Open deur is mooi ingetrapt... Het is geen klachtdelict (meer), dus ja: dat kan. Zonder vervolging ook geen rechterlijk oordeel.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:57 schreef Larissa het volgende:
Een officier van justitie mag tot strafvervolging overgaan als het seks met een kind van 15 betreft. Daar is niet eens een klacht van de ouders voor nodig.
De wet steld nergens een leeftijdsgrens aangaande een relatie. Maar om je tegemoet te komen pak ik even Boek 3, die ligt toch binnen handbereik.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:51 schreef Larissa het volgende:
Elke burger wordt geacht zich aan de wet te houden. Je vrienden zijn dus gewoon strafbaar.![]()
Heel jouw vriendenkring kan volwassen vrouwen dus niet aan.![]()
Dat schrijft hij toch niet hoor... Of de redenering stand houdt is een tweede, maar ik lees toch dat hij terdege twijfelt aan de strafbaarheid in casu.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:08 schreef Larissa het volgende:
Ik heb het uiteraard over het geval er ook seks aan te pas komt en zoals je zelf al schrijft is dat strafbaar.
Dat artikel is al vijf keer langs gekomen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:08 schreef Larissa het volgende:
Ik heb het uiteraard over het geval er ook seks aan te pas komt en zoals je zelf al schrijft is dat strafbaar.
Verzot is nog een groot woord. Maar om je vraag te beantwoorden: Ik ben in januari 27 geworden en zij wordt dit najaar 18.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:13 schreef poepje3 het volgende:
Hey Quank, hoe oud ben jij en hoe oud is het meisje waar je verzot op bent als ik vrage mag?![]()
Lees art. 245 nog maar eens goed dan. Er staat niets bij over de wettelijke vertegenwoordiger.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:12 schreef Qunak het volgende:
Dat artikel is al vijf keer langs gekomen.
Waar het om gaat is dat mijn vrienden niet strafbaar zijn, hoewel jij het tegengestelde beweerde. Met toestemming van de wettelijke vertegenwoordiger is het dus niet strafbaar.
Nja, ik zou zeggen ga d'rvoor (maar let wel op)quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:13 schreef Qunak het volgende:
[..]
Verzot is nog een groot woord. Maar om je vraag te beantwoorden: Ik ben in januari 27 geworden en zij wordt dit najaar 18.
meisje, lees deze tekst over enkele jaren terug en je zult erom lachenquote:Op vrijdag 13 april 2007 19:08 schreef Love_07 het volgende:
[..]
Uhm.. Ik ken mezelf wel redelijk..
Kroegen van 18+ kom ik al in.
Ik ga in de zomervakantie 5 weken weg, zonder ouders
Beroemdheden intresseren me echt geen ene flikker
jaloezie geen last van, woedeaanvallen wel, heb ook adhd..
geen geld heb ik ook geen last van, werk redelijk wat en heb genoeg geld..
12 uur thuis zijn heb ik ook geen last van want ik mag zelf bepalen wanneer ik thuis kom..
Er zijn zóveel meer dingen dan puur het wettelijke wat zo'n relatie tegenhoudt. Om hier nou hele wetboeken neer te plempen lijkt me niet de bedoeling. Benadruk dan liever de ongelijke levensfases, verschil in ontwikkeling, verwachtingen enz.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:24 schreef Larissa het volgende:
Het is in deze discussie anders wel van belang en ook on topic want het gaat bij TS om een 15-jarige.
Zucht, dat zeg ik ook niet.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:15 schreef Larissa het volgende:
[..]
Lees art. 245 nog maar eens goed dan. Er staat niets bij over de wettelijke vertegenwoordiger.![]()
Die had ik al gehad, maar als het niet goedschiks kan..quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Er zijn zóveel meer dingen dan puur het wettelijke wat zo'n relatie tegenhoudt. Om hier nou hele wetboeken neer te plempen lijkt me niet de bedoeling. Benadruk dan liever de ongelijke levensfases, verschil in ontwikkeling, verwachtingen enz.
De kwak jij de Van Dale maar even neerquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:32 schreef Larissa het volgende:
Qunak, Clumsy zegt nog zo "geen wetboeken neerplempen".![]()
En seks hebben kun je toch echt niet vergelijken met rechtshandelingen waar in het artikel dat je nu quoot sprake van is.
Van Dale:
rechts·han·de·ling (de ~ (v.))
1 handeling met beoogd rechtsgevolg, bv. een contract
Hint: resolutie 1514quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:15 schreef Larissa het volgende:
Lees art. 245 nog maar eens goed dan. Er staat niets bij over de wettelijke vertegenwoordiger.![]()
En dat zie je nu pas?quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:14 schreef Qunak het volgende:
De kwak jij de Van Dale maar even neer..
Wat heeft zelfbeschikkingsrecht voor landen er nu weer mee te maken?quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:15 schreef DS4 het volgende:
Hint: resolutie 1514
(ik denk dat het geen hout snijdt overigens, maar dat is een ander verhaal)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |