15-25quote:Op donderdag 12 april 2007 22:05 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Is het nou 15-25 of 16-26?
? (reden)quote:Op donderdag 12 april 2007 22:11 schreef OnlineGokker het volgende:
Natuurlijk kan het niet. Rare vraag
Dank!quote:Op donderdag 12 april 2007 22:14 schreef wonderer het volgende:
10 jaar leeftijds verschil...
Probeer dit topic es.
als je meer dan 100 posts hebt mag je slotjes zetten in eigen topics.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:16 schreef Love_07 het volgende:
[..]
Dank!
Kan dit op een of andere manier worden gesloten dan?
Die jongen van 25 heeft hoogstwaarschijnlijk een een stabiel leven met huis, auto, vaste baan en weet waar hij nu staat en in de toekomst wil. Een meisje van 15 heeft nog helemaal niks, wil experimenteren en is op zoek naar zichzelf. Uitzonderingen zijn er altijd wel, maar ik geloof er zeker niet in dat dit goed kan werkenquote:
hij heeft wel een auto, geen vaste baan, gaat weer verder studerenquote:Op donderdag 12 april 2007 22:19 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Die jongen van 25 heeft hoogstwaarschijnlijk een een stabiel leven met huis, auto, vaste baan en weet waar hij nu staat en in de toekomst wil. Een meisje van 15 heeft nog helemaal niks, wil experimenteren en is op zoek naar zichzelf. Uitzonderingen zijn er altijd wel, maar ik geloof er zeker niet in dat dit goed kan werken
Moet je dat topic ff helemaal lezen, na een tijdje gaat het meer over serieuze relaties.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:16 schreef Love_07 het volgende:
[..]
Dank!
EDIT: DEZE LINK GAAT MEER OVER EEN SEXRELATIE, IK BEDOEL EEN SERIEUSE RELATIE!
Dat is toch wel even heel iets anders dan 15 en 25.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:39 schreef heaven7 het volgende:
Ik was 16 en vriend 22..
In een serieuze relatie wordt toch ook geneukt?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:16 schreef Love_07 het volgende:
Als ik hierboven de reacties goed lees is de Topicstarter "het meisje van 15" en niet "de jongen van 26". Toch Love07?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:43 schreef Thomas B. het volgende:
15 en 25 ben je gek geworden ofzo. Als je 'm zo graag in een kind wilt stoppen, ga dan gewoon naar bangkok
Zeg ik dat het exact hetzelfde is dan? Het ligt toch wel degelijk bij elkaar in de buurt.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:48 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat is toch wel even heel iets anders dan 15 en 25.
Zou goed kunnen. Het staat er niet iig. En anders moet ze dat maar tegen d'r vriendje zeggenquote:Op donderdag 12 april 2007 22:49 schreef dahei het volgende:
[..]
Als ik hierboven de reacties goed lees is de Topicstarter "het meisje van 15" en niet "de jongen van 26". Toch Love07?
quote:Op donderdag 12 april 2007 23:05 schreef Aventura het volgende:
Je bent een pedofiel als je als 25-jarige met een 15-jarige gaat. Klaar.
Over het algemeen is een oudere jongen die met een veel jonger meisje gaat op die leeftijd niet bijster slim.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:04 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Zeg ik dat het exact hetzelfde is dan? Het ligt toch wel degelijk bij elkaar in de buurt.
Wel is het zo dat iemand van 22 een héél stuk verder is dan iemand van 16 en wij kregen enorm veel negatieve berichten. Inmiddels ben ik zelf 22 en zijn we dus 6 jaar verder.
Een 17-jarige metselaar of automonteur zit dan ook in een andere levensfase. Maar dat is natuurlijk geen werk. Beetje non-argument.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
In een serieuze relatie wordt toch ook geneukt?
Maar serieus: imo echt een no-go.
15, da's nog middelbare school, 25 is meestal al afgestudeerd, baan etc. Totaal andere levensfases dus.
Wel:quote:Op donderdag 12 april 2007 22:03 schreef Love_07 het volgende:
Wat vinden jullie van een relatie van een meisje van 15 en een jongen van 25
Waarvan het meisje de eerste zet heeft gedaan door te zeggen dat ze hem leuk vind
En wat vinden jullie wel en niet kunnen..
Ga je nu ook anders met hem om omdat ie een relatie heeft met iemand van 15?quote:Op donderdag 12 april 2007 23:47 schreef twetwe het volgende:
Een kameraad van 21 heeft met iemand van 15.. Dat vind ik echt al ascosiaal. Laat staan 25 en 15.. no way.
pedofiel = valt op kinderen zonder secundaire geslechtkenmerken.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:05 schreef Aventura het volgende:
Niet echt.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:05 schreef Aventura het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Efebofiliequote:Efebofilie is de seksuele voorkeur van een volwassene voor pubers. Ongeveer vanaf twaalf jaar houdt de psychiatrische grens van pedofilie op en begint efebofilie. De seksuele voorkeur voor rijpende meisjes of maagden wordt ook wel parthenofilie genoemd. Voorwaarde is dat degene met deze voorkeur zelf duidelijk de adolescentie ontstegen is; hij of zij moet tenminste midden twintig zijn. Efebofilie is evenals pedofilie een parafilie; of het ook een psychische aandoening betreft staat niet geheel vast.
Goed onderbouwde postquote:Op donderdag 12 april 2007 23:32 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Over het algemeen is een oudere jongen die met een veel jonger meisje gaat op die leeftijd niet bijster slim.
Tja, als je als volwassen vent zin hebt om tussen 15jarige te staan in een discotheek, om met je schoonouders op vakantie te gaan en in een eigen tentje te moeten slapen, om te horen hoe "die lul van wiskunde" haar de klas uit gestuurd heeft om "helemaal niks", om tussen haar vriendinnetjes te zitten die ginnegappen over wat er met die-en-die beroemdheid gebeurd is, om te maken te krijgen met compleet onlogische jaloezie en woedeaanvallen, met "geen geld" en "niet naar binnen mogen" als je ergens heen wil, met ouders die daadwerkelijk nog wat te zeggen hebben ook over hun kind, met "om 12 uur thuis"... Vast wel.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:16 schreef Love_07 het volgende:
Dank!
Kwestie van maximaal een jaar wachten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:15 schreef innovative het volgende:
Edit: oh, en neuken is bij wet verboden.
Nnelis toch?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:09 schreef Nnelis het volgende:
persoonlijk vind ik het niet kunnen, maar wie ben ik
Maar volgens de wet mag je er niet mee naar bed... dus in dat opzicht is het wel een pedofiel. En gevoelsmatig voor mij ook.quote:
vergeet niet samen onderweg naar morgen, GTST en nog 3 andere soaps kijken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:15 schreef innovative het volgende:
[..]
Tja, als je als volwassen vent zin hebt om tussen 15jarige te staan in een discotheek, om met je schoonouders op vakantie te gaan en in een eigen tentje te moeten slapen, om te horen hoe "die lul van wiskunde" haar de klas uit gestuurd heeft om "helemaal niks", om tussen haar vriendinnetjes te zitten die ginnegappen over wat er met die-en-die beroemdheid gebeurd is, om te maken te krijgen met compleet onlogische jaloezie en woedeaanvallen, met "geen geld" en "niet naar binnen mogen" als je ergens heen wil, met ouders die daadwerkelijk nog wat te zeggen hebben ook over hun kind, met "om 12 uur thuis"... Vast wel.
of je leest verder als de titel voor je reageert?quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind dat je een relatie na 15 jaar direct moet afkappen.
Die 10 jaar daarna is enkel uitstel van executie.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind dat je een relatie na 15 jaar direct moet afkappen.
Die 10 jaar daarna is enkel uitstel van executie.
Motiveer dat eens?quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:27 schreef Copycat het volgende:
Ik heb meer het idee dat TS het meisje van 15 is dan de man van 25.
Simpelweg een kwestie van gut feeling. Dus ik kan er ook volledig naast zittenquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
Motiveer dat eens?
Dat idee heb ik ook, ik was benieuwd of jij dat beter onder woorden kon brengen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Simpelweg een kwestie van gut feeling. Dus ik kan er ook volledig naast zitten.
Een kind van 15 is te makkelijk beïnvloedbaar. Natuurlijk zal die roepen dat het "echte liefde" is.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:27 schreef JaZekerZ het volgende:
Niet aan anderen om te oordelen. Als het liefde is, waarom niet?
En als het niet zou weken om die redenen die hier genoemd worden, dan gaat dat fijn vanzelf blijken. Zou het zelf niet snel doen, maarja als je verliefd bent...
Dus: het is niet af te keuren omdat er een vermoeden is dat het niet werkt. Dat lost zich automatisch op.. Voor de rest moet iedereen die keuze voor zichzelf maken.
Kijk ook even op een gemiddeld tienermeidenforum (fancy, ellegirlz, cosmogirlz...) Ze buitelen over elkaar heen om te zeggen dat ze "nooit meer zonder hun vriendje kunnen" als ze welgeteld net 1 week wat hebben, dat ze "samen oud gaan worden" etc. Ze hebben simpelweg het realisme nog niet om te zien wat de grens tussen leuk vinden, verliefdheid en liefde is. Meestal klampen ze zich simpelweg aan iemand vast. Om daarmee om te gaan moeten ze eerst eens wat groter groeienquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:07 schreef Larissa het volgende:
Een kind van 15 is te makkelijk beïnvloedbaar. Natuurlijk zal die roepen dat het "echte liefde" is.![]()
Ik denk het ook. Vooral omdat de TS woorden gebruikt als serieuse relatie. En verder zal een man nooit het woord 'love gebruiken', dunkt me.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Simpelweg een kwestie van gut feeling. Dus ik kan er ook volledig naast zitten.
ja en? is het aan jou om te beoordelen of dat écht zo is ja/nee? Zolang de waan leeft en er niets slechts achter steekt is het prima en zal vanzelf blijken of het werkt of niet.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:07 schreef Larissa het volgende:
[..]
Een kind van 15 is te makkelijk beïnvloedbaar. Natuurlijk zal die roepen dat het "echte liefde" is.![]()
Meisjes van die leeftijd zijn makkelijk beïnvloedbaar en ik vind het stijlloost als zo'n "oudere jongere" daar misbruik van probeert te makenquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:30 schreef JaZekerZ het volgende:
ja en? is het aan jou om te beoordelen of dat écht zo is ja/nee? Zolang de waan leeft en er niets slechts achter steekt is het prima en zal vanzelf blijken of het werkt of niet.
Ik ook, vandaar: als er niets slechts achter zit. Maar op voorhand zeggen dat onmogelijk is...? Dat kun je vinden, maar niet zeker weten. Als het niet werkt dan schakelt de relatie zichzelf uit dus bemoeienissen van buiten zijn niet nodig, laat staan veroordelingen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:05 schreef Larissa het volgende:
[..]
Meisjes van die leeftijd zijn makkelijk beïnvloedbaar en ik vind het stijlloost als zo'n "oudere jongere" daar misbruik van probeert te maken
Dan moet TS (waar is die eigenlijk gebleven?) de vraag niet stellen op een forum.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:22 schreef JaZekerZ het volgende:
dus bemoeienissen van buiten zijn niet nodig, laat staan veroordelingen.
Het hoeft echt niet eens bewust misbruik maken te zijn. Die meiden nemen gewoon snel dingen over en verliezen makkelijk hun karakter. Ze weten nog niet wie ze zijn. Zo'n jongen hoeft er niet eens echt mee bezig te zjin, toch wordt zo'n meisje heel erg beinvloedt en negen van de tien keer slaan ze dingen over die ze later ineens in willen halen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:05 schreef Larissa het volgende:
Meisjes van die leeftijd zijn makkelijk beïnvloedbaar en ik vind het stijlloost als zo'n "oudere jongere" daar misbruik van probeert te maken
Ja, inderdaad. Er wordt om een mening gevraagd en dan geef ik die en dan doet iemand dat als "bemoeizucht" af.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:23 schreef Copycat het volgende:
Dan moet TS (waar is die eigenlijk gebleven?) de vraag niet stellen op een forum.
Dat zijn er in mijn omgeving best veel.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:53 schreef von_manstein het volgende:
Dit werkt alleen als de 25 jarige in zijn Adolescentie is blijven hangen.
Als je mij daarmee bedoeld: t was niet persoonlijk jegens jou heur, dan heb je mn punt gemist. Bemoeienissen of bemoeizucht zijn 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:56 schreef Larissa het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Er wordt om een mening gevraagd en dan geef ik die en dan doet iemand dat als "bemoeizucht" af.![]()
Ja in mijn omgeving ook al...quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:56 schreef Qunak het volgende:
[..]
Dat zijn er in mijn omgeving best veel.
Wat willen? Blijven hangen in de adolescentiefasequote:Op vrijdag 13 april 2007 12:15 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Ja in mijn omgeving ook al...
Althans willen is iets anders als ook daarwerkelijkdoen
Ik spreek uit mijn ervaring en ik denk dat je vrienden groep uit elkaar gaat vallen. Zo is dat bij mij ook gegaan.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:28 schreef Qunak het volgende:
[..]
Wat willen? Blijven hangen in de adolescentiefase?
In mijn vriendenkring (20-30jr) begint een breuk te ontstaan vind ik. De ene kant gaat voor het huis-boom-beest avontuur (de jongste moeder is 20) en de andere kant gaat voor de carriere, het reizen en in de vrije tijd lol op een console, lekker vissen, karten, uitgaan, etc. maken. De haarscheurtjes zijn duidelijk zichtbaar en ik ben benieuwd hoe het over vijf jaar is. Jammer. Maar goed, ik denk wel dat dit een goed weerspiegeling is van de maatschappij. En daarom denk ik dat een relatie met iemand van 16 en iemand van 26 best kan werken, zolang je maar op elkaar bent ingespeeld. Iemand van 24 die van plan is om binnen 3 jaar een huis te kopen en pappa te worden moet niet aanpappen met een grietje van 16.
Sex kan niet. Verder...quote:Op donderdag 12 april 2007 22:03 schreef Love_07 het volgende:
Wat vinden jullie van een relatie van een meisje van 15 en een jongen van 25
Waarvan het meisje de eerste zet heeft gedaan door te zeggen dat ze hem leuk vind
En wat vinden jullie wel en niet kunnen..
quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:43 schreef Ticootje het volgende:
zorg je wel voor oppas??
Klopt..quote:Op donderdag 12 april 2007 22:49 schreef dahei het volgende:
[..]
Als ik hierboven de reacties goed lees is de Topicstarter "het meisje van 15" en niet "de jongen van 26". Toch Love07?
Ik zou er echt niet aan beginnen als ik jou was, alhoewel ik er niet tegen zou zijn. Kijk, van de reacties uit je omgeving zou ik me niets aantrekken, dus dat zou geen argument hoeven te zijn. Maar het is al een aantal keren genoemd: de levensfase verschilt gigantisch. Jij zit nog flink in je puberteit, hij is al ruim volwassen. Dit kan dus wel, maar de kans is veel groter dat het vruchteloos is dan bij 25 - 19.quote:
Ik bedoelde er meer mee aan te geven dat er altijd een verlangen zal zijn naar een liefde die normaal gesproken onmogelijk is. Dat onbereikbare maakt het juist extra aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:48 schreef Larissa het volgende:
Als liefde zo grenzeloos is dan zou het ook tijdloos horen te zijn en kan er best nog een aantal jaren gewacht worden.
dan staat het topic vol met: die jongen doet het goed x 100 ofzoquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:23 schreef Isdatzo het volgende:
en wat nu als de jongen 15 was en het meisje 25?
---
Jij bent nooit verliefd geweest begrijp ik hieruit?quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:48 schreef Larissa het volgende:
Als liefde zo grenzeloos is dan zou het ook tijdloos horen te zijn en kan er best nog een aantal jaren gewacht worden.
Zo vaak.. maar niet op oudere mannen toen ik 15 was.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:51 schreef DS4 het volgende:
Jij bent nooit verliefd geweest begrijp ik hieruit?
Ik had het over "even een paar jaar wachten"...quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:52 schreef Larissa het volgende:
Zo vaak.. maar niet op oudere mannen toen ik 15 was.![]()
Uhm.. Ik ken mezelf wel redelijk..quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:15 schreef innovative het volgende:
[..]
Tja, als je als volwassen vent zin hebt om tussen 15jarige te staan in een discotheek, om met je schoonouders op vakantie te gaan en in een eigen tentje te moeten slapen, om te horen hoe "die lul van wiskunde" haar de klas uit gestuurd heeft om "helemaal niks", om tussen haar vriendinnetjes te zitten die ginnegappen over wat er met die-en-die beroemdheid gebeurd is, om te maken te krijgen met compleet onlogische jaloezie en woedeaanvallen, met "geen geld" en "niet naar binnen mogen" als je ergens heen wil, met ouders die daadwerkelijk nog wat te zeggen hebben ook over hun kind, met "om 12 uur thuis"... Vast wel.
Maar ik vind 't niet echt kunnen, aangezien je als 25jarige 10 jaar meer levenservaring hebt en zij niet. Laat haar eerst haar eigen dingetjes maar ervaren, echte liefde roest niet.
Ik ga genoeg om met oudere jongens.. Zit vaak bij de vrienden van me broer (20-25)quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:15 schreef innovative het volgende:
[..]
Maar ik vind 't niet echt kunnen, aangezien je als 25jarige 10 jaar meer levenservaring hebt en zij niet. Laat haar eerst haar eigen dingetjes maar ervaren, echte liefde roest niet.
Andersom, als meisje van 15 tussen de volwassen mannen die je vertederd aankijken maar niet serieus nemen als je wat zegt, niet mee kunnen met stappen want je komt nergens in, dingen voor het eerst ervaren die voor jou en leeftijdsgenoten heel bijzonder zijn en waar hij zijn neus voor ophaalt. Dingen als een strandwandeling bij zonsondergang, iets wat hij met 25 exen ook wel heeft gedaan terwijl het voor jou nog het summum van romantiek is, waarmee je dus heel veel dingen niet kan delen terwijl het juist zo geweldig is om samen de wereld te ontdekken.
Edit: oh, en neuken is bij wet verboden.
Ah gossiequote:Op vrijdag 13 april 2007 19:10 schreef Love_07 het volgende:
Ik kom wel bijna alle kroegen in(18+)
Omgaan en een relatie zijn twee verschillende dingen. Maar goed, als jullie beiden het willen, wie zijn wij om er een banvloek over uit te spreken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:10 schreef Love_07 het volgende:
Ik ga genoeg om met oudere jongens.. Zit vaak bij de vrienden van me broer (20-25)
Oke, voor mij zijn het wl nieuwe dingen, voor hem misschien niet
Hij heeft geen 25 exen.. dat zijn er maar 4
Nee, maar je vroeg of ik wel eens verliefd was geweest dus nam ik dat geljk mee.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:05 schreef DS4 het volgende:
Ik had het over "even een paar jaar wachten"...
BTW: dat jij niet verliefd werd op oudere mannen, zegt niets over de (on-)wenselijkheid ervan.
Maar je blijft gewoon een puber van 15, of je het nou wil of niet.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:10 schreef Love_07 het volgende:
[..]
Ik ga genoeg om met oudere jongens.. Zit vaak bij de vrienden van me broer (20-25)
Oke, voor mij zijn het wl nieuwe dingen, voor hem misschien niet
Hij heeft geen 25 exen.. dat zijn er maar 4
Tja, ik ben 27 en ik heb redelijk vaak het probleem dat ik er niet in kom.quote:
Hoe is zijn reactie eigenlijk op die eerste zet?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:03 schreef Love_07 het volgende:
Shit, volgens mij ben ik een pedofiel. Ik heb een keer een chickie van 15 geneukt toen ik 19 wasquote:Op donderdag 12 april 2007 23:05 schreef Aventura het volgende:
Dan ben je vast heel lelijk.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:39 schreef Qunak het volgende:
[..]
Tja, ik ben 27 en ik heb redelijk vaak het probleem dat ik er niet in kom.
Wist je dat op moment dat dat niet onder de 16 niet mocht? Zo nee, dan was je je er in ieder geval niet van bewust.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:56 schreef Jajong het volgende:
Shit, volgens mij ben ik een pedofiel. Ik heb een keer een chickie van 15 geneukt toen ik 19 was.
Ja man, het is verschrikkelijk.quote:
Een meisje van 15 vraagt of ze de stap moet nemen om een 25 jarige te versieren en jij denkt aan beïnvloeding door de "oudere man" en "misbruik maken"? Beetje vreemd.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:16 schreef Larissa het volgende:
Het enige wat ik steeds wil zeggen in deze discussie en al die discussies die over hetzelfde onderwerp lopen is dat een meisje van 15,16 makkelijk beïnvloedbaar is door een oudere man (al roept ze zelf natuurlijk van niet). En er zijn blijkbaar mannen die daar misbruik van maken.
Tja, rotte appels heb je altijd. En daarom geldt het meteen voor elke manquote:Op vrijdag 13 april 2007 19:16 schreef Larissa het volgende:
[..]
Nee, maar je vroeg of ik wel eens verliefd was geweest dus nam ik dat geljk mee.
Het enige wat ik steeds wil zeggen in deze discussie en al die discussies die over hetzelfde onderwerp lopen is dat een meisje van 15,16 makkelijk beïnvloedbaar is door een oudere man (al roept ze zelf natuurlijk van niet). En er zijn blijkbaar mannen die daar misbruik van maken.
Daar begin ik niet aan.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:26 schreef Daggerspine het volgende:
of je leest verder als de titel voor je reageert?
quote:Op donderdag 12 april 2007 23:05 schreef Aventura het volgende:
Hij hoort de verstandigste te zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:58 schreef DS4 het volgende:
Een meisje van 15 vraagt of ze de stap moet nemen om een 25 jarige te versieren en jij denkt aan beïnvloeding door de "oudere man" en "misbruik maken"? Beetje vreemd.
Neehee.. maar als het allemaal echt zo serieus is kan er best wel gewacht worden tot het meisje ouder en volwassener is.quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:00 schreef Qunak het volgende:
Tja, rotte appels heb je altijd. En daarom geldt het meteen voor elke man.
Wat heeft dat met misbruik te maken?quote:
Kijk, en daar gaat het nu precies mis met je je boekenwijsheid. Als jij zelf niet inziet dat een 25-jarige misbruik maakt van de beïnvloedbaarheid van een 15-jarig meisje door een relatie met haar aan te gaan sla je de plank volledig mis.quote:
Je moet eens een minder grote broek aantrekken en eerst eens weten wat "boekenwijsheid" werkelijk betekent voordat je het woord te pas en vooral te onpas gaat gebruiken.quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:46 schreef Larissa het volgende:
Kijk, en daar gaat het nu precies mis met je je boekenwijsheid. Als jij zelf niet inziet dat een 25-jarige misbruik maakt van de beïnvloedbaarheid van een 15-jarig meisje door een relatie met haar aan te gaan sla je de plank volledig mis.![]()
Nu heb jij ook al last van "boekenwijsheid". Althans, in de Larissa-zin: je bent het niet met haar eens, dus is het boekenwijsheid ofzo...quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:53 schreef poepje3 het volgende:
Nou... toen ik 15 was had ik ook een relatie met iemand veel ouder en spreek dus uit ervaring. Ben nu volwassen en achteraf gezien leverde het geen problemen op. Hij liet me me gewoon ontwikkelen en ik stond sterk in m'n schoenen. Die relatie verstoorde mijn ontwikkeling niet en ik was gelukkig binnen de relatie. Ik blijf erbij dat het van persoon tot persoon verschilt.
Dus daarom heb je alle wijsheid in pachtquote:Op zaterdag 14 april 2007 12:42 schreef Larissa het volgende:
Ik weet hoe meisjes van 15 in elkaar steken want ik ben er zelf 1 geweest. Wat dat betreft ben ik dus een ervaringsdeskundige. En ik weet ook waar 25-jarigen op die leeftijd zijn want ik ben ook 25 geweest en de vader van mijn dochter was toen ook 25 dus wat dat betreft ben ik ook een ervaringsdeskundige in verschillende levensfases.![]()
Ik ben benieuwd wat het effect van 'verboden liefde' op de psychologische gezondheid van een persoon zou zijn. Het lijkt me allerminst gezond.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:50 schreef Larissa het volgende:
Ik geef er mijn mening over. En ik heb ook steeds gezegd dat als het allemaal zo oprecht en serieus is er best een paar jaar gewacht kan worden en een kind nog het recht op een onbezorgde jeugd te geven.
Dat zeg ik niet. Daarnaast, als het serieus is, want daar ging het over, is het niet 'de eerste de beste'.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:07 schreef Larissa het volgende:
En dus moet ik mijn straks 15-jarige dochter maar rond laten neuken met de eerste de beste oudere jongere? Ik dacht het toevallig niet.![]()
Maar het moment dat jij 15 was is 25 jaar geleden. Compleet andere tijd. Meisjes van 15 zijn nu over het algemeen een stuk volwassener dan jij toen was.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:42 schreef Larissa het volgende:
Ik weet hoe meisjes van 15 in elkaar steken want ik ben er zelf 1 geweest. Wat dat betreft ben ik dus een ervaringsdeskundige. En ik weet ook waar 25-jarigen op die leeftijd zijn want ik ben ook 25 geweest en de vader van mijn dochter was toen ook 25 dus wat dat betreft ben ik ook een ervaringsdeskundige in verschillende levensfases.![]()
Ach, kom op! Dat is alleen maar een excuus. Ook toen waren we met jongens bezig, echt niet dat we met poppen speelden ofzo.. dan kun je wel steeds naar een eerder tijdperk verwijzen maar dat vind ik kort door de bocht.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:33 schreef Addict89 het volgende:
Maar het moment dat jij 15 was is 25 jaar geleden. Compleet andere tijd. Meisjes van 15 zijn nu over het algemeen een stuk volwassener dan jij toen was.
Denk je soms dat ik uit een slecht milieu komt omdat ik gek ben geworden op een meisje dat 'helaas' 10 jaar jonger is?quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:58 schreef Larissa het volgende:
[..]
Ach, kom op! Dat is alleen maar een excuus. Ook toen waren we met jongens bezig, echt niet dat we met poppen speelden ofzo.. dan kun je wel steeds naar een eerder tijdperk verwijzen maar dat vind ik kort door de bocht.
En volwassener in "vroeg rijp, vroeg rot"?Het percentage van meisjes dat echt seks heeft gehad op 14-jarige leeftijd valt volgens onderzoeken ook nog wel mee. Verschilt ook van milieu tot milieu.
Neh, laat mijn dochter dan nog maar even kind blijven. Met 18 is ze meerderjarig en dan kan ze doen en laten waar ze zin in heeft.
Dat zeg ik toch nergens? Je maakt er duidelijk wel een gewoonte van dus is het een patroon bij je geworden.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:55 schreef Qunak het volgende:
Denk je soms dat ik uit een slecht milieu komt omdat ik gek ben geworden op een meisje dat 'helaas' 10 jaar jonger is?
Dat klopt, over het algemeen vind ik jongere meiden leuker.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:44 schreef Larissa het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nergens? Je maakt er duidelijk wel een gewoonte van dus is het een patroon bij je geworden.
Maar intussen word je zelf ouder en dan wordt het met het jaar sneuer. Snap je nu echt mijn punt niet?quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:57 schreef Qunak het volgende:
Dat klopt, over het algemeen vind ik jongere meiden leuker.
Kul. Aan het begin van het topic heb ik gezegd waar bij mij de leeftijdsgrens ligt, dus het is onzin om te zeggen dat ik met het jaar sneuer wordt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:59 schreef Larissa het volgende:
[..]
Maar intussen word je zelf ouder en dan wordt het met het jaar sneuer. Snap je nu echt mijn punt niet?
Waarvan akte.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:26 schreef Qunak het volgende:
15 - 25 vind ik persoonlijk erg vreemd. Echter, met 16 - 26 of 17 - 27 heb ik geen enkel probleem. Enkele van mijn vrienden 25 a 27 hebben een relatie waarin de partner 10 a 11 jaar verschilt. Deze relaties gaan prima. Tot nu toe is er een op de klippen gelopen om een reden die mij niet bekend is. Als je het mij vraagt door verschillende opvattingen.
Gewoon doe wat je gevoel zegt. Immers, je gevoelens opzij zetten voor het overheersende conformisme is ook niet alles.
Als jij voor jezelf een grens trekt bij 18 en jij wordt straks 30 en dan weer ouder en die meiden blijven 18 op het moment dat je ze inwisselt als ze serieuze plannen krijgen dan vind ik dat heel sneu staan ja. Net of je geen vrouwen van je eigen leeftijd kan krijgen en steeds een ander kippetje hebt waar jij dan "gevoelens" voor hebt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:07 schreef Qunak het volgende:
Kul. Aan het begin van het topic heb ik gezegd waar bij mij de leeftijdsgrens ligt, dus het is onzin om te zeggen dat ik met het jaar sneuer wordt.
Heus:quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:11 schreef Larissa het volgende:
[..]
Als jij voor jezelf een grens trekt bij 18 en jij wordt straks 30 en dan weer ouder en die meiden blijven 18 op het moment dat je ze inwisselt als ze serieuze plannen krijgen dan vind ik dat heel sneu staan ja. Net of je geen vrouwen van je eigen leeftijd kan krijgen en steeds een ander kippetje hebt waar jij dan "gevoelens" voor hebt.
Ja, en ik heb ook gezegd waar bij mij de grens van het verschil ligt: 10 jaar.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:18 schreef Larissa het volgende:
Je valt op jongere meiden schreef je toch! En ondertussen word jij ouder.
Niet doen alsof je nu pas een reactie ziet die al drie dagen onaangeroerd op het internet staatquote:Op zaterdag 14 april 2007 20:29 schreef Larissa het volgende:
15-25 vindt ie niet kunnen maar 16-26 weer wel.
Zie edit.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:36 schreef Larissa het volgende:
Je hebt het net gequoot en nee, ik ken niet al je posts uit mijn hoofd. En 15-25 is toch ook 10 jaar verschil maar maak je dan ineens een onderscheid omdat het van de wet niet mag?
Nee. En als zou ik dat wel hebben, dan was ik niet de persoon om daarover te oordelen, jij net zo min.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:45 schreef Larissa het volgende:
Jij hebt er geen problemen mee dat je vrienden de wet overtreden door met een 15-jarig meisje naar bed te gaan... tja.. ik heb daar gewoon mijn mening over en je brengt me toch niet vanaf.
Net zo goed als dat de rechter, mocht e.e.a. voorkomen, kan oordelen dat er in casu geen reden is om tot strafoplegging over te gaan, mag je als burger vinden dat de wetsovertreding in casu niet laakbaar is.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:51 schreef Larissa het volgende:
Elke burger wordt geacht zich aan de wet te houden. Je vrienden zijn dus gewoon strafbaar.![]()
Nee. Alles is nu wel gezegd door ons denk ik zo.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:56 schreef Isdatzo het volgende:
LOL
Qunak en Larissa open een eigen topic ofzo!
Open deur is mooi ingetrapt... Het is geen klachtdelict (meer), dus ja: dat kan. Zonder vervolging ook geen rechterlijk oordeel.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:57 schreef Larissa het volgende:
Een officier van justitie mag tot strafvervolging overgaan als het seks met een kind van 15 betreft. Daar is niet eens een klacht van de ouders voor nodig.
De wet steld nergens een leeftijdsgrens aangaande een relatie. Maar om je tegemoet te komen pak ik even Boek 3, die ligt toch binnen handbereik.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:51 schreef Larissa het volgende:
Elke burger wordt geacht zich aan de wet te houden. Je vrienden zijn dus gewoon strafbaar.![]()
Heel jouw vriendenkring kan volwassen vrouwen dus niet aan.![]()
Dat schrijft hij toch niet hoor... Of de redenering stand houdt is een tweede, maar ik lees toch dat hij terdege twijfelt aan de strafbaarheid in casu.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:08 schreef Larissa het volgende:
Ik heb het uiteraard over het geval er ook seks aan te pas komt en zoals je zelf al schrijft is dat strafbaar.
Dat artikel is al vijf keer langs gekomen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:08 schreef Larissa het volgende:
Ik heb het uiteraard over het geval er ook seks aan te pas komt en zoals je zelf al schrijft is dat strafbaar.
Verzot is nog een groot woord. Maar om je vraag te beantwoorden: Ik ben in januari 27 geworden en zij wordt dit najaar 18.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:13 schreef poepje3 het volgende:
Hey Quank, hoe oud ben jij en hoe oud is het meisje waar je verzot op bent als ik vrage mag?![]()
Lees art. 245 nog maar eens goed dan. Er staat niets bij over de wettelijke vertegenwoordiger.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:12 schreef Qunak het volgende:
Dat artikel is al vijf keer langs gekomen.
Waar het om gaat is dat mijn vrienden niet strafbaar zijn, hoewel jij het tegengestelde beweerde. Met toestemming van de wettelijke vertegenwoordiger is het dus niet strafbaar.
Nja, ik zou zeggen ga d'rvoor (maar let wel op)quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:13 schreef Qunak het volgende:
[..]
Verzot is nog een groot woord. Maar om je vraag te beantwoorden: Ik ben in januari 27 geworden en zij wordt dit najaar 18.
meisje, lees deze tekst over enkele jaren terug en je zult erom lachenquote:Op vrijdag 13 april 2007 19:08 schreef Love_07 het volgende:
[..]
Uhm.. Ik ken mezelf wel redelijk..
Kroegen van 18+ kom ik al in.
Ik ga in de zomervakantie 5 weken weg, zonder ouders
Beroemdheden intresseren me echt geen ene flikker
jaloezie geen last van, woedeaanvallen wel, heb ook adhd..
geen geld heb ik ook geen last van, werk redelijk wat en heb genoeg geld..
12 uur thuis zijn heb ik ook geen last van want ik mag zelf bepalen wanneer ik thuis kom..
Er zijn zóveel meer dingen dan puur het wettelijke wat zo'n relatie tegenhoudt. Om hier nou hele wetboeken neer te plempen lijkt me niet de bedoeling. Benadruk dan liever de ongelijke levensfases, verschil in ontwikkeling, verwachtingen enz.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:24 schreef Larissa het volgende:
Het is in deze discussie anders wel van belang en ook on topic want het gaat bij TS om een 15-jarige.
Zucht, dat zeg ik ook niet.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:15 schreef Larissa het volgende:
[..]
Lees art. 245 nog maar eens goed dan. Er staat niets bij over de wettelijke vertegenwoordiger.![]()
Die had ik al gehad, maar als het niet goedschiks kan..quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Er zijn zóveel meer dingen dan puur het wettelijke wat zo'n relatie tegenhoudt. Om hier nou hele wetboeken neer te plempen lijkt me niet de bedoeling. Benadruk dan liever de ongelijke levensfases, verschil in ontwikkeling, verwachtingen enz.
De kwak jij de Van Dale maar even neerquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:32 schreef Larissa het volgende:
Qunak, Clumsy zegt nog zo "geen wetboeken neerplempen".![]()
En seks hebben kun je toch echt niet vergelijken met rechtshandelingen waar in het artikel dat je nu quoot sprake van is.
Van Dale:
rechts·han·de·ling (de ~ (v.))
1 handeling met beoogd rechtsgevolg, bv. een contract
Hint: resolutie 1514quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:15 schreef Larissa het volgende:
Lees art. 245 nog maar eens goed dan. Er staat niets bij over de wettelijke vertegenwoordiger.![]()
En dat zie je nu pas?quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:14 schreef Qunak het volgende:
De kwak jij de Van Dale maar even neer..
Wat heeft zelfbeschikkingsrecht voor landen er nu weer mee te maken?quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:15 schreef DS4 het volgende:
Hint: resolutie 1514
(ik denk dat het geen hout snijdt overigens, maar dat is een ander verhaal)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |