abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48300090
quote:
Heisa over uitfaseren XP voor oem's

APC Magazine, dat uitgegeven wordt onder de Microsoft-vlag, heeft bekendgemaakt dat systeembouwers nog dit jaar gedwongen zullen worden de overstap te maken op Windows Vista, aangezien de oem-versies van Windows XP tegen het einde van dit jaar niet langer beschikbaar zullen zijn.

Deze bekendmaking druist lijnrecht in tegen eerdere berichten van Microsoft. In februari van dit jaar had het bedrijf namelijk nadrukkelijk gesteld dat systeembouwers verplicht zouden worden nog minstens een jaar XP-systemen aan te bieden en nog twee jaar lang Windows XP zouden kunnen verkopen. Vertegenwoordigers van enkele grote systeembouwers gaven toen echter al te kennen dat de XP-systemen die nog aanboden werden, louter voorraadoverschotten zouden zijn.

APC Magazine stelt nu dat een medewerker van Lenovo verklaard zou hebben dat het geen kwestie van voorraden is, maar dat systeembouwers geen andere keuze hebben en dat vanaf januari de oem-versie van XP niet langer aangeboden zal worden. Volgens de systeembouwers is de vraag naar XP vooral bij particuliere en kleinzakelijke gebruikers nog groot. Microsoft was helaas niet beschikbaar om duidelijkheid te scheppen over de termijn waarop XP voor oem's uitgefaseerd zal worden.
Bron: Tweakers

Die vieze pipo's van Microsoft gaan nu echt het totaal mislukte Windows Vista aan de gebruiker opdringen. Walgelijk bedrijf is het ook. XP werkt prima, en dat vinden veruit de meeste computergebruikers, en die zitten niet op Vista te wachten. Ik hoop dat Kroes weer in actie komt, die is de enige die wat doet tegen het schorrie morrie dat bij dit bedrijf werkt.
pi_48300135
Kan er bij de filtering ook geen filter op pberends gemaakt worden
pi_48300143
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Die vieze pipo's van Microsoft gaan nu echt het totaal mislukte Windows Vista aan de gebruiker opdringen. Walgelijk bedrijf is het ook. XP werkt prima, en dat vinden veruit de meeste computergebruikers, en die zitten niet op Vista te wachten. Ik hoop dat Kroes weer in actie komt, die is de enige die wat doet tegen het schorrie morrie dat bij dit bedrijf werkt.
Ik snap je probleem niet. Nieuwe pc's zijn toch snel genoeg voor die nieuwe bouw-pc's?
pi_48300159
Vista is inderdaad stom.

Die "3D" functie is belachelijk.
pi_48300162
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:33 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ja, sorry, hier zakt je broek toch vanaf. Geen wonder dat mensen de kriebels krijgen bij bedrijven als Microsoft.
pi_48300183
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:34 schreef Logitik het volgende:

[..]

Ik snap je probleem niet. Nieuwe pc's zijn toch snel genoeg voor die nieuwe bouw-pc's?
Ik wil een snel besturingssysteem op een snelle pc. Niet een slomer besturingssysteem op een snelle pc, puur omdat de pc het aankan.
pi_48300207
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:33 schreef Ranja_Ranja het volgende:
en dan? je kan geen topics weg filteren hoor
pi_48300223
Ik ben zelf ook bouwer en vind dit echt belachelijk. XP draait lekker en waarom zou je mensen die keuze niet laten houden? We hebben op een paar PC's Vista geinstalleerd en het crasht om de haverklap. Totdat SP1 uit is wordt er hier geen Vista aangeraden aan klanten
pi_48300310
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:37 schreef TwyLight het volgende:

[..]

en dan? je kan geen topics weg filteren hoor
Het was maar een grap hoor, daar hoef je niet serieus op te reageren.
pi_48300339
Ik wil dus een laptop kopen voor school (voor september), maar alles wat ik op internet vind is voorzien van Vista (de goedkoopste versie meestal waarmee je weinig kan, zoals XP home). En aangezien zelfbouw bij laptops niet bepaald goedkoop is, zal ik dus waarschijnlijk eerst de pc mogen formatteren.
pi_48300354
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik wil dus een laptop kopen voor school (voor september), maar alles wat ik op internet vind is voorzien van Vista (de goedkoopste versie meestal). En aangezien zelfbouw bij laptops niet bepaald goedkoop is, zal ik dus waarschijnlijk eerst de pc mogen formatteren.
Lekker naadje, je betaald bij een laptop zo 100 euri voor die Vista. Of nog meer...
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:43:49 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_48300385
Ik ben benieuwd of hier hetzelfde gaat gebeuren als in Duitsland. Daar is een levendige handel in tweedehands XP licenties ontstaan, en het bedrijf in kwestie heeft inmiddels een rechtszaak tegen MS overleefd en mag doorgaan met het verkopen van XP. Nu zal dat bij OEM pc's wat lastiger worden, maar je kunt altijd een pc zonder OS kopen en XP tweedehands aanschaffen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_48300388
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik wil een snel besturingssysteem op een snelle pc. Niet een slomer besturingssysteem op een snelle pc, puur omdat de pc het aankan.
Zet er 98SE op, wel met 98Lite natuurlijk. Moet je eens zien hoe snel alles gaat ...
pi_48300451
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Lekker naadje, je betaald bij een laptop zo 100 euri voor die Vista. Of nog meer...
Ik wilde de prijs van vista opzoeken, en op internet zijn de eerste 10 links "Don't buy vista" en "10 reasons not to buy Vista"
http://www.google.nl/search?q=buy%20vista%20
pi_48300553
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:35 schreef IHVK het volgende:
Vista is inderdaad stom.

Die "3D" functie is belachelijk.
Inderdaad, "ziet er wel leuk uit". En dan? Ga je er de hele dag naar zitten turen?
pi_48300590
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:43 schreef Riparius het volgende:

[..]

Zet er 98SE op, wel met 98Lite natuurlijk. Moet je eens zien hoe snel alles gaat ...
Whuahaha

XP heeft tegenover 98 zeker meerwaarde. Vista tegenover XP totaal geen. Ben zelf ook werkzaam in de ICT en mijn directeur heeft de snelste laptop van hp die er is, met alles erop en eraan, 2 gig intern en we hebben de blauwe schermen al gezien. Wel diep blauw, dat dan weer wel..
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:52:18 #17
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_48300618
quote:

[..]

hoezo opdringen je kunt ook linux op die pc's zetten, het is je eigen keus.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:57:45 #18
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_48300764
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:52 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

ja precies, en je kan er ook gewoon zelf XP opflikkeren
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_48300767
quote:

[..]

Wordt de manier van handelen van M$ er dan beter op?
pi_48300880
quote:

[..]

Feit is dat de meeste computermakers de pc al voorzien van een OS, en meestal is dat Windows. Bij laptops is het zelfs nog erger, aangezien je (bijna) nergens een laptop zonder windows kunt krijgen.
En je kunt het er wel opzetten, maar je betaalt wel voor en versie van windows die je niet wilt.
pi_48301063
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:37 schreef jochem8 het volgende:
Ik ben zelf ook bouwer en vind dit echt belachelijk. XP draait lekker en waarom zou je mensen die keuze niet laten houden? We hebben op een paar PC's Vista geinstalleerd en het crasht om de haverklap. Totdat SP1 uit is wordt er hier geen Vista aangeraden aan klanten
Vista wordt veel beter dan XP (na de uitgave van service pack III voor Vista, ik denk medio 2010).

Even geduld nog.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_48301203
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:01 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Feit is dat de meeste computermakers de pc al voorzien van een OS, en meestal is dat Windows. Bij laptops is het zelfs nog erger, aangezien je (bijna) nergens een laptop zonder windows kunt krijgen.
En je kunt het er wel opzetten, maar je betaalt wel voor en versie van windows die je niet wilt.
Inderdaad. Die Vista-fanboys hier weten weer mooi in het straatje van Microsoft te praten. Feit is gewoon dat veel systeembouwers standaard een OS meeleveren, en als XP niet te leveren is, wordt dat dus Vista. Iets wat veel gebruikers 1) niet willen 2) al helemaal niet voor willen betalen. Maar je hebt soms geen keus.
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:28:51 #23
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_48301794
Geef dan de systeembouwers de schuld dat ze aan het kontlikken zijn bij Microsoft.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_48301858
Ik draai vista x64 nu en het werkt heerlijk
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_48302306
Lang leve macintosh

Met Windows XP in parallels
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_48302319
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:28 schreef Asics het volgende:
Geef dan de systeembouwers de schuld dat ze aan het kontlikken zijn bij Microsoft.
Bullshit. Alsof zij er wat aan kunnen doen dat de oem's uit de handel gehaald worden..
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:08:53 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48302967
quote:
Je hebt altijd keuzes.

- Windows XP Professional zal nog tot 2010 als los product verkocht worden.
- Je kunt ook een Apple kopen en overstappen op MacOS (en toch multibooten met Windows XP)
- Je kunt overstappen op Linux.

En deze problemen hoorde ik 6 jaar geleden ook toen Windows XP uit kwam, en omdat Windows 2000 Professional een duur OS was dat niet voor-geinstalleerd was op de meeste homePC's draaide 80% van de consumenten nog met Windows 98 of Me. Ik weet nog goed hoe men "in actie" kwam tegen Windows XP. "Windows 98 is goed genoeg" en "mijn software werkt niet goed onder XP" en "er zijn geen drivers voor mijn hardware voor Windows XP" waren veel gehoorde klachten.

Ook in 2002 stopten de OEM licenties van Windows 98/Me, en 1 jaar na de release van Windows XP in October 2001 werd er geen Windows 98 of Me PC meer verkocht, en was de hele OEM markt overgestapt op Windows XP.

Tja.... je hebt altijd van die mensen die gewoon niet kunnen accepteren dat de wereld doordraait, en dat er nieuwe Operating Systems op de markt komen. En als je een nieuwe PC gaat kopen dan krijg je gewoon een nieuw Operating System erbij.

De aanloop problemen die momenteel bij Windows Vista plaatsvinden zijn ook niets anders dan met Windows XP in 2001. Spellen werkten trager dan onder Windows 98. Creative had enorm brakke drivers voor Windows XP. NVidia's drivers waren pas maanden nadat XP uitkwam pas echt fatsoenlijk. Veel oude software moest worden aangepast om op XP te kunnen draaien.

pberends is dat misschien alweer vergeten, of was destijds nog niet echt bezig met computers. Misschien dat hij ook pas in 2004 zijn oude vertrouwde Windows 98 gedag zei. En ik durf te wedden dat ook pberends in 2008 of 2009 gewoon overstapt op Windows Vista.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:14:20 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48303129
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:51 schreef Tarabass het volgende:
XP heeft tegenover 98 zeker meerwaarde. Vista tegenover XP totaal geen.
Tenzij je een dual core of dual processor systeem hebt. Tests wijzen uit dat Vista veel effectiever kan multithreaden, omdat de kernel geoptimaliseerd is voor dual core systemen. 80% van de momenteel verkochte PC's beschikken over 2 cores. Windows XP kan daar prima mee overweg, maar Windows Vista een heel stuk beter.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_48303395
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:08 schreef maartena het volgende:

[..]

pberends is dat misschien alweer vergeten, of was destijds nog niet echt bezig met computers. Misschien dat hij ook pas in 2004 zijn oude vertrouwde Windows 98 gedag zei. En ik durf te wedden dat ook pberends in 2008 of 2009 gewoon overstapt op Windows Vista.
Tegen die tijd is er allang een veel betere opvolger van Windows Vista.
pi_48303952
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:23 schreef pberends het volgende:

[..]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2007 @ 20:46:05 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48304042
Vista is zo instabiel als de tering. Er zijn ondertussen al 100 hotfixes uit, waarbij ook nog eens het volgende vermeld staat:
quote:
This hotfix may receive additional testing. Therefore, if you are not severely affected by this problem, we recommend that you wait for the next Windows Vista service pack that contains this hotfix.
Zelfs de fixes zijn dus instabiel

Vista is nog erger dan ME
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:55:51 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48304371
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Vista is nog erger dan ME
Nee. Windows Vista is toch echt vele malen beter als Windows Me en 98.....
-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2007 @ 20:56:45 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48304401
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee. Windows Vista is toch echt vele malen beter als Windows Me en 98.....
Nee.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2007 @ 20:57:29 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48304426
Niet met betrekking tot stabiliteit. Met hardware testen met signed drivers kan ik bij 5 keer testen 5 verschillende resultaten verwachten. Vista is een instabiel drama
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:58:26 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48304457
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:23 schreef pberends het volgende:
Windows Vienna staat voor 2010 geplanned. En denk je dat het tegen die tijd echt anders zal gaan als met de overgang van 98 ---> XP en de overgang XP ---> Vista?

Ik verwacht in 2011 (want Microsoft is altijd een jaar te laat) de eerste topics al weer over hoe GOED Vista is, en hoe SLECHT "Vienna" (naam staat nog niet vast) is, en hoe NIEMAND moet upgraden, want het is SLECHT etc..... en dat zijn dan dezelfde mensen die in 2007 riepen dat Windows Vista zo slecht was en iedereen op XP moest blijven. En misschien zelfs de mensen die hun overstap op Windows XP van Windows 9x tot het allerlaatste moment hebben uitgesteld.....
-
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:00:25 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48304515
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee.
Windows Vista heeft ten eerste een veel betere kernel, ten tweede een veel beter geheugen beheer, veel meer hardware ondersteuning, en is echt een heel stuk stabieler dan Windows Me.

Waarom is Windows Me volgens jou beter dan Vista?
-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2007 @ 21:00:38 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48304521
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Windows Vienna staat voor 2010 geplanned. En denk je dat het tegen die tijd echt anders zal gaan als met de overgang van 98 ---> XP en de overgang XP ---> Vista?

Ik verwacht in 2011 (want Microsoft is altijd een jaar te laat) de eerste topics al weer over hoe GOED Vista is, en hoe SLECHT "Vienna" (naam staat nog niet vast) is, en hoe NIEMAND moet upgraden, want het is SLECHT etc..... en dat zijn dan dezelfde mensen die in 2007 riepen dat Windows Vista zo slecht was en iedereen op XP moest blijven. En misschien zelfs de mensen die hun overstap op Windows XP van Windows 9x tot het allerlaatste moment hebben uitgesteld.....
De verbetering van XP tov 98 was evident. Vista tov XP zeker niet (net als XP tov 2000 of ME tov 98). Je vergelijking slaat derhalve als een lul op een drumstel.

Naast het feit dat Vista tot op heden gewoon een instabiel tering OS is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2007 @ 21:01:30 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48304556
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Windows Vista heeft ten eerste een veel betere kernel, ten tweede een veel beter geheugen beheer, veel meer hardware ondersteuning, en is echt een heel stuk stabieler dan Windows Me.

Waarom is Windows Me volgens jou beter dan Vista?
Omdat het vaker crashed met signed hardware dan ME met unsigned hardware deed.
Sterker nog, zelfs de installatiepakketen crashen als je 'anuleren' kiest
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2007 @ 21:04:23 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48304647
Uiteraard ook bezien in de tijdgeest he. Vista is NU slechter dan ME TOEN was.
Vista met ME vergelijken gaat natuurlijk nergens over. de vergelijking 98 (stabiel, prima OS in die tijd) / ME met XP / Vista gaat wel degelijk op.
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:04:45 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48304659
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Niet met betrekking tot stabiliteit. Met hardware testen met signed drivers kan ik bij 5 keer testen 5 verschillende resultaten verwachten. Vista is een instabiel drama
Vista x64 draait hier al maanden als een zonnetje!

Al mijn hardware werkt, het is rete stabiel, en met multitasken ook nog eens sneller dan XP door de betere multithreading ondersteuning. - Ga maar eens wat andere bewerkingen doen in Vista terwijl je op de achtergrond een DVD uitpakt uit RAR bestanden ofzo.... dat gaat een stuk beter in Vista dan in XP.

Games draaien verder perfect en gewoon lekker snel, en de enige downtime die ik heb is dat ik em 1 keer in de maand moet rebooten voor de updates, verder staat ie 24/7 aan zonder dat een reboot nodig is.

Dat drivers problemen geven is trouwens vaker te wijten aan de driverfabrikant (Creative en NVidia maken er bijvoorbeeld een rotzooi van) dan aan de OS fabrikan.
-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2007 @ 21:08:31 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48304778
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Leuk, ik test dagelijks hardware van tientallen chipsetvendors. Vista is een instabiel drama.
quote:
Al mijn hardware werkt, het is rete stabiel, en met multitasken ook nog eens sneller dan XP door de betere multithreading ondersteuning. - Ga maar eens wat andere bewerkingen doen in Vista terwijl je op de achtergrond een DVD uitpakt uit RAR bestanden ofzo.... dat gaat een stuk beter in Vista dan in XP.
Fijn, bij je buurman met net een ander netwerkkaartje kan de hele zooi wel zo instabiel als de tering zijn. Welkom in Vista. En ja multitasking is lekker snel. bestanden kopieeren daarentegen...
quote:
Games draaien verder perfect en gewoon lekker snel, en de enige downtime die ik heb is dat ik em 1 keer in de maand moet rebooten voor de updates, verder staat ie 24/7 aan zonder dat een reboot nodig is.
Leuk, wat zegt dat over verschillende soorten hardware?
quote:
Dat drivers problemen geven is trouwens vaker te wijten aan de driverfabrikant (Creative en NVidia maken er bijvoorbeeld een rotzooi van) dan aan de OS fabrikan.

signed drivers. Getest en gecontroleerd door Windows Hardware Quality Lab... je weet wel... van microsoft.

En dan heb ik het nog niet eens over het hele buggy elevated user verhaal. Vista is een kut OS. En dat blijft het tot SP1, want zoals gezegd kan MS niet eens de stabiliteit van hotfixes garanderen.
pi_48305126
En Swets, heb je al een leuke bijnaam voor Vista?

Net als" Windows Memory Eater" "Windows Meer Ellende", "Windows Moron Edition", "Windows Mistake Edition", "Windows Miserable Edition", of "Windows Multiple Error" voor ME.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2007 @ 21:22:07 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48305154
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:21 schreef IHVK het volgende:
En Swets, heb je al een leuke bijnaam voor Vista?

Net als" Windows Memory Eater" "Windows Meer Ellende", "Windows Moron Edition", "Windows Mistake Edition", "Windows Miserable Edition", of "Windows Multiple Error" voor ME.
Kut OS dekt de lading wel
pi_48305198
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ok.
pi_48305211
Ik zat er nog vanavond aan te denken om Vista te installeren
pi_48305213
quote:

[..]

Hasta la vista Windows
pi_48305223
quote:

[..]

pi_48305253
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb precies dezelfde ervaring met Vista x64 Het is echt een mooi OS
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2007 @ 21:28:00 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48305337
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:25 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Ik heb precies dezelfde ervaring met Vista x64 Het is echt een mooi OS
Ik zal maar geen NAS gaan gebruiken, want Vista gebruikt plotseling deafult NTLMv2 ipv v1 zoals alle voorgaande MS OS'en. Zelfs in een lokaal netwerkje is het benaderen van Vista shares een drama.

Top OS.
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:30:13 #50
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48305411
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Leuk, ik test dagelijks hardware van tientallen chipsetvendors. Vista is een instabiel drama.
Ik test Vista hier ook op een 20-tal business PC van verschillende merken, en dat gaat prima.

Maar ik heb misschien de speciale "Always-Works-To-Sell-You-More" versie van Microsoft via MSDN zodat we verkocht worden aan de fantastische stabiliteit ofzo....
quote:
Fijn, bij je buurman met net een ander netwerkkaartje kan de hele zooi wel zo instabiel als de tering zijn. Welkom in Vista. En ja multitasking is lekker snel. bestanden kopieeren daarentegen...
Ook daar heb ik geen problemen mee, met bestanden kopiëren. Maar ik heb Vista dan ook wel geīnstalleerd op compleet nieuwe, verse hardware.
quote:
signed drivers. Getest en gecontroleerd door Windows Hardware Quality Lab... je weet wel... van microsoft.
Jij snapt niet helemaal hoe driver signing werkt. Dat betekend niet dat ze getest en gecontroleerd zijn door WHQL, het betekend dat de driver fabrikant gecertificeerd is om werkende drivers voor Windows Vista uit te geven. De fabrikant koopt in principe het recht van Microsoft om drivers uit te geven, en Microsoft verstrekt de hardware fabrikant vervolgens met een digital signature voor dat bedrijf waardoor een Windows Vista installatie kan herkennen dat de drivers van een door Microsoft vertrouwde bron komen.

Dat betekend echter nog niet dat drivers niet zonder bugs kunnen zitten, en het betekend ZEKER geen garantie dat drivers stabiel zullen zijn. Het enige wat dat betekend is dat een hacker gewoon geen certificaat van Microsoft krijgt voor drivers en dus met een driver je systeem kan beschadigen danwel overnemen etc.

Een driver die WHQL gecertificeerd heeft helemaal GEEN garantie van Microsoft dat de driver werkt of stabiel is. Het betekend alleen maar dat de fabrikant van de driver vertrouwd wordt door Microsoft om drivers te leveren die zonder problemen geinstalleerd kunnen worden in Vista. De digitale signature wordt dus door het bedrijf zelf toegevoegd, NIET door Microsoft. Zodra het bedrijf de mogelijkheid heeft gekocht om zelf drivers te signeren, wat kan voor $500 per jaar na een evaluatie van Microsoft, kan dat bedrijf als het wil de grootst mogelijke rotzooi gaan uitgeven en dit digitaal gaan zitten signeren.

Het voordeel van WHQL is dat alleen gerenommeerde bedrijven een WHQL driver signature krijgen, en obscure hackers dus niet..... het nadeel is dat de "kleine freeware fabrikant" toch $500 per jaar zou moeten neertellen om een certificatie te krijgen. Denk aan bedrijfjes als Daemontools die een softwaredriver gebruiken.

Maar als je denkt dat er een zooitje Microsoft mensen in een grote test hal 24/7 drivertjes aan het testen zijn om ze WHQL certified te maken, dan heb je toch echt niet goed begrepen hoe het WHQL programma precies werkt.....
quote:
En dan heb ik het nog niet eens over het hele buggy elevated user verhaal. Vista is een kut OS. En dat blijft het tot SP1, want zoals gezegd kan MS niet eens de stabiliteit van hotfixes garanderen.
Er zitten zeker nog wel bugs in Vista. Het hele elevated user verhaal is voornamelijk lastig omdat veel applicaties die NIET Vista compatible zijn niet om kunnen gaan met het feit dat Windows EERST aan de user een vraag wil gaan stellen. De installatie pakketten van oudere software is hier niet op berekend en crashed dan vaak, omdat het niet verwacht dat Vista vragen gaat stellen aan de gebruiker. De oorzaak hiervan ligt zowel bij Microsoft als bij de fabrikant van de software, en kan makkelijk worden opgelost door het "Run as Administrator" commando te gebruiken. Verder kun je natuurlijk in een nieuw OS bugs verwachten..... maar het overgrote deel van de stabiliteitsproblemen worden toch echt veroorzaakt door oudere applicaties, brakke drivers, etc, en niet door het Operating System zelf an-sich.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')