ik dacht dat Fender en Gibson hier de klassiekers warenquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:13 schreef belsen het volgende:
En toch mis ik Rickenbacker in de OP, dat is toch wel de ultraklassieke gitaar.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:13 schreef belsen het volgende:
En toch mis ik Rickenbacker in de OP, dat is toch wel de ultraklassieke gitaar.
Het moest van hem!quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:17 schreef Svyatagor het volgende:
Iets zegt me dat ik nu een on-topic post moet plaatsen.
Of zal ik gewoon net als 99% van deze reeks volstaan met een plaatje van een gitaar?
1. stagg is poepquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:18 schreef SNArky het volgende:
Waarom staat Stagg er eigenlijk niet tussen.
(OP kan je trouwens aanpassen in de wiki, dus als jij Rickenbacker erbij wilt...)
Je, srepiec. The Jam, en The Beatles natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[afbeelding]
![]()
[..]
Het moest van hem!![]()
Nuff said...quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:28 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
1. stagg is poep
2. stagg maakt ook andere poep naast gitaren.
Wel oké is inderdaad prima als je net begint met spelen. Als je iets serieuzer wordt, is er meer nodig dan wel oké (voor mij danquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:59 schreef belsen het volgende:
Ik heb een Stagg westerngitaar. En die speelt wel oké en klinkt wel oké, zeker voor die prijs.
maar nu ben je wel een schande voor alle gitaristen wereldwijdquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:59 schreef belsen het volgende:
Ik heb een Stagg westerngitaar. En die speelt wel oké en klinkt wel oké, zeker voor die prijs.
Nou, met dat juk kan ik geloof ik wel leven.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:03 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar nu ben je wel een schande voor alle gitaristen wereldwijd![]()
![]()
* Falcon4ever kijkt naar z'n stagg standaard... ... .. .heeeuull degelijk spul!quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:30 schreef mberg86 het volgende:
TVP
De drummer in onze band heeft ook Stagg China's daar is hij best tevreden overEn Stagg is nog wel handig voor goedkope standaards enzo
telecasters zijn ook lelijk en schelquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:08 schreef Jorikjet het volgende:
rickenbackers zijn lelijke schelle dingen!
maar wel uniek in hun ding enzo
vergeleken met goeie, echte gitaren wel.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:57 schreef Jorikjet het volgende:
niet!
quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
vergeleken met goeie, echte gitaren wel.![]()
![]()
en trouwens dat is niet schel! maar dat heet Twangquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
telecasters zijn ook lelijk en schel![]()
Ricks zijn tof. Als ik weer eens geld teveel heb... maar eerst een goede electroacoustischequote:Op dinsdag 10 april 2007 19:08 schreef Jorikjet het volgende:
rickenbackers zijn lelijke schelle dingen!
maar wel uniek in hun ding enzo
ja dat is een gevoelig punt bij mij die telesquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:34 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik meende het ook niet, voor bepaalde stijlen issie best wel heul tof![]()
Poepgitaren zijn het!![]()
Wat voor'n hollow body?quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:42 schreef belsen het volgende:
Ik heb en een holler body, zeer geschikt voor mijn vorige rock'n'roll bandje, en een solidbody voor de punk/disco, anders heb je toch teveel 'ruis' erbij.
Beiden zijn overigens gewoon Ibanezjes, hoor.
had ik dus ookquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:47 schreef punkjunk het volgende:
worden mijn tvps nou steeds verwijderd ofzo?
sjezus, moet ik dan ff wat interessants over me gitaar vertellen ofzo?
nou, het is dus een telecaster van lc en the shavers is een gave band!
nie verwijdere nu anders moet ik steeds zoeke in die muzieklijst en dat kost me te veel moeite!
beetje jammer idd, verder tof ding.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:51 schreef punkjunk het volgende:
ah wat een vet ding! alleen een puur lelijke headstock!![]()
Nee, de meeste geilen op kilometers omlaag gestemde 7-snarige ibanezzen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:52 schreef Sickert het volgende:
maar uit de posts begrijp ik eigenlijk dat de meeste hier zwaar geilen op Fenders?
fender en gibson zijn sowieso de populairste merken.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:52 schreef Sickert het volgende:
[..]
had ik dus ookeen simpele tvp is hier niet voldoende om het topic makkelijk terug te vinden en lekker mee te lezen zonderd dat je eigenlijk iets zinnigs te melden hebt
maar uit de posts begrijp ik eigenlijk dat de meeste hier zwaar geilen op Fenders?
of zijn er ook nog Gibson Les paul Lovers
hoiquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:59 schreef Under_Score het volgende:
yeey, ik kan eindelijk reageren.
ik had de hele middag problemen om op het forum te komen. nu kan ik alleen mijn profiel niet aanpassen. zou opzich niet zo`n ramp zijn maar ik ben helemaal geen vrouwnu krijg ik straks allemaal van die vage fotoverzoekjes in mijn gastenboek.
ik dacht dus, laat ik mij als gitarist ook maar is aanmelden
vertel alles over je gear.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:59 schreef Under_Score het volgende:
yeey, ik kan eindelijk reageren.
ik had de hele middag problemen om op het forum te komen. nu kan ik alleen mijn profiel niet aanpassen. zou opzich niet zo`n ramp zijn maar ik ben helemaal geen vrouwnu krijg ik straks allemaal van die vage fotoverzoekjes in mijn gastenboek.
ik dacht dus, laat ik mij als gitarist ook maar is aanmelden
toe maar weerquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:02 schreef Under_Score het volgende:
euh, ok
mijn set gitaren betaan uit een
Gibson SG standard
Gibson SG menace
Jackson Randy Rhoads ( japanner )
en ik heb een Marshall TSL top met een 1960A cabinet
en nog wat misc effect pedaaltjes.
Ik neem aan wel een authentieke AC30 voor je rock n' rollbandje? Geen modelling in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:05 schreef belsen het volgende:
Wel een vette VOX-versterker, natuurlijk.
Orangequote:Op dinsdag 10 april 2007 21:01 schreef punkjunk het volgende:
[afbeelding]
hier was ik heen vorig jaar, zie nu pas foto's, echt geen idee hoe het bandje heten, maar die gitaar! wat klonk die heerlijk over dat orange stackje wat ie bij zich had
bolt on, en ja, een nogal platte dunne hals. best een klotending eigenlijk.quote:toe maar weer
heeft die Jackson een platte hals?
wtf kan er aan rammelen?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:07 schreef Under_Score het volgende:
[..]
bolt on, en ja, een nogal platte dunne hals. best een klotending eigenlijk.
was een tweede handse dus hij is ook nog behoorlijk beschadigd. hij rammelt ook nog eens vrij hard.
Milwaukee Wildmen, schijnbaar.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:01 schreef punkjunk het volgende:
[afbeelding]
hier was ik heen vorig jaar, zie nu pas foto's, echt geen idee hoe het bandje heten, maar die gitaar! wat klonk die heerlijk over dat orange stackje wat ie bij zich had
Epiphone valve juniorquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:05 schreef belsen het volgende:
't Is niet zo dat ik een Ibanez fan ben, maar je krijgt veel gitaar voor een schappelijke prijs. 't Is meer een kwestie van budget.
Je hebt namelijk niet veel goede, budgetversterkers, die wat kunnen.
Nee, zo'n zelfde als jij, maar dan stereo.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik neem aan wel een authentieke AC30 voor je rock n' rollbandje? Geen modelling in ieder geval.
Mods met een geheugen, het zou verboden moeten wordenquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:11 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, zo'n zelfde als jij, maar dan stereo.
Gibsonquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:56 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
fender en gibson zijn sowieso de populairste merken.
zitten hier ook een zooi ibanez fans, één Dean hoer, en ik vertegenwoordig ESP explorers
Tja, 't is een gave, hè. Leuke band overigens.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:12 schreef punkjunk het volgende:
[..]
men, hoe weet je dat nou in 1x zo snel?![]()
je hebt fender halzen toch ook in allerlei soorten en maten?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:13 schreef Sickert het volgende:
[..]
Gibson
ben er helemaal weg van (mede door mn vriendin)
als ik goed kon spelen had ik er ook meteen 1 gekocht ipv mn Gretsch al doet die qua geluid er niet voor onder vind iken speelt ie zeer lekker
Fenders vind ik de hals niet zo mooi
Ibanez heb ik ook nog naar gekeken en die waren of te duur of in de zelfde prijsklasse als mn Gretsch te gammel (alles persoonlijk natuurlijk..)
maar ik ben verslaafd geraakt aan gitaren en zit gemiddeld toch een uur of langer te raggen/tokkelen
ach, hij is nu relic, meteen 2x zo veel waard.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:16 schreef Aresdreams het volgende:
*baalt*
vandaag toetsenbord uit handen geglipt tegen me semi-acoustische 12-snaar aan...
2 deuken in het topblad
ik ben ook verslaafdquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:13 schreef Sickert het volgende:
[..]
maar ik ben verslaafd geraakt aan gitaren en zit gemiddeld toch een uur of langer te raggen/tokkelen
ik ben al klaar met school en speel alsnog gemiddeld een uur per dag, gisteren eindelijk die Pinch harmonic zooi onder de knie gekregenquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:18 schreef LennartCM het volgende:
[..]
ik ben ook verslaafd![]()
ik speel minimaal 2,5 uur per dag en daar gaat mn school nu wel onder leiden![]()
Maar het was niet echt me bedoeling me gitaar meer waard te laten worden...quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:17 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ach, hij is nu relic, meteen 2x zo veel waard.
valt hout niet uit te deuken? gewoon met je vinger vanuit de klankkast ofzo?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Maar het was niet echt me bedoeling me gitaar meer waard te laten worden...
Nee, dat is niet mogelijk, wel 'uit deuken' door het boven stoom te houden, omdat het hout 'ingedeukt' is. maar lijkt me ook weer niet goed voor de rest, zit te dicht op de hals daarvoor.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:27 schreef punkjunk het volgende:
[..]
valt hout niet uit te deuken? gewoon met je vinger vanuit de klankkast ofzo?
nee manquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:27 schreef punkjunk het volgende:
[..]
valt hout niet uit te deuken? gewoon met je vinger vanuit de klankkast ofzo?
als het gewoon een stukje hout is wat strak over een frampje "gespannen" is als het ware zou het volgens ij wle mogelijk moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee man
beschadigd hout fix je niet zomaar op een gitaar![]()
maar ze hebben allemaal hetzelfde soort stem mechaniek allemala 1 kant opquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:16 schreef punkjunk het volgende:
[..]
je hebt fender halzen toch ook in allerlei soorten en maten?
mijn gitaren zijn ook beschadigd, is natuurlijk kut, maar je doet er verder ook niks meer aan.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:41 schreef Aresdreams het volgende:
Ach wat maakt het uit, hij speeld nog steeds hetzelfde en klinkt nagenoeg hetzelfde. Dus eigenlijk geen probleem, alleen jammer dat ie beschadigd is.
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb destijds een goede Ibanez gekocht (sa 120) voor 250 euro. Dit had er echter meer mee te maken dat ik nog geen flikker kon en ik het dus het grote geld voor een echt goede gitaar nog niet waard vond.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:05 schreef belsen het volgende:
't Is niet zo dat ik een Ibanez fan ben, maar je krijgt veel gitaar voor een schappelijke prijs. 't Is meer een kwestie van budget.
Je hebt namelijk niet veel goede, budgetversterkers, die wat kunnen.
als je een schok krijgt is je aarde kapot ofzo, maar dat veroorzaakt eerder ruis dan een piep.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:05 schreef Maaark het volgende:
Jongens. and the occasional girl.
Ik heb weer eens een vraag.
Ik merkte op m'n hollowbody Ibanezje een paar dagen terug dat er na wat spelen een zacht hoog whinend geluid te horen was. Het was niet constant, maar kwam af en toe terug. (door versterker)
Ik dus m'n gitaar in de PC pluggen met Guitar Rig 2, na een tijdje spelen HETZELFDE geluid.
Dus ik denken dat het aan mijn oren lag, maar nee hoor. Opgenomen op cassetterekorder die hier toevallig stond, en is duidelijk terug te horen.
Kan dit komen door kapotte electronica? Ik heb laatst wel een keer m'n handen proberen te wassen terwijl ik m'n gitaar vast had; dikke schok
homerecordingbovenbaas, ik voel me vereerdquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:17 schreef Svyatagor het volgende:
Geen commentaar verder, als homerecording-bovenbaas?
nee de schok kwam toen ik mijn hand onder water stak toen ik mn andere hand aan de gitaar had.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
als je een schok krijgt is je aarde kapot ofzo, maar dat veroorzaakt eerder ruis dan een piep.
Ok, ik zal er eens naar kijken! De gitaren zijn verder ook niet ge-eq'd, tenminste, niet na de pod. Maar dat ga ik zeker nog even doen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
homerecordingbovenbaas, ik voel me vereerd![]()
hij klink echt goed! Enige puntje is mischiend at je de gitaren wat meer hoge mids kan geven (draai es aan de 2-4 khz knop en beetje 6khz) zodat ze wat dichter naar de luisteraar toekomen. drums en bas zijn echt goed gelukt!
Het zou ook niet mijn type zijn, maar ik vind het wel tof dat mensen dat soort customwerk doenquote:Op woensdag 11 april 2007 12:27 schreef ikheetmartijn het volgende:
MIJN OGEN. Oef daar kan ik persoonlijk dus helemaal niks mee he Litpho, mij te kitscherig. Gelukkig dat smaken verschillen.
Zelfde probleem hierquote:
hmmm, bij mij gaan ze zo af en toe eens fout, redelijk vaak goedquote:Op woensdag 11 april 2007 13:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zelfde probleem hier1 op de 10keer gaat het echt goed de andere 5x beetje half gaar
en de rest klinkt het alsof er een kat in m'n snaren hangt ofoz
Ja ik gebruik ze gewoon nooit eignelijk dus als ik een beetje zit te kloten wl ik ze wel eens gebruiken dus ook nooit echt goed geoefend, *gitaar paktquote:Op woensdag 11 april 2007 15:05 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
hmmm, bij mij gaan ze zo af en toe eens fout, redelijk vaak goed
mag ook wel als je ze in een solo wil gebruiken
en lukt het?quote:Op woensdag 11 april 2007 15:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik gebruik ze gewoon nooit eignelijk dus als ik een beetje zit te kloten wl ik ze wel eens gebruiken dus ook nooit echt goed geoefend, *gitaar pakt
ff proberen![]()
nee man, daar zijn ze irritant.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:17 schreef -Menn0- het volgende:
Ik vind ze in Get Inside van Stone Sour echt TE vet gewoon
tuurlijk man! echt super tof!quote:Op woensdag 11 april 2007 16:38 schreef Dribbel_ het volgende:krijg net bericht binnen voor de Grote Prijs van Rijnmond dat we mee mogen spelen omdat er iemand is uitgevallen
alleen probleempje dat het al zo snel is
aankomende vrijdag al
![]()
maarja hopelijk gaat het lukken om te kunnen spelen
ja echt super! dan pinch harmonics bla bla bla, ik krijg het zo snel nie voor elkaar, klinkt meer alsof ik me vriendinnetje knijp ofzoquote:Op woensdag 11 april 2007 16:57 schreef Dribbel_ het volgende:
We gaan het gewoon doen
half uur spelen
morgen jammen dus ff hard oefenen
en dan komt het goedheb er echt superveel zin in
![]()
Het lukt me allen goed op de hoge snaren, de G gaat nog maar bij E en A gaat het niet echt lekkerquote:Op woensdag 11 april 2007 17:00 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ja echt super! dan pinch harmonics bla bla bla, ik krijg het zo snel nie voor elkaar, klinkt meer alsof ik me vriendinnetje knijp ofzo
dat is het hele idee, ja.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:00 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ja echt super! dan pinch harmonics bla bla bla, ik krijg het zo snel nie voor elkaar, klinkt meer alsof ik me vriendinnetje knijp ofzo![]()
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:22 schreef VaderJacob het volgende:
TVP![]()
Dean, Vendetta revenge ziet er erg tof uit![]()
Razorback vind ik wat minder, maar als er ooit een 5 snaar bas komt dan word het waarschijnlijk een vendetta![]()
Nee man, Gas is leuk!quote:
En de lottoquote:Op woensdag 11 april 2007 18:09 schreef Deansensitized het volgende:
Enige middel tegen GAS is de dood.
van alles eigenlijk, vooral hardrock/metalquote:
quote:Op woensdag 11 april 2007 18:20 schreef Under_Score het volgende:
[..]
van alles eigenlijk, vooral hardrock/metal
Whoehoe alles staat vastquote:Op woensdag 11 april 2007 16:38 schreef Dribbel_ het volgende:krijg net bericht binnen voor de Grote Prijs van Rijnmond dat we mee mogen spelen omdat er iemand is uitgevallen
alleen probleempje dat het al zo snel is
aankomende vrijdag al
![]()
maarja hopelijk gaat het lukken om te kunnen spelen
Nice. Veel succesquote:Op woensdag 11 april 2007 19:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Whoehoe alles staat vast![]()
kan niet wachten
Dankjequote:
K chill0s.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dankje
Krijg net mail van een zaak in Den Haag die graag willen dat we bij hun komen spelenben blij dat het lekker begint te lopen nu
3 optredens in 3 weken
over een paar weken nieuwe versterker
owja en af en toe wat aan m'n studie doen![]()
quote:Op woensdag 11 april 2007 20:45 schreef ibaneX het volgende:
studie??? muziekant worden is veel leukerder
Je moet ook rekening houden met de positie waar je aanslaat. Das bij elke fret anders. Je moet gewoon een flasionet pakken ( die zijn er meerdere). Moet je maar proberen te zoeken, dan hoor je vanzelf zo'n piep.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:48 schreef -Menn0- het volgende:
Ik snap zegmaar wel dat je em moet aanslaan en meteen daarna met je duim de snaar moet aanraken. Maar nu wil ik het nog kunnen ook, niet alleen weten
? WTFquote:Op woensdag 11 april 2007 21:26 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je moet ook rekening houden met de positie waar je aanslaat. Das bij elke fret anders. Je moet gewoon een flasionet pakken ( die zijn er meerdere). Moet je maar proberen te zoeken, dan hoor je vanzelf zo'n piep.
Hoe oud ben je waar woon je wat voor muziek ?quote:Op donderdag 12 april 2007 02:46 schreef Under_Score het volgende:
BroodjeKroket
En toch wil ik een band
Ik ken op zich zat mensen om een band mee te beginnen, ,maar die zijn allemaal 10 jaar ouder enzo.
Niks makkelijker dan je eigen slaafje he?quote:Op donderdag 12 april 2007 02:52 schreef Zyggie het volgende:
Dribbel probeert je te versieren.![]()
Als materiaalman.![]()
Die hebben we alquote:Op donderdag 12 april 2007 02:52 schreef Zyggie het volgende:
Dribbel probeert je te versieren.![]()
Als materiaalman.
klinkt tof! hij doet er alleen laaaaaaaang over met bufferenquote:Op donderdag 12 april 2007 05:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Update van een nummer van me:
Hij is nu 5 minuten lang. Het "nieuwe" begint ongeveer na 2:40. Die zooi na 3:10 is een van de beste riffs die ik ooit geschreven heb! Wederom exclusief vocals en inclusief foutjes
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=claim_the_throne_2.mp3
Het schijnt een erg goed ding te zijn voor het geld ja, zit er zelf ook nog steeds aan te twijfelen om hem aan te schaffen. 75 euro is écht weinig dan, ik zou het wel wetenquote:Op donderdag 12 april 2007 12:06 schreef ikheetmartijn het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de Line6 Toneport?
Wil de UX1 versie gaan kopen:
[afbeelding]
Normaal beetje huiverig voor "boxed amp simulators" -> wie herinnerd zich de Behringer V-Amp nog...
Maar dit schijnt nogal een leuk dingetje te zijn, met een goede kwaliteit geluid (alle top versterkers en padalen aanwezig).
150 euro nieuw bij Feedback (de ux1 versie) en ik kan hem kopen voor 75 euro incl aankoopbon.
Verschil met de UX2 is dat de UX2 meer in- en uitgangen heeft, phantoom voeding op de XLR en VU meters. Kost dan ook gelijk dik 100 euro meer.
Hier een overzichtje met amps en pedalen
Dat ligt meer aan Behringer dan aan het concept amp simulators. Je krijgt waar je voor betaald enzo.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:06 schreef ikheetmartijn het volgende:
Normaal beetje huiverig voor "boxed amp simulators" -> wie herinnerd zich de Behringer V-Amp nog...
Heb hem inmiddels gekocht en is onderweg met tpgquote:Op donderdag 12 april 2007 12:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het schijnt een erg goed ding te zijn voor het geld ja, zit er zelf ook nog steeds aan te twijfelen om hem aan te schaffen. 75 euro is écht weinig dan, ik zou het wel weten
Mee eens, staat Behringer ook wel bekend om.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan Behringer dan aan het concept amp simulators. Je krijgt waar je voor betaald enzo.
USB 2.0 doet qua snelheid niet bijzonder veel onder voor Firewire 400. Ik heb voor mijn laptop een externe USB geluidskaart en daar blijft de latency in de buurt van de 4ms.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:32 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het zit met latency e.d., dit omdat het USB is en geen Firewire. Schijnt allemaal nog wel mee te vallen.
M-Audio Audiophile USB.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:42 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ah ok netjes. Wat is dat voor een externe geluidskaart als ik vragen mag?
Geen ervaring met amplitube, maar wat ik me kan voorstellen is dat je pc het niet helemaal trekt?quote:Op donderdag 12 april 2007 12:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Als ik amplitube gebruik krijg ik echt ontiegelijk veel ruis en op de achtergrond hoor ik wat ik speel
waar zou dat aan kunnen liggen
Mja het is maar een heel klein programma dus opzich zou het geen probleem moeten zijn maarjaquote:Op donderdag 12 april 2007 12:46 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Geen ervaring met amplitube, maar wat ik me kan voorstellen is dat je pc het niet helemaal trekt?
Als ik bijvoorbeeld Drumkit From Hell 2 als vst volop inlaadt in een sequencer, dan heeft mijn pc er ook redelijk wat moeite mee en krijg ik ook "artifacts" te horen; tikjes/ruis/oversturing/vertragingen.
Probeer het eens zo minimalistisch mogelijk (als dat kan in dat pakket)
Huuuuuu ?quote:Op donderdag 12 april 2007 12:58 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ez drummer en DKFH2 is bij mij ook gewoon een Vst plugin die je kan sequencen in bijvoorbeeld een FLStudio.
Ik ga zo eens wat proberenquote:Op donderdag 12 april 2007 13:13 schreef ikheetmartijn het volgende:
EZ Drummer in FruityLoops (FLStudio)
- copy de vst plugin naar de vst map, zodat FLStudio hem herkend (bij mij c:program filesvstplugins)
- start fruityloops
- add instrument | more | fast scan (voor nieuwe plugins) | vink EZ drummer aan
- add instrument | EZ Drummer
- rechtermuisklik op het EZ Drummer instrument, kies "Piano Roll"
- Nu kun je EZD sequencen (drumpatroontjes maken).
(zo uit het hoofd, pin me d'r niet op vast)
Zo is het ook mogelijk ditzelfde te doen in bijv. Cubase.
En erger nog, drumgerelateerd ipv gitaarquote:Op donderdag 12 april 2007 13:29 schreef ikheetmartijn het volgende:
PM me anders even, het wordt nu wel heel erg PC gerelateerd ipv gitaar
Materiaalman, cameraman, toekomstig geluidsmanquote:Op donderdag 12 april 2007 11:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die hebben we alin de vorm van VaderJacob
![]()
21, enschede en hardrock/metalquote:Op donderdag 12 april 2007 02:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoe oud ben je waar woon je wat voor muziek ?
ik gebruik zelf een guitarport met Riffworks, ben er zeer te spreken over, goede geluidskwaliteit, ingebouwde effecten zijn goed, niks geen latency. etcquote:Deze gebruiker is momenteel offlineikheetmartijn - donderdag 12 april 2007 @ 12:06
Klik hier om het fotoboek van ikheetmartijn te bekijkenKlik hier om naar de homepage van ikheetmartijn te gaan.PMKlik hier om het profiel van ikheetmartijn te bekijkenQuote dit bericht in een nieuwe reactie.
Maar dit schijnt nogal een leuk dingetje te zijn, met een goede kwaliteit geluid (alle top versterkers en padalen aanwezig).
150 euro nieuw bij Feedback (de ux1 versie) en ik kan hem kopen voor 75 euro incl aankoopbon.
Verschil met de UX2 is dat de UX2 meer in- en uitgangen heeft, phantoom voeding op de XLR en VU meters. Kost dan ook gelijk dik 100 euro meer.
ik heb dezelfde, en hij werkt gewoon goed, en is leuk om mee op te nemen.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:06 schreef ikheetmartijn het volgende:
[afbeelding]
spelen ze ook fijner dan normale snaren? want ik heb nogal es akoestische snaren meegemaakt die heel ruw zijn zegmaar. erger dan bij electrische snaren.quote:Op donderdag 12 april 2007 19:19 schreef -Dries- het volgende:
Woei, een setje Elixir op me L'arriveetje gezet en het klinkt prachtig!
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zou dolgraag een Maestro op mijn Epi SG willen hebben, maar ze zijn simpelweg niet te krijgen...quote:Op donderdag 12 april 2007 19:25 schreef Under_Score het volgende:
ik heb liever een meastro, maar een SG met meastro is onbetaalbaar aangezien ze nog alleen maar custom shop worden gemaakt
the american guitar store in enschede heeft er een stuck of 2 staan met meastro, ik geloof voor 459 ofzo, het probleem is dat ik een gibson wil en geen Epiphone.quote:Op donderdag 12 april 2007 19:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zou dolgraag een Maestro op mijn Epi SG willen hebben, maar ze zijn simpelweg niet te krijgen...
Andere optie is dus een Bigsby op een tele... of niet... ik twijfel nog!
Nou, mijn Epiphone bevalt prima, heb ik een Gibson voor weggedaan...quote:Op donderdag 12 april 2007 19:37 schreef Under_Score het volgende:
[..]
the american guitar store in enschede heeft er een stuck of 2 staan met meastro, ik geloof voor 459 ofzo, het probleem is dat ik een gibson wil en geen Epiphone.
quote:Op donderdag 12 april 2007 19:34 schreef imported_sphinx het volgende:
Qu'est ce que c'est Maestro?
Iemand die hem kentquote:Op donderdag 12 april 2007 19:19 schreef Sickert het volgende:
[..]
jeff hardy![]()
ik als het goed is over een week of 4
je moest je schamen als je m niet kentquote:Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Iemand die hem kent![]()
les was tof![]()
Nee heb al een jaartje lesquote:Op donderdag 12 april 2007 20:08 schreef Sickert het volgende:
[..]
je moest je schamen als je m niet kent
je eerste les ?
ahaquote:Op donderdag 12 april 2007 20:11 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Nee heb al een jaartje les![]()
Half jaar gitaar nu bas!
Tag team champions atm weerquote:Op donderdag 12 april 2007 20:05 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Iemand die hem kent![]()
les was tof![]()
Zo bassen als een bassist zal je tog niet snel lukkenquote:Op donderdag 12 april 2007 20:16 schreef ikheetmartijn het volgende:
Vaak een bassisten tekort, overschot aan gitaristen.
Als je gitaar kunt spelen, kun je ook wel bassen (met die insteek bas ik nu 8 jaar in bandjes)
Uiteraard, er zijn er ook zat met ingebouwde overdrive. (al zegt dat niet altijd wat)quote:Op donderdag 12 april 2007 20:30 schreef punkjunk het volgende:
Valt er eigleijk een over drive geluid te halen uit een transistor amp?als ik mijn mg15 op overdrive/distrotion zet krijg ik er met geen bedwing een overdrive uit
daar heb je drive/gain knoppen voor?quote:Op donderdag 12 april 2007 20:30 schreef punkjunk het volgende:
Valt er eigleijk een over drive geluid te halen uit een transistor amp?als ik mijn mg15 op overdrive/distrotion zet krijg ik er met geen bedwing een overdrive uit
scheure is iets anders als ene overdrive. ik krijg er alleen maar ene distortion uit.quote:Op donderdag 12 april 2007 20:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
daar heb je drive/gain knoppen voor?
mijn 10W park amp kan aardig scheuren, voor een goedkope 10W amp..![]()
quote:Op donderdag 12 april 2007 20:34 schreef punkjunk het volgende:
[..]
scheure is iets anders als ene overdrive. ik krijg er alleen maar ene distortion uit.
hehe ik bedoel het ook helemaal niet negatiefquote:Op donderdag 12 april 2007 20:18 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Zo bassen als een bassist zal je tog niet snel lukken![]()
Maar idd als je goed gitaar kan spelen is het goed te doen![]()
Ben zelf ook als gitarist begonnen!
Ben trouwens ook nog die hard RVD fan
punk, bah.quote:Op donderdag 12 april 2007 21:12 schreef Deansensitized het volgende:
Ben bezig met een nummer, wat vinden jullie er tot nu toe van?
Heerlijk lekker simpel raggen. En gaarne niet letten op de kwaliteit van de opname en de paar schoonheidsfoutjes. Moet het hier doen met een laptop, Audacity en een Boss MD-2.
http://media.putfile.com/Kramtried---Untitled-2
En ik kan best tegen kritiek, dus spaar mij niet!![]()
ja nou, het kan een nummer wordenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:26 schreef Deansensitized het volgende:
Ik ben de anti-emo, ik ben altijd blijMaar los gezien daarvan dan?
yup. dat doet het.quote:Op donderdag 12 april 2007 21:30 schreef Deansensitized het volgende:
Ja man, ik weet het, ruk kwaliteit enzo, maar kan ik vrij weinig aan doen. Distortion opnemen zuigt...
Ik ben ook anti-emo, maar dat komt omdat 'emo' gewoon een stompzinnige term is, slechts overtroffen door de combinatie met 'core'quote:Op donderdag 12 april 2007 21:26 schreef Deansensitized het volgende:
Ik ben de anti-emo
Nou moet ik zegen dat ik genoeg punk bands ken waar ik niet blij van word.quote:Op donderdag 12 april 2007 21:26 schreef Deansensitized het volgende:
Ik ben de anti-emo, ik ben altijd blijMaar los gezien daarvan dan?
Drop A raggen en zingen over zelfmoord met een wijvenstem?quote:Op donderdag 12 april 2007 21:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik ben ook anti-emo, maar dat komt omdat 'emo' gewoon een stompzinnige term is, slechts overtroffen door de combinatie met 'core'.
of iedereen vindt het bagger en durft je het niet te vertellenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:43 schreef Deansensitized het volgende:
Je noemt eenmaal het woordje emo en iedereen leest over je sample heen, lekker is dat...![]()
wat een onzin!quote:Op donderdag 12 april 2007 20:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
![]()
het is in principe hetzelfde, alleen overdrive is heel subtiel.
als je gewoon goed aan je knopjes draait moet het kunnen, en anders heb je gewoon een kutamp.
Dat is toch ook precies wat ik bedoelquote:Op donderdag 12 april 2007 23:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
wat een onzin!
als je niet het verschil tussen overdrive en distortion weet kun je beter maar niet zulke dingen zeggen.
een overdrive, zoals de naam al zegt, is het geluid wat je krijgt als je meer signaal door je amp stuurt als dat ie eigelijk aan kan, hierdoor breekt het CLEANE geluid. Hoe hard je dus speelt, des te meer breking in het geluid je krijgt.
een distortion is een konstante vervorming van het geluid, maakt niet uit hoe hard je speelt.
dus in principe zijn het 2 totaal verschillende dingen.
![]()
tof, je staat zelfs met grote letters aangegevenquote:Op donderdag 12 april 2007 23:15 schreef Cynic het volgende:
Morgen maar eens kijken of ik mijn wireless-systeem weer aan de praat krijg. Moet een nieuwe adapter halen maar weet niet hoeveel ampere die moet zijn. Zondag spelen in de grote zaal in 013 en dan wil ik eigenlijk wel draadloos zijn want daar leent dat podium zich wel voor
precies.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:29 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Overdrive is het geluid wat je krijgt als je meer signaal door je amp stuurt dan hij eigelijk aan kan, distortion is het geluid wat je krijgt als je nóg meer signaal door je amp stuurt dan hij eigelijk aan kan. Het is inderdaad nagenoeg hetzelfde dus (zonder soft/hard clipping er bij te betrekken). Chorus op 1 is toch ook hetzelfde als Chorus op 10?
Ja wat hij zei dus ^
Daar doe je het uiteindelijk voor; de grote lettersquote:Op donderdag 12 april 2007 23:30 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
tof, je staat zelfs met grote letters aangegeven![]()
en stekvee niet te vergetenquote:Op donderdag 12 april 2007 23:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Daar doe je het uiteindelijk voor; de grote letters
quote:
Nergens goed voor!quote:Op donderdag 12 april 2007 23:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
en stekvee niet te vergeten![]()
uiteraard niet, maar je kunt daarom nog niet zomaar zeggen dat stekvee nergens goed voor is!quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:18 schreef Cynic het volgende:
Tja, als dat je voornaamste reden is om muziek te maken misschien wel.
Ja maar.... is toch ook zo?quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat is hetzelfde als zeggen dat je alleen bier drinkt om je lichaamsvocht op peil te houden!
BIER!!quote:Op vrijdag 13 april 2007 01:05 schreef Under_Score het volgende:
zij iemand daar bier?
je doet niet het zelfde met het signaal. dude, snap dat nou.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:28 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Dat is toch ook precies wat ik bedoel![]()
het is hetzelfde als distortion, maar dan veul minder. je doet hetzelfde met het signaal.
en dús, kun je met een gain knop wél overdrive maken.
leer lezen ofzo![]()
marshall mf15cd. Ik heb gain op 10-20% en volume op 30%. Als ik nog minder gain doe dan doet ie heul niks meer behalve een gaar kut geluid.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:10 schreef Deansensitized het volgende:
Als een transistor clipt flikkert hij gewoon uit. Vooral met de goedkope meuk, die dus bijna niet fatsoenlijk te overdriven valt. Het kan wel. Hoe staan je settings momenteel (en wat had je ook alweer?)?
dan krijg ik echt dikke distortionquote:Op vrijdag 13 april 2007 08:31 schreef Deansensitized het volgende:
En als je je gain dan wat hoger zet? Is met die kleine dingen wel kutten hoor, echt lekkere overdrive...
Want overdrive is puur en alleen er zoveel signaal in janken dat hij gaat vervormen, dus als die die gain eens omhoog schroeft...
Ik drink dan ook helemaal geen bierquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
uiteraard niet, maar je kunt daarom nog niet zomaar zeggen dat stekvee nergens goed voor is!
dat is hetzelfde als zeggen dat je alleen bier drinkt om je lichaamsvocht op peil te houden!
ik heb nog geen distortion pedaalquote:Op vrijdag 13 april 2007 08:40 schreef Deansensitized het volgende:
![]()
Kun je niet proberen met bijvoorbeeld een distortion pedaal je signaal nog meer te boosten voordat het er in komt? Level een eind open terwijl je de distortion nihil houd...
Is maar een wild idee hoor, weet niet of het werkt...
ja maar ik kan niet mijn amp met een pedaaltje switchen. en een distortion op een distortion klinkt ook voor geen deur lijkt mij?quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:45 schreef Deansensitized het volgende:
Kun je doen inderdaad
Daarmee moet het wel lukken![]()
En geen distortion pedaal? Man, ik kan niet meer zonder! Heb er zelfs 3 losse en dan de amp zelf nog![]()
ja als ik allerhand pedaaltjes ga kopen wil ik ze wel gebruiken zoals ze bedoeld zijn, ook op me oefen amp.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:14 schreef Deansensitized het volgende:
Nee, klinkt ook niet. Maar je hebt ook een oefen ampje, dan heb je ook geen footswitch nodig
Maar Brian, bessen?![]()
Mja, biertje gaat d'r af en toe wel in, zoals gister bij iemand op het dakterras, maar een lekker zoet drankje gaat d'r wel in ja.quote:
Da's een fase, gaat vanzelf wel weer overquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:30 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, biertje gaat d'r af en toe wel in, zoals gister bij iemand op het dakterras, maar een lekker zoet drankje gaat d'r wel in ja.
Ik speel thuis nooit meer electrisch sinds ik m'n LAG heb.![]()
Ja ok, maar dan gebruik je je pedaal, en niet de ingebouwde distortionquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:25 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ja als ik allerhand pedaaltjes ga kopen wil ik ze wel gebruiken zoals ze bedoeld zijn, ook op me oefen amp.
Mja, ik wil hem ook bij een nummer in de band gaan gebruiken. Jouw muziek is daar niet helemaal geschikt voor denk ik.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's een fase, gaat vanzelf wel weer over
Mooie dingen inderdaad, die LAG's. Onze gitarist/zanger heeft er laatst ook 1 gekocht (voor thuis uiteraard, haha)
Oh jawel hoor, we gaan voor de volgende cd waarschijnlijk ook akoestische gitaren gebruiken. Hebben vorig jaar al een met zijn tweeën wat dingen ergens gespeeld. Past er prima bijquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:43 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, ik wil hem ook bij een nummer in de band gaan gebruiken. Jouw muziek is daar niet helemaal geschikt voor denk ik.
whehe N003 dies met maestroquote:Op vrijdag 13 april 2007 01:41 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
BIER!!
Lekker![]()
En die SG met Bigsby is lelijk![]()
Zal er raar uit zien voor voorbijgangers zo op je balkon...quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:38 schreef Dribbel_ het volgende:
nu nog ff oefenen met springen en spelen tegelijk
Ehm, geen idee eigenlijk. Zou ook best kunnen. Ik ben helemaal niet van de elektronica. Als ze me vertellen dat ik mijn versterker op krachtstroom moet aansluiten doe ik het ookquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:25 schreef ibaneX het volgende:
Gebalanceert:
als in:
-7V 0V +7
Ongebalanceert:
0V +14
(of bedoelje toevallig gestabiliseert?)
Cynic weet je wat jij moet doen...quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:41 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ehm, geen idee eigenlijk. Zou ook best kunnen. Ik ben helemaal niet van de elektronica. Als ze me vertellen dat ik mijn versterker op krachtstroom moet aansluiten doe ik het ook![]()
Verdubbeling van de stroom is ook verdubbeling van de wattsquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:41 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ehm, geen idee eigenlijk. Zou ook best kunnen. Ik ben helemaal niet van de elektronica. Als ze me vertellen dat ik mijn versterker op krachtstroom moet aansluiten doe ik het ook![]()
die zijn inderdaad lelijkquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:37 schreef ibaneX het volgende:
[..]
whehe N003 dies met maestro
dit is bigsby![]()
[afbeelding]
Gegeven dat het vermogen eerder aan het apparaat te danken is, is het eerder een halvering van het amperage. Daarom klapt je oude PC er ook uit als je het knopje 220/110 op 110 zet, niet omdat hij niet tegen een halvering van de watts kan, maar omdat verdubbelen van de stroomsterkte niet iets is waar hij echt enthousiast over isquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:42 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Verdubbeling van de stroom is ook verdubbeling van de watts
Als je het in het goede ritme doet zou je drie korte, drie lange en weer drie korte rookwolkjes moeten kunnen regelenquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:40 schreef Aresdreams het volgende:
Hmmm, toch eens hier op het werk doen met al die PCs
Laat me raden, jij bent geen held in Morse?quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:47 schreef Aresdreams het volgende:
euhm... met meer dan 9 PCs denk ik wel meer dan 3 om 3 om 3 ;-)
jij welquote:
die daisy link stekkertjes om meerdere pedaaltjes op 1 adapter aan te sluiten zijn ook een uitkomst, goedkoop en werkt perfect. ik heb er nu een marshall Jackhammer, MXR phase 90 en een dunlop wah achter en ik heb er totaal geen problemen mee, zelfs niet als ik ze alledrie tegelijk aandoe.quote:Adaptertje gekocht voor de pedalen
Gaat me weer batterijen schelen
het apparaat neem maar wat het nodig heeft. ik heb ook een 25A voeding van 12 volt voor mijn effecten XDquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:42 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Verdubbeling van de stroom is ook verdubbeling van de watts![]()
Nee, zou het niet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |