quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:43 schreef De_Hertog het volgende:Ik ben benieuwd of hier hetzelfde gaat gebeuren als in Duitsland. Daar is een levendige handel in tweedehands XP licenties ontstaan, en het bedrijf in kwestie heeft inmiddels een rechtszaak tegen MS overleefd en mag doorgaan met het verkopen van XP. Nu zal dat bij OEM pc's wat lastiger worden, maar je kunt altijd een pc zonder OS kopen en XP tweedehands aanschaffen.
Weet jij toevallig wat de site van dat bedrijf is?
Altijd wel makkelijk om een extra licentie te hebben (eventueel met cd erbij)
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:50 schreef Autodidact het volgende:[..]
Inderdaad,
"ziet er wel leuk uit". En dan? Ga je er de hele dag naar zitten turen?
Dat is ook echt het enige aan heel viesta.
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:08 schreef maartena het volgende:[..]
Je hebt altijd keuzes.
- Windows XP Professional zal nog tot 2010 als los product verkocht worden.
- Je kunt ook een Apple kopen en overstappen op MacOS (en toch multibooten met Windows XP)
- Je kunt overstappen op Linux.
En deze problemen hoorde ik 6 jaar geleden ook toen Windows XP uit kwam, en omdat Windows 2000 Professional een duur OS was dat niet voor-geinstalleerd was op de meeste homePC's draaide 80% van de consumenten nog met Windows 98 of Me. Ik weet nog goed hoe men "in actie" kwam tegen Windows XP. "Windows 98 is goed genoeg" en "mijn software werkt niet goed onder XP" en "er zijn geen drivers voor mijn hardware voor Windows XP" waren veel gehoorde klachten.
Ook in 2002 stopten de OEM licenties van Windows 98/Me, en 1 jaar na de release van Windows XP in October 2001 werd er geen Windows 98 of Me PC meer verkocht, en was de hele OEM markt overgestapt op Windows XP.
Tja.... je hebt altijd van die mensen die gewoon niet kunnen accepteren dat de wereld doordraait, en dat er nieuwe Operating Systems op de markt komen. En als je een nieuwe PC gaat kopen dan krijg je gewoon een nieuw Operating System erbij.De aanloop problemen die momenteel bij Windows Vista plaatsvinden zijn ook niets anders dan met Windows XP in 2001. Spellen werkten trager dan onder Windows 98. Creative had enorm brakke drivers voor Windows XP. NVidia's drivers waren pas maanden nadat XP uitkwam pas echt fatsoenlijk. Veel oude software moest worden aangepast om op XP te kunnen draaien.
pberends is dat misschien alweer vergeten, of was destijds nog niet echt bezig met computers. Misschien dat hij ook pas in 2004 zijn oude vertrouwde Windows 98 gedag zei. En ik durf te wedden dat ook pberends in 2008 of 2009 gewoon overstapt op Windows Vista.
Nu geef je zelf al aan wat het probleem is, want in het begin van XP kon je namelijk ook kiezen welke OS je wilde (98SE) ME of XP.
Nu wordt je gedwongen een OS te nemen wat niet eens stabiel is (nog minder dan XP en die laat ik al regelmatig crashen) maar een voordeel heb je wel: gaan viesta op zijn gat, dan doet hij dat wel mooi (mooi diep blauw heb ik al gelezen).
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:04 schreef maartena het volgende:[..]
Vista x64 draait hier al maanden als een zonnetje!
Al mijn hardware werkt, het is rete stabiel, en met multitasken ook nog eens sneller dan XP door de betere multithreading ondersteuning. - Ga maar eens wat andere bewerkingen doen in Vista terwijl je op de achtergrond een DVD uitpakt uit RAR bestanden ofzo.... dat gaat een stuk beter in Vista dan in XP.
Games draaien verder perfect en gewoon lekker snel, en de enige downtime die ik heb is dat ik em 1 keer in de maand moet rebooten voor de updates, verder staat ie 24/7 aan zonder dat een reboot nodig is.
Dat drivers problemen geven is trouwens vaker te wijten aan de driverfabrikant (Creative en NVidia maken er bijvoorbeeld een rotzooi van) dan aan de OS fabrikan. ![]()
Mag jij liegen van je moeder:
Aangezien MS niet mee wil werken aan het maken van een driver door alles op slot te gooien
kunnen de driverfabrikanten nooit echt goeie drivers maken.
Jij zou zonder dat je de nodige informatie krijgt over iets het ook nooit echt goed kunnen doen.
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:40 schreef NorthernStar het volgende:[..]
XP werd (terecht) heel wat beter ontvangen dan Vista nu.
Volgens mij is Vista een tussen-OS. En een vrij beroerde ook nog. ME2 ofzo. Of er moet een spectaculaire SP1 aankomen. De ondersteuning van Vista is ook al met een paar jaar verkort. Zegt genoeg imo.
Daar ben ik het mee eens.
Ik vind het ook vreemd om nog voordat je een OS uitgeeft al bekend maakt wanneer de volgende OS eraan komt en hoe die mogelijk gaat heten.
Wacht dan nog even met het uitgeven van de OS en zorg ervoor dat je goede OS uitgeeft die stabiel is en er niet alleen leuk uitziet.
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:17 schreef gday het volgende:Het is gewoon een probleem dat Microsoft het nooit goed kan doen. Als Vista een magere interface zou hebben, zou men klagen dat er weinig visuele vooruitgang is.
Als ze niks gedaan zouden hebben aan security zoals UAC, zou men klagen dat Vista veel te kwetsbaar zou zijn, etc. etc.Het blijkt eens te meer hartstikke moeilijk te zijn om een dergelijk product op de markt te zetten dat direct goed wordt ontvangen. De markt is niet alleen groter, maar ook véél kritischer geworden.
Zegd dit genoeg:
Kaspersky klaagt over uac: Vista onveiliger dan XPquote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:21 schreef MegA het volgende:Altijd leuk dat er mensen komen in zeuren in topics als deze zonder dat ze Vista ooit daadwerkelijk hebben gezien.. ik heb vista draaien op verschillende systemen thuis (2 thuispc's met premium en business edition op de laptop van het werk) en alle programma's werken naar behoren en heb geen bluescreens gezien en alles is even stabiel als op xp.. en de mensen die zeuren over dat ze steeds vragen krijgen of iets mag moeten gewoon UAC uitzetten. Vista loopt trouwens even snel als XP als je Aero uitzet. (vrij logische dat Aero de pc iets trager maakt maar bij een moderne pc merk je daar nauwelijks iets van)
Ik verwijs jou naar het berichtje boven deze quote.
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:45 schreef MegA het volgende:Dat kan zeker maar ongefundeerd bashen zoals in 90% van het topic gebeurt is lame. (zeuren dat xp niet meer meegeleverd wordt en dat gedwongen moeten overstappen..er is altijd een retail versie en als ze graag oude software willen gebruiken dan starten ze hun C64 maar weer op. Vista is onderhuids flink verbeterd tov van XP. alleen kijken de meeste mensen niet verder dan het uiterlijk.
Dat er mensen zijn die werken met Viesta en er tevreden mee zijn is hun goed recht.
Maar dat er Viesta-gebruikers zijn die er niet blij mee zijn en aangeven waarom niet (onstabiel en niet echt compatible met oudere soft/hardware) en dat uiten uit eigen ervaring mag dus niet.
En waarom een C64 opstarten voor “oude” software als ik een pc heb met XP (of 98SE
* Paddokingnr1 of wat dan ook) waar die software wel op draait ![]()
Viesta is onderhuids niet verbeterd, want het is een nieuwe OS. Dat hij onderhuids anders is dan XP ben ik met je eens (anders zou het geen nieuwe OS zijn), en dat er mensen zijn die niet verder kijken dan het uiterlijk geef ik je ook gelijk in, maar er zijn dus ook genoeg mensen die uit eigen ervaring (of zakelijke ervaring zoals Swets) spreken.
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:10 schreef mschol het volgende:overigens vind ik het dan nog een taak van de software/hardwarebouwer om aan microsoft door te vragen waarom het (in hun omgeving) niet lekker werkt...
![]()
Ik mag dan wel geen grote pc gebruiker (zoals bedrijven of driverfabrikanten) zijn, maar ik denk dat het voor een (groot) deel komt omdat MS zijn OS dichttimmert en er van de broncode dus niets (tot heel weinig) bekend is, waardoor je dus niet over alle gegevens beschikt die je nodig hebt om een goede en stabiele driver/hardware te maken.
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:46 schreef mschol het volgende:[..]
dat is een kwestie van blijven vragen
en als consument zijnde zou ik bij de hardware maker gaan klagen als iets niet lekker werkt, zeker niet als ik errors krijg die weg zijn als ik de hardware verwijder..
hoe de hardware bouwer het probleem oplost kan me dan een rotzorg zijn, maar zij moeten imho een werkend product afleveren..
En jij denkt dat MS antwoord geeft
![]()
Hoe kan een hardware/software bouwer een goed werkend stuk hardware/software afleveren als zij niet beschikken over alle gegevens die zij nodig hebben om ook echt een goed werkend stuk hardware/software te maken?
quote:
En dat is net het grote probleem, er zijn mensen die willen kiezen welke MSOS zij op hun pc willen hebben en dat is dus niet mogelijk omdat MS Viesta opdringt.
Ik heb zelf geen Viesta draaien, maar kom regelmatig bij iemand die het wel heeft (die persoon is er al vanaf het begin mee bezig qua testen en fouten opsporen voor MS) en deze persoon heeft al genoeg problemen opgespoord.
Ik heb het dus draaiend en al gezien op een pc en het enige wat leuk was is dat 3D en dat was dus ook echt het enige.
Je moet zelfs als Windoosgebruiker die al jaren met pc's bezig is opletten omdat de lay-out en werking anders is, bij de overstap van 95/98(SE) of ME naar XP was qua lay-out bijna alles hetzelfde (en zelfs mooier/gemakkelijker geworden)
en de werking alleen makkelijker geworden.
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.