuids flink verslechterd ten opzichte van Longhorn. Dat wil zeggen, in Vista zit echt een stuk minder dan wat allemaal beloofd werd van te voren. Voor de 'power user', die dat volgt, is er dus een tegenvaller. De 'domme gebruiker' ziet alleen die 'oh en ah' interface, waar de nieuwigheid na een maand ook wel van af is. En heeft Vista voor een gemiddelde gebruiker echt zo veel voordelen boven XP? Als je alleen wilt internetten, e-mail en Word documentjes typen dus?quote:Dat kan zeker maar ongefundeerd bashen zoals in 90% van het topic gebeurt is lame. (zeuren dat xp niet meer meegeleverd wordt en dat gedwongen moeten overstappen..er is altijd een retail versie en als ze graag oude software willen gebruiken dan starten ze hun C64 maar weer op. Vista is onderhuids flink verbeterd tov van XP. alleen kijken de meeste mensen niet verder dan het uiterlijk.
Het systeem met rechten/machtigingen bij (gedeelde) mappen vind ik beneden de maat, ik mis er het Remote Desktop systeem, IIS (webserver) vind ik zelf wel handig. Je kunt met Home bijvoorbeeld niet in een domein inloggen en nog wel een aantal dingen die me opvallen, maar daar kom ik nu niet op.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:20 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat precies kun zou je niet met een Home versie kunnen?
Ik heb geen Vista en gebruik naast Mac-OSX ook XP maar bovenstaande uitspraak uitspraak zakt mn broek vanaf.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:54 schreef mschol het volgende:
[..]
als je alles aanzet wel ja..
zet je em op windows XP/98 stijl kan je prima met een 3-4 jaar oud systeempje doen.
Dat was de reden dat bij ons op het werk alle laptops(6 maal) met Home werden geformatteeerd en opnieuw geinstalleerd met Pro......Wat een giller! En Microsoft maar lachen!quote:Op zondag 15 april 2007 01:34 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Het systeem met rechten/machtigingen bij (gedeelde) mappen vind ik beneden de maat, ik mis er het Remote Desktop systeem, IIS (webserver) vind ik zelf wel handig. Je kunt met Home bijvoorbeeld niet in een domein inloggen en nog wel een aantal dingen die me opvallen, maar daar kom ik nu niet op.
Op zich allemaal dingen die je als normale computergebruiker niet of amper nodig hebt, maar ik vind de voordelen van XP Pro toch wel handig. Zeker in een netwerk. En al helemaal in een domein.
quote:Op zondag 15 april 2007 08:42 schreef prof.bierbekje het volgende:
[..]
Ik heb geen Vista en gebruik naast Mac-OSX ook XP maar bovenstaande uitspraak uitspraak zakt mn broek vanaf.
Dus Microsoft verplicht straks iedereen een nieuwe (duurdere) pc aan te schaffen?
een nieuw OS hoort gewoon beter te gaan lopen.
Mijn overgang van Panther naar Tiger verliep vlekkeloos en durf te zeggen dat mijn systeempje van 3 jaar oud daardoor een stuk vlotter is geworden.
Waarom kan Microsoft zoiets niet.........
Ja dat argument wordt altijd gegeven en klopte ook. Tegenwoordig wordt de drempel om niet goed geteste drivers met je producten mee te leveren zo groot dat de meeste fabrikanten wel signen. En zoals je in mijn eerdere replies hebt kunnen lezen moeten signed drivers voldoen aan de voorwaarden en specificaties die microsoft daaraan stelt. Microsoft TEST de gesubmitte drivers ook op die voorwaarden en specificaties.quote:Op zondag 15 april 2007 09:01 schreef mschol het volgende:
ze hebben, i.t.t. apple, te maken met duizenden verschillende configuraties en mogelijkheden qua hardware...
ik heb daar anders geen problemen mee gehad (alleen mijn creative kaart heeft brakke drivers, nog steedsquote:Op zondag 15 april 2007 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Als de installaties met alleen signed drivers NOG zo instabiel als de nete zijn, gaat dat argument dus niet meer op.
Zoals gezegd test ik op wat meer systemen en met wat meer hardware dan de gemiddelde thuisgebruiker.quote:Op zondag 15 april 2007 09:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb daar anders geen problemen mee gehad (alleen mijn creative kaart heeft brakke drivers, nog steeds)
Ik gok meer dan een kwart.quote:ik geloof je wel dat het zo zal zijn, maar ik vraag me dan toch af , in een percentage, hoeveel mensen daar last van hebben, ik gok zelf maximaal 2% ofzo...
quote:overigens vind ik het dan nog een taak van de software/hardwarebouwer om aan microsoft door te vragen waarom het (in hun omgeving) niet lekker werkt...
dat is een kwestie van blijven vragenquote:Op zondag 15 april 2007 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Je denkt dat microsoft antwoord geeft aan een europese hardware manufacturer. Wij spelen het door aan onze chipset vendors, en als die groot genoeg zijn (zoals bv realtek of broadcom) kunnen die op basis van hun reference board en specificaties misschien meer informatie van MS krijgen.... misschien.
Wat Swets zegt ja. 98->XP was een wereld van verschil. Van een uit de kluiten gewassen grafisch schilletje rondom DOS naar een echt besturingssysteem. Hadden ze veel eerder moeten doen. XP->Vista is meer iets als 95->98. Er is ongetwijfeld een reden voor te verzinnen, maar doe het gewoon als je een nieuwe PC koopt, ga niet apart Vista kopen om je huidige systeem op te leuken, want het is nou niet alsof 'ie dan sneller wordt ofzo.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:00 schreef Swetsenegger het volgende:
De verbetering van XP tov 98 was evident. Vista tov XP zeker niet (net als XP tov 2000 of ME tov 98). Je vergelijking slaat derhalve als een lul op een drumstel.
Geweldig, maar wat heeft dat er mee te maken dat Vista een kutproduct is? Waarom denk je dat ik als verantwoordelijke bij die hardware fabrikant niet blij ben met Vista? Omdat ik weet dat de consument bij mij komt klagen omdat microsoft een gedrocht van een OS aflevert.quote:Op zondag 15 april 2007 09:46 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is een kwestie van blijven vragen
en als consument zijnde zou ik bij de hardware maker gaan klagen als iets niet lekker werkt, zeker niet als ik errors krijg die weg zijn als ik de hardware verwijder..
hoe de hardware bouwer het probleem oplost kan me dan een rotzorg zijn, maar zij moeten imho een werkend product afleveren..
maar het bouwen volgens specificaties hoeft toch niet perse te betekenen dat iets gelijk werkt???quote:Op zondag 15 april 2007 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geweldig, maar wat heeft dat er mee te maken dat Vista een kutproduct is? Waarom denk je dat ik als verantwoordelijke bij die hardware fabrikant niet blij ben met Vista? Omdat ik weet dat de consument bij mij komt klagen omdat microsoft een gedrocht van een OS aflevert.
quote:Op zondag 15 april 2007 11:37 schreef mschol het volgende:
[..]
maar het bouwen volgens specificaties hoeft toch niet perse te betekenen dat iets gelijk werkt???
Ik maak iets volgens de specificaties van MS. MS TEST het en zegt dat het voldoet aan datgene wat zij vragen. Vervolgens werkt het niet.... aan wie ligt het dan?quote:je kan als hardware fabrikant het wel afschuiven op de maker van een OS maar dat vind ik imho on terecht, omdat jij (als hardware fabrikant zijnde) iets bouwt volgens de specificaties van MS en het werkt niet ga je zeiken over een kut OS??
imho klopt dat niet..
maar das natuurlijk maar mijn mening
Dus het is prima als een stuk software niet volgens zijn specificaties werkt? Zoiets is gewoon triest, en dan gaat het hier ook nog eens om een OS van een miljjardenbedrijf. Paupers zouden terug naar hun opleiding moeten, daar kregen ze tenminste nog passende consequenties als ze niet aan hun specificaties voldoen.quote:Op zondag 15 april 2007 11:37 schreef mschol het volgende:
[..]
maar het bouwen volgens specificaties hoeft toch niet perse te betekenen dat iets gelijk werkt???
je kan als hardware fabrikant het wel afschuiven op de maker van een OS maar dat vind ik imho on terecht, omdat jij (als hardware fabrikant zijnde) iets bouwt volgens de specificaties van MS en het werkt niet ga je zeiken over een kut OS??
imho klopt dat niet..
maar das natuurlijk maar mijn mening
ik kan iets wel volgens een bepaalde specificatie bouwen maar als vervolgens ik iets verkeerd doe in mijn programma (de driver dus!) hoeft het niet te werken, ik vind het redelijk makkelijk om te zeggen:quote:Op zondag 15 april 2007 15:22 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dus het is prima als een stuk software niet volgens zijn specificaties werkt? Zoiets is gewoon triest, en dan gaat het hier ook nog eens om een OS van een miljjardenbedrijf. Paupers zouden terug naar hun opleiding moeten, daar kregen ze tenminste nog passende consequenties als ze niet aan hun specificaties voldoen.
Ik heb meer de indruk dat de drivers zoals ze geschreven zijn gewoon zouden moeten werken, als de vista specs zouden kloppen. Feit dat ze drivers signen terwijl er alsnog onstabiliteiten optreden lijkt dit te ondersteunen.quote:Op zondag 15 april 2007 15:25 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan iets wel volgens een bepaalde specificatie bouwen maar als vervolgens ik iets verkeerd doe in mijn programma (de driver dus!) hoeft het niet te werken, ik vind het redelijk makkelijk om te zeggen:
MS is een miljarden bedrijf dus zij moeten maar zorgen dat mij driver werkt...
das de verkeerde insteek...
Ja, maar daar maak je een denk fout. Ik maak wat, dat wordt getest en goed bevonden en vervolgens werkt het niet. Je mag dus aannemen dat het probleem niet de driver betreftquote:Op zondag 15 april 2007 15:25 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan iets wel volgens een bepaalde specificatie bouwen maar als vervolgens ik iets verkeerd doe in mijn programma (de driver dus!) hoeft het niet te werken, ik vind het redelijk makkelijk om te zeggen:
MS is een miljarden bedrijf dus zij moeten maar zorgen dat mij driver werkt...
das de verkeerde insteek...
ligt er maar net aan hoe specifiek die specificatie isquote:Op zondag 15 april 2007 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar daar maak je een denk fout. Ik maak wat, dat wordt getest en goed bevonden en vervolgens werkt het niet. Je mag dus aannemen dat het probleem niet de driver betreft
Overigens, zodra er een fout in zit is het sowieso niet meer 'volgens specificatie'
http://whql.microsoft.comquote:Op zondag 15 april 2007 15:48 schreef mschol het volgende:
[..]
ligt er maar net aan hoe specifiek die specificatie is(en das iets dat ik niet weet
)
?quote:Op zondag 15 april 2007 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Als jij voor een gesloten website een module moet maken. En je klant zegt dat jouw PHP file een document in de root folder moet uitpoepen die 'info.dat' heet en csv een aantal gegevens bevat. Jij schrijft een script die ook daadwerkelijk een info.dat in de root folder pleurt, met de data comma seperated erin. Je klant test het en zegt dat het goed is.... Een week later crasht zijn website.... Is dat jouw schuld?
quote:
quote:There is a problem with this website's security certificate.
The security certificate presented by this website was issued for a different website's address.
Security certificate problems may indicate an attempt to fool you or intercept any data you send to the server.
Niet. Maar zodra je een nieuwe computer koopt, zit het er al bij.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:20 schreef pberends het volgende:
Tja, maar waarom zou ik Vista kopen dan?
Weet jij toevallig wat de site van dat bedrijf is?quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:43 schreef De_Hertog het volgende:
Ik ben benieuwd of hier hetzelfde gaat gebeuren als in Duitsland. Daar is een levendige handel in tweedehands XP licenties ontstaan, en het bedrijf in kwestie heeft inmiddels een rechtszaak tegen MS overleefd en mag doorgaan met het verkopen van XP. Nu zal dat bij OEM pc's wat lastiger worden, maar je kunt altijd een pc zonder OS kopen en XP tweedehands aanschaffen.
Dat is ook echt het enige aan heel viesta.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Inderdaad, "ziet er wel leuk uit". En dan? Ga je er de hele dag naar zitten turen?
Nu geef je zelf al aan wat het probleem is, want in het begin van XP kon je namelijk ook kiezen welke OS je wilde (98SE) ME of XP.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Je hebt altijd keuzes.
- Windows XP Professional zal nog tot 2010 als los product verkocht worden.
- Je kunt ook een Apple kopen en overstappen op MacOS (en toch multibooten met Windows XP)
- Je kunt overstappen op Linux.
En deze problemen hoorde ik 6 jaar geleden ook toen Windows XP uit kwam, en omdat Windows 2000 Professional een duur OS was dat niet voor-geinstalleerd was op de meeste homePC's draaide 80% van de consumenten nog met Windows 98 of Me. Ik weet nog goed hoe men "in actie" kwam tegen Windows XP. "Windows 98 is goed genoeg" en "mijn software werkt niet goed onder XP" en "er zijn geen drivers voor mijn hardware voor Windows XP" waren veel gehoorde klachten.
Ook in 2002 stopten de OEM licenties van Windows 98/Me, en 1 jaar na de release van Windows XP in October 2001 werd er geen Windows 98 of Me PC meer verkocht, en was de hele OEM markt overgestapt op Windows XP.
Tja.... je hebt altijd van die mensen die gewoon niet kunnen accepteren dat de wereld doordraait, en dat er nieuwe Operating Systems op de markt komen. En als je een nieuwe PC gaat kopen dan krijg je gewoon een nieuw Operating System erbij.
De aanloop problemen die momenteel bij Windows Vista plaatsvinden zijn ook niets anders dan met Windows XP in 2001. Spellen werkten trager dan onder Windows 98. Creative had enorm brakke drivers voor Windows XP. NVidia's drivers waren pas maanden nadat XP uitkwam pas echt fatsoenlijk. Veel oude software moest worden aangepast om op XP te kunnen draaien.
pberends is dat misschien alweer vergeten, of was destijds nog niet echt bezig met computers. Misschien dat hij ook pas in 2004 zijn oude vertrouwde Windows 98 gedag zei. En ik durf te wedden dat ook pberends in 2008 of 2009 gewoon overstapt op Windows Vista.
Mag jij liegen van je moeder:quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Al mijn hardware werkt, het is rete stabiel, en met multitasken ook nog eens sneller dan XP door de betere multithreading ondersteuning. - Ga maar eens wat andere bewerkingen doen in Vista terwijl je op de achtergrond een DVD uitpakt uit RAR bestanden ofzo.... dat gaat een stuk beter in Vista dan in XP.
Games draaien verder perfect en gewoon lekker snel, en de enige downtime die ik heb is dat ik em 1 keer in de maand moet rebooten voor de updates, verder staat ie 24/7 aan zonder dat een reboot nodig is.
Dat drivers problemen geven is trouwens vaker te wijten aan de driverfabrikant (Creative en NVidia maken er bijvoorbeeld een rotzooi van) dan aan de OS fabrikan.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
XP werd (terecht) heel wat beter ontvangen dan Vista nu.
Volgens mij is Vista een tussen-OS. En een vrij beroerde ook nog. ME2 ofzo. Of er moet een spectaculaire SP1 aankomen. De ondersteuning van Vista is ook al met een paar jaar verkort. Zegt genoeg imo.
Zegd dit genoeg: Kaspersky klaagt over uac: Vista onveiliger dan XPquote:Op zaterdag 14 april 2007 01:17 schreef gday het volgende:
Het is gewoon een probleem dat Microsoft het nooit goed kan doen. Als Vista een magere interface zou hebben, zou men klagen dat er weinig visuele vooruitgang is. Als ze niks gedaan zouden hebben aan security zoals UAC, zou men klagen dat Vista veel te kwetsbaar zou zijn, etc. etc.
Het blijkt eens te meer hartstikke moeilijk te zijn om een dergelijk product op de markt te zetten dat direct goed wordt ontvangen. De markt is niet alleen groter, maar ook véél kritischer geworden.
Ik verwijs jou naar het berichtje boven deze quote.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:21 schreef MegA het volgende:
Altijd leuk dat er mensen komen in zeuren in topics als deze zonder dat ze Vista ooit daadwerkelijk hebben gezien.. ik heb vista draaien op verschillende systemen thuis (2 thuispc's met premium en business edition op de laptop van het werk) en alle programma's werken naar behoren en heb geen bluescreens gezien en alles is even stabiel als op xp.. en de mensen die zeuren over dat ze steeds vragen krijgen of iets mag moeten gewoon UAC uitzetten. Vista loopt trouwens even snel als XP als je Aero uitzet. (vrij logische dat Aero de pc iets trager maakt maar bij een moderne pc merk je daar nauwelijks iets van)
Dat er mensen zijn die werken met Viesta en er tevreden mee zijn is hun goed recht.quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:45 schreef MegA het volgende:
Dat kan zeker maar ongefundeerd bashen zoals in 90% van het topic gebeurt is lame. (zeuren dat xp niet meer meegeleverd wordt en dat gedwongen moeten overstappen..er is altijd een retail versie en als ze graag oude software willen gebruiken dan starten ze hun C64 maar weer op. Vista is onderhuids flink verbeterd tov van XP. alleen kijken de meeste mensen niet verder dan het uiterlijk.
Ik mag dan wel geen grote pc gebruiker (zoals bedrijven of driverfabrikanten) zijn, maar ik denk dat het voor een (groot) deel komt omdat MS zijn OS dichttimmert en er van de broncode dus niets (tot heel weinig) bekend is, waardoor je dus niet over alle gegevens beschikt die je nodig hebt om een goede en stabiele driver/hardware te maken.quote:Op zondag 15 april 2007 09:10 schreef mschol het volgende:
overigens vind ik het dan nog een taak van de software/hardwarebouwer om aan microsoft door te vragen waarom het (in hun omgeving) niet lekker werkt...
En jij denkt dat MS antwoord geeftquote:Op zondag 15 april 2007 09:46 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is een kwestie van blijven vragen
en als consument zijnde zou ik bij de hardware maker gaan klagen als iets niet lekker werkt, zeker niet als ik errors krijg die weg zijn als ik de hardware verwijder..
hoe de hardware bouwer het probleem oplost kan me dan een rotzorg zijn, maar zij moeten imho een werkend product afleveren..
En dat is net het grote probleem, er zijn mensen die willen kiezen welke MSOS zij op hun pc willen hebben en dat is dus niet mogelijk omdat MS Viesta opdringt.quote:Op zondag 15 april 2007 17:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet. Maar zodra je een nieuwe computer koopt, zit het er al bij.
ik weiger te geloven dat de api's/documentatie niet uitgebreid genoeg zijn om werkende drivers te maken..quote:Op maandag 16 april 2007 02:46 schreef Paddokingnr1 het volgende:
[..]
Ik mag dan wel geen grote pc gebruiker (zoals bedrijven of driverfabrikanten) zijn, maar ik denk dat het voor een (groot) deel komt omdat MS zijn OS dichttimmert en er van de broncode dus niets (tot heel weinig) bekend is, waardoor je dus niet over alle gegevens beschikt die je nodig hebt om een goede en stabiele driver/hardware te maken.
[..]
En jij denkt dat MS antwoord geeft
Hoe kan een hardware/software bouwer een goed werkend stuk hardware/software afleveren als zij niet beschikken over alle gegevens die zij nodig hebben om ook echt een goed werkend stuk hardware/software te maken?
[..]
Dat is het probleem dan ook niet. Het probleem is dat wanneer je de drivers ontwikkeld volgens die documentatie en precies doen wat ze moeten doen met API's, Vista nog steeds instabiel is.quote:Op maandag 16 april 2007 08:15 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weiger te geloven dat de api's/documentatie niet uitgebreid genoeg zijn om werkende drivers te maken..
quote:Op woensdag 18 april 2007 07:49 schreef StefanP het volgende:
Belachelijk. Maar goed, dat gebeurt bij elke commerciele applicatie. Zinloze upgrades worden je door je strot geduwd. Vrijwel alle applicaties, van tekstverwerker tot mp3-encoder tot tekenpakket, zijn al perfect in de zin dat alleen maar meer overhead bij kan zonder echt iets toe te voegen. Kijk maar naar Word: dat werkte 5 jaar geleden ook al perfect. 80% van de functies wordt door geen hond gebruikt en ik durf te wedden dat dat voor 99% van de 'nieuwe' functies geldt bij elke upgrade. We zijn allang op het punt dat software doet wat het moet doen. Aangezien SW bedrijven winst moeten maken, komen ze met upgrades waar je vrijwel niets aan hebt.
Nu is dat voor applicaties op zich niet zo'n probleem, tenzij je support nodig hebt (in het bedrijfsleven dus), omdat je als gebruiker je applicaties zelf kunt kiezen. Die keuzevrijheid bestaat echter niet kwa OS voor de gemiddelde huis-, tuin- en keukengebruiker. Als je je PC eenmaal hebt, kun je de keuze maken tussen paint, coreldraw (bestaat dat nog?), paintshop pro en weet ik veel wat nog meer van dien. Je OS, daar heb je echter geen keuze voor. En dat is een slechte zaak. Ik draai Linux omdat Windows gewoon een bagger OS is, maar PCs die standaard met Linux geleverd worden kun je op 1 hand tellen. MS duwt je z'n peperdure en belachelijk slechte OS wel door je strot.
lezen is ook een vak:quote:Op woensdag 18 april 2007 08:11 schreef StefanP het volgende:
Kun je niet lezen? Ik heb het nadrukkelijk over huis-, tuin en keukengebruikers. Die hebben geen keuze.
Sjonge jonge zeg.
En mac dan? MAC is linux..quote:Op woensdag 18 april 2007 08:16 schreef mschol het volgende:
[..]
lezen is ook een vak:
dell gaat linux systemen leveren, of doel jij op het feit dat er geen OS is die gebruikersvriendelijk is?
(wat linux wel steeds meer wordt)
en een huis-, tuin- en keukengebruiker kent linux waarschijnlijk niet eens(wanneer ze het wel kennen zouden ze erom kunnen vragen bij een computerzaak)
Nee man, PSV is toch een hokeyclub?quote:
ik zeg dattie gephotosoept is.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:00 schreef Paddokingnr1 het volgende:
[afbeelding]
Maar wel mooit diep blauw![]()
Mac OS X is gebaseerd op BSD, niet linux..quote:
quote:Users force Dell to resurrect XP
Responding to customer demand Dell has restarted selling new PCs with Windows XP installed on them.
The decision reverses a policy begun in January that meant Windows Vista was the only operating system available on almost all new home machines.
The change came after Dell's feedback site was swamped with calls for the return of the venerable software.
Now customers can opt for the Home or Professional version of XP on six models of Dell machines.
quote:In response Microsoft said that Dell was responding to a "small minority" of customers who had a very "specific" request.
It is not clear how long Dell will be able to keep its offer to install XP going. From the end of January 2008 PC makers will no longer be able to buy new licences for the operating system.
Je kunt hier bij de lokale Fry's Electronics gewoon PC's kopen met Linux erbij. Misschien dat ze dat in Texas nog niet durven doen.....quote:Op woensdag 18 april 2007 08:11 schreef StefanP het volgende:
Kun je niet lezen? Ik heb het nadrukkelijk over huis-, tuin en keukengebruikers. Die hebben geen keuze.
Photoshopquote:Op donderdag 19 april 2007 19:00 schreef Paddokingnr1 het volgende:
[afbeelding]
Maar wel mooit diep blauw![]()
Wat een smoelwerken bij Microsoft. Ze geloven volgens mij zelf amper in de "WoW'.quote:
Bron: NU.nlquote:Dell blijft Windows XP verkopen
Uitgegeven: 20 april 2007 16:32
Laatst gewijzigd: 20 april 2007 16:34
AMSTERDAM - Computerfabrikant Dell haalt Windows XP voorlopig niet uit de schappen. Dat heeft het bedrijf besloten na vele verzoeken van klanten, die de overstap naar het nieuwe Windows Vista nog niet zien zitten.
Dell leverde, zoals de meeste fabrikanten, aanvankelijk vrijwel uitsluitend nog systemen waarop Windows Vista is geīnstalleerd. Op een website nodigt het bedrijf sinds februari echter klanten uit om hun wensen kenbaar te maken, en veel gebruikers bleken liever systemen met XP te kopen.
Naar aanleiding van verzoeken op de website besloot Dell eerder al een aantal systemen op de markt te brengen waarop geen Windows, maar het alternatieve besturingssysteem Linux is geīnstalleerd.
Verkoopcijfers
Microsoft zal de beslissing van Dell met lede ogen aanzien. De verkoopcijfers van Windows Vista vallen in vergelijking met de introductie van Windows XP in 2001 nogal tegen. Veel gebruikers kijken de kat uit de boom, in afwachting van het eerste 'Service Pack' met updates. Ook vrezen ze dat hun oudere hard- en software niet goed met Vista zal samenwerken.
Onlangs werd bekend dat Microsoft computerfabrikanten wil dwingen om vanaf 2008 alleen nog computers met Vista te verkopen. Veel pc-leveranciers zeggen echter dat de vraag naar XP nog altijd groot is.
Eerst huil je dat ze Vista opdringen, nou wordt XP weer verkocht en dan lach je erom. Wat een kneus ben je toch ook hequote:
Waar lach ik dan om? Ik lach erom dat Dell een dikke vinger naar Microsoft opsteekt.quote:Op zondag 22 april 2007 09:30 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Eerst huil je dat ze Vista opdringen, nou wordt XP weer verkocht en dan lach je erom. Wat een kneus ben je toch ook he.
Ja, maar voorlopig is dat nog niet het geval.quote:Op zondag 22 april 2007 09:47 schreef mschol het volgende:
dell kan een hoop willen maar zodra winXP OEM versie niet meer geleverd wordt door MS (e.v.t. val support weg) dan moet dell wel over..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |